Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -17%
Casque de réalité virtuelle Meta Quest 2 ...
Voir le deal
249.99 €

Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti.

2 participants

Aller en bas

Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti. Empty Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti.

Message  ainsi ne soit-il Mar 1 Mar 2011 - 9:08

Boukman eut la tête tranchée et exposée sur un pieu. Péralte comme son successeur Batraville, victime de trahison (un autre péché qui nous hante) reçut les mêmes ''honneurs'' quand l'Occupant fit distribuer en masse ce cliché de son cadavre nu. Non seulement, on vous tue mais même mort, on vous dénude, on vous humilie. N'est-ce pas?

Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti. Corps_10

La lutte continua de plus belle après Boukman mais on ne peut pas dire pour autant après Péralte. Cette fois-ci, on a tué pour vrai chez l'être qui est devenu haïtien tout instinct grégaire, toute vaillance. Si les derniers guerriers défenseurs de la nation n'arrivent pas à contrer les ennemis internes, les traîtres, la grande mode de la diplomatie finira par les bouffer tous.

Se pa etonan JBA te pran 2 koudeta. E ki nèg ki an premye plan kom trèt ki vand li? Se deu militè sou ki le te vle compte pou veye a zafè peyi a lan kestyon entèlijans la. Tout militaris pap sis jodi a ap akize Aristid de tout defo men se jis yon kouvèti pou maske jan klan yo koupabl lan deriv peyi a.

Mwen t'ap di dènyèman ke mwen te enterese lan akademi militè paske an tan ke Ayisyen, militantism ak foug sa fè pati de ADN mwen, paske mwen admire koken' gason sa yo ki te reyisi pran les armes kontr yon rejim kolonyal esklavajist. Se pandan m'ap grandi ke m'konstate ke pa gen konparezon posibl ankor ak nèg Vertières yo e nèg tankou Cédras, Philippe, elatrèy. Lanmèd! Sa k pi rèd la se deu endividu mwen rekonèt trè byen.

Dènye jès patryotik yon militè devan chantaj se te yon sèten Amiral Killick ki te poze'l e apre'l se te Charlemagne Péralte, ki te vekse lè Okipasyon te vin pran kontrol tout peyi a. Gad sa ki rive'l.

E byen sa yo pat reyisi apre Boukman la, li te rive apre Peralte e Batraville si byen ke militè Ayisyen depi dat sila se jis yon job yo t'ap fè...

An efè, lè w tande kandida ak sousou yo ap konte sou Ameriken pou ede yo restore Lame, sè ke Ayiti se kote politisyen pi stupid sou planèt la. Mwen-menm, m'ap toujou pense ke Aristid te tro entèlijan pou yon seri de moun e ke li-menm li pat bay vagabon Bush yo e menm Clinton kle kay la.

Gen anpil moun itou ki fè bak sou Preval pou anpil rezon ke ti dwèt nou ka di'n. Hum! Yon sèl bagay, m'ta swete Aristid tounen ak grenn li plen an Ayiti paske yo p'ap kite'l trankil. Tankou m'toujou di, lan tout pale anpil sa yo, se sèl misye ak madanm li ki ap deside lan enterè ti pitit yo...

Mem'm Marc Bazin, anvan'l al fè wout li, li te fè yon jefor pou ralye'l a kóz popilasyon an. Al chèche konen pou ki rezon yo pat voye'l monte. Men misye mouri anvan li piblye Mémoires li. Petèt gen anpil bagay nou ta konprand ki fè li pat tro akrèk pou prezidans la.

Tout peyi supoze gen sèvis entèlijans yo men sa komanse depi w piti. Li lè pou nou chanje. Patryotism ak sivilite yo mache ansanm. W pa gen dwa kraze peyi a. Si etranje, si moun vini yo fin pran'l, se paske w pa konn valè'l. Lan syèk n'ap viv la, lan zón ak lan sosyete n'ap viv la, si w ki chwazi pou esklav. Donk se w-menm sèl ki ka debarase'w de opresè. E sa remonte lwen anpil, kote yo jen gason save t'ap di ke yon popilasyon pa bezwen zam pou ranvèse rejim fè nwè.

Mwen-menm m'ap toujou di'l, Ayisyen ap fè yon gwo erè paske tout byen yo se ti peyi a. Pa blye imaj pye banan' la, tout fèy li louvè lan tout direksyon men se lan pye'l yo vin mouri.

Cela dit, les charbonniers de l'enfer ne viendront pas s'asseoir autour de la table de la concertation. Bande de vicieux et d'égoïstes. Moun ki te fèt tou d'bon ak yon kiyè en or lan bouch yo pa gen póz meprisabl tankou chyen sa yo.[justify]
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti. Empty Re: Ils auront réussi à mater, à endiguer tout élan d'insurrection en Haïti.

Message  Le gros roseau Mar 1 Mar 2011 - 10:40

J'aime bien ces mots:"Les charbonniers de l'enfer".Nous les connaissons tous.ces quincaillers du pays."Moun ki te fèt tou d'bon ak yon kiyè en or lan bouch yo pa gen póz meprisabl tankou chyen sa yo."[justify]Ba yo boulova.ah ah ah ah

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum