Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Cdiscount : -30€ dès 300€ ...
Voir le deal

LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

+4
Joel
revelation
piporiko
kami
8 participants

Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  kami Jeu 20 Jan 2011 - 18:01

Selon le dictionnaire Petit Robert 2010:''Le dictateur est celui qui,après s'être emparé du pouvoir,l'exerce sans contrôle''.Depuis le départ de Jean Claude Duvalier en 1986,rares sont les dirigeants de ce pays qui peuvent se vanter du contraire.Dans cet optique de diriger,je me pose la question à savoir:A-t-on eu des dirigeants depuis cette période?Car,pour reprendre l'autre:Diriger c'est prévoir.

J'ai un sourire malicieux quand j'entends beaucoup de gens de chez nous comme d'ailleurs,qualifier le type de dictateur,quand l'époque de la guerre froide était propice à de tels gouvernements.Aussi,faut-il se rappeler que les Etats-Unis n'allaient nullement tolérer à l'époque et encore aujourd'hui qu'Haiti devienne comme Cuba,un pays rebelle,échappant à son contrôle.Pour cela,il a fallu que ceux qui exercent le pouvoir,le fasse d'une manière qui plaise à la République étoilée.On ne s'est jamais posé la question à savoir:Pourquoi les États-Unis se sont-ils désolidarisés de pouvoir de Duvalier?

Certains analystes politiques croient dur comme fer que le fait pour Jean Claude Duvalier de déclarer qu'il allait faire des ouvertures à l'époque ont sans doute contribué à sa chute,car on craignait l'arrivée de Petits Communistes au pouvoir.Ainsi,la lourde tâche a été attribuée à l'Armée Haitienne afin de maintenir le STATU QUO.

De 1986 à nos jours,je ne vois que des DICTATEURS défilés au Palais National,excepté le Professeur Leslie F. Manigat dont les jours n'ont pas été longs en voulant s'attaquer au Général NAMPHY.

Dans mon exposé,je ne tiens nullement à réveiller les morts,mais certains affirmeront mes dires,comme par exemple le défunt PÈRE TIJEAN, ou encore le Député DOUDOU FEUILLÉ pour ne citer que ceux-là.

Aujourd'hui,les enfants de MARCELLO pleurent leur pauvre Père,et quel a été son péché: Protéger les maigres ressources du pays en n'accordant pas un contrat juteux à des gens qui d'après lui allaient tout gaspiller.Pour preuve,les 197 millions de dollars US ont disparu sans qu'on sache oû tout ce argent est passé.

Je ne veux nullement me faire l'avocat du diable,mais je me rends compte que dans le fleuve des prédateurs,Jean Claude Duvalier n'a été qu'un simple PIRANAH en comparaison aux CROCODILES qui nous ont dirigés ces dernières décennies.

''Le pays a toujours été pauvre,mais les rues étaient propres.On se plaisait à aller à Pétion-Ville --- Les Capois étaient tous fiers de leur cité --- La ville des Cayes donnait l'aspect de certaines rues de Paris surtout quand on rentre au Boulevard des Quatre Chemins''. Que dire de Fontamara, de Diquini, de Canapé Vert, de Bois-Verna etc,Tout le monde qui habitait ces quartiers étaient tous FIERS. Aujourd'hui,nous avons perdu cette fierté,car ceux qui nous dirigent ne voient que le fonds de leurs poches.Les fatras et les détritus de toutes sortes décorent le paysage haitien.

J'ai rencontré un jour une Cinéaste Suisse qui eut à faire un film en Afrique sur l'origine des Haitiens( Toto Bissainte parodiait dans ce court métrage),et Elle me confia: Elle sait que Haiti est pauvre,mais n'arrive pas à comprendre qu'on ne peut pas ramasser les fatras;c'est ridicule.

Oui,ne ramasse pas les fatras comme si les Loas allaient les transformer en dollars US,et ils nous regardent du haut de leur sphère avec beaucoup de pitié;mêmes les Loas ont honte de ces hommes.

Aujourd'hui,l'indécence est haitienne et on est devenu un véritable laboratoire pour toutes les expériences:TOUT CELA N'A AUCUN SENS !!!

Tout ce qui a du sens pour nos dirigeants c'est leur perpétuité au pouvoir:C'EST AUSSI DE LA DICTATURE!!!

De plus,le fait de s'entourer d'une bande de muet dans un parlement afin que nos décisions,bonnes ou mauvaises,ne soient pas entravées:C'EST AUSSI DE LA DICTATURE !!!

Je le dis et je le maintiens:HAITI EST UNE TERRE DE DICTATEURS. Nos bonnes et vaillantes idées s'évanouissent le jour même oû l'on accède au pouvoir.

Nous avons eu par le passé une certaine fierté parce qu'on avait un pays oû l'on pensait un jour revenir.Hélas,nombreux sont ceux qui ont abandonné ce projet préférant manger de la PATATE PILÉE dans les centres d'hébergement en Amérique du Nord,car ils craignent pour leur sécurité.Le pays est devenu un repère de Bandits,un pays crasseux oû les épidémies de toutes sortes ne font que faucher jour après jour la vie des citoyens.

Quant à moi: Je préfèrerais la Dictature des Duvalier à la mascarade d'enrichissement illicite qui se produit chez nous depuis Vingt ans.

En passant, je tiens à m'excuser auprès de ceux qui ont perdu leurs parents sous le régime des Duvaliers.

Que ceux qui ont perdu les leurs ces vingt dernières années réclament justice et les trainent devant les tribunaux.

Dr Legouté P. Patrick (Montréal, Québec).



kami
kami
animatrice
animatrice

Féminin
Nombre de messages : 2981
Localisation : ICI
Opinion politique : La séparation des pouvoirs
Loisirs : Lecture, Dormir
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  piporiko Jeu 20 Jan 2011 - 18:11

TOUJOURS CETTE EQUIVALENCE MORALE:LE DEMOCRATE DEVIENT DICTATEUR ET VICE-VERSA.HEUREUSEMENT QU'UN IDIOT RESTE TOUJOURS UN IDIOT...

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  revelation Jeu 20 Jan 2011 - 18:25

Quant à moi: Je préfèrerais la Dictature des Duvalier à la mascarade d'enrichissement illicite qui se produit chez nous depuis Vingt ans.
En passant, je tiens à m'excuser auprès de ceux qui ont perdu leurs parents sous le régime des Duvaliers.
Dr Legouté P. Patrick (Montréal, Québec).
Dokte Patrick se yon dokte ki hypokrit ki gen nostalji la belle vie malgre nap retire lasi nan je yo pou yo sa we viktim sou regim diktate sa. Men se reve ke yo vle reve la belle vie, les belles plages!! Li pap memm jete yon kou d'euil sou list viktim yo, men je chech la ap vinn fe exkiz a moun ki pedi fanmi yo e an memm tan lap fe gwo rev gwo ambisyon!
Dokte a pa ti volo lavalasyen ki habite nan ti kay paille!!
Men yon Chateau Diktate Makout!!

Verite pou verite!! Si Dok la gen grenn, montré nou yon chateau Lavalasyen yo achte ak lajan pep la????


 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! 3868911660_e5bd362dc7_z
Château construit au XVe siècle pour Philippe de Théméricourt, puis remanié aux XVIIe et XIXe siècles.
Il a été racheté en 1984 par Jean-Claude Duvalier (Bébé Doc) dictateur d’Haïti.
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Joel Ven 21 Jan 2011 - 6:18

Mwen menm m ap kontinye pwoteste amalgam ke enkonsyan kontinye ap fè ant mesye LAVALAS yo ak mesye DIVALYE yo.
Pa gen konparezon.Mwen t ap tande nèg ap di ke pa egzanp PREVAL vòlò 190 milyon dola.
Se DIVALYERIS yo plis ou tande plis ki ap di sa.
KOTE LAJAN an ;byen ke m pa twò dakò ak PREVAL.

ARISTIDE limenm ,depi l rive ann AFRIK DI SID se sou kont gouvènman AFRIK DI SID lan li ye;epitou depi l rive ann AFRIK DI SID e limenm e madanm li ;se travay y ap travay.
Mwen pa kwè limenm resevwa pansyon lan men gouvènman ayisyen an ,menm jan ak MANIGAT yo ki pa t pase 6 mwa sou fotèy prezidansyèl lan.

SISPANN FÈ KONPAREZON ;MESYE LAVALAS YO PA VÒLÒ menm jan ak DIVALYERIS YO,pa gen konparezon.
Sou bagay lajan sa a ,men yon atik ki parèt sou NEW YORK TIMES jodi an.Yo di yon sèl rezon JANKLOD ann AYITI se zafè lajan;misye te jis byen konte,mal kalkile


http://www.nytimes.com/2011/01/21/world/americas/21haiti.html?_r=1&hp

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Thunder Ven 21 Jan 2011 - 6:45

Se jan de bagay sa yo ki fè ke mwen p ap janm kapab dakò ak fanatik yo. Alò se vòlò Divalyeris ki dwe denonse, jije, e kondane? Men, pou aloufa lavaso-inite yo, nou dwe kase fèy kouvri sa?

Se pou w te ale temwanye kanpay elektoral kandida Inite yo, wou t ap wè kote ke lajan yo pase. Se pou w ale gade chato ke potanta lavalas yo abitye genyen pou wè si men w p ap tranble lè w ap vini ekri ke sanginè lavalaso-inite yo pa vòlò menm jan ak Duvalier. Epoutan sa yo akize Duvalier te vòlò nan 30 lane, se yon dividand nan sa ke yo akize papa lyon Tabarre lan ak konniflèt li yo vòlò nan 15 lane. Men, yon ti ekzanp:

Maintenant, qu'est-ce JBA possède selon M. Soukar? " En 1997, un journaliste américain visita la résidence de JBA à Tabarre, sa propriété de Tabarre ( sur une superficie de 11 carreaux de terre) vaut 4 millions de dollars US.. L'état haïtien aurait acheté la maison de JBA à 7 millions de dollars US soit 37 millions de dollars haïtiens. A Depré, JBA aurait acheté d'un américain une maison de 1 million de dollars US d'un Américain. A Montagne noire près de la maison de Acra, JBA aurait acheté une maison pour 2 millions de dollars US ( 50 millions de gourdes) ... JBA aurait loué pour ses gains personnels une maison à 6,000 dollars US le mois pour loger des membres de sa sécurité personnelle qui sont américains. Aristide aurait trois comptes bancaires à l'étranger: un à Luxembourg, un à Panama, un à Tunisie ou un à Maroc et beaucoup d'autres encore sur des prêtes-noms. En total, son compte bancaire aurait accusé un chiffre de 200 millions de dollars US.

En trois ans, les politiciens américains ont touché près de 3 millions de dollars US., surtout les gens de Black Caucus.

JBA aurait rançonné toutes les compagnies de transfert et aurait obtenu 3 millions de dollars haïtiens chaque mois... On aurait dit que sous Préval, chaque jeudi les Directeurs de la Teleco, DGI, APN aurait rendu à JBA une somme de 200,000 dollars US.

Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Joel Ven 21 Jan 2011 - 8:32

NOU FOUT MANTI.NOU pa menm konn bay manti;se rezon sa a ;m ap di l kareman ,si ARISTIDE tounen e yo ta kòmanse fè pwosè ;se noumenm y ap mete anba kòd.

Enbesil ke nou ye ,n ap di ke ARISTIDE TA BAY MESYE BLACK CAUCUS yo 3 milyon dola.
Gade kongrèsman LWIZYÀNA a ;yon kongrèsmann nwa ki rele JEFFERSON ki te resevwa 90 mil dola ke l pa t ka deklare ;misye resevwa 10 zan prizon.
Bann enbesil ;si mesye BLACK CAUCUS yo ta resevwa 3 milyon dola lan men ARISTIDE ,yo tout t ap anbakòd ;se mesye REPIBLIKEN ki t ap twò kontan pou sa.
APRANN FÈ PWOPAGANN .Gen yon senatè DEMOKRAT nwa KAROL MOSELEY BRAUN ki limenm ,li pa t menm pran lajan lan men yon diktatè NIJERYEN ,se te tikè avyon ak kado ;sa k fè manmzèl pa t pran prizon se anpil lajan li te depanse lan defans li.
Depi sou bagay BLACK CAUCUS sa a n ap kontinye repete ;mwen tou wè se kapab noumenm ki manje prizon ,menm jan sa ap fèt lan AMERIK DI SID lan ,si ARISTIDE ta tounen.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  kami Ven 21 Jan 2011 - 8:42

Thunder a écrit:Maintenant, qu'est-ce JBA possède selon M. Soukar? " En 1997, un journaliste américain visita la résidence de JBA à Tabarre, sa propriété de Tabarre ( sur une superficie de 11 carreaux de terre) vaut 4 millions de dollars US.. L'état haïtien aurait acheté la maison de JBA à 7 millions de dollars US soit 37 millions de dollars haïtiens.
Kote yon tiper pov tankou aristid te pran lakan pou konstwi chato Tabar lan? Mwen ak papam nou te aler we aristid yon fwa nan tichatol la. Li sanble ke se yon kay ki vreman koute tres cher. pisinn nan selman koute pi cher pase kay mwen nan US.

Tanpri pa vin rakontem istwa tankou se liv li ekri yo kite bal tout lajan sa yo.
kami
kami
animatrice
animatrice

Féminin
Nombre de messages : 2981
Localisation : ICI
Opinion politique : La séparation des pouvoirs
Loisirs : Lecture, Dormir
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Le gros roseau Ven 21 Jan 2011 - 9:23

"Les Capois étaient tous fiers de leur cité" kami

Qui sont-ils?pas moi ,car la dernière fois que j'ai visité la ville en 1963 elle ressemblait deja à une ville en ruines:les rues etaient defoncées et les fatras s'accumulaient deja à la rue 8,au boulevard et meme au carenage.Peut-etre les Robert Coks, les le rouges .les Decatalognes et tous les adherents à la revolution kann kale ,mais ce ne sont pas tous les capois qui etaient fiers de leur ville.Peut-etre ceux qui n'ont pas connu le Cap durant la presidence de paul magloire ont ete fiers de cette ville en decrepitude durant les règnes des Duvaliers.

Les malentendants ignorent toujours, pour dedouaner leurs princes, le poids de la croissance demographique dans cette insalubrité generalisée.Comment des villes construites pour heberger quelques milliers de personnes pouvaient-elles abriter des millions de personnes sans que cette augmentation de la population ait un impact negatif sur leur maintien et propreté?Si on admet cet axiome :"Diriger c'est prevenir" alors on doit reconnaitre la culpabilité de ces gouvernements qui ont dirigé le pays durant ces cinquante quatre dernières années. car il n'etait pas necessaire d'etre economiste ou expert en developpement pour comprendre qu'il fallait ralentir cette croissance demographique pour permettre à l'economie de se developper harmonieusement.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Joel Ven 21 Jan 2011 - 9:41

ROSEAU;

Je me souviens que la population de PETIONVILLE était environ de15 milles dans les années 50s maintenant elle est environ 400 milles ou plus.
Mon père avait un morceau de terre ,un peu plus haut de la route de MUSSEAU à DELMAS;il ne savait pas quoi faire avec car il pensait que DELMAS ne serait jamais urbanisè;il l'avait vendu.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Le gros roseau Ven 21 Jan 2011 - 10:08

Joel

Non seulement les gouvernements passés n'ont pas ralenti le taux de croissance de la population,mais ils n'ont eu aucun plan d'agrandissement des villes.Au lieu d'agrandir les villes verticalement ;ils les ont agrandies horizontalement en empietant sur les plaines qui devraient etre reservées à la production agricole .ils ont prefere partiquer le "laissez grenen' sans aucun projet d'urbanisation.L'exode des paysans vers les bidonvilles qui a commence dès le debut des années 60 quand Duvalier les transportait de la campagne chaque 22 mai pour montrer sa popularite à empirer la situation.Il serait interresant de calculer combien le pourcentage des citadins a augmenté durant les cinquante dernières années.

j'ai commis aussi cette erreur.Un vieil ami m'avait prié d'acheter quelques terrains a Delmas au debut des années 70.Quand j'ai demande a ma mere son opinion, elle m'a repondu que c'etait une peine perdue car cet endroit n'a ni routes ni electricité.Elle me demande comment va-t-elle faire pour se rendre en ville puisqu'elle n'a pas de voitures et le transport public est inexistant.J'ai acquiescé a sa logique, mais je le regrette.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Rico Ven 21 Jan 2011 - 10:22

Franchman Ayisyen ridikil nou lèd anpil, nou pa ditou serye. Sispann konpare VOLO AK VOLO, TOSYONÈ AK TOSYONÈ, KRIMINÈL AK KRIMINÈL. BAGAY KONSA SE JIJ, EKSPÈ KI GEN MO YO.

SA NO DWE VIJILAN, KONBAT se tout saki vye zak brigandaj , koripsyon ki rete yon sistem,yon mod nan peyi ti nèg.

Ke li rele DUVALIER, ARISTIDE, PREVAL AK BANN MILITÈ KOUYON KI PASE SOU POUVWA TOUT SE MENM NAN DEGRE DIVÈS. SE PA MESYE TOUT LE MOND KI AN MEZI BAYO GRAD. YO TOUT SE AJAN KORIPSYON, VOLO.

Se rezon rico pa bay ni achte anyen nan men koken. Yo di nou sispanndefann lendefab, pran pati sakap sibi konsekans volo, decherpiyè. Sispann pran mezi volo la dwat ak goch.

Dayè youn pa dwat ni goch tonas, yo pa koresponn ak definisyon syans sosyal ak polittik. Divalier rive naN Aristide-Preval se annachis, kap manipile konsyans ti pèp .
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 10:51

revelation a écrit:
 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! 3868911660_e5bd362dc7_z
Château construit au XVe siècle pour Philippe de Théméricourt, puis remanié aux XVIIe et XIXe siècles.
Il a été racheté en 1984 par Jean-Claude Duvalier (Bébé Doc) dictateur d’Haïti.
[/left]

Rev,

Kisa Baby Doc te fè ak chato sa a???

Li te pèdi li???


Sa ou panse de chato pa Michelle Benett Preval la???

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! DELATOUR-HOUSE-CORAL-GABLES

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! 2008-05-17_144519_Elizabeth1

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 15:42

Duvalier a vendu son chateau ala municipalité

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  dilibon Ven 21 Jan 2011 - 17:25

Mwen si nou poze m kesyon sa'a map di ke pa genyen amalgam ditou. Menm youn timoun ki genyen 3 zan ka konpwann lojik mwen pwal fe la.

Men sa mwen konnen de Jean CLaude Duvalier: Papa li te rive prezidan aloske lite genyen selman 9 lane. Li rive prezidan legalman - lwa kite nan la- a 19 van selman. Li pat gentan pase nan gran inivesite, li apt konn vwayaje preke menm, li pat pale okenn lot lang ke franse, se youn ti bebe sou kont manman ak papa, san eksperyans, se lavi dous, lavi de prins li tap mennen. Olye de swiv gouvenman sangine papa li - kelkeswa rezon rejim nan te genyen pou sa men se te youn rejim fann fwa - msie te mete youn seten klima pi ouve, pi demokratik malgre te genyen anpil move zak makab kite fek sou prezidans msie. La jistis la pou gade sak dwe fet.

Men si genyen konparezon ant Jean CLaude ak Aristide an nou we kisa mwen konnen de Aristide:

Aristide te benefisye youn bous kite aprouve pa gouvenman Duvalier - Li te etudie nan anpil peyi, li pale 7 lang tre byen selon fanatik li yo. Ansyen pe nan legliz katolik li te voeu de povrete, lite jire ke li tap pwal goumen pou sak pi pov e pi vilnerab nan peyi'a, li ta pwal baze gouvenman li sou jistis, patisipasyon ak militans. Li ta pwal bay makout yo leson de demokrasi ak gouvenman kap byen mashe. Msie te di li pa bezwen lajan si yo bali 2 goud lap pran li men 10000 goud pou youn prezidan nan youn peyi pov konsa li twop pou li - se youn eskandal. Nou konnen res istwa ak vol, kidnapping, kreye fo konpayi kap travese lajan sou nom fondasyon, asasina, eskrokri, disparisyon, kidnaping kite fet sou gouvenman moushe sa'a.

Le ou konpare edikasyon, levasyon ak ipokrizi 2 mesye sa yo Aristide merite fisiye sou plas piblik pendan ke Jean Claude merite ale nan reyab!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 18:09

dilibon a écrit:Le ou konpare edikasyon, levasyon ak ipokrizi 2 mesye sa yo Aristide merite fisiye sou plas piblik pendan ke Jean Claude merite ale nan reyab!

Dilibon,

Lè mwen konnen ou se pwofesè lekol, mwen gen enkietid pou sa wap mete nan tèt timoun yo...

Ak tout respè mwen gen pou ou, mwen twouve gen patipri nan jijman ou an...

Wi Calibus merite pann...

Men pènn Baby Doc pa ase...

Pa bliye le jou mouche tap pran ekzil la, li te gentan gen 34 an epi li te pran 800 milion dola meriken....

Sa li te fè ak kob sa yo?

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 18:20

Colo mwen ginyen impwesyon ou fe yun ewe lan kopie foto kay la ,checke sa pou we kay sa ce kay madam preval lan coral gables

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 18:25

zouke a écrit:Colo mwen ginyen impwesyon ou fe yun ewe lan kopie foto kay la ,checke sa pou we kay sa ce kay madam preval lan coral gables

Michelle Benett Preval se nom madan prezidan Preval....

Yo te deside rele tou le 2 premie dam sa yo menm jan paske tou le 2 renmen lajan men jan....

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 18:27

LOL!!!

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  dilibon Ven 21 Jan 2011 - 18:34

Bon Colo,
Si mwen sonje byen nou te genyen youn istwa de konvesasyon kite byen fini! SI mwen sonje byen ou se oyun neg ki intelijan - e pa nan sans entelijan ayisien lakay konn di ki vle di volo, rize -

Tande byen! Youn peyi ki kanpe gade youn timoun 19 van ki potko menm maje se chanje yo chanje laj matirite pou li te ka vinn prezidan. Sa vle di genyen anpil moun ki koupab nan zak sa'a. Ki eksperyans lite genyen? Ki edikasyon li te vreman genyen pou yo lage youn peyi sou kont li! Kisa ou espere de youn nonm konsa ki pat janm pe deklare ke li se prezidan gwo ponyet vu ke li te aksepte tit prezidna avi ...

Le ou konpare move zak yo atribye a neg sa'a ak sa youn pretre katolik ki ap mande sou lotel pou pep la sevi ak ti poudre yo pou touye advese politik, remet rigwaz bay patizan li pou bat advese politik, mande anbago, aksepte 21 kout kanon de youn gouvenman etranje, anvayi peyi ak 20 mil solda etranje, koripsyon, paket konpayi bidon pou li ka volo, paket lame tankou lame wouj, pile tibebe nan pilon, ak masak kote li di lap fe lajounen tounen lanwit, manje taso deye lot ayisien ke li rele makout etc... ....

Youn merite rehab apre 25 kan deyo! Lot la dapre la bib kite genyen plis eksperyans ak edikasyon merite plis!

"800 milion dola meriken...." pako janm jistifye... Epi menm si li ta pati ak 800 milyon. E si li ta diw ke papa li te mouri kite 200 milyon pou li ke li te envesti nan wall street plis slaire kom prezidan sa wap di? Sonje ke yo pa ka jije moun pou moun, yo pa ka jije Jean Claude pou zak papa li, yo te deja dezantere li pase zo li nan fatra - sete jistis popile kont youn mo ou pa ka rejije pesonn pou zak papa Dok... a mwens ke wpa fe revanj ak lynchaj!


dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 18:54

dilibon a écrit:
"800 milion dola meriken...." pako janm jistifye... Epi menm si li ta pati ak 800 milyon. E si li ta diw ke papa li te mouri kite 200 milyon pou li ke li te envesti nan wall street plis slaire kom prezidan sa wap di? Sonje ke yo pa ka jije moun pou moun, yo pa ka jije Jean Claude pou zak papa li, yo te deja dezantere li pase zo li nan fatra - sete jistis popile kont youn mo ou pa ka rejije pesonn pou zak papa Dok... a mwens ke wpa fe revanj ak lynchaj!


Dilibon,

Sanble gen yon gwo pwoblem la a....

Francois Duvalier rete meyè prezidan nan istwa peyi nou....

Jean Claude Duvalier pat suiv papa li e se sa ki lakoz li te echwe...

Sanble mwen menm ak ou pa wè bagay yo menm jan....

Mwen pa wè sa Francois Duvalier te fè mal pou jodia nou ta vle fè pitit li peye pou sa ....

Map rapele tout moun ke koripsyon an komanse sou Baby Doc, e non Papa Doc...

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Rico Ven 21 Jan 2011 - 20:46

COLO NON SE NON KORIPSYON, VOLO LAJAN, DETOUNMAN LAJAN SE SOU FRANCOIS BAGAY SA TE GEN PLIS VOLIM, PLIS MWAYEN , KI RANN GWO TENO REJIM DUVALIER PI RICH.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Invité Ven 21 Jan 2011 - 20:49

Rico a écrit:COLO NON SE NON KORIPSYON, VOLO LAJAN, DETOUNMAN LAJAN SE SOU FRANCOIS BAGAY SA TE GEN PLIS VOLUM, PLIS MWAYEN , KI RANN EJIM DUVALIER PI RICH.

Rico,

Mwen gen dout sou sa...

Lè ou gade sa Francois Duvalier fè ak grès cochon, ou ka di koripsyon an te sou kontwol...

Eske ou konnen Boulevard Jean Jacques Dessalines se an beton Francois Duvalier te fè sa?

Koulie a menm makadam avadra Lavalas-INITE yo pa ka mete ladan li

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Le gros roseau Ven 21 Jan 2011 - 22:04

Colo

ou konn tande pale de regie du tabac et des allumettes.poukisa reset lajan saa se nan palè direk Apolon ak Siklè te konn al pote o lye de la bank?Ou konn tande pale de renovatyon natyonal kote Luckner cambronne yon nonm kite san senk tankoum an ayiti anvan 57 eki te te vinn multimilyonè.ki jan fè Duvalier te san senk o pwen ke yo di li te nan yon dèchye nwa jis se prete li te pret lajan poul te fè kanpay li epi yon ane apre li presidan non selman li te remt lajan men li te gen tan achte yon chato an ewop. ki salè presidan an ayiti an 1957? ou konnen?Mwen di nou al mande moun ki te ap travay l;a bank an ayiti nan ane 60 yo ya pale nou de sak te konn pase.Si w genyen dwa di ke francopis duvalier se meyè Presidan ayisyen bon nanpren moun ki ka diskite ak w ankò;ki donk ou dakò depi yon nonm presidan li genyen dwa touye kantite moun li vle.Li genyen dwa voye Acedius Saint Louis ak yon paket jandam gad presidantyel al arete Depite rameau estime nan palè lejislatif pandan ke chanb la ap fonktyone epi apre sa fe radidifise jan yap bat li lè yap kestyone nan SD.men gen lè tet w pa dwat lè w ekri yon bagay konsa ou byen se anmegde ou vle anmegde moun.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Thunder Ven 21 Jan 2011 - 23:52

Joel a écrit:NOU FOUT MANTI.NOU pa menm konn bay manti;se rezon sa a ;m ap di l kareman ,si ARISTIDE tounen e yo ta kòmanse fè pwosè ;se noumenm y ap mete anba kòd.

Enbesil ke nou ye ,n ap di ke ARISTIDE TA BAY MESYE BLACK CAUCUS yo 3 milyon dola.
Gade kongrèsman LWIZYÀNA a ;yon kongrèsmann nwa ki rele JEFFERSON ki te resevwa 90 mil dola ke l pa t ka deklare ;misye resevwa 10 zan prizon.
Bann enbesil ;si mesye BLACK CAUCUS yo ta resevwa 3 milyon dola lan men ARISTIDE ,yo tout t ap anbakòd ;se mesye REPIBLIKEN ki t ap twò kontan pou sa.
APRANN FÈ PWOPAGANN .Gen yon senatè DEMOKRAT nwa KAROL MOSELEY BRAUN ki limenm ,li pa t menm pran lajan lan men yon diktatè NIJERYEN ,se te tikè avyon ak kado ;sa k fè manmzèl pa t pran prizon se anpil lajan li te depanse lan defans li.
Depi sou bagay BLACK CAUCUS sa a n ap kontinye repete ;mwen tou wè se kapab noumenm ki manje prizon ,menm jan sa ap fèt lan AMERIK DI SID lan ,si ARISTIDE ta tounen.

Anvan ke w ta trete moun te enbesil, wou ta dwe gade nan glas pou w ta wè nan ki eta ke w kite fanatism bouche sèvèl wou. Alò se konnen ke w pa konnen politisyen Ameriken diferan de pa nou yo? Yo wè peyi anvan ke yo tire ti revanj pèsonèl. Si yon eskandal kapab trennen plizyè nan manb kongrè an nan cho, sitou pou koze politik eksteryè, yo konnen pou yo regle sa antre yo. Men kèlke ekzanp, dokiman FRAPH ke yo te sezi ak non anpil gwo zotobre repibliken ladann an 1994 yo, kote yo? Konbyen non wou tande ki site? Papa lyon Tabarre lan t ap simaye lajan bay plizyè blak koken, se nòmal wou p ap tande oken moun ale nan prizon. Anplis, kote ankèt ke yo t ap fè sou swadizan "koudeta" 2004 lan? Ankèt lan bwè lwil. Zafè Braun ke w ap pale la a se yon ka izole ki pa rive nan nivo ke m ap pale w lan. Se premye fwa ke w tande krim komèt e pa genyen moun ki ale nan prizon? Sa pa vle di ke pa genyen kriminèl.

Tout tan sa a ke w pase Ozetazini, tout liv listwa sa yo ke w li yo. Jiska prezan, wou poko ka li yon reyalite menm lè ke li anba nen w. Aristide koupab jis nan mwèl, si li pa anba kòd deja konn se pou rezon deta.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Rico Sam 22 Jan 2011 - 21:11

COLO KOTE W SOTI , OU BYEN KI KOTE W TE YE, POU REPETE JILBRET KONSA.

YON TI KONSEY ACHTE LIV SA POU KONPRANN VREMAN ISTWA KORIPSYON SOU DUVALIER
PAPA AK PITIT OU BYEN ALE SOU ENTÈNET POU LI GRATIS TI CHERI.
I



http://books.google.ca/books?id=sGEUmkoQ9RsC&pg=PA14&lpg=PA14&dq=ENSAUVAGEMENT



ALE NAN ACHIV NOUVELLISTE POU KONNEN DEKIPREVYEN


http://www.lenouvelliste.com/article.php?PubID=&ArticleID=42634






L'ensauvagement macoute et ses conséquences (1957-1990)
par Leslie Jean-Robert Péan

( Livre )
Maisonneuve et Larose
2007, 812 p., 38 euros

Collection : Littérature africaine et des Caraïbes - ISBN : 978-2706819889

Le tome 1V de Haïti, économie politique de la corruption

Cet ouvrage, qui couvre la période 1957-1990, porte une réflexion critique sur la gestion du pouvoir en Haïti, en examinant les rapports de corruption entre la société haïtienne et la communauté internationale sous le gouvernement des Duvalier père et fils et de leurs successeurs. Il démontre comment l'avalanche de corruption est le prix payé par Haïti pour différer la destruction d'un système pourtant condamné. La corruption s'est énormément développée à l'échelle mondiale ces cinquante dernières années, tant dans le secteur public que dans le secteur privé. Mais si elle peut être contrée dans le secteur privé, elle semble incontournable dans le secteur public à cause de l'État et de la raison d'État. Quand il s'agit de la sécurité d'Etat, ce que les Américains nomment « les intérêts de sécurité nationale », la morale disparaît par la grande porte. Et ce comportement n'est pas particulier aux États-Unis. Ainsi, le dictateur François Duvalier met en pratique une chaîne de complémentarité dans laquelle tontons macoutes, mafieux, agents des services secrets, financiers internationaux, diplomates, etc. s'associent afin de trafiquer et de s'octroyer des privilèges, dans un déluge de corruption qui semble dépasser ceux qui l'ont provoqué dans le but de combattre le communisme. Cette analyse concerne aussi des formes de corruption telles que le clientélisme, le favoritisme, le patrimonialisme et la corruption de proximité, souvent laissées de côté et considérées comme marginales. Cette corruption sociale, la plus difficile à examiner, renvoie à ce que Michel Foucault nomme le « grain des individus ».
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

 LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!! Empty Re: LA DICTATURE DES MACOUTES ET DES LAVALASSIENS !!!

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum