Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Pokémon EV06 : où acheter le Bundle Lot ...
Voir le deal

Epi.....Apre?

4 participants

Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Epi.....Apre?

Message  Sasaye Ven 4 Fév 2011 - 11:13

Mezanmi, wè pa wè, Preval prale apre 7 Fevriye, oubyen 14 Mai.

Poukisa se sou do misye sèlman nou kanpe?
Ondire nou pa wè lan ki danje Ayiti ak pèp ayisyen an tonbe?

Zafè pran kay pratik lan dwe fini.
Zafè vale remèd ki mwen anmè an se fatalis.
Lanpwen bondyebon lan sitiyasyon saa.

Apre kafou saa kote ya p foure yon zo pwason lan gog nou,
sa k pral pete an grav e pou moun ki pa konn jwe echèk, se gaye tab lan.

Lan sak ap pase a, apati de jodya, si gen manifestasyon
kont magouy ki rive laa,kapab genyen kont manifestasyon
avèk moun Miki yo.
Nou wè sa sa vle di?

Si moun ki ta l rele viv Divalye yo vinn mete ak moun Miki yo, peyi a chire wi,
paske tout plenyado kont makout avèk chimè yo pral wè yon bagay ki pi rèd.
Yon ekip ki ta sanble avèk SS yo.

Pito nou tounen paj lan e komanse reflechi anpil pou pilil meriken an pa toufe n.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  Invité Ven 4 Fév 2011 - 15:05

Que voulez-vous n'avons pas IsraËl à côté de nous, nouz n'avons pas de missiles pointé vers Miami.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  Joel Ven 4 Fév 2011 - 16:40

Sasaye a écrit:Mezanmi, wè pa wè, Preval prale apre 7 Fevriye, oubyen 14 Mai.

Poukisa se sou do misye sèlman nou kanpe?
Ondire nou pa wè lan ki danje Ayiti ak pèp ayisyen an tonbe?

Zafè pran kay pratik lan dwe fini.
Zafè vale remèd ki mwen anmè an se fatalis.
Lanpwen bondyebon lan sitiyasyon saa.

Apre kafou saa kote ya p foure yon zo pwason lan gog nou,
sa k pral pete an grav e pou moun ki pa konn jwe echèk, se gaye tab lan.

Lan sak ap pase a, apati de jodya, si gen manifestasyon
kont magouy ki rive laa,kapab genyen kont manifestasyon
avèk moun Miki yo.
Nou wè sa sa vle di?

Si moun ki ta l rele viv Divalye yo vinn mete ak moun Miki yo, peyi a chire wi,
paske tout plenyado kont makout avèk chimè yo pral wè yon bagay ki pi rèd.
Yon ekip ki ta sanble avèk SS yo.

Pito nou tounen paj lan e komanse reflechi anpil pou pilil meriken an pa toufe n.
[b]

SASAYE;

Bagay yo grav vre ;men se pou nou mete blam lan kote l ye.PREVAL lan rivalite l ak ARISTIDE mete peyi an lan bò labim.

Genyen yon seri de nèg ;lè m ap konpare AYITI ak peyi lan zòn lan ;y ap di AYITI se AYITI ;peyi sa yo se peyi sa yo.

Se pa vre;youn marye ak lòt.
Mesye ONDIRAS yo te fè koudeta yo an ;paske yo tè wè ke malgre plenyen ETAZINI te fè lòt peyi yo aksepte koudeta ann AYITI an.
E yo te fè ekzakteman sa GNBis yo te fè apre koudeta 2004 lan ;yo kouri dèyè patizan ZELAYA yo ;alòs lè eleksyon an vin fèt pa t gen chans pou patizan ZELAYA yo.

PÈP ONDIRAS lan te kontinye reziste menm jan ak pèp ayisyen an ;men depi eleksyon LOBO an POUTCHIS yo pase a yon vitès siperyè;y ap chache elimine tout ZELAYIS.
6 jounalis deja mouri;yo elimine lidè popilè.
Ki sa ki ta anpeche MATELI fè menm bagay lan?
ANYEN.
MATELI se yon gwo danje;sèl bagay misye pa p gen yon LAME DAYITI ;menm jan ak ONDIRAS genyen l e ki alimante eskadwon lanmò yo;men tou ,mesye FRAPH yo la;epitou li gen dwa fè SWIT MIKI ;MICHEL FRANSWA rantre.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  Sasaye Sam 5 Fév 2011 - 6:28


Jowèl,

Mwen pap inosante Preval non.
Men ma p eseye avèti nou pou nou gade kisa ka p menase peyi an jodya.

Mwen pap mande menmjan ak mesye sou fowom nan pou bliye mal ki te fèt.

Men se pou nou vijilan sou sa ki pral pase apre dezyèm tou an.
Paske kounyea pa genyen yon chwa.
Moun ki pral vote yo pa pral vote pou pwogram ak vizyon peyi ak pèp.
Yo pral vote kont Preval e kont kontinyasyon sa ki laa.
Kom ou te di an se deside si pou w pran sida oubyen kansè.

Kominote entènasyonal lan pran nou lan pèlen.

Detout fason nou pral genyen yon prezidan degrenngoch.
Youn genyen dosye asosyasyon malfektè: frod eleksyon, apre masak riyèl vayan.
Madan magouyè premyè klas.

Lot lan se yon vakabon sal dènye degre ki pakapab efase malpwoprete li te konn fè san vègoy, lan figi moun.

Pou premye an gen moun ki di se pa fòt li, se te mari l.
Men li te benefisye de magouy yo.

Pou dezyem nan, moun di sa l te konn fè yo se kote atis li men kounyea li gen yon kote politisyen. Si l te gen kat makout li a 15 zan, konbyen abi li te fè?
Konbyen moun li touye. Sa kontinye ak asosiasyon malfèktè avèk Michel Frnswa epi nèg Frahp yo.

Yo toulede montre figi yo lan pozisyon yo te pran ak yon woule m de bô lan premye tou yo. Yo fout lot kandida yo yon koutba pwofesyonèl: Rasanble, demake, rete kanpe.

Natirèlman, pou eseye repare dega yo, moun dwe al vote kont Miki.

Men yon gouvènman pwoksy paka regle pwoblèm peyi an.
Se pa sèlman konpetans, sa pran patriyotis, renmen peyi, renmen nasyon, respekte moun pa w ak sa yo pwoduy.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  grandzo di Sam 5 Fév 2011 - 9:51

L'haitien est tellement ingrat.. qu'il croit souvent qu'on lui doit quelque chose. Il est tellement habitué A se vautrer dans la mendicité, qu'il est persuadé d'avoir un droit constitutionnel A LA CHARITE. Tous ceux qui critiquent aujourd'hui Preval n'ont pas assez de recul ou de vision pour comprendre le vrai enjeu en Haiti. l'haitien croit toujours que le President tire toujours les ficelles.. je ne comprends pas ce qu'on met dans la tête d'un haitien dans son jeune âge pour qu'il n'arrive pas A comprendre des choses logiques.

Il y a un haitien ces jours ci qui m'appellent afin que je l'aide.. Pour justifier sa demande,Il me dit que si je l'aide, c'est pour Haiti.. Il veut me persuader le pauvre que je suis un mauvais haitien si je n'accepte pas ses delires….

Quand je lui fais des objections, il commence A gueuler, A insulter… Puis il me dit que les haïtiens d'un certain niveau posent toujours des questions et se vantent toujours de travailler dans certaines institutions.. Voila un type a qui je n'ai demandé, qui m'appelle et qui veut que je l'aide, ce type me donne des ordres.. fais ci ..fais cela… Il me parle comme si j'avais élevé les cochons avec lui…Or si c'est lui qui a besoin de moi… Il n'a aucun respect…

Il veut me persuader le pauvre que je suis un mauvais haitien si je n'accepte pas ses delires…. alors que j'ai dépensé sur Haiti depuis le mois de mai plus de 10000 dollars… Haiti me donne quoi.. la honte et la honte..la honte… Il faut etre un imbécile pour accepter ce genre de médiocrité...

Comment voulez vous rendre service dans ces conditions a des gens aussi ingrats? En Haiti, c'est pareil.. leur filer du fric..c'est comme une obligation…

Le problème, Il y a aucune dignité….. c'est la leçon que je viens d'apprendre avec les haitiens… Il n'y a pas dignité.. C'est pourquoi les rues sont sales sans que cela n'émeuve même pas l'élite haitienne..

Duvalier, Aristide, Preval.. L'haitien est un ignare ingrat.. Il n'est jamais content..Il faut qu'il boive du sang, dechouker, il aime cela… il faut qu'il nourisse les loas…. Dechoukez dechoukez Preval… jouissez jouissez… Preparez vous Preparez vous A dechouker le prochain…. quel peuple de malades...




grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  Goya Sam 5 Fév 2011 - 11:37

Mwen kwè KHL touche yon pwoblèm de fon. Lòt pwoblèm nan se oubli. Nou bliye vit. Nenpòt sak diri fè pèp la mache. Nou tèlman bliye, jodia tout bouro tounen viktim.

Mwen rekonèt yon bagay : ZAFÈ MOUN KI, KÒM JAN DOMINIK, JAK STEFÈN ALEXIS, LES SANSARICK, RICHRAD BRISSON, PHILIPPE DOMINIQUE, JAN R. CIUS, DANYÈL ISMAEL, 60.000 VIKTIM DIKTATI SAL SA'A, KI PANSE BAY VI YO POU AYITI.

PI BON FASON'AN SE VIV SANS KONSYANS DE PEYI, NASYON, SOUVERÈNTE. CHANGE KAN JAN'W VLE. NAP VIV PI LONTAN E PI BYEN.

FINALMAN MWEN RAN'N MWEN KONT : PÈP LA REN-MEN TOSYONÈ, BOURO AK KORONPI'L YO.

EXP: DEPI YON MOU'N JWEN YON TI DJOB LETA OU POKO RICH TOUT MOUN SEZI. YO DI'W PA ENTÈLIJAN. KÒM SI NOU, AYISYEN, GEN YON KWOMOZOM AN PLIS KI RELE XX-CORIPSYON. JAN KLOD TOUNEN VIN BWÈ RES LAJAN LI VOLÈ, MACHE SOU ZOSMAN VIKTIM LI YO, TOUT MOUN KONTAN. MOU’N KI VLE POTE PLENT, YO TRETE DE TOUT MO KÒM SI SE YO KI BOURO JAN-KLOD SE VIKTIM. DEZIÈM KWOMOZOM NAN RELE XY-ENPINITÉ. TOUT MOUN DAKÒ. GEN SA KI DI JAN-KLOD TE TI MOUN LI PAT KONNEN SAL TAP FÈ, LE POV NOU PA DWE ATRISTE’L, SE PAWÒL MADAN ODETTE ROY FOBRUN NAN TEXTE LA WONT LI PIBLIYE SOU NOUVELIS KI RELE : JAKUSE = J’ACCUSE. KÒM SI DE 20 A 35 ANS OU SE’W TI BEBE NAN KOUCHÈT. SAK SÈVI AK DIFIKILTE AKTYÈL YO, KÒM PEYI PÒV, APOVRI PA DIVALYE, POU EXONERE DIVALYE, JISTIFIE ZAK, KRACHE SOU KADAV SILA YO KI TAP BATAY POU OUVÈ ESPAS LIBÈTE JODIA PA MAKE.


ZAFÈ SAK VLE AL MOURI POU LA PATRI. YON PATRI KI BAY ENPRESYON NAN AKEY DIVALYE JWEN NAN PÒTOPRENS, DIVIDA DEFANSÈ, PA MENM APRECIE SAKRIFIS PITIT LI YO. NAN PEYI SA’A LI FASIL POU BOURO PRAN PLAS VIKTIM, E TOUT MOUN KONSANTI, FÈMEN DYÒL.

NOU TÈLMAN VIN TOUNEN YON PEYI SAN NAN'M : Memwa pèp sa'a twòp kout, nenpòt sak diri fèl bliye, bat bravo rele anmwe. Sak diri fè nou pwal mete sou pouvwa yon devègonde, nap agi kon yon pèp san diyite, san respè pou tèt. Matelly Prezidan d'Ayiti = Madona prezidan USA.


SI NOU PA VLE FÈ GWO MALADI VIV VAGGGGGG, CHANGE KAN JAN NOU VLE,

LÈ NOU VLE. EPI NAP VIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Goya
Star
Star

Masculin
Nombre de messages : 490
Localisation : Montreal
Loisirs : lecture
Date d'inscription : 20/11/2010

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  grandzo di Sam 5 Fév 2011 - 12:41

Goya

Je suis d'avis qu'il faut juger les hors la loi. c'est même souhaitable. Je crois avoir vu sous votre plume une âme de juriste.. Donc, je suppose qu'il y a bien des principes qu'on partage.. sur lesquels, il n'est point besoin de se chamailler.

Mon avis sur le retour de Duvalier est simple. Il a le droit de revenir dans son pays. S'agissant de la possibilité de le juger, je ne suis ni pour ni contre. Je ne suis pas contre pour les raisons que vous avez évoquées, à savoir l'impunité. Compte tenu de nombreuses exactions commises par les léopards crées par Jean Claude Duvalier, il ne serait pas injuste de lui demander des explications.

Cependant, je ne suis pas convaincu que cela serve à quelque chose, eu égard au 25 années passées en exil..Vous savez tout comme moi l'importance du temps en matière criminelle…Je pense donc aux questions de prescription et de preuves.. Considérant l'état des tribunaux haïtiens et la crise électorale en Haiti, il ne serait pas judicieux de déclencher un procès après 25 ans d'exil.. Vous savez bien qu'un tel procès serait de nature politique et non judiciaire, qu'il donnera lieu forcément à un simulacre de justice qui ne sera pas autre chose qu'une vengeance déguisée sous la forme de justice.

C'est pourquoi, sans être un duvalieriste, je considère qu'après 25 ans.. il y a nécessairement prescription des crimes.. Mais, vous savez également qu'il n'est pas interdit aux parties civiles de prouver qu'il y a eu interruption de la prescription…Ce à quoi je ne suis pas opposé d'un point de vue juridique.

Ma conviction profonde Goya au delà du cas de Duvalier… c'est qu'il est temps de faire la paix.. Je ne sais pas si vous avez vu le parrain ou godfather de Coppola.. Moi si, je l'ai vu 28 fois… Il y a un moment donné ou les 5 familles se déchirent… Une réunion organisée par le parrain Don Carleone comprenant les 5 familles afin de mettre fin à une guerre sans fin qui ne pouvait être préjudiciable pour l'ensemble de la famille mafia…Un pacte a été signé par tous afin une autodestruction… Vous voyez, c'est la différence entre les gens intelligents et les crétins congénitaux..

Haiti doit faire la paix avec tous les anciens dictateurs, kidnappés sans exception.. même Raoul Cedras… sous la condition résolutoire qu'aucun d'entre eux brigue un mandat présidentiel dans les 20 ans à venir. Je pense que vous êtes un homme raisonnable, vous comprenez ce point de vue.

Je suis sur que vous voyez un intérêt particulier dans la mise en oeuvre d'un concordat politique généralisé destiné A pacifier le pays.

On peut etre pro ou contre Duvalier ou Pro Aristide ou Preval .. ce n'est pas un probleme en soi.… Je crois très franchement qu'Haiti a besoin de ses fils nes A l'étranger comme ISRAEL avait besoin et a toujours besoin de la diaspora juive… Les haïtiens nés en Haiti qui vivent en Haiti ou ceux qui sont dans la diaspora dans un environnement psychologique fondamentalement hatien, ne peuvent pas renverser le cours des choses… Haiti a besoin d'une nouvelle psychologie…La mentalité de l'haitien tel qu'il est aujourd'hui est un obstacle majeur au développement du pays…. Mais je crains malheureusement que les haïtiens de l'extérieur qui ont intégré d'autres cultures hésiteront A venir s'enliser dans les puanteurs de ce pays.

Pour anecdote, je connais le fils de deux haïtiens né A l'étranger qui termine un doctorat à Londres sur les satellites… Je lui ai demandée de venir avec moi en Haiti au mois de mai.. Il acheté le billet pour aller Londres- New Yok.. New-York Port-au-Prince.. Au dernier moment, il a décidé de ne pas venir.. La raison, c'est qu'il y a quelque chose qui le dérange dans la culture haitienne.. mais qu'il n'osait pas me dire.. Il y a beaucoup qui pense comme cela… Comment imaginez vous que l'haitien soit le seul peuple à avoir honte de ses origines… c'est curieux… Il y a une raison fondamentale à cela…

Epi.....Apre?….. C'est une bonne question… DECHOUKAGE SUR DECHOUKAGE NE VAUT

grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

Revenir en haut Aller en bas

Epi.....Apre? Empty Re: Epi.....Apre?

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum