Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-21%
Le deal à ne pas rater :
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, Collection Botanique
39.59 € 49.99 €
Voir le deal

Le palais national en voie de restauration

5 participants

Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Le palais national en voie de restauration

Message  Maximo Mer 13 Avr 2011 - 16:53

Le palais national en voie de restauration


Des techniciens du Centre national des Equipements (CNE) sont à pied d'oeuvre au palais national dans des travaux de démolition des parties jugées « irrécupérables » de l'immeuble le plus emblématique de Port-au-Prince fortement endommagé par le séisme. « Le palais ne sera pas démoli mais restauré ». Selon Daniel Elie, directeur de l'ISPAN, il s'agit de préserver l'image et le lieu avec toute la charge historique, culturelle et symbolique qu'il charrie.



Haïti: Les travaux de démolition entrepris lundi au palais national ont attiré les curieux. Ces derniers en profitent pour discuter des photos des 19 anciens candidats à la présidence des élections du 28 novembre dernier et des projets de logement du gouvernement sortant accrochés au grillage bordant la pelouse du Palais national.

Tout au cours de la journée, sont également agrippés aux grilles du palais des passants qui observent les techniciens du CNE à pied d'oeuvre dans des travaux de démolition de cet édifice qui a été construit entre 1914 et 1921 par l'architecte haïtien Georges Baussan, endommagé par le séisme du 12 janvier 2010. « My palace is collapse !», disait le chef de l'Etat sortant René Préval, lors de la tragédie.

Selon l'Institut de sauvegarde et du patrimoine national (ISPAN), il ne s'agit pas de la démolition totale de ce patrimoine national historique, mais ce sont les parties de l'édifice jugées irrécupérables ou dangereux qui sont en train d'être démolies. Ce sont là des mesures conservatoires qui ont débuté en avril 2010, phase constituant les préliminaires classiques à tous travaux de restauration.

« Il ne s'agit pas de la démolition du palais. Loin de là. Mais plutôt, comme je l'ai dit avant, d'une phase préparatoire aux travaux de restauration, a précisé M. Daniel Elie. A ce sujet, je rappelle que de multiples consultations ont été faites par l'ISPAN au sujet de cet ambitieux projet de restaurer le Palais national d'Haïti », a ajouté Daniel Elie.

A en croire le responsable de l'ISPAN, l'année dernière, un groupe d'éminents architectes, d'urbanistes, de sociologues et d'historiens haïtiens avaient publié un avis avec de sérieux arguments en faveur de la restauration intégrale du palais national. « Cet avis a reconnu que le Palais national est sans conteste, l'expression la plus achevée d'une grande période de l'Architecture en Haïti et constitue probablement un des plus beaux exemples d'architecture néo-classique transplantée en Amérique, a souligné le patron de l'ISPAN.

Cet avis, poursuit l'ancien ministre de la Culture, signale également que l'édifice possède les trois valeurs définissant un monument historique : une haute signification culturelle, une importante valeur documentaire et historique et une valeur architecturale exceptionnelle. « Pour toutes ces raisons, le palais national mériterait, selon cet avis, largement de rester en place dans la mémoire collective du peuple haïtien. Fort de ces arguments, le groupe a recommandé que le Palais national, une fois restauré, soit maintenu comme siège du Gouvernement de la République », a indiqué Daniel Elie.

Actuellement, le CNE, a précisé le directeur de l'ISPAN, est en train d'effectuer la mise en place de ses engins lourds en vue de procéder à la démolition pure et simple de l'annexe 1, l'ancien mess des officiers de l'Armée d'Haïti construite dans les années 70, et de l'annexe 2, tous deux irrémédiablement endommagés par le séisme du 12 janvier 2010 et ne présentant aucune valeur historique ou symbolique. Le CNE, souligne-t-il, procédera également au cours de cette phase à la démolition des dômes latéraux du Palais également irrécupérables.

Durée de ces travaux ?

L'ISPAN n'est pas encore en mesure de préciser la durée de ces travaux de restauration du Palais qui coûteront quelque 20 millions de gourdes. Des travaux qui ont effectivement débuté le 20 juin dernier. « Les points clés à cette question (durée des travaux) restent les expertises structurelles qui nous manquent encore et, selon leurs résultats, les solutions que nous pouvons apporter. Mais dans le cas spécifique du palais national, il s'agit également et surtout de préserver une image et un lieu. Une image et un lieu symboliques, utiles certes, avec toute la charge historique, culturelle et symbolique qu'il charrie », a répondu Daniel Elie qui convie toute la population à ce grand défi que constitue la restauration du Palais, chef d'oeuvre de l'Architecture haïtienne et monument historique, emblème de la souveraineté de la nation.

Par ailleurs, la reconstruction - restauration pour l'ISPAN - du palais national n'était une priorité ni pour Mirlande Manigat, perdante du second tour de la présidentielle, ni pour le président élu, Michel Martelly. « Présidente de la République, je ferai en sorte qu'on reconstruise le Palais, même si, dans une certaine mesure, ce n'est pas la priorité. Si j'ai à choisir entre donner des maisons aux gens qui vivent sous les tentes et reconstruire le palais, je choisirai de donner des maisons aux gens », avait déclaré l'ex-première dame lors du première anniversaire de commémoration du séisme, le 12 janvier dernier.

« Oui, il faut reconstruire. Mais la priorité est la construction de logis pour les sinistrés qui vivent sous les tentes », avait indiqué, pour sa part, le président élu qui entrera en fonction le 14 mai prochain. Il siègera dans des abris temporaires installés dans la cour de palais national.


Valéry DAUDIER
vdaudier@lenouvelliste.com
Maximo
Maximo
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Mer 13 Avr 2011 - 17:06

Pourquoi reparer un edifice qui selon les experts ne correspond pas aux normes de construction anti seismique meme si le palais a une valeur historique,architecturale et culturelle?N'a-t-on pas lu le rapport de l'expert francais qui avait visité le palais après le tremblement de terre et qui avait declaré l'architeque Baussan n'avait pas observé les règles les plus elementaires de construction anti seismique sur un terrain aussi instable.

peut-on vraiment reparer et moderniser l'edifice avec 500000 dollars U.S?Oui il faudra le moderniser pour epagner un autre effrondement lors d'un tremblement de terre.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  ainsi ne soit-il Jeu 14 Avr 2011 - 0:21

Problèm la se pa sit la. Pou mwen, yo pwal raze tout plas la pou ka amelyore fondasyon sa yo pwal konstrui la. Se sèten ke pèson' p'ap pran chans fè yon gwo konstriksyon konsa san nouvèl teknoloji anti-sismique parekzanpl, san meyè materyo. Normalman, priyorite a supoze popilasyon a k'ap dormi à la belle étoile la men si y'ap rebati palais national la yo ta dwe rebati'l ak lajan Ayisyen.

An mèm tan ke Ayisyen aletranje ap kontinye ede fanmi yo, li ta bon pou gen yon komite serye ki sou pye pou resevwa don Ayisyen tout kote pou rebati palais a, si vrèman se yon nesesite. Se te yon batis trè fotojenik men li te repranzante terreur, horreur ak jan de endividu ki te abite la-dan'l depi m'te fèt jiskaske m'te kite Ayiti.

Donk, pèsonèlman, palais national pa fè'm ni cho ni frèt.

LGR, sa pa fouti pa yon blag. An reyalite, ki edifis lEta 500.000 dola ka ni repare ni modènize, pa pale pou rebati jodi a?

Nou plen problèm. Menm lè m'ap tande nèg chofe pou resous minyè ki gen lan peyi a, yo san lè tonbe joure tout moun volè lè yo konstate ke sa yo te kespere a se pa toutafè sa. M'ap tou profite raple sa k'pa konen ke tout projè, eksplwatasyon, konstriksyon, elatrèy, mande étude de faisabilité. E abityèlman sa deja koute anpil anpil anpil lajan.

Man-yè rekonèt pryorite'n.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Jeu 14 Avr 2011 - 0:39

Martine

ou pa li teks la Elie di ke se kote ki tonbe yo ke yap kraze res ki pa tonbe yo yap kite yo menm jan.Mwen sonjke ke ekspè francais te di ke fondatyon palè pat bon pou yon teren ak sable konsa.ki donk si fondatyon pat bon poukisa yo beswen sove yon pati nan palè ki pat efondre.

Se pa mwen ki bay chif 500 mil dola U.S se 20 milyon goud enjenye ya di ke travay la ka koute.Ki modernisatyon li ka fè ak yon ti kras kob konsa. genyen lè se 20 milyon dola li te vle ekri.Bon mwen pa konprann anyen ak ayisyen jodya ;lontan ayisyen pat depann de etranje pou tout bagay yo te vle fè ,mwen sonje lèm te ti moun Presidan Estime te vle peye la frans res lajan ke yo di ke nou te dwe yo se tout ti moun ki te konn pote 10 kob sa w genyen pou peye la dette wi.Ki jan fe ak tout ayisyen sa yo ki nan dyapsora epi se charite nap mande pou nou rebati yon senbol de souverente peyi ya.Kote patriotisme ayysyen yo menm.Se pousa lèm di mwen renmen jwif yo genyen moun ki vle kouri ak mwen.mwen parye ak yon moun si yon tranbleman de tè konsa te pase an israel jwif yo pa tap tann ke yo fè yo charite pou yo te komanse rekonstwi Tel Aviv.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  ainsi ne soit-il Jeu 14 Avr 2011 - 1:09

Jisteman m'ap kwè ke se sa y'ap fè toudbon. Se pou sa m'di ke se raze yo pwal raze plas la nèt wi. M'pa kwè gen anyen pou rekipere la. Amwenske yo fou tout bon. Amwenske yo gen tan jwenn mwayen ap volè deja.

E pi, kote w tande kokenn destriksyon sa a, gen businessmen ki deja ap achte debri kay kraze yo pou yo ka revand wi. Gen bisnis achte tige d'acier yo parekzanpl lan main pilleurs yo. Anyen pa chanje non, se toujou on kestyon de survie ki ekate tout moralite sitou ke se se gwo businessmen ka'p ankouraje krim lan peyi a.

Haïti n'est pas au bout de ses peines. Tankou anpil moun, m'pa janm lan pale de rekonsytriksyon paske menm anvan tranbleman de tèr la, preske tout était à refaire.

A moé! pou m'ap tande y'ap pale de restauration, de rénovation palais national. Ki grimas brikolaj sa yo? Ala de traka.



ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Jeu 14 Avr 2011 - 8:48

Martine

Mwen pa konnen si w te konn ale nan palè ya se te yon edifice ki te genyen yon bel fasad men se pat yon bilding modern.mwen pa raplem byen men kote mwen te konn domi nan Palè lèm te konn al fè servis pat genyen air kondityone nan chanb saa.pat genyen santral air kondityone ,ou pat jwen sall de twalett ak lavabo tout kote nan yon peyi tropikal.Palè de jistis sa w tande mwen deja bay yon avanti ki pase yon zanmim ki ap viv New york Lontan e ki tal wè yon zanmi li ki tap travay nan palè de jistis menm yon twalet pou nonm lan te pipi li pat ka jwen .alò ki zafè sove yon pati nan palè ya ki ap pale la.Kilè ayisyen ap bouke pase peyi saa nan tenten pou yo fè lajan.Kom ou di deja anvan tranbleman de tè se te yon peyi ki te merite konstwi.Map ba w yon ekzanp.depi anvan mwen te kite ayiti nan fen ane 60 yo depi la pli te tonbe bò zonn Rond point devan institu franseuu ya la bou te deja anvayi zonn sa.lè sa mwen pa kwè Port-au-prince te genyen 1 milyon moun jodya yo dim se 3 milyon moun ki genyen nan Port-au-prince Kanalisatyon pou pote dlo sal ki soti nan kay ak dlo la pli nan lan mè pa janm agrandi.pa janm genyen yon plant pou trete matyè fekal nan port-au-prince epi nan tan saa nap viv la neg yo vle sove yon pati nan yon palè ki pat janm modern. se dekourajan mon chè.Se komsi neg yo visite gwo peyi men yo pa aprann anyen.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  ainsi ne soit-il Jeu 14 Avr 2011 - 10:34

Pafwa on dirè ke w ak mwen ap koninike par télépathie tèlman se ekzakteman sa m'ap pense e se menm sa m'te kontate lan bout tan m'te pase PAP. Mon chè, m'pa janm antre lan palais. Si m'te ret an Ayiti se sur ke m'ta al konen sa ki an dedan edifis sa a men m'pa regret anyen. Tankou m'tap di, an efè, se te yon kay fotojenik. W konen m'pa rayi la poezi, mwen toujou renmen ke lan poto palais a toujou parèt splandid preske lan mitan yon syèl bleu. (lol) Men sa ret la.

M'ap sonje jisteman lè m'te konn desan lan zon anba la vil, zon rond-point, ki menen lan warf gwo cargo, si m'byen sonje, se te la bou nèt apre la pli. Si byen ke te gen yon etude ki te fèt sou Ayiti kote yo t'ap di ke côtes haïtiennes yo peu poisonneuses akos de erozyon ki trenen tèr lan lanmè a ki vin kreye yon vase ki lan lanmè a. Pwason yo oblije fui zone kotyè sa yo. M'ap sonje menm bor lakay mwen ki vert anpil, lè la rivyè desand, kondi yo di, de anbouchu la jiska zon kote ni moun ni pechè pa janm avantire yo telman gen falèz, tout lanmè a jon, brun, roug... chwzi koulè nou vle. Donc dlo trop boueuse, e pwason pa rete kanpe lan abita konsa. Anpil problèm.

W konn problèm yo byen. Lan koze rebati PAP sa, ale wè si y'ap mete anfaz sou kanalizasyon toudbon. Han! w'ap pale gwo pawol. Ayisyen pa konn sa yo rele antretyen byen yo. Kay yo fin kraze, yo prefere ap kole bout planch, bay'l yon kouch penti ou lacho e pi y'ap achte tout aparèy elektromenaje san ke yo pa menm gen elektrisite. Mwen pa kontr progrè non. Okontrè, men an Ayiti, menm moun ki pou ta transmèt kilti an jeneral, kilti konsomasyon, yo pa menm posede savoir-faire. Ayisyen parese lan tèt anpil. Tout ap pyese. Nèg ki pi stupid yo se pa sa n'ta pense a.

Problèm la se paske lEta pa reglemante anyen. Règl yo gen dwa la men pèsonn pa vle aplike yo. E pi toujou gen mwayen pou grese pat yon polisye ou on fonksyonè pou chape anba la loi.

W gen rezon tèlman, ke premye fwa m'te tounen an Ayiti, lè m'tap gade PAP, mwen te sonje ke se vre ke nou te konn ap gade Ayiti avec des grans yeux tankou ti-moun. Nou pat janm pi an anform pase sa. De palais national a palais legislatif tout edifis sa yo te fin vetust. Se te jis bèl kouch lacho...


Dernière édition par martine la tourmente le Ven 15 Avr 2011 - 0:34, édité 2 fois
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Jeu 14 Avr 2011 - 17:23

Martine

ou ta panse ke neg yo ta di bon fok nou ta refè sikwi elektrik la konpleteman paske nou pral blije mete konpitè air kondityone,telephone,television plisyè kote ,sikwi ki te la depi ti kokom tap goumen ak berejen pap kapab alimante tout wattage saa.Fok nou bati yon palè kote ap genyen bel sal twalett ak lavabo bel bagay pwop.fok nou ba Presidan ak fanmi li yon residans modern.de 4 chanb a kouche 3 twalet pou si li genyen invite.Non yo pito ap fè 0 tounen 9 pou tout lajan rete nan poch yo.Ou di yon bagay ki se verite moun yo konprann ki pi enbesil an ayiti se pa yo non.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Rico Jeu 14 Avr 2011 - 20:31

Yo mèt refè sikwi, rann batiss antisimsik .fè amelyorasyon enteryé latriye. Men zafè fasad eksteryè PALÈ NASYONAL yo pa dwe touche sa, se yon gwo SAKRILÈJ.
Se yon referans pou tout Ayisyen ki konprann istwa l peyi l. Palè Nasyonal se yon referans. Zafè koken ki pase ladann pa gen anyen annafè ak patimwann nou.

Okontrè Palè Nayonla jan fasad li egziste dwe raple tout koken se pase yo pase ladann pou lo bon ou lanmo yo.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Jeu 14 Avr 2011 - 22:33

men fasad saa se pa konsa li te ye anvan ;si sa yo te ekplose leconte ak li moun te di menm bagay la e byen nou pa tap genyen saa.Mwen pa di pou yo pa konserve menm styl architekti ya non.Mwen di zafe kenbe yon bò fele ya li pa fè sans.ki donk yo pral konstwi yon sektyon ak method antisismik epi lot kwen rete jan l te ye ya?Moun ki pa konnen sou Duvalier palè saa te manke sote deja ak yon kousikwi elektrik ki te ka lakoz eksplosyon fet nan depo zam lan ke duvalier te fè tansfere nan palè ya.Archtekti ya te bel vre men se pat yon bilding modern.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Maximo Jeu 14 Avr 2011 - 22:42

Le gros roseau a écrit:men fasad saa se pa konsa li te ye anvan ;si sa yo te ekplose leconte ak li moun te di menm bagay la e byen nou pa tap genyen saa.Mwen pa di pou yo pa konserve menm styl architekti ya non.Mwen di zafe kenbe yon bò fele ya li pa fè sans.ki donk yo pral konstwi yon sektyon ak method antisismik epi lot kwen rete jan l te ye ya?Moun ki pa konnen sou Duvalier palè saa te manke sote deja ak yon kousikwi elektrik ki te ka lakoz eksplosyon fet nan depo zam lan ke duvalier te fè tansfere nan palè ya.Archtekti ya te bel vre men se pat yon bilding modern.

Nou pa enjenyè kap restore palè ya, nou pa konn ki travay nèg yo ap fè, yo ka restore'l e li vini pi solid ke on konstriksyon ke yo te pati a zero avè'l, mwen sipoze ke enjenyè ki an chaj travo yo konen sa yap fè.
Maximo
Maximo
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Jeu 14 Avr 2011 - 23:17

Genyen enjenyè tet mato tou wi.ou pa beswen injenyè pou konprann pwoblem lan non.chak teren genyen yon typ de fondatyon ki apwopriye pou li pou mete yon kay sou li.nan tan Baussan genie civile la pat ko genyen spesyalite anti sismik la. se sak fè ekspè franse ya di ke palè ya pat byen bati.poukisa yo dwe repare yon bilding ki a 3/4 efondre.piga elie di se pou rezon architektural ,historik e kiltirel.Pale ke yo te ekplose anvan saa se pa konsa li te ye.Ki sak fè nou pa ka bati yon lot palè menm si nou konserve menm stil fasad anvan pwiske nou konnen ke se pa premye ni dernye tranbleman de tè ki ap pase an ayiti.Ekonomi bout chandel saa pa fè sans pou mwen.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  dilibon Ven 15 Avr 2011 - 14:21

Palais national aysien an te bati anvan maison blanche nan Washington? Li te bati anvan palais congres americain an an? Koman fe majorite strikti ak drom konsa ki nan Israel ak nan moyenoryan fet an bronze ou kwiv ou byen alyaj de plisye metal pou anpeshe yo fann tankou beton kite nan palais national la? Enjenye dapre mwen te genyen kek ekzanp mezanmi.

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Rico Ven 15 Avr 2011 - 15:06

TOUT ESPESYALUS VOYE MONTE BYEN KALE NAN FOTEY YO. MWEN DAKO 100% AK MOUN SANSE TANKOU SAKI DI:

''Selon Daniel Elie, directeur de l'ISPAN, il s'agit de préserver l'image et le lieu avec toute la charge historique, culturelle et symbolique qu'il charrie.''

Se enkontounab, dayè se te pwen de vi m nan yon pos sou forom Ayiti kite deranje YON PATISIPAN CHIMERIK pou menm rezon byen eksplike Daniel Elie ISPAN.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Le gros roseau Ven 15 Avr 2011 - 15:17

Men nap fè moun yon prosè san rezon napren moun ki di pou pa rebati yon palè ak menm fasad la non si se sa leta vle fè.sa mwen di si ekspè franse ya di ke genyen lot fay nan zonn ke yo pat menm konnen ki te la e li di ke fondatyon palè ya pat apwopriye pou teren saa e yon mou n ka gade nanpwen oken pout an fer ki te soutni dom yo,ou ka wè menm beton anpat byen armé ak gwo ba fè .pwiske yo prevwa ke Port-au-prince ka sibi yon lot tranbleman de tè ankò li pa fè sans pou nou sove yon pati ki fele nan Palè ya ke moun ki konnen li byen konnen ke se pat yon building modern.mwen se pa deyò mwen konn ap gade palè ya selman.mwen konn mache an dedans palè ya lèm de servis la.Talè yo pral dim sim pat makout mwen pat ka nan Palè ya.poutan mwen pat makout epi mwen te kon domi nan palè lè yo voyem al asire kominkatyon anka rebel te pran pos santral servis transmisyon e se pa mwen sel ki konn ale la.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Le palais national en voie de restauration Empty Re: Le palais national en voie de restauration

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum