Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -40%
-40% sur le Pack Gaming Mario PDP Manette filaire + ...
Voir le deal
29.99 €

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

5 participants

Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  piporiko Jeu 26 Fév 2009 - 20:33

Le président Hugo Chávez vient une nouvelle fois de donner une leçon de démocratie à ses détracteurs. Le 15 février 2009, pour la quinzième fois en dix ans, les Vénézuéliens ont été appelés aux urnes, cette fois-ci, pour se prononcer sur l’amendement constitutionnel qui abrogera la limite des mandats du président, des maires, des députés et des gouverneurs1. Pour la quatorzième fois en une décennie, les électeurs ont montré leur soutien au leader bolivarien en s’exprimant à 54,86% en faveur de l’amendement qui permettra à Chávez de se représenter en 20122.



Aucun président latino-américain ne dispose d’une légitimité démocratique aussi avérée que celle du dirigeant vénézuelien. La participation au vote a été massive, atteignant les 70%. Par rapport à l’échec de décembre 2007, où la réforme constitutionnelle (69 articles), mal expliquée, fut rejetée à une infime majorité de 50,7%, le gouvernement vénézuélien a gagné près de deux millions de voix supplémentaires, renforçant sa popularité3.



Malgré les plaintes et les accusations de fraude de l’opposition, le scrutin a été, une nouvelle fois, salué par la communauté internationale pour sa transparence4. Le Groupe de Rio qui regroupe 33 nations du continent américain a qualifié le référendum de « nouvelle expression de civisme et se félicite de l’exercice démocratique » des Vénézuéliens, tout en soulignant « l’ample participation politique5 ». Les Etats-Unis ont également salué un processus « conséquent avec les principes démocratiques », tout en faisant part de leur volonté de « maintenir une relation positive » avec Caracas6. Face à cela, l’opposition n’a eu d’autres remèdes que d’admettre sa défaite7.



Le président Chávez, quant à lui, s’est réjoui de la victoire : « Aujourd’hui, c’est la vérité qui a gagné contre le mensonge, c’est la constance du peuple qui a gagné », en référence à la campagne médiatique de l’opposition. « Le socialisme bolivarien sort renforcé aux yeux du monde », a-t-il ajouté8.



En effet, l’opposition ainsi que les médias occidentaux n’ont eu de cesse de mener une campagne de discrédit à l’égard des autorités vénézueliennes, accusant Hugo Chávez de vouloir devenir « président à vie », oubliant qu’en démocratie l’ultime décideur était le peuple. Bien évidemment, les transnationales de l’information se sont bien gardées de souligner que dans de nombreuses démocraties occidentales la limite du nombre de mandats était inexistante. Elles n’ont pas non plus jugé bon de rappeler que les Vénézueliens avaient la possibilité de révoquer leur président à mi-mandat si sa politique se révélait insatisfaisante, réalité inimaginable en Occident.



En dix ans de pouvoir, Hugo Chávez a entrepris des réformes économiques et sociales spectaculaires qui ont singulièrement amélioré le niveau de vie des catégories les plus vulnérables de la population, redonné une souveraineté politique et économique à son pays, insufflé un sentiment de dignité nationale à ses concitoyens, donné une stature internationale au Venezuela, dont le prestige ne cesse de croître au sein du Tiers-monde, fédéré une grande partie des nations latino-américaines autour de l’Alternative bolivarienne pour les Amériques (ALBA), un projet émancipateur et intégrateur, et fait de la solidarité à l’égard des plus démunis le principe fondamental de sa politique étrangère. Voici brièvement les racines de la popularité du leader vénézuélien9.



Cependant, Hugo Chávez doit encore faire face au moins à cinq défis majeurs : la baisse du prix du pétrole dont dépend l’économie vénézuelienne, le taux de criminalité qui, même s’il a été réduit, reste un problème sérieux, l’inflation toujours élevée, un niveau de corruption relatif mais présent dans certaines sphères du pouvoir et surtout une opposition qui refuse de se prêter au jeu démocratique en multipliant les campagnes médiatiques de dénigrement dont l’efficacité est indéniable. Mais le scrutin du 15 février illustre la confiance des Vénézuéliens à son égard pour faire face à ces obstacles et poursuivre sa politique de construction d’une alternative au néolibéralisme sauvage où l’être humain est placé au centre du projet de société.



Notes



1 Articles 160, 162, 174, 192 et 230 de la Constitution de la République bolivarienne du Venezuela.



2 Casto Ocando, « Chávez gana el referendo », El Nuevo Herald, 15 février 2009 ; Agencia Bolivariana de Noticias, « El 15F se impuso la fuerza socialista del pueblo », 19 février 2009.



3 Pascual Serrano, « Aceptar a Chávez », Público, 18 février 2009 ; Maurice Lemoine, « Le Venezuela persiste et signe », Le Monde Diplomatique, 18 février 2009.



4 EFE, « Rosales atribuye resultados del referendo a la represión », 17 février 2009 ; Agencia Bolivariana de Noticias, « Oposición no concreta en Contraloría denuncias mediáticas sobre ventajismo », 17 février 2009.



5 The Associated Press, « Grupo de Río felicita a Venezuela por referendo », 19 février 2009.



6 Nestor Ikeda, « Estados Unidos legitima el referendo chavista », The Associated Press, 18 février 2009.



7 Agence France Presse, « Oposición venezolana admite derrota pero llama a ‘seguir la lucha’ », 15 février 2009.



8 Agencia Bolivariana de Noticias, « Esta victoria es de todos los pueblos de América Latina », 15 février 2009.



9 Salim Lamrani, « La nueva Venezuela del presidente Hugo Chávez », Le Monde Diplomatique, décembre 2008.



Salim Lamrani est enseignant chargé de cours à l’Université Paris-Descartes et l’Université Paris-Est Marne-la-Vallée et journaliste français, spécialiste des relations entre Cuba et les Etats-Unis. Il vient de publier Double Morale. Cuba, l’Union européenne et les droits de l’homme (Paris : Editions Estrella, 2008).

Contact : lamranisalim@yahoo.fr


Salim Lamrani est un collaborateur régulier de Mondialisation.ca. Articles de Salim Lamrani publiés par Mondialisation.ca

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Marc H Ven 27 Fév 2009 - 0:00

Hum
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  revelation Ven 27 Fév 2009 - 12:04

Salim Lamrani a dit : Malgré les plaintes et les accusations de fraude de l’opposition, le scrutin a été, une nouvelle fois, salué par la communauté internationale pour sa transparence. Le Groupe de Rio qui regroupe 33 nations du continent américain a qualifié le référendum de « nouvelle expression de civisme et se félicite de l’exercice démocratique » des Vénézuéliens, tout en soulignant « l’ample participation politique ».

Les Etats-Unis ont également salué un processus « conséquent avec les principes démocratiques », tout en faisant part de leur volonté de « maintenir une relation positive » avec Caracas6. Face à cela, l’opposition n’a eu d’autres remèdes que d’admettre sa défaite7.
Il faut que l’opposition continue de lutter pour contrecarrer une présidence a vie de Chavez.
Le zombi goute sel, li pa mande rete !!
M'byen kontan ke Chavez genyen nan bon ti manit e si se sa ke demokrasi mande, an nou kontinye fe eleksyon tet kale.
Salim Lamrani : Elles n’ont pas non plus jugé bon de rappeler que les Vénézuéliens avaient la possibilité de révoquer leur président à mi-mandat si sa politique se révélait insatisfaisante, réalité inimaginable en Occident.

Révoquer leur président à mi-mandat veut dire que le dechoukaj est admissible?? Fok Preval fe atansyon!!

Le problème c’est qu’apparemment, seul le peuple a le pouvoir de dechouker, si l’opposition le fasse, ce serait un coup d’état.
Comme Simon Bolivar et Miranda, l’opposition vénézuélienne devrait faire un coup pied en Haïti, car elle a beaucoup à apprendre entre les mains de nos GNBistes haïtiens.
Gen le GNBists nou yo konnen sekwe a.

Revelasyon
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Thunder Dim 1 Mar 2009 - 11:20

Revelation,

Opozisyon Venezyelyèn nan pa genyen anyen pou l aprann nan men Ayisyen. GNB a se pa yon pati politik, se jis yon likid ki pran fòm boutèy ke li ladann lan. Pa genyen oken sekrè nan anyen, se mache sou pinga w, pou w pa pile si w te konnen. Wou mèt tande tout bagay, opozisyon pa ka fè anyen san pèp la.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  revelation Dim 1 Mar 2009 - 11:50

Thunder di: Revelation,

Opozisyon Venezyelyèn nan pa genyen anyen pou l aprann nan men Ayisyen. GNB a se pa yon pati politik, se jis yon likid ki pran fòm boutèy ke li ladann lan. Pa genyen oken sekrè nan anyen, se mache sou pinga w, pou w pa pile si w te konnen. Wou mèt tande tout bagay, opozisyon pa ka fè anyen san pèp la.
Eske pep la te mare kon lonbrit li avek opozan GNBistes yo pou te mete gouvenman prezidan Aristide la a te???
Eske koudeta sa te fet avek ou san pep la???

Pep se pwasson kwaze nan bouillon, nou pran gou li, men nou pa we'l.

Eske w kap elabore sou sa w di la thunder ke:Wou mèt tande tout bagay, opozisyon pa ka fè anyen san pèp la.
La anko se viktim yo ke nap blame kom konplis, kom 5kiem kolonn.

Anpil dirijan dwat ou goch sevi ak pep la kom la baniere devan band nan aloke se yo kap tire ficelle yo e fe pep la fe tintin.
paske yo pran avantaj de motto sa ke Vox populi, Vox Dei. Depi pep la pale, se Bondye pale!

Aksyon pep la se aksyon Bondye. Se pa foseman vre, vox pep la se vwa chalatan kap voye yo al fe tintin devan palais a!!

Lile pou sa fini. Fok pep la di non ke yo pap pran la ri pou gran mesi. Ke se pou dwat ke se pou goch. Si pep la se vwa Bondye, ki jan fe ke pep la nan mize toujou??? Sepa Bondye ki vle'l konsa???

Yo toujou di ke vagabond pa gen met! dyab ki ba'l lajan se li lap sevi!!

Li le pou sa fini pou pep la sa konprand ke yo pap pote kanson pou bel twal anko!!
Si pep la pran la ri, pou yon rezon byen defini, fok yo rete sou beton an jiskaske yon jwen solisyon.
Ti soti a dwat, ti soti a goch, se pa vwa pep la sa.

Revelasyon.
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Invité Dim 1 Mar 2009 - 12:02

Thunder a écrit:GNB a se pa yon pati politik, se jis yon likid ki pran fòm boutèy ke li ladann lan.

Thunder,

Eske ou ka elabore sa ou di a, silvouplè.

Ou anko, eske revelasyon defini boutey la e fom likid la pran an, lè li ekri sitasion sa a:

Revelation a écrit:Yo toujou di ke vagabond pa gen met! dyab ki ba'l lajan se li lap sevi!!

Mèsi.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Thunder Dim 1 Mar 2009 - 12:18

Revelation ak Colo,

Mesye, pa bay tèt nou manti. Si pèp la te kanpe ak Lavalas vre, kelke dizèn rebèl pat fouti okipe mwatye peyi a nan kèk semènn. Sa a se yon fè, se pa antagonism, ni fanatism.

GNB a kòmanse se apre atak lavalas te fè 17 Desanm 2001. Se taktik Lavalas ki kreye GNB. Se lavalas ki lakòz pwòp destine l. Se lavalas ki kreye Guy Phillippe, Amiot ak Butter Metayer.

Colo, sa vle di ke : Tèl gouvenman, tèl opozisyon.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Invité Dim 1 Mar 2009 - 12:29

Thunder a écrit:Revelation ak Colo,

Mesye, pa bay tèt nou manti. Si pèp la te kanpe ak Lavalas vre, kelke dizèn rebèl pat fouti okipe mwatye peyi a nan kèk semènn. Sa a se yon fè, se pa antagonism, ni fanatism.

GNB a kòmanse se apre atak lavalas te fè 17 Desanm 2001. Se taktik Lavalas ki kreye GNB. Se lavalas ki lakòz pwòp destine l. Se lavalas ki kreye Guy Phillippe, Amiot ak Butter Metayer.

Colo, sa vle di ke : Tèl gouvenman, tèl opozisyon.

Thunder,

Annou kite sa paske bèl jodi dimanch sa a mwen pap foutu kite ou gate san mwen. Map di ou 2 bagay sèlman avan mwen ale.

1) Lavalas pa kree Amiot Metayer.

Misie se compagnon batay mwen depi 1982 nan Gonaives nan mouveman voye Jean Claude Duvalier ale. Lè sa a, Lavalas pat egziste. Lè mouveman Lavalas la vini parèt, misie deside ale groupe li ak nèg sayo.

Men mwen menm, mwen te fè wout pa mwen. Mwen te toujou kwè ke sèl Titid ki Lavalas, se pout tèt sa mwen se Titidien, mwen pa Lavalas kote yon dal avadra vini pran woulib e fè kob sou pèp la ak Titid ke pèp sa a chwazi.

2) Si patizan Titid yo te reponn an 2004, se tap gè sivil. Sa vle di ke se pa popilè Titid pat popilè an 2004 lè li evite gè sivil la, se renmen li renmen peyi li trop. Si patizan Titid yo te violan tankou GNB yo, gè sivil la tap inevitab.

Mon chè, chapo ba, ou se yon nimewo.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Thunder Dim 1 Mar 2009 - 13:34

Wi se Lavalas ki kreye Kiben. Misye te toujou "militan". Men se nan dat 17 Desanm 2001 ke Kiben ki te mouri an 2003 te kreye. Sa fè youn

2) Wou pa ka bafwe m, rejim Lavalas la te riposte, men san sipò pèp la, si se moun sa yo ke wou genyen sèlman wou chire : CAT Team ak SWAT Team, Tupak, Dread Wilme, Amaral, Zawo, Azibe, Ason Flitè e latriye... Pa genyen anyen ki pwal garanti pouvwa la.

Nou ta sipoze aprann leson sa a deja. Milis pa ka kenbe nou opouvwa endefiniman, se pèp ki genyen pouvwa sa a.

http://www.haiti-info.com/spip.php?page=imprimer&id_article=601
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Invité Dim 1 Mar 2009 - 14:11

Thunder a écrit:Wi se Lavalas ki kreye Kiben. Misye te toujou "militan". Men se nan dat 17 Desanm 2001 ke Kiben ki te mouri an 2003 te kreye. Sa fè youn

Thunder,

Ki laj ou???

Piske ou pa ban mwen chwa, mwen oblije fè yon ti rapèl sou biografi Kiben pou ou.

Apre mouveman 1986 la, misie tombe damou pou Titid e ale jwen kan sa a. An 1991, lame sanginè bay Titid koudeta. Misie kanpe an kwa e bloke vil Gonaiv.

Lame boubounn arete yon ti frè misie (kite kondisip mwen kay frè), pou misie ka vini ran tèt li. Misie di non e li kontinie mobilizasyon an pi rèd. Kapitèn Kastra mete yon presion sou misie tèlman ro, misie antre Port-au-Prince lakay mwen pou vini kache. Michel Francois apran nouvèl la e li debake pou ale chache Kiben. Lè li pa jwen li, li arete tout moun lakay mwen i konpri mwen menm. Nou pran baton pou nou pa chape e apre 3 mwa prizon, yo lage nou.

Kiben pran ekzil pou Letazini ak tout fanmi li, si mwen te gen foli pati se si misie ta pral avèk mwen tou lè sa a. Lè Titid tounen an 1994, misie tounen lakay li pou ale travay pou pèp li. Kiben se yon nounm dwat, ki gen anpil prensip. Lè misie realize gran manjè nan Lavalas pap regle anyen pou pèp la, misie di se ase. Misie pran Douanes Gonaives, li nomme Direkte e bay tout moun nan Gonaives ki te bezwen travay travay.

Titid ak gwo zotobre Lavalas move kon kongue men depi Kiben nan Gonaives pale, se fini. Men depi lè sa a, misie komanse gen pwoblen nan mitan lavalas la.

An desan 2001, misie pat nan tèt mouvman ki touye gad ko Mesadieu a, se plito yon foul an kolè ki deside pase a laksion e malereseman se Kiben yo bay responsab. Titid komm kreten pran nan kou a e depi lè sa a, divos la ant li menm ak moun Raboto fèt. Misie pat gen dwa mete Kiben nan prizon pou kras rezon.

Nan Gonaiv, Kiben se yon idol, e Titid te dwe konpran sa. Lè GNB yo touye Kiben, li fè sans pou moun Gonaiv ke se Titid ki touye li, paske li te mete li nan prizon deja.


Mwen panse ke ou te konnen e sitou konprann evenman yo, men se pasa ditou ou pwouve.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Rico Dim 1 Mar 2009 - 15:25

Kiben pran ekzil pou Letazini ak tout fanmi li, si mwen te gen foli pati se si misie ta pral avèk mwen tou lè sa a. Lè Titid tounen an 1994, misie tounen lakay li pou ale travay pou pèp li. Kiben se yon nounm dwat, ki gen anpil prensip. Lè misie realize gran manjè nan Lavalas pap regle anyen pou pèp la, misie di se ase. Misie pran Douanes Gonaives, li nomme Direkte e bay tout moun nan Gonaives ki te bezwen travay travay.

Titid ak gwo zotobre Lavalas move kon kongue men depi Kiben nan Gonaives pale, se fini. Men depi lè sa a, misie komanse gen pwoblen nan mitan lavalas la. Coloco



Zafè pwoblèm Kiben Meteyer se kolizyon ak zotobre pouvwa nan vye chikann pou djob nan tout administrasyon piblik la se boulshit. Se nan nati mesye koken , volo sayo toujou nan goumen pou gen plis avantaj. Sa toujou egziste nan mitan belijeran ki gen pouvwa nan men yo depi epok makout yo.


Vrè pwoblèm Meteye ak lavalas se presyon entènasyonal la pou fouke li kom moun ki gen anpil dosye kriminèl sou do li. Yo te fouke mouche ki pran lafwit nan prizon Gonayiv. Li tounnen yon figitif kap flannen nan tout vil la.

Meteyer fè konen li pap mouri , pandan ke se Aristid li menm ki chwazi non gwoup selèb li te chèf la LAME KANIBAL. Apre pou lage li konsa. Men koman Kiben Meteye youn nan pi gwo sipotè rejim lavalas ki pral an bandisyon. Tout moun konnen koman li mouri ak yon emisè lavalas ansyen zanmi li Odonèl ki trayi l. Yo lachman masakre lie pi ostilite yo pral reprann ak frè li Butter Metayer kite Ozetazini.

Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Invité Dim 1 Mar 2009 - 16:53

Si pou mwen tounen nan sijé sa a, map di ke fok Titid pran bon jan leson nan men Chavèz nan prochènn rankontt yo a e pran tout dispozision sa dwa pou fè peyi a mache.

Tolalito koudeta sa a enèvan.

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Chavezaristide

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  piporiko Dim 1 Mar 2009 - 19:30

colocolo a écrit:
Thunder a écrit:Wi se Lavalas ki kreye Kiben. Misye te toujou "militan". Men se nan dat 17 Desanm 2001 ke Kiben ki te mouri an 2003 te kreye. Sa fè youn

Thunder,

Ki laj ou???

Piske ou pa ban mwen chwa, mwen oblije fè yon ti rapèl sou biografi Kiben pou ou.

Apre mouveman 1986 la, misie tombe damou pou Titid e ale jwen kan sa a. An 1991, lame sanginè bay Titid koudeta. Misie kanpe an kwa e bloke vil Gonaiv.

Lame boubounn arete yon ti frè misie (kite kondisip mwen kay frè), pou misie ka vini ran tèt li. Misie di non e li kontinie mobilizasyon an pi rèd. Kapitèn Kastra mete yon presion sou misie tèlman ro, misie antre Port-au-Prince lakay mwen pou vini kache. Michel Francois apran nouvèl la e li debake pou ale chache Kiben. Lè li pa jwen li, li arete tout moun lakay mwen i konpri mwen menm. Nou pran baton pou nou pa chape e apre 3 mwa prizon, yo lage nou.

Kiben pran ekzil pou Letazini ak tout fanmi li, si mwen te gen foli pati se si misie ta pral avèk mwen tou lè sa a. Lè Titid tounen an 1994, misie tounen lakay li pou ale travay pou pèp li. Kiben se yon nounm dwat, ki gen anpil prensip. Lè misie realize gran manjè nan Lavalas pap regle anyen pou pèp la, misie di se ase. Misie pran Douanes Gonaives, li nomme Direkte e bay tout moun nan Gonaives ki te bezwen travay travay.

Titid ak gwo zotobre Lavalas move kon kongue men depi Kiben nan Gonaives pale, se fini. Men depi lè sa a, misie komanse gen pwoblen nan mitan lavalas la.

An desan 2001, misie pat nan tèt mouvman ki touye gad ko Mesadieu a, se plito yon foul an kolè ki deside pase a laksion e malereseman se Kiben yo bay responsab. Titid komm kreten pran nan kou a e depi lè sa a, divos la ant li menm ak moun Raboto fèt. Misie pat gen dwa mete Kiben nan prizon pou kras rezon.

Nan Gonaiv, Kiben se yon idol, e Titid te dwe konpran sa. Lè GNB yo touye Kiben, li fè sans pou moun Gonaiv ke se Titid ki touye li, paske li te mete li nan prizon deja.


Mwen panse ke ou te konnen e sitou konprann evenman yo, men se pasa ditou ou pwouve.


GADE LE BAGAY SA TE PASE,SE MATISAN MWEN TE RETE.KIBEN POU YO PAT JWENN LI TE AL KACHE NAN TWALET.SE LE NEG ATACHE ALE LI TE SOT NAN WATE A.COLOCOLO,PA OKIPE MOVE ZANGI KAP PALE SA YO PA KONNEN E YO PAP JANM KONNEN.OU KONN SA MWEN PANSE:ESKE HEN ELIT MAFIA GENGNEN POU tITID LA ESKE SE KONSA LI TE YE POU SYLVAIN SALNAVE?SE DOMAJ PA GEN DOKIMAN SOU EPOK SA A.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Thunder Lun 2 Mar 2009 - 9:29

colocolo a écrit:
Thunder a écrit:Wi se Lavalas ki kreye Kiben. Misye te toujou "militan". Men se nan dat 17 Desanm 2001 ke Kiben ki te mouri an 2003 te kreye. Sa fè youn

Thunder,

Ki laj ou???

Piske ou pa ban mwen chwa, mwen oblije fè yon ti rapèl sou biografi Kiben pou ou.

Apre mouveman 1986 la, misie tombe damou pou Titid e ale jwen kan sa a. An 1991, lame sanginè bay Titid koudeta. Misie kanpe an kwa e bloke vil Gonaiv.

Lame boubounn arete yon ti frè misie (kite kondisip mwen kay frè), pou misie ka vini ran tèt li. Misie di non e li kontinie mobilizasyon an pi rèd. Kapitèn Kastra mete yon presion sou misie tèlman ro, misie antre Port-au-Prince lakay mwen pou vini kache. Michel Francois apran nouvèl la e li debake pou ale chache Kiben. Lè li pa jwen li, li arete tout moun lakay mwen i konpri mwen menm. Nou pran baton pou nou pa chape e apre 3 mwa prizon, yo lage nou.

Kiben pran ekzil pou Letazini ak tout fanmi li, si mwen te gen foli pati se si misie ta pral avèk mwen tou lè sa a. Lè Titid tounen an 1994, misie tounen lakay li pou ale travay pou pèp li. Kiben se yon nounm dwat, ki gen anpil prensip. Lè misie realize gran manjè nan Lavalas pap regle anyen pou pèp la, misie di se ase. Misie pran Douanes Gonaives, li nomme Direkte e bay tout moun nan Gonaives ki te bezwen travay travay.

Titid ak gwo zotobre Lavalas move kon kongue men depi Kiben nan Gonaives pale, se fini. Men depi lè sa a, misie komanse gen pwoblen nan mitan lavalas la.

An desan 2001, misie pat nan tèt mouvman ki touye gad ko Mesadieu a, se plito yon foul an kolè ki deside pase a laksion e malereseman se Kiben yo bay responsab. Titid komm kreten pran nan kou a e depi lè sa a, divos la ant li menm ak moun Raboto fèt. Misie pat gen dwa mete Kiben nan prizon pou kras rezon.

Nan Gonaiv, Kiben se yon idol, e Titid te dwe konpran sa. Lè GNB yo touye Kiben, li fè sans pou moun Gonaiv ke se Titid ki touye li, paske li te mete li nan prizon deja.


Mwen panse ke ou te konnen e sitou konprann evenman yo, men se pasa ditou ou pwouve.

Colocolo,

Kit wou vle l ou pa, non Kiben vini ap fè firè nan peyi a ak nan entènasyonal la se apre 17 Desanm 2001. Aristide pa t ap janm arete Kiben, se entènasyoanl la ki te fè presyon sou li. Se depi lè a Lame Kanibal koupe fache ak Lavalas. Se Odonel kite pase chache l pou yon randevou nan palè. Colocolo pran san w Tipap. Non ! ...talè, san dout GNBis yo te gen tan peye Odonèl ? ...ala yon nou menm sa papa.

Lavalas te manke touye Ketant tou, si se pat yon ajan sekrè CIA ki te nan elikoptè ki t al pran misye an, ki te gen tan avèti Anbasad Amerikèn. Menm kò Ketant moun pa t ap jwenn, yo t ap jis di ke misye nan mawon, yon mawonaj avi (lol)
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

La leçon de démocratie du président Hugo Chávez Empty Re: La leçon de démocratie du président Hugo Chávez

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum