Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Bon plan achat en duo : 2ème robot cuiseur Moulinex Companion ...
600 €
Voir le deal

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

4 participants

Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mar 21 Juil 2009 - 11:30

Selon ce documentaire de CNN, le sort des "Restavek" en Haiti n'est pas meilleur sous le gouvernement actuel et son ministre des Affaires sociales n'a pas répondu à l'invitation de Dr Sanjay Gupta de CNN pour venir expliquer au monde cet état de choses.

Y a-t-il une "Politique de l'Enfance ou de la Jeunesse" en Haiti, au même titre que la "Politique de la Condition Féminine"? Car je ne peux concevoir une mère luttant pour ses propres droits sans qu'elle ne le fasse aussi pour l'enfant qu'elle a porté durant neuf mois dans son ventre?

Ce documentaire qu'on peut visionner en bas nous donne l'occasion de soulever les problèmes des petits domestiques et serviteurs. Problèmes qui relèvent, j'en conviens, d'une tare socio-culturelle et économique qui, malgré tout, doit être éliminée à tout jamais de cette terre ayant lutté contre l'esclavage des temps anciens, comme ne l'ont pas manqué de rappeler - peut-être de manière hypocrite ou ironique -les auteurs de ce documentaire.

Dr. Carl Gilbert

https://www.youtube.com/watch?v=B4rfquLxahA

___________________________________
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mar 21 Juil 2009 - 11:42

Mezanmi. li lè pou nou pran konsyans, rekonèt sistèm restavèk la se yon krim, se yon dram nasyonal.

Se pi gwo tach ki genyen sou repitasyon nou kòm ayisyen e nou lèd deja.

Mwen soulve kestyon saa an plizyè fwa sou FowomAyiti, men apa youn ou de entèvenan, majorite moun kwape, twipe oubyen iyore kestyon an komsi li pa ekziste.

Toutotan gen restavèk an Ayiti, peyi a pap kapab avanse, paske sistèm saa se ilistrasyon mepri ak eksklizyon ak diskriminasyon ke ayisyen genyen youn kont lòt.

Mezanmi, lage restavèk yo.
Se pa gouvènman sèlman ki responsab, se nou tout ki gen restavèk.
Se pa paske CNN denonse sa, se paske li pa bon.

Se yon wont ke desandan Desalin ki aboli esklavaj ap pratike bagay saa toujou apre 205 ane endepandans.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Invité Mar 21 Juil 2009 - 11:51

C'etait vraiment interessant cette juxtaposition des images de la batisse qui s'ouvrait sur l'ocean ( porte du non retour ) et les images d'Haiti qui continuent a se mentir et a blamer TOUT LE MONDE POUR SES MAUX .SEPA MWEN SE YO .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mar 21 Juil 2009 - 12:02

E oumenm?
Ki pozisyon w?
Dakò ou pa dakò ke sitiyasyon restavek yo dwe chanje?

Lanpwen anyen ki enteresan laa.
Se yon disgras pou ayisyen ke nou dwe denonse avèk fraka.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  revelation Mar 21 Juil 2009 - 13:49

Ce documentaire de CNN sur le phénomène “restavek” en Haïti montre clairement une décadence de la vie sociale et économique dans le pays.
Ce n’est plus la classe bourgeoise qui a des restaveks, mais en majorité la classe défavorisée.

Apres la révolution 1986, les bourgeois ont été matraqués et avilis par la classe dirigeante qui les qualifiait d’esclavagiste moderne.
Maintenant, les bourgeois ont presque abandonnes cette pratique d’avoir des domestiques chez eux. Ils préfèrent donner leur argent à des orphelinats ou à des ONGs.

Konnyen a koz de mize kap anvahi pep la, fenomenn restavek la vinn yon » Haitian way of life »
Rigwaz trip bœuf pou restavek fe kinkin nan mache anba kwabosal.
se pitit pep la kap restaveke e mete nan esclavaj prop pitit li e kondition yo pi mal konnyen la ke le yo te nan lakou Petion-Ville, Bois Verna ak Pacot.

Se yon karma yon madichon de 360 degree kap fet la kont tout malpalan ki tap avili class boujwaz la de esklavajist.
Ki sa ke nou kap di konnyen la??

A koz de mise kap finn anvahi peyi a, fok nou bay fenomenn restavek la yon lot aproch ki pa gen rapo ak klass politik ni klass sosyal.
Se tout ayisyen ki avili avek problem restavek sa.

La verite a blesse nou, men nou pakab ignore’l ni lonje dwet sou lot klass anko.
Wi gen restavek,esklavaj, malveyans nan peyi d’Ayiti e jan dokimante CNN nan montre a se nan lakou pep la memm ke li chita.

An nou tout travay ansanb san patizaneri pou nou radike fenomemm sa.

Revelasyon
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty u'envier .

Message  Invité Mar 21 Juil 2009 - 14:01

Sasaye,
Le map analize map konsidere yon pwoblem pwemye sa mwen fe se retiwe emosyon'm la dan ni .Paske si'm pa fe sa konklizyon mwen yo pap bon .Mwin paka mande ou we bagay yo menmjan avek mwin paske nou se deu moun diferan menmsi terorikamn nou se ayisyen eke yon bagay ki bon ouswa pa bon pou peyi a sipoze interese nou .Se konsa la vi a ye .Mwin pap fache pou sa .
Sak fet la interesean paske li demontre defet nou depi kongo lakay minin nou lan yon move rout tonbe lan yon seri de demagogi ki fe ke depi lontan nap vire ron gaspye tan nou lan tintin .Sepa jodya nap radote pasi pala ke o wi nou se pwemye repiblik nwa patati patata .Si nou te rete ayisyen weseye ede ayisyen lakay oliye de ap radote de lafrik nou tap pi lwin nan sa nap fe pou moun lakay ki lan mize tout bon .M'toujou rayi neg kap soti lan la ri kouri pasi pala deye lot fanm fe chebe deyo antan ke madanm ak pitit yo ap mouri grangou .Kounye a kite'm pale franseu avek ou .

Je suis un homme rationnel et juste. Je suis aussi un homme pragmatique. Je hais le fanatisme et toutes sortes d'abus mental et/ou physique de la personne humaine .Je ne croient pas en la superstition que l'on retrouve dans la religion de nos pères. `Mais, je laisse les débats concernant les religions au soin de ses disciples et croyants .Toutes les foi religieuses m'intéressent seulement dans la mesure qu'elles servent de catalyse utile au progrès des habitants mon pays, Haïti.
Je ne crois pas que l'Afrique de l'imagination de l'impuissance intellectuelle qui fait le bonheur de certains haïtiens en quête d'une identité précaire est faite pour moi .Je suis haïtien .J'ai mes titres de gloire et mes lauriers accroches a l'arbre de l'Olympe mythique planté au beau milieu de ce jardin spécial du destin qui m'a vu naitre sous le ciel d'Haiti .En peu de mots , les habitants de l'Afrique ne peuvent que m'envier mon sort .Je suis le modèle haïtien ,le paradigme historique du courage er de la persévérance , le symbole du passé qui porte en son flanc les espérances de l'avenir .

Je n'ai aucune intention de piétiner l'héritage sacre de mon histoire au profit des illusions de l'entente raciale fraternelle du politiquement correcte .Même fanés, mes lauriers parlent encore de l'origine de ma naissance et du mythe qui n'est encore qu'un esquisse de mon avenir en gestation.
Suis-je heureux de voir des enfants exploites au service de gens
Égoïstes et brutaux ? Ma réponse est non .Mais je suis prêt a accepter ce passage initiatique si cette étape peut contribuer à préparer un meilleur avenir aux enfants malheureux du pays .C'est mieux que de les voir crever de faim et exhiber l'image de l'enfance trahie qui n'a plus que les os et la peau.
Souvenez vous de l'image du " restestavek " qui a échappé a cet enfer pour retourner sur les lieux de son expérience et tendre la main a cette pépinière qui fournit des fleurs de l'innocence a la misère .Ca n'aurait jamais ete possible si on l'avait laisse aux mains d'un faux orgueil du mécontentement qui se veut compassion .

Nous avons besoin de mettre des structures en place pour alléger la souffrance de nos enfants .La délivrance que nous envisageons pour eux est liée a l'économie haïtienne et le niveau de conscientisation citoyenne .Le paradis ne se créera jamais en un seul coup de baguette magique de la propagande politique qui se nourrit de nos malheurs et de nos défaites.
Quand j’interviens sur le forum, je voudrais que les participants me lisent bien, c’est à dire me lire avec attention et l’esprit ouvert .Vous m'aviez demande mon opinion et ou je me tiens dans ces débats qui fatiguent la conscience de ceux qui ont encore une parmi nous. J’espère que je vous ai informé de tout ce qui peut vous intéresser et que je n’aurai pas à répondre à ces questions a l’avenir ...
Salut.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mar 21 Juil 2009 - 15:58

Revelasyon,
Tankou tout lòt nivo an Ayiti, genyen yon degradasyon ak yon deteriorasyon ki agrave akòz ogmantasyon popilasyon an ki gen ogmantasyon povrete kom konsekans.
Depi toujou e jiskounyea pratik domestisite lan tout klass sosyal an Ayiti.
Se pa kounyea a ke moun pòv genyen restavèk e moun rich toujou gen restavèk.
Mwen te gen yon bonn lakay mwen ki te gen restavèk pa l.

Kidonk se yon sistèm ki ankre lan mantalite tout popilasyon an e menm sou ForumAyiti, ou pap jwen yon nèg ki ap gen kouraj repete ke sistèm saa dwe elimine lan mès ayisyen.
Ke palman te dwe vote yon lwa ki pou pini moun ki gen restavèk, kidonk ki ap pratike lesklavaj ki yon sistèm bani inivèsèlman.

Deza,
Mwen pa enterese fè yon diskisyon pèsonèl avèk ou e mwen pa bezwen konnen ki moun ou ye.

Na p diskite youn lan pwoblèm ki pi grav lan peyi Dayiti, kote timoun soti kay fanmi yo lan Ayiti riral epi yo vinn tounen esklav kay moun ki te sipoze ede yo.

Lafrik pa lan pawòl saa.
Se sistèm esklavajis ak kolonyal ke na p kontinye kont pitit peyi a ki ayisyen menm jan ak nou.

Se yon pòsyon lan popilasyon an, konsitwayen nou ke nou ap maltrete e meprize e ke nou prive de dwa sitwayen yo.

Se yon gwoup ayisyen ki pa pwodiktif e ki pa kontribye lan mach peyi a.

Poukisa se ayisyen lan tout peyi Karayib yo, ki kontinye sistèm saa apre tout lòt peyi lan zònn nan elimine sa.

Konbyen syèk ankò, inisyasyon saa ap pran anvan sistèm saa ka elimine?

Lan pwen kestyon mezire konbyen tan li va pran pou eradike cansè saa, men se pou batay saa komanse paske ayisyen tolere sa two lontan.
Lè ayisyen di w ke sitiyasyon saa pibon ke si timoun nan te rete lan mònn lan, se paske li vle ke sa kontinye.

Kelkeswa jan yon moun gade l, se yon enjistis.
Yon nasyon pakapab evolye lan enjistis.

Kestyon an senp: eske sa dwe kontinye ou non, lan peyi Dayiti?
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  revelation Mar 21 Juil 2009 - 17:53

Sasaye di:Tankou tout lòt nivo an Ayiti, genyen yon degradasyon ak yon deteriorasyon ki agrave akòz ogmantasyon popilasyon an ki gen ogmantasyon povrete kom konsekans.
Kidonk se yon sistèm ki ankre lan mantalite tout popilasyon an e menm sou ForumAyiti, ou pap jwen yon nèg ki ap gen kouraj repete ke sistèm saa dwe elimine lan mès ayisyen.
Sasaye Mwen dako ak w pou system nan sou kontrol yon ajans prive ou byen gouvenmantal ki pou pote reguilasyon e kontrol pou met-kay kita remen gen yon tidomestik pou ede yo swa pou pote sipo a yon malad, jwe ak timoun, al fe mache, netwaye kay etc.
Papa ak manman timoun sa yo kap al anrejistre timoun sa yo nan biwo spesyalize pousa.

Gen yon seri d’ajans d’anbochaj an Frans, Anglete, an Almagne ememm an Ayiti pou ti jenn fi ak ti jenn gason kita renmen travay kay moun kom domestic, ou byen sou bato tourist, ou byen nan l’hotel etc. Ajans sayo gen foto tout ti moun sayo e kay ki moun key o ye.

Gen ajans ayisyen ki fe janr de bizniss say o tou, men gen anpil ladan yo ki fe’l san kontrol e san keyo pa swiv byen net ti moun yo.
Yo pa fe’l professionelman.
Se konsa anpil nan ajans sayo pedi lisans yo, femen ou byen met ajans sayo e met kay la pran prizon pou move tretman ke yo bay timoun sa yo.
Sasaye di: Ke palman te dwe vote yon lwa ki pou pini moun ki gen restavèk, kidonk ki ap pratike lesklavaj ki yon sistèm bani inivèsèlman.
Wi m’dako ak w Sasaye pou Leta foure bouch nan sa e reguilarize system sa pou bali yon lot vizaj pli humin.

Sasaye di: Depi toujou e jiskounyea pratik domestisite lan tout klass sosyal an Ayiti.
Se pa kounyea a ke moun pòv genyen restavèk e moun rich toujou gen restavèk.
Mwen te gen yon bonn lakay mwen ki te gen restavèk pa l.

Wi Sasaye m’dako avek w!!
Se pa stati sosyal ou byen ekonomik pou met kay la gennyen pou’l sa kalifye pou gen yon domestic.
An plis de sa e sak pi inpotan se fason ke li trete ti domestik lakay li.

Wi system nan bezwen anpil chanjman!
Li dwe sou control pou pitit pep la sa gen yon chans soti nan fe nwa provins yo!

Sasaye di: Kestyon an senp: eske sa dwe kontinye ou non, lan peyi Dayiti?
Bel kestyon!
Plis popilation peyi a ap ogmante nan klass defavorize yo, se plis peyi d'Ayiti ap vinn pi pov,
se plis multiplisite e degrengolaj sosyal e ekonomik ki ap gennyen nan peyi a.
Nap jwen homeless ki gen domestik lakay yo byen ke yo pa gen kay!
Jan w di a Sasaye, Nap jwen domestik ki gen domestik e ensi de swit jiska nivo ki pli ba.

Men si yo femen pot sou system sa, ap gen anpil pitit pep la ki pap gen okasyon pou vinn dokte, infimye, boss mason, kodonye etc.
Paske gen met kay ki gen bon cœur tou. Yo existe! Il sifi ke system restavek/domestik sa sou kontrol

Revelasyon

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Restavek_bucket
Plis popilasyon ap ogmante nanklass pov yo, se plis domestik ap multiplye kankou grenn la pli.
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Marc H Mar 21 Juil 2009 - 23:14

SOCIÉTÉ


CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Rest Haïti-Livre-Domesticité : Jean-Robert Cadet, prêt à mourir pour sauver les enfants en domesticité
Posté le 21 juillet 2009


« Si perdre ma vie peut sauver les milliers d'enfants haïtiens en domesticité, alors je suis prêt à mourir », a déclaré, samedi, Jean-Robert Cadet lors de la vente-signature de son livre « Restavèk », à la Librairie La Pléiade à Port-au-Prince.

L’ex-enfant en domesticité, Jean-Robert Cadet, a procédé le samedi 18 juillet à la vente-signature de « Restavèk », une autobiographie poignante où l’auteur fait état de sa triste histoire lorsqu'il était en domesticité.

« J’ai avoué toute la vérité à mon sujet à travers ce livre, contrairement à d’autres, parce que j’estime que la vie de ces 500 000 enfants valent plus que la mienne », a-t-il fait comprendre, ajoutant que le développement d’un pays repose largement sur la protection de ses enfants.

Au départ, il ne s’agissait pas de publier une autobiographie destinée au monde entier, mais de tout simplement apporter des éléments de réponse à un enfant de 6 ans qui demande à connaitre ses grands parents paternels. « Quand mon fils m’a demandé cela, j’ai cru que j’allais y répondre en rédigeant une ou deux pages de lettre, mais il m’a fallu plus d’un an pour tout raconter », a expliqué M. Cadet, répondant aux questions de HPH.

Le résultat de cette longue lettre, dont la rédaction a pris jusqu’à huit heures par jour, n’est que la souffrance d’enfant en domesticité. A la sortie de la première version (anglaise) du livre, le fils de Jean-Robert n’avait que huit ans, mais il en a eu un exemplaire qu’à l’âge de 15 ans. Il ne l’a pas lu, sinon que quelques pages.

M. Cadet dit avoir publié ce livre, d’abord pour mener une campagne de sensibilisation. Pour Haïti, il avait en tête d’écrire un curriculum à distribuer dans toutes les écoles de façon à ce que les enfants puissent voir d’un autre œil ceux-là qui sont en domesticité chez eux. Il tient aussi à changer la mentalité des adultes qui contraignent les enfants à effectuer des tâches dépassant leur capacité physique.

Notons que « Restavèk » est un ouvrage de 231 pages dont le titre original est « Restavec ». La peinture de la première de couverture est de Nicole Titus. Il est déjà disponible en trois langues : anglais, créole et français. Son auteur vient d’achever la suite de ce livre, dont la date de publication n’a pas encore été dévoilée.

Quant à la Fondation Jean-Robert Cadet, elle a en charge la scolarité d’environ 375 enfants. Elle travaille de concert avec plusieurs autres écoles en contribuant à payer les professeurs. La Fondation Jean-Robert Cadet se met, entre autres, aux côtés de la Fondation Maurice A. Sixto pour lutter contre l’esclavage des enfants.

leopoldcine@yahoo.fr
Source HPN
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mer 22 Juil 2009 - 0:08

Revelasyon,

Mèsi pou konpreyansyon w e pou sipò ke w manifeste lan sijè saa.
Men lideyal se aboli sistèm restavèk la nèt.
Libere ti peyizan ki lakay nou ap bourike pou granmèsi.

Menmsi gen mèt ak mètres kay ki gen bon kè, yo pap janm trete ti restavèk yo tankou pitit yo.

Eske ayisyen kokobe?
Poukisa yo bezwen moun ede yo, jwe ak timoun yo, al fè mache oubyen netwaye kay, alòs ke lan tout peyi lan zònn nan moun degaje yo fè sa pou kont yo.

Si yon moun gen ase lajan pou l anplwaye yon moun pou ede avèk malad ou lòt rezon, alò se pou l peye yon salè ki rezonab pou travay li.

Men zafè restavèk la se esklavaj paske timoun yo travay depi granm maten jis byen ta.
Yo pa peye l senk kob.
Yo ba l manje la restan epi li pran kalòt ak pataswèl kòm peman pou tout bourike la p fè.

Tout ayisyen merite respè e solidarite e fratènite.
Se la pou chanjman yo komanse.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Thunder Mer 22 Juil 2009 - 1:21

Restavèkism se youn nan fleyo sosyete peyi Dayiti ki degrade timoun antan ke moun kèlkeswa fòm ke li pran. Tout Ayisyen konsekan dwe konbat abi sosyal sa a ak tout nanm yo e tout fòs yo. Men an nou pa eseye konbat sentòm yo sèlman avèk emosyon kòm gid, an nou fè tèt nou frèt kou nen chen pou nou atake pwoblèm lan nan nannan l, nan baz li.

Kontrèman ak lontan, sistèm esklavajis yo te jere e kontwole pa lwa ke leta te mete anplas. Nan ka restavèk an Ayiti yo pa genyen oken lwa legal ki di yon moun ka pran yon timoun kòm restavèk li. E le pli souvan se paran yo menm ki konn "bay" yo pou yo al sèvi moun. Kisa ki lakòz ke genyen restavèk an Ayiti ? ...Nou pa bezwen wont di l, ...se povrete a. Konbyen paran ki ta renmen ke pitit yo al rete ak moun ? Men lè yon manman leve ak 8 timoun san papa, li pa genyen le 2 ni le 3, pafwa yo konn pa genyen lechwa ke lage timoun sa a yon kote pou l ka tante yon chans ak lavi.

Donk si nou pa konbat povrete, fenomèn nan ap rete entak. Si nou ta fè yon ti eskperyans pou nou t ouvri yon biwo oubyen mete yon liy telefonik a dispozisyon tout paran ki t a vle pote plent kont moun ki genbe pitit yo nan restavèkism lan, nou t ap wè konbyen ki t ap prezante pou 500.000 timoun sa yo. Chèn ki mare pye timoun yo pa fèt an asye, se pito sitiyasyon ekonomik paran yo ki genbe yo nan movè tretman.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  revelation Mer 22 Juil 2009 - 10:05

Thunder di: Kontrèman ak lontan, sistèm esklavajis yo te jere e kontwole pa lwa ke leta te mete anplas. Nan ka restavèk an Ayiti yo pa genyen oken lwa legal ki di yon moun ka pran yon timoun kòm restavèk li. E le pli souvan se paran yo menm ki konn "bay" yo pou yo al sèvi moun.
Kisa ki lakòz ke genyen restavèk an Ayiti ? ...Nou pa bezwen wont di l, ...se povrete a.
M’dako avek w Thunder !!
Jan w di a se povrete ak injistis ki fe ke system restavek sa ap desend au enfer konsa. M’we yon film ki rele “Slamdog Millionnaire” ki filme nan mize Bombai/Munbai. Film sa montre kijan gen mize nan peyi Inde.
Kijan predate ak explwate mize timoun pou fe lajan. Predate sayo mete timoun yon an plizye kwen nan ville la.
Predate sa yo pafwa kasse bwa ou byen pete je timoun sa yo pou yo sa paret pli mizerab e fe plis lajan le yo ap fe mandisite.

A l’echelle international pa examp, nou remake memm fenomemm nan.
Gouvenman Ayisyen an se yon predate kap itilize mize e injistis pep la pou yo fe lajan.

Yap itilize mize ak soufrans pep la pou rale vini assistans international e NGO nan peyi a.
Haiti vinn tounnen yon laboratwa pou fe etid sou la mize e soufrans.
Nou pa remake jan de taktik sa yo nan lot peyi nan Carayib la non. Jiska prezan, se nou memm sel ki gen solda etranje lakay nou, e se nou memm sel ki gen gouvenman e employe Leta kap touche saler yo avek lajan assistans international.

Sasaye di : Men lideyal se aboli sistèm restavèk la nèt.
Libere ti peyizan ki lakay nou ap bourike pou granmèsi. Tout ayisyen merite respè e solidarite e fratènite. Se la pou chanjman yo komanse
.
Tout bel mô sa yo Sasaye, etan Lavalasyen de premières heures, m’ka fe yon diskou de 2 ze detan san yon bout papye devan’m ak mô sa yo, telman yo bel. Se sa ke yo montre nou nan movman popilist koman pou nou metrize e manipile mô sa yo pou yo sa sonnen byen fo nan zorey pep la.
M’pa fe sa anko paske se bluffe ke map bluffe paske m’konnen tre byen ke bagay yo pa fasil konsa.

Jan Thunder di a fok nou konbat injistis ak povrete yon lot fason.
Yon fason pou ke tout moun we ke se travay ke nap travay pou nou sa we ak 2 je nou rezilta e fruit travay nou.

Yon malere pakab gen yon grenn pyes kay selman e gen 6 timoun ladan, e timoun sa yo pa fanmi'l.
Li passe ranmase tout timoun sa yo pou bourike pou li. Li troke timoun pou lot timoun jan yo vle.

Gen timoun ki al chache dlo, sa ki ap vend ciguarette ak pistach griye, sa kap lave machin, sa kap mande e fe prostitition etc..
Le swa, le yo tounnen vinn domi, metkay la pran preske tout lajan ke yo fe pou jounen an.
E se konsa preske chak jou.

Injistis ak povrete, se sa kap ronje sosyete ayisyenn nan.

Jete gouvenman, remete yon lot pap chanje sa.
Se fondation sosyal ak institition legal pou nou plante toupatou nan peyi a e fe sitwayen yo konfome yo komm sa dwa.


Revelasyon
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Sasaye Mer 22 Juil 2009 - 12:20

Mwen dakò ak dènye entevansyon Revelasyon ak Thunder yo.
Se yon gwo travay ki mande korije yon sitiyasyon ki la depi anvan endepandans Ayiti.
Mwen deja di se yon sistèm ki ankre lan mantalite popilasyon an.

Apa povrete ak enjistis, gen yon fòm eksklizyon lan pratik saa avèk yon pretansyon ki fè ke gen yon seri de bagay moun de byen pa kapab fè.
Donk li bezwen yon moun ki pi ba ke li pou fè l.

Wi anpil lwa, anpil mezi pou amelyore ekonomi peyi a va ede, men se pou fè moun konprann ke sistèm saa pa gen plas li an Ayiti.

Se pa mete pawòl pou pèp, okontrè, apèl saa se pou dirijan ak moun ki lan lelit peyi a kapab abandonen sistèm nan, Lage restavèk yo, konsa yon priz de konsyans kapab ede elimine malsite saa.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes Empty Re: CNN dénonce la servitude en Haiti comme esclavage des temps modernes

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum