Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -40%
-40% sur le Pack Gaming Mario PDP Manette filaire + ...
Voir le deal
29.99 €

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

5 participants

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Sam 21 Nov 2009 - 19:53

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa4074/is_200704/ai_n21099748/?tag=content;col1

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Sam 21 Nov 2009 - 22:20

Mesi anpil pou lyen a. M'ap profite li pou angle'm ka vinn pi solid. M'ap met anpil bèt sou mwen.

Mwen tonbe sou yon liv semen sa a The book of Negroes (titre emprunté) par Lawrence Hill. Li pale tou de menm lyen sa a ant nou ak Louisiane. Liv la kouvri parkou neg depi Afrik e an Amerik. Lan peyi Angletè, Ostrali ak Nouvel-Zeland titr liv la se Someone Knows My Name. Misye se kwazman nwa ak blan li ye tou. Men se jan de neg ki gen istwa, ki striktire. Misye pa yon fabulateur ki finn kite grog la deranje'l san posibilite gerizon. Depi mwen antre nan Kanada mwen tonbe sou yon televizyon angllofon kote m'ap konprann ke kominote nwa a ap fè bel bagay depi lontan lan peyi sa a anplis de Ayisyen ki ap fè bel bagay lan Kebek.

Semen sa a si mpa tronpe'm se Salon du livre de Montréal. E se pa de Ayisyen ki pa prezan. Nou pa bezwen pale de Dany ankor. Men tap tande anpil lot nom lan radyo tankou Lionel Trouillot, Gary Victor ki ap patisipe tet kale lan aktivite kiltirel sa a san konte sa mpat tande. Mte menm tande Gary Victor ki vwayaje sot Ayiti k'ap bay entèview lan Radyo Kanada ki tap fè promosyon pou yon polar li frenk ekri Saison de porcs. Ala yon ti enspektè. Li pat ka finn kenbe. Li fini pa met feblès li dewo. Si nou vle plis detay, nou ka al li rezime roman a ki ap montre kouman koripsyon fini pa genyen yon ti bway ki te papa pitit.

Mwen pa konn pou tout moun, mwen trouve Ayisyen yo briyan. O mwen se bon nouvèl pou Ayiti ak Ayisyen aletranje yo. O mwen sa yo ki konprann ki sa k'ap pase sou kote yo.


Dernière édition par pierre le Lun 23 Nov 2009 - 23:11, édité 1 fois

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 5:05

Semen sa a si mpa tronpe'm se Salon du livre de Montréal. E se pa de
Ayisyen ki pa prezan. Nou pa bezwen pale de Dany ankor.

E poukisa nou pa bezwin pale de Dany Laferriere anko ke ni la France ni Kanada sott onore a semen passe yo ? Son succes est donc si ephemere dans la memoire de nos orgueilleux rates ? LI SE YON VYE GRANMOUN KOUNYE A TAN LI FINN PASSE ?

Ala de kote w we mezanmi se lan lakou jigman kritik Haitien!Yon nonm ekri li gin sikse epi yon tett kokolo ki chita sou tronn "pa realize anyen an " li a deklare pou yo pa pale de li anko.Kisa ki lan tett neg sayo ?

Cela confirme mon impression de l'intellect aliéné, batard, partisan de l'idéologue haïtien inconnu aux mains de la chétivité de sa logique, de l'aigreur de ses sentiments et des passions de l'exil volontaire .Il n'arrive toujours pas à combler ce grand vide permanent qui assaille les êtres moins doués de logique et de raison .Il me semble que les faibles atouts de l'intelligence limitee de ce mauvais arbitre des belles -lettres a choisi de capituler au pied de l'autel de l'ignorance afin de rejoindre les rangs confortables de la mediocrite ambiante .

Avec l’arrivée de ces nouveaux gladiateurs de l'esprit malicieux et maladroit qui représente la pègre de notre intellectualité à son apogée, la défaite remplace le triomphe et la victoire comme modèle de succès dans l'arène du savoir et du savoir-faire. Et, moi , j’avoue embarrassé que je suis un peu déçu de ma perception precipitee des choses de notre étrange environnement .Je pensais, sans savoir que j’étais un peu biaisé dans mon opinion, que c'était seulement les petits paysans fonctionnels de la langue française du Canada qui étaient envieux et jaloux de Dany Laferriere.

Bon succes Dany Laferrieree ! Kontinye fe pale de nou . Mete vitess sou yo . Vroom...vroummmmm!Bayo poussye pou yo sa kontinye mouri anba jalouzi .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 7:17

Haiti was a beacon of liberty and freedom in the New World, an oasis of hope in the slaveholding Caribbean. In as much as they looked to Haiti as a model, the New Orleans Creoles of color were
engaged in a struggle for freedom that differed from the abolitionist movement in Anglophone America. While not opposed to Garrisonian abolitionism, New Orleanians of color were also encouraged by the politics of Hugo and Lamartine, the reforms of the Second Republic in France, and the example of the Haitian Revolution - particularly the military role played by Haiti's free people of color and the exploits of the revolutionaries Ogé and Chavannes.4 It was, therefore, towards France, Haiti and other Caribbean countries that Louisiana's gens de couleur libres - or free people of color - fled to escape the mounting racism and oppression of late 1850s Louisiana. During the three years preceding the Union occupation of New Orleans at least 681 gens de couleur left Louisiana for Haiti, most of them on board the Laura, the same ship that Questy mentions


Ah.Voila des gens ben senses !Ils s'embarquent et se dirigent vers le scintillement du phare de la liberte qui brille avec eclat dans les proches Caraibes sous les cieux clements de l'ile d'Haiti .Il n'y avait pas encore cette frenesie d'une illusion raciale a refaire le chemin vers l'Afrique pour couronner un continent vaincu des lauriers de gloire qu'ont forges les titans immortels de l'ile d'haiti durant la vie de leur presence .Qui ne se souvient pas de ce nom honni et venere aux prises avec les agents de la diligente imposture :

Haiti! Haiti! Haiti !O chere Haiti !

Regarde dans ton sein et puise encore le courage et la gloire de ta naissance .N'ecoute plus les chants des sirenes de l'imposture et de la trahison . Ils sont ,chez toi, avec toi , les qualites qui font de toi un geant de l'histoire universelle et rendent jaloux les freres et soeurs du restavekisme ,eux de la servilite diplomatique des colons , qui ont de la peine a se hisser jusqu'a tes chevilles .Ils sont ici ,chez toi .Pas ailleurs .Ils avaient aussi des noms ces rares qualites de la bravoure et de la dignite que nous pouvons ,aujourd'hui encore conjurer , pour nous sauver de nos ennemis .Ils sont les cavaliers qui ont chevauche le destin avec impatience pour annoncer les temps de l'apocalypse de la colonisation et de l'esclavage :

Oge et Chavannes
Boukman
Toussaint Louverture,
Jean-Jacques Dessalinnes ,
Henri Christophe
Geffrard,
Petion ,
Capois la mort

Haiti, etoile du firmament de la liberte , pourquoi irais-tu te refugier dans la brousse sauvage africaine quand des hommes et des femmes , des familles entieres remplies de reves et d'espoirs , assoiffes de liberte , accourent vers tes rives accueillantes pour deposer le lourd fardeau de l'esclavage afin que tu les guerisses de l'inhumanite des autres ? O Dieu Tout-Puissant ! Dans les temps de nos malheurs , de notre disette intelectuelle et spirituelle ,protegez nous Haitiens de la malveillance et de la traitrise de ces congos qui veulent a tout prix detruire l'essence sacree d'une grande epopee ,celle qui nous glorifie et que leurs ancetres ont voulu detruire dans l'oeuf !

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Marc H Dim 22 Nov 2009 - 12:13

Oui Deza , il faut honorer Dany et c'est bien dommage que la communauté haitienne ne le fait pas assez. Laissez- moi vous dire que je suis allé au salon du livre cette semaine et j'ai vu une foule immense qui attendait à la ligne l'arrivée de Monsieur Laferriere. J'étais là . J'ai tout vu. J'ai rencontré Dany après une longue attente de pres d'une heure et demie . Il a apposé sa signature et m'a dit merci pour avoir acheté son livre. Je lui ai dit que c'était à moi de lui dire merci pour son travail de promotion de la culture haitienne dans le monde et que j'étais fier non seulement de ses oeuvres mais de lui tout simplement. Il m'a regardé et m'a serré la main.
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  dilibon Dim 22 Nov 2009 - 12:59

Compliments Marc! Tres bien! Il faut reconnaitre les valeurs haitiennes!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 13:41

Ki bet ki pike yon vye neg gwo dimanch maten sa a pou li kontinye ap simen negativite alos ke li pretann ke l'ap fè lwanj pou yon lot. Dapre sa mwen obsève sou forum la gen yon neg an patikilye ki toujou ap veye fay kay lot neg pou li ka bay tet li valè. Malerezman li toujou tro ta lè li finn fè erè ap seye korije kote ki pa men gen fot. Zanmi li yo pa menm gen kouraj pou di ke misye de movez fwa. Ki yès ki pa bay Dany kredi an. Se yo ki plis konprann se yo ki plis konn pale tout lang men si yo pa ka li sa ki ekri. Yo telman swaf pou yo jebede ke yo plen enmi imajinè, yo wè fot tout kote. Lè nou pa bezwen pale de Dany ankor eske se pa yon konpliman sa ye. Sa telamn jenan ke zanmitay yo pa ensiste sou tantativ rabesman bondye ap fè sou yon neg li pata janm ka bay la vi. Gade bondye, enfomasyon move je ap lage lan men w, manyè di w ke se djole. Jamè. Lè yo moun soufri konpleks enferyorite li manifeste sa ak yon mask tankou w ta di ke li se yon bagay. Se sel enbesil ki pou achte chat lan sak.

Zanmi yo gen lè fin remake ke yon neg soufri delirium tremans. Yo malalez yo pa kouri aplodi a betiz sa li ekri yo. Men mwen pap okipe yo paske yo byen kontan ke li ap joure moun yo pran pou lavalas. Antouka Dany pa bezwen lwanj neg ki san moderasyon sa yo. Janm mrekonet Dany a, neg ki zele bal anpil degou wi.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  dilibon Dim 22 Nov 2009 - 13:45

Pierre, tu es pierre et sur ta forme horizontale je vais faire ....!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 14:25

Tande sa yon blofeu ke yo pwan la min dan le sak di :

Antouka Dany pa bezwen lwanj neg ki san moderasyon sa yo. Janm mrekonet Dany a, neg ki zele bal anpil degou wi.

Pierre,
W telman lavalass ou sou moun aloske wap cheche ran mwin setoblije voye malpwopte w ekri a bay Dany ak tout komante sanzave w yo .W telman fe'm ri apwe sa mwin we ke mwin gin rezson rele lavalass yo dassoman sans vergogne .Nou san rontt san karakte vre .

Antouka Dany an Franss tande .Kote yo bezwin pale de li rekonet valeu li .Se de pri wi :

Yon pri medici
yon pri la vill de Montreal ...

W pa we sa Marc fe lan okazyon sa a pou li onore konpatriot la ?W we ke misye pagin petitesse despri menmjan avaek ou tett kokolo . Se de materyel diferan .
Minsaou ekri e se w ki respobsab si saou di a prete a ekiuvook .Mwin pa responsab si langaj aou konfu .Gade saou ekri a lan kontekz li :

"Semen sa a si mpa tronpe'm se Salon du livre de Montréal. E se pa de Ayisyen ki pa prezan. Nou pa bezwen pale de Dany ankor ."

"Men tap tande anpil lot nom lan radyo tankou Lionel Trouillot, Gary Victor ki ap patisipe tet kale lan aktivite kiltirel sa a san konte sa mpat tande ".

"Mte menm tande Gary Victor ki vwayaje sot Ayiti k'ap bay entèview lan Radyo Kanada ki tap fè promosyon pou yon polar li frenk ekri Saison de porcs ". ...

Lwanj ki moun w tap fe la a kretin ?Dany Laferriere ? Le w passe sou sa yon moun resevwa kom pri literaire pou al pale de lot moun ki pa pwan gwo pri ke tout moun deye li a se lwanj wap fe pou li ?W ginle konpwan ke se ak lavalass tett kokolo parey w yo wap pale .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Maximo Dim 22 Nov 2009 - 16:04

Par essence, un fanatique, et à plus forte raison un lavalassien, est un être vil, mauvais, extrémiste, tueur, débile, archaïque, rétrograde, docteur en marronnage, réactionnaire, magouilleur, assassin, méchant, menteur.
Maximo
Maximo
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  piporiko Dim 22 Nov 2009 - 18:20

Maximo a écrit:Par essence, un fanatique, et à plus forte raison un vaurien makout,un gnb sans koutya. est un être vil, mauvais, extrémiste, tueur, débile, archaïque, rétrograde, docteur en marronnage, réactionnaire, magouilleur, assassin, méchant, menteur.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 19:39

Avec les lavalassiens , il faut repeter et repeter de simples bribes d' informations ad nauseam sinon leur petite cervelle etroite et instable n'arrive rien a retenir de ce qui se dit sans deformer l'essence et la forme de l'idee exprimee .Je vais essayer encore une fois bien que je sache qu'ils sont obsedes par les macoutes parce qu'ils savent bien qu'avec le makoutisme duvalierien c'est la mort des kokorats lavalasse :
Par essence, un fanatique,
et à plus forte raison un lavalassien,
est un animal vil, cruel, mauvais, extrémiste,
tueur, débile, archaïque, rétrograde,
docteur en marronnage, réactionnaire
,magouilleur, assassin, méchant, menteur.

Une bete feroce quoi !qui n'appartient a la societe des humains .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  piporiko Dim 22 Nov 2009 - 19:41

deza a écrit:Avec les lavalassiens , il faut repeter et repeter de simples bribes d' informations ad nauseam sinon leur petite cervelle etroite et instable n'arrive rien a retenir de ce qui se dit sans deformer l'essence et la forme de l'idee exprimee .Je vais essayer encore une fois bien que je sache qu'ils sont obsedes par les macoutes parce qu'ils savent bien qu'avec le makoutisme duvalierien c'est la mort des kokorats lavalasse :
Par essence, un fanatique,
et à plus forte raison un lavalassien,
est un animal vil, cruel, mauvais, extrémiste,
tueur, débile, archaïque, rétrograde,
docteur en marronnage, réactionnaire
,magouilleur, assassin, méchant, menteur.

Une bete feroce quoi !qui n'appartient a la societe des humains .

OU TOUJOU AP TERORIZE MOUN NAN NUESING HOME NAN?

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 19:42

Noblesse oblige !

Avec les lavalassiens , il faut repeter et repeter de simples bribes d' informations ad nauseam sinon leur petite cervelle etroite et instable n'arrive rien a retenir de ce qui se dit sans deformer l'essence et la forme de l'idee exprimee .Je vais essayer encore une fois bien que je sache qu'ils sont obsedes par les macoutes parce qu'ils savent bien qu'avec le makoutisme duvalierien c'est la mort des kokorats lavalasse :
Par essence, un fanatique,
et à plus forte raison un lavalassien,
est un animal vil, cruel, mauvais, extrémiste,
tueur, débile, archaïque, rétrograde,
docteur en marronnage, réactionnaire
,magouilleur, assassin, méchant, menteur.

Une bete feroce quoi !qui n'appartient a la societe des humains .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  piporiko Dim 22 Nov 2009 - 19:44

deza a écrit:Noblesse oblige !

Avec les lavalassiens , il faut repeter et repeter de simples bribes d' informations ad nauseam sinon leur petite cervelle etroite et instable n'arrive rien a retenir de ce qui se dit sans deformer l'essence et la forme de l'idee exprimee .Je vais essayer encore une fois bien que je sache qu'ils sont obsedes par les macoutes parce qu'ils savent bien qu'avec le makoutisme duvalierien c'est la mort des kokorats lavalasse :
Par essence, un fanatique,
et à plus forte raison un lavalassien,
est un animal vil, cruel, mauvais, extrémiste,
tueur, débile, archaïque, rétrograde,
docteur en marronnage, réactionnaire
,magouilleur, assassin, méchant, menteur.

Une bete feroce quoi !qui n'appartient a la societe des humains .
OU TOUJOU GEN MENM KOUCHET LA SOU WOU ?DEPI 3 JOU?

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Dim 22 Nov 2009 - 19:46

noblesse oblige !

Avec les lavalassiens , il faut repeter et repeter de simples bribes d' informations ad nauseam sinon leur petite cervelle etroite et instable n'arrive rien a retenir de ce qui se dit sans deformer l'essence et la forme de l'idee exprimee .Je vais essayer encore une fois bien que je sache qu'ils sont obsedes par les macoutes parce qu'ils savent bien qu'avec le makoutisme duvalierien c'est la mort des kokorats lavalasse :
Par essence, un fanatique,
et à plus forte raison un lavalassien,
est un animal vil, cruel, mauvais, extrémiste,
tueur, débile, archaïque, rétrograde,
docteur en marronnage, réactionnaire
,magouilleur, assassin, méchant, menteur.

Une bete feroce quoi !qui n'appartient a la societe des humains .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Joel Mar 24 Nov 2009 - 10:54

pierre a écrit:Mesi anpil pou lyen a. M'ap profite li pou angle'm ka vinn pi solid. M'ap met anpil bèt sou mwen.

Mwen tonbe sou yon liv semen sa a The book of Negroes (titre emprunté) par Lawrence Hill. Li pale tou de menm lyen sa a ant nou ak Louisiane. Liv la kouvri parkou neg depi Afrik e an Amerik. Lan peyi Angletè, Ostrali ak Nouvel-Zeland titr liv la se Someone Knows My Name. Misye se kwazman nwa ak blan li ye tou. Men se jan de neg ki gen istwa, ki striktire. Misye pa yon fabulateur ki finn kite grog la deranje'l san posibilite gerizon. Depi mwen antre nan Kanada mwen tonbe sou yon televizyon angllofon kote m'ap konprann ke kominote nwa a ap fè bel bagay depi lontan lan peyi sa a anplis de Ayisyen ki ap fè bel bagay lan Kebek.

Semen sa a si mpa tronpe'm se Salon du livre de Montréal. E se pa de Ayisyen ki pa prezan. Nou pa bezwen pale de Dany ankor. Men tap tande anpil lot nom lan radyo tankou Lionel Trouillot, Gary Victor ki ap patisipe tet kale lan aktivite kiltirel sa a san konte sa mpat tande. Mte menm tande Gary Victor ki vwayaje sot Ayiti k'ap bay entèview lan Radyo Kanada ki tap fè promosyon pou yon polar li frenk ekri Saison de porcs. Ala yon ti enspektè. Li pat ka finn kenbe. Li fini pa met feblès li dewo. Si nou vle plis detay, nou ka al li rezime roman a ki ap montre kouman koripsyon fini pa genyen yon ti bway ki te papa pitit.

Mwen pa konn pou tout moun, mwen trouve Ayisyen yo briyan. O mwen se bon nouvèl pou Ayiti ak Ayisyen aletranje yo. O mwen sa yo ki konprann ki sa k'ap pase sou kote yo.

Wi Pierre,

Koneksyon ant Ayiti ak Lwizyàn lan te vin ranfòse apre "gè di Sid" lan.
Apre viktwa TOUSEN kont RIGO anpil milat lan Sid yo te kraze rak.Yo te vin abouti lan NEW ORLEANS.
"Gran" fanmi lan kominote nwa N.O se desandan mesyedam sa yo.Nou konnen pa gan zafè milat lan OZETAZINI ,byen ke moun lan Lwizyàn te fè sa yo ka konnen pou te kinbe bagay sa a.

Mesye MORIAL yo,sa ki te bay 2 majistra N.O e nèg ki prezidan "URBAN LEAGUE" lan se dansandan mesye sa yo.

Gen yon lòt bagay ,nou toujou ap pale de batay "Savannah".Savannah se te yon defèt pou twoup ameriken yo;sa pou nou pale se eksplwa twoup Kreyòl LOUIS D'AQUIN yo.

Mesye D'AQUIN yo se te veteran (pou la plipa) de gè lan Sid lan.
An 1812,ANGLE yo te tounen pou yo te reprann Etazini.Se sa yo rele "la gè 1812 " lan.
Angle yo te atake 2 kote se te lan BALTIMORE e lan N.O.
Si yo te pran N.O ki te gen pi gwo pò lan peyi an lepòk ,yo t ap reprann Etazini paske yo te deja boule vil WASHINGTON.

Lè yo te debake lan nwit lan N.O.D'AQUIN sonnen kri lalam,li pran patizan l yo e li bloke pò (rivyè N.O an)
pandan tan sa a li te bay JAL Andrew Jackson tan pou li mobilize twoup li yo lan TENNESSEE ,pou yo vin kontrekare Angle yo.
Si se pa t pou D'AQUIN ,e si N.O te tonbe,Angle yo t ap reprann Etazini

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Mar 24 Nov 2009 - 21:23

Joel a écrit:
pierre a écrit:Mesi anpil pou lyen a. M'ap profite li pou angle'm ka vinn pi solid. M'ap met anpil bèt sou mwen.

Mwen tonbe sou yon liv semen sa a The book of Negroes (titre emprunté) par Lawrence Hill. Li pale tou de menm lyen sa a ant nou ak Louisiane. Liv la kouvri parkou neg depi Afrik e an Amerik. Lan peyi Angletè, Ostrali ak Nouvel-Zeland titr liv la se Someone Knows My Name. Misye se kwazman nwa ak blan li ye tou. Men se jan de neg ki gen istwa, ki striktire. Misye pa yon fabulateur ki finn kite grog la deranje'l san posibilite gerizon. Depi mwen antre nan Kanada mwen tonbe sou yon televizyon angllofon kote m'ap konprann ke kominote nwa a ap fè bel bagay depi lontan lan peyi sa a anplis de Ayisyen ki ap fè bel bagay lan Kebek.

Semen sa a si mpa tronpe'm se Salon du livre de Montréal. E se pa de Ayisyen ki pa prezan. Nou pa bezwen pale de Dany ankor. Men tap tande anpil lot nom lan radyo tankou Lionel Trouillot, Gary Victor ki ap patisipe tet kale lan aktivite kiltirel sa a san konte sa mpat tande. Mte menm tande Gary Victor ki vwayaje sot Ayiti k'ap bay entèview lan Radyo Kanada ki tap fè promosyon pou yon polar li frenk ekri Saison de porcs. Ala yon ti enspektè. Li pat ka finn kenbe. Li fini pa met feblès li dewo. Si nou vle plis detay, nou ka al li rezime roman a ki ap montre kouman koripsyon fini pa genyen yon ti bway ki te papa pitit.

Mwen pa konn pou tout moun, mwen trouve Ayisyen yo briyan. O mwen se bon nouvèl pou Ayiti ak Ayisyen aletranje yo. O mwen sa yo ki konprann ki sa k'ap pase sou kote yo.

Wi Pierre,

Koneksyon ant Ayiti ak Lwizyàn lan te vin ranfòse apre "gè di Sid" lan.
Apre viktwa TOUSEN kont RIGO anpil milat lan Sid yo te kraze rak.Yo te vin abouti lan NEW ORLEANS.
"Gran" fanmi lan kominote nwa N.O se desandan mesyedam sa yo.Nou konnen pa gan zafè milat lan OZETAZINI ,byen ke moun lan Lwizyàn te fè sa yo ka konnen pou te kinbe bagay sa a.

Mesye MORIAL yo,sa ki te bay 2 majistra N.O e nèg ki prezidan "URBAN LEAGUE" lan se dansandan mesye sa yo.

Gen yon lòt bagay ,nou toujou ap pale de batay "Savannah".Savannah se te yon defèt pou twoup ameriken yo;sa pou nou pale se eksplwa twoup Kreyòl LOUIS D'AQUIN yo.

Mesye D'AQUIN yo se te veteran (pou la plipa) de gè lan Sid lan.
An 1812,ANGLE yo te tounen pou yo te reprann Etazini.Se sa yo rele "la gè 1812 " lan.
Angle yo te atake 2 kote se te lan BALTIMORE e lan N.O.
Si yo te pran N.O ki te gen pi gwo pò lan peyi an lepòk ,yo t ap reprann Etazini paske yo te deja boule vil WASHINGTON.

Lè yo te debake lan nwit lan N.O.D'AQUIN sonnen kri lalam,li pran patizan l yo e li bloke pò (rivyè N.O an)
pandan tan sa a li te bay JAL Andrew Jackson tan pou li mobilize twoup li yo lan TENNESSEE ,pou yo vin kontrekare Angle yo.
Si se pa t pou D'AQUIN ,e si N.O te tonbe,Angle yo t ap reprann Etazini

Mon chè ekzakteman lè yon moun enterese lan istwa w, lan sa ki gade w plis, w ta di ke enfomasyon yo vinn jwenn w an menm tan. Se konsa pat gen lontan mwen t'ap suiv yon dokimantè ki tap raple ke kreyol po klè Louisiane yo te gen konpótman sa a tou ak lot yo. Se te toujou konsa, gad jodi a sa moun an kelke sort blije ap viv lan katye vwazinn la kote blaki li ap jape tout jounen paske yo kite'l lan kay la tou sèl. Janbe dlo janbe syèkl pa vle di ke mès chanje. Aló nap apiye sou yon probabilite paske gen kostim madigra ki konn byen tonbe sou neg ki gen foli pote sa. La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_lol

Se yon kokenn chapitr listwa sa a ke yo te okilte san dout. Men erezman enfomasyon yo disponibl tout tan yon moun enterese sou sa ki gade yo. Mwen toujou gen yon afinite ak N.O. Gen neg yo pa sot ni Ayiti, ni N.O. telman mwen pa rekonet yo. Anpil koze anekdot kontinn lakay yo se preske parèy la ba sa. Gen de kont ak istwa mwen t'ap tande, se tankou imajinè lakay. Pito Ameriken manyè konforme'l ak Ayiti paske peyi sa an fen d kont se plis li menm ki se yon ekstansyon nou menm lan istwa ak kilti. Jan mwen renmen les Frères Neville e pi yon jou mwen gade mwen wè yo ki al fè video ak mizisyen nou pou montre solidarite yo.

Mwen tap suiv ete pase emisyon sou gran konferans entènasyonal pèp Acadyen lan provens New Brunswick. Gouvènè General nou a te fè yon parèt la ba a. Madanm la di ke li gen san Acadyen ki ap koule lan venn li tou paske li te gen Leblanc lan fanmi'l. Les Leblanc lan Canada se Acadyen an jeneral. Michaelle Jean vin apre dam oryental Adrienne (Clarkson) ki te ranplase Romeo Leblanc yon Acadyen lan pos GG a. Se jis yon ti koze sou yon gwo moun ki ap fè politik.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Mer 25 Nov 2009 - 8:14

Se toujou konsa wi :

An nou fe lwanj pou fanm deyo nou yo aloske malerez la ki marye avek nou an ap mouri grangou lan yon kwin kay ak pitit nou bali yo .Ayiti bezwin bra pitit li lakay li .Se la mize a ye .Sa nou fe deja pa itil nou yon med si li paka fwasse ogey nou pou fe saki pi bon lakay jouny jodya .Sa vle di ayisyen ki te ale ozetazini sayo pat gin tandanss kongo lakay yo( se yo nap rele les va-nu-pieds de 1803 (min lan konplo mal taye nou yo nou di 1804 le foli patriot anraje pwan nou pita e nou tonbe ekri radott paske nou pa konen kisa ki la guerr e nou vle fe konpwan ke neg pye a ter ak manchett teka batt solda napoleon yo La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_lol La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_lol La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_lol ) .

An nou chante lwang sa nou fe lan peyi a .An nou klinn chanmars kote nou swadizan mete ero lindepandanss yo ! Anou mete stati capois la mort sou chanmars olye de mete stati kolon lan bisantnerr a !An nou repare vye fo nou yo sitadell la ak sans-souci olye de pale sa neg ki te kapab fe anvan nou . An nou reprae fo Mekredi tou .An nou apwan fe tou pou lot jenerasyon kap vini yo sapale de nou pou jenerasyon apwe yo pa rete lan yon sel plak ki kole la guerr lindepandanss la .
Mwin mwen mwin kwe di kom fer se le an dedan boutey plin pou bouchon jwen.


Dernière édition par deza le Mer 25 Nov 2009 - 10:11, édité 2 fois

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Joel Mer 25 Nov 2009 - 8:35

Pierre,

Pwoblèm nou Ayisyen ,sè ke yo pa aprann nou listwa.Se yon bann literati ti moun nou yo ap pase tan yo aprann.

Pa ekzanp ,tout timoun lan Kiba aprann istwa Dayiti.Uo konnen kilès TOUSEN,DESALIN elatriye ye;men konbyen lan nou ki konnen kilès MACEO y GRAJALES ye?
Misye se te Jeneral an chèf lame revolisyonè MAMBI an.Se Lame ki te fè gè lendepandans KIBA a;ke yo te fin genyen ,men ke ETAZINI te vòlò paske yo te pè yon peyi dirije pa nwa ki a 90 mil de kòt yo.
Se te rezon sa yo rele "SPANISH-AMERICAN WAR" lan,se pa t anyen ankò.
Relevans lan se ke MACEO te vizite AYITI 2 fwa ,li te rankontre akSALOMON ak minis TELEMAK.Bi an se pou te aprann e wè yon peyi kote nwa ap dirije.Wi MACEO ,se te yon nwa!

Pou m retounen lan N.O.Nou pa ka minimize wòl ke 2 "MANBO" yo te rele MARIE LAVEAUD yo te jwe.
Premye Marie Laveaud an , listwa rapòte ke l te vini ak "ekzile" gè di Sid yo ,lè l te timoun.
2 medam sa yo ,se yo ki te mèt N.O;tout gwo chèf lan vil lan ,depi gen yon desizyon ki ap pran ;se pou yo te konsilte MARIE LAVEAUD yo.Maryaj,fanm ki ap kite mari yo,mari ki ap kite fanm yo,gwo desizyon lan biznis se pou yo konsilte medam sa yo.
2zyèm MARIE LAVEAUD gen youn lan pi gwo kavo lan simityè N.O.
On dire medam sa yo ,toujou gen pouvwa(lol) ,paske le 31 Oktob ,la vèy jou lè mò an ,gwo seremoni toujou fèt devan kav yo

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Mer 25 Nov 2009 - 19:36

Joel,

Se yon konsekans normal Joel paske li te toujou pli fasil pou jwenn liv etranje ak klasik yo an Ayiti ke liv Ayisyen te ekri kap pale de byen de peyi a ak eritaj nou. Men li pa janm tro ta pou nou dekouvri trezo ki pa nou sof ke gen san manman ki pat vle moun pale de menm neg Lumieres sa yo lan yon lot konteks. Lan ki sa moun pran la a. Kom si la a paske yon nom finn plafonen nan matye kalbass, paske sevo'l finn kuit li vle anpeche moun cheche la verite sou prop istwa yo. Problem ayisyen se abitid pran sa lot di pou sel e unik verite. Menm le yo te aprann li yo inyore ke istwa sevi sitou moun ki te ekri'l yo. Jiska prezan m'ap li lan piblikasyon aktyel ke se milat ki te soulve e ki te chef revolisyon lan Sen-Domeng. Sa k pi red la se yon neg ki pase pou yon gran entèlektyèl franse. E pi tou fo ke yon seri de moun aprann konen tou ke yon entèlektyèl se pa yon moun ki jis konn li. Otantisite ak onet'te se pa richès lakay tout moun. Gen yon zanzèt bondye ki te ekri science sans conscience n'est que ruine de l'âme. Kouman li te rele ankor? Rabelais. La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_lol Talè Sarko di'm ke Rabelais pa a lamod ankor. (lol) Ala drol, science sans conscience n'est qu'urine de l'âme. Sa se yon kebekwa ki ekri'l pou sa k fet tou konen yo.

Mwen tande pale de Marie Lavaud sa a anpil jis bo isit lan Kanada. Tankou mtap di w gen televizyon edikativ ki pase bon dokimante bo isit la. Tande non manmanm te toujou ap pale de yon Lavaud lakay nou. Misye te pi gwo negosyan e misye te yon moun de byen. Li te kite vil la san lese tras sanble. Se te an provens. Menm lan Potoprens mwen pat janm tande pale de Lavaud ankor. Wi te gen yon Lavaud ki te kolonel tou e ki te lan pouvwa. Gen dwa se menm fanmi Lavaud sa yo wi ki te viv lan Sid-Wes Ayiti tou e ki te trouve yo lan N.O.

Marie Laveaud envite w lan tabl gani. Bon dejene. La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_silent Pandanstan, gadye oumfor la o zabwa wouf wouf.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Jeu 26 Nov 2009 - 2:09

Ah .Voici un monologue tout à fait ennuyeux de nos petits Caligula Lavalasse ! Fuite en avant ou fuite en arrière lavalassement du crétinisme culturel qui tend à avilir le pays.

Encore une autre façon d'inviter ou d’inciter l'âme haïtienne accepter les propositions néfastes d’un exil permanent au fond de vaines recherches qui n'aboutissent qu'aux portes du désert intellectuel ou l'enfer lavalasse .A quoi sert de répéter les autres rien que pour repeter leurs opinions en dehors des contextes invoqués ? Le parasitisme bat son plein car il est évident que le superflu de ces informations n’ajoute rien a notre bonheur citoyen .Notre histoire glorieuse n’a pas besoin de ces considérations de l’autre qui arrivent bien en retard pour nous secourir des méchancetés dirigées de sa société d’origine.

Allons ! Un peu de nerf, paresseux ! Retroussez les manches de vos chemises et commencez l’excavation la ou cela s'avère nécessaire pour découvrir nos trésors, chez nous ! Il est triste de conclure que celui ou celle qui pense lavalasse glorifie le rien de son entourage parce qu'il est spirituellement et intellectuellement creux, la manifestation existentielle du vide des émoluments du vrai savoir. La matière visqueuse qui s's’agite en tout sens a l'intérieur de sa tète n'est pas celle que l'on retrouve ordinairement chez la plupart des humains .On n'a pas besoin d'un diplôme en anatomie et biologie pour déterminer les qualités de la substance en question. L’odorat est le sens le plus offensé par la présence et l'exhibition inappropriée du fatras lavalasse...

Cependant, je me dis, il y a tellement de vrais héros locaux que l'ardeur des patriotes conséquents pouvait exploiter afin de corroborer la bravoure, l’expérience historique et la dignité d'une jeune nation. Ils ONT EXISTEA TRAVERS NOTRE HISTOIRE et les documents historiques sont encore disponibles l’esprit inquisiteur et scientifique .Mais hélas ! La MEDIOCRITE DU PATRIOTISME ARTIFICIEL PREFERE LES CIEUXETRANGERS ou elle peut prendre ses ébats, jouir de sa musique de l'irresponsabilité sous l'influence compatissante de maestro de notre aliénation.

De ces gens niais et ridicules naissent une grande sottise de l'intellect tellement tire aux confins de l'extrémisme que les qualités primaires de l'intelligence suffoquée par le banditisme cultuel se révèlent un poison à la société qui les accueille dans son sein .Congos ! Pillards ! Faux-frères ! Menteurs et hypocrites !

Je dis que la patrie a besoin des bras solides et forts de ses fils a l'intérieur du pays .Et c'est tout .La démagogie ne peut plus prévaloir quand il s'agit du bonheur de la nation en péril .La loi loi Congo, les coutumes de la défaite et de la trahison, la vision maladive de l'esprit Congo ne sont pas es mœurs qui décideront de l'avenir d’Haiti.

Lavalas a échoue lamentablement .Les confortions des pauvres troubadours de la chimerie ne peuvent a aucun moment convaincre les esprits bien faits qu'un cauchemar de l'anarchie étrangère et local ,le produit d’un avortement social sans précédent dans notre histoire ,peut passer pour le rêve de nos ancêtres et de tous les grands patriotes qui ont aime cette nation avec la pureté de leur passion ! Les sots et les abrutis ne peuvent diriger une nation même avec l'aide des anarchistes d'ici ou d’ailleurs.

Bandes de crapules et de médiocres vous me donnez la nausee ; Ouste ! Dehors, traitres et agents du viol de la patrie agonisante !Forces du mal et de ses labyrinthes ! Alerte ! Alerte ! Alerte ! Min Congooooooooss yo !

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Jeu 26 Nov 2009 - 9:33

Ekipe folide la panike. Bêchons joyeux, bêchons joyeux. Ou ta di yon nouvel versyon amer imn nasyonal La Dessalinienne. Ala yon etanyazye.

Tout moun gen dwa a opinyon yo. Tout moun gen kilti pa yo. Men ki sa kap pase la, yo pa dim ke forum la se forum lavalas li te rele lè li te frenk ouvè. Tout moun gen dwa chanje lide men si yon moun pat yon bon lavalas li pa fouti yon bon lot bagay. Sa vle di ke tout pale anpil, vomi tafya sa yo se paske se jis yon jwèt pou fè moun gaspiye enèji yo. Sof ke lan jwèt la, gen de twa neg ki odesi dezod. Manyè repoze nou mezanmi, la vi a kout. Un conseil d'ami.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Jeu 26 Nov 2009 - 9:49

Pierre ,
C'est bien de venir porter secours a vos freres de combat .Ils en ont grandement besoin . Ils sont bien incapables de se defendre .Je vais finir par reclamer que l'on me ligote une main au dos pour que les echanges ou combats deviennent plus excitants . Vous allez peut-etre mieux faire en cette occasion .Je vous accorde le privilege de retirer vos blesses et vos vaincus du ring La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_biggrin .Je sais etre genereux quand ca me convient La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Kopfschuettel .Gants ?

Reflechissez a ce que je vais ecrire et que je vous propose :

La culture est le denominateur commun d'un peuple .C'est de cette culture que naissent les mythes qui viennent renforcer ...les mythes culturels .Il n'ya pas "tout moun gin kilti pa yo " quand il s'agit du fondamental de notre survie en tant que peuple .Toussaint,Dessalinnes ,Christophe,Petion.,Geffrard,Capois la mort sont les heros de la culture qui definissent les differentes manifestations de l'ame natioanale a moins que vous ne soyez un congo .Alors la ,c'est autre chose La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Icon_smile .

Toutes ces variations du courage individuel face aux defis existentiels convergent vers une seule et meme chose, l'unite collective : L'haitianismre !

Have a happy thanksgiving !Virtually speaking .
Le fils elu, le bon et fidel ami d'haiti
Deza.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Invité Jeu 26 Nov 2009 - 17:49

Mwen kwè lan yon ide k'ap pale de jistis pou tout moun endistenkteman e mwen tonbe sou Joel ki sanble li pataje lan sa mwen pense e visvèsa. Joel gran moun e li ka defann tet li tou sèl. Misye pa sanble moun ki sou akrochaj. Mwen pa konn kote yon seri de neg soti ak ideoloji mawon fachis aloske yo kapon pase rat.

O debi, lè yo te fè Adolph Hitler remak sa a ke zye'l fonse e cheve'l nwa, alor kouman li fè ap pale de ras pafè cheve blon ak zye ble, li te repon san jèn ke li se pa pwototip ras la. Alor sa pa etone'm lè mwen kwaze malerezman madigra mal maske ki gen move limye. Yo gen lè pran kot parenn yo ou byen marenn yo.
Si yon neg gen foli fou e pi li bezwen fè propagand eugénisme se paske li ap ranmase fumye lan kelk sosyete infènal ou sekrèt. Yo toujou di sa, jan gen neg egoyis si sa yo tap di a te bon li pa t'ap menm sonje pou pataje'l ak lot. Jan de ideoloji konsa se pa lan mitan Ayisyen pou neg vinn seye diskite'l.

Pafwa nou oblije mande antr chyen an ak met li ki es ki bay lot la raj.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

La connection entre Lousianais Créole et Haïtien Empty Re: La connection entre Lousianais Créole et Haïtien

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum