Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
+2
Maximo
ainsi ne soit-il
6 participants
Page 1 sur 3
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3
Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Haïti : Le coup d'État électoral de Michel Martelly
par Roger Annis
Haïti se retrouve aujourd'hui avec un néo-duvaliériste comme président élu, grâce à l'effort concerté de puissances étrangères pour continuer de contrecarrer les aspirations du peuple haïtien à la justice sociale.
Michel Martelly est étroitement associé à l'extrême-droite haïtienne qui a renversé des gouvernements élus à deux reprises (en 1991 et en 2004)1. Le 7 avril, il a déclaré à la radio anglaise de la SRC, dans le cadre de l'émission The Current, qu'Haïti «avait pris la mauvaise direction au cours des 25 dernières années», ce qui correspond à la période de temps au cours de laquelle le peuple haïtien a tenté de surmonter l'héritage d'impunité, de dépendance et de sous-développement laissé par la tyrannie de Duvalier.
Martelly s'est engagé à reconstituer les tristement célèbres Forces armées d'Haïti (FADH) que l'ancien président Jean-Bertrand Aristide avait dissoutes en 1995 à cause de leur penchant prononcé pour les coups d'État et les nombreuses violations des droits de la personne. Anciens et futurs soldats s'entraînent déjà dans des camps un peu partout en Haïti et attendent leur appel au service (2).
Martelly a également déclaré que le développement économique et social d'Haïti repose sur la capacité de convaincre davantage d'investisseurs étrangers d'installer leurs ateliers ou leurs usines en Haïti, particulièrement des «sweatshops» (ateliers de misère).
L'élection à deux tours de scrutin qui l'a porté au pouvoir a été financée et inspirée par des puissances étrangères. Les Etats-Unis, le Canada et l'Europe ont payé au moins 29 millions de dollars pour la financer. Le vainqueur reconnaît que les coûts de sa campagne — un million de dollars pour le premier tour et 6 millions pour le deuxième — ont été couverts en grande partie par des «amis» aux Etats-Unis. Il refuse cependant de dire qui ils sont (3).
Sa campagne a été menée par la même firme de relations publiques espagnole — Osto & Sola — qui a pris en charge l'élection victorieuse, bien que frauduleuse, de Felipe Calderon à la présidence du Mexique en 2006.
L'élection haïtienne a été un processus d'exclusion politique. En effet, le plus gros parti politique d'Haïti, Fanmi Lavalas, a été arbitrairement exclu du scrutin par le Conseil électoral provisoire (CEP), formé de manière non constitutionnelle. Elle a aussi été une vaste manœuvre pour priver la plupart de l'électorat haïtien de son droit de vote. L'inscription des électeurs était partielle, lors du premier tour de scrutin, le 28 novembre 2010. Aucune inscription supplémentaire n'a été autorisée pour le deuxième tour de scrutin du 20 mars 2011. Le scrutin a été marqué par la fraude et les irrégularités, non seulement au cours du premier tour, mais également lors du second.
Le représentant spécial adjoint du secrétaire général des Nations Unies pour Haïti, Nigel Fisher, a exprimé la satisfaction du Conseil de sécurité concernant le résultat de l'élection lorsqu'il s'est adressé à la SRC de Vancouver le 5 avril dernier. Tout en reconnaissant qu'il y avait eu «pas mal de fraude» lors du scrutin du 28 novembre, il a déclaré que tout était oublié lors du second tour.
La preuve la plus accablante du manque de légitimité de cette élection est son taux de participation exceptionnellement bas. Les résultats préliminaires du CEP, dévoilés le 4 avril, font état d'un autre taux record de faible participation au scrutin du 20 mars, à peu près égal au taux de participation de 23 % enregistré le 28 novembre. Selon le Center for Economic Policy Research de Washington, DC, il s'agit là des taux de participation à une élection présidentielle dans l'hémisphère occidental les plus bas depuis au moins 1945.
Beaucoup de médias à travers le monde ont fait volte-face de manière étonnante dans leur couverture de ces événements. Alors que le premier tour de scrutin avait été présenté, à juste titre, comme étant profondément et irrémédiablement frauduleux, le second tour est devenu, comme par magie, acceptable pour les médias et les gouvernements nord-américains et européens. Il n'était cependant pas acceptable pour le CEP qui est juridiquement «l'arbitre final» de toutes les élections haïtiennes. Seuls quatre de ses membres, et non pas la majorité requise de cinq membres, ont voté en faveur de la tenue d'un second tour de scrutin.
Ce qui est encore plus important, c'est que Michel Martelly a été imposé au CEP par l'OEA et par Washington en tant que second candidat face à la favorite du premier tour, Mirlande Manigat. Les calculs du CEP avaient pourtant démontré que Jude Célestin, le candidat du parti Unité du président René Préval, s'était classé deuxième lors du premier tour de scrutin.
Le quotidien canadien ayant le plus fort tirage, le Toronto Star, a publié un éditorial le 30 novembre 2010, dénonçant le premier tour de scrutin comme étant une «fraude» et affirmant que l'exercice au complet devait être refait à une date ultérieure (4). Des journalistes de Radio-Canada sur le terrain en Haïti ont qualifié le vote de «simulacre» ou de « fraude complète ».
Martelly lui-même a qualifié le premier tour de «fraude» et, conjointement avec 13 autres candidats, a demandé le 28 novembre dernier que l'élection soit annulée… pour faire marche arrière dès le lendemain quand Edmond Mulet, le chef de la force d'occupation militaire du Conseil de sécurité en Haïti, l'a contacté par téléphone pour lui dire qu'il pourrait avoir gagné.
Le 9 avril, un éditorial du Star accueillait la «sélection» de Martelly en disant : «L'élection de l'outsider politique Michel Martelly à la présidence d'Haïti est le premier signe depuis plusieurs mois que la nation appauvrie a encore une chance de se reconstruire…»
Dans l'entrevue déjà mentionnée de la SCR avec Martelly (5), l'animatrice Anna Maria Tremonti lui a lancé une question oiseuse après l'autre. Martelly a aisément répondu par de vagues généralités sur ce qu'il a l'intention de faire pour Haïti.
Le 7 avril, Q, une émission de culture pop de la radio anglaise de la SRC, interviewait un correspondant du Time Magazine, Rich Benjamin. «Il (Martelly) semblait côtoyer des gens qui ont appuyé Duvalier», a admis l'invité. Il s'est ensuite empressé d'ajouter que cela ne voulait pas dire que les politiques de Martelly sont «de droite ». «Sweet Mickey est le candidat du changement dans le sens qu'il se tient en dehors de l'establishment politique… Selon le sujet, on pourrait le qualifier de progressiste et non de conservateur», a-t-il ajouté.
Le même jour, l'émission Dispatches interviewait la journaliste de la radio anglaise de la SRC en Haïti, Connie Watson. Donnant l'impression d'être en charge des relations publiques du président élu, Watson a déclaré que Martelly avait reçu «l'appui écrasant» du peuple haïtien et disposait d'un plan solide pour faire avancer Haïti. En fait, seulement 17 % des électeurs inscrits — évalués à 4,5 millions — ont voté pour lui.
Pendant ce temps, le retour d'exil de Jean-Bertrand Aristide et de sa famille, le 18 mars, était pratiquement accueilli par le silence dans les médias écrits et audiovisuels du Canada. Peut-être ont-ils cru les paroles de l'ambassadeur canadien en Haïti qui a déclaré l'an dernier que l'ancien président représentait «une histoire du passé». Mais les dizaines de milliers d'Haïtiens qui ont envahi les rues autour de l'aéroport de Port-au-Prince pour accueillir les Aristide chez eux ont démenti cette affirmation.
L'accession de Martelly au pouvoir constitue un coup d'État électoral. Il s'agit d'une continuation des objectifs du coup paramilitaire de 2004, à savoir exclure le peuple haïtien de ses propres institutions politiques et affaiblir encore plus ses aspirations à la justice sociale, exprimées de façon si éloquente par Aristide lors de son retour en Haïti (6).
Tout cela augure mal pour l'effort massif de reconstruction qui reste toujours à accomplir. Les promesses d'aide et de reconstruction demeurent en grande partie lettres mortes. Les efforts de reconstruction en Haïti ont à peine commencé, quinze mois après la catastrophe.
Plus de 95 % des décombres n'ont pas encore été enlevés et moins de 10 % des 9 milliards de dollars promis par des donateurs étrangers au 31 mars dernier ont réellement été remis.
Plus d'un million de personnes sont toujours sans abri, vivant encore sous des tentes dans des camps de fortune parce que seulement 15 % des logements temporaires nécessaires ont été construits.
En ce moment, on fabrique un battage médiatique autour de la «victoire» de Martelly, à la suite d'élections truquées ; mais à mesure que ce battage s'estompera, le mécontentement et la lutte populaire reviendront de plus en plus au premier plan.
Notes
1. www.canadahaitiaction.ca/content/michel-martelly-rightist-and-coup-supporter
2. www.canadahaitiaction.ca/content/haitis-former-military-waiting-wings
3. www.nytimes.com/2011/03/18/world/americas/18haiti.html
4. www.thestar.com/opinion/editorials/article/898698--haitian-election-don-t-let-fraud-prevail
5. www.cbc.ca/thecurrent/episode/2011/04/07/michel-sweet-micky-martelly/
6. www.canadahaitiaction.ca/content/aristides-return-haiti-his-speech-and-video-report
par Roger Annis
Haïti se retrouve aujourd'hui avec un néo-duvaliériste comme président élu, grâce à l'effort concerté de puissances étrangères pour continuer de contrecarrer les aspirations du peuple haïtien à la justice sociale.
Michel Martelly est étroitement associé à l'extrême-droite haïtienne qui a renversé des gouvernements élus à deux reprises (en 1991 et en 2004)1. Le 7 avril, il a déclaré à la radio anglaise de la SRC, dans le cadre de l'émission The Current, qu'Haïti «avait pris la mauvaise direction au cours des 25 dernières années», ce qui correspond à la période de temps au cours de laquelle le peuple haïtien a tenté de surmonter l'héritage d'impunité, de dépendance et de sous-développement laissé par la tyrannie de Duvalier.
Martelly s'est engagé à reconstituer les tristement célèbres Forces armées d'Haïti (FADH) que l'ancien président Jean-Bertrand Aristide avait dissoutes en 1995 à cause de leur penchant prononcé pour les coups d'État et les nombreuses violations des droits de la personne. Anciens et futurs soldats s'entraînent déjà dans des camps un peu partout en Haïti et attendent leur appel au service (2).
Martelly a également déclaré que le développement économique et social d'Haïti repose sur la capacité de convaincre davantage d'investisseurs étrangers d'installer leurs ateliers ou leurs usines en Haïti, particulièrement des «sweatshops» (ateliers de misère).
L'élection à deux tours de scrutin qui l'a porté au pouvoir a été financée et inspirée par des puissances étrangères. Les Etats-Unis, le Canada et l'Europe ont payé au moins 29 millions de dollars pour la financer. Le vainqueur reconnaît que les coûts de sa campagne — un million de dollars pour le premier tour et 6 millions pour le deuxième — ont été couverts en grande partie par des «amis» aux Etats-Unis. Il refuse cependant de dire qui ils sont (3).
Sa campagne a été menée par la même firme de relations publiques espagnole — Osto & Sola — qui a pris en charge l'élection victorieuse, bien que frauduleuse, de Felipe Calderon à la présidence du Mexique en 2006.
L'élection haïtienne a été un processus d'exclusion politique. En effet, le plus gros parti politique d'Haïti, Fanmi Lavalas, a été arbitrairement exclu du scrutin par le Conseil électoral provisoire (CEP), formé de manière non constitutionnelle. Elle a aussi été une vaste manœuvre pour priver la plupart de l'électorat haïtien de son droit de vote. L'inscription des électeurs était partielle, lors du premier tour de scrutin, le 28 novembre 2010. Aucune inscription supplémentaire n'a été autorisée pour le deuxième tour de scrutin du 20 mars 2011. Le scrutin a été marqué par la fraude et les irrégularités, non seulement au cours du premier tour, mais également lors du second.
Le représentant spécial adjoint du secrétaire général des Nations Unies pour Haïti, Nigel Fisher, a exprimé la satisfaction du Conseil de sécurité concernant le résultat de l'élection lorsqu'il s'est adressé à la SRC de Vancouver le 5 avril dernier. Tout en reconnaissant qu'il y avait eu «pas mal de fraude» lors du scrutin du 28 novembre, il a déclaré que tout était oublié lors du second tour.
La preuve la plus accablante du manque de légitimité de cette élection est son taux de participation exceptionnellement bas. Les résultats préliminaires du CEP, dévoilés le 4 avril, font état d'un autre taux record de faible participation au scrutin du 20 mars, à peu près égal au taux de participation de 23 % enregistré le 28 novembre. Selon le Center for Economic Policy Research de Washington, DC, il s'agit là des taux de participation à une élection présidentielle dans l'hémisphère occidental les plus bas depuis au moins 1945.
Beaucoup de médias à travers le monde ont fait volte-face de manière étonnante dans leur couverture de ces événements. Alors que le premier tour de scrutin avait été présenté, à juste titre, comme étant profondément et irrémédiablement frauduleux, le second tour est devenu, comme par magie, acceptable pour les médias et les gouvernements nord-américains et européens. Il n'était cependant pas acceptable pour le CEP qui est juridiquement «l'arbitre final» de toutes les élections haïtiennes. Seuls quatre de ses membres, et non pas la majorité requise de cinq membres, ont voté en faveur de la tenue d'un second tour de scrutin.
Ce qui est encore plus important, c'est que Michel Martelly a été imposé au CEP par l'OEA et par Washington en tant que second candidat face à la favorite du premier tour, Mirlande Manigat. Les calculs du CEP avaient pourtant démontré que Jude Célestin, le candidat du parti Unité du président René Préval, s'était classé deuxième lors du premier tour de scrutin.
Le quotidien canadien ayant le plus fort tirage, le Toronto Star, a publié un éditorial le 30 novembre 2010, dénonçant le premier tour de scrutin comme étant une «fraude» et affirmant que l'exercice au complet devait être refait à une date ultérieure (4). Des journalistes de Radio-Canada sur le terrain en Haïti ont qualifié le vote de «simulacre» ou de « fraude complète ».
Martelly lui-même a qualifié le premier tour de «fraude» et, conjointement avec 13 autres candidats, a demandé le 28 novembre dernier que l'élection soit annulée… pour faire marche arrière dès le lendemain quand Edmond Mulet, le chef de la force d'occupation militaire du Conseil de sécurité en Haïti, l'a contacté par téléphone pour lui dire qu'il pourrait avoir gagné.
Le 9 avril, un éditorial du Star accueillait la «sélection» de Martelly en disant : «L'élection de l'outsider politique Michel Martelly à la présidence d'Haïti est le premier signe depuis plusieurs mois que la nation appauvrie a encore une chance de se reconstruire…»
Dans l'entrevue déjà mentionnée de la SCR avec Martelly (5), l'animatrice Anna Maria Tremonti lui a lancé une question oiseuse après l'autre. Martelly a aisément répondu par de vagues généralités sur ce qu'il a l'intention de faire pour Haïti.
Le 7 avril, Q, une émission de culture pop de la radio anglaise de la SRC, interviewait un correspondant du Time Magazine, Rich Benjamin. «Il (Martelly) semblait côtoyer des gens qui ont appuyé Duvalier», a admis l'invité. Il s'est ensuite empressé d'ajouter que cela ne voulait pas dire que les politiques de Martelly sont «de droite ». «Sweet Mickey est le candidat du changement dans le sens qu'il se tient en dehors de l'establishment politique… Selon le sujet, on pourrait le qualifier de progressiste et non de conservateur», a-t-il ajouté.
Pendant ce temps, le retour d'exil de Jean-Bertrand Aristide et de sa famille, le 18 mars, était pratiquement accueilli par le silence dans les médias écrits et audiovisuels du Canada. Peut-être ont-ils cru les paroles de l'ambassadeur canadien en Haïti qui a déclaré l'an dernier que l'ancien président représentait «une histoire du passé». Mais les dizaines de milliers d'Haïtiens qui ont envahi les rues autour de l'aéroport de Port-au-Prince pour accueillir les Aristide chez eux ont démenti cette affirmation.
L'accession de Martelly au pouvoir constitue un coup d'État électoral. Il s'agit d'une continuation des objectifs du coup paramilitaire de 2004, à savoir exclure le peuple haïtien de ses propres institutions politiques et affaiblir encore plus ses aspirations à la justice sociale, exprimées de façon si éloquente par Aristide lors de son retour en Haïti (6).
Tout cela augure mal pour l'effort massif de reconstruction qui reste toujours à accomplir. Les promesses d'aide et de reconstruction demeurent en grande partie lettres mortes. Les efforts de reconstruction en Haïti ont à peine commencé, quinze mois après la catastrophe.
Plus de 95 % des décombres n'ont pas encore été enlevés et moins de 10 % des 9 milliards de dollars promis par des donateurs étrangers au 31 mars dernier ont réellement été remis.
Plus d'un million de personnes sont toujours sans abri, vivant encore sous des tentes dans des camps de fortune parce que seulement 15 % des logements temporaires nécessaires ont été construits.
En ce moment, on fabrique un battage médiatique autour de la «victoire» de Martelly, à la suite d'élections truquées ; mais à mesure que ce battage s'estompera, le mécontentement et la lutte populaire reviendront de plus en plus au premier plan.
Notes
1. www.canadahaitiaction.ca/content/michel-martelly-rightist-and-coup-supporter
2. www.canadahaitiaction.ca/content/haitis-former-military-waiting-wings
3. www.nytimes.com/2011/03/18/world/americas/18haiti.html
4. www.thestar.com/opinion/editorials/article/898698--haitian-election-don-t-let-fraud-prevail
5. www.cbc.ca/thecurrent/episode/2011/04/07/michel-sweet-micky-martelly/
6. www.canadahaitiaction.ca/content/aristides-return-haiti-his-speech-and-video-report
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Pèp lan ba nou kanè, li fini avèk nou, li rejete nou, si se pat frod nan lejislatif yo nou pa tap gen tout eli sa yo ladan'l. Kalot marasa, pataswel la fè mal men se pou nou reziyen nou, pèp la bouke avè nou depi ven tan pouvwa nan men nou, nou pa fè anyen pou yo, o revwa al repase leson nou pou nou wè kote nou te fayi.
Maximo- Super Star
-
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
W jis konn ranmase koze. Al mande lót moun sou forum la, m'toujou di ke lè m'ekri ou lè m'propose yon tèks, yon nèg gen dwa li, pran sa ki enterese'l ou inyore'l si sa pa enterese'l men l'pa bije repond si se pèsonalite li bezwen fè.
Mwen renmen reyaksyon Ayisyen sa yo lè y'ap li verite ki depase yo ou ki deranje lespri yo ki fin zombifye.
Yon dènye fwa: mwen pa konn pèson lan forum la, mwen kwaze 2-3 endividu ki pèmèt mwen jwen repons a yon seri de kestyon ke m'konn ap poze'm sou Ayiti.
Si w te konn jan m'tèribl, w pa ta janm vini ak vye tèks ke se tel ou tel moun ki problèm lan forum la. W pa pi respekte tèt a w pase sa non.
Eske w janm wè m'ap plede diskite, joure, sou kestyon politik Ayiti ak moun?
Mwen renmen reyaksyon Ayisyen sa yo lè y'ap li verite ki depase yo ou ki deranje lespri yo ki fin zombifye.
Yon dènye fwa: mwen pa konn pèson lan forum la, mwen kwaze 2-3 endividu ki pèmèt mwen jwen repons a yon seri de kestyon ke m'konn ap poze'm sou Ayiti.
Si w te konn jan m'tèribl, w pa ta janm vini ak vye tèks ke se tel ou tel moun ki problèm lan forum la. W pa pi respekte tèt a w pase sa non.
Eske w janm wè m'ap plede diskite, joure, sou kestyon politik Ayiti ak moun?
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Non, non, non, ne joue pas à ce jeu la tu vas me mettre sur ça. Lè on nèg ekri sou forum ou poste on bagay se pou tout lektè Forum lan, e sipoze jwenn komantè nan men lot manb forum lan. Si'w pa vle yo komante sou sa wap ekri pa mete li sou forum, ekri sou mi lakay ou.
Maximo- Super Star
-
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
MAXIMO OU PA MINME BEZWEN PALE AVEK YO MANDE YO SA YO TE FE POU PEP LA PENDAN 20 ANS YO TE LA SI C PA DRUG KIDNAPING TOUYE MOUN POU YO PA PALE YO MAL SI C PA SA YO TE VINI REGLE YO KONPWAN PEP LA TAP RETE KANKOU YUN ZONBE AP GADE YO KAP RICH SOU TET YO.
MESIE YO VOMI NOU NET KAR MARTELLY AP REGLE SA POU LI REGLE A POU PEP AVEK NOU OU SAN NOU
MESIE YO VOMI NOU NET KAR MARTELLY AP REGLE SA POU LI REGLE A POU PEP AVEK NOU OU SAN NOU
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Maximo
Tou dabò se pa Martine ki ekri teks la ,epi genyen yon lot bagay tout moun ki lisid ka konprann sa ki ekri nan teks la ki se yon verite.Si martelly ba w bwè yon kool-aid ki fè w pa ka wè ni tande la verité ou pa beswen vle kouri ak moun ki lusid chak fwa yap di verite sou forum lan.Se martelly menm ak bouch li ki te di:Nou tout te triche lè li te kanpe nan karibe center.Se Gaillot Dorsainvil menm ki te di martelly te offril lajan.se pa manti ke se yon firme ki ap mache fè move elektyon tout kote ak lajan ki fè martelly presidan kote 3/4 pep la ezkli nan selektyon an;bagay sa yo ou pa ka di se manti.si selektyon martelly regle kose w ou pa ka vle moun ki ap defann moun ki ap mouri ak kolera ak grangou kloroks bwè kool aid martyelly ak w.wou vle pou esklavaj la kontinye kote nap peye ouvriye yon salè ki pa pemet yo manje menm yon chen chanbe pa jou se nòmal pou di ke se sel elektyon lejislatif la ki te genyen frod men w pa di yon mo pou selektyon martelly paske li nan avantaj w.
zafè di pep la rejete nou se bobinn poukisa wou ak klik w la ak etranje yo pat kite lavalas patisipe nan elektyon an?eske yon elektyon ka fet o Zeta zuni si pati demokrat la pa landann?Interè w bouche je w ki fè menm si verite ya devan w ou pa vle gadel.bon enou kite genyen grand vwazen an ak boujwasi ak nou ki sa nou te regle pandan 30 lane?
Tou dabò se pa Martine ki ekri teks la ,epi genyen yon lot bagay tout moun ki lisid ka konprann sa ki ekri nan teks la ki se yon verite.Si martelly ba w bwè yon kool-aid ki fè w pa ka wè ni tande la verité ou pa beswen vle kouri ak moun ki lusid chak fwa yap di verite sou forum lan.Se martelly menm ak bouch li ki te di:Nou tout te triche lè li te kanpe nan karibe center.Se Gaillot Dorsainvil menm ki te di martelly te offril lajan.se pa manti ke se yon firme ki ap mache fè move elektyon tout kote ak lajan ki fè martelly presidan kote 3/4 pep la ezkli nan selektyon an;bagay sa yo ou pa ka di se manti.si selektyon martelly regle kose w ou pa ka vle moun ki ap defann moun ki ap mouri ak kolera ak grangou kloroks bwè kool aid martyelly ak w.wou vle pou esklavaj la kontinye kote nap peye ouvriye yon salè ki pa pemet yo manje menm yon chen chanbe pa jou se nòmal pou di ke se sel elektyon lejislatif la ki te genyen frod men w pa di yon mo pou selektyon martelly paske li nan avantaj w.
zafè di pep la rejete nou se bobinn poukisa wou ak klik w la ak etranje yo pat kite lavalas patisipe nan elektyon an?eske yon elektyon ka fet o Zeta zuni si pati demokrat la pa landann?Interè w bouche je w ki fè menm si verite ya devan w ou pa vle gadel.bon enou kite genyen grand vwazen an ak boujwasi ak nou ki sa nou te regle pandan 30 lane?
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
4 GWO TENOR LAVALAS LAN YUN ELEKSYON YO PA FE 2% A YO 4 KOMAN SA RELE
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Ki mo dòd Doktè Narcisse te bay pep la; ki sa presidan Arisitde te di ;eske li pat di li pa voye pèsonn represante lavalas nan elektyon paske tout moun te deja konprann se yon selektyon ki te pral fet.Zafè moun ki te kite anvi pouvwa monte nan tet yo ki te al fè yo pase yo nan rizib.mwen menm mwen te mande pep la poul chita lakay li.ou pa konn li se slektyon ki fet ak pi pitit to patisipatyon nan peyi ya.Yo fout w yon panten ,yon devergonde epi wap pyafe tankou yon makak.ou fout degoutan.
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
LGR,
Se apre-midi a, mwen resevwa pou la premyè fwa yon jounal ebdomadè kote mwen dekouvri atikl sa a. Mwen deside mete'l a dispozisyon nèg ki yo odesi de la meskinri.
Nómalman, tout moun gen dwa li, yo gen dwa bay opinyon yo men si se pèsonalite yo bezwen fè, y'ap pèdi tan yo.
Tout pantalèt tèt alimèt, mwen pa so bor provokasyon yo paske yo deja flanbe.
Mwen-menm, lè m'Ayiti, se pa ak jan de nèg k'ap fimen move zèb sa yo non ke m'al diskite. Depi w remake ke nèg ap rand antagonik tout sa k'ap di lan echanj yo, w deja wè ki sa l'ap mete lan narin' li ou lan sèvo'l tout jounen.
Que voulez-vous? En Ayiti, tout moun ki resiye ap mache sou menm beat la: sa yo jwen se sa yo pran...
Se apre-midi a, mwen resevwa pou la premyè fwa yon jounal ebdomadè kote mwen dekouvri atikl sa a. Mwen deside mete'l a dispozisyon nèg ki yo odesi de la meskinri.
Nómalman, tout moun gen dwa li, yo gen dwa bay opinyon yo men si se pèsonalite yo bezwen fè, y'ap pèdi tan yo.
Tout pantalèt tèt alimèt, mwen pa so bor provokasyon yo paske yo deja flanbe.
Mwen-menm, lè m'Ayiti, se pa ak jan de nèg k'ap fimen move zèb sa yo non ke m'al diskite. Depi w remake ke nèg ap rand antagonik tout sa k'ap di lan echanj yo, w deja wè ki sa l'ap mete lan narin' li ou lan sèvo'l tout jounen.
Que voulez-vous? En Ayiti, tout moun ki resiye ap mache sou menm beat la: sa yo jwen se sa yo pran...
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
"Tout pantalèt tèt alimèt, "
saa bon mèsi a demen mal dòmi.ah ah ah ah
saa bon mèsi a demen mal dòmi.ah ah ah ah
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Le gros roseau a écrit:Ki mo dòd Doktè Narcisse te bay pep la; ki sa presidan Arisitde te di ;eske li pat di li pa voye pèsonn represante lavalas nan elektyon paske tout moun te deja konprann se yon selektyon ki te pral fet.Zafè moun ki te kite anvi pouvwa monte nan tet yo ki te al fè yo pase yo nan rizib.mwen menm mwen te mande pep la poul chita lakay li.ou pa konn li se slektyon ki fet ak pi pitit to patisipatyon nan peyi ya.Yo fout w yon panten ,yon devergonde epi wap pyafe tankou yon makak.ou fout degoutan.
Men si Ceant te genyen, eske se menm diskou sa yo ke fanatik yo t ap fè
Thunder- Super Star
-
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
L'accession de Martelly au pouvoir constitue un coup d'État électoral. Il s'agit d'une continuation des objectifs du coup paramilitaire de 2004, à savoir exclure le peuple haïtien de ses propres institutions politiques et affaiblir encore plus ses aspirations à la justice sociale, exprimées de façon si éloquente par Aristide lors de son retour en Haïti (6).
Ala kote moun ka tande konpè! Kade ki lè ke yon seri de moun resi rekonèt ke genyen yon bagay ki rele "koudeta elektoral". Kote militan sa yo te ye 21 Me ak 26 Novanm 2000? Kote yo te ye tonnas?
Saa se youn nan rezon ki fè ke mwen pa p janm ka bay pawòl ki sòti nan oken sous k ap bere asasen lavalas yo valè. Yo pa genyen okenn otorite morale pou vinn aprann okenn moun anyen.
Thunder- Super Star
-
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Wozo li de pli an pli difisil pou konpwann kreyol, mwen kwè de fok ou ta ale nan lekol Deza ak zouke ya pou pèfeksyone kreyol'w, ou byen se ekspre ou fè an bon pwopagandis pou defome sa'm di.
Mwen di Martine e map repete'l lè on moun ekri ou poste on bagay sou forum lan se pou tout lektè forum lan e kelkeswa manb forum lan gen dwa komante'l, si'w pa vle yo komante sa'w poste pa ekri'l sou forum lan, ekri sou mi lakay'w, la li'l e komante'l pou ko'l.
Mwen menm pa gen anyen mwen ka ekri ou poste pou mwen di Wozo pa komante sou li, depi'm te ekri'l se pou tout moun li e komante. Nan demokrasy pa gen afè Makouto-Lavalasyen sa anko, bon demokrasy komanse ap tonbe e nèg ki abitye bwè soup lavalas yo pa ka sipote'l, nap oblije kite mantalite makout sa, wè pa wè.
Mwen di Martine e map repete'l lè on moun ekri ou poste on bagay sou forum lan se pou tout lektè forum lan e kelkeswa manb forum lan gen dwa komante'l, si'w pa vle yo komante sa'w poste pa ekri'l sou forum lan, ekri sou mi lakay'w, la li'l e komante'l pou ko'l.
Mwen menm pa gen anyen mwen ka ekri ou poste pou mwen di Wozo pa komante sou li, depi'm te ekri'l se pou tout moun li e komante. Nan demokrasy pa gen afè Makouto-Lavalasyen sa anko, bon demokrasy komanse ap tonbe e nèg ki abitye bwè soup lavalas yo pa ka sipote'l, nap oblije kite mantalite makout sa, wè pa wè.
Maximo- Super Star
-
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
THUNDER;
Ou fè dè zane ap ekri sou sit sa a ke ARISTIDE pa t lejitim ;ke eleksyon 2000 yo pa t bon,ke pa t gen ase moun ki te vote.Se te agiman prensipal ou ,pou w jistifye koudeta 2004 lan.
Eske an vi de sa k sot pase la a ;ou pre pou w kenbe menm diskou an ,a pwopo de jan MATELI eli an ;e oubyen se poud ou t ap voye?
Ou fè dè zane ap ekri sou sit sa a ke ARISTIDE pa t lejitim ;ke eleksyon 2000 yo pa t bon,ke pa t gen ase moun ki te vote.Se te agiman prensipal ou ,pou w jistifye koudeta 2004 lan.
Eske an vi de sa k sot pase la a ;ou pre pou w kenbe menm diskou an ,a pwopo de jan MATELI eli an ;e oubyen se poud ou t ap voye?
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Zanmi Maximo,
Sott de reaksyon sa a gin de rezon :
Neg lagin tanperaman diktateu
Li se yon gwo soulye (li pa gin manye pou li viv an sosyete )
Ni mwin ni ou nou paka fe anyen pou bagay sa a ki se yon karakteristik ou jwen kay congo ki lan mitan nou yo .Yo ipokrit e yo rinmin divize pou reye .W pa we ki non li bay tett li : Rozeau .Min li konen ke se yon atrap-nigaud .Se yon bar fer li ye e li disa ak bouch li paske li konen ke nou pap jwen flexiibilite kay yon primitif.Jan kanaibal la abitye manje moun sekonsa lap kontinye jistan la nati debarasse lezom de sou-espess initil sa a .
Pa pedi tan aou .
W met vide pafin sou sa w konen ke mwin konen an lap toujou gin menm santt .Le " parfum" c'est dans la nature de la chose.
Sott de reaksyon sa a gin de rezon :
Neg lagin tanperaman diktateu
Li se yon gwo soulye (li pa gin manye pou li viv an sosyete )
Ni mwin ni ou nou paka fe anyen pou bagay sa a ki se yon karakteristik ou jwen kay congo ki lan mitan nou yo .Yo ipokrit e yo rinmin divize pou reye .W pa we ki non li bay tett li : Rozeau .Min li konen ke se yon atrap-nigaud .Se yon bar fer li ye e li disa ak bouch li paske li konen ke nou pap jwen flexiibilite kay yon primitif.Jan kanaibal la abitye manje moun sekonsa lap kontinye jistan la nati debarasse lezom de sou-espess initil sa a .
Pa pedi tan aou .
W met vide pafin sou sa w konen ke mwin konen an lap toujou gin menm santt .Le " parfum" c'est dans la nature de la chose.
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Haïti se retrouve aujourd'hui avec un néo-duvaliériste comme président élu, grâce à l'effort concerté de puissances étrangères pour continuer de contrecarrer les aspirations du peuple haïtien à la justice sociale.
Antouka Messye ze dam rayi chyen di dan li blan .Li menm li pa vini avek vinmill solda etranje ,li pa mande pep la la rele "Viv prezidan Clintion pou li remesye li pou sa li fe pou li epi li pa pwan kob yo bali pou refe poliss la pou oganize gang chime pou terorize popilasyon an. E mwin pa kwe ke prezidan Marterlly ap janmm di " vini vitt vnini vitt fre'm yo " ( m'te kwe se lan lafrik li di ke fre li yo ye ? - ala neg demagog) anvan maladi kakatwe a pwan li .e
Antouka Messye ze dam rayi chyen di dan li blan .Li menm li pa vini avek vinmill solda etranje ,li pa mande pep la la rele "Viv prezidan Clintion pou li remesye li pou sa li fe pou li epi li pa pwan kob yo bali pou refe poliss la pou oganize gang chime pou terorize popilasyon an. E mwin pa kwe ke prezidan Marterlly ap janmm di " vini vitt vnini vitt fre'm yo " ( m'te kwe se lan lafrik li di ke fre li yo ye ? - ala neg demagog) anvan maladi kakatwe a pwan li .e
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Il faut que Martelly envoie un os à ce chien pour qu'il cesse d'aboyer .Je ne veux plus entendre les aboiements de ce chien que la faim tenace.Pitié pour l'animal;ces aboiements deviennent inquietants;il va mourir;Il devient agressif.On vous comprend:Tout bet jenen mode.
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Et pourtant je fais tout pour eviter l'odeur de la charogne tenace que vous repandez sur ce forum , majestueuses latrines des marches publics !
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
"Li se yon gwo soulye (li pa gin manye pou li viv an sosyete )
Ni mwin ni ou nou paka fe anyen pou bagay sa a ki se yon karakteristik ou jwen kay congo ki lan mitan nou yo .Yo ipokrit e yo rinmin divize pou reye .W pa we ki non li bay tett li : Rozeau .Min li konen ke se yon atrap-nigaud .Se yon bar fer li ye e li disa ak bouch li paske li konen ke nou pap jwen flexiibilite kay yon primitif.Jan kanaibal la abitye manje moun sekonsa lap kontinye jistan la "Deza pantalette allumette.ah ah ah ah(lol)
Vous serez toujours ce charognard qui vante les vertus de Lucifer.Malheureusement vous n'etes plus dans la plantation de vos maitres ou vous pourriez nous tuer comme vos maitres avaient tue Gasner Raymond et Jean Dominique.La presse est libre.chacun a droit d'opiner librement ses idées.
Ni mwin ni ou nou paka fe anyen pou bagay sa a ki se yon karakteristik ou jwen kay congo ki lan mitan nou yo .Yo ipokrit e yo rinmin divize pou reye .W pa we ki non li bay tett li : Rozeau .Min li konen ke se yon atrap-nigaud .Se yon bar fer li ye e li disa ak bouch li paske li konen ke nou pap jwen flexiibilite kay yon primitif.Jan kanaibal la abitye manje moun sekonsa lap kontinye jistan la "Deza pantalette allumette.ah ah ah ah(lol)
Vous serez toujours ce charognard qui vante les vertus de Lucifer.Malheureusement vous n'etes plus dans la plantation de vos maitres ou vous pourriez nous tuer comme vos maitres avaient tue Gasner Raymond et Jean Dominique.La presse est libre.chacun a droit d'opiner librement ses idées.
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
LGR, il sifi ke w frote tèt alimèt pou l'flanbe...
Tande. Lajan yo te promèt la san lè diminye paske dapre ankèt Ameriken se mwatye moun ki peri lan tranbleman de tè a. Anyen pa etone'm lan kestyon Ayiti yo. Chaj jou gen yon nouvèl ki pou soti. Ameriken fè e li defè...
Anpil politisyen pwal demisyone. Sweet Mickey kómanse konprand tou d'bon ki sa li vin regle la. Mwen te pale'l, mwen te mande'l si li konn ki sa k'ap tand li pi devan. Alor m'pa kwè ke madigra mal maske ka di ke m'se menm oportinis ke yo.
Mwen konprand ke jodi a nèg an Ayiti yo ap viv lan kè kase ak gouvènman neo-divalyerist sa. Baby Doc pa ka an Ayiti e pi pou kè nèg yo pa t'ap sote. Kote n'te deja tande yo te tiye jèn moun ki t'ap met pankat pou Madan Manigat, kè moun ap sote an Ayiti.
Jodi a se si yon moun fou pou ta chita an Ayiti ap denonse Sweet Mickey. Sa se komansman rejim terè a ki komanse. W pa wè ke menm sou forum la, kapon ap vin di pou moun pa pale. Mèm atitid ke nou te konn obsève sou Divalye.
M'konprand on seri de nèg byen. Yo pa vle pou atoufè vin kraze pót kay yo an Ayiti. Lè w byen gade, depi lontan avan eleksyon, la près an Ayiti te deja muzle.
Moches!
Tande. Lajan yo te promèt la san lè diminye paske dapre ankèt Ameriken se mwatye moun ki peri lan tranbleman de tè a. Anyen pa etone'm lan kestyon Ayiti yo. Chaj jou gen yon nouvèl ki pou soti. Ameriken fè e li defè...
Anpil politisyen pwal demisyone. Sweet Mickey kómanse konprand tou d'bon ki sa li vin regle la. Mwen te pale'l, mwen te mande'l si li konn ki sa k'ap tand li pi devan. Alor m'pa kwè ke madigra mal maske ka di ke m'se menm oportinis ke yo.
Mwen konprand ke jodi a nèg an Ayiti yo ap viv lan kè kase ak gouvènman neo-divalyerist sa. Baby Doc pa ka an Ayiti e pi pou kè nèg yo pa t'ap sote. Kote n'te deja tande yo te tiye jèn moun ki t'ap met pankat pou Madan Manigat, kè moun ap sote an Ayiti.
Jodi a se si yon moun fou pou ta chita an Ayiti ap denonse Sweet Mickey. Sa se komansman rejim terè a ki komanse. W pa wè ke menm sou forum la, kapon ap vin di pou moun pa pale. Mèm atitid ke nou te konn obsève sou Divalye.
M'konprand on seri de nèg byen. Yo pa vle pou atoufè vin kraze pót kay yo an Ayiti. Lè w byen gade, depi lontan avan eleksyon, la près an Ayiti te deja muzle.
Moches!
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
tet alimet la konprann tout moun soufri amnesie menm jan ak li.teworisme deta ke yo te etabli nan peyi ya ant 1957 e 1986 se li menm ke li vle ki retounen ankò.kom ou di ou pa wè yo te gentan touye 3 jenn ayisyen ki tap pose pankakt pou manigat se konsa wi sa te komanse an 1957.
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
M...
Zafè la PRÈS ann AYITI an se gwo tèt chaje wi.
Mesye yo pa menm bezwen fè sa POUTCHIS yo ap fè lan ONDIRAS lan.Lan ONDIRAS depi apre 20 mwa koudeta a ;yo touye omens 10 jounalis deja ,yo kraze radyo boule jounal elt...
Jan près lan ye ann AYITI ,se konsa li te ye lan VENEZUELA ;Près ki te ostil a CHAVEZ lan te kontwole tout jounal tout estasyon televizyon yo ,se sa ki te fè yo te ka fè tantativ koudeta kont li .
Lè l tounen tou ,li pa t bayo kanson ,li te pran lwa ,li fèmen kèk radyo e li bay sibvansyon pou yo louvri radyo lan katye popilè yo.
Se lan bagay sa a ,mwen blame PREVAL ,li pa t fè anyen pou li kase monopol ke POUTCHIS yo genyen sou radyo yo ,bagay ki vin bannou sa nou genyen la a.
PRÈS lan pa lib ann AYITI ;se routin pou w tande POLITISYEN POUTCHIS yo ap pale de ""CHIMÈ"" ARISTIDE yo e pi se kòm si PHILIPPE ak CHAMBLAIN pa p paweze lan peyi an.
Mwen pa konnen ki jan bagay sa pral regle ,men si l pa regle nou gen dwa tonbe lan yon diktati neyo-divalyeris san nou pa reyalize l.
Sè li nou pran n ap konnen ,sitou si ""entènasyonal"" lan pa bay lajan yo pwomèt lan ,e nèg yo ap tonbe lan sa yo konnen.
Zafè la PRÈS ann AYITI an se gwo tèt chaje wi.
Mesye yo pa menm bezwen fè sa POUTCHIS yo ap fè lan ONDIRAS lan.Lan ONDIRAS depi apre 20 mwa koudeta a ;yo touye omens 10 jounalis deja ,yo kraze radyo boule jounal elt...
Jan près lan ye ann AYITI ,se konsa li te ye lan VENEZUELA ;Près ki te ostil a CHAVEZ lan te kontwole tout jounal tout estasyon televizyon yo ,se sa ki te fè yo te ka fè tantativ koudeta kont li .
Lè l tounen tou ,li pa t bayo kanson ,li te pran lwa ,li fèmen kèk radyo e li bay sibvansyon pou yo louvri radyo lan katye popilè yo.
Se lan bagay sa a ,mwen blame PREVAL ,li pa t fè anyen pou li kase monopol ke POUTCHIS yo genyen sou radyo yo ,bagay ki vin bannou sa nou genyen la a.
PRÈS lan pa lib ann AYITI ;se routin pou w tande POLITISYEN POUTCHIS yo ap pale de ""CHIMÈ"" ARISTIDE yo e pi se kòm si PHILIPPE ak CHAMBLAIN pa p paweze lan peyi an.
Mwen pa konnen ki jan bagay sa pral regle ,men si l pa regle nou gen dwa tonbe lan yon diktati neyo-divalyeris san nou pa reyalize l.
Sè li nou pran n ap konnen ,sitou si ""entènasyonal"" lan pa bay lajan yo pwomèt lan ,e nèg yo ap tonbe lan sa yo konnen.
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Joel a écrit:M...
Zafè la PRÈS ann AYITI an se gwo tèt chaje wi.
Mesye yo pa menm bezwen fè sa POUTCHIS yo ap fè lan ONDIRAS lan.Lan ONDIRAS depi apre 20 mwa koudeta a ;yo touye omens 10 jounalis deja ,yo kraze radyo boule jounal elt...
Jan près lan ye ann AYITI ,se konsa li te ye lan VENEZUELA ;Près ki te ostil a CHAVEZ lan te kontwole tout jounal tout estasyon televizyon yo ,se sa ki te fè yo te ka fè tantativ koudeta kont li .
Lè l tounen tou ,li pa t bayo kanson ,li te pran lwa ,li fèmen kèk radyo e li bay sibvansyon pou yo louvri radyo lan katye popilè yo.
Se lan bagay sa a ,mwen blame PREVAL ,li pa t fè anyen pou li kase monopol ke POUTCHIS yo genyen sou radyo yo ,bagay ki vin bannou sa nou genyen la a.
PRÈS lan pa lib ann AYITI ;se routin pou w tande POLITISYEN POUTCHIS yo ap pale de ""CHIMÈ"" ARISTIDE yo e pi se kòm si PHILIPPE ak CHAMBLAIN pa p paweze lan peyi an.
Mwen pa konnen ki jan bagay sa pral regle ,men si l pa regle nou gen dwa tonbe lan yon diktati neyo-divalyeris san nou pa reyalize l.
Sè li nou pran n ap konnen ,sitou si ""entènasyonal"" lan pa bay lajan yo pwomèt lan ,e nèg yo ap tonbe lan sa yo konnen.
Nou p'ap dómi nou-menm e pa gen madigra k'ap vin fè n'pè. Nou refize desand a nivo zombifikasyon on seri de nèg.
J..., mwen te seye al tande on seri de radyo an Ayiti ke m'pa bezwen nome. Lè m'ap gade ki ès ki fóme pèsonèl yo ak ki ès ki propriyetè yo, mwen t'ap mande'm kóman yon jèn gason ka devlope yon opinyon libr e endepandan lan jan de bwat sa yo ki pouri ak oportunis, ak nèg k'ap tranble, ki jis bezwen ranporte meday pou objektivite.
Sonje mwen te siyale jèn jounalis pèr de famiy yo te touye ki te lan Radio Kiskeya a. Pou mwen se p'at janm yon zak izole.
Mon chè sou atitid lese ale Preval la sè ke misye manke anpil. Y'ap di ke lót la fè erè, Preval li-menm sanble yon dejwe tou d'bon si li ka kite bagay yo rive la.
De tout fason, depi kèlk tan, tout nèg se la ke y'ap fè pou al mande Ameriken pou bay yo pouvwa an Ayiti.
Mwen-menm, depi lontan, m'pa kache di tout nèg ak Sweet Mickey ke se pa konpliman, se pa flè y'ap janm jwenn lan main'm.[b]
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
la verite :
Il faut appeler la bête par son nom:
Un âne est un âne
Un porc est un porc
Un chien est un chien
Un Roseau est un Roseau.
Il n'y a pas de verite plus
honnête que çelle la
=============================
Fo'l jije Fo'l jije
Fok nou jije rozo
Fo'n jije sepan an
Pou tout sa li fe.
Fol jije volo a
Fol jije tosyione a
Fok w jije movegren
W bay twopp manti
Fok nou jije ‘ou
Fok nou jije'l
Fok nou jije trett la
Pousa pa fett anko
Fol jije fo'l jige
Rozo se ansasin:
Li di ke lite solda
Li se neg ak moral
Min touye milatt
Pa di' l anyen
Fo'l jije ipokrit la
Ki kanpe ap gade
Timoun kap mouri
Granmoun Kap mouri
li rete de brakwaze
epi li di se devwa'l sa
Fo’l jije mesye
Fo'l jije medame
Plass mouche a
Pa bo kote nou.
Fo sanzave a jije
Fo'l jije fo'l jije
Epi li merite menott.
Fo'l jije frem yo
Fok lantre anba kod
Fo'l jije sem yo
Min sase twopp ato!
Min sase twopp atoA.
ASSASSINNNNNNNNNNN
================================
UN AUTRE SERMENT DU CONGO
FAUX-FRERE ET TRAITRE
qui espere tromper encore.
Serment d’allégeance
du tambour Assotor 2-bouda,,,
boum ..boum...kakatwe!
…mwen pat dwe nan chire pit ak w
paske mwen pap janm tounen nan peyi saa ankò.
jamè, menm si yo ta mete m deyò o Zeta zuni
mwen pito ale trinidad.ou byen Saint martin.,
Bahamas, belize. (Le patriote roseau)
Deza dit :
Se Dessalinne ki gin rezon
Rass moun congo sayo
se touye pou touye yo
pou ayisyen sa viv en pe
Li le li tan pou ayisyen libere
IL N'A PAS FINI DE NOUS ETONNER quand il se met en colere le girgou Ti Roseau pye kana
-GOOGOOO GAGA...GOGOO GAGA...HOLY MOLLY-GOOGLY !GOOO GAGA .HOLY MOLLY GOOGLY ! GOOGOOGAGAAA.bahbahbah…Mwin se rozo krizokal bonjan krizokal malgre tout efo mwin lan kopye plagye kole bout fraz kipa fe sanss.Mwin rinmin konpayi bon lor sou forum nan.
-Mais qu'est qu'il dit comme ça, mille million de mille sabords de tonnerre de Brest ! Hurluberlu ! Enfoiré ! En voilà des mœurs de sauvages ! Requin ! Cannibales ! Flibustiers ! A l’abordage ! Jetez les a la mer ! Sapristi ! Moussaillon ! Bougre extrait de cornichon ! Marin d'eau douce ! ! Espèce de moules a gaufre ! Zouave ! Rossignol d’Arcadie ! Graine de chenapan ! Espèce de porc-épic mal embouché ! Graine de vaurien ! Roi des sapajous ! Troglodytes ! Abruti ! Va-nu-pieds! Visigoths! Bougre d’idiot ! Barbare ! Anacoluthes ! Chauffard ! Pirate des sept mers ! Ectoplasme ! Coloquinte ! Ostrogoth ! Bougre de mouchard! Oiseau de malheur !Anthropophage ! Coléoptères ! Bougre d’idiot ! Espèce de Roseau à la pelle trois fois ane !
==================================
Deza ne cesse de s'occuper de ce devoir de memeoire qui met en rage les congos du virtuel :
Congo kite Ayiti trankil tande !
Bay peyi a yon chans .
Kite sitwayen ayisyen ranje
peyi ke nou finn kraze a .
Kouman nou fe mechan konsa a !
Mezanmi ooo nanm nou nwa
pase deye yon chodye boule.
========================================
Pour le jonc et sa cocotte de la pleurnicherie..
Maitresse ti-poulette, non, la marchande de lobeille
Astiquait son visage dans le miroir d’une vieilles latrine
Reléguée au un fond d’une cour ou gisent les déchets.
Tout a l’ivresse du cannibalisme enivrant de la matière
Il se payait du bon temps en forte pourriture exécrable
N’ayant comme atout attrayant que fesses nues à l’air
Enfouies dans des pantalettes rose un peu trop serrées.
Le genre massette vint à passer, en vantant ses attributs
A la poulette savane qui picotait joyeuse dans la merde
Très éprise de ce don généreux de la nature bienveillante.
O dieux ! s’écrie le jonc ravi à la vue du cul exposé à l’air
Une aubaine pareille doit satisfaire mes gouts étranges
Renonçons hâtivement à toutes saloperies de la morale
Marchons fier et gaiement à la conquête du postérieur
Et ceci dit ceci fait, il enfonce l’étrier en cocotte radieuse
Ne se souciant ni du confort ni de la brutalité de l’acte.
Tout ça pour dire que meme un forum libre du virtuel
Espère tant soit peu de décorum de ses alternatifs en rut.
Il faut appeler la bête par son nom:
Un âne est un âne
Un porc est un porc
Un chien est un chien
Un Roseau est un Roseau.
Il n'y a pas de verite plus
honnête que çelle la
=============================
Fo'l jije Fo'l jije
Fok nou jije rozo
Fo'n jije sepan an
Pou tout sa li fe.
Fol jije volo a
Fol jije tosyione a
Fok w jije movegren
W bay twopp manti
Fok nou jije ‘ou
Fok nou jije'l
Fok nou jije trett la
Pousa pa fett anko
Fol jije fo'l jige
Rozo se ansasin:
Li di ke lite solda
Li se neg ak moral
Min touye milatt
Pa di' l anyen
Fo'l jije ipokrit la
Ki kanpe ap gade
Timoun kap mouri
Granmoun Kap mouri
li rete de brakwaze
epi li di se devwa'l sa
Fo’l jije mesye
Fo'l jije medame
Plass mouche a
Pa bo kote nou.
Fo sanzave a jije
Fo'l jije fo'l jije
Epi li merite menott.
Fo'l jije frem yo
Fok lantre anba kod
Fo'l jije sem yo
Min sase twopp ato!
Min sase twopp atoA.
ASSASSINNNNNNNNNNN
================================
UN AUTRE SERMENT DU CONGO
FAUX-FRERE ET TRAITRE
qui espere tromper encore.
Serment d’allégeance
du tambour Assotor 2-bouda,,,
boum ..boum...kakatwe!
…mwen pat dwe nan chire pit ak w
paske mwen pap janm tounen nan peyi saa ankò.
jamè, menm si yo ta mete m deyò o Zeta zuni
mwen pito ale trinidad.ou byen Saint martin.,
Bahamas, belize. (Le patriote roseau)
Deza dit :
Se Dessalinne ki gin rezon
Rass moun congo sayo
se touye pou touye yo
pou ayisyen sa viv en pe
Li le li tan pou ayisyen libere
IL N'A PAS FINI DE NOUS ETONNER quand il se met en colere le girgou Ti Roseau pye kana
-GOOGOOO GAGA...GOGOO GAGA...HOLY MOLLY-GOOGLY !GOOO GAGA .HOLY MOLLY GOOGLY ! GOOGOOGAGAAA.bahbahbah…Mwin se rozo krizokal bonjan krizokal malgre tout efo mwin lan kopye plagye kole bout fraz kipa fe sanss.Mwin rinmin konpayi bon lor sou forum nan.
-Mais qu'est qu'il dit comme ça, mille million de mille sabords de tonnerre de Brest ! Hurluberlu ! Enfoiré ! En voilà des mœurs de sauvages ! Requin ! Cannibales ! Flibustiers ! A l’abordage ! Jetez les a la mer ! Sapristi ! Moussaillon ! Bougre extrait de cornichon ! Marin d'eau douce ! ! Espèce de moules a gaufre ! Zouave ! Rossignol d’Arcadie ! Graine de chenapan ! Espèce de porc-épic mal embouché ! Graine de vaurien ! Roi des sapajous ! Troglodytes ! Abruti ! Va-nu-pieds! Visigoths! Bougre d’idiot ! Barbare ! Anacoluthes ! Chauffard ! Pirate des sept mers ! Ectoplasme ! Coloquinte ! Ostrogoth ! Bougre de mouchard! Oiseau de malheur !Anthropophage ! Coléoptères ! Bougre d’idiot ! Espèce de Roseau à la pelle trois fois ane !
==================================
Deza ne cesse de s'occuper de ce devoir de memeoire qui met en rage les congos du virtuel :
Congo kite Ayiti trankil tande !
Bay peyi a yon chans .
Kite sitwayen ayisyen ranje
peyi ke nou finn kraze a .
Kouman nou fe mechan konsa a !
Mezanmi ooo nanm nou nwa
pase deye yon chodye boule.
========================================
Pour le jonc et sa cocotte de la pleurnicherie..
Maitresse ti-poulette, non, la marchande de lobeille
Astiquait son visage dans le miroir d’une vieilles latrine
Reléguée au un fond d’une cour ou gisent les déchets.
Tout a l’ivresse du cannibalisme enivrant de la matière
Il se payait du bon temps en forte pourriture exécrable
N’ayant comme atout attrayant que fesses nues à l’air
Enfouies dans des pantalettes rose un peu trop serrées.
Le genre massette vint à passer, en vantant ses attributs
A la poulette savane qui picotait joyeuse dans la merde
Très éprise de ce don généreux de la nature bienveillante.
O dieux ! s’écrie le jonc ravi à la vue du cul exposé à l’air
Une aubaine pareille doit satisfaire mes gouts étranges
Renonçons hâtivement à toutes saloperies de la morale
Marchons fier et gaiement à la conquête du postérieur
Et ceci dit ceci fait, il enfonce l’étrier en cocotte radieuse
Ne se souciant ni du confort ni de la brutalité de l’acte.
Tout ça pour dire que meme un forum libre du virtuel
Espère tant soit peu de décorum de ses alternatifs en rut.
Invité- Invité
Re: Haïti: le coup d'État électoral de Michel Martelly.
Il faut passer le museau au chien pour l'empecher d'aboyer.Il a la rage ;il faut l'euthanasier le plus vite possible pour l'empecher de devorer les gens comme au temps de la revolution kann kale.Allez satan .on ne veut plus entendre vos aboiements ici.
Le gros roseau- Super Star
-
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010
Page 1 sur 3 • 1, 2, 3
Sujets similaires
» HAITI: HAITI COUP D’ETAT AGAINST DR NARCISSE WINNER OF ELECTORAL VOTE : 61%
» REPONSE AU CONSEIL ELECTORAL PROVISOIRE /Michel J. MARTELLY
» Duvalier, Martelly, DEA, Evinx Daniel & Jean Dominique's Electoral Coup d'Etat
» Le clan Michel Martelly fuit un segond débât électoral
» Haiti-élections; Deuxième tentative de coup d'état électoral
» REPONSE AU CONSEIL ELECTORAL PROVISOIRE /Michel J. MARTELLY
» Duvalier, Martelly, DEA, Evinx Daniel & Jean Dominique's Electoral Coup d'Etat
» Le clan Michel Martelly fuit un segond débât électoral
» Haiti-élections; Deuxième tentative de coup d'état électoral
Page 1 sur 3
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum