Mezanmi gade komedyen, que sont devenues les fleurs du temps passé?
+5
Sasaye
Le gros roseau
Maximo
Marc H
Rico
9 participants
Page 2 sur 3
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3
Rappel du premier message :
Rico- Super Star
-
Loisirs : néant
Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce
Re: Mezanmi gade komedyen, que sont devenues les fleurs du temps passé?
Frere Deza,
Il leur manque les decors du grade. IL a le maillet et le chapeau d'autorite. Pas de tablier, ni de sautoir.
De quelle province parliez-vous. Je suis de Jacmel. Les officiers sont bien vetus la-bas. Je vous rappelle que votre remarque m'a un peu froisse.
Ah! Ces gens de la province! Ti Okap, TiJakmel. Et la mouche m'a bien pique pour me porter hors du sujet. Tout pwal sou dom leve malgre le respect que je vous dois.
Il leur manque les decors du grade. IL a le maillet et le chapeau d'autorite. Pas de tablier, ni de sautoir.
De quelle province parliez-vous. Je suis de Jacmel. Les officiers sont bien vetus la-bas. Je vous rappelle que votre remarque m'a un peu froisse.
Ah! Ces gens de la province! Ti Okap, TiJakmel. Et la mouche m'a bien pique pour me porter hors du sujet. Tout pwal sou dom leve malgre le respect que je vous dois.
deza a écrit:On dirait des officiers d'une loge de nos provinces .quip!
jackoti01- Star
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le jacmelien
Se tankou yon sept ke monark yo konn kinbe. renn Elizabeth gen yon kouronn sou tet li ak yon sep nan min li ki reprezante lotorite renn nan.
Kami, mwen konprann senbolis lan.
Men eske mesye yo pa ta kapab chwazi yon lot senbôl ke yon chapo lenn ki pa konpatib avèk klima epi koutim tradisyon abiyman ayisyen?
Menm laa yo ta kapab vote yon lwa pou adopte yon môd vestimantè pou palmantè.
Se pa yon blag paske nou bezwen rekômanse a zewo.
Li te nômal pou Soulouk te mete kourôn paske se anprè li te ye.
Menm lan kou de kasasyon jij yo mete tôj avèk yon bonèt tradisyonèl.
Mezanmi, mesye yo ta kapab mete kostim an twal leje epi chapo pay.
Lontan nèg te konn abye ak kostim drill blan ak chapo Panama.
Pito yo ta fè sa.
Kami, mwen konprann senbolis lan.
Men eske mesye yo pa ta kapab chwazi yon lot senbôl ke yon chapo lenn ki pa konpatib avèk klima epi koutim tradisyon abiyman ayisyen?
Menm laa yo ta kapab vote yon lwa pou adopte yon môd vestimantè pou palmantè.
Se pa yon blag paske nou bezwen rekômanse a zewo.
Li te nômal pou Soulouk te mete kourôn paske se anprè li te ye.
Menm lan kou de kasasyon jij yo mete tôj avèk yon bonèt tradisyonèl.
Mezanmi, mesye yo ta kapab mete kostim an twal leje epi chapo pay.
Lontan nèg te konn abye ak kostim drill blan ak chapo Panama.
Pito yo ta fè sa.
Sasaye- Super Star
-
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro
jackoti01 a écrit:Frere Deza,
Ah! Ces gens de la province! Ti Okap, TiJakmel. Et la mouche m'a bien pique pour me porter hors du sujet. Tout pwal sou dom leve malgre le respect que je vous dois.deza a écrit:On dirait des officiers d'une loge de nos provinces .quip!
Ou pa bezwen two fache Jackoti, Deza se moun Jacmel li ye tou.
Maximo- Super Star
-
Loisirs : football - Gagè
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Mwen plis kwè ke Deza fett lan la republique de PAP e parent li yo soti lan Jacmel contrairement à moi ki se neg lan monn o Kay . Ki fe etid primè li o kay . Mwen patt jamm konn PAP . Mwen se neg lan monn wi . Sa foisse'm anpil jan Deza ap pale de moun lan monn tankou 'm .
Marc H- Super Star
-
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur
Ki donk pase w ouvri chemis w pou montre ou genyen chen anlò ou pi brodè pase afriken yo.Gade kolonisé ba moun repo yo tande.Si yo lave tet w pou yo fè w konprann fok ou monte kole chemis w mete tout lestomak w deyò pou imite Elvis Presley sa pa vle di ke w pi elegan pase Mandela lè li mete bel rob li sou li al wè Bush nan mezon blanch.Eske w kwè yon fanm afghanistane ap tonbe pou wou ke l tonbe pou kazay?Mwen pa beswen wè konbyen fwa ou douko po w ak tout kalite krem pou vinn genyen yon ti koulè kafe o lè.Kilti oksidantal la fè w tounen yon zombi ki rayi tou sa ki pou wou men sa pa vle di se wou ki pi elegan pami tout neg.Eske w pi elegan pase pitit Bonga yo?Eske w pi elegan pase Rwa Saudi Arabia yo.yon ti pigme tankou w ki a penn 5'2 pa pi elegan pase neg 7 pye ki nan brousse afrikenn lan menm si yon toutouni.
Le gros roseau- Super Star
-
Loisirs : sport ,internet,stock market
Sasaye,Kami, mwen konprann senbolis lan.
Malerezman nou ginler pagin abiman pwop pa nou, sepandan mwen gen kelke sigjesyon:
Kostum afrikin
sa-a pa mal dutou:
oubyen gwayabel filipino:
oubyen gwayabel panyol:
kami- animatrice
-
Opinion politique : La séparation des pouvoirs
Loisirs : Lecture, Dormir
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Vetman afriken yo se pou bay Jafrika ker kontan...
Dernière édition par kami le Ven 10 Juin 2011 - 13:57, édité 1 fois
kami- animatrice
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
lafrik pa genyen yon sel klima tout kote se pou sa genyen plisyè jan moun abiye ,men an ayiti nou ka di se yon sel klima ki genyen tout kote yon nonm ki mete yon chapo lenn nan tet li ke se nan la ri ou byen an de dan kay se yon alyene ,yon kolonise ke yo zombifye.Point.Genyen yon nonm ki ap pale de dejoie jen gason byen dwet ki kanpe sou kote nonm ki mete chapo nan tet li pi byen kanpe pase Louis Dejoie.dejoie se te milat ,blan nwa yo ap toujou di Dejoie te pi byen kanpe Mwen pa beswen pale de Luc Stephen ki te yon nonm de tay moyenn,Kanta pou Emile saint lot an nou bliye sa.
-
Nan monn Ayiti fe frett wi.
kami- animatrice
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
ki fredi ki genyen nan mòn ayiti ki ta blije yon nonm pote yon chapo lenn nan tet li gwo la jounen.Pa genyen ivè oken kote an ayiti ki pou oblije yon moun mete yon chapo lenn nan tet w.mwen kon travay nan mòn an ayiti;se yon sel kote mwen te pase se Thiotte ki fè lan nwit mwen te blije kouvri nan yon mwa desanb.
-
Suivant la logique de Rico , se neg lan monn ki mete chapo. Sa vle ke Neg lan monn se madigra yo ye.
Rico pa dim poukisa li pa kritike senatè canadien yo ki pote gro bamble rad sou yo ak chapo.
Deux poids ,deux mesures fok sa fini .
Rico pa dim poukisa li pa kritike senatè canadien yo ki pote gro bamble rad sou yo ak chapo.
Marc H- Super Star
-
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur
Mais ou sont les neiges d'antan?
Rico- Super Star
-
Feuille de personnage
Marc a écrit:Suivant la logique de Rico , se neg lan monn ki mete chapo. Sa vle ke Neg lan monn se madigra yo ye.
Li genler pa kritiker BLAN se prevalyen ak prevalyenn li kritike.
kami- animatrice
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Maximo,
mwen pa fache non, men sa deza di ya sigjere ke se konsan ofisye loj provens yo abiye, Sa raple le moun te konn ap relem neg mon lem te nan inivisite potoprens. Lem Jakmol nou te konn rele moun andeyo yo moun mon ak tout sa ki pejoratif ladann.
Se tout imaj sa yo sa li di ya raplem. Li fem sonje kotem soti e plezi neg lavil te konn pran sou mwen e mwen te konn pran san konprann sou lot moun. Sa plis divize nou
mwen pa fache non, men sa deza di ya sigjere ke se konsan ofisye loj provens yo abiye, Sa raple le moun te konn ap relem neg mon lem te nan inivisite potoprens. Lem Jakmol nou te konn rele moun andeyo yo moun mon ak tout sa ki pejoratif ladann.
Se tout imaj sa yo sa li di ya raplem. Li fem sonje kotem soti e plezi neg lavil te konn pran sou mwen e mwen te konn pran san konprann sou lot moun. Sa plis divize nou
jackoti01- Star
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le jacmelien
jackoti01 a écrit:Maximo,
Antouka mwen twouve prezidan asanble byen bozor ak chapol e ak kostum li ki byen prop, il est bien soigne je trouve qu'il est un dandy; mais,... la matiere grise peut-etre pa egziste... lol....
Dernière édition par kami le Ven 10 Juin 2011 - 16:47, édité 1 fois
kami- animatrice
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Dr Rosalvo Bobo
Paul E. Magloire
Daniel Fignole, candidat à la Présidence
l
Clément Jumelle, candidat à la présidence- 1957
Louis Dejoie candidat à la presidance-1955
Mais ou sont les neiges d'antan?
Rico- Super Star
-
Feuille de personnage
Si mesyedam yo te enterese se pa ni 2 ni 3 twa bèl ekzanp yo te ka jwenn onivo rad tradisyonèl. Gen yon konpayi ki rele Afrikarib ki nan adrès sa a: - Bon Repos, Village Dorcé #45 - Port-au-Prince, HAITI - Tél.: (509) 238-4280 / 558-7973
Ou ka remake Koralen abitye mete yon seri bèl chemiz....se la yo fèt.
An pasan, rad Afriken yo se pa ni 2 ni twa bèl chema yo konn genyen sou yo. Si nou ta pran fè bèbèl ak Vèvè nou yo menm jan yo fè ak senbòl Adinkra nan Afrikdelwès yo, se yon gwo endistri ki ta devlope lakay.
Onivo pèsonèl, depi lè mwen fin kite cheve mwen pouse nan tèt mwen sou mòd zansèt nou yo te konn fè nan asyen KMT - mwen ka di ou mwen fè anpil eksperyans pozitif ki montre aklè, ou pa bezwen fonn nan kilti lòt moun oudimwens limite tèt ou - swadizan pou ou kenbe yon pwotokòl pwofesyonèl. Jodi a se pa ni 2 ni 3 twa gwo fonksyonè leta peyi ki pi devlope yo ki gen cheve yo nan stil dred, osnon ki mete rad tradisyonèl kilti yo pou patisipe nan reyinyon pwofesyonèl. An pasan, jodia a menm lide m te di ma biye ak yon chemiz tradisyonèl mwen te achte nan men Zulu yo an Afrikdisid ane pase....se pa ti bòzò mwen bòzò e sa pa anpeche mwen travay epi tout moun respekte mwen menm jan yo te respekte m, madi ak kostim epi kravat, menm jan yo te respekte m ayè ak yon chemiz stil endyen.
Limanite gen plis pase 6 milya moun, yon katafal tradisyon, zafè yon moun ki aksepte yo kofre li nan yon geto ewosantrik paske se kilti sa a ki pi dominan nan moman an.
Jaf
Ou ka remake Koralen abitye mete yon seri bèl chemiz....se la yo fèt.
An pasan, rad Afriken yo se pa ni 2 ni twa bèl chema yo konn genyen sou yo. Si nou ta pran fè bèbèl ak Vèvè nou yo menm jan yo fè ak senbòl Adinkra nan Afrikdelwès yo, se yon gwo endistri ki ta devlope lakay.
Onivo pèsonèl, depi lè mwen fin kite cheve mwen pouse nan tèt mwen sou mòd zansèt nou yo te konn fè nan asyen KMT - mwen ka di ou mwen fè anpil eksperyans pozitif ki montre aklè, ou pa bezwen fonn nan kilti lòt moun oudimwens limite tèt ou - swadizan pou ou kenbe yon pwotokòl pwofesyonèl. Jodi a se pa ni 2 ni 3 twa gwo fonksyonè leta peyi ki pi devlope yo ki gen cheve yo nan stil dred, osnon ki mete rad tradisyonèl kilti yo pou patisipe nan reyinyon pwofesyonèl. An pasan, jodia a menm lide m te di ma biye ak yon chemiz tradisyonèl mwen te achte nan men Zulu yo an Afrikdisid ane pase....se pa ti bòzò mwen bòzò e sa pa anpeche mwen travay epi tout moun respekte mwen menm jan yo te respekte m, madi ak kostim epi kravat, menm jan yo te respekte m ayè ak yon chemiz stil endyen.
Limanite gen plis pase 6 milya moun, yon katafal tradisyon, zafè yon moun ki aksepte yo kofre li nan yon geto ewosantrik paske se kilti sa a ki pi dominan nan moman an.
Jaf
jafrikayiti- Super Star
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen
Men tonas eske nou rann kont peyi dAyiti te genyen pi miyo pase bann kongo analfabèt nou genyen
nan 2 chanm kwoupyon ak prezidans Aristid e Preval pase yo.
Pou saki pi jenn yo, devwa nou se bayo verite, pa lese yo nan ignorans
Fè yo konnen te genyen moun tankou Rosalvo Bobo, Clement Jumelle, Luc Dejoie, Daniel Fignole e latriye se te moun nan bon nivo
Kite nan politik, menm si koken te bare yo lawout . Yo lese nou bilan pozitif nan tout aspè
Metriz dosye politik yo, bèl preparasyon akademik, moun swagne, prop byen abiye kite fè lonè ak prestij Ayiti.
Non bann ti komedyen , blofè. mantè ki pa kanpe sou anyen.
nan 2 chanm kwoupyon ak prezidans Aristid e Preval pase yo.
Pou saki pi jenn yo, devwa nou se bayo verite, pa lese yo nan ignorans
Fè yo konnen te genyen moun tankou Rosalvo Bobo, Clement Jumelle, Luc Dejoie, Daniel Fignole e latriye se te moun nan bon nivo
Kite nan politik, menm si koken te bare yo lawout . Yo lese nou bilan pozitif nan tout aspè
Metriz dosye politik yo, bèl preparasyon akademik, moun swagne, prop byen abiye kite fè lonè ak prestij Ayiti.
Non bann ti komedyen , blofè. mantè ki pa kanpe sou anyen.
Rico- Super Star
-
Feuille de personnage
Men ki sa mesye sa yo te fè ki enpotan konsa?Eske Rosalvo bobo pi edike ke Kelly bastien?Mwen pa konnen anpil Senatè men Dr Gilles te ka osi byen edike ke daniel Fignole.se pa paske neg ki la yo ki genyen trè 95% ayisyen ki fè yo pa merite respè.
mwen pa ka bliye yon fwa genyen yon doktè ayisyen ki te vion an yon fet lakay mwen epi map rele li Dr Doktè untel epi genyen yon lot ayisyen ki te la ki dim ti nonm saa doktè, monchè doktè doktè Divalier sa yo pa fasil pou yon moun rekonet yo.mwen mande l poukisa li dim a mon chè pa fèm sa se komsi si w pat konnen ti nonm saa se doktè ou tap relel doktè si w te wè l ap travay nan lopital.Ki donk malgre edikatyon ayisyen li rete ak yon paket vye prejije rans nan tet li.se sak fè mwen sonje lèm te ti moun genyen yon doktè blan ki te vonn rete o Kay mezanmi moun yo pat kò beswen tande ki kote nonm lan te diplome ki bò li te konn pratike yo tout kite Dr ayisyen yo moun o Cap yo pou yo al ka Dr blan an.
mwen pa ka bliye yon fwa genyen yon doktè ayisyen ki te vion an yon fet lakay mwen epi map rele li Dr Doktè untel epi genyen yon lot ayisyen ki te la ki dim ti nonm saa doktè, monchè doktè doktè Divalier sa yo pa fasil pou yon moun rekonet yo.mwen mande l poukisa li dim a mon chè pa fèm sa se komsi si w pat konnen ti nonm saa se doktè ou tap relel doktè si w te wè l ap travay nan lopital.Ki donk malgre edikatyon ayisyen li rete ak yon paket vye prejije rans nan tet li.se sak fè mwen sonje lèm te ti moun genyen yon doktè blan ki te vonn rete o Kay mezanmi moun yo pat kò beswen tande ki kote nonm lan te diplome ki bò li te konn pratike yo tout kite Dr ayisyen yo moun o Cap yo pou yo al ka Dr blan an.
-
Palan de kostim .Gade lwa gouvènman KIBEN an te pran sa gen 2 zan de sa.Yo deklare ke a pati de moman lwa a pibliye ;KOSTIM NASYONAL lan se ap GUAYABERA ,sa nou rele ""gwayabèl"" an KREYÒL lan.
Yo di se pou plizyè rezon ;sa sòti lan kilti yo ,sa kenbe yo fre lan chalè KIBA a e sa pa koute gwo kòb.
Kounye an se raman ou pa wè RAUL CASTRO ak ""gwayabèl"" li sou li.
Gen yon nèg mwen sonje se PAUL LARAQUE.Se raman pou w wè yon foto misye si se pa GWAYABÈL stil ayisyen an ou wè sou misye;stil gwayabèl ble yo.
Epou nèg k ap di mesye lontan yo t a pi byen prepare ke mesye jodi yo.
Mesye lontan yo ,se franse yo te konn voye monte ;sa pa vle di yo te pi konnen ke sa.
Yo di se pou plizyè rezon ;sa sòti lan kilti yo ,sa kenbe yo fre lan chalè KIBA a e sa pa koute gwo kòb.
Kounye an se raman ou pa wè RAUL CASTRO ak ""gwayabèl"" li sou li.
Gen yon nèg mwen sonje se PAUL LARAQUE.Se raman pou w wè yon foto misye si se pa GWAYABÈL stil ayisyen an ou wè sou misye;stil gwayabèl ble yo.
Epou nèg k ap di mesye lontan yo t a pi byen prepare ke mesye jodi yo.
Mesye lontan yo ,se franse yo te konn voye monte ;sa pa vle di yo te pi konnen ke sa.
Joel- Super Star
-
Loisirs : Histoire
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
AMREYYYYYYYYYY POU YUN MOUN AP VINI KONPARE YUN SAN PESONALITE YUN BOUDA CHIRE KANKOU BASTIEN AVEK LE GRAND ROSALVO BOBO KI KITE MAK LI POU DES JENERASYONS SA BASTIEN AP KITE KE LA WONT INITE LAVALASO...
Invité- Invité
Voici un texte publié par le Dr Rosalvo Bobo, en 1903, à propos de la fête du Centenaire
Haïtiens, vous parlez de fêter le centenaire de votre Liberté. Ce n'est vraiment pas ingénieux comme trouvaille d'occasion de nouvelles fantasmagories.
Je suis fatigué, ô mes compatriotes, de nos stupidités.
Faisons grâce au monde, qui nous sait exister, de caricatures révoltantes.
Un peu de vergogne, voyons, à défaut de grandeur morale.
Centenaire de notre liberté ? Non.
Centenaire de l'esclavage du nègre par le nègre.
Centenaire de nos égarements, de nos bassesses et, au milieu de vanités incessantes, de notre rétrocession systématique. Centenaire de nos haines fraternelles, de notre triple impuissance morale, sociale et politique.
Centenaire de nos entr'assassinats dans nos villes et savanes.
Centenaire de nos vices, de nos crimes politiques.
Centenaire de tout ce qu'il peut y avoir de plus odieux au sein d'un groupement d'hommes.
Centenaire de la ruine d'un pays par la misère et la saleté.
Centenaire de l'humiliation et de la déchéance peut-être définitive de la race noire, par la fraction haïtienne, cela s'entend.
Je vous en prie, n'allons pas profaner les noms de ceux-là que nous appelons aussi pompeusement que bêtement NOS AÏEUX. C'est assez d'être traîtres, n'allons pas à l'imposture.
Voyons, mes amis, un peu de calme et de conscience.
Puisque nous avons cent ans, que sommes-nous ?
C'est une vieille prétention de croire que nous sommes quelque chose aux yeux du monde civilisé
Eh bien, NON !
Il faut se placer en pleine Europe pour se faire une idée de notre petitesse.
Petit lieu lointain habité par des nègres.
Les plus curieux savent que nous avons une légère teinte de civilisation française.
Quelle faveur!
L'immense reste se contente de nous savoir sauvages.
Entre nous, quand j'entends ces mots "Peuple haïtien", "Nation haïtienne", il se produit en moi un débordement d'ironie.
Non, mes amis, "des groupes, des individus isolés régis par un groupe stigmatisé, du nom de GOUVERNEMENT".
Et comme, au point de vue de la chose commune, nous avons, par suite de graves dislocations dans le groupement primitif, des intérêts, des goûts, des idées, des idéals différents, nous en sommes à vivre chacun comme dans un désert, ne pouvant pas compter sur les forces sociales et politiques, puisque la société et la politique n'existent plus.
La masse peut passer d'un moment à l'autre. Que lui importe d'être fauve, elle ne tient pas à elle-même. L'individu a à se défendre contre la masse. Vive et soit bien qui peut.Mais, attention !
Affiches autour de cette monstrueuse et fatale caricature, guipures du pagne : RÉPUBLIQUE, CHAMBRES, CONSTITUTIONS, LOIS .
Ah! Le mal de la France! Ce doit être un plaisir pour l'orang-outang de rappeler la bête humaine !
Allons ! Rapprochons-nous davantage et causons. Comme on doit le faire en famille, sans scrupule, sans forfanterie. Ceux d'entre nous qui ont appris à lire un peu dans les grands livres se croient du coup grands. Les belles choses les émerveillent. Et avec un enthousiasme le plus souvent mercantile, ils se mettent, au fur et à mesure qu'ils tournent les pages, à plaquer des grandeurs artificielles sur notre petitesse immuable. Hélas! Petitesse de nos misérables cerveaux !
Venons-en donc décidément à nous persuader que nous sommes des gens d'en bas, des apprentis capables de besognes déterminées. Nos petitesses uniformes seraient si admirables ! Le génie chez le grand est remplacé par la vanité chez le petit. Avouons que nous avons besoin tout au moins d'un peu d'intelligence à défaut de génie.
Et résignons-nous à l'humiliation d'en demander l'aumône aux riches cerveaux de l'humanité d'en haut. Et que mesurons-nous à l'étalon de la moralité ? Maisons publiques, maisons officielles? Bourbiers ! Les plus malins, verrats embusqués dans des formes humaines, en émergent avec quelques paillettes d'or. Mais le sentiment du beau nous faisant défaut, nous n'en savons pas user. Et nous sommes depuis cent ans des jouisseurs avides. Des immoraux, des pédants, des orgueilleux !
Par conséquent, des niais et des réfractaires, voilà ce que nous sommes ! Ayons le courage, l'heure est venue, de nous dénoncer tels à nous- mêmes. Et le 1er janvier 1904, s'il faut quand même faire quelque chose, au lieu de semer les lauriers sur les mânes introuvés de nos aïeux, après avoir passé un siècle à les oublier, à les souiller, à nous moquer outrageusement de leur héroïsme ; au lieu du pourpre et des flammes, nous tendrons un deuil d'un bout à l'autre du pays, en témoignage de notre remords et, la bouche contre terre, tenant chacun un bout de crêpe pendant au drapeau bicolore, nous demanderons pardon à Dessalines, à Toussaint, à Capois, à toute la phalange immortelle de notre histoire.
Pardon de notre ingratitude, de notre esclavage, malgré eux. Pardon de nos folies. Pardon de nos parjures et de notre croupissement. Et nos pleurs plairont mieux à ces dieux que les fêtes bêtes, déloyales et scandaleuses, qu'à contrecoeur, par fausse pudeur, nous nous évertuons à leur préparer. Non. Je proteste de toute la force de mon âme. Nous ne fêterons pas, parce que, pour bâcler ces fêtes, étant misérables, chétifs, sans le sou, il nous faudra encore fouiller dans la bourse du paysan et faire manger au peuple la dernière vache maigre.
Nous ne fêterons pas, parce que, tandis qu'au palais, dans nos salons somptueux, nous viderions la coupe au vin d'or et chanterions ivrogneusement l'an sacré 1804, ce paysan dépouillé, ce peuple miséreux pourrait le maudire. Et leurs malédictions en feraient sortir d'autres du sein de la terre. Eh bien donc, un peu de vergogne et travaillons à sortir du stupre de tout un siècle.
Et s'il nous plaît de commencer bientôt, 1904 ne sera la fête de rien du tout, mais la première année d'existence d'une collectivité de braves gens nègres travaillant modestement et moralement à être un peuple. Et la petite république d'Haïti pourra être une immensité en pleine Europe !
Et le vieux continent pourra se préoccuper, en l'an 2004, du premier centenaire de la GRANDE LIBERTÉ du PEUPLE HAÏTIEN !
Haïtiens, vous parlez de fêter le centenaire de votre Liberté. Ce n'est vraiment pas ingénieux comme trouvaille d'occasion de nouvelles fantasmagories.
Je suis fatigué, ô mes compatriotes, de nos stupidités.
Faisons grâce au monde, qui nous sait exister, de caricatures révoltantes.
Un peu de vergogne, voyons, à défaut de grandeur morale.
Centenaire de notre liberté ? Non.
Centenaire de l'esclavage du nègre par le nègre.
Centenaire de nos égarements, de nos bassesses et, au milieu de vanités incessantes, de notre rétrocession systématique. Centenaire de nos haines fraternelles, de notre triple impuissance morale, sociale et politique.
Centenaire de nos entr'assassinats dans nos villes et savanes.
Centenaire de nos vices, de nos crimes politiques.
Centenaire de tout ce qu'il peut y avoir de plus odieux au sein d'un groupement d'hommes.
Centenaire de la ruine d'un pays par la misère et la saleté.
Centenaire de l'humiliation et de la déchéance peut-être définitive de la race noire, par la fraction haïtienne, cela s'entend.
Je vous en prie, n'allons pas profaner les noms de ceux-là que nous appelons aussi pompeusement que bêtement NOS AÏEUX. C'est assez d'être traîtres, n'allons pas à l'imposture.
Voyons, mes amis, un peu de calme et de conscience.
Puisque nous avons cent ans, que sommes-nous ?
C'est une vieille prétention de croire que nous sommes quelque chose aux yeux du monde civilisé
Eh bien, NON !
Il faut se placer en pleine Europe pour se faire une idée de notre petitesse.
Petit lieu lointain habité par des nègres.
Les plus curieux savent que nous avons une légère teinte de civilisation française.
Quelle faveur!
L'immense reste se contente de nous savoir sauvages.
Entre nous, quand j'entends ces mots "Peuple haïtien", "Nation haïtienne", il se produit en moi un débordement d'ironie.
Non, mes amis, "des groupes, des individus isolés régis par un groupe stigmatisé, du nom de GOUVERNEMENT".
Et comme, au point de vue de la chose commune, nous avons, par suite de graves dislocations dans le groupement primitif, des intérêts, des goûts, des idées, des idéals différents, nous en sommes à vivre chacun comme dans un désert, ne pouvant pas compter sur les forces sociales et politiques, puisque la société et la politique n'existent plus.
La masse peut passer d'un moment à l'autre. Que lui importe d'être fauve, elle ne tient pas à elle-même. L'individu a à se défendre contre la masse. Vive et soit bien qui peut.Mais, attention !
Affiches autour de cette monstrueuse et fatale caricature, guipures du pagne : RÉPUBLIQUE, CHAMBRES, CONSTITUTIONS, LOIS .
Ah! Le mal de la France! Ce doit être un plaisir pour l'orang-outang de rappeler la bête humaine !
Allons ! Rapprochons-nous davantage et causons. Comme on doit le faire en famille, sans scrupule, sans forfanterie. Ceux d'entre nous qui ont appris à lire un peu dans les grands livres se croient du coup grands. Les belles choses les émerveillent. Et avec un enthousiasme le plus souvent mercantile, ils se mettent, au fur et à mesure qu'ils tournent les pages, à plaquer des grandeurs artificielles sur notre petitesse immuable. Hélas! Petitesse de nos misérables cerveaux !
Venons-en donc décidément à nous persuader que nous sommes des gens d'en bas, des apprentis capables de besognes déterminées. Nos petitesses uniformes seraient si admirables ! Le génie chez le grand est remplacé par la vanité chez le petit. Avouons que nous avons besoin tout au moins d'un peu d'intelligence à défaut de génie.
Et résignons-nous à l'humiliation d'en demander l'aumône aux riches cerveaux de l'humanité d'en haut. Et que mesurons-nous à l'étalon de la moralité ? Maisons publiques, maisons officielles? Bourbiers ! Les plus malins, verrats embusqués dans des formes humaines, en émergent avec quelques paillettes d'or. Mais le sentiment du beau nous faisant défaut, nous n'en savons pas user. Et nous sommes depuis cent ans des jouisseurs avides. Des immoraux, des pédants, des orgueilleux !
Par conséquent, des niais et des réfractaires, voilà ce que nous sommes ! Ayons le courage, l'heure est venue, de nous dénoncer tels à nous- mêmes. Et le 1er janvier 1904, s'il faut quand même faire quelque chose, au lieu de semer les lauriers sur les mânes introuvés de nos aïeux, après avoir passé un siècle à les oublier, à les souiller, à nous moquer outrageusement de leur héroïsme ; au lieu du pourpre et des flammes, nous tendrons un deuil d'un bout à l'autre du pays, en témoignage de notre remords et, la bouche contre terre, tenant chacun un bout de crêpe pendant au drapeau bicolore, nous demanderons pardon à Dessalines, à Toussaint, à Capois, à toute la phalange immortelle de notre histoire.
Pardon de notre ingratitude, de notre esclavage, malgré eux. Pardon de nos folies. Pardon de nos parjures et de notre croupissement. Et nos pleurs plairont mieux à ces dieux que les fêtes bêtes, déloyales et scandaleuses, qu'à contrecoeur, par fausse pudeur, nous nous évertuons à leur préparer. Non. Je proteste de toute la force de mon âme. Nous ne fêterons pas, parce que, pour bâcler ces fêtes, étant misérables, chétifs, sans le sou, il nous faudra encore fouiller dans la bourse du paysan et faire manger au peuple la dernière vache maigre.
Nous ne fêterons pas, parce que, tandis qu'au palais, dans nos salons somptueux, nous viderions la coupe au vin d'or et chanterions ivrogneusement l'an sacré 1804, ce paysan dépouillé, ce peuple miséreux pourrait le maudire. Et leurs malédictions en feraient sortir d'autres du sein de la terre. Eh bien donc, un peu de vergogne et travaillons à sortir du stupre de tout un siècle.
Et s'il nous plaît de commencer bientôt, 1904 ne sera la fête de rien du tout, mais la première année d'existence d'une collectivité de braves gens nègres travaillant modestement et moralement à être un peuple. Et la petite république d'Haïti pourra être une immensité en pleine Europe !
Et le vieux continent pourra se préoccuper, en l'an 2004, du premier centenaire de la GRANDE LIBERTÉ du PEUPLE HAÏTIEN !
kami- animatrice
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Nou toujou ap pyafe pou diskou ki moun ki ka manje diskou,mwen pa di Dr rosalvo bobo pa ekri byen mwen mande w ki sa li te fè menm nan vil o cap ki te soulaje misè popilatyon?Kelly bastien pa fè anyen men nap pale de moun an deyò ki pa moun Port-au-prince komsi moun ki ap viv sou bel-aire ,la saline, cite soley, site katon, ak nan tout korido labou nan port-au-prince yo se nan paradi yo ye.mwen premye fwa mwen debake nan Rue des cesars an 1949 mwen wè yon pil fatra nan la ri ya mwen te vle tounen lakay mwen menm lè ya. se paske yo te vle montrem bisantnè ki te fek bati sou gouvenman estime ki fè mwen pat retounen demen maten.Nou bliye kote daniel Fignole, Clement Jumelle.,Antenor Firmin , Price Mars soti?Byen ke Paul magloire fet Port-au-prince men se au cap wi li fè tout etid klasik li wi.
Tout neg ki la yo byen abiye men paske yo pa ti rouj yo pat dwe la.
Tout neg ki la yo byen abiye men paske yo pa ti rouj yo pat dwe la.
-
Diskou Rosalvo Bobo saa te dejo pibliye sou sit lan.
Se te pou montre ke depi plizyè syèk bagay yo pa janm chanje.
Yon moun entelijan ta kapab ekri menm diskou saa an 2003 e se menm konklizyon an ki ta p fèt.
Petèt referans Lafrans yo ta varye ak yon bemôl.
Il ni ya ryen de nouvo sou le soley.
Oubyen,
Pli sa chanj, pli sè parèy.
Se chanjman ki bezwen fèt de la tèt o pye.
Se te pou montre ke depi plizyè syèk bagay yo pa janm chanje.
Yon moun entelijan ta kapab ekri menm diskou saa an 2003 e se menm konklizyon an ki ta p fèt.
Petèt referans Lafrans yo ta varye ak yon bemôl.
Il ni ya ryen de nouvo sou le soley.
Oubyen,
Pli sa chanj, pli sè parèy.
Se chanjman ki bezwen fèt de la tèt o pye.
Sasaye- Super Star
-
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro
Page 2 sur 3 • 1, 2, 3