Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -27%
-27% sur la machine à café Expresso ...
Voir le deal
399.99 €

irak, les soldats sont degoutes

3 participants

Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty irak, les soldats sont degoutes

Message  piporiko Mer 29 Aoû 2007 - 18:10

Point de vue
Nous, soldats américains en Irak
LE MONDE | 27.08.07

V u d'Irak au terme d'un déploiement de quinze mois, le débat politique à Washington semble tout à fait surréaliste. La lutte contre l'insurrection est, par définition, une compétition entre insurgés et contre-insurgés pour le contrôle de la population et son soutien. Croire que les Américains, accueillis sans enthousiasme, peuvent gagner à leur cause une population locale rétive et remporter la lutte contre l'insurrection est une vue de l'esprit.

En tant que soldats d'infanterie et sous-officiers de la 82e division aéroportée et en tant qu'hommes responsables sur le point de rentrer au pays, nous mettons en doute la couverture médiatique qui, ces derniers temps, présente le conflit comme de plus en plus gérable, et estimons qu'elle néglige les troubles civils, politiques et sociaux croissants que nous constatons au quotidien. Il s'agit bien évidemment de notre opinion personnelle et en aucun cas d'un point de vue officiel au sein de notre chaîne de commandement.

Il se dit que nous nous rendons sans cesse plus maîtres de la situation sur les champs de bataille en Irak : une telle analyse est le fruit d'une vision américano-centrée et erronée. Nous jouissons certes de la supériorité militaire, mais ce que les soldats appellent le théâtre des opérations reste inchangé, à l'exception de quelques évolutions marginales. Ce théâtre fourmille d'acteurs difficiles à identifier : extrémistes sunnites, terroristes d'Al-Qaida, miliciens chiites, criminels et tribus armées. La situation est encore compliquée par la loyauté douteuse et le double jeu de la police et de l'armée irakiennes, entraînées et armées aux frais des Américains.

Il y a quelques nuits de cela, nous avons ainsi vu un soldat américain mourir et deux autres être grièvement blessés après l'explosion d'une bombe antiblindage entre un poste de contrôle de l'armée irakienne et un autre de la police. Des témoins irakiens ont assuré aux enquêteurs américains que des représentants de la police et de l'armée locales avaient escorté les poseurs de bombe et les avaient aidés à installer l'engin. Ces civils ont exprimé leur dilemme : s'ils avaient informé les Américains avant l'explosion, l'armée, la police ou la milice chiite locale auraient tué leurs familles. Beaucoup de soldats vous le diront : ce genre d'événement fait quasiment partie de notre routine.

Les informations affirmant que la majorité des chefs militaires irakiens sont désormais des partenaires fiables ne relèvent que d'une rhétorique mensongère. Les commandants des bataillons irakiens, y compris les mieux intentionnés, ont une influence limitée, voire nulle, sur les milliers d'hommes qui sont sous leurs ordres et qui ne sont vraiment fidèles qu'à leurs milices.

S'il est essentiel de se faire des alliés pour remporter le combat contre une insurrection, il est aussi impératif que ces alliés soient fidèles à l'objectif que nous prétendons soutenir. Ainsi les sunnites, sous-représentés dans les nouvelles forces armées irakiennes, en sont désormais à créer leurs propres milices, parfois avec notre soutien tacite. Ils sont convaincus que la meilleure façon de se prémunir contre les milices chiites et un gouvernement à dominante chiite est de constituer leurs propres bandes armées. Et nous les armons pour qu'ils nous aident dans la lutte contre Al-Qaida. Certaines tribus sunnites armées sont ainsi devenues des délégués efficaces, mais une question demeure : à qui feraient-elles allégeance en notre absence ?

Pour résumer, nous opérons dans un contexte ahurissant entre des ennemis déterminés et des alliés douteux, où l'équilibre des forces en présence est on ne peut plus flou. Soyons clairs, nous avons la volonté et les moyens de combattre dans un tel contexte, mais nous sommes de facto paralysés parce que les réalités du terrain exigent des mesures auxquelles nous nous refuserons toujours : le recours de façon massive, brutale et meurtrière à la force. On ne peut se contenter d'évaluer le niveau de sécurité d'un point de vue américano-centré. La possibilité pour des observateurs américains, par exemple, de se déplacer sans danger dans les rues de villes jadis violentes n'est pas un indicateur décisif du niveau de sécurité. Il faut prendre en compte le vécu des citoyens irakiens. Et, alors, force est de constater qu'une majorité d'entre eux se sent en danger et nous considère comme une force d'occupation incapable, en quatre ans, d'établir une normalité. Et qui semble même de moins en moins capable de le faire, puisque nous continuons d'armer toutes les parties en présence.

Il est tout aussi inutile d'associer à notre stratégie militaire des demandes pressantes au gouvernement irakien pour qu'il atteigne des objectifs politiques en vue de la réconciliation. L'incurie du gouvernement est source d'impatience et de confusion et ne fait rien pour améliorer le sentiment de sécurité de l'Irakien moyen. De fait, une solution politique durable demeurera impossible tant que la situation militaire sera aussi instable.

Le gouvernement irakien est tenu par les principaux partenaires de la coalition formée par l'Alliance irakienne unifiée, à majorité chiite, ainsi que par une minorité kurde. L'Alliance a été formée par le clergé chiite, soucieux d'éviter que le peuple ne commette la même erreur qu'en 1920, à savoir se rebeller contre la force occidentale d'occupation et perdre ce qu'il croyait être son droit inaliénable à gouverner l'Irak. Les chiites nous voient donc comme utiles, pour le moment, et ce moment est sur le point de se conclure, puisqu'ils ont obtenu ce qui à leurs yeux leur revient de droit. Leur prochain objectif consiste désormais à consolider ces acquis, car une réconciliation sans consolidation pourrait tout leur faire perdre.

La réconciliation politique de l'Irak aura lieu, mais pas sur nos instances ni d'une façon qui satisfasse nos objectifs. Elle aura lieu aux conditions des Irakiens, lorsque la réalité sur le champ de bataille sera conforme à la réalité politique. Il n'y aura pas de grands remèdes magnanimes satisfaisant toutes les parties comme nous le voulons ; il y aura des gagnants et des perdants. Il ne nous reste qu'à choisir le camp que nous allons soutenir. En essayant de satisfaire toutes les parties, comme nous le faisons actuellement, nous ne faisons que nous assurer de la haine de tous, et pour longtemps.

1 | 2 | suivant
28.08.07.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty suite et fin

Message  piporiko Mer 29 Aoû 2007 - 18:11

Le front le plus important de la lutte contre l'insurrection, celui de l'amélioration de la situation sociale et économique, est celui sur lequel nous avons le plus lamentablement échoué. Deux millions d'Irakiens vivent dans des camps de réfugiés dans les pays voisins. Près de deux millions sont des déplacés à l'intérieur de leur pays et s'entassent désormais dans de nombreux taudis en ville. Dans les villes, l'électricité, le téléphone et la voirie ne sont pas assurés en permanence. Les Irakiens "bien lotis" vivent dans des quartiers fermés, barricadés. Ils survivent dans une claustrophobie communautaire.



Dans cet environnement anarchique où des hommes en armes font la loi dans la rue, les gestes les plus banals de la vie sont devenus autant de défis à la mort. Après quatre ans d'occupation, nous avons manqué à toutes nos promesses et substitué à la tyrannie du parti Baas la tyrannie de la violence islamiste, milicienne et crapuleuse. La seule inquiétude des Irakiens est désormais de savoir quand et comment ils seront tués. Ne faisons donc pas les fiers lorsque nous leur distribuons nos colis alimentaires. Comme nous l'a dit un Irakien résigné, il y a quelques jours, : "Nous avons besoin de sécurité, pas de nourriture."

Admettons-le, si notre présence a libéré le peuple irakien du joug d'un tyran, elle lui a aussi volé sa dignité. Les Irakiens ne tarderont pas à comprendre que le meilleur moyen de retrouver l'estime d'eux-mêmes est de nous prendre pour ce que nous sommes - une armée d'occupation - et d'exiger notre départ. En attendant, nous serions bien avisés de leur laisser progressivement reprendre le rôle central dans tous les domaines, pour qu'ils élaborent eux-mêmes une stratégie nuancée dans laquelle nous les aiderions de loin, mais en les laissant résoudre leurs différends comme bon leur semble. Cette suggestion ne relève pas du défaitisme, c'est simplement admettre que nous menons des politiques vers des buts absurdes et sans en reconnaître les aberrations.

Il ne nous semble pas utile de parler de notre moral. Nous sommes des soldats consciencieux et nous mènerons notre mission à bien.

Traduit de l'anglais (Etats-Unis) par Julie Marcot
© New York Times



--------------------------------------------------------------------------------


Buddhika Jayamaha est technicien militaire ;

Wesley D. Smith, Jeremy Roebuck, Omar Mora et Edward Sandmeier sont sergents ;

Yance T. Gray et Jeremy A. Murphy sont fourriers.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Mer 29 Aoû 2007 - 23:28

La justice humaine est parfois absurde.On juge Nixon pour un cambriolage au quartier general du parti democrate ,on voulait juger Bill Clinton pour une affaire sexuelle ,pourtant le Congres permet à Georges Bush de terminer son mandat sans etre jugé.Pourtant si on compare la gravite et l'illegalite des trois actes sus-cités on conviendrait que le plus malhonnète,le plus illegal et immoral est l'invasion de l'Iraq. Si la CIA reconnait que sadham Hussein n'avait aucun lien avec les auteurs du crime qui s'est perpetrté a new York en 2001 ,si le peuple iraquien ne soutenait pas Al quaida pourquoi georges bush a-t-il envahi un pays souverain?

Je ragardais a la television l'entrée des troupes americaines a Bagdad; un reporter americain demanda a un jeune medecin iraquien :"Il semble que vous n'appreciez pas la liberation du peuple iraquien du tyran ?"Le jeune medcin repondit Sadham est iraquien.Depuis lors je savais que cette entreprise allait etre un calvaire pour le peuple iraquien et pour ces jeunes americains qui sont envoyes a la boucherie.Pourquoi ces jeunes gens sont-ils morts?ont-ils libere le peuple iraquien?Ce peuple vit-il mieux qu'auparavant.Sadham hussein etait-il le seul dictateur au monde?Groges bush devarait pouvoir repondre a ces questions pour les orphelins qui vivront sans leur pere. pour les jeunes femmes qui sont veuves a cause de l';incompetence d'un groupe d'amateurs.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Ven 31 Aoû 2007 - 0:43

Mwen menm, m pa kabab mete tout reponsabilite-a sou do Bush. Bush pat leve yon jou maten li te di li pwal anvayi Irak, Kongrè ameriken-an ladann tou. Nou genyen dwa di ke Bush pa dakò politik "cut and run" nan, men se konsa tou ke anpil politisyen tankou Madanm Clinton se politik ke yo ap fè ak dosye Irak-la, akòz de enpopilarite lagè sa-a. Pa fè lagè pou w pèdi, toujou fè lagè pou w genyen, osinon pa fè li menm.

Nou pale pou moun k'ap mouri pou granmesi nan moman sa-a, pa vre ? ...ebyen se si Ameriken kouri li kite Irak jan li ye la-a, se lè sa-a ke tout moun sa yo ap mouri pou granmesi.

Anvan wou di se paske se pa mwen oubyen fanmi mwen ki nan "Frontline" lan, (mwen konn bout wou Very Happy ) m'ap tou di w ke mwen se militè veteran nan "Operation Iraqi Freedom" mwen patisipe nan bon konba fas a fas, e mwen pèdi moun ki te trè pwòch mwen nan gè sa-a deja.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Ven 31 Aoû 2007 - 9:53

Ou te dwe li liv ke Georges Tenet,ansyen direktè CIA ekri ya anvan ou vinn fè grandisè ak mwen tande.Nou pa vle li men nou toujou ap pale sa ke nou pa konnen.Se konsa moun tankou Mc Namarra te konn di si ameriken kite vietnam tout ti peyi sud-est asiatique ap vinn kominis .lè Nixon te remake ke gè saa ka divise pep ameriken tout bon e li ka kose lot peyi rantre nan gè ya sa li te fè. Jodya sa ki pase peyi sa yo; sa ki pase vietnam eske north vietnamyen yo te assassinen ,masakre sud vietnamyen yo?eske tout lot ti peyi nan zonn lan te vinn kominis?

depi 4 lane li anvayi Irak ki sa ki regle konsa;konbyen moun ki pou mouri nan tou de kan yo, konbyen devastatyon ki pou fet anvan pou nou reyalize ke se te yon erè ;ou pa tande konbyen irakyen ki ap mande charite an Jordanie,an siri , ak nan lot peyi arab yo?se 2 milyon ki deja ap viv nan mandisite e se chak jou plis pase 10 mil irakyen o zabwa ap kouri .se demokrasi saa ki jistifye invasyon an?Si Pè Bush li menm te rantre an iraq nanpren moun ki te ka di anyen paske Sadham li menm te envayi koweit men 2 mal pa fè yon byen ou pa ka kouri deyè l pase li anvayi yon peyi souveren epi pou wou menm fè menm bagay ke w repwoche l alos ke se wou menm ki di li pa genyen anyen pou wè ak al Alqueida;li pat konplis nan zafè 9-11-Eske la chinn ka anvayi eta zuni paske nou genyen zam nikleyè;eske lalmay ta genyen dwa anvayi eta zuni lè Truman tap devlope bonb atomik nan pwojè Manhattan lan?.Lè yon mou desobeyi lwa ki gennyen nan yon peyi ou byen nan mond la li merite pini.Lè ou fè manti ou byen ou fè anploye w fè manti devan tout moun e byen devan tribinal yon jij tap kondane l.

mwen dako ak sa Senatè Obama di ya o sijè de tout Senatè demokrat ki kandida yo yo tout te aprouve gè ya.Men kom Senatè Clionton di koulyè ya si li te konnen lè sa ke pat genyen zam mas destriktyon an iraq vre li pa tap vote pou gè ya.Tout moun ka fè yonn erè men lè ou refize rekonet ke w fè yon erè pou korije l e byen ou se yon inkredil yon tet di.yon soudevlope mental.Lieberman te genyen rezon di georges Bush pat ko prè poul dirije yon gran peyi tankou Eta Zuni.


Dernière édition par le Ven 31 Aoû 2007 - 11:08, édité 1 fois
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  piporiko Ven 31 Aoû 2007 - 11:00

Menm la anko wap bay manti.Ou di ke w gen 28 an.Alos ge a gen 16 an depi li te fe.le a ou te gen 12 an.Siman Se MASKOT 101e division an ou te ye.Tout jan ou malonet.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Dim 2 Sep 2007 - 12:39

Sans Malice nou te fè diskisyon zafè zam nikleyè deja. Yon lòt kote men kisa wou ekri:

Men kom Senatè Clionton di koulyè ya si li te konnen lè sa ke pat genyen zam mas destriktyon an iraq vre li pa tap vote pou gè ya.

Wou se moun ki nayif anpil, si w kite yon vitès banal konsa pase sou wou. Wou gen lè pa fè tèt wou travay menm ? ...Gen lè de pi Chromsky oubyen kelkeswa otè-a ki genyen menm tandans politik ak wou, oubyen kelkeswa yon demokrat di, wou pran sa pou levanjil?

Aprann sa Sans Malice...se pa tout bagay yon demokrat oubyen yon ekriven di ki se verite. Mwen pa bezwen konnen "savan" ki galaksi wou ye si pou'm poze w kesyon m'ap fè'l.

Sans Malice...eske wou te swiv diskou madan Clinton sou Irak anvan ke gè-a te kòmanse ? ...wou sonje jan li te konn menase Sadam ? ...Alò se paske li pat konnen ?

Mezanmi, sispann jwe politik ak ya lagè non. Nou veye "polls" twòp. Mwen garanti nou, si popilarite Gè sa ta ogmante, wou t'ap wè politisyen ki t'ap fè demi-tou.

Se pou Senatè di byen ke lè gè-a te popilè li te pou li, men lè popilarite gè-a tonbe li chanje fizi'l zepòl tou.

W'ap pale de Vyetnam e latriye... ebyen m te kwè se depi lè ke Etazini kòmanse politik "cut and run" nan ki fè li nan pwoblèm konsa. Se sa ki te lakòz Kazènn Marines te eksploze nan Beywout nan ane 80 yo, se sa tou ki vinn lakòz menm 9/11.

Politik pa fèt ak kè, sa fèt ak tèt. Se pa fanatik lagè mwen ye konsa non, men si nou kòmanse yon bagay fòk nou fini'l. Si Etazini ta mare pakèt rapido presto la-a, se yon erè total ke yo ka peye trè trè chè pi devan. Paske wou montre feblès wou, depi wou pran 2 ou 3 pataswèl w'ap kouri.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Dim 2 Sep 2007 - 12:48

Yon lòt bagay...Sans Malice, se pou wou bay Kanmarad wou Piporiko leson tou, Lè wou wè li akouche yon betiz konsa fòk wou korije'l. Se lè sa-a ke w'ap zanmi'l.What a Face

Ti Pip-o, Mwen pa di w anyen pou w kwè ou non, mwen pa vinn-la pou mwen pale de tèt mwen. Kantamwa'm pap pote anyen pou fowòm nan. Mwen te sèlman avèti Sans Malice pou li pa vini di m ke se paske klou-a pa nan lènn mwen, se sa fè ke mwen pale konsa.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Dim 2 Sep 2007 - 14:30

Bon ki manti pipo bay la pou m blije korije l si wap bay manti epi li kenbe se pou li mete mantio ou bay lan nan fowum lan pou tout moun konnen ou pa serye .Ou dim depi yon jounalis di yon bagay ke mwen pataje mwen dako ;depi yon politisyen di yon bagay mwen aplodi se pa vre.Eske Senatè Clinton te o kouran ke Sadham pat genyen zam lakay li apre sa Collin Powell te di nan LONU.Ki moun ki ta ka panse ke yon nonm tankou Colin Powel ta vinn di yon bagay ke li pat genyen asirans ke li ekziste.

ou jwen mo jis la wi :'se pase klou pa nan lenn ou" se sak fè ou vle ke gè ya kontinye.Sa raple m yon blag yo te fè sou yon krok mo nan simityè portoprins ki tap aplodi lè Florville Hyppolite tap touye moun tankou mouch nan Port-au_prince ;kok mo a te di depi se moun ki kont presidan an se jete nan trou ansanb. jis yon kabrouet ki te ap ranmase mo nan la ri rive ak yon pitit gason li ;li rele anmwe ,o sekou nanpren moun ki ka fè Florville bouke touye moun nan peyi ya.Se konsa wi lè nou chita nan bon fotey nou deyye yon ordinatè se pa bagay ki gade nou si moun ap mouri men kite se wou ki te an Irak jodya ou ta tande plenyen.Goerges Bush di ak bouch li si yon peyi ta anvayi Eta Zuni se sou kadav li pou twoup yo ta pase e mwen dako ak li 100% sou pwen saa.Se pa pase ameriken te aban donne Vietnam ki fè marinn yo te mouri Beyrout se bay vrè rezon ki fè Eta Zuni genyen pwoblem nan moyen orient konsa.Tou tan pwoblem Israel ak Palestinyen pa genyen yon solityon e byen pap janm genyen la pè nan zonn lan se sa ki kanser ya.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Dim 2 Sep 2007 - 17:39

Bon ki manti pipo bay la pou m blije korije l si wap bay manti epi li kenbe se pou li mete mantio ou bay lan nan fowum lan pou tout moun konnen ou pa serye

Bon apa wou akouche menm betiz-la tou. Sans Malice wou renmen swiv moun twòp. Mwen kwè ke menm si se ta manti mwen ta'p bay, mwen pa t'ap bay yon manti bèt konsa. "Operation Iraqi Freedom" se kilò li te kòmanse ? pou'm ta genyen 12 lane-a ? ...nou gen lè pa konn de ki sa m'ap pale-a ?

...M'ap reponn wou rès la plita.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Dim 2 Sep 2007 - 23:54

Mwen menm se ipokrizi-a ke mwen pa vle wè. Si yon moun te vote pou yon lagè fèt se pa lè moun ap mouri ak lè eleksyon pral rive pou w di ke wou kont lagè-a. Wou deja konnen depi wou rantre nan douch-lan w'ap mouye. Lagè toujou genyen san koule.

Se pa pase ameriken te aban donne Vietnam ki fè marinn yo te mouri Beyrout se bay vrè rezon ki fè Eta Zuni genyen pwoblem nan moyen orient konsa.Tou tan pwoblem Israel ak Palestinyen pa genyen yon solityon e byen pap janm genyen la pè nan zonn lan se sa ki kanser ya.

Fè yo pa apiye sa wou di ya ditou, Kòman fè sou administrasyon Clinton ke Etazini te sibi plis atak teworis sou sivil ? epoutan Clinton se lang li t'ap tete ak yo.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Lun 3 Sep 2007 - 0:00

Thunder

eske w tap gade 60 minutes a swè ya?Ak ki moun Clinton tap tete lang lan?Ki bo ke sou clinton Etazini te sibi plis atak sou sivil?Mon chè mwen pa beswen kontinye pale ak w sou bagay sa yo anko pase mwen pa sou fè dyalog ak moun soud.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Lun 3 Sep 2007 - 0:25

Depi yon moun aladefansiv, se lang w'ap tete. Se radikalis ki pou aladefansiv. Si se yon Clinton ki te sou pouvwa-a atò konsa se pa 9/11 sèlman ki t'ap genyen. Se touye yo anvan yo touye nou.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Lun 3 Sep 2007 - 1:13

Ou pa tande kote ti vagabon ki te fè zak 9-11- lan kote yo te soti?sa ki fè se pa la ke Bush te anvayi?Ki jan fè lunyon sovyetik ak la chinn ki genyen zam nukleye li pat anvayi peyi sa yo tou?Se pa pwoblem li genyan ak north koreyen yo regle diplomatikman.men iranyen yo deklare yo genyen zam nikleye koulyè ya;pakistan genyen zam nikleye men se la yo di ben laden ye poukisa li pa anvayi pakistan tou?

sa pou Presidan Clinton te fè anvayi le liban paske yon paket ekstremis fè yon move zak.Genyen yon vagabon yo rele Timothe Mac Veigh tou ki te bonbade yon bilding nan Oklaoma city .se pou li te anvayi kote sa tou?Se nan lojik krochi w la selman ke li fè sans pou li touye plis pase 100000 moun ,krase yon peyi, paske sadham te menase papap l.Zafè Sadham se diktatè depi ki lè Ti Bush,ti boujwa meriken rekin te rayi diktatè konsa?
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Lun 3 Sep 2007 - 23:33

Non se pa lojik mwen an ki kwochi, se sèvèl wou ki pa lan plas li. Mwen pa janm di pou tèl ou tèl moun te anvayi kèlkeswa peyi-a. Men mwen di si wou kòmanse yon lagè fòk wou pa fini'l ak ke w bliye anba vant wou tankou yon ti chyen ke yo bay yon sabò. Si wou fè sa se lekòl w'ap lage, se pou Bush mete GNB'l pou'l fini gè-a san kraponay teworis.

Mwen paka di se revanj Bush ap tire pou papa'l, paske si papa Bush te genyen yon pwoblèm pèsonèl ak Sadam li t'ap gentan tcheke misye deja. Sadam te ba li yon okazyon an lò lè li te anvayi Kowet, lè ameriken te finn repouse mesye Sadam yo sou fwontyè-a poukisa yo pat kontinye pou Bagdad ? ...eske se kapab yo pat kapab ?

E an plis poukisa se tout yon lagè pou yo ta bezwen pou touye misye ? Epoutan yo genyen Barrett M107 .50 Caliber. ki te ka fè yon travay san repwòch. 24 trè de tan anvan lagè-a kòmanse, Bush te konnen ekzateman ki kote Sadam ak 2 pitit gason'l yo te ye.

Sispann repete sa "Conspiracy Theorist" ak liberal zye pete klere ap di, manyè fè tèt wou travay tou.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Mar 4 Sep 2007 - 0:44

Men se wou ki pa konn sa wap di se pa anvan gè Kuweit la ke yo di ke sadham te fè atanta poul te asasine Pè Bush non se apre gè kuweit la.Manyè enforme nou byen anvan nou rantre nan ron .Sak te pase lè Nixon te abandone gè Vietnam lan?

Chen di gade pa twop an nou tann mwa septembre ane ki ap vini pou nou wè sa ki pral pase ,men angle komanse retire troup li yo nan Sud iraq,je m la pou m gade .
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Mar 4 Sep 2007 - 0:51

Mwen ba wou ekzanp-lan nan tou 2 ka yo, men se yon sèl ke wou pran, gade sa mwen te ekri :

E an plis poukisa se tout yon lagè pou yo ta bezwen pou touye misye ? Epoutan yo genyen Barrett M107 .50 Caliber. ki te ka fè yon travay san repwòch. 24 trè de tan anvan lagè-a kòmanse, Bush te konnen ekzateman ki kote Sadam ak 2 pitit gason'l yo te ye.

Lè evenman sa yo t'ap fèt misye pa't gen tan menase papa Bush ?
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Mar 4 Sep 2007 - 0:57

Ki les nan gè yo wap,pale gè ki te fet kite just pou te libere kuweit ou byen sa ti bush komanse sa genyen 4 lane ya li pa ko janm mete demonkrasi nan iraq.Ou pral tande rel ka makorel.rete koute pou wè konsekans move zak yon ti mazet .
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Thunder Mar 4 Sep 2007 - 1:12

M'ap pale de 2e lagè-a, Bush te jwenn okazyon pou touye misye plizyè fwa san li pat oblije fè lagè-a.

Bon Sans Malice m'te kwè wou pa vle wè (sèten) Diktatè, Kòman w fè pa sipòte pwosesis demokratik k'ap eseye fèt an Irak-la ? Se yon diktatè feròs wi ke wou regrèt la-a.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Rodlam Sans Malice Mar 4 Sep 2007 - 1:36

Se pou montre w ke bi la gè se pat debarase l'iraq de sadham pou mete demonkrasi nan peyi ya.ou byen ban m rezon.

Wi mwen pa vle wè diktatè tankou sadham yo se vre. men mwen se moun ki pragmatik dapre sa ki te pase an Yougoslavie ya mwen vinn ran mwen kont nan serten peyi a serten moman se yon diktati ki pou kenbe moun ki ap viv nan peyi sa yo ansanb san yonn pa manje lot.Ou pral wè si yo pa patisyone iraq an 3 peyi e byen se lave men siye a tè;E se pa dwa personn pou di moun nan peyi ya ki fom gouvènman ki bon pou yo.malaki pap fouti kenbe moun nan peyi saa ansanb anko, genyen twop rankinn antre yo. Ou pa ka eksporte demokrasi;se yon bagay ki pa fet pou tout peyi ;fok ou panse a istwa ,kilti moun yo anvan; kontenjans politk la nan peyi ya. eske yo pa dekouvri ke se yon oposan sadham ki bay manti ki fè yo te konprann ke Sadham te genyen zam kraze zo lakay li.Byen ke bagay sa se pou fè ti bebe domi paske georges tenet di ke yo te di administratyon presidan bush la ke yo pa fè irakyen saa konfyans.Genyen yon tribu ki akapare kontwol mond lan se li ki fè moun ap mouri konsa.Petet se vanjans yap titre pou sa yo te pase men se tout rezon ki fè la gè saa ap detwi inosan tankou koupab.Pafwa ant 2 mal fok ou chwasi sa ki mwens lan.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

irak, les soldats sont degoutes Empty Re: irak, les soldats sont degoutes

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum