Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Boutique Nike : -25% dès 50€ sur TOUT le ...
Voir le deal

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

+5
Marc H
revelation
Rodlam Sans Malice
Joel
piporiko
9 participants

Page 1 sur 3 1, 2, 3  Suivant

Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  piporiko Mar 9 Juin 2009 - 10:15

Salaire et crise aux États-Unis et en Haïti

mardi 9 juin 2009

Par Leslie Péan

Soumis à AlterPresse le 8 juin 2009

La crise financière internationale va de pair avec une crise nationale qui culmine ces jours-ci autour de la question du salaire minimum de 200 gourdes. J’ai déjà fait de longs développements sur la crise financière internationale au moment où elle couvait encore. Maintenant qu’elle a éclaté dans une première phase avec la question des subprimes, on ne peut qu’être inquiet pour Haïti. Car il s’agit d’une crise systémique prenant la forme d’un W ou d’un L dans un tunnel dont on ne voit pas encore le bout.

Ce qui doit nous interpeller par rapport aux revendications pour le salaire minimum de 200 gourdes, c’est que la crise financière internationale est le résultat de la stagnation des salaires dans la création de la richesse depuis l’application des politiques de dérégulation appliquée par les Margaret Thatcher en Angleterre et Ronald Reagan aux Etats-Unis, lesquelles politiques ont été suivies et amplifiés dans le secteur financier par le gouvernement de Clinton. C’est la stagnation des salaires qui a conduit à l’augmentation de la dette privée des ménages et des entreprises qui atteint plus de 41 mille milliards de dollars en juin 2009. Quand on y ajoute la dette publique de 11 mille milliards, on arrive à la rondelette somme de 52 mille milliards de dollars pour la dette totale américaine, soit 369% de leur produit intérieur brut (PIB) de 14 mille milliards. La bombe à retardement que constitue cette dette qui ne fait que grimper avec la politique de déficit appliquée par le président Obama ne sera pas sans conséquences sur l’effondrement du dollar.

Une approche humaniste

La question des 200 gourdes ne devrait même pas se poser pour tous ceux qui comprennent les mécanismes économiques et qui savent que la stagnation des salaires bloque la constitution d’un vrai marché national. Toute une partie du blocage de l’économie haïtienne au 19ème siècle vient des faibles ressources financières à la disposition des paysans, à cause des prix trop bas qui leur ont été payés pour leur travail, leurs denrées et vivres. L’érosion du pouvoir d’achat a affecté négativement les masses rurales mais elle a aussi empêché le développement des opérateurs privés nationaux qui ne trouvaient pas un marché solvable.

Mais pour ceux qui ne sont pas férus en économie, une approche humaniste basée sur un minimum d’éthique devrait suffire pour les persuader de la nécessité d’une telle politique de 200 gourdes. L’oligarchie haïtienne a pu au 19ème siècle avec sa politique de coco-macaque imposer ses vues au peuple. Nous en souffrons aujourd’hui les conséquences. Aujourd’hui, il nous incombe de faire mieux et de comprendre qu’un pays ne peut pas avancer s’il est l’otage d’un petit groupe.

Les 200 gourdes se justifient à plusieurs titres. La fixation du salaire minimum journalier à 70 gourdes avait eu lieu en 2003. Si on prend en compte l’inflation annuelle d’une moyenne de 20% entre 2003 et 2009, avec une pointe de 37.9% en 2004, le salaire minimum journalier devrait être de 209 gourdes en 2009, soit 1.254 gourdes par semaine.

Deuxièmement et le plus important, voyons comment un ouvrier ou une ouvrière arrive à vivre avec un tel salaire pendant une semaine. Rentrons dans les détails. Alimentation (famille 3 personnes) 80 gourdes par jour, soit 560 gourdes ; Transport 40 gourdes par jour, soit 240 gourdes ; Lunch, un chen janbe ou arlequin coute en minimum 40 gdes, soit pour 6 jours, 240 gourdes ; Loyer, une chambre au prix de 5.000 gourdes pour six mois, soit par semaine 250 gourdes ; Education de 6,000 gourdes pour neuf mois, soit par semaine 167 gourdes ; Lampe a kérosène 20 gourdes, soit pour 7 jours, 140 gourdes. Cela fait un total de 1597 gourdes par semaine. Ces dépenses sont supérieures au salaire de 200 gourdes par jour, soit 1200 gourdes pour une semaine de 6 jours. Je m’excuse auprès des ouvriers si je ne tiens pas compte d’autres dépenses nécessaires tels qu’un petit déjeuner pain/café coutant 10 gourdes, et avec mamba 15 gourdes, ou encore le prix du savon, de l’eau et des vêtements qu’ils doivent acheter pour se laver et aller au travail.

Troisièmement, les patrons éclairés, cette catégorie existe, ont longtemps compris qu’il n’est pas dans leur intérêt de comprimer les salaires et qu’il faut trouver d’autres mécanismes pour garder ou augmenter leur marge de profit. C’est le cas avec les entreprises Marnier Lapostole dans le Nord où les ouvriers gagnent 345 gourdes par jour depuis un an. Ces patrons ont accepté de s’asseoir avec des représentants des ouvriers encadrés par l’organisation Batay Ouvriye et ont négocié un ajustement annuel portant leur salaire journalier actuel à 380 gourdes. Cette même clairvoyance s’affiche chez un patron comme Pierre Léger dans le Sud et même chez certains patrons de l’industrie d’assemblage. Il est temps que ce pays ne continue plus à se laisser mener par les derniers de la classe. Un effort, messieurs et dames !!!

Les points d’exclamation s’imposent. Haïti est prise au piège du subterfuge du taux de change flottant qui permet aux partisans du libre-échange trompeur de faire fluctuer le dollar américain de 35% en un an, au bénéfice de certains puissants de la planète. Cette politique de piétinement de l’intelligence par la force brute a ses limites que révèlent tous ceux qui se questionnent sur l’avenir de l’humanité. Des questionnements qui ont leur prolongement dans les luttes et révoltes de la multitude qui veut manger à sa faim et qui proteste à visière levée contre la hausse des prix découlant du taux de change. Les émeutes de la faim de 2008 contre l’augmentation des prix des denrées alimentaires sont un signe avant-coureur des choses à venir pour que naisse un jour nouveau. On est loin en effet de cette époque où le salaire minimum journalier était de 15 gourdes. Mais aussi, on est loin de la période où la livre de poulet se vendait à 3,50 gourdes dans les supermarchés de la capitale et la marmite de riz se négociait autour de 6,00 gourdes et la marmite de maïs autour de 2,30 gourdes. Le pouvoir d’achat du salaire de l’ouvrier haïtien s’est donc effondré.

Qui a payé qui ?

Par delà les clameurs et déclarations de l’Association des Industries d’Haïti (ADIH), la problématique de la fixation du salaire minimum ne saurait être résolue par quelques membres de l’oligarchie dictant la politique présidentielle. Ce sont des intérêts catégoriels et à courte vue qui ne prennent pas en compte la question de l’État dans l’environnement international actuel. La concurrence entre les travailleurs de la périphérie et ceux du centre est la question de notre siècle. Mais un fait est certain. C’est que l’efficacité du discours idéologique d’abrutissement des masses aux Etats-Unis n’a pas les mêmes conséquences pratiques qu’en Haïti où la misère est loin d’être résiduelle. Le matraquage des évangiles de la résignation n’a pas encore trouvé la formule pour faire croire à un affamé qu’il a le ventre plein. Quand le système global rentre en crise, ce sont toujours les maillons faibles qui sautent d’abord.

La crise financière mondiale actuelle est l’exemple le plus achevé des effets dévastateurs du monopole d’un petit groupe sur la politique d’un État. Aux Etats-Unis, Simon Johnson, l’ex-économiste en chef du FMI, n’a pas hésité à déclarer le mois dernier que le président Obama était otage de l’oligarchie financière américaine. Il avait été précédé par le sénateur américain démocrate Dick Durbin de l’Illinois qui avait dit un mois auparavant que Wall Street contrôle le Congrès. Le quotidien d’affaires Le Wall Street Journal a vendu la mèche le mercredi 3 juin en publiant la liste des firmes qui ont payé les députés américains pour changer les règles comptables permettant de truquer les rapports financiers des grandes banques et autres établissements financiers. Cette supercherie est la vraie cause de la remontée des bourses observée depuis et non le sommet du G-20 à Londres le 2 avril dernier comme certains ont voulu le faire croire.

Les lobbyistes de la Chambre de Commerce américaine ont eu gain de cause et ont payé ceux qu’ils devaient payer à la Chambre des Représentants pour que leurs intérêts soient sauvegardés. Ils ont mis un tiers des 27 millions de dollars dépensés pour acheter les voix des parlementaires américains afin d’arriver au renversement des règles comptables. Les normes comptables sont changées pour ne plus évaluer la valeur les actifs des banques au prix du marché (mark-to-market principle). La réglementation bancaire est politique et change quand ceux qui détiennent le vrai pouvoir l’exigent. La corruption est frottée au visage du peuple américain qui ne se révolte pas. La réponse à ce mystère est dans l’idéologie et la propagande qui font croire aux vertus du capitalisme même à ceux qui en meurent. Or tout le monde sait que c’est la vénalité et la corruption des banquiers et financiers qui ont été la goutte d’eau qui a fait déverser le vase. Pourtant les agents de la haute finance internationale qui ont commis ces forfaitures mettant au chômage et dans la pauvreté plus de 200 millions de personnes, ne sont pas inquiétés. Ils continuent de trôner et de dicter les règles du jeu car ce sont eux qui détiennent le vrai pouvoir.

Le talon d’Achille

La contradiction capital/travail n’a pas disparu après la chute du mur de Berlin en 1989. Les plans de stabilisation et de relance, les rencontres du G-20, les propositions pour un G-192, la banqueroute de General Motors, indiquent un désarroi sinon un début de panique dans les milieux qui n’ont pu rien faire pour empêcher l’écroulement spectaculaire du mur de Wall Street. L’humanité se réveille pour que les droits de la personne humaine reconnus par Benjamin Franklin comme non transférables (unalienable) le soient vraiment et ne puissent être l’objet de transactions en tous genres (inalienable) comme le voulait Jefferson.

Avec un langage pseudo-scientifique, l’école néo-classique et néo-libérale économique aura beau faire pour remettre en question les acquis des luttes ouvrières remontant à la grande dépression des années 1930, il y aura toujours une limite à la corruption des valeurs. C’est justement le cas avec la politique de financiarisation [1] de l’économie démarrée au début des années 1970 avec l’école monétariste de Chicago renonçant à l’étalon or, aux taux de change fixes et à la politique keynésienne d’augmentation de la demande globale. Une politique d’obsession de l’argent encourageant les ménages à s’endetter systématiquement pour vivre. [2] Une politique de dérégulation et de diminution de l’impôt pour les riches telle que mise en œuvre par le gouvernement de Ronald Reagan. Bref, une politique de corruption de la nature humaine.

Que ce soit aux États-Unis ou en Haïti, les faibles salaires constituent le talon d’Achille d’un modèle économique dominant qui se veut éternel. C’est ce que constate le Bureau International du Travail (BIT) dans une récente étude que les dirigeants haïtiens auraient intérêt de consulter. Selon cette étude, « si un certain degré d’inégalités de revenu peut être utile pour récompenser l’effort, le talent et l’innovation, de grandes disparités peuvent être contreproductives et dommageables pour la plupart des économies », ajoutant que « Quand elle devient excessive, l’augmentation des inégalités de revenu représente un danger pour le corps social, et porte préjudice à l’efficacité économique. » [3]

[1] Gerald A. Epstein, Financialization and the World Economy, Edward Elgar Publishing, 2005.

[2] Randy martin, Financialization of Daily Life, Temple University Press, Philadelphia, PA, 2002.

[3] Bureau International du Travail, World of Work Report 2008 : Income inequalities in the age of financial globalization (Rapport sur le travail dans le monde 2008 : Les inégalités de revenu à l’épreuve de la mondialisation financière), Institut international d’études sociales, Genève, 2008.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Joel Mar 9 Juin 2009 - 10:36

Leslie konn de kisa l ap pale .misye te fè yon long karyè lan Bank Mondyal e misye te responsab seksyon Afrik lan bank lan.

Mosye te vis-prezidan youn lan bank ann Ayiti yo.Se fasil pou misye ta plede pou moun ki pa vle peye salè 200 goud yo.
Mosye konn zòt byen ,se sa k fè sa l ap di an gen tout enpòtans li

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 10:41

Ou est passé notre Professeur fanfaron?Accusé,levez-vous;vous avez la parole.(lol)Ke vyej pete jem fok genyen moun ki pou eklere sak pa konnen anyen ki ap pale for yo.ah ah ah.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  piporiko Mar 9 Juin 2009 - 10:42

pa gen ni grafis,ni lojik tet anba...

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 10:45

pipo

se san fanfaronad Lesly mete yo nan plas yo.Ke borgne yo sispann fè valwa yon konesans de pakotiy ki pa a la mod ankor; kote tout moun ki vle jwen limyè ka jwen li.Lesly pa beswen anploye gwo mo pou eapte pov despri.(lol)
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  revelation Mar 9 Juin 2009 - 12:00

Leslie a dit: Les 200 gourdes se justifient à plusieurs titres. La fixation du salaire minimum journalier à 70 gourdes avait eu lieu en 2003. Si on prend en compte l’inflation annuelle d’une moyenne de 20% entre 2003 et 2009, avec une pointe de 37.9% en 2004, le salaire minimum journalier devrait être de 209 gourdes en 2009, soit 1.254 gourdes par semaine.

Deuxièmement et le plus important, voyons comment un ouvrier ou une ouvrière arrive à vivre avec un tel salaire pendant une semaine. Rentrons dans les détails. Alimentation (famille 3 personnes) 80 gourdes par jour, soit 560 gourdes ; Transport 40 gourdes par jour, soit 240 gourdes ; Lunch, un chen janbe ou arlequin coute en minimum 40 gdes, soit pour 6 jours, 240 gourdes ; Loyer, une chambre au prix de 5.000 gourdes pour six mois, soit par semaine 250 gourdes ; Education de 6,000 gourdes pour neuf mois, soit par semaine 167 gourdes ; Lampe a kérosène 20 gourdes, soit pour 7 jours, 140 gourdes. Cela fait un total de 1597 gourdes par semaine. Ces dépenses sont supérieures au salaire de 200 gourdes par jour, soit 1200 gourdes pour une semaine de 6 jours. Je m’excuse auprès des ouvriers si je ne tiens pas compte d’autres dépenses nécessaires tels qu’un petit déjeuner pain/café coutant 10 gourdes, et avec mamba 15 gourdes, ou encore le prix du savon, de l’eau et des vêtements qu’ils doivent acheter pour se laver et aller au travail.
Tit atik sa ke Piporoko mete la se jis pou vinn kweye zizani pami mamb forum nan.
Chak ekonomist trete sije saler/travay sa dapre tandans yo e expetiz yo nan domaine ekonomik.
Sa pa gen anyen pou we avek nen nan figui.

Kom nou konnen, gen ekonomist ki la pou degand patron yo gen lot ki sipote travaye yo.

Nou memm nou sipote travaye yo paske saler 70.00 Goud la tro piti e memm saler 200.00 goud sa tropiti.
E jan Leslie Pean di a : je ne tiens pas compte d’autres dépenses nécessaires tels qu’un petit déjeuner pain/café coutant 10 gourdes, et avec mamba 15 gourdes, ou encore le prix du savon, de l’eau et des vêtements qu’ils doivent acheter pour se laver et aller au travail.
Donk si nou pran kont de tout bagay sa yo, saler travaye ayisyen an te fet pou nan 300 a 400 goud pa jou.

Sipozou ke gouvenman passe saler ouvrye yo a 200 goud.
Donk tout eqwasyon fet pou gen 2 kote egal poul balance. Sa pra’l kweye yon politik bat chien tand met li.

Si lwa sa passé, nou memm aktivist ki pou ogmantation saler yo ak tout gouvenman pral gen yon lot travay pi inpotan anko pou nou fe.
Avek tout lajan ke ouvrye yo pral gen nan men yo, sa pral kweye yon inflation.

Prix manje, transpo,edikasyon, lwaye, etc.. pral monte an flech.
Si nou memm aktivist pa mennen yon politik de "veye yo e rele bare", sa patron yo bay ouvrye yo nan yon main, yo pral repran li nan yon lot main.

Pale de economist ki gen nen nan figui yo etc.. se pa la solisyon an ye mon fre..
Gen anpil lot travay ke gouvenman sa pral oblije fe a koz de ogmantasyon saler sa.
Si se pa sa se pral lave main sye a te.
Asse avek band jouman sa yo !!
Fok nou gade realite a an fas ke se sou bo kote patron yo, ouvrye yo, e sitou gouvenman pou yo pa ressoussè e sifonmen lajan sa nan main ouvrye yo.

Revelasyon
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Marc H Mar 9 Juin 2009 - 12:10

Cette affaire de tenir compte du transport des ouvriers revient aux gouvernements locaux qui doivent donner du service à la population. Il ne revient pas aux patrons d'y penser. L'état haitien a-t-il une politique de transport en commun ? Ce n'est pas surtout aux patrons d'avoir cette politique.

J'entends souvent les haitiens dire les riches ne font pas asphalter leurs rues. Ils ne font pas enlever les poubelles dans leurs rues. Mais ou est l'etat ?

J'entends souvent dire les haitiens , les riches ne font pas ceci , les riches ne font cela . Mais ou est l'état ? Ou est le gouvernement que les haitiens ont élu.

Ce qu'ils ne disent pas c'est qu'il y a des patrons , plus que l'on pense qui mettent au service de leur personnel, un dispensaire, caféteria voire même du transport en commun . Oui c'est une vérité.

Je ne suis pas en train de prendre position pour les patrons. Je sais qu'ils doivent faire plus mais ayez le courage de reconnaitre que des patrons haitiens ne sont pas tous des chiens comme vous le pensez ...souvent.
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mar 9 Juin 2009 - 12:35

Deuxièmement et le plus important, voyons comment un ouvrier ou une ouvrière arrive à vivre avec un tel salaire pendant une semaine. Rentrons dans les détails. Alimentation (famille 3 personnes) 80 gourdes par jour, soit 560 gourdes;

Le pri manje tro ro sou youn mashe dapre ekonomis sa'a solisyon se selman monte pri sale minimum? Eh byen dako, an nou pa investi nan agrikilti, an nou kontinye achte tout sa nou beswen deyo epi chak fwa genyen enflasyon nap jis monte sale minimum! Nan demokrasi, youn pep genyen menm dwa pou li swiside tet li. Men nan anpil peiy nou we ke gouvenman yo mete investisman nan agrikilti kom priorite, mete sistem pou arouse jaden, bay angre a bon pri ou tou senpleman fe kado, bank agrikol, semine sou koman pou pwodwi ak plis efikasite. Nan youn mo ankadre peyizan an pou li pwodwi plis e ka jwi de pwodiksoyn pendan ke ogmantasyon an al fe presyon sou pri a la baisse nan avantaj tout moun! Men kom mwen pa genyen nen nan figi mwen, mwen pa ka pwan sant bouch anpil malveyan dan bonbon!

Transport 40 gourdes par jour, soit 240 gourdes;


Transpo che, sak fe sa? Eske genyen politik pou genyen bon jan transpo an komen? Eske moun ka jwenn gro bus, tren, ou menm trnaspo pa lanme? Koman redwi pri transpo ankouraje tranpo vet tankou bisiklet, motosiklet, anpil moun nan oyun sel mashinn.... Ou byen jis monte sale minimum! Mwen pa genyen nen poum respire sant lafimen otomobil nan youn peyi ki ap genyen wout ak politik pou ankouraje transpo an komen an gran nombre!


Lunch, un chen janbe ou arlequin coute en minimum 40 gdes, soit pour 6 jours, 240 gourdes;


Olye de mande pou genyen bon kad pou moun manje ki swiv metod modenn anba ministe la sante, nap ankouraje ti mashann toupatou kap vann chien jannbe ke nap kriye ki che! Ki chanjman ki dwe fet pou pri manje desann? Monte sale minimum nan an moun eklere ou gran ekonomis ki pa fanfaron! Bonn chans!


Loyer, une chambre au prix de 5.000 gourdes pour six mois, soit par semaine 250 gourdes;



Ekonomis nan siman ap pale de kay ki nan bidonvil paske pa genyen kay menm nan zonnn pi popile yo nan pri sa'a. Si se kay ki genyen twalet modenn ak kwisinn fok lajan sa ta an US. Sak fe loye che konsa? Depi kile youn gouvenman genyen youn plan dabita? Epoutan majorite dirijan nou yo ak tout kolonn ekonomis elatriye voyaje nan repiblik dominikenn yo we politik gouvenmantal pou fasilite habitat. Kote genyen youn seri de devlopman ak imeb 3 a 4 etaj, ki genyen plisye apatman. NAn komansman gouvenman bay apatman sa yo sou nom denye pitit moun pov ou vilnerab la ak kondisyon li pa ka mete kay sa sou mashe imobilye li ke le timoun nan genyen 21 ans. Ogmantasyon nan devlopman sa yo atrave peyi a fe presyon sou pri kay devlopman prive ap fe. Gouvenman pa retire priv ea men prive oblije ofri pi bel kay ak plis bon jan bagay a rpi redwi pa rapo a anvironman kote gouvenman an ta absan... Alo le loye che dapre pi gran ekonomis nan mond nan se ogmante sale minimum! Sorry mwen pa ko rive nan chapit sa'a kote yo bay preskripsyon sa'a!


Education de 6,000 gourdes pour neuf mois, soit par semaine 167 gourdes;


Ki lekol sa? Kek lekol bolet siman? Leta aysien depi apre konvansyon 1862 lage edikasyon pratikman bay legliz katolik okomansman ak tout avantaj tankou te gratis, peye profese etc... Apre legliz pwotestan. Lekol leta te toujou youn ironi, youn tyans rans. Gade eta lekol piblik profese pa toushe, pa genyen materyel, timoun ap chita sou blok ou sou ban ki genyen gwo dan klou kap manje deye timoun yo. Nenpot moun ka leve nan 2 chanm a koushe pou louvri youn lekol prime segonde e menm inivesite an menm tan nan dyol leta mawon, koken ki nan peyi'a. Denye bidje peyi te kite 8% pou edikasyon 6% ladan li ale nan semine, kolok, ak lot radot nan mashe seradot. Kounyea la pwiske lekol two che nou pap bati lekol, nou pap mete strikti, nap selman monte sale minimum epi kondisyon lekol ak pri lekol ap desann! Fok mwen al resikle wi paske mwen beswen youn bon doz illogisme poum ka konprann kek moun!


Bon mwen jis kite res literati a paske mwen genle pa konnen ase poum revize moun ki kite emosyon ak patisannri dirije pense yo, epi toujou genyen moun ki pou aplodi. Mwen te di sa ke chante Tropik la se bon jan verite le pou nou fashe nou kontan, nou se pep ki aplodi bel diskou franse menmsi nou pa konprnan tout sak di...

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 14:38

Mezanmi Lesly pa janm di ke se sel salè minimum lan ki pou ogmante tankou mwen te di deja ogmanatatyon salè minimum lan pa yon remed pou tout maladi ki genyen nan ekonomi ayisyen;li selman fè yon konsideration ke yo fè tout kote ke yo pa konsidere moun kom robo ki pa beswen manje.

li di si nou teni kont de to denfaltyon anyel la ki de 2003 a 2009 te 20% pou chak ane e se sa yo fè menm pou moun ki retrete nan peyi sivilise salè minimum lan te dwe 209 goud.plis li di se pou ogmante pwodiktyon byen ak servis de fason pou genyen yon kontwol enflatyon.se sa pou Preval fè lajan ke yo prete e enterè ke li te konn peye sou lajan ke nou te dwe ke yo anile se pou li konstwi lojman tankou pwojek o Zeta Zuni pou malere peye selon apwentman yo.se pou li envesti li nan lagrikilti pou pri manje desann.se pou mete bon jan lekol vokatyonel nan tout deptman pou pitit malere ka aprann metye konsa yo pal beswen al bourike ka esklavajis yo ankor.se pou li mete yon kontwol sou pri tankou yo konn fè o Zeta Zuni pou prevni sa revelatyon di ya yo pral bay ogmantatyon a nan yon men e yo pral pran li nan lot men.se pou reken yo sispann manje ayisyen nan mè karyib la pou ayisyen ka travay rete lakay yo.

li pale de raylite ayisyen an li konnen byen ke moun ki ap touche 70 goud pa jou yo se nan kay katon yo rete kote lè la pli ap tonbe yo pa ka domi li pa te ka pale de apatman ki koute sa ke yo pa ka peye.se CPI la li ap evalye an ayiti pou montre machanste gwo manjè aloufa ki vle tout pou yo .Kitem al li :"The return of depression Economics "and the crisis of 2008" de paul Krugman The newest Nobel Prize-wining economist pou fo ekonomis pa ban m move kou nan yon matyè ke yo pa metrize byen. mwen voye dlo mwen pa mouye personn non.(lol)

se pa patron yo ki mete Preval kote li ye la jodya.Fok li sonje sa Marcus di ya :"On ne vit pas en haiti impunement."
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mar 9 Juin 2009 - 14:57

pou fo ekonomis pa ban m move kou nan yon matyè ke yo pa metrize byen


Ahahahah kiles ki fe evalyasyon sa'a? ou vle fe atak men ou pa renmen pwan kontrekou... Anyway... mwen kanpe la paske jan de radotri sa yo mwen pa tolere yo nan okenn deba.... Kwe saw vle! Mwen pa metrize anyen men chak fwa mwen louvri boush mwen pou leta NY yo peye plis ke 100 dola chak ed tan, poukisa map pedi tan ak moun ki vle ranse pou anyen? Li pa fe sens vre, mwen pa metrize metod ekonomik yo vre, kisa map jwenn an retou nan dyalog ak youn neg ki finn vann ki finn achte sel distraksyon se fe dilatwa, se voye woch pou konble lanme, grate senti, jwe gran save nan internet chak jou? Well li pa fe sens vre ou genyen rezon! Ou renmen ouvriye men sak lajan w ki investi nan wall st ak nan gow bank isit kashe lwen, se youn amou san risk, pa menm youn goud pa riske pou ede youn grenn moun manje menm youn pen men nou vle fe lot moun la lecon. Incroyable! Aysien menm se melon ki janm janmm nou telman nou chaje grenn si!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 15:07

Bon poukisa se wou ki ofiske prof ?(lol);marc henry ekri tou sou salè minimum, revelatyon tou ekri.tout moun rekonet ke ekonomi pa yon syans ekzak .presidan Carter te di si w mete yon pwoblem devan 10 ekonomis yo chak ap bay yon solutyon.Lesly Pean ak moun ki dakor ak li ka wè pwoblem lan selon eksperyans yo ;wou kom ou resevwa Pri Apaid Noble-Gnbist en ekonomi ou wè bagay la yon lot jan.(lol)

mwen daja di w ke fome yon bous an ayiti kote ou ka vann aktyon tout konpayi ayisyen ki byen jere menm jan mwen fe yon ti lajan nan General Motors semenn saa map mete lajanm an ayiti tou.men fok nou konnen sa nap fè ;fok se pa dwet long ki nan administrtyon konpayi sa yo.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mar 9 Juin 2009 - 15:27

Se pa premye forum wap ekri sou li dapre mwen. Depi ou ekri san mete ak kiles wap pale nenpot moun kitap pense sou sije ka reponn ou menm jan si yo vle. Se sak fe an plisye fwa mwen diw ak kiles moun wap pale ou pa nan voye pwent sou forum piblik. Mwen pwan plezantri a mal paske se pa jodya mwen ap dyaloge ak ou kote menm le ou di betiz net mwen remake anpil moun sitire w, pran ti men w ede janbe lari pou mashinn pa monte sou tet zotey ou ak respe. Sa lakoz ke ou vinn pense youn pensyone vle di youn filozof nan anpil disiplinn ki ka di sal pense depi li site kek gro nom pou bluffe. Ou konnen aparans + bluff = konpetans. Men fok genyen moun ki ka diw 4 verite san manke w dega!

Renmen se youn veb aktif li ye! Lit pou lavi miyo pou klas defavorize pa youn spo ki jwe nan gradin ou byen nan pelouz kom VIP gran blan kote wap senpatize ak sa kap pase sou teren san ou pa investi san'w, ko'w lespri'w. Si se bous finansye wap tann pouw envesti an Ayiti, wap tann anpil tan. Men eske ou ka imajinew si tout patwon nan peyi a te di menm jan ak ou. Menm patron wap akize de esklavaj, de sale pwatrine yo, boujwa patripoch, lupem boujwazi'a, ak tout jijman ou ka fe nan chez boure w le ou finn konte kantite lajan ou genyen nan investisman aletranje ak savings nan bank. Ou sou gwo doinn wap babile, wap tann moun investi pouw ka fe jijman men ou pa konsene. Jwet nan peyi'a pouw konprann dinamik li tout bon fok ou involved, fok ou genyen lajan nan ronn nan kote reg jwet la se mo red depi opa.... Amou de la patri mande plis ekzijans ke sa, li mande plis risk onon de la nasyon, li mande plis patisipasyon, plis solidarite ak men kontre ke ou poko pret ka fe! Kontinye di radot nan Mashe Seradot si w vle men ou poko pret ka rantre nan jwet red sa'a an konesans de koz....

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 15:36

se pa wap fèm menas?Mwen pap pale ak w non ;mwen ap pale ak tout moun ki kont ogmantatyon salè minimum yo.ki ap monte sou yon pyedestal de konesè pou yo jisitifye mechanste yo.si dlo a mouye e byen so be it.Ou paka fose m al nan jeng la kote nou bat moun ak kout brik si yo pa dakor ak nou.Se 70 lane mwen pral genyen mwen finn vann mwen finn ranmase ;mwen kontante mwen de sam genyen pou mwen viv an pè.se wou ki beswen muliti milyonè ki pou kontinye travay .mwen pa beswen travay ankor.mwen ka fè zev an ayiti san ke mwen pa beswen la.ni mwen pa beswen ap pibliye sam fè.paske politik hing hang chen manje chen yan pa enterese m.Fok ou fè machinn lan pase sou zotey mwen byen paske se ayir tien ou ye.mwen konnen sim te an ayiti menm jan nou touye jean juste se konsa nou ta touyem tou se pousa mwen kanpe lwen nou.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mar 9 Juin 2009 - 16:41

Pour juger la grille d'aptitudes des autres il faut une certaine éducation a priori. Que veut dire éducation? "Le mot « éducation » est directement issu du latin educatio de même sens, lui-même dérivé de ex-ducere (ducere signifie conduire, guider, commander et ex, « hors de ») : faire produire (la terre), faire se développer (un être vivant)" Il est clair qu'on ne peut conduire, guider, commander, produire ou faire développer dans un vacuum. Il est peut être beau de se glisser sous la jupe protectrice de Lady Liberty et de projeter sur les autres la responsabilité qu'on refuse. On ne peut reprocher a quelqu'un de meubler son cerveau, de se projeter au dernier échelon de la connaissance pour son auto développement, d'être a la recherche d'un certain bien être familial, d'être fier de ses réalisations individuelles mais, il existe d'autres étapes dans le développement complet de l'homme c'est sa participation active aux changements positifs de sa communauté, de sa patrie et du monde. Et ce niveau n'est pas le fort des poltrons, des hommes qui se sentent découragés du bonheur des autres, qui se sente accable de leur fortune et réussite. C'est au pied du mur qu'on reconnait un vrai mâcon. On ne peut apporter un changement dynamique, cohérent, soutenable et solidaire virtuellement.

Comme avait si bien dit l'autre "les choses ne sont pas si douloureuses ni difficiles d'elles mêmes; mais notre faiblesse et lâcheté les font telles. * dCela me fait deja 8 ans de participation active au pays au beau milieu de tout le spectacle déchirant, dégradant et grimaçant que l'on connait je suis fier de dire que la j'y suis. Il faut revivre le blackout, même quand on a de l'électricité a l'intérieur la noirceur du dehors est déprimant. Personne ne peut sentir dans toute son intensité la colère dépressive des jeunes philosophes du champs Mars qui ont suivi toutes les recommandations familiales et sociales a la lettre pour se retrouver avec la seule opportunité légale et morale valable que de vendre des appels téléphoniques pour survivre.

Je ne veux pas jeter de la pierre a ceux qui ont choisi de fuir, ceux qui décident librement de ne pas participer au combat. Ils ont libre arbitre de leur droit de la vie au mépris du devoir a la collectivité. On se lance au service de la patrie a son gré. On a le droit entier de ne pas venir en aide a autrui ou de ne pas assurer la défense de sa terre natale pour accepter la terre d'accueil, se joindre au plus puissant par une "reddition réfléchie et opportuniste.

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 16:52

Lesly Pean n'est pas eduqué?Son constat n'est pas different du mien.je vous laisse avec vos pretentions et prejudices .le jeu ne vaut pas la chandelle.Bye
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Invité Mar 9 Juin 2009 - 16:57

dilibon a écrit:Je ne veux pas jeter de la pierre a ceux qui ont choisi de fuir, ceux qui décident librement de ne pas participer au combat. Ils ont libre arbitre de leur droit de la vie au mépris du devoir a la collectivité. On se lance au service de la patrie a son gré. On a le droit entier de ne pas venir en aide a autrui ou de ne pas assurer la défense de sa terre natale pour accepter la terre d'accueil, se joindre au plus puissant par une "reddition réfléchie et opportuniste.

Dilibon,

Je n'arrive pas à suivre votre logique très bien.

Pouvez-vous les reformuler à nouveau?

Voulez-vous dire que les gens de la diaspora ont fui ou déserté face à leur devoir civique?

Ne pensez-vous pas que les gens de la diaspora sont plus utiles à Haiti que les citoyens locaux?

Avez-vous déjà entendu parler la connaissance empirique?

Je peux vous dire que les paysans et agriculteurs haitiens m'ont appris plus de choses que mes professeurs qui avaient des dizaines de doctorat.

On peut toujours trouver certaines connaissances dans des livres mais il y a d'autres, ce n'est pas sur le banc d'une école que l'on peut les acquérir.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  piporiko Mar 9 Juin 2009 - 20:41

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Manif_8Juin09_6

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mar 9 Juin 2009 - 20:44

bravo pou pitit so yet kontyantise sa yo.Aba leta restavek aba tout tchyoul esklavajis yo.(lol)
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Thunder Mer 10 Juin 2009 - 3:31

Mwen ta renmen ke ekonomis ki genyen nen nan figi yo ak moun ki pa esklavajis esplike m fenomèn sa a:

Nan gwo peyi tankou Ozetazini, moun k ap travay pou salè minimòm nan New York pa ekzanp pa kapab manje si leta pa ba yo food stamp, yo pa ka peye yon kay pou yo dòmi ak pitit yo si se pa nan Projè Leta oubeyn section 8, yo pa ka peye taxi pou yo al travay chak jou si se pa bus ak tren leta, yo pa ka mete pitit yo lekòl si se pa lekòl piblik, yo pa ka jwenn swen sante pou yo ak fanmi yo si se pa asirans leta Medicaid...

Epoutan, men leta ap koupe nan tout èd sa yo paske yo di manke lajan. Poukisa leta pa senpleman monte salè a nan yo nivo pou yo menm leta a pa oblije depanse tout lajan sa yo ?

Eske leta New York se tchyoul esklavajis yo ?

Kòman fè pou yon moun ap travay an plen tan nan eta ki pli rich la pou se leta ki ap ba yo sinistre ?

Mwen konnen genyen moun ki pral di ke pou m pa konpare lavi malere Ayiti ak sa New York yo. Men si yo gade reyalite a an fas y ap konnen ke : Si malere NY la pat jwenn food stamp, li t ap oblije tcheke ak ti biswit labou tou de tanzantan; li t ap oblije chache tòl ak katon pou bati yon joupa si leta te absan elatriye...

Donk tou 2 malere yo konfwonte menm pwoblèm yo, sèl sa ki manke nan ekwasyon Ayiti a se leta. Eske si w ta retire Leta NY tou, bidonvil t ap pouse kou djondjon ?

Men vrè kesyon yo se : POUKISA KE LETA AKSEPTE DEPANSE BILYON DOLA POU EDE MOUN KA P TRAVAY ?
POUKSISA KE YO PA MONTE SALè A NAN YON NIVO POU TOUT MOUN KA PEYE DòKTè NAN PòCH YO Lè PITIT YO MALAD ? OUBYEN POU YO KA PEYE YON ASIRANS MEDIKAL POU FANMI YO POU 300 DOLA PA MWA ?

Mwen jis ta renmen konnen si se mechanste ke yo genyen nan kè yo, si se pou esklavajis yo ka milyonè plis sou do yo, oubyen si se sòt ke leta NY sòt?
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mer 10 Juin 2009 - 7:53

Premyèman ou di yon bagay ki pa vre.moun ki ap travay pou salè minimum paka menm manje o Zeta Zuni ?Konbyen salè minimum lan ye?sa depan sa w vle manje ;ak 4 dola ou ka ba yon ti fanmi de 4 moun breakfast lè matin.konbyen yon douzenn ze koute.,konbyen 4 grenn bannann koute?konbyen yon galon lwil doliv koute?konbyen yon pen koute?al nan Bj ou byen nan Cosco ou byen nan Sam 's Club pou gade pri manje.Menm nan mac Donald ak Berger king ou ka achte yon sandwich ak 1 dola.nan Kentucky Fried chiken ou ka achte yon pla manje ak 4 dola ki genyen 2 gwo moso poul , 1 biskwit, yon ti salad, ak pom de tè ak yon soda..al nan Wal mart ou genyen dwa manje ak 4 dola.Sim vle manje ak 7 dola pa jou mwen genyen dwa manje vant plen kote mwen ye.konmbyen apwentman jounalye moun ki ap travay pou salè minimum yo ye konparativman ak pa ayisyen?konbyen kou la vi ye an ayiti konparativman ak kou la vi o Zeta Zuni.malgre sa leta responsab la ba moun ki ap travay pou salè minimum ki rar paske o Zeta Zuni menm moun ki ap ranmase fatra nan la ri ak nan biro pa touche salè minimum.

mwen pa janm bliye sa mwen genyen yon jenn ti Doktè ke mwen te konnen an ayiti lè li fek vinn new York mwen rankontre li ,epi li kontan wè mwen epi li ap dim mwen jwen yon kontra nan yon lopital ki peyem 12000 dola pa an.mwen dil Ronald se pa anyen non isit menm sanitè ki ap ranmase fatra nan new York touche pase 16000 dola lan.map pale debi ane 70 yo.Tout moun ki ap ranmase fatra nan biro, tout moun ki ap netoye nan lopital yo tou genyen sendika ki negosye kontra pou yo chak ane ki ba yo ogmantatyon.la plipa moun ki ap travay pou salè minimum yo se jenn ti moun ou byen ilegal yo.Premye job mwen jwen nan new york mwen pa tap touche salè minimum e mwen te rantre nan syndika se eksijib menm anvan ou ka travay.se menm bagay tou lè mwen rantre nan konpayi elektrik yo te eksije w pou travay fok ou rantre nan sendika a mwens ke w se anploye manajment se pousa yon ouvriye pafwa konn fè plis lajan pase boss li nan travay overtime.konparezon l pa genyen merit pase ou menm ou montre ki jan leta isit responsab epi lè Kongrè ya vote pou yo ogmante salè minimum lan Presidan pa bloke li.men ankor non selman sa fet pli souvan ke an ayiti men kom ou di moun ki ap touche ti salè yo leta zev charite bati kay pou yo rete ke yo peye selon apwentman yo.yo bayo koupon alimantè, pitit yo jwen liv nan lekol pou yo servi, genyen kantinn nan lekol pou ti moun yo manje.Fok ou pa bliye se Boulos menm ki te di fok leta jwen plis taks poul ba pep la plis servis.

esklavajis an ayiti yo pa vle peye taks yo pito ap koronp anploye kontribityon ,anploye la dwann pou yo pa peye leta sa yo dwe ki jan pou leta ka jwen kob poul ba malere servis?byen ke yo ta ka fè plis si yo pa tap pete pi wo pase deyè yo mete yon presidan yon premye Minis ,yon chanb sena ak yon chanb depite, yon paket minis initil, anbasadè initil, konsil initil.etc.Tout gwo manjè san konsyans ,san charite yo vle ke se ouvriye ki pa touche menm yon salè ki pemet yo manje ni ki pa jwen sekou nan leta se yo ki pou kontinye ap bourike san rekonpans.men sa ki dwol la menm moun ki vle ke moun sa yo ap bourike si w ta di yo pou yo travay pou 70 goud pa jou yo tap mande w si w fou ou byen si se dega wap manke yo.Ala nou san charite.san konpasyon. bann fout.........krass ki nan bwa Senatè lambert.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mer 10 Juin 2009 - 9:35

Colo,

Il faut suivre le fil du debat. Rien n'est dit au sujet de la diaspora haitienne. Il existe une difference entre voyager et abandonner la mere patrie a son sort. Un sondage d'opinion meme quand ce serait pas scientifique revelerait que la majorite des haitiens vivant a l'etranger aurait choisi de vivre chez eux si les conditions en Haiti ou leur situation economique s'amelioraient. Ce qui n'est pas vrai pour notre ami le nationaliste farouche qui attend patiemment que les autres installent une bourse financiere avant de se servir de ses amples ressources financieres pendant qu'il precrit a ceux qui ont tout risque en Haiti.! Grande difference, n'est ce pas?

A Thunder

Enfin Thunder vient et le premier sur ce site (apres Marc bien sur) a poser une question pertinente et serieuse. Compliments! Et la tentative de reponse imposee est bien confuse et niaise!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mer 10 Juin 2009 - 9:50

Premyèman ou di yon bagay ki pa vre.moun ki ap
travay pou salè minimum paka menm manje o Zeta Zuni ?

PA fe menti. Sa Thunder di a se bon jan verite. Men konbyen sale minimum nan ye nan tout USA a al gade wa we:




http://www.laborlawcenter.com/t-State-Minimum-Wage-Rates.aspx?gclid=CPPirbXp_5oCFQWvkgodEhZseA

Tout sa Thunder a di la se bon jan verite! Moun pov pa ka achete nan Sams Club ou byen nan BJs ou costco. Daye se tout resaman la yo aksepte kat sevis sosyal kote sa yo e se akoz de kriz la.

Mezanmi gende moun ki malonet vre wi.... Epi yap akize, yap rele fout sou granmoun ....

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mer 10 Juin 2009 - 10:04

"Eske leta New York se tchyoul esklavajis yo "Thunder

se kestyon saa ki enpotan konsa?Leta new york pa ka tchyoul esklavajis yo paske leta New york fè tout moun peye taks menm sou sa w achte pou manje ,ou peye income sou lajan reveni ,ou peye sou tout bagay ou genyen sou tout lajan ke w fè de fason pou yo ka jwen lajan pou yo ba malere servis ak byen ke yo beswen.Yo bati bilding pou vyeya se pa bagay kote menm kochon genyen repiyans la non.se bagay ki genyen tout konfor modern ladan yo.vyeya jwen discount pou bus.yo genyen medicare.Walton pa selman kontante de fè gwo benefis non ou ka al achte yon medikaman nan wal mart pou yon ti kras kob.Ou janm tande boujwasi san charite ya ap fè moun kado kay pou yo rete .nan florida se tou tan sa ap fet.Kontraktè ap bati kay ke yo ta vann a anpil kob men yo prefere vann li a pi bon mache pou moun ki pa genyen anpil lajan ka achte yo.leta konn sibvantyone kontrakte nan new york pou yo bati kay pou ouvriye ka achte.

wi mwen di ke mwen pap tounnen paske nou se yon paket san charite .se ayisyen san konsyans selman ki ka al pase vakans an ayiti pou yo ap gade misè nwa saa devan je yo.Epi apre sa pou yo ap vinn di ki jan genyen ti moun 10 zan ,12 zan ti gason tankou ti fi ki ap fè pwostitutyon o gran jou paske yo pa ka manje.ki ap di ki jan kote moun yo rete menm kochon genyen repiyans rete la.Mwen ta santim jennen poum tap kouri yon 4X4 ki koute 50000 dola an ayiti.Sim ta tounnen nou se premye moun ki tap fè kidnape m paske mwen pa tap ka eksplwate ouvriye jan nou ap fè ya.Fok mwen ta peye yon salè ki pou pemet yo manje paske sa kouraj ak syè yo ki fè mwen rich.Ou pa fè anyen pou pep la non tande konbyen pri lekol w koute sa se pa pou pep la ou fè l ;ou fè l pou rich.konbyen moun ki ka peye lekol saa an ayiti?pa genyen 5% nan popilatyon ki ka peye yon lekol konsa.Piga vinn dim se pou pep wap travay.Wal fè yon kout gwo manjè tou , wal souse san pep la tou.

mwen dil se manti mwen pase preske 20 lane ap viv nan bronx bor katye lakay mwen tout supermarket yo te konn akspete koupon alimantè nan men malere.mwen te kon achte 5 grenn bannan pou yo dola nan yon food club ki genyen nan castle hill ,youn douzenn ze te koute mwens ke 2 dolla.Leta new york te bati kay ak 2 fanmi preskse tout kote nan bronx pou ouvriye te achte. se konsa mwen te achte youn pou 120.000 dola a koz de apwentman mwen; te genyen moun ki te achte yo a pi piti pri paske yo pat fè tout kob sa yo ,mwen te kon lwe yon aptaman o debi pou 600 dola mwen te rete nan dupleks an lè ya ki genyen 2 twalet modern ak 3 chanb ak kouche, salon ,salle a manje , sal de sejou mwen te konn peye mortgage la pou 900 dola pa mwa. anvan mwen te vann li pou 240.000 dola apatman an ba te konn lwe pou 800 dola.mortgage mwen te rete toujou pou 900 dola pa mwa.sa vle di ke mwen tap viv nan kay la pou selman 100dola pa mwa mal bati yon kay Nan mount pocono kay bronx la te konn peye mortgage nan kay Pensylvania epi mwen te fe benefis sou li paske mwen te vin lwe aptman an lè ya pou 1200 dola.nanpren konparezon ant yon moun ki ap touche preske 60 dola pa jou ak yon moun ki ap touche 5 dola pa jou. se yon idyo selman ki pou di yon bagay konsa. kote pri la vi preske menm jan nan 2 peyi yo.poukisa poum ta kite kote map viv ak yon sekirite relatif kote genyen servis ponpye ,anbilans ,kote mwen ka jwen dokte ak bon jan lopital pou mwen ale yon kote ke mwen ka mouri paske yo pa ka jwen dokte ak remed ki pou trete mwen.Cecilio Dorce e Rene leon mouri an ayiti paske yo pat ka jwen remed ke doktè preskri yo.Men nou sot fout jean juste yon kal pou gremesi jis nou touye li. se la ou vle poum tounnen yan?sak vle tounnen al fè bonn bourike lakay yo se bagay ki gade yo mwen pa beswen al eksplwate oken moun pou yo relem Misye , patron.


Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Mer 10 Juin 2009 - 10:37, édité 2 fois
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  dilibon Mer 10 Juin 2009 - 10:20

Sel sa mwen ka diw konparezon pa rezon. Gwo peyi gwo mess, ti peyi ti mess. Leta NY chaje taks li resevwa taks se paske li omwen bay kek sevis de baz. Men genyen gwo leve kanpe nan vil la, nan eta kote yap ranmase taks pendan yap koupe sevis sitou apre denye koudeta palemente ki sot fet nan Albany a la.

Ayiti se pa taks komesan ak patwon pa ta peye non men pa genyen sevis menm. Okontre leta sipote ti mashann ki nan enfomel vinn chita devna biznis yo.

Kelkeswa chanjman ki genyen nan peyi a ou pap janm tounen. Wap pwan tout preteks men ou pap janm tounen okenn kote. Menm si ta genyen bous finansye ou pa tap janm investi. Amou pou ouvriye ak pov nan peyi se youn pastan pou ou le ou finn manje ou pa genyen anyen pouw fe wap jwe jwet konpasyon! Vakans se rans. Genyen neg ki al fe we ak ti lajan taks yo vre men genyen moun ki di menm si bal ap pase sou tet yo fok yo la pou ede jan yo kapab. PAtron wap kritike yo ap kouri risk kidnapping tou wi. Men si se pou ou menm menm ou pa ta bezwen pe kidnapping paske ti lajan ou genyen la se ti pise dyab sa yo, kidnape pa toushe an penny... ni an goud. SUV 50000 se radot monsher Ayiti genyen mashinn kik koute plsi pase 200 mil dola sa wap pale la? Kelkeswa pwoteksyon, kelkeswa chanjman, kelkeswa aranjman, monshe mwen rete kwe ou ou alez nan konfo ou, nan kay ak bel pelouz ou tap palem nan ke blan konn vinn koupe zeb devan an pou ou a, bel meb nan salon ke ou pat janm we an Ayiti, dlo cho, dlo fret, bel windows, vwati 2iem men an bon eta, ak kane bank ki anba zoreye w ---- bagay sa yo ap enpeshe w janm pense otunen an Ayiti - Yo dim ou reve ou an Ayiti 5 kan de sa ou te prefere demenaje nan vye kay la... Men wap pale ki bon kan menm ou pa bliye nou!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Rodlam Sans Malice Mer 10 Juin 2009 - 10:28

bon ki jan ou fè konnen konbyen lajan ke mwen genyen ?leta ap koupe servis depi ke Giulliani te vinn mayor nan new york .poutan lè mario cuomo te gouvenè nan new York se lè sa malere te pran yon souf.poukisa sa mwen envesti lajan nan china mobile epi mwen pa ta envesti nan yon konpayi telefonn an ayiti ki bay bon jan dividann ?Mwen pap pale de neg ki ap fè lajan nan poud blanch yo men si Preval ta va achte yon machinn ki koute 250000 dola se ta va yon foli ak apwentman li ap touche ya.Sim vle fè yon foli mwen ka achte yon machinn ki koute 250000 dola tou menm si se ladann mwen domi (lol)mwen finn fè :Me vois-tu"
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI. Empty Re: MEN ECONMIS KI GEN NEN NAN FIGI.

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 3 1, 2, 3  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum