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Pièges de la démocratie.Que faire quand le pouvoir est truffé de magouilleurs?

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Message  Rico Mer 14 Juil 2010 - 18:11

Haiti : Les pièges de la démocratie

mercredi 14 juillet 2010


Pièges de la démocratie.Que faire quand le pouvoir est truffé de magouilleurs? Rubon42

Débat
Par Marc-Léo L aroche
Soumis à AlterPresse le 12 janvier 2010


Que faire en démocratie quand les conditions sociales et politiques permettent l’arrivée au faîte de l’état de gens dépourvus des qualités requises pour cette fonction ?

Que faire quand les questions de gouvernance suprême n’inspirent pas toujours les vrais leaders ou les gens animés des meilleures intentions pour la sauvegarde et la fructification du bien public ?

Que faire quand les allées du pouvoir sont remplies d’affairistes et de magouilleurs de tout acabit prêts à des actions condamnables pour barrer la route à toute initiative susceptible de renverser le système inégalitaire prévalant dans la société ?
Que faire finalement pour sauver la démocratie quand l’appareil d’état coiffant l’organisation sociale et politique devient le seul vrai dispensateur d’emplois et la source de toute richesse ?

C’est le piège dans lequel se sont longtemps trouvés les Haïtiens et, particulièrement, la Démocratie elle-même, depuis les deux dernières décennies. Si la dictature prévalait encore, les Haïtiens pourraient se prendre à rêver à un régime démocratique auquel ils prêteraient toutes les vertus. À défaut de vivre dans le présent, ils se laisseraient aller à vivre, au moins, d’espoir. D’espoir de changements de tous ordres. À commencer par celui d’un gouvernement du peuple, par le peuple et pour le peuple.

Mais, ils n’ont pas besoin de rêver… Le rêve n’est-il pas déjà dans la réalité ? N’est-ce pas l’ère de la démocratie qu’a instaurée la nouvelle constitution de 1987 ? Les constituants de l’époque ne pouvaient, néanmoins, pas prévoir que la notion de démocratie au cœur de leur réflexion serait vidée de sa substance pour ne retenir, à beaucoup d’égards, que ses apparences. De sorte que là où on aimerait compter des DÉCISIONS et des ACTIONS appropriées aux conditions de sous –développement du pays et dont les répercussions se feraient sentir en profondeur dans la société, on ne dispose que de GESTICULATIONS superficielles sans aucune portée sociale valable.

L’un des domaines les plus significatifs de ces gesticulations est, à cet égard, celui des élections. Qui aurait cru qu’on en viendrait presque à se plaindre de leur multiplication ? C’est que dans la structure socio-politique haïtienne, cet acte éminemment démocratique a perdu son sens. Depuis deux décennies, il en faut pour toutes les subdivisions administratives et territoriales. Il est vrai qu’il s’agit d’une prescription constitutionnelle, mais c’est la seule activité nationale qui ne semble pas souffrir de manquement. Dans la conjoncture nationale de la captation, au profit d’un centre déjà pléthorique, de tout pouvoir, qu’il soit économique, politique ou administratif, cette gesticulation démocratique importe peu sur l’organisation ou le développement des régions ou des collectivités. Ce qui importe pour les tenants de la forme ou de l’apparence en matière démocratique, c’est que les gestes soient posés et donc les postes pourvus même si les structures existantes ne laissent à l’élu aucun pouvoir pour changer ou améliorer les choses dans son domaine.

Dès le début donc, ce fut une démocratie de façade ou du discours creux quand il y en a, où manquait l’essentiel, c’est-à-dire, la prise en compte des besoins de la population et des moyens appropriés pour les satisfaire. Dès le début, les fondés de pouvoir du peuple agissaient comme s’ils ne représentaient qu’eux-mêmes, ne sentant aucune contrainte de satisfaire aux revendications de leurs commettants, de les informer de leurs projets et de leur orientation.

Le séisme du 12 janvier 2010 fournit un exemple flagrant de la maladie de la démocratie en Haïti. Bien entendu, cette maladie est également endémique ailleurs. On pourrait même dire que les sociétés occidentales qui se donnent souvent à voir comme les parangons de la vertu démocratique, contribuent largement à son développement. Ce n’est néanmoins pas une raison pour ne pas essayer de l’éradiquer au pays de Toussaint-Louverture où elle prend des formes particulières.

Après bientôt six mois de ce douloureux événement que fut le séisme, où les gouvernants ont fait la preuve d’une totale nullité sur le plan du leadership, pas une fois, ils n’ont songé à informer la population des plans envisagés en marge de la reconstruction. Compte tenu des circonstances tragiques, on se serait attendu, dans les premiers jours, à ce que le président s’adresse à la nation afin de la soutenir dans ces moments difficiles, communier dans sa douleur et esquisser les voies des actions à entreprendre. Par la suite, il aurait été dans l’ordre des choses que la population soit mise au courant, de manière régulière, des plans et projets gouvernementaux pour faire face à la catastrophe et au problème de la reconstruction. Mais depuis, c’est le grand silence national.

Ce comportement n’a, d’ailleurs, pas arrêté d’attirer l’attention, bien entendu, à l’intérieur du pays, mais aussi, `à l’extérieur, auprès des réseaux internationaux d’aide. Tous ceux d’entre eux qui ont suivi l’évolution des événements en Haïti au cours des cinq derniers mois se retrouvent dans la même constatation, à savoir, l’absence de leadership du gouvernement et le manque de communication à la population.


Le rapport sénatorial américain présidé par John Kerry, sénateur du Massachussets, ne dit d’ailleurs pas autre chose. On y signale, d’une part, l’absence de leadership du gouvernement et, d’autre part, le fait qu’ « il ne communique pas de façon efficace aux Haïtiens qu’il est prêt à mener les efforts de reconstruction » Quant au député européen Michèle Striffler en visite en Haïti, elle s’est montrée très préoccupée de l’ « apparente absence de leadership des autorités haïtiennes ». Le gouvernement n’a même pas été capable d’exploiter l’opportunité qui s’offrait à lui pour faire avancer le projet de reconstruction. À cet égard, elle note que les camions et les pelleteuses ont été ramenés aux États-Unis et en Europe alors que les Haïtiens ne disposent que de pelles et de brouettes.

La plupart des organismes étrangers en poste en Haïti vont dans le même sens. Devant l’apathie bien connue du gouvernement, certains d’entre eux caressaient l’idée de voir l’irruption des Haïtiens de la diaspora sur la scène nationale. C’était, selon eux, le seul moyen de donner une impulsion au projet herculéen de la reconstruction du pays.

Bien entendu. une telle idée était de l’ordre du fantasme, car non seulement ces Haïtiens ne bénéficient-ils pas du statut pour intervenir politiquement sur la scène nationale (la plupart ont une nationalité étrangère, ce qui leur fait perdre le bénéfice de leurs droits politiques en Haïti ), mais, en dehors des élections générales, aucune provision constitutionnelle ne pourrait justifier une telle intervention.

Ces contraintes font partie des obstacles cruciaux conditionnant l’évolution de la situation politique haïtienne. Sans compter de nombreux autres, à différentes dimensions de la société, qui tendent à rendre l’exercice de la démocratie une épreuve difficile. Sous prétexte que ce régime politique est souvent le chemin le plus long afin de parvenir à la réalisation d’un projet, certains ont tendance à lui imputer des tares qui tiennent davantage à leur carence intellectuelle et à leur manque de leadership. Comme si la démocratie était parfois, dans ce pays, l’alibi de la faiblesse pour rendre compte de l’inertie à différents niveaux de l’administration publique.

Les Haïtiens sont nombreux à souhaiter vivement un changement de gouvernement. Comme au casino, ils sont prêts à parier encore une fois même s’ils ont si souvent perdu leur mise. Encore une fois, ils espèrent gagner le gros lot, soit un vrai leader à l’étoffe intellectuelle nécessaire et doublé du sens de l’éthique et de la responsabilité qui incombe à la fonction du président de la république. De plus, comme si ce n’était pas assez, ils osent réclamer des gens de la même trempe au sénat et à la chambre des députés. Serait-ce surréaliste ?
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Message  Thunder Mer 14 Juil 2010 - 18:35

Que faire en démocratie quand les conditions sociales et politiques permettent l’arrivée au faîte de l’état de gens dépourvus des qualités requises pour cette fonction ?

Que faire quand les questions de gouvernance suprême n’inspirent pas toujours les vrais leaders ou les gens animés des meilleures intentions pour la sauvegarde et la fructification du bien public ?


Suspect Suspect Suspect Suspect Suspect

Que faire? Marc, Sasaye, Joel... fè m tande vwa nou.

Pinga nou konfonn "enkonpetans" ak "movèz fwa". Konsèp sa yo diferan anpil.
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Message  Rico Mer 14 Juil 2010 - 18:38

Marc-Henry pot vwa Bellerive ak Preval fè mwen tande w.
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Message  Thunder Mer 14 Juil 2010 - 18:42

...E pandansetan, "enkonpetans" ak "movèz fwa" konn makonnen ansanm. Si c'est le cas, eksplike!
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Message  Marc-Henry Jeu 15 Juil 2010 - 0:23

On pourrait aussi poser la question comme suit: Que faire quand les leaders de l'opposition sont tous des pustchistes?
Ah! Ha! men vre kessyon wi mesye.
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Message  Joel Jeu 15 Juil 2010 - 8:46

Marc-Henry a écrit:On pourrait aussi poser la question comme suit: Que faire quand les leaders de l'opposition sont tous des pustchistes?
Ah! Ha! men vre kessyon wi mesye.

AYIBOBO pou wou MARC;
OU tou wè se yon poutchis ki ekri atik ke RICO mete an.
Li lan kapasite entelektyèl.Ki moun ki ap detèmine kapasite entelekt`yèl moun lan ;se poutchis ki ekri atik lan?
E de moun tankou LULA ak EVO MORALES;lan ki kategori poutchis malpouwont lan mete yo?
Lan PEROU te gen yon nèg ki prezidan;misye te gen yon doktora lan EKONOMI POLITIK e misye te pwofesè lan STANFORD youn lan 10 pi gwo inivèsite sou planèt lan.
Lè misye t ap kite pouvwa a mwens ke 10% pèp perivyen an te apwouve de li.
Se sa ke mwen pa vle wè mesye ALTERPRESSE yo,pou y ap kite yon inyoran konsa paske l ka jwe ak mo franse yo ;pou l ap vini ekri atik pou yo pran l oserye.

Wi ak ou MARC;
M AP DI ABA TOUT POUTCHIS KOUDETAYIS,ANACHIS.
Tankou CHURCHILL TE DI L ""Demokrasi pa bon ,men li pi bon ke tout lòt sistèm yo""

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Message  Thunder Jeu 15 Juil 2010 - 8:57

On pourrait aussi poser la question comme suit: Que faire quand les leaders de l'opposition sont tous des pustchistes?
Ah! Ha! men vre kessyon wi mesye
.

Marc,

Pa okipe Joel k ap chofe w tande. Sa ke w ekri la a pa lojik teknikman. Pou genyen poutchis, fòk genyen putch. Pou genyen puch, fòk te genyen gouvènman an plas deja. Donk si gouvènman ekziste anvan puch, fòk nou konnen kisa pou nou fè ak gouvènman delenkan yo dabò, anvan w menm pale de putchis. Si wou jwenn yon solisyon pou problèm sa a dabò, nou p ap menm pale de putch. Mwen kwè ke w konprann...

Alò m ap tande w!
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Message  Thunder Jeu 15 Juil 2010 - 9:17

Joel a écrit:
Marc-Henry a écrit:On pourrait aussi poser la question comme suit: Que faire quand les leaders de l'opposition sont tous des pustchistes?
Ah! Ha! men vre kessyon wi mesye.

AYIBOBO pou wou MARC;
OU tou wè se yon poutchis ki ekri atik ke RICO mete an.
Li lan kapasite entelektyèl.Ki moun ki ap detèmine kapasite entelekt`yèl moun lan ;se poutchis ki ekri atik lan?
E de moun tankou LULA ak EVO MORALES;lan ki kategori poutchis malpouwont lan mete yo?
Lan PEROU te gen yon nèg ki prezidan;misye te gen yon doktora lan EKONOMI POLITIK e misye te pwofesè lan STANFORD youn lan 10 pi gwo inivèsite sou planèt lan.
Lè misye t ap kite pouvwa a mwens ke 10% pèp perivyen an te apwouve de li.
Se sa ke mwen pa vle wè mesye ALTERPRESSE yo,pou y ap kite yon inyoran konsa paske l ka jwe ak mo franse yo ;pou l ap vini ekri atik pou yo pran l oserye.

Wi ak ou MARC;
M AP DI ABA TOUT POUTCHIS KOUDETAYIS,ANACHIS.
Tankou CHURCHILL TE DI L ""Demokrasi pa bon ,men li pi bon ke tout lòt sistèm yo""

Pa kòmanse voye flè. Moun nan ekri yon atik, kòmante sou li. Si w pa aksepte ak sa li di an, di poukisa, epi fè lide pa w pase.

Pa genyen moun la ki di ke yo kont demokrasi (eksepte Marc byen antandi LOL). M ap repete w ankò. Demokrasi baze sou sa ke yo rele nan lang angle "checks and balances". Sa vle di, ke pouvwa a divize an plizyè branch kote ke yon branch ap veye yon lòt branch e vise vèsa. Alò, si demokrasi bati sou yon konsèp konsa, nou ka dakò ke demokrasi se pa yon lisans pou youn nan branch yo fè sa yo vle. Donk, yon bon demokrasi toujou prevwa ki jan pou yo destitiye youn nan branch sa yo, si yo vyole lwa peyi an.

Mwen te konnen ke w t ap vini ak jan de ekzanp sa yo, se sa ki fè ke mwen te pran swen di nou, pou nou pran tan pou nou diferansye "enkonpetans" ak "movèz fwa". Nan "movèz fwa", n ap jwenn vyolasyon lwa. Pou sa ke mwen konnen deja, yon moun gen dwa "enkonpetan", men li gen dwa pa vyole okenn lwa.

Joel! Mwen konnen ke w pi entèlijan ke sa lontan. Pa vini rabache menm jilbrèt yo, vini ak agiman konkrè pou w demontre pwen de vi w.

M ap tande w!
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Message  Thunder Jeu 15 Juil 2010 - 9:25

Kòm ekzanp "enkonpetans", mwen ka pran Ti Bush. E kòm ekzanp de "movèz fwa", mwen ka pran Richard Nixon.
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Message  Joel Jeu 15 Juil 2010 - 9:34

Mwen pa konnen ki jan w etabli diferans ant enkonpetans ak movèz fwa a.
Ki sa ki enkonpetans lan;ki sa ki movèz fwa a?
Kimoun ki pou detèmine kisa ki kisa!
THUNDER;
Ou ka genyen yon moun ou renmen ki vin prezidan;ou gen dwa renmen l e mwenmenm mwen konsidere l kou ""dyab"".
Alòs se pou mwen awoje m dwa paske mwen detèmine ke moun lan pa bon ,pou yo kapote l?
Ki dwa mwen genyen pou m fè sa;se pou sa genyen eleksyon.
Se ta devwa m pou mete m a la tach pou m fè pèp lan konprann ke moun ou renmen an pa bon;si m paka fè sa,se wete kò m;sitou mwen pa gen dwa pou m rantre lan aktivite pou m ranvèse moun ou renmen an ;tankou m di l se pou sa eleksyon ekziste.

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Message  Thunder Dim 18 Juil 2010 - 11:42

Se pa yon kesyon de ki moun wou renmen, ak sa ke w pa renmen. N ap pale de legalite. Se pa paske wou renmen yon moun, oubyen paske li te swadifizan pase nan eleksyon ki fè ke lalwa ka tounen yon tòchon pye pou li.

Konstitisyon an prevwa kijan pou moun pran pouvwa a ak fason pou yo jere back peyi an. Pa genyen anyen de demokratik nan yon gouvènman k ap vyole lalwa sistematikman. An nou retire koze emosyon, kisa pou nou fè lè yon rejim ap kraze demokrasi nan non demokrasi?

Yon moun gen dwa pa t renmen Bush oubyen pa renmen Obama, yo tou 2 te fini oubyen ap fini manda yo kòmsadwa toutotan ke yo pa vyole lwa peyi an.

Men depi yon prezidan konprann ke se li ki rwa, si lajistis ak paleman an pa ka ekzèse pouvwa yo kòmsadwa, oudimwens, yo se yon bann tyoul ki pare menm pou ofri tèt yo kòm papye, lè prezidan an ale kay madanm Viktò. Se pou sitwayen peyi an leve kanpe e ekzèse dwa yo. Si sitwayen peyi an p at leve kanpe an 1986, atò konsa se Ti Nicolas ki t ap sou ban rezèvis lan, ki t ap chofe.

Se sa ki fè, m ap rele "aba diktati" anvan ke mwen rele "aba koudeta".
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Message  Sasaye Dim 18 Juil 2010 - 13:35

Apa yo pa t jete Franswa Divalye ki te reyèlman yon diktatè sanginè!!!
Kote pèp la ak tout koudetayis yo te ye?

Se pou sitwayen peyi an leve kanpe e ekzèse dwa yo

Lè pèp te leve kanpe kont Janklod se pou pwoteste kont asasina ak maspinaj kont timesye latibonit yo.

Yo pat fè anyen kont volè, korypsion, moun ki mouri lan Fò Dimanch, vò sistematik, latòti, maspinaj.

Si sitwayen peyi an p at leve kanpe an 1986, atò konsa se Ti Nicolas ki t ap sou ban rezèvis lan, ki t ap chofe.

Yo pa t kouri dèyè l paske li pa t gen yon manda ki pou fini.
Yo pa t di anyen paske li te avi lan peyi an.
Yon gouvènman ki te ereditè.
Ki pa t lan konstitisyon peyi dAyiti.

Kote konstitisyonalis yo te ye?
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Message  Thunder Dim 18 Juil 2010 - 13:57

Apa yo pa t jete Franswa Divalye ki te reyèlman yon diktatè sanginè!!!
Kote pèp la ak tout koudetayis yo te ye?

Pèp Ayisyen an pasyan, men yo pa kannannan. Menm si sa te pran yo 29 lane oubyen 13 lane, jou pou yo leve kanpe an, katouch makout oubyen chimè p ap fè yo bat ba.

Lè pèp te leve kanpe kont Janklod se pou pwoteste kont asasina ak maspinaj kont timesye latibonit yo.

Yo pat fè anyen kont volè, korypsion, moun ki mouri lan Fò Dimanch, vò sistematik, latòti, maspinaj.

Eske sa vle di ke pèp pa genyen nanm ase pou li konprann lè moun ap vòlò yo? Oubyen kraze zo yo? Touye yo?

Yo pa t kouri dèyè l paske li pa t gen yon manda ki pou fini.
Yo pa t di anyen paske li te avi lan peyi an.
Yon gouvènman ki te ereditè.
Ki pa t lan konstitisyon peyi dAyiti.

Kote konstitisyonalis yo te ye?

Jou fèy lan tonbe nan dlo, se pa jou an ke l pouri. Lè pèp lan fatige ak nou, plizyè dizèn milye makout oubyen chimè p ap ka kenbe pèp lan sou nich li. 1986 ak 2004 se prèv yo.

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