Quelle école pour quelle société ?
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Quelle école pour quelle société ?
Quelle école pour quelle société ?
Cinq cent mille enfants du Grand Sud doivent aller gratuitement à l’école dès septembre, d’après le Premier ministre désigné Daniel Gérard Rouzier. Projet ambitieux ! Trop ambitieux, disent certains. Cependant, c’est de ce genre de projet dont a besoin un pays comme Haïti pour entrer dans le concert des nations et combler le fossé qui le sépare des autres pays, notamment de ses voisins de la Caraïbe. C’est également le prix à payer pour changer de statut et laisser les rangs des Pays les moins avancés (PMA).
Comment absorber ces nouveaux écoliers ? Faire entrer plusieurs centaines de milliers d’enfants dans le système scolaire haïtien d’ici septembre paraît peu réaliste. Les chiffres avancés par le président de la République sont plus que fantaisiste, estiment certains membres du corps éducatif. Les raisons évoquées sont légion : la capacité d’accueil du parc scolaire, notamment après le séisme du 12 janvier 2010 où des écoles fonctionnent encore sous des tentes, dans des abris transitoires et même sous des arbres ; le nombre d’enseignants disponibles qui constitue un problème majeur, d’autant que ceux qui existent ne sont pas forcément de qualité. 85% des 70 mille enseignants en exercice n’auraient pas la formation requise selon les chiffres du ministère de l’Education nationale.
Matérialiser un tel « projet » suppose une réforme en profondeur avec la construction massive d’infrastructures scolaires dans plusieurs départements. Pourtant le nombre de salles de classe qui sera créé d’ici septembre demeure encore énigmatique. Les dilatoires entre Parlement et Exécutif sur la question de la ratification du Premier ministre n’arrangent en rien la situation. Le président a-t-il déjà procédé au recensement des enfants non-scolarisés et des écoles disponibles dans le Grand Sud pour se faire une idée de la faisabilité de son projet? Rien de moins sûr. Qu’en sera-t-il des écoles privées ? Quel rôle joueraient-elles dans ce vaste projet national d’éducation ? Nul ne sait.
L’école gratuite pour tous, comme prévu par la Constitution de 1987, alimente donc les débats et apparait comme un idéal à très long terme. En tout cas, avec environ 85% du parc scolaire aux mains du secteur privé, un partenariat public/ privé parait incontournable pour faire atterrir la vision ou le projet du chef de l’Etat. En effet, selon le POHDH, sur 100 écoles, 85 appartiennent au secteur privé. La gratuité de l’éducation devra être plus qu’un simple discours populiste sans encrage dans la réalité douloureuse que traverse le pays. S’il est vrai que ce discours fait renaitre l’espoir pour certaines couches de la société haïtienne, il doit cependant aller plus loin qu’une action isolée qui concerne seulement l’éducation, et faire partie d’un projet global de société et de construction de l’homme haïtien en fonction des objectifs de la nation qui devront être clairement définis.
Et la qualité…
Selon Josué Mérilien, coordonnateur de l’Union nationale des normaliens haïtiens (Unnoh), le contenu de ce qui est enseigné dans les écoles haïtiennes est désuet. L’école est en rupture avec la société, elle ne permet pas la transformation sociale nécessaire au développement et à la relance du pays. En tant que lieu de transmission de la connaissance, l’école suggère une certaine compétence qui devra conduire à une conscience politique. Ainsi, elle pourra assurer de manière efficace son rôle de reproduction sociale tout en permettant à l’idéal démocratique de se développer dans le milieu.
Bien que certains s’en défendent, l’école au départ est conçue pour une élite et avec les références de cette élite. « La culture de l’école n’est pas celle des ouvriers, mais celle des gens aisés », soutient le penseur français Pierre Bourdieu. Pour palier les écarts entre les couches sociales du pays, construire l’école dont notre société a besoin et réduire les écarts entre les différentes fractions sociales, il faut une harmonisation du système scolaire, tant dans le contenu enseigné que dans les conditions de fonctionnement. L’école doit être haïtienne, estime Josué Mérilien. C’est-à-dire, traiter la réalité du pays pour éviter de former des Haïtiens étrangers sur leur propre terre.
Le parc scolaire doit également être modernisé pour répondre aux exigences de la concurrence internationale. Cette initiative permettra de réduire le taux de déperdition du système qui atteint des proportions démesurées avec plus de 67%. De ce fait, l’école ne doit plus être un lieu de récitation, mais un lieu de développement des structures mentales. Aujourd’hui, elle fait le contraire de ce qu’elle devrait faire. Le décalage entre ce qu’on y apprend et la vie réelle est frappant, conséquemment, ne garantit en rien la réussite de l’écolier. Seuls les plus audacieux arrivent à se faire une place au soleil. Cette situation contribue à fragiliser un peu plus le pays qui, dit-on, est déjà en panne de ressources humaines compétentes. Les données de l’apprentissage doivent être en rapport avec le milieu pour faciliter le changement et le renouvellement des forces sociales.
Poser le problème de l’école revient également à poser le problème de la langue de scolarisation. Du point de vue psycholinguistique, on ne peut apprendre que dans une langue qu’on maîtrise. L’école doit permettre d’acquérir des données du milieu, ce qui doit se faire et qui est possible dans la langue maternelle. L’école haïtienne n’atteint pas ses objectifs puisqu’elle ne traite pas de problèmes du milieu, avance Mérilien. De plus, la transmission du savoir se fait dans une langue non maîtrisée par l’élève. Pour le POHDH, une école haïtienne efficace est une école qui adopte, pour langue de vulgarisation et de transmission de connaissances, la langue maternelle à savoir, le créole.
Une école qui fonctionne selon les attentes de la société est une école qui intègre le plus grand nombre d’enfants possible et qui transmet les méthodes pour transformer le milieu. Dans ce contexte, les apprenants seront plus compétents et auront une connaissance pratique, ce qui contribuera à rétablir certaines valeurs civiques et à développer un certain respect pour la patrie. Ce sera l’école, dit-on, de tous les Haïtiens.
doulion29@yahoo.fr
Lionel Edouard
Cinq cent mille enfants du Grand Sud doivent aller gratuitement à l’école dès septembre, d’après le Premier ministre désigné Daniel Gérard Rouzier. Projet ambitieux ! Trop ambitieux, disent certains. Cependant, c’est de ce genre de projet dont a besoin un pays comme Haïti pour entrer dans le concert des nations et combler le fossé qui le sépare des autres pays, notamment de ses voisins de la Caraïbe. C’est également le prix à payer pour changer de statut et laisser les rangs des Pays les moins avancés (PMA).
Comment absorber ces nouveaux écoliers ? Faire entrer plusieurs centaines de milliers d’enfants dans le système scolaire haïtien d’ici septembre paraît peu réaliste. Les chiffres avancés par le président de la République sont plus que fantaisiste, estiment certains membres du corps éducatif. Les raisons évoquées sont légion : la capacité d’accueil du parc scolaire, notamment après le séisme du 12 janvier 2010 où des écoles fonctionnent encore sous des tentes, dans des abris transitoires et même sous des arbres ; le nombre d’enseignants disponibles qui constitue un problème majeur, d’autant que ceux qui existent ne sont pas forcément de qualité. 85% des 70 mille enseignants en exercice n’auraient pas la formation requise selon les chiffres du ministère de l’Education nationale.
Matérialiser un tel « projet » suppose une réforme en profondeur avec la construction massive d’infrastructures scolaires dans plusieurs départements. Pourtant le nombre de salles de classe qui sera créé d’ici septembre demeure encore énigmatique. Les dilatoires entre Parlement et Exécutif sur la question de la ratification du Premier ministre n’arrangent en rien la situation. Le président a-t-il déjà procédé au recensement des enfants non-scolarisés et des écoles disponibles dans le Grand Sud pour se faire une idée de la faisabilité de son projet? Rien de moins sûr. Qu’en sera-t-il des écoles privées ? Quel rôle joueraient-elles dans ce vaste projet national d’éducation ? Nul ne sait.
L’école gratuite pour tous, comme prévu par la Constitution de 1987, alimente donc les débats et apparait comme un idéal à très long terme. En tout cas, avec environ 85% du parc scolaire aux mains du secteur privé, un partenariat public/ privé parait incontournable pour faire atterrir la vision ou le projet du chef de l’Etat. En effet, selon le POHDH, sur 100 écoles, 85 appartiennent au secteur privé. La gratuité de l’éducation devra être plus qu’un simple discours populiste sans encrage dans la réalité douloureuse que traverse le pays. S’il est vrai que ce discours fait renaitre l’espoir pour certaines couches de la société haïtienne, il doit cependant aller plus loin qu’une action isolée qui concerne seulement l’éducation, et faire partie d’un projet global de société et de construction de l’homme haïtien en fonction des objectifs de la nation qui devront être clairement définis.
Et la qualité…
Selon Josué Mérilien, coordonnateur de l’Union nationale des normaliens haïtiens (Unnoh), le contenu de ce qui est enseigné dans les écoles haïtiennes est désuet. L’école est en rupture avec la société, elle ne permet pas la transformation sociale nécessaire au développement et à la relance du pays. En tant que lieu de transmission de la connaissance, l’école suggère une certaine compétence qui devra conduire à une conscience politique. Ainsi, elle pourra assurer de manière efficace son rôle de reproduction sociale tout en permettant à l’idéal démocratique de se développer dans le milieu.
Bien que certains s’en défendent, l’école au départ est conçue pour une élite et avec les références de cette élite. « La culture de l’école n’est pas celle des ouvriers, mais celle des gens aisés », soutient le penseur français Pierre Bourdieu. Pour palier les écarts entre les couches sociales du pays, construire l’école dont notre société a besoin et réduire les écarts entre les différentes fractions sociales, il faut une harmonisation du système scolaire, tant dans le contenu enseigné que dans les conditions de fonctionnement. L’école doit être haïtienne, estime Josué Mérilien. C’est-à-dire, traiter la réalité du pays pour éviter de former des Haïtiens étrangers sur leur propre terre.
Le parc scolaire doit également être modernisé pour répondre aux exigences de la concurrence internationale. Cette initiative permettra de réduire le taux de déperdition du système qui atteint des proportions démesurées avec plus de 67%. De ce fait, l’école ne doit plus être un lieu de récitation, mais un lieu de développement des structures mentales. Aujourd’hui, elle fait le contraire de ce qu’elle devrait faire. Le décalage entre ce qu’on y apprend et la vie réelle est frappant, conséquemment, ne garantit en rien la réussite de l’écolier. Seuls les plus audacieux arrivent à se faire une place au soleil. Cette situation contribue à fragiliser un peu plus le pays qui, dit-on, est déjà en panne de ressources humaines compétentes. Les données de l’apprentissage doivent être en rapport avec le milieu pour faciliter le changement et le renouvellement des forces sociales.
Poser le problème de l’école revient également à poser le problème de la langue de scolarisation. Du point de vue psycholinguistique, on ne peut apprendre que dans une langue qu’on maîtrise. L’école doit permettre d’acquérir des données du milieu, ce qui doit se faire et qui est possible dans la langue maternelle. L’école haïtienne n’atteint pas ses objectifs puisqu’elle ne traite pas de problèmes du milieu, avance Mérilien. De plus, la transmission du savoir se fait dans une langue non maîtrisée par l’élève. Pour le POHDH, une école haïtienne efficace est une école qui adopte, pour langue de vulgarisation et de transmission de connaissances, la langue maternelle à savoir, le créole.
Une école qui fonctionne selon les attentes de la société est une école qui intègre le plus grand nombre d’enfants possible et qui transmet les méthodes pour transformer le milieu. Dans ce contexte, les apprenants seront plus compétents et auront une connaissance pratique, ce qui contribuera à rétablir certaines valeurs civiques et à développer un certain respect pour la patrie. Ce sera l’école, dit-on, de tous les Haïtiens.
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Lionel Edouard
Maximo- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
"Du point de vue psycholinguistique, on ne peut apprendre que dans une langue qu’on maîtrise. L’école doit permettre "
sa se pa yon bet seren ke yo montre li ki ekri sa non.Kami ,ou tande.pran bonne note ma chè pou pa kite babwen ki ap fè demagoji fè w pyafe pou rans.
sa se pa yon bet seren ke yo montre li ki ekri sa non.Kami ,ou tande.pran bonne note ma chè pou pa kite babwen ki ap fè demagoji fè w pyafe pou rans.
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Menm si se 500 mil lekol bolèt o mwen bann ti moun ki lese pou kont ta genyenn yon fom sosyabilizasyon nan frekante yon enstitisyon.
Men sa mwen pa konpran eske se vreman premue minis presanti ki lanse bagay sa.
MEZANMIRO KISA YO DI POU TI MOUN NAN LATIBONIT. AK GRAN NO.
ZAFÈ 500 OOO TI MOUN YON GRENN KOU POU SID PEYI A.
Se pakèt ak bann poukisa tout avantaj yon grenn kou pou Sid.
Eske lot rejyon peyi pral pran o mo Dessalines si yo pa leve kanpe, rele anmwe yo pa vreman moun.
Men sa mwen pa konpran eske se vreman premue minis presanti ki lanse bagay sa.
MEZANMIRO KISA YO DI POU TI MOUN NAN LATIBONIT. AK GRAN NO.
ZAFÈ 500 OOO TI MOUN YON GRENN KOU POU SID PEYI A.
Se pakèt ak bann poukisa tout avantaj yon grenn kou pou Sid.
Eske lot rejyon peyi pral pran o mo Dessalines si yo pa leve kanpe, rele anmwe yo pa vreman moun.
Rico- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
http://www.unesco.org/new/en/media-services/single-view/news/unesco_director_general_salutes_launch_of_us360_million_fund_for_education_in_haiti/back/18256/
kami- animatrice
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Resources identified so far should allow around 350,000 children to go to school in the first year. Around 1.9 million children in total are expected to benefit from this initiative.
an nou fè yon ti kalkil byen senp.an nou di 30 ti moun pa klass pa profesè.konbyen sal de klass e konbyen profese nou beswen koulyè la anvan lekol ouvri pou rev saa ta yon reyalite nan premye ane.350,000/30=11667.sall de klass ak onze mil si san swasant set nouvo profesè.an nou kontinye menm si nou bati chak lekol ak 20 sal de klass ak konfò kantinn , atelye fok nou ta bati o mwen 583 lekol anvan septembre.Kombyen chak lekol sa yo pral koute?kombyen nou pral peye profese, kwisinye ,gason ak fanm ki pou netoye lekol sa yo?
se pa fè deamgoji non fok nou ka file pwent kreyon nou pou nou fè kalkil anvan nap repete yon paket vye pawol sans sans pou nou fè zombi pyafe.
an nou fè yon ti kalkil byen senp.an nou di 30 ti moun pa klass pa profesè.konbyen sal de klass e konbyen profese nou beswen koulyè la anvan lekol ouvri pou rev saa ta yon reyalite nan premye ane.350,000/30=11667.sall de klass ak onze mil si san swasant set nouvo profesè.an nou kontinye menm si nou bati chak lekol ak 20 sal de klass ak konfò kantinn , atelye fok nou ta bati o mwen 583 lekol anvan septembre.Kombyen chak lekol sa yo pral koute?kombyen nou pral peye profese, kwisinye ,gason ak fanm ki pou netoye lekol sa yo?
se pa fè deamgoji non fok nou ka file pwent kreyon nou pou nou fè kalkil anvan nap repete yon paket vye pawol sans sans pou nou fè zombi pyafe.
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Konesè ya tounen ekspè kounye ya. E byen apwan Rozo se nan moman pi defavorab nan on peyi ki chaje a pwoblèm ke ou wè on gwo gason pèse, e tout sa ransè ak magouyè pat ka fè ou pat ve fè reyalize. Wè pa wè bagay yo ap chanje, sa'w pa vle ya ap fèt kan menm.
Maximo- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Mwen deja di w se pa kaka kalbass ki nan tet mwen nanpren oken kaboten ki ka fè m pyafe ak demagoji al reli teks ou pibliye wa wè se pa mwen ki di ke sa martelly di ya pa reyalisab nan yon sel manda.li pa ka fouti bati lekol pou skolarise 350,000 ti moun nan premye ane .Map pale de lekol wi se pa yon ti tonel non. Si wou ak kami pat bwè siwo myel tet kale byen bande ou ta wè sa pa posib.ah ah ah ah
Dernière édition par Le gros roseau le Ven 17 Juin 2011 - 17:06, édité 1 fois
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Roseau,
Aparaman ou se yon eksper an la matyer dedikasyon, pou chif sa yo wap avanse yo fe nou konprann ke reyelman ou montre pwoje ireyalizab. Donk sa pou yo fe? kite ti moun yo nan lari, seta meyer solusyon an?
Non moncher an bon patryot ler ou gen yon plan byen elabore konsa se pou soumet li bay otorite konpetan yo an Ayiti prinsipalman gouvenman Martelly pou montre yo ke sa yo vle fe an materyelman inposib san ke ou pa we plan pa yo an.
UNESCO bat bravo pou granmesi paske yo pat pran kontak avek ou.
Aparaman ou se yon eksper an la matyer dedikasyon, pou chif sa yo wap avanse yo fe nou konprann ke reyelman ou montre pwoje ireyalizab. Donk sa pou yo fe? kite ti moun yo nan lari, seta meyer solusyon an?
Non moncher an bon patryot ler ou gen yon plan byen elabore konsa se pou soumet li bay otorite konpetan yo an Ayiti prinsipalman gouvenman Martelly pou montre yo ke sa yo vle fe an materyelman inposib san ke ou pa we plan pa yo an.
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kami- animatrice
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Men se pa mwen ki di sa non al li teks ke maximo mete sou forum lan non tonnè de dye.Normalyen ki bay statistik yo se pa yon moun ki chita deyè yon biro ki ap voye monte pou yon gouvneman pase se yo ki metel .
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Rozo pakon yon med lan edikasyyon sitou sou peyi dayiti.Se dyole lap fe kom ansyen bett serin ki vin sou moun kounye a .Li ouve bek li lan tout sa li pa konen.
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Rozo mwen mete teks la menm pou komantè vini fèt, e pou nèg tankou'w, nèg anti chanjman vini voye monte. Map repete'w anko chak move epok nan istwa on pèp ou jwenn on nèg ekstraodinè vini parèt ak de ide ke tout moun ap di enposib e reyalize yo e soti pèp la nan pwoblèm lan. Ou te konn ap pale anpil kote li pwal jwen kob sa pou li bay lekol gratis la, li montre ke li ka jwenn kob la e fon pou fè travay sa deja fonksyonèl e kob komanse tonbe ladan'l e oganizasyon entènasyonal gentan vini ap patisipe nan fon sa. Alo Rozo avan ou vini ak on pakèt analiz ki depase'w pwan ti chèz ba'w chita tann kite kwafè ya koupe cheve'w.
Maximo- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
babwen al fout monte yon pye bwa pou al bat lestomak retire en pe pis nan kò w tande se pa mwen ki ekri teks ki mande :Quelle ecole pour quelle societé. se yon ekspè ki ekril e se pa premye moun ki ekril al li teks ke dr Dejean ak dr Desgraff ekri moun ki pa kanmarad babwen tankou w.
maximo nanpren oken ansyen bouretye ki ka koupe cheve m tande.map fout parye lajan ak w martelly pa fouti mete 350.000 ti moun lekol nanpremye ane. sispann voye monte nan nou parye yon mil dola.Si martelly mete 350.000 ti mon lekol nan premye ane tankou Joel di ya yo met tou amande konstitutyon pou pemet li kandida an 2016.mete lajan w kote dyol w ye. voye mil dola w la ba marc henry map voye pam lan. epi an septembre pwochen . pou yo montre kote yo mete 350,000 nouvo ti moun sa yo lekol.
maximo nanpren oken ansyen bouretye ki ka koupe cheve m tande.map fout parye lajan ak w martelly pa fouti mete 350.000 ti moun lekol nanpremye ane. sispann voye monte nan nou parye yon mil dola.Si martelly mete 350.000 ti mon lekol nan premye ane tankou Joel di ya yo met tou amande konstitutyon pou pemet li kandida an 2016.mete lajan w kote dyol w ye. voye mil dola w la ba marc henry map voye pam lan. epi an septembre pwochen . pou yo montre kote yo mete 350,000 nouvo ti moun sa yo lekol.
Dernière édition par Le gros roseau le Ven 17 Juin 2011 - 17:30, édité 1 fois
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Le gros roseau a écrit:babwen al fout monte yon pye bwa pou al bat lestomak retire ne pe pis nan kò w tande se pa mwen ki ekri teks ki mande :Quelle ecole pour quelle societé. se yon ekspè ki ekril e se pa premye moun ki ekril al li teks ke dr Dejean ak dr Desgraff ekri moun ki pa kanmarad babwen tankou w.
maximo nanpren oken ansyen bouretye ki ka koupe cheve m tande.map fout parye lajan ak w martelly pa fouti mete 350.000 ti moun lekol nanpremye ane. sispann voye monte nan nou parye yon mil dola.
Rozo fèk pèdi, li pèdi kontrol li, li komanse ap krache venen'l sou forum lan.
Maximo- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
ou pè babwen yan ;mwen li pa ka kraponnen m. se li ki paret ak vye mo li yo. mwen di w ankò mete lajan w kote dyol w ye mete ak li pou nou voye yon 2 mil dola ba marc henry mwen map voye 2 mil dola pam si martelly reyisi mete 350.000 nouvo ti moun nan lekol ki rele lekol pa anba tonel non nou genyen si nou vle ogmante miz la na fè m konnen.Mwen pa nan pale anpil ak nou ankò mete lajan nou deyò.
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Roseau,Le gros roseau a écrit:Men se pa mwen ki di sa non al li teks ke maximo mete sou forum lan non tonnè de dye.Normalyen ki bay statistik yo se pa yon moun ki chita deyè yon biro ki ap voye monte pou yon gouvneman pase se yo ki metel .
Ou site chif you, ou defann yo e ou dakor ak yo, kisa ou vlem te di ou.
kami- animatrice
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Bett serin,Kalma tanda !Gadavou!Marquez le pas sur place !Min pawol ou konpwan byen .Se nivo ou .Sesakfe wap pwan de gwo saflet lan eseye depasse nivo sa a .Kote w ye ou bon.Rete la .La nati pat prevwa pou te pi bon ke sa.Ou pa we ak tout efo ou fe se tounyn wap tounyn tou ron espess de souflantyou .
Restavek toujou ap fe lwang pou moun konen kipa kanmarad yo .Ni Dejean Ni Degraf pa inpresyone mwin .Sepa jodi mesye sayo ap ekri epi pep la pi sott toujou .Tout moun fe lajan yo jan yo kapab sou do pep sa a .
Lan vi pa mwin mwin pokio we yon ayisyen ki vini ak ide orijinal de jeni pou retire peyi a a ter a .Tout se kopye yap kopye epi yo kopye mal paske yo vle montre ke sepa sou blan an yo ap kopye . Ninpott ti radott mesye nou yo ekri ninpott malpwopte epi se jeni li ye paske se mediok ki antoure li .Seasake fe nou paka avanse wi Rozo .Trop kretin tankou ou ap rele bravo pou ninpot radott .
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Re: Quelle école pour quelle société ?
Se wou ki poste yon atik ke lunesco pibliye ki pa an armoni ak reyalite peyi ya.mwen di w konpare atik lunesco ak atik ke yon ayisyen konpetan ekri wa wè ki moun ki nan rev.Yon mioun pa beswen ekspè an edikatyon pou konprann reyalite peyi dayiti an matyè edikatyon jounen jodya.depi kobyen tan LUNESCO fome ?sak pase an ayiti nan matyè edikatyon?alò poga moun vinn dim sa LUNESCO ekri tankou se pawol levanjil.Mwen di nou ankò fok nou kite herd mentality saa pou yo pa fout mennen nou labatwa.Bon dye ba nou entelijans tankou tout moun fok nou fè servo nou travay tou pou charlatan kaboten pa ba nou zannanna pou Suzanne.
Hey maxima map tann repons w ekske wap mete lajan w deyò.ah ah ah ah
Hey maxima map tann repons w ekske wap mete lajan w deyò.ah ah ah ah
Dernière édition par Le gros roseau le Ven 17 Juin 2011 - 17:51, édité 3 fois
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
mwen map voye 2 mil dola pam si martelly reyisi mete 350.000 nouvo ti moun nan lekol ki rele lekol pa anba tonel
Mini wi .
Divize 2000 ak 350,000 na we sa rozo pa vle di a kler a.
Mini wi .
Divize 2000 ak 350,000 na we sa rozo pa vle di a kler a.
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Re: Quelle école pour quelle société ?
"Mini wi"
bon se pa nonm saa pa kon pale kreyol.epi li ap plede bat lestomak li sou moun.Hey babwen eske w genyen yon 2 mil tou ou ka mete nan pari ya.Si martelly vle mete yon 10000 tou mwen ap tann li .an nou rankontre Montreal mwa pwochen pou tout moun vini ak lajan yo.Si yon nom pa ka fè sa se ferme la.ah ah ah ah
bon se pa nonm saa pa kon pale kreyol.epi li ap plede bat lestomak li sou moun.Hey babwen eske w genyen yon 2 mil tou ou ka mete nan pari ya.Si martelly vle mete yon 10000 tou mwen ap tann li .an nou rankontre Montreal mwa pwochen pou tout moun vini ak lajan yo.Si yon nom pa ka fè sa se ferme la.ah ah ah ah
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Re: Quelle école pour quelle société ?
rozo
mwin deja diou ke mwin investi a pli de 2000 dola deja .Sa gin vintan wi .Mwin pa gfin anyen poum prouve paske mwin pat fe sam te fe a poum tesa fe we.
mwin deja diou ke mwin investi a pli de 2000 dola deja .Sa gin vintan wi .Mwin pa gfin anyen poum prouve paske mwin pat fe sam te fe a poum tesa fe we.
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Re: Quelle école pour quelle société ?
MAXIMO;
M ap adrese m ak ou ;paske se ou menm ki gen lisidite toujou.
Sa MATELI ap di ,pou mwa SEPTANM ou byen OKTÒB enposib.
Li paka fè l .Kote lekòl yo? kote pwofesè yo?
Si misye ta reyisi fè mwatye lan sa li di l ap fè an ;m ap kwè ke misye gen kapasite pou l mache sou dlo tou.
M ap adrese m ak ou ;paske se ou menm ki gen lisidite toujou.
Sa MATELI ap di ,pou mwa SEPTANM ou byen OKTÒB enposib.
Li paka fè l .Kote lekòl yo? kote pwofesè yo?
Si misye ta reyisi fè mwatye lan sa li di l ap fè an ;m ap kwè ke misye gen kapasite pou l mache sou dlo tou.
Joel- Super Star
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Jeu de rôle: Le patriote
Re: Quelle école pour quelle société ?
Joel,
Pemet mwen di ou ke ou te din poun te swiv yon pwogram ke Gates te gen nan television. Jou mwen te gade pwogram sa-a sete Cuba yo tap prezante, nan pwogram nan yo te montre kouman Fidel Castro te komanse pwogram edikasyon li yan, eske ou sonje te gen anpil dout tou wi ler sa dapre sa papam ap dim?
Pemet mwen di ou ke ou te din poun te swiv yon pwogram ke Gates te gen nan television. Jou mwen te gade pwogram sa-a sete Cuba yo tap prezante, nan pwogram nan yo te montre kouman Fidel Castro te komanse pwogram edikasyon li yan, eske ou sonje te gen anpil dout tou wi ler sa dapre sa papam ap dim?
kami- animatrice
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Jeu de rôle:
Re: Quelle école pour quelle société ?
KAMI;
SEPTANM ak OKTÒB se sèlman 3 ou 4 mwa de kounye an wi.
Sonje byen jan KIBA te fè l ;timoun ki gen laj 11 zan te kite lakay yo pou yon ETE pou y al montre granmoun li wi.Se te tout popilasyon an ki te leve kanpe pou eradike analfabetism .
Nou gen lespri sa a ann AYITI ;mwen pa kwè nou genyen l.
Si misye ta menm kòmanse fè sa ;seryezman,m ap bat bravo.
Ann atandan ; KAMI;
gen anpil lòt bagay ki pou fèt.Nou paka kontinye pou yon popilasyon de preslke 10 milyon ,pou n ap pwodwi 30 mil timoun ki fini lekòl segondè.
DOMINIKANI ,a kote nou an ,pwodwi omwens 300 mil chak ane ,e yo twouve l twò piti.
Pou nou ta jwenn pwofesè yo ,fò k nou ta louvri LEKÒL NÒMAL lan tout 10 depatman yo .Nou pare pou sa?
KAMI;
Mwen ta vle kwè ke sa posib vre ;men mwen pa kwè lan mirak.Kite misye eseye ;menm si misye ta reyisi fè 150 mil timoun an plis ale lekòl ann OKTÒB lan la a ;m ap rele VIV MATELI ;epi w pa p wè fè kritik ;m ap vin pi MATELIS pase w (lol)
SEPTANM ak OKTÒB se sèlman 3 ou 4 mwa de kounye an wi.
Sonje byen jan KIBA te fè l ;timoun ki gen laj 11 zan te kite lakay yo pou yon ETE pou y al montre granmoun li wi.Se te tout popilasyon an ki te leve kanpe pou eradike analfabetism .
Nou gen lespri sa a ann AYITI ;mwen pa kwè nou genyen l.
Si misye ta menm kòmanse fè sa ;seryezman,m ap bat bravo.
Ann atandan ; KAMI;
gen anpil lòt bagay ki pou fèt.Nou paka kontinye pou yon popilasyon de preslke 10 milyon ,pou n ap pwodwi 30 mil timoun ki fini lekòl segondè.
DOMINIKANI ,a kote nou an ,pwodwi omwens 300 mil chak ane ,e yo twouve l twò piti.
Pou nou ta jwenn pwofesè yo ,fò k nou ta louvri LEKÒL NÒMAL lan tout 10 depatman yo .Nou pare pou sa?
KAMI;
Mwen ta vle kwè ke sa posib vre ;men mwen pa kwè lan mirak.Kite misye eseye ;menm si misye ta reyisi fè 150 mil timoun an plis ale lekòl ann OKTÒB lan la a ;m ap rele VIV MATELI ;epi w pa p wè fè kritik ;m ap vin pi MATELIS pase w (lol)
Joel- Super Star
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Jeu de rôle: Le patriote
Re: Quelle école pour quelle société ?
hey babwen fok ou respekte Desgraff paske se pa nan yon iniversite borlet ke li ap anseye non .e wou ki bò wap anseye ?Sil tap di tet byen kale byen red ou ta rekonet valè l.sil se te yon ti wouj ou pa ta di li se yon kreten.Ou telman bet ou soud ou aveg nanpren oken lojik ke yo ka fè ak ou menm si yo vini ak chif pou montre w ke sa ni martelly ni Rouzier di ya pa ka fet an septmbre ni nan premye ane ya.Ou konn konbyen tan li ap pran nan yon peyi tankou ayiti pou bati yon grenn lekol?Mwen pap pale de yon ti tonel ak yon sel klass kote depi la pli ap tonbe tout ti moun se kouri lakay yo.
Genyen yon lot bagay ankò kombyen profese ki kalifye ki genyen nan peyi ya jounen jodya pou yo anboche pou anseye tout 350.000 ti moun sa yo nan sid la selman.Si w te genyen menm bon sans ou ta wè se pwopagann martelly ap fè.ak ki liv yo pral ba ti moun sa yo konbyen founiti klasik yo pral koute?sak fè w pa sispann radote lè w pa konprann yon bagay oly wap leve jip w tankou yon vye machan nan mache kwabosal.?Mwen genyen dwa di se mwen ki fè sesi se mwen ki fè sela tou men mwen pa beswen fè sa.Yon kestyon ki si enpotan konsa pou nou tout ta ka di sa nou panse ou vinn foure dyol bokyè w ladann pou di betiz.Map foput repetel ankò si se Martelly ou byen Rouzier ki di yon bagay konsa yo tou 2 se 2 demagog.
li pa pran sanl pou li sa moun ekri li kouri ap di vye radot komsi li konprann li ka karponnenm . mwen di w ankò mete lajan w kote dyol w ye. map parye ak ou 10000 dola si w vle ke yo pa ka bati tout lekol sa yo pou mete 350.000 nouvo ti moun nan lekol nan sid peyi ya nan prmeye ane .si w pa ka parye se fèmen dyol bokyè w la.
Genyen yon lot bagay ankò kombyen profese ki kalifye ki genyen nan peyi ya jounen jodya pou yo anboche pou anseye tout 350.000 ti moun sa yo nan sid la selman.Si w te genyen menm bon sans ou ta wè se pwopagann martelly ap fè.ak ki liv yo pral ba ti moun sa yo konbyen founiti klasik yo pral koute?sak fè w pa sispann radote lè w pa konprann yon bagay oly wap leve jip w tankou yon vye machan nan mache kwabosal.?Mwen genyen dwa di se mwen ki fè sesi se mwen ki fè sela tou men mwen pa beswen fè sa.Yon kestyon ki si enpotan konsa pou nou tout ta ka di sa nou panse ou vinn foure dyol bokyè w ladann pou di betiz.Map foput repetel ankò si se Martelly ou byen Rouzier ki di yon bagay konsa yo tou 2 se 2 demagog.
li pa pran sanl pou li sa moun ekri li kouri ap di vye radot komsi li konprann li ka karponnenm . mwen di w ankò mete lajan w kote dyol w ye. map parye ak ou 10000 dola si w vle ke yo pa ka bati tout lekol sa yo pou mete 350.000 nouvo ti moun nan lekol nan sid peyi ya nan prmeye ane .si w pa ka parye se fèmen dyol bokyè w la.
Le gros roseau- Super Star
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Re: Quelle école pour quelle société ?
ROZO;
Ou wè mesye yo ap pale de UNESCO an.Se UNESCO ki te voye JOSEPH C. BERNARD pou li te fè ti refòm sou edikasyon ki te fèt sou administrasyon JCD an ,lè yo te enywodwi KREYÒL lan klas primè yo.
BERNARD te vle ale pi lwen ,li te vle ranplase FRANSE kòm lang edikasyon pa KREYÒL;selon konsèp modèn yo.
Sa pa t pran tan ,pou yo mete misye a tè ;konsèvatè yo ,ti klas ki pa janm wè pi lwen ke bout nen yo te fè JCD revoke J.C. BERNARD.
Mwen te tande misye lan yon entèvyou anvan l mouri ;misye di entwodiksyon KREYÒL lan ,lan sistèm edikasyon an,ann AYITI;se pi gwo bagay li akonpli lan vi l ;men li regrèt yo pa t kite l ale pi lwen.
Depi apre BERNARD;ti gwoup retwograd lan ,kenbe tenn fas;yo pa kite okenn pwogrè fèt;keseswa sou gouvènman militè yo ou byen menm sou gouvènman LAVALAS yo.
Ou wè mesye yo ap pale de UNESCO an.Se UNESCO ki te voye JOSEPH C. BERNARD pou li te fè ti refòm sou edikasyon ki te fèt sou administrasyon JCD an ,lè yo te enywodwi KREYÒL lan klas primè yo.
BERNARD te vle ale pi lwen ,li te vle ranplase FRANSE kòm lang edikasyon pa KREYÒL;selon konsèp modèn yo.
Sa pa t pran tan ,pou yo mete misye a tè ;konsèvatè yo ,ti klas ki pa janm wè pi lwen ke bout nen yo te fè JCD revoke J.C. BERNARD.
Mwen te tande misye lan yon entèvyou anvan l mouri ;misye di entwodiksyon KREYÒL lan ,lan sistèm edikasyon an,ann AYITI;se pi gwo bagay li akonpli lan vi l ;men li regrèt yo pa t kite l ale pi lwen.
Depi apre BERNARD;ti gwoup retwograd lan ,kenbe tenn fas;yo pa kite okenn pwogrè fèt;keseswa sou gouvènman militè yo ou byen menm sou gouvènman LAVALAS yo.
Joel- Super Star
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Jeu de rôle: Le patriote
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