Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
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Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Bénin (IDENTITÉ)
Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Lundi, 03 Mars 2008 17:43 AGENCE DE PRESSE MÉDIA MOSAÏQUE Envoyer Imprimer PDF .
Le chercheur africain, Thomas Vanda, qui est à la fois pasteur, historien et linguiste, dément la version des faits enseignée depuis longtemps à l'école, à savoir que les ancêtres des Haïtiens proviennent du Bénin.
Dans une entrevue exclusive accordée à l'Agence de presse «Média Mosaïque», Thomas Vanda, qui affirme avoir travaillé avec des gens de la communauté haïtienne de Montréal, dit avoir été «surpris de voir rapidement que les Haïtiens ne provenaient pas du Bénin (Afrique), comme on le rapporte dans l'histoire».
La linguistique ne ment pas
Dans des études portant sur la linguistique qu'il a faites sur les Haïtiens, l'historien a fait remarquer qu'on peut facilement remonter aux origines de ces Antillais en se référant à leur langue maternelle ou d'usage.
Au fait, le créole, qui est parlé par les Haïtiens et qui a vu le jour il y a quelques centaines d'années en Haïti (anciennement St-Domingue), n'est rien d'autre qu'un mélange de français, parlé dans la colonie à l'époque, et de dialectes africains (langue des esclaves).
Le créole bourré de mots d'origine congolaise
«J'étais très étonné de faire un tel constat, parce qu'on leur (les gens originaires d'Haïti) dit qu'ils viennent du Bénin, mais, en réalité, les mots qu'ils utilisent dans leur nouvelle langue (créole) ne sont pas des mots béninois», a déclaré l'historien africain d'origine congolaise.
«Quand ils disent en créole : «"moun", "timoun", "granmoun" (ce qui veut dire respectivement en français: "humain", "enfant", "adulte"), ça vient de "mouna", "moutou". Le mot "malanga (patate)", c'est pratiquement des mots qui viennent du Congo», a-t-il fait savoir.
Autre mot évoqué par Thomas Vanda : «marasa (jumeau)». Selon le spécialiste, et nous le citons textuellement : «il n'y a aucune tribu en Afrique qui utilise ce mot pour désigner les jumeaux que la tribu de mon père. Ce n'est pas un mot que l'on trouve au Bénin».
L'effet du nombre sur la langue
Questionné sur la possibilité qu'il y ait, bien évidemment, des Congolais, mais également d'autres tribus africaines dans les cohortes d'esclaves que l'on transportait à St-Domingue à l'époque, Thomas Vanda insiste sur l'effet du nombre sur la langue.
À son avis, «ces mots ne sauraient devenir populaires et s'imposer dans la langue (créole) si le groupe ethnique duquel ils provenaient n'était pas majoritaire dans la population». Car, a-t-il fait remarquer, «sur le plan linguistique, c'est impossible que les membres d'un peuple utilisent le même mot pour un même objet lorsqu'ils sont séparés de plus de 1000 km».
«Autrement dit, si le mot "marasa", par exemple, prédomine aujourd'hui dans le vocabulaire des natifs d'Haïti, cela veut dire que la population d'esclaves qui a apporté ce mot était majoritaire, sans quoi, ce mot ne serait pas utilisé dans toute l'île», a-t-il expliqué à un journaliste de MEDIAMOSAIQUE.Com.
Ce qui lui fait dire que, paradoxalement, si le groupe majoritaire des esclaves qui habitaient l'île d'Haïti provenait du Bénin, on rencontrerait un nombre considérable de mots issus des dialectes béninois, et tel n'est pas le cas, a fait remarquer le linguiste doublé de son aura d'historien.
Les Haïtiens seraient des descendants de Bantous
À part la langue, il dit remarquer d'autres similitudes entre les Haïtiens et les Africains originaires du Congo. À l'instar de ces derniers, Thomas Vanda affirme que «les Haïtiens ont un gestuel bantou».
Selon lui, «tous ceux qui étaient déportés d'Afrique vers l'Amérique ou en Haïti sont issus d'une seule communauté d'Afrique. «Ce sont des Bantous, vous ne verrez pas les descendants de Peuls, de Tutsis ou de Pygmées en Haïti!», a-t-il précisé.
Rico- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Bon diskisyon RICO;
Se sa JK THORNTON di tou e misye lè li di yon bagay se yon bagay ki preske inivèsèlman aksepte.
An pasan pou THORNTON fè rechèch li yo ,li gen ""back up"" pafwa plizyè INIVÈSITE ak FONDASYON a la fwa;ISTWA KONGO se espesyalite misye .Misye ekri anpil sou KONGO menm sou peryòd le yo pa t gen anpil kontak ak EWOPEYEN.
Si w al sou sit ANGOLÈ yo ;w ap wè yo ap pale de JK THORNTON.
Yon lòt bagay ,se dènye esklav ki debake ;apre 1760,1770 konsa ki pou la plipa te orijinè de KONGO.Kongo se te yon GWO WÒYÒM e lan epòk 2zyèm mwatye 18yèm syèk ,te konn gen GÈ SIVIL pou kontwòl WÒYOM lan.Se anpil lan SOLDA ke yo fè prizonye lan GÈ SIVIL yo ,yo te konn vann lan ESKLAVAJ.
Anpil ladan yo tou,dapre THORNTON ,se te prizonye de GÈ ,lan la gè REZISTANS kont KOLONYALIS PÒTIGÈ yo.
Mesye sa yo ,tankou JK THORNTON rapòte te deja konn manyen FIZI ,menm ARTIYRI.Se rezon sa a ki fè yo pa t bezwen antrene pou yo te konfwonte diferan LAME EWOPEYEN yo .Anpil ladan yo ,te deja pi bon SOLDA ke EWOPEYEN sa yo.
Epitou lè y ap pale de KONGO se pa sèlman teritwa ke aktyèl KONGO an ye jounen jodi an!
Se sa JK THORNTON di tou e misye lè li di yon bagay se yon bagay ki preske inivèsèlman aksepte.
An pasan pou THORNTON fè rechèch li yo ,li gen ""back up"" pafwa plizyè INIVÈSITE ak FONDASYON a la fwa;ISTWA KONGO se espesyalite misye .Misye ekri anpil sou KONGO menm sou peryòd le yo pa t gen anpil kontak ak EWOPEYEN.
Si w al sou sit ANGOLÈ yo ;w ap wè yo ap pale de JK THORNTON.
Yon lòt bagay ,se dènye esklav ki debake ;apre 1760,1770 konsa ki pou la plipa te orijinè de KONGO.Kongo se te yon GWO WÒYÒM e lan epòk 2zyèm mwatye 18yèm syèk ,te konn gen GÈ SIVIL pou kontwòl WÒYOM lan.Se anpil lan SOLDA ke yo fè prizonye lan GÈ SIVIL yo ,yo te konn vann lan ESKLAVAJ.
Anpil ladan yo tou,dapre THORNTON ,se te prizonye de GÈ ,lan la gè REZISTANS kont KOLONYALIS PÒTIGÈ yo.
Mesye sa yo ,tankou JK THORNTON rapòte te deja konn manyen FIZI ,menm ARTIYRI.Se rezon sa a ki fè yo pa t bezwen antrene pou yo te konfwonte diferan LAME EWOPEYEN yo .Anpil ladan yo ,te deja pi bon SOLDA ke EWOPEYEN sa yo.
Epitou lè y ap pale de KONGO se pa sèlman teritwa ke aktyèl KONGO an ye jounen jodi an!
Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
J'appuie la dernière intervention de Joël , à savoir que tous les descendants haïtiens ne proviennent pas du Congo. Il faudrait revoir l'histoire de la Cérémonie du Bois Caiman pour se faire une idée plus claire. Toutes les tribus y étaient sur les lieux de ce grand événement qui a marqué l'histoire de la République d'Haïti en devenir à l'époque.
Excellent débat messieurs
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Marc H- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Non MAK;
Ils ne sont pas tous du KONGO.Il y avait cette grande concentration de ""KONGOS"" à la veille de la RÉVOLUTION à cause de circonstances historiques particulières.
Les esclaves importés ne duraient pas 5 ans dans la colonie .un JEAN CASIMIR dit qu'ils ne duraient pas plus de 3 ans;mais pour le grand maximum ,ils ne duraient pas 7 ans.
S'il n'y avait pas le grand mouvement de 1791 ,ces AFRICAINS périraient en grande majorité sur les plantations sucrières.
THORNTON dit que en 1791 ,environ 70% des ESCLAVES étaient nés en AFRIQUE.A cause des bouleversements dans le ROYAUME du CONGO ,ils venaient de cette région.
Mais aussi ,la culture du BÉNIN ,la culture YOROUBA avait déja influencé la culture haitienne.
Les YOROUBAS qui sont au BÉNIN étaient aussi dans le SUD de l'actuel NIGÉRIA.
Par le nombre ,la majorité des HAITIENS sont d'origine KONGOLAIS.
Ils ne sont pas tous du KONGO.Il y avait cette grande concentration de ""KONGOS"" à la veille de la RÉVOLUTION à cause de circonstances historiques particulières.
Les esclaves importés ne duraient pas 5 ans dans la colonie .un JEAN CASIMIR dit qu'ils ne duraient pas plus de 3 ans;mais pour le grand maximum ,ils ne duraient pas 7 ans.
S'il n'y avait pas le grand mouvement de 1791 ,ces AFRICAINS périraient en grande majorité sur les plantations sucrières.
THORNTON dit que en 1791 ,environ 70% des ESCLAVES étaient nés en AFRIQUE.A cause des bouleversements dans le ROYAUME du CONGO ,ils venaient de cette région.
Mais aussi ,la culture du BÉNIN ,la culture YOROUBA avait déja influencé la culture haitienne.
Les YOROUBAS qui sont au BÉNIN étaient aussi dans le SUD de l'actuel NIGÉRIA.
Par le nombre ,la majorité des HAITIENS sont d'origine KONGOLAIS.
Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Joel
C'est ce que je dis , j'appuie ta thèse. Ils ne proviennent pas tous du Congo.Les Duvalier sont surement du Congo(il a dirigé comme Mobutu du Zaire -Congo).
C'est ce que je dis , j'appuie ta thèse. Ils ne proviennent pas tous du Congo.Les Duvalier sont surement du Congo(il a dirigé comme Mobutu du Zaire -Congo).
Marc H- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
MAK;
Le grand père de DUVALIER du coté paternel est un MARTINIQUAIS émigré en HAITI.Il existait un régime semi-colonial en MARTINIQUE à la fin du 19ème siècle .
N'oubliez que la FRANCE n'avait libéré ses esclaves en MARTINIQUE qu'en 1848 et pour la plupart ce n'était que de nom.Ce n'était qu'au début des années 1850s que la plupart des MARTINIQUAIS avaient une signature.
MAK;
Lisez ces témoignages des MARTINIQUAIS qui avient connu des ancètres qui étaient esclaves ;des grand pères,des grand mères ;des arrières grand pères ,des arrières grand mères.
Après les avoir libéré du CARCAN dans leurs genoux ;les FRANÇAIS avec l'aide des bons ""religieux"" de leur mettre ce carcan dans leurs cerveaux:
""Il ne supportait pas le fait qu'il soit noir.Il rejetait le fait d'ètre descendant d'esclave.Il était très instruit mais on lui a enlevé tout ce qui faisait de lui ,un homme digne....avec la grosse tète qu'il avait""
HUM............M!
http://www.rfi.fr/actufr/articles/089/article_51703.asp
Le grand père de DUVALIER du coté paternel est un MARTINIQUAIS émigré en HAITI.Il existait un régime semi-colonial en MARTINIQUE à la fin du 19ème siècle .
N'oubliez que la FRANCE n'avait libéré ses esclaves en MARTINIQUE qu'en 1848 et pour la plupart ce n'était que de nom.Ce n'était qu'au début des années 1850s que la plupart des MARTINIQUAIS avaient une signature.
MAK;
Lisez ces témoignages des MARTINIQUAIS qui avient connu des ancètres qui étaient esclaves ;des grand pères,des grand mères ;des arrières grand pères ,des arrières grand mères.
Après les avoir libéré du CARCAN dans leurs genoux ;les FRANÇAIS avec l'aide des bons ""religieux"" de leur mettre ce carcan dans leurs cerveaux:
""Il ne supportait pas le fait qu'il soit noir.Il rejetait le fait d'ètre descendant d'esclave.Il était très instruit mais on lui a enlevé tout ce qui faisait de lui ,un homme digne....avec la grosse tète qu'il avait""
HUM............M!
http://www.rfi.fr/actufr/articles/089/article_51703.asp
Joel- Super Star
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Jeu de rôle: Le patriote
Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Jowel MWEN PA KONEN THORTON WOU AN MUSSIEU PLIS SENBLE YON AKTIVIS KI PARET TOU CHO TOU BOUKE AK YON THEZ KI PA KANPE SOU ARIEN KOM ELEMANTS PROBANTS
Men se pou nou al chache dokiman original EPOK la pou nou vin prouve le contraire.
Mwen mete nou au defi.
En attendant puisque wou di mwen Biassou te fet en Afrik (mwen pa konen), mussieu plis semble ak yon"traite
, yon esclavagis ki tap van lot neg parey li kom esclaves (menm jan ak freres CONGO liyo lite kite an afrik), se sak fe Toussaint te vin lague Mussieu.
Seuls les creoles, profondement attaches a la terre qui leur a donne naissance pouvaient avoir une conscience de classe revolutionnaire.
CONGOS YON YON SEL BAGAY KITE LAN TET YO SE SOVE -MARRONS POU RETOUNEN AN AFRIK. EN FAIT HUMAINEMENT YO YO PAT GEN LE CHOIX PASKE YO TAP SONJE TOUT KOD FANMI YO KITE AN AFRIK. TOUT MOUERS AK COUTUMES AK LANG PAYO- HAITI PAT PEYI YO- TOUT BAGAY NAN PEYI A TE ETRANGER POU YO- LANG KREOL LA TE ETRANGE POU YO
MEN PREV LA, PUISKE OU RENMEN TEXTE CONTEMPORRAINS PA NOU MEN PATRICK GEGGUS KI SE YON AUTORITE NAN DOMAINE NAN EPI KI PA YON AKTIVIS MEN JAN AK ROBINSON . EPI MUSSIEU CITE SOURCE LI- SE PITIT TOUSSAINT MENM KAP PALE DE BIASSOU TANKOU YON "SLAVE TRADER"
.
http://books.google.ca/books?id=BAy4XwFE3AsC&pg=PA129&dq=Biassou&hl=en&sa=X&ei=kxyLUL-LBcTk0QHQjoDwBA&ved=0CGMQ6AEwCQ#v=onepage&q=Biassou&f=false
Doub-Sossis- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Ou retounen ak ROBINSON ankò.Mwen di w ankò se kòmante ,misye t ap kòmante sou liv JOHN K THORNTON lan.
Ou di ,ke w pa konnen JOHN K THORNTON .Mwen konn wè misye ak kòmante sou HISTORY CHANNEL sou ISTWA AFRIKEN e yo pa pran AKTIVIS pou kòmante sou CHANNEL sa a ;se ""SCHOLAR"" ki kòmante.
JOHN K THORNTON rekònèt kòm OTORITE lan ISTWA AFRIKEN ,sitou ak lyen ak kominote kote ESKLAV yo sòti.Yo rekonèt li tankou yon OTORITE lan 3 KONTINAN;BREZILYEN yo rekònèt li,AFRIKEN yo rekonèt li e alòs se paske l ap kraze mit ,NÈG fè 200 ZAN ap erije pou nou pa rekonèt li?
Antouka men yon ""corpus"" THORNTON .Wa wè li ap ekri sou ISTWA KONGO depi 7yèm SYÈK.Pa gen moun ki konnen ISTWA sa a pase misye ;misye pa gen TOKAY e li sètènman pa AKTIVIS:
MEN MISYE:
http://www.zmo.de/angola/perso/Thornton.htm
Ou di ,ke w pa konnen JOHN K THORNTON .Mwen konn wè misye ak kòmante sou HISTORY CHANNEL sou ISTWA AFRIKEN e yo pa pran AKTIVIS pou kòmante sou CHANNEL sa a ;se ""SCHOLAR"" ki kòmante.
JOHN K THORNTON rekònèt kòm OTORITE lan ISTWA AFRIKEN ,sitou ak lyen ak kominote kote ESKLAV yo sòti.Yo rekonèt li tankou yon OTORITE lan 3 KONTINAN;BREZILYEN yo rekònèt li,AFRIKEN yo rekonèt li e alòs se paske l ap kraze mit ,NÈG fè 200 ZAN ap erije pou nou pa rekonèt li?
Antouka men yon ""corpus"" THORNTON .Wa wè li ap ekri sou ISTWA KONGO depi 7yèm SYÈK.Pa gen moun ki konnen ISTWA sa a pase misye ;misye pa gen TOKAY e li sètènman pa AKTIVIS:
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Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Joel a écrit:Ou retounen ak ROBINSON ankò.Mwen di w ankò se kòmante ,misye t ap kòmante sou liv JOHN K THORNTON lan.
Ou di ,ke w pa konnen JOHN K THORNTON .Mwen konn wè misye ak kòmante sou HISTORY CHANNEL sou ISTWA AFRIKEN e yo pa pran AKTIVIS pou kòmante sou CHANNEL sa a ;se ""SCHOLAR"" ki kòmante.
JOHN K THORNTON rekònèt kòm OTORITE lan ISTWA AFRIKEN ,sitou ak lyen ak kominote kote ESKLAV yo sòti.Yo rekonèt li tankou yon OTORITE lan 3 KONTINAN;BREZILYEN yo rekònèt li,AFRIKEN yo rekonèt li e alòs se paske l ap kraze mit ,NÈG fè 200 ZAN ap erije pou nou pa rekonèt li?
Antouka men yon ""corpus"" THORNTON .Wa wè li ap ekri sou ISTWA KONGO depi 7yèm SYÈK.Pa gen moun ki konnen ISTWA sa a pase misye ;misye pa gen TOKAY e li sètènman pa AKTIVIS:
MEN MISYE:
http://www.zmo.de/angola/perso/Thornton.htm
Jowel Thank you,
Congo ou Kongo Thornton nan se pa menm bagay ak CONGO nan langage kreol ak sans yo bali.
Congo Thornton nan se yon groupe ethnique, tandis que nan sans haitien an se plito yon groupe social immigran ki fek debake (ki ka gen plizie gwoup ethniques ladan).
Mwen deja diw synonyme li se BOSSALES. Mwen pa kwe menm Thornton rive jiske la nan psychologie sociale formation pep Haitien.
Te ka gen kek CONGOS VRES nan armee indigene nan min mwen pa kwe yo te anpil, selon Geggus se paske Jean Kina te gen diffikilte nan recrutement li TE ACHETE 40 ESCLAVES poou incorpore nan troupes liyo. En passant Jean Kina tab batay pou maintien esclavage, kom met esclaves li menm.
Doub-Sossis- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
DOUB;
Lan liv li an ""AFRICAN SOLDIERS IN THE HAITIAN REVOLUTION"" ,THORNTON pwouve ke majorite ESKLAV ki te lan koloni an ,imediatman anvan 1791 ,te orijinè KONGO.
Ant 1775 ak 1791 konsa se pa bann e pa pakèt yo te debake lan koloni anLe sa a SIK se te LÒ.Mèt yo pa t bayo manje ,se KASAV yo te manje ki pa t gen okenn pwopriyete nitrisyonèl ;bliye zafè vejetab ,paske lan je KOLON yo ,vejetab te chè.
Yo te jis fè mesye yo travay ,yo mouri ;yo voye chache lòt.
Epitou ka KINA ou bay lan ,pa gen anyen ekstrawòdinè .Lesklavaj se te yon bagay ki LEGAL.Se sa ou te fè ak ESKLAV yo pou kesyone;anvan revolisyon an de tout fason.
KONGO te vin sinonim ak ESKLAV ki fèt vini yo ;paske an jeneral ESKLAV ki te fèt vini yo se KONGO yo te sòti.
Se tankou AYISYEN kontinye rele REFRIJERATÈ ""FRIJIDÈ"' alòs ke mak "'FRIGIDAIRE"' se te jis mak ""refrijeratè"" ke GM te fabrike e se yo ki te vini pa bann e pa pakèt ann AYITI sou OKIPASYON AMERIKEN an.
Se bagay sa yo pou nou sispann ;se sa JEAN CASIMIR t ap pale lan tèz DOKTORA li an;se bagay pou nou devalye kilti AFRIKEN an e sa li pòte lan FÒMASYON peyi an.
Se sa KIBEN yo ak sitou BREZILYEN yo ap chache fè (valorize kilti AFRIKEN e apò yo lan tout domèn) e nou genyen plis desandan AFRIKEN ,pa pousantaj,lakay nou ke yomenm!
Lan liv li an ""AFRICAN SOLDIERS IN THE HAITIAN REVOLUTION"" ,THORNTON pwouve ke majorite ESKLAV ki te lan koloni an ,imediatman anvan 1791 ,te orijinè KONGO.
Ant 1775 ak 1791 konsa se pa bann e pa pakèt yo te debake lan koloni anLe sa a SIK se te LÒ.Mèt yo pa t bayo manje ,se KASAV yo te manje ki pa t gen okenn pwopriyete nitrisyonèl ;bliye zafè vejetab ,paske lan je KOLON yo ,vejetab te chè.
Yo te jis fè mesye yo travay ,yo mouri ;yo voye chache lòt.
Epitou ka KINA ou bay lan ,pa gen anyen ekstrawòdinè .Lesklavaj se te yon bagay ki LEGAL.Se sa ou te fè ak ESKLAV yo pou kesyone;anvan revolisyon an de tout fason.
KONGO te vin sinonim ak ESKLAV ki fèt vini yo ;paske an jeneral ESKLAV ki te fèt vini yo se KONGO yo te sòti.
Se tankou AYISYEN kontinye rele REFRIJERATÈ ""FRIJIDÈ"' alòs ke mak "'FRIGIDAIRE"' se te jis mak ""refrijeratè"" ke GM te fabrike e se yo ki te vini pa bann e pa pakèt ann AYITI sou OKIPASYON AMERIKEN an.
Se bagay sa yo pou nou sispann ;se sa JEAN CASIMIR t ap pale lan tèz DOKTORA li an;se bagay pou nou devalye kilti AFRIKEN an e sa li pòte lan FÒMASYON peyi an.
Se sa KIBEN yo ak sitou BREZILYEN yo ap chache fè (valorize kilti AFRIKEN e apò yo lan tout domèn) e nou genyen plis desandan AFRIKEN ,pa pousantaj,lakay nou ke yomenm!
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
JOWEL TOUT "SCHOLARS" YO DIT THEZ "CONGO" THORNTON NAN "HIGHLY SPECULATIVE", li pa chita sou evidence GWOUP ETHNIQUES MAJORITAIRES KITE PI PUISSANTS AK TEKNIKMAN PLIS "ADAPTES" NAN "ARMEE INDIGENE NAN" .
Fok nou fe differans and "CHEFS DE BANDES AK KEKTROUVE KI GEN ORIGINE "ETHNIQUE" "CONGOS" ki te tres CONFUS epi kipat gen YON CONSCIENCE DE CLASSE REVOLUTIONNAIRE, AVEC YON CLASSE ESCLAVES AK LIBRES "CREOLES" KI TE PLIS ADAPTES AK PUISSANTS KI TE COLONNE VERTEBRALE REVOLITION AN. DAYER NOU VIN WE PLIS DEVAN KOUMAN GWOUP SA-A VIN KONBAT AK ELIMINE GWOUP "CONGOS" YO. TOUSSAINT PAT CONGO, SETE YON CREOLE AVEC ORIGIN ETHNIK ARADAS.
LE WAP LI YON ATIK FOK WOU FE PREV DE ESPRIT CRITIK, PA PRAN YON THEZE PU VERITE LABIB...
www.yorku.ca/nhp/seminars/seminars/law.rtf
"In Saint Domingue, despite the multiplicity of African ethnicities represented among its slave population, certain particular African groups were disproportionately numerous. Although slaves were drawn from all regions of Africa, from Senegambia to Mozambique, two regions of supply were overwhelmingly predominant: West-Central Africa (Angola) and the ‘Slave Coast’ (Bight of Benin). Over the entire period from the 1720s to the 1790s, West-Central Africa supplied nearly half (45%) of the slaves whose ethnicities are recorded, the Bight of Benin over a quarter (28%). Within each of these two regions, moreover, a particular ethnicity of slaves predominated: those shipped from West-Central Africa were overwhelmingly ‘Congo’; while of those shipped from the Bight of Benin, around half (52%) came from Gbe-speaking groups, generally called ‘Radas’ (or ‘Aradas’). This numerical dominance of Congos and ‘Radas’ is evidently reflected in the structure of the vaudou religion, whose principal deities are organized into the two complementary/opposed groups called ‘Rada’ and ‘Petro’, of which the latter seem to be mainly of Congo origin.
Cultural influence is not, however, directly or simply correlated with demographic strength, since although Congos were around three times as numerous as the Radas in the Saint-Domingue slave population, it is the Rada rather than the Petro cults which are hegemonic within the vaudou system (the term ‘vaudou’ itself being, of course, of ‘Rada’ origin). The explanation for this apparent paradox is as yet unclear, although one factor may have been that the Radas were relatively more numerous in the earlier part of the eighteenth century (the balance between them and the Congos shifting towards the latter during the course of the century), so that Rada elements were entrenched in Saint-Domingue slave culture at an early stage; another may have been that the proportion of females among ‘Rada’ slaves was relatively higher, thereby facilitating the process of cultural transmission. In addition, it should be remembered that many of the slaves taken from Congo were already Christian, rather than followers of their ‘traditional religion’.
The African background to the insurrection of 1791
The African background is relevant to the success of the slave insurrection of 1791 in various ways. In the first place, as John Thornton has argued in a recent (1991) article, it is likely that the military effectiveness of the insurgent slaves reflected their previous experience of military service in Africa. Although Thornton based this argument more on grounds of a priori probability than direct documentation, he was able to cite one explicit statement, by the rebel leaders Jean-François and Biassou shortly after the uprising, that their African-born followers had been ‘accustomed to war’ in their homelands.
That attitudes and beliefs derived from Africa also played a role in the insurrection seems likewise hardly in question. The classic study of Haïtian history by Thomas Madiou records traditions of the rising, which make clear that different insurgent leaders appealed variously to Christianity and to African religions, or sometimes to a combination of both. Thus the original leader of the insurrection in the North, Jean-François, employed a Catholic priest as his regimental chaplain, but his two principal lieutenants, Biassou and Jeannot, surrounded themselves with priests of African cults (‘sorcerers’ and ‘magicians’, in Madiou’s own loaded terminology). In the West, one insurgent leader in 1792-3, Romaine Rivière, claimed to be the godson of the Virgin Mary, but another, Hyacinthe Ducoudray, although he obliged a Catholic priest to bless his army, also employed ‘sorcerers’ who promised his soldiers that if killed they would be re-born in Africa; while the African-born Haolou depended on ‘sorcerers or papas [i.e. vaudou priests]’; and later, in the war of independence in 1802-3, Lamour Derance likewise employed ‘fetish priests and papas’.
It is questionable, however, whether, as is sometimes suggested, it was African religion which provided the means through which the insurgent slaves achieved a common organization, because it is likely that ‘voodoo’ as it existed in the revolutionary period still represented a series of essentially separate ethnic cults, rather than a synthetic system which could have transcended ethnic divisions: this seems not only probable on a priori grounds (given the division into separate ‘nations’ which characterizes the organization of ‘voodoo’ cults even to the present), but has been argued on the basis of the (admittedly fragmentary) contemporary record in a recent study by David Geggus. African religions probably served to secure the solidarity and loyalty of individual war-bands, rather than unity at the level of the insurrection as a whole. There is, indeed, some suggestion in Madiou’s account that the insurgents were organized into ethnic regiments: thus Jean-François and Biassou in 1791 are described as commanding ‘bands composed of Congoes, Mandingues [Mandinka], Ibos [Igbo], Senegalese, etc.’, and Haolou in 1794 ‘bands of Congos, Ibos, Dahomets, Senegalese’; and more explicitly, Lamour Derance’s forces in 1802 were ‘grouped by tribes ... bands of Congoes, Aradas, Ibos, Nagos, Mandingues, Hausas [emphasis added]’. Consideration of the African ideological background to the Haitian revolution should therefore arguably seek to identify particular ethnic traditions which may have played a role.
In recent literature, the main attempt to link the insurrection of 1791 to a specific African ideological tradition has been by John Thornton, in a recent (1993) article which argued that the civil wars (EN PASSANT KITAP FEED SYSTEM TRAITE DES NOIRS LA , EN PROCURANT DES PRISONNIERS DE GUERRE) which occurred in the kingdom of Kongo, from which many slaves were brought to Saint-Domingue, between 1779-88 might have moulded the insurgents’ perceptions of the character and limits of royal authority, as much as the contemporary Revolution in France. In the specific terms in which it is presented, this argument is largely speculative; there is no doubt that some of the slaves interpreted the revolutionary situation in the light of their Kongo experience, but (as Thornton’s own account shows) the point in the progress of the insurrection where this connection is most explicit is the period immediately following the execution of the king in France, when, ironically, these African parallelisms led them to support the monarchy (and the Roman Catholic Church) against the Revolution. During 1792-3, when a sort of monarchist international comprising Spain and Britain was intervening in support of the French counter-revolution, Madiou reports that there was a popular belief among the insurgent slaves that the King of Kongo was also part of the anti-Republican coalition; and the rebel leader Macaya, in rejecting Republican overtures in 1793, declared himself ‘the subject of three kings, the King of Kongo, master of all the blacks, the King of France who represents my father, and the King of Spain who represents my mother’."
Fok nou fe differans and "CHEFS DE BANDES AK KEKTROUVE KI GEN ORIGINE "ETHNIQUE" "CONGOS" ki te tres CONFUS epi kipat gen YON CONSCIENCE DE CLASSE REVOLUTIONNAIRE, AVEC YON CLASSE ESCLAVES AK LIBRES "CREOLES" KI TE PLIS ADAPTES AK PUISSANTS KI TE COLONNE VERTEBRALE REVOLITION AN. DAYER NOU VIN WE PLIS DEVAN KOUMAN GWOUP SA-A VIN KONBAT AK ELIMINE GWOUP "CONGOS" YO. TOUSSAINT PAT CONGO, SETE YON CREOLE AVEC ORIGIN ETHNIK ARADAS.
LE WAP LI YON ATIK FOK WOU FE PREV DE ESPRIT CRITIK, PA PRAN YON THEZE PU VERITE LABIB...
www.yorku.ca/nhp/seminars/seminars/law.rtf
"In Saint Domingue, despite the multiplicity of African ethnicities represented among its slave population, certain particular African groups were disproportionately numerous. Although slaves were drawn from all regions of Africa, from Senegambia to Mozambique, two regions of supply were overwhelmingly predominant: West-Central Africa (Angola) and the ‘Slave Coast’ (Bight of Benin). Over the entire period from the 1720s to the 1790s, West-Central Africa supplied nearly half (45%) of the slaves whose ethnicities are recorded, the Bight of Benin over a quarter (28%). Within each of these two regions, moreover, a particular ethnicity of slaves predominated: those shipped from West-Central Africa were overwhelmingly ‘Congo’; while of those shipped from the Bight of Benin, around half (52%) came from Gbe-speaking groups, generally called ‘Radas’ (or ‘Aradas’). This numerical dominance of Congos and ‘Radas’ is evidently reflected in the structure of the vaudou religion, whose principal deities are organized into the two complementary/opposed groups called ‘Rada’ and ‘Petro’, of which the latter seem to be mainly of Congo origin.
Cultural influence is not, however, directly or simply correlated with demographic strength, since although Congos were around three times as numerous as the Radas in the Saint-Domingue slave population, it is the Rada rather than the Petro cults which are hegemonic within the vaudou system (the term ‘vaudou’ itself being, of course, of ‘Rada’ origin). The explanation for this apparent paradox is as yet unclear, although one factor may have been that the Radas were relatively more numerous in the earlier part of the eighteenth century (the balance between them and the Congos shifting towards the latter during the course of the century), so that Rada elements were entrenched in Saint-Domingue slave culture at an early stage; another may have been that the proportion of females among ‘Rada’ slaves was relatively higher, thereby facilitating the process of cultural transmission. In addition, it should be remembered that many of the slaves taken from Congo were already Christian, rather than followers of their ‘traditional religion’.
The African background to the insurrection of 1791
The African background is relevant to the success of the slave insurrection of 1791 in various ways. In the first place, as John Thornton has argued in a recent (1991) article, it is likely that the military effectiveness of the insurgent slaves reflected their previous experience of military service in Africa. Although Thornton based this argument more on grounds of a priori probability than direct documentation, he was able to cite one explicit statement, by the rebel leaders Jean-François and Biassou shortly after the uprising, that their African-born followers had been ‘accustomed to war’ in their homelands.
That attitudes and beliefs derived from Africa also played a role in the insurrection seems likewise hardly in question. The classic study of Haïtian history by Thomas Madiou records traditions of the rising, which make clear that different insurgent leaders appealed variously to Christianity and to African religions, or sometimes to a combination of both. Thus the original leader of the insurrection in the North, Jean-François, employed a Catholic priest as his regimental chaplain, but his two principal lieutenants, Biassou and Jeannot, surrounded themselves with priests of African cults (‘sorcerers’ and ‘magicians’, in Madiou’s own loaded terminology). In the West, one insurgent leader in 1792-3, Romaine Rivière, claimed to be the godson of the Virgin Mary, but another, Hyacinthe Ducoudray, although he obliged a Catholic priest to bless his army, also employed ‘sorcerers’ who promised his soldiers that if killed they would be re-born in Africa; while the African-born Haolou depended on ‘sorcerers or papas [i.e. vaudou priests]’; and later, in the war of independence in 1802-3, Lamour Derance likewise employed ‘fetish priests and papas’.
It is questionable, however, whether, as is sometimes suggested, it was African religion which provided the means through which the insurgent slaves achieved a common organization, because it is likely that ‘voodoo’ as it existed in the revolutionary period still represented a series of essentially separate ethnic cults, rather than a synthetic system which could have transcended ethnic divisions: this seems not only probable on a priori grounds (given the division into separate ‘nations’ which characterizes the organization of ‘voodoo’ cults even to the present), but has been argued on the basis of the (admittedly fragmentary) contemporary record in a recent study by David Geggus. African religions probably served to secure the solidarity and loyalty of individual war-bands, rather than unity at the level of the insurrection as a whole. There is, indeed, some suggestion in Madiou’s account that the insurgents were organized into ethnic regiments: thus Jean-François and Biassou in 1791 are described as commanding ‘bands composed of Congoes, Mandingues [Mandinka], Ibos [Igbo], Senegalese, etc.’, and Haolou in 1794 ‘bands of Congos, Ibos, Dahomets, Senegalese’; and more explicitly, Lamour Derance’s forces in 1802 were ‘grouped by tribes ... bands of Congoes, Aradas, Ibos, Nagos, Mandingues, Hausas [emphasis added]’. Consideration of the African ideological background to the Haitian revolution should therefore arguably seek to identify particular ethnic traditions which may have played a role.
In recent literature, the main attempt to link the insurrection of 1791 to a specific African ideological tradition has been by John Thornton, in a recent (1993) article which argued that the civil wars (EN PASSANT KITAP FEED SYSTEM TRAITE DES NOIRS LA , EN PROCURANT DES PRISONNIERS DE GUERRE) which occurred in the kingdom of Kongo, from which many slaves were brought to Saint-Domingue, between 1779-88 might have moulded the insurgents’ perceptions of the character and limits of royal authority, as much as the contemporary Revolution in France. In the specific terms in which it is presented, this argument is largely speculative; there is no doubt that some of the slaves interpreted the revolutionary situation in the light of their Kongo experience, but (as Thornton’s own account shows) the point in the progress of the insurrection where this connection is most explicit is the period immediately following the execution of the king in France, when, ironically, these African parallelisms led them to support the monarchy (and the Roman Catholic Church) against the Revolution. During 1792-3, when a sort of monarchist international comprising Spain and Britain was intervening in support of the French counter-revolution, Madiou reports that there was a popular belief among the insurgent slaves that the King of Kongo was also part of the anti-Republican coalition; and the rebel leader Macaya, in rejecting Republican overtures in 1793, declared himself ‘the subject of three kings, the King of Kongo, master of all the blacks, the King of France who represents my father, and the King of Spain who represents my mother’."
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Tout moun jodi a vle repond ke yo se zansèt Ayisyen men m'ta erenmen mande yo ki sa yo te fè pou Ayiti ak Ayisyen konsa...
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
SA-A PI RED ! AK TOUT REFERANS LI. FOK NOU LI NAN TI LETTRES YO TOU WI
en effet, guerres civiles nan royaume CONGO te yon pretexte pou alimente TRAFFIC TRAITE DES NOIRS ki vide yon ekip esclaves Haiti- La plipa KI TA PLITO IDENTIFIE AK CHEF MARRONS AK ROIS CONTRE-REVOLUTIONNAIRES AK ESCLAVAGIS MOT "TRAITES" LA TA SANBLE JUSTIFIE KOM SYNONYME POU CONGOS.
http://www.kitlv-journals.nl/index.php/nwig/article/viewFile/3357/4118
en effet, guerres civiles nan royaume CONGO te yon pretexte pou alimente TRAFFIC TRAITE DES NOIRS ki vide yon ekip esclaves Haiti- La plipa KI TA PLITO IDENTIFIE AK CHEF MARRONS AK ROIS CONTRE-REVOLUTIONNAIRES AK ESCLAVAGIS MOT "TRAITES" LA TA SANBLE JUSTIFIE KOM SYNONYME POU CONGOS.
http://www.kitlv-journals.nl/index.php/nwig/article/viewFile/3357/4118
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
DOUB;
Annou kontinye konsa.San nou pa joure.
Opinyon NÈG ou mete la a se jis yon opinyon.Poukisa se KONGO yo ,nèg fè 2 syèk ap kalonnen?
Wi ,TOUSSAINT se te yon KREYÒL ,tankou DESSALINES ,PETION elt...
Eske se yo ki te kòmanse ENZIREKSYON an?
Repons lan se te KONGO yo ,pa sa?
Sa a pa gen diskisyon la dan l;se antrènman militè chef KONGO yo ak SOLDA yo ki te pèmèt premye VIKTWA lan ENZIREKSYON an.
Se GRAS a yo ke REVOLTE yo te ka PYESE LAME PANYÒL,ANGLE depi an 1792,1793.
Poukisa TOUSEN te atake JANFRANSWA ak BYASOU se te sou zòd FRANSE yo wi;se te epòk TOUSEN te sou ilizyon ke FRANSE yo te vle LIBÈTE vre e nou konnen ki jan sa te fini pou li.
Anpil KREYÒL yo pa t vle ENDEPANDANS vre ;gen moun ki lan ilizyon ke se yon jou yo te rete yo te rele VIV LIBÈTE e yo te aksepte otorite DESSALINES.
Anpil ladan yo ,te konnen sa k te pase GWADLOUP lè RICHEPANCE te masakre plis ke mwatye popilasyon an ,NWA ak MILAT ,sou zòd NAPOLEON an 1802.
Epi apre SYÈJ JAKMÈL lan te gen anpil KREYÒL ki te pran BATO pou yo al ateri NEW ORLEANS.Bilan mesye sa yo mitije.
Lan GÈ 1812 lan ,mesye sa yo sove NEW ORLEANS.Se te pi gran PÒ AMERIKEN lan EPÒK lan .Si ANGLE yo te pran PÒ sa a lan GÈ 1812 lan ,yo t ap rekonkeri ETAZINI ,paske yo te deja boule WASHINGTON ra pye tè.
Gras a LOUIS D'AQUIN ,yo te sove NEW ORLEANS.
Men desandan mesye sa yo te konbat lan KONFEDERASYON an ,lan GÈ SIVIL AMERIKEN.
Se pou nou sispann ize agiman sa yo ;KONGO ,KREYÒL sa a.Revolisyon FRANSE an te gen pwoblèm pa l ;menm jan ak REVOLISYON AMERIKEN an paske se pa t yo tout ki te vle ENDEPANDANS.
Pandan GÈ SIVIL AMERIKEN an ,ou te gen sa yo te rele ""COPPERHEADS"" moun lan NÒ yo ki te gen SENPATI ak SIDIS yo.
Palan de GÈ SIVIL AMERIKEN ou konnen ki kote SIDIS yo te vle fè EKSPANSYON LESKLAVAY si yo te rive fè SESESYON ?
Se te lan KARAYIB lan ;yo te gen plan pou yo te atake KIBA ak KISKEYA.
Se yon lòt koze.
Antouka ,li lè pou nou sispann ap rele lòt KREYÒL,ou byen KONGO.Nou te genyen ;te gen bon ak move KONGO ,bon ak move KREYÒL!
Annou kontinye konsa.San nou pa joure.
Opinyon NÈG ou mete la a se jis yon opinyon.Poukisa se KONGO yo ,nèg fè 2 syèk ap kalonnen?
Wi ,TOUSSAINT se te yon KREYÒL ,tankou DESSALINES ,PETION elt...
Eske se yo ki te kòmanse ENZIREKSYON an?
Repons lan se te KONGO yo ,pa sa?
Sa a pa gen diskisyon la dan l;se antrènman militè chef KONGO yo ak SOLDA yo ki te pèmèt premye VIKTWA lan ENZIREKSYON an.
Se GRAS a yo ke REVOLTE yo te ka PYESE LAME PANYÒL,ANGLE depi an 1792,1793.
Poukisa TOUSEN te atake JANFRANSWA ak BYASOU se te sou zòd FRANSE yo wi;se te epòk TOUSEN te sou ilizyon ke FRANSE yo te vle LIBÈTE vre e nou konnen ki jan sa te fini pou li.
Anpil KREYÒL yo pa t vle ENDEPANDANS vre ;gen moun ki lan ilizyon ke se yon jou yo te rete yo te rele VIV LIBÈTE e yo te aksepte otorite DESSALINES.
Anpil ladan yo ,te konnen sa k te pase GWADLOUP lè RICHEPANCE te masakre plis ke mwatye popilasyon an ,NWA ak MILAT ,sou zòd NAPOLEON an 1802.
Epi apre SYÈJ JAKMÈL lan te gen anpil KREYÒL ki te pran BATO pou yo al ateri NEW ORLEANS.Bilan mesye sa yo mitije.
Lan GÈ 1812 lan ,mesye sa yo sove NEW ORLEANS.Se te pi gran PÒ AMERIKEN lan EPÒK lan .Si ANGLE yo te pran PÒ sa a lan GÈ 1812 lan ,yo t ap rekonkeri ETAZINI ,paske yo te deja boule WASHINGTON ra pye tè.
Gras a LOUIS D'AQUIN ,yo te sove NEW ORLEANS.
Men desandan mesye sa yo te konbat lan KONFEDERASYON an ,lan GÈ SIVIL AMERIKEN.
Se pou nou sispann ize agiman sa yo ;KONGO ,KREYÒL sa a.Revolisyon FRANSE an te gen pwoblèm pa l ;menm jan ak REVOLISYON AMERIKEN an paske se pa t yo tout ki te vle ENDEPANDANS.
Pandan GÈ SIVIL AMERIKEN an ,ou te gen sa yo te rele ""COPPERHEADS"" moun lan NÒ yo ki te gen SENPATI ak SIDIS yo.
Palan de GÈ SIVIL AMERIKEN ou konnen ki kote SIDIS yo te vle fè EKSPANSYON LESKLAVAY si yo te rive fè SESESYON ?
Se te lan KARAYIB lan ;yo te gen plan pou yo te atake KIBA ak KISKEYA.
Se yon lòt koze.
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Joel- Super Star
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Jeu de rôle: Le patriote
Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Mwen di pa okipe radotè kap dekriye la ras. Yo krache anlè, li tonbe sou pwent dyol yo. Anpil marye ak fanm kongolèz, anpil gen pitit bon ti kongo, anpil ap kouri derye fanm nan Otawa se toujou bon jan fanm kongolez ki gen bon bagay nan fant janb yo.
TI NÈG SE BON IPOKRIT, MEDIZAN, BOUCH MADYOK, PA OKIPE YO.
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Rico- Super Star
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Jeu de rôle: dindon de la farce
Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Joel a écrit:DOUB;
Annou kontinye konsa.San nou pa joure.
Opinyon NÈG ou mete la a se jis yon opinyon.Poukisa se KONGO yo ,nèg fè 2 syèk ap kalonnen?
- SE PA YON OPINION SELMAN- SE YON CONSENSUS KI CHITA SOU ANPIL ELEMAN PROBANTS- KE JISKA JODIA WAP JWENN NAN KILTI HAITIENNE NAN A PROPOS DE CONGOS- AK MENM NAN VODOU- NAN RITES VODOU CONGO PA YON RITE GUERRIER- SE YON RITE PAYISAN-YON RITE PLESIUS- YON RITE PARESSEUX-INDISCIPLINE
Wi ,TOUSSAINT se te yon KREYÒL ,tankou DESSALINES ,PETION elt...
Eske se yo ki te kòmanse ENZIREKSYON an?
- SIW REMONTE PI LWEN AVANT 1791 WAP JWENN OGE AK CHAVANNES KI TE DIRECTEMENT BRANCHE AK REVOLUTEN IONS 1789 LA. KIFE YO TE PRECURSEURS REVOLTE 1791 LA , DAYER YO TE PREMIERS KI TE KOUMANSE ORGANISE TROUPES ARMEES ORGANISE.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Vincent_Og%C3%A9
-
Repons lan se te KONGO yo , pa sa?
- WRONG, SI OU CONSIDERE KOM "CONGOS" TOUT LOT CREOLES YO KI TE PLIS LOT ETHNIES TANKOU ARADAS YO KITE LA DEPI PLIS LONTAN NAN COLONI YA KE CONGOS YO
Sa a pa gen diskisyon la dan l;se antrènman militè chef KONGO yo ak SOLDA yo ki te pèmèt premye VIKTWA lan ENZIREKSYON an.
- MWEN DOUTE DE SA, MESSIEU CONGO WAP PALE YO PAT VREMAN GEN YON FORMATION MILITAIRE SE GUERRE CIVILE YO TAP FE- ANPLIS SE KOM ESKLAV - ANSIEN PRISONIERS DE GUERRE AN AFRIK YO VINI- KIFE MWEN PA KWE SA FE DE YO DES BON GUERRIERS. MOREAU DE ST-MERY- BIEN FE RESSORTI POUKISA ESCLAVES KREOLS YO TE VANN PLIS CHE PASKE ESKLAV AFRICAINS YO- YON NAN REZON SE PASKE YO TE PHISIKMAN PLIS RESISTAN- ANPIL NAN CONGOS YO PAT JANM ARRIVE ADAPTE AN HAITI YO MOURI AK MALADI OU ZOT LE YO RIVE HAITI.
Se GRAS a yo ke REVOLTE yo te ka PYESE LAME PANYÒL,ANGLE depi an 1792,1793.
- DAPRE SA MWEN KONPRAN SI YO JWE YON ROLE LITA PLIS KOM SIBALTERNES ANBA ZOD CREOLES YO ANPIL LADAN YO TE GEN YON FORMATION MILITAIRE FORMELLE DEPI NAN "MARECHAUSSEE" PLIS ANPIL LADAN YO TE FE LA GUERRE AUX ETATS UNIS NAN LARMEE FRANCAISE - KOTE YO TE ILLISTRE TET YO SAVANAH (PA EXAMP CHRISTOPHE, KITE GEN A PEINE 14 ANS LE SA-A)
Poukisa TOUSEN te atake JANFRANSWA ak BYASOU se te sou zòd FRANSE yo wi;se te epòk TOUSEN te sou ilizyon ke FRANSE yo te vle LIBÈTE vre e nou konnen ki jan sa te fini pou li.
- TOUSSAINT TE ANBA ZOD JEAN FRANCOIS AK BIASSOU- SE LE LI WE MESSIEURS SAYO PA KANPE SOU ANYEN, SE YON EKIP KANABWA KAP VAN PROP FRE YO KOM ESCLAVES (LI TE MENM VICTIME JEAN FRANCOIS)- KI PA GEN ANKEN CONSCIENCE REVOLITIONER = SE LE SA-A LI VIRE BO POU ELIMINE YO - GRAS A INVITATION LAVEAUX (pa BILIE TE GEN YON REVOLITION DROITS DE L'HOMME EN FRANS EN 1789- TOUT FRANSE YO PAT COLONS- SONTHONAX SE LI KI TE DISTRIBIYE ZAM BAYO- AK DECLARE ABOLITION ESCLAVAGE.
Anpil KREYÒL yo pa t vle ENDEPANDANS vre ;gen moun ki lan ilizyon ke se yon jou yo te rete yo te rele VIV LIBÈTE e yo te aksepte otorite DESSALINES.
- TOUSSAINT PAT VLE INDEPANDANS TOU, INDEPENDANS LA VINI YON NECESSITE SELMAN APRES DEBAKMAN LECLERC AK REALISAtion sak tap passe nan guadeloup ak matinik avec Richepance.
Anpil ladan yo ,te konnen sa k te pase GWADLOUP lè RICHEPANCE te masakre plis ke mwatye popilasyon an ,NWA ak MILAT ,sou zòd NAPOLEON an 1802.
(see above)
Epi apre SYÈJ JAKMÈL lan te gen anpil KREYÒL ki te pran BATO pou yo al ateri NEW ORLEANS.Bilan mesye sa yo mitije.
Lan GÈ 1812 lan ,mesye sa yo sove NEW ORLEANS.Se te pi gran PÒ AMERIKEN lan EPÒK lan .Si ANGLE yo te pran PÒ sa a lan GÈ 1812 lan ,yo t ap rekonkeri ETAZINI ,paske yo te deja boule WASHINGTON ra pye tè.
Gras a LOUIS D'AQUIN ,yo te sove NEW ORLEANS.
- sa se amalgame
Men desandan mesye sa yo te konbat lan KONFEDERASYON an ,lan GÈ SIVIL AMERIKEN.
- se jisteman saChasseurs volontaires de Saint-Domingue
Les chasseurs volontaires de Saint-Domingue est un corps créé par une ordonnance du 12 mars 1779 ( soit 12 ans avant les revoltes de 1791) de colons français volontaires des Antilles et de 800 fusiliers indigènes "gens de couleur" libres sous le commandement du marquis de Rouvray qui a participé à la guerre d'indépendance américaine.
Le corps expéditionnaire sous le commandement du Comte d'Estaing quitte le Cap-Français le 15 août 1779 et débarque le 8 septembre 1779 devant Savannah assiégée en Géorgie pour venir en aide aux insurgés américains alors en grande difficulté face aux anglais. Ils y montèrent à l'assaut lors des combats qui commencèrent le 24 septembre à l'aube devant Savannah, assiégée par les français et les américains, pour défendre les tranchées ouvertes la nuit ; les Chasseurs-Volontaires de Saint-Domingue, en liaison avec les Grenadiers-Volontaires, chargèrent à la baïonnette une colonne britannique, mais s'étant trop approchés des ouvrages anglais, ils eurent de lourdes pertes1. Le siège prit fin avec l'échec de l'attaque du 9 octobre 1779.
Le futur président puis roi d'Haïti, Henri Christophe y servit en tant que tambour.
Se pou nou sispann ize agiman sa yo ;KONGO ,KREYÒL sa a.Revolisyon FRANSE an te gen pwoblèm pa l ;menm jan ak REVOLISYON AMERIKEN an paske se pa t yo tout ki te vle ENDEPANDANS.
Pandan GÈ SIVIL AMERIKEN an ,ou te gen sa yo te rele ""COPPERHEADS"" moun lan NÒ yo ki te gen SENPATI ak SIDIS yo.
Palan de GÈ SIVIL AMERIKEN ou konnen ki kote SIDIS yo te vle fè EKSPANSYON LESKLAVAY si yo te rive fè SESESYON ?
Se te lan KARAYIB lan ;yo te gen plan pou yo te atake KIBA ak KISKEYA.
Se yon lòt koze.
Antouka ,li lè pou nou sispann ap rele lòt KREYÒL,ou byen KONGO.Nou te genyen ;te gen bon ak move KONGO ,bon ak move KREYÒL!
- ok mwen dakor- suement te gen congos parmi larme indigene nan men mwen pap pran thez komkwa se yo ki te catalistes ou leaders revolition haitienne nan ki banou indepandans nou.
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Pa vin ak zafè OGE ak CHAVANNES lan ;eske se ""buigaboo"' NWA ak MILAT lan ;ou vle resisite ou byen pou wou ,bagay sa yo toujou daktyalite?
Lè LESCOT te voye CASSAGNOL antrene kòm AVIYATÈ an 1942 se lan TUSKEEGEE AIRMEN yo wi ,misye te baze.Ou te konn sa.
Mwen kwè ou konn sa TUSKEEGEE AIRMEN yo te ye?
Bagay sa a pa enterese m.
Mwen sonje ke lan ELEKSYON ki te opoze PENA GOMEZ ak LEONEL FERNANDEZ lan ;lè yon repòtè NEW YORK TIMES te mande FERNANDEZ ke si pa t gen yon konponan rasyal lan bagay sa a tankou li tande y ap di ;FERNANDEZ ki te viv NEW YORK reponn ""Gade mwen ,gade CHEVE M ,se pa yon NÈG NWA mwen ye?""
Pou AYISYEN ap pale de bagay NWA ,MILAT lan toujou ;se tankou ALMAN yo ki ap pale de ""RAS ARYEN"" an toujou.
Se ANAKRONISM lan ""nth degree"".
Lè LESCOT te voye CASSAGNOL antrene kòm AVIYATÈ an 1942 se lan TUSKEEGEE AIRMEN yo wi ,misye te baze.Ou te konn sa.
Mwen kwè ou konn sa TUSKEEGEE AIRMEN yo te ye?
Bagay sa a pa enterese m.
Mwen sonje ke lan ELEKSYON ki te opoze PENA GOMEZ ak LEONEL FERNANDEZ lan ;lè yon repòtè NEW YORK TIMES te mande FERNANDEZ ke si pa t gen yon konponan rasyal lan bagay sa a tankou li tande y ap di ;FERNANDEZ ki te viv NEW YORK reponn ""Gade mwen ,gade CHEVE M ,se pa yon NÈG NWA mwen ye?""
Pou AYISYEN ap pale de bagay NWA ,MILAT lan toujou ;se tankou ALMAN yo ki ap pale de ""RAS ARYEN"" an toujou.
Se ANAKRONISM lan ""nth degree"".
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Jeu de rôle: Le patriote
Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Lè mwen di ke desandan KREYÒL ki te pran BATO te konbat ak CONFEDERACY yo ;mwen pa p pale de CHASSEURS VOLONTAIRES DE SAINT DOMINGUE;m ap pale de ""KREYÒL"" de ""twoup colored"" sou pretèks yo t ap defann PWOPRIYETE yo te mete yo a kote de rebèl sidis yo.
Epitou mwen wè w ap di ke KONGO yo te parese.Se stereyotip inyoran ;ou pi entelijan ke sa DOUB pou w rete lan ""time warp"" yo.
Kongo yo distenge yo kelkelanswa kote yo pase lan AMERIK lan.LAME ki te fè GÈ ENDEPANDANS KIBA te rele ""LAME MANMBI""
MAMBI se yon tèm KONGOLÈ.Yo te fin genyen GÈ lè AMERIKEN yo te vòlò VIKTWA a lan men yo.
Lan BREZIL,KONGO yo te etabli de vilaj FÒTIFYE ki rele QUILOMBO ki se yon TÈM ki sòti ANGOLA.QUILOMBO ki pi fame an te rele PALMAREIS ki te yon veritab teritwa souvren lan BREZIL.Pandan preske 100 an yo te repouse atak OLANDÈ ak PÒTIGÈ yo lan BREZIL.
Epitou lan ize TÈM ""PARESE"" pou w deziye ""KONGO "" yo
ATANSYON.....
http://www.msnbc.msn.com/id/3036697/ns/msnbc-hardball_with_chris_matthews#49574270
Epitou mwen wè w ap di ke KONGO yo te parese.Se stereyotip inyoran ;ou pi entelijan ke sa DOUB pou w rete lan ""time warp"" yo.
Kongo yo distenge yo kelkelanswa kote yo pase lan AMERIK lan.LAME ki te fè GÈ ENDEPANDANS KIBA te rele ""LAME MANMBI""
MAMBI se yon tèm KONGOLÈ.Yo te fin genyen GÈ lè AMERIKEN yo te vòlò VIKTWA a lan men yo.
Lan BREZIL,KONGO yo te etabli de vilaj FÒTIFYE ki rele QUILOMBO ki se yon TÈM ki sòti ANGOLA.QUILOMBO ki pi fame an te rele PALMAREIS ki te yon veritab teritwa souvren lan BREZIL.Pandan preske 100 an yo te repouse atak OLANDÈ ak PÒTIGÈ yo lan BREZIL.
Epitou lan ize TÈM ""PARESE"" pou w deziye ""KONGO "" yo
ATANSYON.....
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Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Joel a écrit:Pa vin ak zafè OGE ak CHAVANNES lan ;eske se ""buigaboo"' NWA ak MILAT lan ;ou vle resisite ou byen pou wou ,bagay sa yo toujou daktyalite?
Lè LESCOT te voye CASSAGNOL antrene kòm AVIYATÈ an 1942 se lan TUSKEEGEE AIRMEN yo wi ,misye te baze.Ou te konn sa.
Mwen kwè ou konn sa TUSKEEGEE AIRMEN yo te ye?
Bagay sa a pa enterese m.
Mwen sonje ke lan ELEKSYON ki te opoze PENA GOMEZ ak LEONEL FERNANDEZ lan ;lè yon repòtè NEW YORK TIMES te mande FERNANDEZ ke si pa t gen yon konponan rasyal lan bagay sa a tankou li tande y ap di ;FERNANDEZ ki te viv NEW YORK reponn ""Gade mwen ,gade CHEVE M ,se pa yon NÈG NWA mwen ye?""
Pou AYISYEN ap pale de bagay NWA ,MILAT lan toujou ;se tankou ALMAN yo ki ap pale de ""RAS ARYEN"" an toujou.
Se ANAKRONISM lan ""nth degree"".
MEN BAGAY LA WI..NAP FE YON DISCUSSION SOU ZAFE HISTORIK SOU ZAFE ANT "CREOLES" AK CONGO (KE MWEN BAY SIGNIFICATION MOT SA-A AN HAITI- KI PA NECESSAIREMENT YON SIGNIFICATION ETHNIQUE AFRICAINE MIN YON SIGNIFICATION SOCIALE= BOSSALES)- MWEN VINI AK ISTWA OGE AK CHAVANNES (EN PASSANT KI TE YON NWA LIB)- AK CHASSEURS VOLONTAIRES KI TE BATAY SAVANAH DEPI EN 1779 BIEN AVANT 1791. KOULIA POUTET SA YO VLE ACCUSE MWEN DE MULATRIS, TANDIS KE SE YON TEZ RADA (ARADAS(RADA)-CREOLE)-VERSUS CONGO MAP SUPPORTE- ALOS KE PREV LA WOU JWENN NI JIS JODIA MENM NAN RELIGION VODOU KI DOMINE PA RITE RADA (ARADAS).
LEM PALE DE RITES CONGO NAN VODOU-KI SE YON RITE PEYISAN -BECHONS JOYEUX- KIPA TON RITE GUERRIER- JOWEL PA KONPRAN SAM DIYA- LI REFEREL AK YON REFERANS ETHNIK- KI TA GEN TANDANS PREJUGES. SE PA SA LIYE. JOWEL GINLE SE LAN DIASPORA LI LEVE LIPA KONEN KOTE KOD LONBRIK LI MARE- SE SAK FE LI TOUJOU SOTI AK EXAMP LOT BO DLO POUL VIN DISKITE FE MELI-MELO.
MEN YON REFERANS RITE CONGO NAN VODOU, AL EDIKE TET WOU POU KONPRAN KI ROLE MINEUR YO GEN NAN KILTI HAITIENNE
http://mythologica.fr/vaudou/congo.htm
JOEL TANPRI AL JWEN NAN TEXTE MWEN AN KOTE MWEN CITE MOT MILAT LA?
MWEN PALE DE "CREOLE" AK "GENS DE COULEUR LIBRE" KI TE GEN NI NWA NI MILAT LADAN YO. FOK NOU KONPRAN KE LISTWA SE YON CONTINUITE LI YE- KE SE YON SUITE DE CIRCONSTANCES AK DIFFERENT LUTTES DEPI 1779, 1789-1791 KI VIN BAY 1804. SE SAK FE REVOLITION HAITI A LI UNIK NAN LE MONDE. WOU PANKA IGNORE YON BOUT POU PANSE SE YON LOT SELMAN KI PI IMPORTANT. SE SA KI RELE 'CRITICAL THINKING' POU FE VANCE COMPREHENSION NOU LISTWA DAYITI-AK PROBLEME SOCIAL LI GENYEN LAKAY LI KI SOTI DEPI SOU LA KOLONI-ANT DIFFERANT KOMPOSANTES SOCIAL LI TE GENYEN. POU MWEN MWEN PAP VALE TEZ CONGO A- SI YO TE JWE YON ROLE- SE YON ROLE MINEUR- SINON YO TAP KITE YON EMPREINTE KI PI POSITIF NAN PSYCHE AK KILTI HAITIENNE NAN- KE EMPREINTE NEGATIF KI VIN JWENN NOU JODIA.
DEPI NOU PA JWENN ARGUMENT- SE LAGUE NAN ATTAK PERSONNEL- AK ZIN, ANECDOTES KI PA CHITA NAN NOEUD GORDIEN KOZE NAP PALE A- NAL CHACHE EXAMP AU BREZIL AK ZOT KI PA GEN ARIEN A VWA AK ISTWA DAYITI.
BRAVO.
CHITA NAN IGNORE LES FAITS POU KWE NAN ISTWA POU FE TIMOU DODO TOUJOU
MEN BON ZOUTI REFERANS TOUJOU KI DETWI TEZ "CONGO" A
"Recent research on Saint-Domingue plantation records indicates that at the time of the revolution of 1791, between 60-70% of slaves were African-born. Indeed, tension between the Creole leadership and the predominantly African rank-and-file was an important sub-text in the development of the Haïtian revolution. It is NOT argued, it should be stressed, that African-born slaves were more likely than Creoles to rebel, a proposition which the pattern of the Haïtian insurrection does not in fact support: the rebellion was centred in the sugar plantations on the coastal plains rather than in the coffee plantations in the hills, although the latter contained a higher proportion of African-born slaves (largely because coffee cultivation had developed more recently), and the area where the rebellion began, the northern plain, was in fact that with the highest proportion of Creoles, indeed ‘probably the only part of Saint Domingue where creole men outnumbered African men’".
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Dernière édition par Doub-Sossis le Dim 28 Oct 2012 - 14:28, édité 1 fois
Doub-Sossis- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Sa m ap di w sèlman ;listwa enpòtan tankou jan yo di l ""the past is not the past ,because it is still with us"".
Wi ,nou paka prizonye pase an ,non plis .
Mwen menm mwen pridan lè NÈG ap vini ak zafè KREYÒL ak BOSAL sa a.Pou yon tanjant apre KOUDETA 1991 lan CARL DENIS te ekri yon liv ;lan liv lan li te di ke GEN DE 2 AYITI ,YOUN KI KATOLIK E KI KA PALE FRANSE E YON LÒT KI KWÈ LAN VODOU E SE KREYÒL SÈLMAN LI PALE
2 AYITI?
Wi mwen kontinye ap bay egzanp lòt kote ;paske AYITI pa inik.Kelkelanswa kote AFRIKEN yo te ye lan AMERIK lan ,yo te goumen pou LIBÈTE.
Se pa t noumenm sèlman,LIT pa nou an triyonfè.
KOUNYE an lan yon tan kote yon moun tankou LULA mande pou yo anseye ISTWA AFRIKEN lan BREZIL e se yon bagay ENPERATIF ;ou kwè nou ka lan chita ap pale de KREYÒL ak BOSAL toujou?
Alòs ke gen de nèg ki kontinye ap voye monte kont KILTI AFRIKEN an ;men sa KIBEN yo ap fè e yo genyen plis moun a po klè lakay yo ke noumenm.
www.afrocubaweb.com/iletuntun/egungun9-12/index.html
http://afrocubaweb.com/iletuntun/iletuntun.htm
Wi ,nou paka prizonye pase an ,non plis .
Mwen menm mwen pridan lè NÈG ap vini ak zafè KREYÒL ak BOSAL sa a.Pou yon tanjant apre KOUDETA 1991 lan CARL DENIS te ekri yon liv ;lan liv lan li te di ke GEN DE 2 AYITI ,YOUN KI KATOLIK E KI KA PALE FRANSE E YON LÒT KI KWÈ LAN VODOU E SE KREYÒL SÈLMAN LI PALE
2 AYITI?
Wi mwen kontinye ap bay egzanp lòt kote ;paske AYITI pa inik.Kelkelanswa kote AFRIKEN yo te ye lan AMERIK lan ,yo te goumen pou LIBÈTE.
Se pa t noumenm sèlman,LIT pa nou an triyonfè.
KOUNYE an lan yon tan kote yon moun tankou LULA mande pou yo anseye ISTWA AFRIKEN lan BREZIL e se yon bagay ENPERATIF ;ou kwè nou ka lan chita ap pale de KREYÒL ak BOSAL toujou?
Alòs ke gen de nèg ki kontinye ap voye monte kont KILTI AFRIKEN an ;men sa KIBEN yo ap fè e yo genyen plis moun a po klè lakay yo ke noumenm.
www.afrocubaweb.com/iletuntun/egungun9-12/index.html
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Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Joel a écrit:Sa m ap di w sèlman ;listwa enpòtan tankou jan yo di l ""the past is not the past ,because it is still with us"".
Wi ,nou paka prizonye pase an ,non plis .
OK MWEN DAKOR AVEW, MEN FOK OU BIEN KONPRAN PWOP ISTWA PAW AVAN OU KAB PLACEL NAN YON CONTEXTE AFRICANISTE GLOBAL.
SANS SA WAP CONFUSE ANPIL.
AN PASSANT LWA CONGO YO RELE "BAKOULOU BAKA"
KI SIGNIFICATION "BAKOULOU" AN CREOLE?
BANM REPONS LA SIW SE HAITIEN KI KONPRAN CREOLE TOUT BON, PASKE PLIS MAP DISKITE AVEK WOU, PLIS MAP SISPEK WOU SE YON KI LEVE NAN DIASPORA KI PA KON BETWEEN-LI...
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Non DOUB;
Mwen konnen ISTWA peyi a.Byen ke mo ""konnen "" sa a relatif.Mwen konnen tout sa mo KREYÒL,NWA,MILAT ,BOSAL,KONGO vle di.
Se pa BAKOULOU m ap fè.
Tout bizawèl mwen ak tatawèl mwen se lan rejyon PETYONVIL lan yo fèt.Granpapa m bò PAPA fèt GIRARDOT;mwen gen GRANN ak GRAN GRANN ki fèt PELERIN ,genyen ki fèt BWAMONKÈT.
Sa pa enpòtan ,men se pou m eksplike w ,mwen se yon natif-natal.
Mwen se natif-natal e lan bagay konsa ,a laj mwen ,mwen pa lan BAKOULOU sou zafè listwa sa a.
Kay PAPA m te bati ,lè li te marye ak MANMAN m an 1930,li lan FANMI an toujou lan PETYONVIL.
Seryezman DOUB;
Sekèl ke FRANSE yo kite pou nou yo;byen ke yo pa p ka efase mwen ta renmen yo diminye.Tankou JEAN CASIMIR di l ;nou paka kontinye ap ize VOKABILÈ KOLONYAL yo toujou.
Mwen kwè se MOREAU DE SAINT MÉRY ki te di ke ant BLAN FRANSE yo e moun ki sòti ann AFRIK te gen plis ke 30 DIFERAN ""SHADE"".
Ale MOREAU DE SAINT MERY ODYAB.
Mwen konnen ISTWA peyi a.Byen ke mo ""konnen "" sa a relatif.Mwen konnen tout sa mo KREYÒL,NWA,MILAT ,BOSAL,KONGO vle di.
Se pa BAKOULOU m ap fè.
Tout bizawèl mwen ak tatawèl mwen se lan rejyon PETYONVIL lan yo fèt.Granpapa m bò PAPA fèt GIRARDOT;mwen gen GRANN ak GRAN GRANN ki fèt PELERIN ,genyen ki fèt BWAMONKÈT.
Sa pa enpòtan ,men se pou m eksplike w ,mwen se yon natif-natal.
Mwen se natif-natal e lan bagay konsa ,a laj mwen ,mwen pa lan BAKOULOU sou zafè listwa sa a.
Kay PAPA m te bati ,lè li te marye ak MANMAN m an 1930,li lan FANMI an toujou lan PETYONVIL.
Seryezman DOUB;
Sekèl ke FRANSE yo kite pou nou yo;byen ke yo pa p ka efase mwen ta renmen yo diminye.Tankou JEAN CASIMIR di l ;nou paka kontinye ap ize VOKABILÈ KOLONYAL yo toujou.
Mwen kwè se MOREAU DE SAINT MÉRY ki te di ke ant BLAN FRANSE yo e moun ki sòti ann AFRIK te gen plis ke 30 DIFERAN ""SHADE"".
Ale MOREAU DE SAINT MERY ODYAB.
Joel- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
Jowel se pat nan intention mwen poum ta sous-entan wou aji en "bakoulou", mwen tap jis insiste sou connotation pejorative ki associe ak "congo" nan pantheon loa yo ak nan kilti haitienne. Po djab Moreau...sete jis yon administrate ki pran tan li pou dekri kijan bagay yo te ye nan tan li tap viv.
Doub-Sossis- Super Star
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Re: Les ancêtres des Haïtiens proviendraient du Congo et non du Bénin (IDENTITÉ)
[quote="Doub-Sossis"]Jowel se pat nan intention mwen poum ta sous-entan wou aji en "bakoulou", mwen tap jis insiste sou connotation pejorative ki associe ak "congo" nan pantheon loa yo ak nan kilti haitienne. Po djab Moreau...sete jis yon administrate ki pran tan li pou dekri kijan bagay yo te ye nan tan li tap viv.
Mwen ta swete nou kontinye diskite ak sivilite.
Kanta pou MOREAU menm;malgre tout prejije ke misye te genyen;li te pwodwi tan l;men tou misye fè yon travay majistral sou jan KOLONI an te ye anvan 1791.
Mwen te wè misye dekri kijan katye OKAP ki rele ""LA FOSSETTE"" lan ki se te menm jan ak KWABOSAL lan PÒTOPRENS e ki te gen menm fonksyon an.Se kòm si w te la jan misye dekri katye sa a.
Mwen rekòmande ENTÈNÒT yo ale sou sit BIBLIYOTÈK NASYONAL PARIS an ;ki se GALLICA.FR pou yo wè jan anpil lan VIL yo te ye.
Kanta mo ""KONGO"' an ;mwen konnen li gen yon konotasyon pejoratif lan KILTI nou an.Diskisyon an se te ke eske TÈM sa a merite konotasyon nou vin jwenn yo te bali an.
Pou nou retounen sou zafè VODOU an .ALFRED METRAUX ,ANTROPOLÒG BÈLJ lan,ki te kolabore ak JACQUES ROUMAIN ,eksplike kouman LWA ki rele LWA PETRO yo ;RIT PETRO yo vin pran konotasyon MOVE LWA ,LWA VYOLAN.
METRAUX di se KORIPSYON non yon OUGAN PANYÒL ki te rele PEDRO ;Lè yo t ap fè DANS misye fè moun yo voye pye ,dyaye ,youn ap frape lòt.
Lot PRATIKAN VODOU yo pa t vle gen anyen pou yo te wè ak mesye sa yo ;se konsa LWA PEDRO yo;LWA PETRO yo ,vin MOVE LWA
METRAUX te pibliye liv li an ,an 1959 ak kolaborasyon ODETTE RIGAUD
Mwen ta swete nou kontinye diskite ak sivilite.
Kanta pou MOREAU menm;malgre tout prejije ke misye te genyen;li te pwodwi tan l;men tou misye fè yon travay majistral sou jan KOLONI an te ye anvan 1791.
Mwen te wè misye dekri kijan katye OKAP ki rele ""LA FOSSETTE"" lan ki se te menm jan ak KWABOSAL lan PÒTOPRENS e ki te gen menm fonksyon an.Se kòm si w te la jan misye dekri katye sa a.
Mwen rekòmande ENTÈNÒT yo ale sou sit BIBLIYOTÈK NASYONAL PARIS an ;ki se GALLICA.FR pou yo wè jan anpil lan VIL yo te ye.
Kanta mo ""KONGO"' an ;mwen konnen li gen yon konotasyon pejoratif lan KILTI nou an.Diskisyon an se te ke eske TÈM sa a merite konotasyon nou vin jwenn yo te bali an.
Pou nou retounen sou zafè VODOU an .ALFRED METRAUX ,ANTROPOLÒG BÈLJ lan,ki te kolabore ak JACQUES ROUMAIN ,eksplike kouman LWA ki rele LWA PETRO yo ;RIT PETRO yo vin pran konotasyon MOVE LWA ,LWA VYOLAN.
METRAUX di se KORIPSYON non yon OUGAN PANYÒL ki te rele PEDRO ;Lè yo t ap fè DANS misye fè moun yo voye pye ,dyaye ,youn ap frape lòt.
Lot PRATIKAN VODOU yo pa t vle gen anyen pou yo te wè ak mesye sa yo ;se konsa LWA PEDRO yo;LWA PETRO yo ,vin MOVE LWA
METRAUX te pibliye liv li an ,an 1959 ak kolaborasyon ODETTE RIGAUD
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