Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation
3 participants
Page 1 sur 1
Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation
Haïti - Politique : Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation...
11/09/2013 11:39:38
Lundi, lors de la clôture de la 2e session législative, Simon Dieuseul Desras, Président de l’Assemblée Nationale a prononcé un discours devant 16 sénateurs et 72 députés. Ce discours traditionnellement consacré au bilan de la session, a été plutôt une charge en règle contre le Gouvernement, visant à faire ressortir exclusivement des aspects négatif [fondée ou non fondée] pour tenter de faire oublier le bilan quasi inexistant de cette session. Un discours-tribune, prétexte au Sénateur Desras, pour lancer un appel à la mobilisation générale contre le Gouvernement Martelly-Lamothe...
Extraits du discours du Président de l’Assemblée Nationale
« [...] Le Parlement haïtien est ébranlé par les secousses d’une crise dont les racines plongent dans l’inadéquation des structures d’un état dépendant donc impuissant à répondre aux impératifs du développement national. Les conquêtes des dernières décennies, liées au respect et à la jouissance des droits fondamentaux de la personne, sont sans cesse menacées par les cabrioles d’une transition qui s’achoppe de manière récurrente aux digues de l’autoritarisme, de l’arbitraire, de l’opacité, de la personnalisation du pouvoir et du refus obstiné de se soumettre à la légalité constitutionnelle…
[...] Au niveau national, le pays expérimente une situation d’exacerbation de la crise institutionnelle. La loi électorale est déposée au Parlement dans l’intention avérée d’aiguiser les contradictions entre l’Exécutif et l’opposition parlementaire. Le Conseil de Sécurité des Nations-Unies applaudit les progrès patents du pouvoir en place, lesquels progrès échappent pourtant aux analystes les plus avertis et ne se répercutent dans aucun secteur de la vie socio-économique. Ce faux-fuyant amplifie le malaise entre l’opinion publique et les institutions de tutelle alors que l’opposition bat la générale contre le projet anti-démocratique du Président de la République.
La réunion des Ministres de PetroCaribe à Port-au-Prince met à nu le désintérêt du Gouvernement pour la production agricole, un moyen sûr de remboursement en nature des dettes pétrolières d’Haïti… Les charges qui électrisent la scène nationale et les prolégomènes auxquels nous assistons conduisent à l’évidence et à l’imminence de l’éclatement de la crise, en maturation depuis l’arrivée au pouvoir du Président Martelly.
[...] Le cadre socio-économique est animé par des secteurs potentiellement générateurs d’un ensemble d’activités susceptibles d’alimenter le discours de la mise en chantier du pays dans les domaines de la Reconstruction, des Investissements et de la Production agricole…
[...] la reconstruction se débat dans les rets des multinationales. Les firmes nationales et la main d’œuvre locale sont déboutées par de puissants lobbies. Les procédures d’attribution des contrats sont obscures. La substance de ce secteur se ramasse autour des édifices publics où la cérémonie de pose de la première pierre a été organisée pour certains d’entre eux rien qu’à des fins médiatiques.
[...] l’inféodation de la Justice à l’Exécutif, la soumission de certains mandataires du peuple à la personne du Président de la République…l’état précaire des structures foncières, la menace de rendre caduc le Parlement… et la fronde de l’Exécutif contre la Constitution, de l’affaire du Député Bélizaire au rejet du mandat de six ans des Sénateurs de 2009… mobilisent les partis politiques, la société civile, l’opposition parlementaire, les organisations socio-professionnelles, les groupes de base, effrayés par la volonté délibérée du Président de la République de plonger Haïti dans la violence et l’instabilité.
[...] l’Agriculture ne figure pas au programme officiel de l’Exécutif. La politique agricole est axée sur les importations de produits de consommation courante, riz, maïs, œufs, etc. qui s’élèvent à des centaines de millions de dollars US et sur l’organisation « Aba Grangou » qui s’approvisionne au niveau des ONGs et de l’humanitaire. La paysannerie n’a obtenu aucune réponse à son projet séculaired’autosuffisance alimentaire pour Haïti… L’énergie électrique, l’irrigation, l’encadrement technique, le crédit agricole, les routes vicinales, les engrais, les semences, l’accès au marché, etc. devraient permettre l’ouverture de chantiers bourdonnants ramenant la verdeur dans les champs et la vie dans les sections.
[...] Le Gouvernement Martelly/Lamothe a démontré son incapacité de se soumettre à la Constitution, de respecter les mandats des élus, d’honorer les échéances électorales, de garantir le fonctionnement permanent des institutions républicaines.
[...] Honorables Sénateurs et Députés,
Nous lançons un appel aux combattants de la Démocratie pour qu’ils réveillent à la modernité démocratique les nostalgiques de la dictature.
Nous convions les Parlementaires de la 49ème législature à se constituer en monolithe pour défendre le Pouvoir législatif.
Nous appelons le Peuple souverain à la mobilisation pour faire échec au projet autoritaire et personnel du Président de la République.
Et pour rester fidèle à nos convictions et à nos pratiques démocratiques, nous ferons en tout temps l’apologie du consensus et du dialogue dans l’intérêt national [...]
[...] Dans ce contexte particulièrement dangereux pour l’avenir de nos enfants et de notre pays, des vacances pour les démocrates que nous sommes, ne peuvent être que fictives ni ne sauraient nous séparer. Vous qui êtes prêts à mener le bon combat, Soyez au poste ! »
HL/ HaïtiLibre
Sasaye- Super Star
-
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro
Re: Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation
Sise ta vre MATELI ta vle etabli DIKTATI.Li pa gen FÒS pou sa.RAPÒ de FÒS yo pa an favè l.
Si mesye ta menm eseye li t ap antrene ak li tout CHAPANT DIVALYERIS lan ke PÈP lan pa t janm ka reyisi DECHOUKE menm apre plis ke 25 an.
Sa a pa gen DOUT lan sa ;se pa menm di petet.SE SÈTEN!
Si mesye ta menm eseye li t ap antrene ak li tout CHAPANT DIVALYERIS lan ke PÈP lan pa t janm ka reyisi DECHOUKE menm apre plis ke 25 an.
Sa a pa gen DOUT lan sa ;se pa menm di petet.SE SÈTEN!
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation
Tout gouvenman, tout chef d'Eta konn lan enposibilite pou respekte tout promes yo men lan ka neg sa a se ke m'ap sonje sel promes li te fe se ke peson pa'p anpeche li fini sa li vin fe a. Si se zafe peyi a li te vin regle se pa langaj konsa li ta kenbe devan mikro kote kote moun ap koute. Se pou montre ke misye pa t bay peson regle anyen pou li. Mezanmi, si nou ka pemet Michel Martelly prezidan d'Ayiti nou pa ka ap pale de transisyon demokratik si se sa diskou a vle di. Men de le debu mwen te di ke nou pran anba divalyeris ki pwal soudwaye otan de moun ke li kapab pou l'ka di pi lwen ke peyi a se pou li. Men mwen te souliyen ak espwa ke gen dwa se pasaj misye a ki pwal louvri je sa ki pa konen ou ki pa t konprand ke divalyerism se kanser pi red pase SIDA. Oui mwen kwe ke ka se yon tes n'ap pase. Sweet Mickey enpetinan pi mal ke madichon. Yon vye neg k'ap cheche la glwa pa t dwe ap dirije yon peyi lan epok n'ap viv la.
Se Ayisyen yo ki konn sa pou yo fe ak li paske se premye fwa m'ap tande moun ap mande prezidan pou fe amand onorabl kite pouvwa a. Imajine, mwen menm tande y'ap di misye pou li pran ekzil. Sanble kote y'ap pale misye konsidere kom yon endezirabl a tou pwen d vi.
W pa janm konen, peyi fre nou ki sonje sa Ayiti reprante ap mande ki sa ki pase peyi a.
Depi nou te fin pran goudougoudou sa a ki male ki p'ap rive'n ankor?
Se Ayisyen yo ki konn sa pou yo fe ak li paske se premye fwa m'ap tande moun ap mande prezidan pou fe amand onorabl kite pouvwa a. Imajine, mwen menm tande y'ap di misye pou li pran ekzil. Sanble kote y'ap pale misye konsidere kom yon endezirabl a tou pwen d vi.
W pa janm konen, peyi fre nou ki sonje sa Ayiti reprante ap mande ki sa ki pase peyi a.
Depi nou te fin pran goudougoudou sa a ki male ki p'ap rive'n ankor?
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: Le Président de l’Assemblée Nationale appelle le peuple à la mobilisation
Ri si nou anvi ou si nou brav... paske sanble y'ap manje moun tou d bon lan koze politik, lan koze forum Ayisyen yo
Ha! ha! ha!
Mwen sot tande lan radyo Myrlande Manigat k'ap eksplike an detay deroulman sit-in devan Pale Lejislatif maten a. Tande byen wi, Myrlande Manigat pran la ri, al brave gaz lakrimojen, bal, elatrey, lan protestasyon kontr rejim ti-jup ti-kilot ki menase jenes la e avansman peyi a sou rout jistis.
Mesye m'ap di'n ke fo k neg sa yo ale se pa ranse m'ap ranse non. Amwenske se set y'ap set Sweet Mickey up, y'ap bay'l fil, paske jan bagay la ye an Ayiti la a, sa n'ap tande yo demanti vye rapor LONI a. Youn lan eksplikasyon m'ap tande se paske palmante yo pe pou job yo ou byen Ayisyen tro toleran ki fe misye chita sou pouvwa sa toujou. Tout sa se rans. Mwen souwete ke se yon atitid byen kalkile ke neg yo ap obseve pou pa kite Sweet Mickey manipile yo ak koze ke li ap travay pou MINUSTAH ale. Se pyeje Sweet Mickey bezwen pyeje popilasyon a, se vyolans misye ap seye provoke pou li ka jistifye deboch politik li yo. Mwen konen ke se pa lan fe bri ak vagabon w regle bagay serye, sitou le li pati pou li trenen w lan labou li ya. Mwen kwe ke gen yon chanjman atitid lakay politisyen Ayisyen yo setansi.
Moun yo rele anmwey, men Sweet Mickey voye vin tire Madan Manigat. Ah papa, Madanm la toujou di ke li kontr la vyolans, li repete sa ankor jodi a, li montre ke moun yo ka koute'l. Se tre byen. Tout makak ki gen yon fiksasyon sou JBA yo, bay moun yon chans pou yo konprand sa k'ap pase byen an Ayiti. SE pa sel FL ki gen dwa leve group manifestan, se dwa e se devwa tout oganizasyon k'ap defand peyi yo ak entere yo le yo menase.
Moun gen dwa fe ipotez tout otan ke yo pa kwe ke sa yo imajine se la verite. Li toujou bon ke gen lot jwe lan batay la paske demokrasi se tankou tom tom (yon sel dwet pa manje kalalou), nespa?
Poupoupoul t'ap chofe dife pou FL ta leve vwa lan koze yo, le li-menm menm te konn ap bay SM bourad. Eh byen, men li, tout moun fini pa konprand ke FL pa gen monopol manifestasyon. DEMOKRASI SE POU TOUT MOUN, TOUT PATI SIPOZE DEFAND DEMOKRASI. Manifestasyon se pa yon bagay pepl. Tout moun gen le fini pa konprand ki sa ki wol yo olye ke yo chita ap fe politik jis pou fe politik.
Gen yon nonm mwen pa'p pran chans site lan koze a men hum! li gen le ap travay tou d bon depi li rotenone kontreman a ti bonom tet melon ki gen bon bouch la...
Mwen gen espwa rankontr antr mwesye dam yo komanse pote frui e trankilman Ayiti ap fini pa venkr Satan et ses suppots.
Ti yason a ta ale wi men dyabl gen le pa aksepte letr demisyon... Hum! dapre denye statistik, se au risque de leur vie ke moun al bay neg sa sekirite ou ke polisye al akompaye'l le l,ap fe soti spotif, ou byen soti politik lan provens. Gen yon bagay drol ki pou pase pou nou tande yon moun mouri. Sweet Mickey sa a gen le pi vyolan pase asenik. (LOL)
Mwen tande yon koze k'ap pale sou Entenet la. An han! se le bagay la gate net ke y'ap vin di yo rekonet dyabl la. Ha! ha! ha! Li fe ti misye dam yo tounen pate pou l'manje ak kola. Kay an fas la tounen simitye, si mwenn byen konprand. Men lan film yo toujou gen yon fou ki pa janm abandone vil fantom yo... (LOL) Mais qu'est-ce que je dis comme ca?
Ha! ha! ha!
Mwen sot tande lan radyo Myrlande Manigat k'ap eksplike an detay deroulman sit-in devan Pale Lejislatif maten a. Tande byen wi, Myrlande Manigat pran la ri, al brave gaz lakrimojen, bal, elatrey, lan protestasyon kontr rejim ti-jup ti-kilot ki menase jenes la e avansman peyi a sou rout jistis.
Mesye m'ap di'n ke fo k neg sa yo ale se pa ranse m'ap ranse non. Amwenske se set y'ap set Sweet Mickey up, y'ap bay'l fil, paske jan bagay la ye an Ayiti la a, sa n'ap tande yo demanti vye rapor LONI a. Youn lan eksplikasyon m'ap tande se paske palmante yo pe pou job yo ou byen Ayisyen tro toleran ki fe misye chita sou pouvwa sa toujou. Tout sa se rans. Mwen souwete ke se yon atitid byen kalkile ke neg yo ap obseve pou pa kite Sweet Mickey manipile yo ak koze ke li ap travay pou MINUSTAH ale. Se pyeje Sweet Mickey bezwen pyeje popilasyon a, se vyolans misye ap seye provoke pou li ka jistifye deboch politik li yo. Mwen konen ke se pa lan fe bri ak vagabon w regle bagay serye, sitou le li pati pou li trenen w lan labou li ya. Mwen kwe ke gen yon chanjman atitid lakay politisyen Ayisyen yo setansi.
Moun yo rele anmwey, men Sweet Mickey voye vin tire Madan Manigat. Ah papa, Madanm la toujou di ke li kontr la vyolans, li repete sa ankor jodi a, li montre ke moun yo ka koute'l. Se tre byen. Tout makak ki gen yon fiksasyon sou JBA yo, bay moun yon chans pou yo konprand sa k'ap pase byen an Ayiti. SE pa sel FL ki gen dwa leve group manifestan, se dwa e se devwa tout oganizasyon k'ap defand peyi yo ak entere yo le yo menase.
Moun gen dwa fe ipotez tout otan ke yo pa kwe ke sa yo imajine se la verite. Li toujou bon ke gen lot jwe lan batay la paske demokrasi se tankou tom tom (yon sel dwet pa manje kalalou), nespa?
Poupoupoul t'ap chofe dife pou FL ta leve vwa lan koze yo, le li-menm menm te konn ap bay SM bourad. Eh byen, men li, tout moun fini pa konprand ke FL pa gen monopol manifestasyon. DEMOKRASI SE POU TOUT MOUN, TOUT PATI SIPOZE DEFAND DEMOKRASI. Manifestasyon se pa yon bagay pepl. Tout moun gen le fini pa konprand ki sa ki wol yo olye ke yo chita ap fe politik jis pou fe politik.
Gen yon nonm mwen pa'p pran chans site lan koze a men hum! li gen le ap travay tou d bon depi li rotenone kontreman a ti bonom tet melon ki gen bon bouch la...
Mwen gen espwa rankontr antr mwesye dam yo komanse pote frui e trankilman Ayiti ap fini pa venkr Satan et ses suppots.
Ti yason a ta ale wi men dyabl gen le pa aksepte letr demisyon... Hum! dapre denye statistik, se au risque de leur vie ke moun al bay neg sa sekirite ou ke polisye al akompaye'l le l,ap fe soti spotif, ou byen soti politik lan provens. Gen yon bagay drol ki pou pase pou nou tande yon moun mouri. Sweet Mickey sa a gen le pi vyolan pase asenik. (LOL)
Mwen tande yon koze k'ap pale sou Entenet la. An han! se le bagay la gate net ke y'ap vin di yo rekonet dyabl la. Ha! ha! ha! Li fe ti misye dam yo tounen pate pou l'manje ak kola. Kay an fas la tounen simitye, si mwenn byen konprand. Men lan film yo toujou gen yon fou ki pa janm abandone vil fantom yo... (LOL) Mais qu'est-ce que je dis comme ca?
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Sujets similaires
» Discours du président de l’Assemblée nationale
» Révision constitutionnelle : le vice-président de l’assemblée nationale n’a pas
» Jude Célestin appelle à la mobilisation dans le calme
» Les parlementaires convoques en assemblee nationale
» La séance en Assemblée nationale a été reportée sine die
» Révision constitutionnelle : le vice-président de l’assemblée nationale n’a pas
» Jude Célestin appelle à la mobilisation dans le calme
» Les parlementaires convoques en assemblee nationale
» La séance en Assemblée nationale a été reportée sine die
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum