Entrevue de la mairesse de Petion-Ville et le Carnaval ...
+4
piporiko
Rodlam Sans Malice
Marc-Henry
gwotoro
8 participants
Page 1 sur 1
Entrevue de la mairesse de Petion-Ville et le Carnaval ...
Entrevue de la mairesse de Petion-Ville accordee au quotidien Le Matin
http://lematinhaiti.com/PageArticle.asp?ArticleID=6522
gwotoro- Super Star
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle: le balancier
Re: Entrevue de la mairesse de Petion-Ville et le Carnaval ...
Lire egalement:
CLAIRE LYDIE PARENT : « Sauvons Pétion-Ville...ensemble »
http://lematinhaiti.com/PageArticle.asp?ArticleID=6520
CLAIRE LYDIE PARENT : « Sauvons Pétion-Ville...ensemble »
http://lematinhaiti.com/PageArticle.asp?ArticleID=6520
gwotoro- Super Star
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle: le balancier
En manque d'idées, la mairesse opte pour un carnaval de yayad (gouyad ) à Petion-Ville cet été. C'est ainsi va la vie ...en Haiti.
ekzanp saa montre kareman a kel pwen politisyen ayisyen aveg e soud an menm tan.pwoblem peyi dayiti reyelman se pa selman yon kestyon lajan se yon kestyon de moun ki ka panse e aji byen pou jere ti resous peyi ya.Gen de lè vre se pa san rezon lè genyen moun ki mande ke se yon lot jeneratyon dayisyen ki pou pran gouvenay pou anpeche bato sa fè nofraj ki menase nou tout.nanpwen yo di peyi ya ye jodya kote menm yon machinn ponpye pa genyen nan Port-au-prince pou anpeche moun boukannnen nan di fe .politisyen ayisyen ap depanse milyon pou fè san koutya gouye nan kanaval,se moun malpwop selman ki fè bal nan kay sal.
Rodlam Sans Malice- Super Star
-
Loisirs : Lecture et Internet
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market
Je constate que les gens n'interviennent pas dans ce poste . e bien map vini sou li pi ta. En attendant, je me demande si la mairesse est -elle une administratrice ou une thérapeute municipale ?
À suivre !
À suivre !
Fok eli yo komanse respecte moun wi an ayiti. Mwen pap akepte bagay impact positif ke Mairesse ap pale an. impact positif pou 2 jou. nap ri , nap voyé an ho voyé en ba , voye lan mitan du 30 au 1 juillet e pui , aprè impact sa , sa ki bral rive.
Si maire tap pale de impact economik mwen ta konprann yon bagay, men lap pale de impact psychologik. kigay sa hein. simparele map toufe.
Nous avons un maire à Port-au-Prince qui amenage son bureau dans un hôtel aux Champs de mars . Yon lot ki gen 3 millions pouli depanse e li pa konn kisa dwet fe avek 3 millions. lap voye fleur lan yon bamboch kanaval , yon fason pou moun ka defoule yo. pendan ke jeune yo pa gen okenn kote pou jwet, Petion Ville pa gen centre jeunesse, pa genyen loisir pou ti moun yo, pa genyen kote ke ti jeune yo ka jwet basket. pa genyen yon bibliotek municipal pou ti moun ak etidian al fe lecti , ale fe devwa .
Madame pense au plaisir d'un jour et ferme les yeux sur les vrais problèmes de la ville.La mairesse veut créer un impact psychologique temporaire pour une partie de la population de Petion ville au lieu d'avancer des idées pour relancer le développement économique de la ville, au lieu de créer des espaces recreatifs pour les jeunes, au lieu de penser à long terme , elle pense à la bamboche d'un soir, d'une nuit...se la raj.
Si maire tap pale de impact economik mwen ta konprann yon bagay, men lap pale de impact psychologik. kigay sa hein. simparele map toufe.
Nous avons un maire à Port-au-Prince qui amenage son bureau dans un hôtel aux Champs de mars . Yon lot ki gen 3 millions pouli depanse e li pa konn kisa dwet fe avek 3 millions. lap voye fleur lan yon bamboch kanaval , yon fason pou moun ka defoule yo. pendan ke jeune yo pa gen okenn kote pou jwet, Petion Ville pa gen centre jeunesse, pa genyen loisir pou ti moun yo, pa genyen kote ke ti jeune yo ka jwet basket. pa genyen yon bibliotek municipal pou ti moun ak etidian al fe lecti , ale fe devwa .
Madame pense au plaisir d'un jour et ferme les yeux sur les vrais problèmes de la ville.La mairesse veut créer un impact psychologique temporaire pour une partie de la population de Petion ville au lieu d'avancer des idées pour relancer le développement économique de la ville, au lieu de créer des espaces recreatifs pour les jeunes, au lieu de penser à long terme , elle pense à la bamboche d'un soir, d'une nuit...se la raj.
piporiko- Super Star
-
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif
kisa pou nou fe pou sa change. Fok nou pa rete ap gade san pran non. fok nou ale lan peyi nou pou di moun sayo fok sa change.antouka , mwen pap bay leugen , map kontinye frape sou fowom sa jiska mai mi...Bon sang fok nou reveile politicien kap domi lan peyi sa.
Cette femme était sur la liste des candidats à la présidence. Donc, présidente possible.
On ne peut rien attendre des politiciens haitiens, parce qu'ils sont le produit de l'éducation haitienne qui accouche cette mentalité qui nous rend irresponsables, obscurantistes, sans objectifs ni objectivité.
Chacun pour soi, au diable le pays.......ki mele m?
Où pensons-nous que les politiciens, qui sont haitiens comme les autres, vont trouver les qualités requises pour faire avancer le pays?
La seule solution: dénoncer les gabegies objectivement et promouvoir le sens civique et le patriotisme; tout en essayant de comprendre pourquoi nous sommes dans cet état.
Peut-etre, avec le temps et la réalisation que nous n'acceptons plus les fautes du passé, une sorte de prise de conscience s'opèrera et changera cette mentalité qui nous retarde depuis 1806.
Cette femme était sur la liste des candidats à la présidence. Donc, présidente possible.
On ne peut rien attendre des politiciens haitiens, parce qu'ils sont le produit de l'éducation haitienne qui accouche cette mentalité qui nous rend irresponsables, obscurantistes, sans objectifs ni objectivité.
Chacun pour soi, au diable le pays.......ki mele m?
Où pensons-nous que les politiciens, qui sont haitiens comme les autres, vont trouver les qualités requises pour faire avancer le pays?
La seule solution: dénoncer les gabegies objectivement et promouvoir le sens civique et le patriotisme; tout en essayant de comprendre pourquoi nous sommes dans cet état.
Peut-etre, avec le temps et la réalisation que nous n'acceptons plus les fautes du passé, une sorte de prise de conscience s'opèrera et changera cette mentalité qui nous retarde depuis 1806.
Sasaye- Super Star
-
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro
Mrs. Parent a répondue :
Le montant dont elle parle est un montant budgétaire.
Si ce montant a été vote pour le carnaval, donc il droit être utiliser pour ce fait, dans le cas contraire l’argent droit retourner au trésor public.
An administrasyon, le leta vote pou yon proje, si proje a pa realizab, la jan sa fet pou retounin nan poch leta.
Peson pakab pran desisyon san yon vote pou detounin la jan sa pou fe yon lot bagay.
Bo lakay nou nou rele sa « appropriation, allotment, or incumbrance ».
Anpil neg ap di ke pouki sa madam sa pa itilize lajan sa pou bati lekol ak kantinn ??
Repons la se ke lajan sa pat prevwa ni vote nan budget a pou konstouyi lekol ak kantinn.
Mrs. Parent a repondue :
Fok yo kreye yon anbyans sosyal kote ke gran neg melanje ak malere, kote ke yon pa pe lot.
Kanaval e macth futbol se 2 aktivite sosyal sa yo kote pep la e lelite la rankontré je pou je san fache nan yon anbyans armoni e fratenite.
Fok nou kreye anpil anbians pou yon pa pe lot ni gen prejije kont lot.
Aktivite kankou fet chanpet, jwet edikatif e spotif, kermess, pisin e basin piblik, cinema gratis le fet indepandans nou, fet hero nou yo etc.. pou tout moun kap patisipe malere kou lelite.
Madam sa nan pozisyon sa an 2 fwa e genle konnin tre byen sa lap fe e li probableman gen yon bel ekip deye li.
Madam nan nan yon pozisyon tre difisil.
Lap fe klass sosyal li e lelite la plezi an menm tan e se pa tout politisyen ki kap fe sa.
2 group sa yo tre difisil pou travay ansamb e yon pakab pran direkteman ou indirekteman avantaj sou lot.
Lelite la gen lajan e pep la gen vwa pou vote.
2 bagay sa yo, yon politisyen pa fouti viv san yo.
Revelation
Elle a bien répondue, et elle a raison.Je lui avais dit que j’avais bien voulu utiliser ce montant pour finaliser le marché. Mais c’était particulièrement prévu pour le carnaval. Si je ne l’utilise pas pour le carnaval, il va retourner l’argent au Trésor public.
Si ce montant a été vote pour le carnaval, donc il droit être utiliser pour ce fait, dans le cas contraire l’argent droit retourner au trésor public.
An administrasyon, le leta vote pou yon proje, si proje a pa realizab, la jan sa fet pou retounin nan poch leta.
Peson pakab pran desisyon san yon vote pou detounin la jan sa pou fe yon lot bagay.
Anpil neg ap di ke pouki sa madam sa pa itilize lajan sa pou bati lekol ak kantinn ??
Repons la se ke lajan sa pat prevwa ni vote nan budget a pou konstouyi lekol ak kantinn.
Mrs. Parent a repondue :
Se tre byen sa madam sa di la.Je pense que notre rôle consiste justement à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir afin qu’ils puissent se rencontrer. D’où le projet d’organisation du carnaval des fleurs à Pétion-Ville.
Fok yo kreye yon anbyans sosyal kote ke gran neg melanje ak malere, kote ke yon pa pe lot.
Kanaval e macth futbol se 2 aktivite sosyal sa yo kote pep la e lelite la rankontré je pou je san fache nan yon anbyans armoni e fratenite.
Aktivite kankou fet chanpet, jwet edikatif e spotif, kermess, pisin e basin piblik, cinema gratis le fet indepandans nou, fet hero nou yo etc.. pou tout moun kap patisipe malere kou lelite.
Madam sa nan pozisyon sa an 2 fwa e genle konnin tre byen sa lap fe e li probableman gen yon bel ekip deye li.
Lap fe klass sosyal li e lelite la plezi an menm tan e se pa tout politisyen ki kap fe sa.
2 group sa yo tre difisil pou travay ansamb e yon pakab pran direkteman ou indirekteman avantaj sou lot.
Revelation
revelation- Super Star
-
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste
Revelation ekri
"mrs.Parent a repondu :'je pense que notre role consiste à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir......."
Kite m mande w yon bagay ou konn wè Ti Brandt , ti Madsen nan otofonik?Mwen pa konn pou koulyè ya mwen pa janm wè boujwa yo nan lese frape non epi pou yo ap pataje jwa pep la menm lè se pa sou fatra nou tap danse.ou janm wè yo nan graden nan stad la.
Se sa menm nap mande fok munisipalite yo genyen otonomi pou yo ka itilise lajan kominn lan nan sa ki nesesè pou ba pep la yon soulajman. Se iresponsab pou yon kote pa genyen yon lanbilans pou transporte moun lopital ,pa genyen kamyon ponpye pou an ka di fe nan yon vil tankou petionville pou yon moun di m apre ke nou fek soti nan karnaval nan mwa mars la pou se yon lot karnaval anko ou vle fè anko ,pouki sa se 2 karnaval selman li vle fè pouki sa se pa 4 .Se karnaval ki pou fè moun pale yonn ak lot ,kote pa genyen sinema ,pa genyen teyat,pa genyen kabann choucoune ;pa genyen legliz anko ?
"mrs.Parent a repondu :'je pense que notre role consiste à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir......."
Kite m mande w yon bagay ou konn wè Ti Brandt , ti Madsen nan otofonik?Mwen pa konn pou koulyè ya mwen pa janm wè boujwa yo nan lese frape non epi pou yo ap pataje jwa pep la menm lè se pa sou fatra nou tap danse.ou janm wè yo nan graden nan stad la.
Se sa menm nap mande fok munisipalite yo genyen otonomi pou yo ka itilise lajan kominn lan nan sa ki nesesè pou ba pep la yon soulajman. Se iresponsab pou yon kote pa genyen yon lanbilans pou transporte moun lopital ,pa genyen kamyon ponpye pou an ka di fe nan yon vil tankou petionville pou yon moun di m apre ke nou fek soti nan karnaval nan mwa mars la pou se yon lot karnaval anko ou vle fè anko ,pouki sa se 2 karnaval selman li vle fè pouki sa se pa 4 .Se karnaval ki pou fè moun pale yonn ak lot ,kote pa genyen sinema ,pa genyen teyat,pa genyen kabann choucoune ;pa genyen legliz anko ?
-
Feuille de personnage
Cher révélation
C'est avec un grand plaisir que je vais essayer de disséquer l'entrevue de la mairesse pour vous démontrer que la mairesse n'a pas dit toute la vérité dans cette affaire de Carnaval. Sa vérité n'est pas tout à fait nue. Moi je veux la deshabiller , pas elle, mais la vérité et vous allez voir dans les paragraphes qui suivent...
D'entrée de jeu, La mairesse a reconnu clairement que l'idée d'organiser le carnaval des fleurs était écrit dans son programme politique et elle l'a voulu et je vous cite ;
Continuons la radiographie de l'entrevue de madame la mairesse;
Je continue et vous allez voir sa fantaisie. Une mairesse qui vient de se dévoiler. Elle aime ça les bandes...de carnaval définitivement, men yayad men fra plan rein’w
Ce n’est pas fini, vous en voulez en voici un autre;
Enfin, J'ai assez dit sur l'entrevue de la mairesse, une petite dernière ou elle a reconnu que Haïti est un pays pauvre qui utilise trois millions pour des bamboches instantanées. Bamboche d'un jour, Bamboche d'une nuit quand les enfants n'ont pas de terrain de basket pour jouer, quand la ville n'a pas de centre jeunesse recréative pour les jeunes dans un pays ou 65% de la population n'a pas 25 ans, quand la ville n'a pas une bibliothèque pour les jeunes qui veulent lire dans un endroit tranquille.
malé
C'est avec un grand plaisir que je vais essayer de disséquer l'entrevue de la mairesse pour vous démontrer que la mairesse n'a pas dit toute la vérité dans cette affaire de Carnaval. Sa vérité n'est pas tout à fait nue. Moi je veux la deshabiller , pas elle, mais la vérité et vous allez voir dans les paragraphes qui suivent...
D'entrée de jeu, La mairesse a reconnu clairement que l'idée d'organiser le carnaval des fleurs était écrit dans son programme politique et elle l'a voulu et je vous cite ;
Claire Lydie Parent : Pour le carnaval, on avait prévu un budget de trois millions (3 000 000 ) de gourdes. Le carnaval était inscrit dans notre programme
Continuons la radiographie de l'entrevue de madame la mairesse;
Un autre mensonge. Plus loin elle affirme ceci;
Malheureusement et heureusement, le ministère de la Culture avait pensé en ce sens aux mairies ; néanmoins, le député de PétionVille avait réclamé la somme qui était allouée à la commune. Après notre élection, j’ai eu un entretien avec le ministre de la Culture. Je lui avais dit que j’avais bien voulu utiliser ce montant pour finaliser le marché. Mais c’était particulièrement prévu pour le carnaval. Si je ne l’utilise pas pour le carnaval, il va retourner l’argent au Trésor public
Ce qu'elle appelle l'impact positif est le Carnaval de gouyad dans les rues de Petion -ville . Deux jours d'extase pour le peuple. Et puis, après la vie continue. Elle insiste que c'était inscrit dans son programme. De grâce cher revelation , avouez qu'elle aurait pu faire mieux avec cet argent. Avouez qu'elle manque d'idées. Avouez qu'elle s'est embrouillée un peu , juste un peu.
. Mais, ce n’est pas à cause de cela qu’il m’avait forcé de prendre l’argent. C’est plutôt parce que je pense que c’était quelque chose de positif pour Pétion-Ville, et c’était déjà inscrit aussi dans mon programme
Je continue et vous allez voir sa fantaisie. Une mairesse qui vient de se dévoiler. Elle aime ça les bandes...de carnaval définitivement, men yayad men fra plan rein’w
Et, je crois aussi qu’après tous les maux que vient de subir le pays, même si on ne pas dire que toutes les choses sont normales, mais quand même, les Pétion-Villois qui avaient l’habitude de sortir et qui, depuis un certain temps, a quasiment perdu cette habitude, faute du problème d’insécurité, je pense que notre rôle consiste justement à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir afin qu’ils puissent se rencontrer..
Ce n’est pas fini, vous en voulez en voici un autre;
Comme dirait mon grand père ; se denye kou sa ki tye koukou an.
Je pense que cela était très important aussi. Le carnaval va avoir un impact psychologique très positif sur les gens. Ce n’est pas seulement offrir à manger aux gens qui sont important. Je pense que toutes les choses doivent aller ensemble. Pendant que nous faisons le carnaval des fleurs, on en profitera pour enlever les détritus à travers les rues. On en profitera également pour enlever les marchandes sur les tronçons et les trottoirs tout en aménageant des espaces appropriés pour elles. Il faut dire en passant que la Saint-Pierre, c’est avant le carnaval des fleurs.
Il y a des projets qui sont réellement des projets qui doivent relever, vu nos maigres moyens, de la responsabilité du gouvernement central.
Enfin, J'ai assez dit sur l'entrevue de la mairesse, une petite dernière ou elle a reconnu que Haïti est un pays pauvre qui utilise trois millions pour des bamboches instantanées. Bamboche d'un jour, Bamboche d'une nuit quand les enfants n'ont pas de terrain de basket pour jouer, quand la ville n'a pas de centre jeunesse recréative pour les jeunes dans un pays ou 65% de la population n'a pas 25 ans, quand la ville n'a pas une bibliothèque pour les jeunes qui veulent lire dans un endroit tranquille.
malé
Dernière édition par le Mer 20 Juin 2007 - 21:48, édité 1 fois
genyen yon mou ki di ke nou pa dwe etone de sa ki ap pase an ayiti yo paske se edikatyon ke yo ba nou ki fè nou aji konsa.mon chè yonn nan bagay ki te pi etone m lè mwen vinn o Zeat Zuni se te aksè tout moun te genyen nan chak katye pou yo ale pran liv pou yo li nan yon librèri.Menm na katye ki pi pov tankou Fort Apache nan bronx genyen menm 2 libreri nan katye saa.Koulyè ya nan tout bus nan Orlando ya bay moun liv pou li lè ou monte nan bus la.Mwen pa di ayiti te ka fè sa non ,men lè wap gade sa moun ki sanse edike yo an ayiti ap fè wap mande tet ou si se pa vre sa moun lan di ya.
-
Feuille de personnage
Senior
Sujet: Entrevue de la mairesse de Petion-Ville avec Le Matin Hier à 15:44
Mrs. Parent a répondue :
Citation:
Je lui avais dit que j’avais bien voulu utiliser ce montant pour finaliser le marché. Mais c’était particulièrement prévu pour le carnaval. Si je ne l’utilise pas pour le carnaval, il va retourner l’argent au Trésor public.Elle a bien répondue, et elle a raison.
Mrs. Parent a repondue :
Citation:
Je pense que notre rôle consiste justement à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir afin qu’ils puissent se rencontrer. D’où le projet d’organisation du carnaval des fleurs à Pétion-Ville.Se tre byen sa madam sa di la.
Revelation
E sa sa tap fè si kob la te retounen nan trezo piblik pou te al regle yon lot pi bon bagay ke kanaval. Yon lot bidjè te ka vote kote kob sa te ka ale pou bay moun yo dlo potab, fè sant pou jè-n yo ak bon jan materyèl, fè promotyon sante pou yo pa atrape maladi seksyèl,netwaye la ri ya, mete pi bon bwat fatra ki pi desan, fè yon jan ak lajan sa pou fatra ta ramase e pou sant lan pa ret nan figi moun. gen de apatman ou pase nan Florid, se si ou foure je-ou byen ou ka wè se fatra yo depoze la, e se kom si dire se yon bel ti kay. Alo, kob la ta tounen nan kès leta, li ta regle lot sa ki gen pou regle.
Fè lelit ak malere plezi pa vle di ba yo kanaval san rete? Mwen pa kwè ke se nan ba yo kanaval pou san koule plis, kale plis ti moun san papa, ramase plis maladi seksyèl ke yo ka sèlman satisfè yon pèp. Afè kreye plis anbyans pou yon-n pa pè lot la se bat dèyè Titit pou fè Titit dodo. Si yo te bezwen kreye yon anbians pou fè yon-n pa pè lot, mwen pa kwè se nan Petyon vil li ta fèt. Yo ta desan-n al fèl site solèy ak yo, montre ke se moun menm jan ak yo, bay bon jan akolad san ipokrizi, montre ke yo pa pè kole ak yo e ke yo gen plas yo nan sosyete ya tou paske tout moun se moun. Sispan-n trete yo de moun sal, moun pye blanch, kokorat, sispan-n imilye yo nan la ri ya, sispan-n mande pou touye yo jis paske yo pov, e lè ya rive fè sa, se lè sa ma wè espwa pitit soyèt ak pitit lelit ka fè yon-n vre. Lè sa-a, na plant flè jou sa-a kom yon sign damou ak pè ant yo.
Epi tou dat gran nèg ap frote ak malere, sa sa janm chanje? Tout sa se fo agiman pou montre moun pa A+B ke madanm nan gen rezon fè kanaval, gaspiye lajan e fomil sa pap pase nan ka sa. Li lè li tan pou lajan pèp la regle zafè pèp la nan bon kondityon. Kanaval chandmas la rale tout moun, kit li te nan Petyonvil, Site Solèy, Kafou, Bèlè elatriye; nan kondityon sa-a, mwen kwè ke sè ase pou yon peyi ki swadisan pa menm gen lajan kote ti lajan ki gen yan ale nan poch Ayityen san konsyans, ki sanble gen menm kantite sèvèl ak yon zwazo.
Fok gouvènman Ayityen sispan-n kreye fo pwoblèm pou rezoud pandan ke vrè pwoblèm pèp la pa touche. Mwen pa kwè ke se nan fè kanaval dè flè ke moun Petyonvil ap kwè ke Lidi Paran fè yon bon bagay pou komi-n nan. Nan yon peyi kote edikatyon moun yo pa menm byen fèt, moun ki soti nan filo yo pa menm ka chanje yon bon konvèsatyon sè jou si, epi tou se ak la pen-n pou li sa yo ap ekri. Pito madanm nan mete bon jan bibliyotèk pou ti jè-n yo al chita li, mete bon jan odinatè, montre yo fè rechèch pou yo anrichi konesans yo pito ke voye yo al gros nan kanaval.
Afè di ke li fè yon manda deja e ke li kon-n sa lap fè, si li te kon-n sa lap fè vre li pa tap wè se kanaval dè flè ki se yon priyorite pou petyon vil. Se pa kanaval sèlman ki fè pati de lwazi. Sispan-n pran moun pou enbesil. Mwen di ayibobo pou sa ki konpran-n yo e sa ki pran poz yo pa konpran-n yo, mwen espere yon jou ya arive montre bon konpran-n yo pou bay Ayiti yon chans.
Anko yon fwa, ke lajan pèp la regle zafè-l nan bon kondityon.
Sujet: Entrevue de la mairesse de Petion-Ville avec Le Matin Hier à 15:44
Mrs. Parent a répondue :
Citation:
Je lui avais dit que j’avais bien voulu utiliser ce montant pour finaliser le marché. Mais c’était particulièrement prévu pour le carnaval. Si je ne l’utilise pas pour le carnaval, il va retourner l’argent au Trésor public.Elle a bien répondue, et elle a raison.
Mrs. Parent a repondue :
Citation:
Je pense que notre rôle consiste justement à créer des ambiances pour inviter les gens à sortir afin qu’ils puissent se rencontrer. D’où le projet d’organisation du carnaval des fleurs à Pétion-Ville.Se tre byen sa madam sa di la.
Revelation
E sa sa tap fè si kob la te retounen nan trezo piblik pou te al regle yon lot pi bon bagay ke kanaval. Yon lot bidjè te ka vote kote kob sa te ka ale pou bay moun yo dlo potab, fè sant pou jè-n yo ak bon jan materyèl, fè promotyon sante pou yo pa atrape maladi seksyèl,netwaye la ri ya, mete pi bon bwat fatra ki pi desan, fè yon jan ak lajan sa pou fatra ta ramase e pou sant lan pa ret nan figi moun. gen de apatman ou pase nan Florid, se si ou foure je-ou byen ou ka wè se fatra yo depoze la, e se kom si dire se yon bel ti kay. Alo, kob la ta tounen nan kès leta, li ta regle lot sa ki gen pou regle.
Fè lelit ak malere plezi pa vle di ba yo kanaval san rete? Mwen pa kwè ke se nan ba yo kanaval pou san koule plis, kale plis ti moun san papa, ramase plis maladi seksyèl ke yo ka sèlman satisfè yon pèp. Afè kreye plis anbyans pou yon-n pa pè lot la se bat dèyè Titit pou fè Titit dodo. Si yo te bezwen kreye yon anbians pou fè yon-n pa pè lot, mwen pa kwè se nan Petyon vil li ta fèt. Yo ta desan-n al fèl site solèy ak yo, montre ke se moun menm jan ak yo, bay bon jan akolad san ipokrizi, montre ke yo pa pè kole ak yo e ke yo gen plas yo nan sosyete ya tou paske tout moun se moun. Sispan-n trete yo de moun sal, moun pye blanch, kokorat, sispan-n imilye yo nan la ri ya, sispan-n mande pou touye yo jis paske yo pov, e lè ya rive fè sa, se lè sa ma wè espwa pitit soyèt ak pitit lelit ka fè yon-n vre. Lè sa-a, na plant flè jou sa-a kom yon sign damou ak pè ant yo.
Epi tou dat gran nèg ap frote ak malere, sa sa janm chanje? Tout sa se fo agiman pou montre moun pa A+B ke madanm nan gen rezon fè kanaval, gaspiye lajan e fomil sa pap pase nan ka sa. Li lè li tan pou lajan pèp la regle zafè pèp la nan bon kondityon. Kanaval chandmas la rale tout moun, kit li te nan Petyonvil, Site Solèy, Kafou, Bèlè elatriye; nan kondityon sa-a, mwen kwè ke sè ase pou yon peyi ki swadisan pa menm gen lajan kote ti lajan ki gen yan ale nan poch Ayityen san konsyans, ki sanble gen menm kantite sèvèl ak yon zwazo.
Fok gouvènman Ayityen sispan-n kreye fo pwoblèm pou rezoud pandan ke vrè pwoblèm pèp la pa touche. Mwen pa kwè ke se nan fè kanaval dè flè ke moun Petyonvil ap kwè ke Lidi Paran fè yon bon bagay pou komi-n nan. Nan yon peyi kote edikatyon moun yo pa menm byen fèt, moun ki soti nan filo yo pa menm ka chanje yon bon konvèsatyon sè jou si, epi tou se ak la pen-n pou li sa yo ap ekri. Pito madanm nan mete bon jan bibliyotèk pou ti jè-n yo al chita li, mete bon jan odinatè, montre yo fè rechèch pou yo anrichi konesans yo pito ke voye yo al gros nan kanaval.
Afè di ke li fè yon manda deja e ke li kon-n sa lap fè, si li te kon-n sa lap fè vre li pa tap wè se kanaval dè flè ki se yon priyorite pou petyon vil. Se pa kanaval sèlman ki fè pati de lwazi. Sispan-n pran moun pou enbesil. Mwen di ayibobo pou sa ki konpran-n yo e sa ki pran poz yo pa konpran-n yo, mwen espere yon jou ya arive montre bon konpran-n yo pou bay Ayiti yon chans.
Anko yon fwa, ke lajan pèp la regle zafè-l nan bon kondityon.
Leyou- Senior
-
Loisirs : Lecture
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Leyou
Je n'ai même pas encore terminé la lecture de votre intervention, je m'empressais de vous répondre afin de vous dire merci pour cette belle reflexion.
Leyou ,étiez-vous depuis tout ce temps ?
Anko yon lot fwa bon vini lan fowom nan, quelle sagesse dans vos interventions ? Wow !
Je n'ai même pas encore terminé la lecture de votre intervention, je m'empressais de vous répondre afin de vous dire merci pour cette belle reflexion.
Leyou ,étiez-vous depuis tout ce temps ?
Anko yon lot fwa bon vini lan fowom nan, quelle sagesse dans vos interventions ? Wow !
Pito madanm nan mete bon jan bibliyotèk pou ti jè-n yo al chita li, mete bon jan odinatè, montre yo fè rechèch pou yo anrichi konesans yo pito ke voye yo al gros nan kanaval.
Leyou , vous avez tout dit .Afè di ke li fè yon manda deja e ke li kon-n sa lap fè, si li te kon-n sa lap fè vre li pa tap wè se kanaval dè flè ki se yon priyorite pou petyon vil. Se pa kanaval sèlman ki fè pati de lwazi. Sispan-n pran moun pou enbesil. Mwen di ayibobo pou sa ki konpran-n yo e sa ki pran poz yo pa konpran-n yo, mwen espere yon jou ya arive montre bon konpran-n yo pou bay Ayiti yon chans.
Pase yon bo-n joune
Pase yon bo-n joune
Leyou- Senior
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Mairie de pewtion ville
gwotoro a écrit:Entrevue de la mairesse de Petion-Ville accordee au quotidien Le Matin
Je me souviens de cette femme , Lidia Parent, une femme marchande qui n'a aucune idee de quoi il sagit du mot administration , elle se pense dans un marche a vendre ses produits, quand j'ai fait une enquete sur la mairie , il n'y avait meme pas un camion pour ramasser les dechets or ce camion figurait sur la liste des equipements , un employe m'a avoue que ce camion avait ete mis au nom de Mr Boulos , un commercant avec un passe douteux.
La ville de petion ville est la plus riche municipalie du pays , or aucun n'a de la cervelle pour savoir que la loi autorise a prelever des taxes sur les clubs, maisons ect...juste les taxes foncieres seraient de 10 million par annee et plus les taxes d'amusemnt sur club ect seraient de 4 million , alors ou sont les gens qui on un minimum de bon sens dans ce pays ?
Ils sont des bon a rien , incompetents et voleurs
elrey99- Junior
-
Loisirs : buisiness
Leyou di:
Pou sa sa fet, fok madam nan deside pafe kanaval la anko.
Le sa lajan sa kap retounin nan trezo piblik la.
Kounyen la pou tout bagay ke w site la ke lajan sa tekap fe, bay dlo potab ranmase fatra etc fok se vote anko pou lwa yo ta vote pou inkli bagay sa yo nan bidje a.
Answit pi gwo problem nan se ke an administrasyon, se chak administrate ki pou vini avek bidje fiskal yo devan meri a e majistra kominal yo e expose nesesite pou resevwa lajan.
Zafe dlo potab la se yon Dept. spesyalize pou sa.
Ranmase fatra se yon Dept.spesyalize pou sa.
Pou yon kob soti nan trezo Publik fok yo vote pou nesesite sevis kob la.
Si sevis kob sa initil, fok yo retounin li back nan trezo piblik la.
Pouli resoti anko pou yon lot sevis, fok yo vote pou sa.
This is a way to trace the Money to make sure the purpose fits the service like it was intended.
Where I live, we call it "checks and balances".
This kind of "red tape" is important to follow the money.
Trop kob pedi nan move kondisyon pa selman nan peyi d’Ayiti, min anpil lot kote tou.
Marc Henri a dit :
C’est le travaille de son entourage.
Son travail est de créer une ambiance de paix et de tranquillité après des moments difficiles pour une population polarisée.
Pour pouvoir enlever cette crainte de peur.
Sasaye a dit :
Haïti n’a offerte une éducation gratuite, merci Haiti!!
Il y a des écoles au U.S. qui coutent $40,000.00 par année.
Jiska prezan e a laj mwen, map peye student loans toujou.
Rodlam San Malice di :
Yo se selman yon eleman valab.
An pasan, se yo ki oganize kanaval e se yo ki mete lajan yo deyo, fe piblisite, bay bel mayo pou pep la parete toutouni, depanse lajan pou jazz etc..!!
Madam Parent tre intelijan pou fe kanaval la konsa lap tou mande lelite la netwaye ville la e ranmase fatra ki la avan e apre kanaval la. Yo rele sa "leverage".
Rod di:
Rod San Malice di:
Zafe lopital la, depi mwen finn fet ladan li, grass a Dye, mwen pa jan retounin ladan li e mwen ta swete sa jiskaske mwen mouri.
Si yon peyi pran swen de sante popilasyon li, lopital pap yon irjans. Li nesese wi se vre, min li pap beswen ke li yon irjans.
Pou zafe kamyon ponpye a ki koute de millye dolla, nou pa bezwen sa.
Paske se pa yon irjans ke li ye. Depi mwen piti mwen pa jamb we yon gwo dife ni kamyon ponpye ki vini.
Pep la touye ti dife yo pou kont yo.
Yo rele ponpye si yon nan malere yo tombe nan latrinn ou byen si yon mariela moun fou monte san fil.
Se sel le ke yo paret.
Rod mete priyorite w an plas!!
Tout sevis sosyal inpotan nan peyi d’Ayiti.
Min min se pa tout bagay ki inpotant ki irjan.
Le w fini analize e elatrye tout bagay ki inpotan, w klase yo par od d’irjans.
Elrey99 a dit :
Si w konprand ke yo pa gen sevel e ke y opa konnin ke la lwa prevwa pou kolekte tax.
Si w vle pran poz Zorro w ou byen Robin des Bois, bonne chance Elrey99!!
Madam sa.. se sou ze wi ke lap mache.
Fok nou e de li e fe konstriktiv kritisisism pou li sa vini fouye sou forum sa pou jwen bon zidè.
Revelation
Leyou mwen dako avek w pou lajan sa tounin nan trezo piblik.Revelation
E sa sa tap fè si kob la te retounen nan trezo piblik pou te al regle yon lot pi bon bagay ke kanaval.
Yon lot bidjè te ka vote kote kob sa te ka ale pou bay moun yo
dlo potab,
fè sant pou jè-n yo ak bon jan materyèl,
fè promotyon sante pou yo pa atrape maladi seksyèl,
netwaye la ri ya,
mete pi bon bwat fatra ki pi desan,
fè yon jan ak lajan sa pou fatra ta ramase e pou sant lan pa ret nan figi moun
Kounyen la pou tout bagay ke w site la ke lajan sa tekap fe, bay dlo potab ranmase fatra etc fok se vote anko pou lwa yo ta vote pou inkli bagay sa yo nan bidje a.
Answit pi gwo problem nan se ke an administrasyon, se chak administrate ki pou vini avek bidje fiskal yo devan meri a e majistra kominal yo e expose nesesite pou resevwa lajan.
Zafe dlo potab la se yon Dept. spesyalize pou sa.
Ranmase fatra se yon Dept.spesyalize pou sa.
Pou yon kob soti nan trezo Publik fok yo vote pou nesesite sevis kob la.
Si sevis kob sa initil, fok yo retounin li back nan trezo piblik la.
Pouli resoti anko pou yon lot sevis, fok yo vote pou sa.
This is a way to trace the Money to make sure the purpose fits the service like it was intended.
Where I live, we call it "checks and balances".
This kind of "red tape" is important to follow the money.
Trop kob pedi nan move kondisyon pa selman nan peyi d’Ayiti, min anpil lot kote tou.
Marc Henri a dit :
Marc, la dame n’est pas et n’est obligee d’être une économiste.la mairesse est-elle une administratrice ou une thérapeute municipale ? La mairesse veut créer un impact psychologique temporaire pour une partie de la population de Petion ville au lieu d'avancer des idées pour relancer le développement économique de la ville,
C’est le travaille de son entourage.
Son travail est de créer une ambiance de paix et de tranquillité après des moments difficiles pour une population polarisée.
Pour pouvoir enlever cette crainte de peur.
Sasaye a dit :
Il est si facile de critiquer !! Try constructive criticism !On ne peut rien attendre des politiciens haitiens, parce qu'ils sont le produit de l'éducation haitienne qui accouche cette mentalité qui nous rend irresponsables, obscurantistes, sans objectifs ni objectivité.
Haïti n’a offerte une éducation gratuite, merci Haiti!!
Il y a des écoles au U.S. qui coutent $40,000.00 par année.
Jiska prezan e a laj mwen, map peye student loans toujou.
Rodlam San Malice di :
Rod, Brant ak Madsen pa yon « icon » ni represante lelite la.Kite m mande w yon bagay ou konn wè Ti Brandt , ti Madsen nan otofonik?
Yo se selman yon eleman valab.
An pasan, se yo ki oganize kanaval e se yo ki mete lajan yo deyo, fe piblisite, bay bel mayo pou pep la parete toutouni, depanse lajan pou jazz etc..!!
Madam Parent tre intelijan pou fe kanaval la konsa lap tou mande lelite la netwaye ville la e ranmase fatra ki la avan e apre kanaval la. Yo rele sa "leverage".
Rod di:
Wi! Paske se la ke anbyan anba loloj la ye. Nan graden ke mwen toujou ale non paske mwen pa gen lajan min pou mwen viv macth la avek pep la.ou janm wè yo nan graden nan stad la.
Rod San Malice di:
Rod anbilans bel siren pa vinn ranmase malere nan korido. Malere se pran taxi ou byen mache a piye.Se iresponsab pou yon kote pa genyen yon lanbilans pou transporte moun lopital ,pa genyen kamyon ponpye pou an ka di fe nan yon vil tankou Petionville.
Zafe lopital la, depi mwen finn fet ladan li, grass a Dye, mwen pa jan retounin ladan li e mwen ta swete sa jiskaske mwen mouri.
Si yon peyi pran swen de sante popilasyon li, lopital pap yon irjans. Li nesese wi se vre, min li pap beswen ke li yon irjans.
Pou zafe kamyon ponpye a ki koute de millye dolla, nou pa bezwen sa.
Paske se pa yon irjans ke li ye. Depi mwen piti mwen pa jamb we yon gwo dife ni kamyon ponpye ki vini.
Pep la touye ti dife yo pou kont yo.
Yo rele ponpye si yon nan malere yo tombe nan latrinn ou byen si yon mariela moun fou monte san fil.
Se sel le ke yo paret.
Rod mete priyorite w an plas!!
Tout sevis sosyal inpotan nan peyi d’Ayiti.
Min min se pa tout bagay ki inpotant ki irjan.
Le w fini analize e elatrye tout bagay ki inpotan, w klase yo par od d’irjans.
Elrey99 a dit :
Les gens qui ont un minimum de bon sens dans ce pays sont le plus souvent les propriétaires des boites de nuit, des châteaux, des market etc..La ville de petion ville est la plus riche municipalie du pays , or aucun n'a de la cervelle pour savoir que la loi autorise a prelever des taxes sur les clubs, maisons ect...juste les taxes foncieres seraient de 10 million par annee et plus les taxes d'amusemnt sur club ect seraient de 4 million , alors ou sont les gens qui on un minimum de bon sens dans ce pays ?
Si w konprand ke yo pa gen sevel e ke y opa konnin ke la lwa prevwa pou kolekte tax.
Si w vle pran poz Zorro w ou byen Robin des Bois, bonne chance Elrey99!!
Madam sa.. se sou ze wi ke lap mache.
Fok nou e de li e fe konstriktiv kritisisism pou li sa vini fouye sou forum sa pou jwen bon zidè.
Revelation
revelation- Super Star
-
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste
Citation:
Revelation
E sa sa tap fè si kob la te retounen nan trezo piblik pou te al regle yon lot pi bon bagay ke kanaval.
Yon lot bidjè te ka vote kote kob sa te ka ale pou bay moun yo
dlo potab,
fè sant pou jè-n yo ak bon jan materyèl,
fè promotyon sante pou yo pa atrape maladi seksyèl,
netwaye la ri ya,
mete pi bon bwat fatra ki pi desan,
fè yon jan ak lajan sa pou fatra ta ramase e pou sant lan pa ret nan figi moun
Revelation di :
Leyou mwen dako avek w pou lajan sa tounin nan trezo piblik.
Revelation)
Mwen kwè ke ou repon-n menm sa mwen di anko nan yon lot kreyol. Pou rès sa ou ekri pi ba sou sa mwen ekri ya, mwen kwè anko ke se menm bagay la nan yon lot kreyol, kidonk ou ta vle fè-m wè ke ou wè bagay yo yon lot jan, men o fon, se men bagay la ou fè soti.
Ou pa bezwen pè di bagay yo jan yo ye ya ou jan ou panse li ya dirèkteman san pase a kote:lol!: . An nou di ansanm :
Nan ka komi-n sa fi-n degrengole ou jan Ayiti ye la-a, Kanaval dè Flè pa yon priyorite apre yon pil depans sot fèt pou yon kanaval deja ki te gen moun Petyonvil e moun tou patou ladan.
An nou sispan-n defan-n medyokrite nan fason panse ou aji kay la plipa dirijan enkonpetan nou yo.
Leyou- Senior
-
Feuille de personnage
Jeu de rôle:
Hier soir, en écoutant l'émission dominicale de Rico et de Guyler C Delva à radio soleil, on pouvait entendre en direct sur les ondes de cette radio le défilé des bandes rara et musicales dans les rues de Petion Ville. J'imagine que la Mairesse était ,comment dire, très excitée en voyant les petionvillois et petionvilloises se défoulaient, se déhanchaient, se gouyadaient dans la ville la plus riche d’Haïti, sa ville.
Impact psychologique ou impact érotique sur les jeunes et les moins jeunes de Petion Ville . La parole est vous !
Impact psychologique ou impact érotique sur les jeunes et les moins jeunes de Petion Ville . La parole est vous !
Genyen yon bourik mal donte ki te di :'Apre dans tanbou lou"apre yo finn fè yo danse ki sa li pral ba yo kom swen de sante, kom lojman desan, kom sekirite alimantè.kom lekol ki rele lekol.bann moun ak yon sel grenn je sa yo fek pou yo mete yo nan yon sant de reedikatyon wi.pase tou otan se yo ki ap dirije peyi ya e byen nap rantre pi fon nan trou.genyen yon reyaktyopnè ki te di :"Lè pa genyen bon gid pep la gaye."Se menm politik lontan bay tafya nan elektyon ,mete rara deyo epi pou fè pep la bliye misè li pou li vote pou sankoutya ,mal pou wont pou yo ka toujou ap touche gwo per diem ,kouri nan bel machinn lexus; pase vakans yo nan bel otel luxye lè yo pa ka wè fatra nan je yo anko.
-
Feuille de personnage