Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -20%
Drone Dji DJI Mini 4K (EU)
Voir le deal
239 €

Ti Koze avek prezidan Préval".

4 participants

Ti Koze avek prezidan Préval". Empty Ti Koze avek prezidan Préval".

Message  Marc-Henry Lun 21 Jan 2008 - 14:27

Mezanmi

Map invite nou lan ti riblik sila ke mwen deside rele"Ti Koze avek prezidan Préval".Lan riblik sa nou bral di kisa nou panse ki dwè fett ane 2008 la.

Je constate depuis presque deux ans que le président de la république est tellement orienté sa politique vers le consensus de juin 2006 qu'il pense, c'est mon impression, que ce consensus est absolument indispensable à l'administration d'Haiti. Malgré le fait que les reformes institutionnelles sont sur la glace depuis deux ans déjà.

Je me pose des questions et je n'arrive pas à trouver des réponses concrètes à mes questions. D'ailleurs , je ne suis pas le seul qui en pose ces questions.

Hier dans l'émission dominicale de Radio Soleil avec Guy Delva et Rico, plusieurs auditeurs se posaient la même question que moi , à savoir pourquoi le président maintient-il le staut quo dans les ambassades et les consultats ? Poukisa li kite sispense sa dire konsa. Mezanmi moun lan mission yo pa konn kote pou yo mete KÔ yo. Bagay yo di pou yo. Pourquoi , il est si difficile pour le président d'entreprendre des reformes dans les missions haitiennes ?Partout dans la diaspora , on pose la même question à travers les ondes des radios haitiennes.Tout moun ap di yon sel bagay kilè bagay yo ap fett? Kisa wap fe pou kalme le jeu mister the president ?

Afin de susciter des réactions des membres du forumHaiti sur les reformes institutionnelles à entreprendre en Haiti. Je leur propose ti riblik sila , Ti Koze avek Prezidan Préval.
Mwen pwofite ouvri fowom sa pou'm pale ak prézidan pam nan. Onorab Prezidan, Son Excellence , map di'w pou fe atansyon paske genyen anpil moun kap mande ki kote nou brale lan zafe politik konsensus sa ?

Mwen konnen li extrameman difisil pou gere konsansus sa. Mwen konnen ke objektif 'w se stabilise politik la an ayiti. Men misye le prezidan nou pakapab stalize politik la si nou pa fe bon jan refom pounn ka renfose strikti administasyon peyi an.Fok wou bay yon nouvo direksyon. Fok bagay yo fett, fok bagay yo di.

Pou nou ka blayi bon jan konsansus tout bon vre lan peyi JJ Dessalines la , fok nou fe an refom administatif peyi an. Fok nou pa domi sou sa. Fok nou proactif . Konsa nap rive lan bon port. Fok bagay yo fett lan bon jan transparans. Fok nou mete tett nou ansam sou un ou plusieurs pwojet kolektif de développement économique avek bon jan objektif à kou , a mwayen e a lon tem.

Misye le prezidan wou pakapab satisfe tout le moun. se konsa map enkourage'w mete refom yo en branl . Fok wou relanse mission haitienne yo à l'étranger. Fok genyen yon visyon politik klè pou diplomat yo ka konnen ki kote yo ye e ki kote yo dwè ale.

Misye le prezidan

Mwen konnen ke genyen anpil ak yon pakett kandida pou poste consila ak anbassad yo. Yon pil ak yon paket moun kap tann nominasyon yo. tet chage. men prezidan fok mwen dil'w ke même si vous ne faites rien, vous êtes piègé.Alors entre ne rien faire du tout ou proceder aux reformes ? A votre place, je choissirai l'action.D'ailleurs, vous avez été élu pour prendre des décisions politiques qui s'imposent dans un contexte politique ...très difficile.

malé jodia na wè demen pou yon lot ti pale je lan je ave'w.

Administrateur

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Ti Koze avek prezidan Préval". Empty Re: Ti Koze avek prezidan Préval".

Message  Rodlam Sans Malice Lun 21 Jan 2008 - 21:05

Se youn bon lide pou nou pale ak prezidan an de tan zan tan.avek internet la Presidan ka tande sa pep la vle.Mwen pa kwè ke prezidan Preval te chaché youn lot manda pou onè ni glwa,mwen kwè se paske li kwè ke li ka pote youn ale mye pou pep ayisyen ki fè li pran gwo chaj saa.pou kite peyi ya pi byen ke jan ou te pran li fok ou konprann ou paka plè tout moun'fok ou pran desisyon ki pou pote sekou pou pi gran nonb lan.Ou pa ka depann tout tan de ed enternatyonal la.fok nou fè gress kochon an kwit li menm si li meg.Pou sa fet fok nou pa gaspiye ti gresss la.mwen te tande ke w fome youn komisyon pou evalye travay tout misyon diplomatik e konsilè yo ki resilta travay komisyon saa.Eske li fè sans pou nou genyen youn misyon a Genevè epi tankou Bissainthe di ya se de zou twa pasport selman ke misyon saa delivre pa mwa.tandis ke pitit presidan Alexandre la te ap touche youn paket lajan.

pep la ap rele a koz la vi chè ki lè wap mete de twa magazen leta sou pye nan chak arondisman de fason pou malere ka achte pwodwi premuye nesesite yo a meyè mache.mwen kwè ke leta ka achte a pi bon pri an gwo e vann pwodwi tankou lwil doliv ,di ri ,pwa et tout lot bagay yo a meyè mache.

ki lè wap mande Minis edikatyon natyonal la pou li fè reform ke nou ap mande yo tankou anseye ti moun diran premye sik etid primè yo an kreyol, ki lè wap di li fok li mete youn lekol vokatyonel ou pwofesyonal nan chak vil nan peyi ya de fason pou jenn gason ak jenn fanm nan peyi ya ki pa ka kontinye al etidye nan iniversite pa tounen voryen ki pa ka ititl tet yo.

pwoblem enflatyon an nou tout konnen se youn lwa elemantè offre et demann,tou tan genyen plis moun ki ap chache achte mwens pwodwi e byen se tout tan pri yo ak ogmante.Ki lè wap mande gouvenman kiben yan pou ede nou mete youn bon plan familyal nan depatman sante piblik pou kontwiole kwasan populatyon.Fok nou pwodui plis byen ak servis pou pri yo ka diminye, men pou nou pwodwi plis fok nou genyen moun ki pou pwodwi.Lè mwen tande pri kay ap lwe an ayiti jodya mwen mande tet mwen ki jan youn profesè lekol fè pou li viv.Map gade nan new York ou byen nan Florida genyen konpayi de konstriktyon ki bati kay pou pov ak klass moyenn lan tankou polisye , profesè, infirmyè artizan etc.fok nou fome bon boss mason, bon kontremet, bon elektrisyen, bon chapantye,pou bati kay a bon mache pou pep la jwen kay desan a bon mache pou yo rete.fok nou panse a agrandi vil yo vertikalman o lye nap anvayi tout plenn nou yo kote nou te konn pwodwi manje pou pep la.

Nou paka ap peye youn paket senatè, depite , anbasadè, konsil epi pep la pa ka jwen manjke poul manje fok ou ka koupe nan bidjè depatman zafè atranje ya pou ogmante bidjè depatman edikatyon , ak depatman agrikilti e sante piblik la.fok ou rekonet ke nou pa genyen lajan pou nou genyen tout ministè youn pa vo lot sa yo. an nou konsolide de ou twa de fason pou sa ki rete yo ka fè travay ki merite fet yo.A swiv.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Message  Sasaye Lun 21 Jan 2008 - 22:43

Marc,

Mwen dako avèk bel lide saa.
Mwen jwenn blog prezidan an.

Eske ou kapab entegre li lan ribrik la. Konsa li kapab li komantè yo direk sou blog pa l.

Mwen pa konnen kijan blog li a mache paske mwen pa jam adresse l.
Men si yon nèg mete yon blog se paske li bezwen reyaksyon e li sipoze reponn tou.

Ann gade.

Hi, my name is
Rene Preval

Ti Koze avek prezidan Préval". Rene-preval
Leave me a message!

Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval Blog Home
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval Blog Topic List
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval Blog Archives
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval 2001
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval 2005
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqRene Preval Photos
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqHaitian Political Parties
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqHaiti Election 2005
Ti Koze avek prezidan Préval". RdsqStart new Topic
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Message  Sasaye Lun 21 Jan 2008 - 22:48

Lan "Start new topic", ou kapab ouvri nenpot sije ak tout komante.

Yon moun kapab adrese blog la direkteman, men li ta bon ke noumem sou Forumhaiti, nou konnen sijè mam nou yo pou nou sa kapab kontinye diskisyon an e konnen ki repons nou jwenn.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Message  Nickie Mar 22 Jan 2008 - 7:35

Tem wè si prézidan ap réponn avan mwen bay opinyon pam, paské mpa ta renmen préché nan dézè. Je tiens à féliciter Marc pour cette nouvelle rubrique, dans la mesure que le président Préval nous suit réellement et nous apporte un brin de réponse à nos questions
Nickie
Nickie
Star plus
Star plus

Féminin
Loisirs : La lecture, la musique tendre, le net, le cinema, la plage, les voyages

Feuille de personnage
Jeu de rôle: La rose

Message  Marc-Henry Mar 22 Jan 2008 - 9:26

Le président ne nous répondra pas ici au forum mais je sais qu'il consulte régulièrement le forum.

Nickie

Sur le Net , on ne parle jamais dans le dézè. Il y a toujours quelqu'un quelque part qui nous lit.

Ce que je vous demande c'est d'exprimer vos opinions, vos sentiments sur ce qui se passe en Haiti. Ce que vous aimez . Ce que vous n'aimez pas et comment vous voyez l'avenir d'Haiti à partir de vos observations ...

Sasaye

Nous allons ajouter le blog du président dans les liens utiles à l'accueil et il y aura plein de nouveautés au forumHaiti d'ici la fin de semaine.

Administrateur

Masculin

Feuille de personnage

Message  Marc-Henry Sam 26 Jan 2008 - 17:24

Prezidan ann nou pale je lan je

Prezidan pa dinou wou paka fe anyen . se pa vre. Wou ka fe anpil bagay si wou vre. Wou ka fe anpil kichoy pou nou si wou vle tou bon vre.

1- Wou ka fe refom yo

a) refom lan misyon yo , refom lan ministè yo

2- Wou ka bese pri produi yo

3) Wou ka ouvri magasin de leta ke toute populasyon an ap mande'w depi 2 ans

4) Prezidan fok wou pa demotive popilasyon an avek vye pawol sayo

5) prezidan votre rôle c'est de nous mobiliser, nous motiver, de nous accompagner, de prendre des initiatives pour soulager misè sa nap viv la.

6)Prezidan ann nou pale je lan je, kisa wou bral fe pou nou soti lan misè sa. Wou ka fe kichoy, wou ka fe kichoy, wou kafe kichoy pou nou.

Administrateur

Masculin

Feuille de personnage

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé