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Message  Sasaye Jeu 28 Fév 2008 - 18:07



Dernière édition par Sasaye le Ven 29 Fév 2008 - 17:52, édité 1 fois
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Message  revelation Jeu 28 Fév 2008 - 18:18

Sete epok 1940 mon fre! A penn si te gen 300 a 400 mille moun nan lakou Poto Prins. La ri te prop, pat gen fatra e te gen sevis piblik.

Kounyen la lakou sa chaje avek plis ke 2,500,000 moun ladan li e servis publik la preske inexzistan.
Si yo mande w nan ki epok ke w ta remen viv kounyen la?
1940 ou byen 2008?

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Message  Sasaye Ven 29 Fév 2008 - 0:13

Revelasyon,

Se konsa mwen te kite Potoprins an 1960.
Te deja gen plis moun e plis trafik.
Te gen kay pòv men pat gen bidonvil tankou site Soley.
Fatra pat lan tout lari epi pat gen machann lan tout katye.

Moun te konn sòti nenpòt ki lè,
men tonton makout te komanse ap antre sou moun.

Mònn lopital patko chòv
e tout kote bèl ti fanm ta p mache brodè
"fè dèt m a peye".

Channmas ak bisentnè te pwop e bèl.

Mezanmi.....gade kisa k rive peyi m........
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Message  revelation Ven 29 Fév 2008 - 15:14

Sasaye,

Pwoblem nan se ke gen twop moun nan lakou PotoPrins kounyen la.

Lakou a twopiti pou tout moun sa yo. Fok leta amelyore pwogwam migwasyon li.
Pwoblem nan seke tout moun gonfle Poto Prins paske se la ke kat la bat!!
Si yon moun pran yon pann kamion nan plateau Central, li pap jwen ase moun pou ede pouse kamyon sa. Men nan lakou Poto Prins wap jwen 50 moun pou ede w pote yon ti panye zoranj.

Pou Poto Prins ta vini bel, fok yo ta:
1) Deplase mache croix des bossales la e voye'l bo zonn croix des bouquets.
2) Plasman croix des bossales la fe li tounen yon zone touristk net.
3) A pati de gran ri jiska bo whaf lanme, sikilalyon machinn pa antre la.
4) Tout moun mache a pye de potay Leogane jiska potay St. Joseph.
5) Tout magazin yo fet pou "duty free" e vand pwodui artizanal e lokal selman.
6) Anpil artist e konser, muzik, teyat lakay an plin air.
7) Infraktrikti sanite, dlo ak elektrisite a go go 24/24.
Cool Machand ak propriete magazin ki gen kat ak lisans ki gen dwa antre nan sekte touristik sa.

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Message  Sasaye Ven 29 Fév 2008 - 15:41

Se sa menm: Twop moun lan kapital la.

Potoprens pap janm retounen janl te ye anvan, paske li deja finn envayi e moun ki la yo ap rete jiskaske yo mouri.

Sak fè yo envayi Potoprens se paske agrikilti pa rapote e li pa menm ekziste anko lan fè rantre diri soti Miami, lot rès manje soti Dominikani.

Sèl jan pou ranvèse sitiyasyon saa:
-se pou relanse agrikilti pou abitan kapab pwoduy e fè lajan pou yo viv lakay yo.
-se pou, apre eleksyon yo, peyi a desantralize tout bon e chak komyn planifye ekonomi payo dapre sa yo geyen pou pwoduy e vann.
-se pou sektè piblik e prive envesti lan enèji pou moun sispann koupe pyebwa epi fè rebwazman pou stope erozyon ak inondasyon e pèmèt tè yo vinn pi pwodiktif.

Se bagay ki pran tan, men se pou n komanse kounyea.

Ou pakapab fè moun Kwadeboukè peye pou sakap pase Potoprens.
Si w voye Kwabosal la, se transfere wa p transfere yon pwoblèm. Sa ta val kraze komes avek kiltivasyon moun Kwadeboukè dejà ap fè trèbyen.
Pa fè Wyclef gen kont avè w.

Mwen dako net ak rès pwogram ou de pwen 3 rive pwen 8.
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Message  Invité Ven 29 Fév 2008 - 15:51

Revelation,

Je partage en partie votre plan d'action pour améliorer la capitale haitienne. Concernant le financement des programmes pour le ramassage des ordures et l'alimentation 24/24 en courant électrique, j'ajouterai :

1) hausse du prix de KWh dans le centre-ville
-- cela n'engendrait pas une augmentation des dépenses pour les commercants. A présent, chaque commercant utilise un groupe électrogène et achète quotidiennement du carburant. Dans ce programme, il leur suffira de payer EDH un peu plus.

2) arret de toutes activités commerciales dans le centre-ville à partir de 4:00 PM afin de donner à la mairie suffisamment de temps pour nettoyer les rues après les jours de marchés.

3) taxes auprès des acteurs concernés pour la collecte et le traitement des déchets générés dans la capitale.
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Message  revelation Ven 29 Fév 2008 - 17:14


Sasaye di:
Potoprens pap janm retounen janl te ye anvan, paske li deja finn envayi e moun ki la yo ap rete jiskaske yo mouri.
Sa mwen dako avek w Sasaye.
Sasaye di:
Sèl jan pou ranvèse sitiyasyon saa:
-se pou sektè piblik e prive envesti lan enèji pou moun sispann koupe pyebwa epi fè rebwazman pou stope erozyon ak inondasyon e pèmèt tè yo vinn pi pwodiktif.
Se bagay ki pran tan, men se pou n komanse kounyea.

Mwen dako avek w anko e map ajoute yon kozè sou zafè koupe bwa e fe chabon sa.

Mal plizyè fwa nan Nassau e lot ti zilè yo avek zanmi mwen. Pandan ke nap fe la pech nan zonn nan, nou we plizyè gwo bato kabotaj ayisyen chajè ak sak chabon ki pral Bahamas pou vand chabon.

Men ki kote ke bizniss chabón sa fe plis kob.

Leta ayisyen nan zonn provins nan femen je yo sou problem koupè bwa sa paskè se gwo chabrak, gwo potanta nan zonn nan kap fè bizniss chabon sa.

Map ajoutè tou ke gen anpil dry cleaning ak restoran e gwo lotel nan lakou potoprins kap itilizè bwa ak chabon toujou.


Yo refize ameliorè e modernizè system kwizin yo.

Anpil moun rich nan lelite la gen bel kwizinn fou elektrik e gaz, men le yo vle krevè pwa rouj, e bouyi zo peyè kochon, se chabon bwa ke yo itilizè.

Bagay sa se yon wont ke li ye pou nou mete tout chaj bizniss chabon sa sou do malere selman.

Se yon zafe off e demand ke li yè e fok leta fe yon jefo pou kraze zafe demand sa pou biznis chabon sa sispand tout bon vrè. Tou otan ke gran neg bezwen bwa chabon, malere ap koupe bwa mete atè.

Colocolo a dit :
Concernant le financement des programmes pour le ramassage des ordures et l'alimentation 24/24 en courant électrique, j'ajouterai :hausse du prix de KWh dans le centre-ville-- cela n'engendrait pas une augmentation des dépenses pour les commercants. A présent, chaque commercant utilise un groupe électrogène et achète quotidiennement du carburant. Dans ce programme, il leur suffira de payer EDH un peu plus.
Yon lot bagay ke mwen we Nassau, e lot ti zile yo se ke pep la pap rete tand pou leta bayo sevis.

Pou zafe fatra sa, yo di ke fatra se yo ki fe li donk yo pran obligasyon pou yo ranmase li an koubit. Tout moun fe travay pa yo e gen gwo drum fatra nan chak zonn.

An swit pou zafe elektrisite a, gen ladan yo ki vand yo kouran elektrisite. 2 e 3 kay nan menn zonn organize yo e achte yon delco generate e yap vand kouran 24/24. Mezi lajan w mezi kouran w.

Pou moun pa volo kouran, met generate a mete fizib,”fuse” kikap alimante fil kouran.

Si achtè a ap volo plis kouran ke li pa peyè, circuit breakè ap petè e lap oblijè al kay met delco a pou reset circuit breaker a.

Sa se yon bel bagay ki kap anpeche yon moun volo kouran ke li pa peyè. Sa se ti sevis micro kap fet la, pep la kap fe ti bizniss sa san pwoblem. Men si se macro, pa egsanp bay kouran nan lari sou plas chanmars e mileu piblik, se leta ki pou fe travay sa yo.

Fok nou pozè kestyon e fok nou fe brin nou travay pou nou sa avansè pou pidevan.

Fok pep la blye zafe leta sa pou bay sevis paske yo di ke yo pa kapab fe sang soti nan roch, ni ke yo pa genyen yon bagett majik.

An nou fe tet nou travay pou nou gade ki jan ke nou kap soti nan trou mizè fe nwa sa ke nou tombe a.



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Message  Sasaye Ven 29 Fév 2008 - 17:48

Revelasyon,

Mwen remèsye w pou bonn fwa ke w toujou montre lan chèche remèd pou pwoblem peyi nou an.

Mwen konnen ou pa gen okenn pati ou gwoup moun ou ap sipote e se sak fè oumenm avè w, nou gen de rankont lide.

Zafè Potoprens lan se yon kestyon ki kouvri tout teritwa Ayiti e la kòz pwoblèm yo sòti lan mantalite Ayisyen.

Wi, gen gwo chabrak ki lan biznis chabon e sa ou wè a finanse pa moun ki gen gwo lajan, donk se pa bagay malere. Moun sayo kite toutmoun ap blame malere epi ki mele yo si pa rete pyebwa anko lan peyi a.

Pwoblèm fatra a se preske yon pwoblèm kiltirel paske li mande disiplinn epi respè pou la sosyete epi fyète lan peyi a. Ayisyen montre yo pa genyen kalite sayo.

Ou te met voye 50 kamyon al ranmase fatra toulejou, nèg ap toujou lage fatra lan lari. Ou te mèt arete yo ou bat yo, yap retounen lan menm bagay la.

Mwen te a Paris semenm pase a. Paris se toujou pi bèl vil ki genyen lan lemonn antye, men menm sou Boulva des Champs-Elysees, si w pa veye byen, wa p pile kk chen. Sa rive m de fwa lan yon sèl jou e sa aprann mwen gade ki kote ma p mete pye m.

Pou elektrisite menm sa grav nèt.
Konbèlann la toujou e plis ke mwatye fakti elektrik pa peye.
Ayisyen deja ap fè biznis kouran jan wa p pale a, men se kouran EDH yo branche epi yo vann li. Yo pap mete fizib paske yo pap pèdi anyen.

Donk mon frè, solisyon an se kanpay enfomasyon, sensibilizasyon ak edikasyon ki kapab retire vye mantalite lan tèt Ayisyen anro e anba.
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Message  Sasaye Ven 29 Fév 2008 - 18:05

Kanta modènize a, se yon lòt kestyon e li dwe komanse avek moun rich oubyen lelit la.

Moun sayo pi mal pase malere yo, paske yo te dwe bay ekzanp e yo gen mwayen pou modènize.

Ou konnen ke gen moun ki bati bèl gwo kay yo rele vila sesi, vila sela.
Lan lakou swadizan vila yo, ou jwenn yon latrinn ak yon ti kwizinn pou yo bay bonn ak jeran ak chofè yo sevi.

Anndan kay la, sal de ben an santi pise paske moun ki sèvi avèk li pap bese l pou l netoye l si l lage pise a te a.

Se lè bonn nan ap netwaye tout kay la, li netwate twalèt yo tou.
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Message  Invité Ven 29 Fév 2008 - 18:13

Sasaye a écrit: Ou konnen ke gen moun ki bati bèl gwo kay yo rele vila sesi, vila sela.
Lan lakou swadizan vila yo, ou jwenn yon latrinn ak yon ti kwizinn pou yo bay bonn ak jeran ak chofè yo sevi.

Sasaye,

Dans un certain sens, vous dites vrai.

Mais, dès fois, faute d'eau, les toilettes et cuisines modernes n'arrivent pas à fonctionner convenablement. Pour pallier à ces problèmes, beaucoup de personnes aisées, en plus des conforts modernes, construisent aussi des anciennes facilités.
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Message  revelation Ven 29 Fév 2008 - 22:45

Sasaye di: Donk mon frè, solisyon an se kanpay enfomasyon, sensibilizasyon ak edikasyon ki kapab retire vye mantalite lan tèt Ayisyen anro e anba.

Mon che se gwo veritè ke w mete a te la. Travay la fett pou fett anro kou anba.

e Colocolo aplodi mesaj la le li di:
Sasaye,
Dans un certain sens, vous dites vrai.
Mais, dès fois, faute d'eau, les toilettes et cuisines modernes n'arrivent pas à fonctionner convenablement. Pour pallier à ces problèmes, beaucoup de personnes aisées, en plus des conforts modernes, construisent aussi des anciennes facilités.
Travay la gen pou fett anro e anba vre. Utiliser la toilette des bonnes et des garçons de cour pour faute d'eau montre clairement la fausseté d’une bourgeoisie qui vi e dans le mensonge.

Si yo fe sanblan ke yopa konnen nan ki mize ke pep la ap viv, yap bay tet yo menti. e gen yon latrinn de resev, gen chabon bwa de resev, gen delco de resev montre kle ke moun sa yo pa vle patisipe nan developman peyi a.

Yo prefere viv kankou ti koulout dans la krass, dan fatra e nan mizè ke yo kreye pou tet yo.

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Message  Sasaye Sam 1 Mar 2008 - 1:44

Revelasyon,

Ou konnen sa wa p di wi.
Yon lè, m ale lan magazen madan Boulos. Mwen kwè se manman senatè a.
Mwen te ale avèk kouzinn mwen, kote m te desann Petionvil, paske li se bon zanmi madan Boulos.

Moun sayo gen anpil lajan, yo dwe milionè an plizye fwa.

Men se pou yon moun wè vye ti boutik yo genyen ki pèmèt yo fè paket lajan saa.

Boutik la, se konsa m rele l paske saa pa klase kom magazen, sou ri magazen de leta, si memwam pa twonpe m.

Mi kay la ap dekale, pot yo se vye ansyen pot kay Potoprens yo ak gwo kwochèt epi gwo kle rouye yo.

De lari a se pou w pase sou yon planch ki sèvi kom pon, pou janbe yon rigol dlo sal.
Galri a manke brik tankou yon timoun koksanbèk.

Anndan magazen an, se menm vye etajè ki gen twal ak dantel epi tout kalite machandiz. Anndan an pa lan pibon eta ke deyo a.

Kouzinn nan prezante m ak madanm mwen kom fanmi l ki soti Kanada.

Lè l tande sa, Franseu maron komanse gaye, menm lè m di l madanm mwen pa pale franse, se angle ak kreyol li pale paske li soti Ste Lisi.

Anpil granchire fèt epi li montre madanm mwen ki kalite tisi a 100 dola lonn li genyen pou vann.

Jan w di a: se viv dan la kras, lan fatra e lan mize paske yo pagen respè pou moun e pou tèt yo.

Lèfini, yo monte lan machinn yo, ya l Petionvil lan frechè, rwa pa kouzen yo,
ki mele yo ap pèp ayisyen.
Siman bonn nan gentan limen dife chabon pou kwit manje a lan lakou a.

E sak pirèd, moun sayo se pi gwo boujwa ki genyen an Ayiti.

Tonnè!!! menm boujwazi Ayiti pi soudevlope pase lan tout lot peyi lan emisfè oksydantal.
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Message  Sasaye Sam 1 Mar 2008 - 1:55

In Haiti's capital, traffic is a testament to hope

By Carol J. Williams, Los Angeles Times | December 23, 2007

PORT-AU-PRINCE, Haiti - A shirtless man leaps from a crowded bus to rescue a woman's lunch pail that had flown from her hands when the vehicle hit a pothole.

Women with head bundles slip between dump trucks, SUVs, peacekeepers' armored vehicles, and wobble-wheeled pushcarts, deftly navigating the lurching, smoke-belching river of rolling traffic.
The crush of vehicles and people filling the streets of this most destitute of Caribbean slums every day seems like a frantic tango, the horrors of urban poverty dominating one minute, glimpses of the humor and humanity the next.

Driving in Port-au-Prince is not for the fainthearted. Kidnappers have been known to pluck hostages out of SUVs before drivers realize their windows have been smashed. Victims of vigilante justice are usually dumped in the road, like the bound and hooded man lashed to a chair encountered a few months ago on the busy, serpentine Canape Vert Road.

But the streets are also a canvas of everyday kindnesses among strangers, a mobile tribute to the human spirit that neither poverty nor injustice seems able to crush.

In the last year, since gang violence subsided and ransom kidnappings dropped to a fraction of their 2006 level, vehicles of every ilk, but mostly those rejected by other countries, have poured in by the thousands. More than 300,000 are registered here now, about double the number a decade ago, never mind the fleet of wrecks that owners don't make legal.

Most of the so-called tap-taps - battered pickups outfitted with metal fencing on the sides and camper tops for roofs - long ago lost their side and rearview mirrors, their window glass, their head- and taillights.

Cast-off commercial vehicles also are making their way to Haiti to fuel the mobility boom. A delivery truck, circa 1960, still bears the logos and phone number of the Daily Pita Bakery in Yonkers, N.Y. An equally ancient truck marked Empire Seafoods of Medley, Fla., lumbers out of a new refrigerated storage business on the airport road.

Bumper-to-bumper traffic, all day, every day, is urged on by incessant honking and hand signals. What the uninitiated might take for a cabbie stretching his wrist is actually a gesture of submission: Go ahead and make that move - left turn, back up, park - so that everyone isn't held up longer.

Pedestrians have few rights, real or respected, but a certain etiquette has developed between drivers and those on foot.

At a few intersections downtown, stoplights have been installed. If police officers in their new blue-and-khaki uniforms are in sight, the fresh efforts at traffic control are sometimes heeded.

The mobile mass is both slowed and served by an army of vendors. Rickety carts display produce carried in from the countryside before dawn. Old men tucked behind scratched tables repair watches, fill cigarette lighters, mend shoes. Women in faded dresses curl behind their straw baskets and plastic tubs.

Curbside commerce has been the mainstay of Haiti for decades, but the ranks of peddlers have swollen visibly in recent months, rising with the tide of incoming vehicles sent by emigre relatives in Florida and New York.

Signs of a painstakingly slow recovery from two decades of political turmoil emerge on the streets. Banners heralding store openings swing from utility poles. Billboards that once carried political slogans now advertise concerts by Haiti's renowned hip-hop and roots musicians. Trash is collected from the brimming gutters each morning by private companies under government contract, one of the few job opportunities ascendant in Haiti.

Street signs have been erected in some neighborhoods by the Digicel mobile phone company, whose move into this market 18 months ago broke a monopoly by conspiring Haitian providers. Cellphone ownership has more than doubled. Rechargers and cards for inputting minutes are the ubiquitous vendors' hottest sellers.

Life has returned to the nocturnal streets nearly four years after a rebellion sent former president Jean-Bertrand Aristide into exile and capital residents into their homes. There are more prostitutes, wearing white to stand out in the dark. There are more homeless, huddled on broken sidewalks or slumped in doorways. But there also are more young people congregating after hours at gas stations and on corners.

Traffic seldom eases before 10 p.m. on the two main roads between Port-au-Prince and Petionville, stronghold of the bourgeoisie just east of the capital, where the jobs are.
© 2007 The New York Times Company
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