Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
+5
Rodlam Sans Malice
jafrikayiti
Rico
Joel
gwotoro
9 participants
Page 1 sur 2
Page 1 sur 2 • 1, 2
Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
PORT-AU-PRINCE, 8 Mars - Nous sommes déjà en pleine saison électorale. Tout désormais doit être interprété dans cette perspective. Aussi bien du côté de l'Exécutif que du Législatif. Et même de la Société civile (avec un grand S).
Seul manque l'essentiel pour de véritables élections: des leaders et des partis dignes de ce nom. De quelque côté que l'on se tourne, c'est soit le vide, soit la pagaille.
Et dans une dimension plus large, c'est que déjà il n'y a ni véritable pouvoir en place fonctionnant comme tel, ni opposition.
Commençons par les acteurs qui ont dominé toutes les dernières joutes depuis la chute de la dictature Duvalier en février 1986.
Même si la plupart d'entre eux aspirent encore et cela jusqu'au jour de leur dernier soupir, désormais ils n'ont plus les moyens de leur politique.
Ceux-là qu'une certaine terminologie appelait encore les grands partis - et ce jusqu'aux dernières présidentielles de 2006 - ne sont déjà plus que l'ombre d'eux-mêmes.
Vaincus par la " politique de réconciliation nationale " qui fonctionne aussi comme un puissant aspirateur et quand on n'est pas plus de deux ou trois représentants d'un parti, tous disparaissent dans la trappe.
Des blocs et des groupes...
C'est le cas aujourd'hui de plusieurs des partis dits de l'ex-opposition et tellement réduits à n'être plus que de nom, que leurs élus législatifs n'ont pas hésité à s'organiser différemment. C'est le Parlement des blocs et des groupes venu au monde ces deux dernières années.
Dans le cas de Fanmi Lavalas, le parti le plus proche des masses, c'est le cheminement inverse.Trop lourd à manier pour ses responsables sur le terrain (son chef matériel et spirituel, l'ex-président Aristide, ayant été forcé à l'exil après son brutal renversement en 2004), Fanmi Lavalas a fait implosion, c'est-à-dire s'est écrasé sous son propre poids, facilitant ainsi sa récente disqualification par un Conseil électoral provisoire (CEP) apparemment trop heureux de cette tâche.
Que les sénatoriales partielles du 19 avril prochain finissent par avoir lieu ou non, immédiatement après nous entrons de plain-pied dans les grandes manœuvres pour de nouvelles et bien plus importantes élections, vers fin 2009.
En effet, en janvier 2010 doivent prendre officiellement fonction le deuxième tiers (10 sièges) du Sénat, ainsi que de nouveaux élus pour toute la chambre des députés et pour toutes les municipalités communales et locales. Plusieurs centaines de postes à combler.
Aucun effet Obama...
Et cette fois le processus ne tolère aucun retard (comme ces sénatoriales du 19 avril prochain mais qui auraient dû avoir lieu depuis novembre 2007) car 2010 c'est aussi l'année des présidentielles. Novembre ou au plus tard décembre 2010. Le chiffre magique. L'unique objet de tous les sentiments et ressentiments enregistrés d'ores et déjà.
Si l'on en juge par le peu de temps qui reste et la masse de difficultés de toutes sortes dans lesquelles les organisations traditionnelles, y compris Fanmi Lavalas, se trouvent engluées, il se peut que toutes ces dernières soient déjà hors jeu... technique.
D'autant qu'il n'y a eu aucun renouvellement dans les rangs. Aucun effet Obama à prévoir.
Par conséquent pour la première fois depuis 1990 (accession de Jean-Bertrand Aristide porté par le mouvement Lavalas), il est possible que surgissent de nouveaux favoris.
Tout le monde le pressent et pour commencer les grands stratèges locaux.
Car l'ancienne opposition ayant disparu dans la trappe de la " réconciliation nationale ", les deux têtes les plus marquantes ont aujourd'hui encore pour nom, tenez-vous bien: René Préval et Jean-Bertrand Aristide.
L'actuel et le précédent.
Préval a désormais son propre parti. L'Espoir ou LESPWA.
Aristide garde jalousement son parti Fanmi Lavalas. Depuis son exil, il vient de rappeler qu'il en est le représentant national pour un temps indéfini, pour ne pas dire à vie, quitte à faciliter par ce contretemps la disqualification des candidats qui se sont placés sous son label.
Un remaniement de la Constitution...
Si les autres sont forcés d'attendre le signal du départ pour les présidentielles 2010, par contre pour Préval et Aristide, la course a déjà commencé.
Car vu sous cet angle, tout s'éclaire. Et quand les lavalas disent que l'élimination aujourd'hui de leurs candidats a pour but de faciliter la victoire à ceux de LESPWA, cela n'a pas l'air tout à fait faux. Ni tout à fait bête. Eh oui.
Vous me direz, Préval tout comme Aristide auront accompli les deux uniques mandats que permet la Constitution en vigueur.
N'oublions pas que tout le débat politique, doucement mais sûrement, est en train de converger dans une même direction: le remaniement constitutionnel.
Mais nous n'irons pas plus loin à ce niveau. En tout cas, pas aujourd'hui.
Car il reste d'autres alternatives. On n'est pas obligé d'être dans le " fauteuil bourré " pour gouverner. Ce qu'on appelle depuis Shakespeare le " pouvoir derrière le trône " et que l'Histoire d'Haïti dénomme plus simplement " politique de doublure. "
Et qui procure peut-être plus d'excitation (au sens psychique, pour ne pas dire psychotique du mot) que le pouvoir réel, quand celui-ci est beaucoup plus un portrait que toute autre chose. Photocopie, dit le bon peuple.
Le roi est mort, vive le roi...
Et comme le pouvoir, en Haïti comme ailleurs, ne se conçoit pas sans une certaine dose de sadisme, alors le roi est mort, mais vive le roi. Apre nou, se toujou nou .
Cela voudrait dire que entre les marasa (ou jumeaux) d'hier, on assisterait davantage aujourd'hui à une guerre de succession. D'autant que des successeurs de ce genre se bousculent toujours au portillon. Mais passons.
Car il se peut aussi que se dressent entre-temps d'autres pôles de compétition.
Par exemple, au Parlement. On dit que la Constitution en vigueur est parlementariste. Ce n'est pas totalement faux. En tout cas pour arriver à la réformer comme beaucoup (et pas seulement le chef de LESPWA) le souhaitent, c'est le Parlement qui a le dernier mot.
D'autre part, si le conflit " marasa " larvé semble devoir dominer l'année politique 2009, celle qui vient de s'écouler a vu la montée en puissance des blocs et groupes parlementaires.
C'est un groupe de sénateurs qui renvoya le Premier ministre Jacques Edouard Alexis (avril 2008) dès qu'on eut le moindre soupçon que ce dernier pouvait avoir des ambitions présidentielles. Et aujourd'hui le même groupe semble avoir aussi dans le collimateur son successeur, Mme Michèle Pierre-Louis.
C'est un bloc formé à la Chambre des députés, le CPP, qui cassa les reins aux deux premiers choix du président Préval après le renvoi du Premier ministre Alexis.
Nouvelle génération de politiciens...
L'année 2008 avait créé la surprise en transposant au Parlement le siège réel du pouvoir politique. Il suffit de se rappeler que la ratification de Michèle Pierre-Louis fut obtenue à l'arraché.
Mais cela aussi par-dessus la tête aux divers partis politiques auxquels appartiennent nominalement les membres de ces nouvelles entités (groupes ou blocs).
C'est la naissance d'une nouvelle génération de politiciens, aussi ambitieux que leurs aînés, mais aujourd'hui plus hardis car bénéficiant de l'avantage de la jeunesse. Et venant de tous les coins de la république. Vive la décentralisation!
La prochaine surprise peut venir de leur côté, qui sait.
Mais il reste aussi la Société civile. Minoritaire, mais plus compétente (technocratiquement parlant) et organisée. D'autre part, bénéficiant de passerelles avec les grandes chancelleries du monde capitaliste, il n'est pas dit que la Société civile ne puisse tirer parti de la pagaille générale. Des fois qu'elle se laisserait tenter.
Car aussi bien les maîtres (actuels et anciens) de l'Exécutif que les jeunes loups du Législatif, tous ont une même faiblesse: ils opèrent en pleine improvisation.
Marcus, 8 Mars 2009
gwotoro- Super Star
-
Nombre de messages : 3974
Localisation : Canada
Date d'inscription : 20/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: le balancier
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marcus ,vire a dwat nèt.
Misye twouve nòmal ke yo ekate mesye Lavalas yo;pou li se bon jwèt politisyen.
Misye tou ,sèjousi se PREVAL ki moun li,misye fè chwa li.
Mwen konn wè atik ou byen m tande Marcus ap fè referans a bandi delatè RNDDH yo.
Men se pou Marcus remake ,si l poko fè sa lan tout amerikLatin lan se "enklizyon" wi ki ap fèt.
Lan Amerik Santral lan se sa sèlman ou remake ,de Pati Politik ki te an gè ;youn te ap touye lòt,kounye an yo deside pou byen peyi yo troke kòn yo lan "ballot box"
Sanble se noumenm sèlman ann Ayiti ki kontinye ap aji jan n ap aji an
Misye twouve nòmal ke yo ekate mesye Lavalas yo;pou li se bon jwèt politisyen.
Misye tou ,sèjousi se PREVAL ki moun li,misye fè chwa li.
Mwen konn wè atik ou byen m tande Marcus ap fè referans a bandi delatè RNDDH yo.
Men se pou Marcus remake ,si l poko fè sa lan tout amerikLatin lan se "enklizyon" wi ki ap fèt.
Lan Amerik Santral lan se sa sèlman ou remake ,de Pati Politik ki te an gè ;youn te ap touye lòt,kounye an yo deside pou byen peyi yo troke kòn yo lan "ballot box"
Sanble se noumenm sèlman ann Ayiti ki kontinye ap aji jan n ap aji an
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Kisa tout eleksion sa yo ap pote nan aveni ti ayisien sa a?
Invité- Invité
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel a écrit:Marcus ,vire a dwat nèt.
Misye twouve nòmal ke yo ekate mesye Lavalas yo;pou li se bon jwèt politisyen.
Misye tou ,sèjousi se PREVAL ki moun li,misye fè chwa li.
Mwen konn wè atik ou byen m tande Marcus ap fè referans a bandi delatè RNDDH yo.
Men se pou Marcus remake ,si l poko fè sa lan tout amerikLatin lan se "enklizyon" wi ki ap fèt.
Lan Amerik Santral lan se sa sèlman ou remake ,de Pati Politik ki te an gè ;youn te ap touye lòt,kounye an yo deside pou byen peyi yo troke kòn yo lan "ballot box"
Sanble se noumenm sèlman ann Ayiti ki kontinye ap aji jan n ap aji an
Yon moun tankou Macus se pa ditou yon swive tankou tankou Remarais. Se nomal li pran rekil an komedi-trajedi lavalas la. Se depi lontan map mande kisa mouche ap regle nan mitan bann zobop.
Dapre mwen mouche pa telman yon Prevalyen, li sanble espere rezilta pou peyi a. Alos li pa gen chwa apiye politik gouenman Preval ki an plas.
Rico- Super Star
-
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Pou kisa Ayiti oblije gen prezidan, depite, minis, senatè, elatriye piske yo pa la pou fè anyen?
Si nan yon peyi se menm blan meriken, USAID, pou ki vini ranmase fatra pou nou, map mande poukisa nou oblije gen dirijan?
Kite blan an dirije nou direkteman e lè sa a plis travay va fèt?
Si nan yon peyi se menm blan meriken, USAID, pou ki vini ranmase fatra pou nou, map mande poukisa nou oblije gen dirijan?
Kite blan an dirije nou direkteman e lè sa a plis travay va fèt?
Invité- Invité
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
colo, yo rele sa "ilizyon optik". Moun k ap ranmase fatra a, se pa blan Meriken yo ye.
Si ou wè etikèt USAID a sou lestomak yo, se paske moun ki responsab Leta nan peyi nou an, se yon bann pouryanis ki pap fè travay yo. Se konsa, toupatou nan peyi a, ou remake pankat "koutwazi Taiwan, koutwazi Inyon Ewopeyèn elatriye sou materyèl Leta, sou rad moun. Ojis, si te gen yon Leta ki t ap jere vre, anpil nan pwojè sa yo se etanp Leta Ayisyen yo t ap pote, menmsi ta gen lajan blan ki finanse pwojè yo, Leta Ayisyen te ka e te dwe toujou negosye kesyon imaj la. Se pa Ayiti sèlman ki resevwa lajan sa yo, men, nou pa aprann jere imaj. Nan domèn sa a se yon bann kreten ki sou teren an. Yo pa fè sèvo yo mache pou yo enspire popilasyon an ni respè, ni patisipasyon.
Jaf
Si ou wè etikèt USAID a sou lestomak yo, se paske moun ki responsab Leta nan peyi nou an, se yon bann pouryanis ki pap fè travay yo. Se konsa, toupatou nan peyi a, ou remake pankat "koutwazi Taiwan, koutwazi Inyon Ewopeyèn elatriye sou materyèl Leta, sou rad moun. Ojis, si te gen yon Leta ki t ap jere vre, anpil nan pwojè sa yo se etanp Leta Ayisyen yo t ap pote, menmsi ta gen lajan blan ki finanse pwojè yo, Leta Ayisyen te ka e te dwe toujou negosye kesyon imaj la. Se pa Ayiti sèlman ki resevwa lajan sa yo, men, nou pa aprann jere imaj. Nan domèn sa a se yon bann kreten ki sou teren an. Yo pa fè sèvo yo mache pou yo enspire popilasyon an ni respè, ni patisipasyon.
Jaf
jafrikayiti- Super Star
-
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
ki donk nan fen ane 2009 ap pral genyen lektyon Senatè ankor apre sa ki pral fet an mois d'avril la epi ap pral genyen elektyon pou 140 depite.konbyen 3 elektyon sa yo pral koute?poutan genyen yon paket moun ki swa disan edike ki di pa manyen konstitutyon an.mwen deja di nou genyen yon reson ki fè Colo di ke ayiti se yon peyi sinistre.li pa manti.Map mande tet mwen si genyen reson pou yon moun pale de politik an ayiti vre.An tou ka mwen san lè voye servyet sou ring lan wi.Colo di ayiti se yon peyi foutu mwen te di ke li pa dwe di sa men lè yon moun ap li non sans saa ke marcus ekri la fok ou blije mande eske peyi saa genyen solutyon.
se klomsi se yon peyi ki genyen yon paket zonbi ladann ki pa genyen bon sans ankor.Yap mande 100 milyon dola paske yo di ke si yon pa jwen lajan saa ka genyen dezod ,men se 3 elektyon ki pral fet nan yon sel ane.si pou renouvle 1/3 Senat an Avril pral koute 16 miliyon konbyen yo pral depanse pou yo reyalise elektyon ki pou ranplase 140 depite yo?,men gwo zentelektyel yo di pa manyen konstitutyon an.Mwen manke entelijans poum konprann politik an ayiti.
se klomsi se yon peyi ki genyen yon paket zonbi ladann ki pa genyen bon sans ankor.Yap mande 100 milyon dola paske yo di ke si yon pa jwen lajan saa ka genyen dezod ,men se 3 elektyon ki pral fet nan yon sel ane.si pou renouvle 1/3 Senat an Avril pral koute 16 miliyon konbyen yo pral depanse pou yo reyalise elektyon ki pou ranplase 140 depite yo?,men gwo zentelektyel yo di pa manyen konstitutyon an.Mwen manke entelijans poum konprann politik an ayiti.
Rodlam Sans Malice- Super Star
-
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel
Marcus a fait que constater la mort de Fanmi Lavalas par son propre représentant National Aristide. Oui Aristide a tué Fanmi Lavalas, faut-il vous faire un grand dessin pour voir cette réalité ?
Marcus a fait que constater la mort de Fanmi Lavalas par son propre représentant National Aristide. Oui Aristide a tué Fanmi Lavalas, faut-il vous faire un grand dessin pour voir cette réalité ?
Dernière édition par Marc-Henry le Sam 14 Mar 2009 - 2:30, édité 1 fois
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel a écrit:Marcus ,vire a dwat nèt.
Misye twouve nòmal ke yo ekate mesye Lavalas yo;pou li se bon jwèt politisyen.
Misye tou ,sèjousi se PREVAL ki moun li,misye fè chwa li.
Mwen konn wè atik ou byen m tande Marcus ap fè referans a bandi delatè RNDDH yo.
Men se pou Marcus remake ,si l poko fè sa lan tout amerikLatin lan se "enklizyon" wi ki ap fèt.
Lan Amerik Santral lan se sa sèlman ou remake ,de Pati Politik ki te an gè ;youn te ap touye lòt,kounye an yo deside pou byen peyi yo troke kòn yo lan "ballot box"
Sanble se noumenm sèlman ann Ayiti ki kontinye ap aji jan n ap aji an
[b]marcus nan Komisyon prezidansyel tou.Sa w te ka atann?[/b]
piporiko- Super Star
-
Nombre de messages : 4753
Age : 54
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc Henry a dit : Joel
Marcus a fait que constater la mort de Fanmi Lavalas par son propre représentant National Aristide. Oui Aristide a tué Fanmi Lavalas, faut-il vous faire un grand dessin pour voir cette réalité ?
Le parti Lavalas n’est pas mort ! Il a été mis K.O. dans les premiers rounds, a cause des négligences et malentendus des entraineurs et managers dans son coin, mais le tout n’est pas encore joué.
D’après les règles du jeu. il ne faut pas frapper un adversaire pendant qu’il est sur le tapis.
Il faut respecter et donner un peu de crédit a Lavalas qui depuis 1991 même le combat comme le parti le plus actif et le plus rapproché du peuple.
Donc si le peuple existe, Lavalas existera.
Jaf di : colo, yo rele sa "ilizyon optik". Moun k ap ranmase fatra a, se pa blan Meriken yo ye.
Si ou wè etikèt USAID a sou lestomak yo, se paske moun ki responsab Leta nan peyi nou an, se yon bann pouryanis ki pap fè travay yo. Se konsa, toupatou nan peyi a, ou remake pankat "koutwazi Taiwan, koutwazi Inyon Ewopeyèn elatriye sou materyèl Leta, sou rad moun. Ojis, si te gen yon Leta ki t ap jere vre, anpil nan pwojè sa yo se etanp Leta Ayisyen yo t ap pote, menmsi ta gen lajan blan ki finanse pwojè yo, Leta Ayisyen te ka e te dwe toujou negosye kesyon imaj la. Se pa Ayiti sèlman ki resevwa lajan sa yo, men, nou pa aprann jere imaj. Nan domèn sa a se yon bann kreten ki sou teren an. Yo pa fè sèvo yo mache pou yo enspire popilasyon an ni respè, ni patisipasyon.
Se pa yon ilizyon optik se realite nom fre Jaf !!
Realite a se lajan USAID kife ke fatra sa yo ap ranmase !!
Moun kap ranmase fatra sa yo touche pou sa, se pa volonte ke y oye !!
Si blan pat bay lajan sa yo pil fatra tap passe de colline a montagne nan lakou PotoPrins e maladi tap envayi peyi a.
Blan yo kap depanse anpil lajan nan domaine sante nan peyi a finn pa realize ke fok yo komanse avek problem fatra sa dabo.
Donk zafe moun kap mache tankou pankat nan tout peyi a se pa blan selman kifel.
Tout mezon de kommess yo fe’l.
Yo patrone, futbol, madigras, konkou mizik, kous otomobil ak motosiklet etc..
Leta tou fe'l!!,
gen prezidan ki mete foto yo sou T-shirt, braslet mont, almanak, sou kostim minis yo, elev lekol, nom lekol, foto prezidan sou tout gran pankat nan peyi a, aloske se pa lajan’l ki soti nan poch li.
M'pap site nom peson paske se yon kestyon de moralite plis ke politik.
Yon gouvenman serye pa fe piblisite gratis sa yo ak pep li.
Blan ameriken an toujou di ke lajan sa yo ke yo bay peyi soudevelope yo se zev e donasyon PEP ameriken.
Sak ble ak diriz yo pa gen foto Bush, oncle Sam ni Obama sou yo!
Donk Jaf, pa vinn bay moun leson de ilizyon optic ak realite!!
Sa w we a se realite e fok w admet sa!!
Si nou vle sa chanje fok nou komanse pa sispand ranmase lajan nan men blan !!
Si se pa sa, blan yo sanle mete sou Prezidan Preval yon kostim kifet ak twal sak farine ble sinistre ki make. »Property of USAID »
Revelasyon
revelation- Super Star
-
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Dènye paragraf la di tout. lajan blan propryete blan.Moun ki peye loyer ya se li ki met kay la.(lol)Gade ki jan yo genyen mas nan figi yo, gan nan men yo. si se te minis travo piblik la li pa tap ba yo gan.Vive Obama.Al mande ti nonm ki chita a tè ke Colo mete foto l sou sit la sil ta renmen ke peyi ya vinn yon eta asosye pou wè si li ap di non.
Rodlam Sans Malice- Super Star
-
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc-Henry a écrit:Joel
Marcus a fait que constater la mort de Fanmi Lavalas par son propre représentant National Aristide. Oui Aristide a tué Fanmi Lavalas, faut-il vous faire un grand dessin pour voir cette réalité ?
Marc,
Ou vin tankou Rico,se kontinye ap repete menm bagay yo san w pa teni kont de reyalite sou teren an.
Pou w di ke Fanmi Lavalas ta mouri ,se menm jan ou ta di ke mouvman kontestasyon kont cha Diran te mouri paske Khomeiny te an ekzil lan Paris e Cha a te an kontwòl yon Lame ki genyen 4000 tank ak de santèn davyon e sitou yon sèvis sekrè pwenn fè pa ,ke si w sonje ki te rele SAVAK (ou k ap twò jèn ,ou ka pa konnen ou byen pa sonje bagay sa yo).
Lè mesye yo ekate mesye LAVALAS yo se paske yo rekonèt pwisans Lavalas ak chèf Pati an.
Sonje byen wi ,Aristide pa t janm ekate okenn Pati Politik non,lè eleksyon t ap fèt.
Pa yon sèl fwa.
Mesye yo ak ekate lavalas ,se paske yo rekonèt ke si yo kite Lavalas patisipe ,de tan twa mouvman ,Lavalas gen dwa vin okipe tout avni pouvwa a,lan eleksyon lib.
Alòs se yon Pati ki gen pwoblèm?
Jan pèp yo panse ,tout pèp;toutotan y ap bay Lavalas pwoblèm,Pati an ap vin pi popilè.
Se vle yo pa vle konfwonte PREVAL ;men tou si misye ap kontinye lan chemen sa a ,pèp lan limenm ap fè konfwontasyon sa a.
Preval genyen de chwa;se ou swa li rezoud an pe lan pwoblèm peyi an,ou swa li chache yon chemen konpwomi ak LAVALAS.
li pa ka genyen lan chemen ke li adopte an.Mas yo deja tounen do bay Preval e GNBis yo pa vo anyen san soutyen entènasyonal
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel
Tous les lavalassiens progressistes s'entendent pour dire que j'avais raison de demander à Aristide de laisser sa place pour mieux préparer son retour au pays. En effet, tant et aussi longtemps que l'ancien président demeure chef du parti , la communauté internationale ne l'aidera jamais à retourner en Haiti. C'est un fait . C'est clair et net. La population ne pourra pas forcer son retour. C'est quasi impossible.
Il est temps que Aristide accepte qu'il ne pourra pas avoir le beurre et l'argent du beurre. C'est-à-dire il ne pourra pas continuer à dire qu'il va aider à l'éducation pendant qu'il demeure chef d'un parti important en Haiti. Nous ne sommes pas nés de la dernière pluie. Son jeu ne fonctionne pas . Il devra s'ajuster. Je suis convaincu qu'il ne pourra pas retourner en haiti en tant que chef d'un parti politique. EN tout pas avec l'appui de la communauté internationale. Or il en a grandement besoin de cette collaboration pour regagner son pays.
Tous les lavalassiens progressistes s'entendent pour dire que j'avais raison de demander à Aristide de laisser sa place pour mieux préparer son retour au pays. En effet, tant et aussi longtemps que l'ancien président demeure chef du parti , la communauté internationale ne l'aidera jamais à retourner en Haiti. C'est un fait . C'est clair et net. La population ne pourra pas forcer son retour. C'est quasi impossible.
Il est temps que Aristide accepte qu'il ne pourra pas avoir le beurre et l'argent du beurre. C'est-à-dire il ne pourra pas continuer à dire qu'il va aider à l'éducation pendant qu'il demeure chef d'un parti important en Haiti. Nous ne sommes pas nés de la dernière pluie. Son jeu ne fonctionne pas . Il devra s'ajuster. Je suis convaincu qu'il ne pourra pas retourner en haiti en tant que chef d'un parti politique. EN tout pas avec l'appui de la communauté internationale. Or il en a grandement besoin de cette collaboration pour regagner son pays.
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc-Henry a écrit:Joel
Tous les lavalassiens progressistes s'entendent pour dire que j'avais raison de demander à Aristide de laisser sa place pour mieux préparer son retour au pays. En effet, tant et aussi longtemps que l'ancien président demeure chef du parti , la communauté internationale ne l'aidera jamais à retourner en Haiti. C'est un fait . C'est clair et net. La population ne pourra pas forcer son retour. C'est quasi impossible.
.
De ki sa w ap pale la a Marc.
De ki Lavalasyen pwogresis ou mansyone yo?
Kilès yo ye.
Poukisa "kominote entènasyonal" lan ta anpeche Aristide tounen an.
Nou plede ap mansyone Canada ak La Frans ou byen mwen pa konnen.Peyi sa yo te aji jan yo te aji an ,paske yo te wè se sa BUSH te vle.
Si patizan Aristide yo koumanse bay pwoblèm ann Ayiti.Si gwo manifestasyon koumanse fèt ,de dizèn de milye moun koumanse pran la ri pou paralize aktivite ann Ayiti ,ou konprann OBAMA ap rete bwa kwaze?
Gen yon "lobby" Ozetazini ,pro Aristide ,anti-GNBis .
Repons lan se lan men pèp ayisyen an li ye .
Kite gen yon gwo manifestasyon de plis ke 50 mil moun ,ou byen manifestasyon lan tout peyi an pou mande retou aristide ,wa wè kijan OBAMA ap reyaji.
L ap voye avyon lan Sid Afrik ,al chache ARISTIDE pou l vin retabli lòd.
MAP DI L ANKO,REPONS LAN SE LAN MEN PEP AYISYEN AN LI YE.
TOU SENPMAN ARISTIDE PA T YON MENAS A ENTERE AMERIKEN.
Se Ayisyen ann Ayiti yo ki ap fè konnen si yo vle Aristide tounen ou pa.Sa depan de ki anplè mobilizasyon pou retou an ,ap pran.
Li atik sa a pou wè si se pa yon avan gou pou wè sa ki ka pase lan peyi an:
http://radiokiskeya.com/spip.php?articles5753
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Kisa latortue te fe pou li genyen la pè Joel ?
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc-Henry a écrit:Kisa latortue te fe pou li genyen la pè Joel ?
Se bagay sa a ou paka konprann lan.Si Latòti te sou pouvwa aktyèlman ,li pa ta ka fè represyon ke li te fè an.
Se menm jan PREVAL paka fè represyon.Moun pro-Aristide yo lan Washington ,se sa y ap veye.
Se bagay sa a wi ,ou pa konrann kontèks yo;se te menm jan ke Aristide pa t ka fè represyon sou GNBis yo ,pandan BUSH te opouvwa a..
Si patizan Aristide yo ,sòti nan la ri aktyèlman e gen yon represyon ki ta koze lanmò4 ou 5 lan yo,e PREVAL e GNBis ta p blije kite pouvwa a.
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Après le va et vient diplomatique des derniers jours en Haiti, je crois qu'il s'est degagé un consensus pour aider le gouvernement Préval à soulager la misère du peuple haitien. Attendons de voir comment le gouvvernement Préval /Pierre Louis va -t-il administrer ces fonds alloués pour apaiser la douleur klorox...? A cet effet, on peut questionner la stratégie de la communauté internationale . N'est-ce pas d'isoler davantage Aristide en aidant Préval à nager pour sortir dans cette crise de klorox rn Haiti (grangou )?
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel a écrit:Marc-Henry a écrit:Kisa latortue te fe pou li genyen la pè Joel ?
Se bagay sa a ou paka konprann lan.Si Latòti te sou pouvwa aktyèlman ,li pa ta ka fè represyon ke li te fè an.
Se menm jan PREVAL paka fè represyon.Moun pro-Aristide yo lan Washington ,se sa y ap veye.
Se bagay sa a wi ,ou pa konrann kontèks yo;se te menm jan ke Aristide pa t ka fè represyon sou GNBis yo ,pandan BUSH te opouvwa a..
Si patizan Aristide yo ,sòti nan la ri aktyèlman e gen yon represyon ki ta koze lanmò4 ou 5 lan yo,e PREVAL e GNBis ta p blije kite pouvwa a.
En tout cas , à ce que je sache yo pa vle tande zafe Aristide tounen kom chef de parti en Haiti. Il aura d'autres stratégies pour occuper le peuple à faire autre chose que des manifestations matin-midi et soir.
Dans ce sens Aristide fera mieux d'executer ma proposition...
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc-Henry a écrit:
En tout cas , à ce que je sache yo pa vle tande zafe Aristide tounen kom chef de parti en Haiti. Il aura d'autres stratégies pour occuper le peuple à faire autre chose que des manifestations matin-midi et soir.
Dans ce sens Aristide fera mieux d'executer ma proposition...
Marc,
Ban m yon referans,yon sèl ,kote w tande ke yo pa vle Aristide tounnen kòm "chef de Parti"
Mwen pa enterese lan sa Franse ou Kanadyen panse,di m kote ameriken yo di ke Aristide pa ka tounen kòm Chef Pati
Joel- Super Star
-
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Joel a écrit:Marc-Henry a écrit:Kisa latortue te fe pou li genyen la pè Joel ?
Se bagay sa a ou paka konprann lan.Si Latòti te sou pouvwa aktyèlman ,li pa ta ka fè represyon ke li te fè an.
Se menm jan PREVAL paka fè represyon.Moun pro-Aristide yo lan Washington ,se sa y ap veye.
Se bagay sa a wi ,ou pa konrann kontèks yo;se te menm jan ke Aristide pa t ka fè represyon sou GNBis yo ,pandan BUSH te opouvwa a..
Si patizan Aristide yo ,sòti nan la ri aktyèlman e gen yon represyon ki ta koze lanmò4 ou 5 lan yo,e PREVAL e GNBis ta p blije kite pouvwa a.
Nou tout li kisa ke Joel ekri ? ...m pa kwè ke apre sa ti nèg pwal vini mande m eske mwen pa genyen remò ? ...pou ki rezon ke Aristide te dwe ale ? elatriye.
Se kounyea ke mo "represyon" an antre nan vokabilè Joel. Wouchhh !
Ala yon lavi di, se lavi opozan politik an Ayiti. (lol)
Thunder- Super Star
-
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Ce que Bill Clinton a dit en Haiti cette semaine . je crois qu'il a fallu le lire avec des lunettes diplomatiques pour comprendre le choix des mots et le contexte dans lequel il a lancé ces propos. Il ne fait pas de doute qu'on l'a laché Titid. Kisa wou refize admett la Joel.
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Marc-Henry a écrit:Ce que Bill Clinton a dit en Haiti cette semaine . je crois qu'il a fallu le lire avec des lunettes diplomatiques pour comprendre le choix des mots et le contexte dans lequel il a lancé ces propos. Il ne fait pas de doute qu'on l'a laché Titid. Kisa wou refize admett la Joel.
Marc,
Qui est cet ON qui a laché Titid: le Blanc ou le Peuple haitien?
Invité- Invité
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Colo
Avec le peuple il a été dechouké et sans le blanc il ne pourra pas retourner en Haiti. Entre les deux , selon le contexte qui est le plus important ? le peuple ou le blanc ou les deux . L'un ne va pas sans l'autre dans sa situation , il me semble !
Avec le peuple il a été dechouké et sans le blanc il ne pourra pas retourner en Haiti. Entre les deux , selon le contexte qui est le plus important ? le peuple ou le blanc ou les deux . L'un ne va pas sans l'autre dans sa situation , il me semble !
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Colo
tout pale anpil Joel âp fe la se paske li kwè lan democrate yo wi. Il sait pertinemment que sans le Blanc meriken , Aristide restera à vie en Afrique du Sud. Kidonk pa vini pale 'm de pep ayisien. Si le peuple pouvait aider Aristide , Aristide serait encore en Haiti. Il aurait terminé ses deux mandats ...à terme. Joalver.
tout pale anpil Joel âp fe la se paske li kwè lan democrate yo wi. Il sait pertinemment que sans le Blanc meriken , Aristide restera à vie en Afrique du Sud. Kidonk pa vini pale 'm de pep ayisien. Si le peuple pouvait aider Aristide , Aristide serait encore en Haiti. Il aurait terminé ses deux mandats ...à terme. Joalver.
Re: Haiti en Marche - Présidentielles 2010: sont-ce les premières escarmouches?
Nan Politik, m se Sen Toma se lè m wè ke mwen kwè. M preche Joel sa depi lontan, li pa dwe konte ze nan bounda poul. M panse ke avan ane a sa finn pase genyen anpil moun ki pap rete dwèt pous pou moulen ankò.
Kisa ki ta di ke Bush ak Latortue ta nan retrèt epi pou fanatik Aristide ap kriye toujou.
Kisa ki ta di ke Bush ak Latortue ta nan retrèt epi pou fanatik Aristide ap kriye toujou.
Thunder- Super Star
-
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien
Page 1 sur 2 • 1, 2
Sujets similaires
» Haïti - Élections : Premières fraudes - Bureaux fermés 28/11/2010 08:22:30
» Haiti en Marche: Que sont devenus les Port-au-Princiens !
» JBA aura son mot a dire sur les presidentielles de 2010
» Y a-t-il un candidat ''sérieux'' pour les présidentielles de 2010 ?
» Les premières dames d'Haïti
» Haiti en Marche: Que sont devenus les Port-au-Princiens !
» JBA aura son mot a dire sur les presidentielles de 2010
» Y a-t-il un candidat ''sérieux'' pour les présidentielles de 2010 ?
» Les premières dames d'Haïti
Page 1 sur 2
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum