Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -29%
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 ...
Voir le deal
499.99 €

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

+3
Joel
Marc H
ainsi ne soit-il
7 participants

Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  ainsi ne soit-il Mer 16 Juin 2010 - 23:20

Détrompez-vous, ceci n'est pas une apologie de l'homme mais plutôt une appréciation personnelle.

Marc Louis Bazin, (Mr. Clean) "went home" comme diraient les Afro-Américains. Je pense qu'il était croyant, n'est-ce pas? Je l'ai entendu de mes propres oreilles appeler les Haïtiens à la réconciliation avant les dernières élections présidentielles. Et jusqu'au dernier moment, il voulait trouver une issue à l'impasse politique en Haïti. Même les grandes gueules du forumAyiti n'ont eu vent de sa maladie. Respect.

Marc Bazin jouissait de beaucoup d'appuis dans la diaspora haïtienne à se débuts. Je me dis que s'il était devenu président, il aurait peut-être résolu le problème de la double nationalité. On le craignait en ce sens et cela lui a probablement coûté la présidence.

Je me rappelle avoir rempli un formulaire d'inscription comme membre du MIDH dès le début parce que j'étais persuadé qu'il n'était pas un voleur et j'aimais son franc-parler. Cela lui a probablement coûté également la présidence.

Ce n'est que plus tard que j'ai appris qu'un parent à moi travaillait étroitement avec Monsieur Bazin dans l'espoir de changer les choses en Haïti. Evidemment, ils se sont brouillés. Eventuellemnt, il allait admettre ses erreurs mais il était trop tard. On n'arrête pas le temps.

Au fil des dernières années passées dans son pays natal, Monsieur Bazin a appris sans doute que, pour un homme de sa trempe, vouloir faire de la politique active en Haïti, c'est comme essayer de pénétrer une forêt inextricable.

Cela dit, on ne saura jamais ce qu'on a manqué. Dès les premiers désaccords avec ses collaborateurs du début, moi, j'avais conclu qu'il ne serait jamais président d'Haïti. Maintenant, j'en suis certain.

Ti bébé sila fèt ak tout dan'l.


ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Marc H Jeu 17 Juin 2010 - 1:15

En effet, on savait qu'il n'allait pas trop bien . Nous avions demandé des informations auprès des proches quand nous avions constaté qu'il avait mis fin à ses chroniques dans le journal Le Nouvelliste.

Il faut dire que nous avons maintenu de bonne relation avec certains membres du MIDH qui visitent régulièrement ForumHaiti. D'ailleurs, Marc Bazin était un lecteur assidu du Forumhaiti.

Lors de mon dernier voyage au pays au printemps 2009,il m'avait donné rendez-vous pour un déjeuner.Malheureusement la rencontre n'a pas eu lieu. J'aurais tellement aimé lui serrer les mains et de discuter avec lui de la Mondialisation et le marché de la caricom,etc.

Je m'en souviendrai toujours le jour ou j'ai reçu un coup de fil de Marc Bazin. C'était un vendredi après midi. Mon portable a sonné et c'était Marc Bazin au téléphone . Je n'en croyais pas à mes oreilles. J'étais à la fois ému et content de lui avoir parlé.

C'était un homme charmant et intelligent. Il avait les mots pour le dire. Il avait les mots pour convaincre les hommes de mon acabit mais malheureusement le peuple haitien ne le comprenait pas . On l'accusait de tous les noms et pourtant c'était l'homme qu'il fallait en 1990 pour lancer Haiti dans le marché du bassin des caraibes.

Paix à son âme
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Joel Jeu 17 Juin 2010 - 7:09

Non MARC;

Le peuple haitien connait les hommes et commençait à l'apprécier.Wòl ke misye jwe lan dènye tan sa yo ,lan opinyon m te sèlman pozitif.
Li te kont koudeta 2004 lan .Misye pa tankou MANIGAT ki kwè lan dezòd paske si gen dezòd li kapab fè sa li rele ""percée louverturienne"" li.
Misye sòti lan ""old family"" Nò yo.Si ou li BEAUBRUN ARDOUIN l ap di w ke BAZIN (bizawèl misye)se te dènye nèg ki t ap reziste kont BOYER lan VERRETTES pandan kanpay Nò an.BOYER te fiziye l.
Se regretab ,paske mwen kwè ke misye ta ka jwe yon wòl lan rekonsilyasyon pèp Ayisyen an ak tèt li.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Jeu 17 Juin 2010 - 11:39

Men tonas moun lavalas sayo nou enkorijib, nou gen memwa kout, an plis nou bon radotè. Map remonte danletan pou bannou traka, peripesi Bazin pase ak nou bann fanatik dechenen, anraje, pratikan pè lebren Bazin pase ak nou.

Pou komanse pandan peryod elektoral yo, mwen te an Ayiti. Kom poto mitan mouvman Fanmi Selavi mwen te rantre pou ede nomalman lidè mouvman an ke koalisyon FNC Benoit melanje ak KPlim e latriye ap voye monte pou Prezidan.

Mwen te baze m nan No ,peyi dAyiti pou eleksyon sayo. Mezanmiro mwen pran nan yon move cho pandan eleksyon sa. Tonas boule m mwen pa nan manti avek nou.

Nou pral genyen genyen yon viktwa san fose, san bridanj, san bezwen magouye. E byen selil nou pa gen kontrol yo, ki byen dirije depwi Potoprens mache nan tout biro vot depatman flanke tout reprezantan MIDH Bazin deyo.


Kidonk elèksyon nan NAN NO TE PLIS YON REFERANDOM. YON ELEKSYON TI MOUN TANKOU GRANMOUN VOTE SAN LIS ELEKTORAL. Nan Okap se pou frekan pou di w se Bazinis, wap pran baton devan deryè. E MENM YON PÈ LEBREN POU FÈ W KITE FREKAN.
Mwen choke anpil se komsidire jenn gason minè mwen raple m Gera Louis, Ti Boule kap kap terorize ap fè vyolans.

Bazin marye ak yon gran fanmy nan No, fanmy mwen genyen zanmi, ansyen prof, moun ki apresye m anpil. Yo mande m RICO SAKAP PASE, KISA W FÈ LA NAN MITAN MOUN SAN RESPÈ, SAN PRENSIP SAYO. ANSYEN PROF ESTOMAKE POU DI M NON , NON PA REMÈT MWEN SA, MWEN PA TE PREPARE W POU TENTEN KONSA.

De pwi lè sa map reflechi, map mande nan kisa mwen pran. Retounen nan Monreyal male tout swit rankontre defen Pè Karl Levek ki te enterese m bay konkou, ale depanse eneji ak lajan nan fè kanpay pwoteje li. Li di m annou obsève pou wè koman koken gen pou reyaji. Karl mouri pa gen tan asiste lobey pwoteje li.

Se menm Bazin sa ki pase pou te pran yon lebren tankou Silvyo Klod, ki rete kache enkognito. Sitou apre arestasyon rate ansyenn prezidant Erta Trouyo. Se menm Bazin sa ki plase o zantipod rejim lavasyen ki twouve l prezante kom kandida lavalas.

MEZANMIRO KI DECHEYANS, SA, ALOS MWEN KONPRANN TOUT OMAJ IPOKRIT SAYO POU YON MAGOUYÈ POLITIK O FON SE MENM KABRIT TOMAZO AK KOKEN KI REKLAMEN L DE LA GOCH. NI LI MEMNN AK BAZIN SE 2 DEMAGOG KI BYEN RESANBLE.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Sasaye Jeu 17 Juin 2010 - 11:56

Kom poto mitan mouvman Fanmi Selavi

Boubou makout?

Apali !!!!!
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Jeu 17 Juin 2010 - 12:25

Sasaye a écrit:Kom poto mitan mouvman Fanmi Selavi

Boubou makout?

Apali !!!!!


Non Sasaye makout mwen Rico, defen ti Placide e latriye te mande yo tè blanch nan Monreyal. Wou kom mizisyen mwen pa konnen si sa te deranje w nou flanke deyo nan tout bwat kote w te jwe.

Wi Sasaye sa siprannn nou, Rico, defen Karl Levek, Pe Dejan e latriye se ansyen Fanmi Selavi ki pral bay nesans bay bon jan Fanmi Lavalas. Aprann konnen ti Yason
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Sasaye Jeu 17 Juin 2010 - 13:01

Atansyon Riko, konnen sa wa p di.
Mwen konnen sa ma p di.
Kote mwen te jwe misik lan Kebèk, moun tankou w pa t frekante.
Mwen pa t janm parèt ni lan 50, ni kay tonton. OK?

Epi Karl Levèk se te zanmi pèsonèl mwen, depi ann Ayiti lè li te lan seminè.
Mwen pa t jannm lan zanmitay ak pè Dejan.

Kidonk mwen pa konnen kote w soti.
Mwen pa menm kwè lan koneksyon w avèk Lafanmi Selavi.
Sa ta siprann mwen toutbon si se te vre.

Alò, si w te konn kotwaye moun konsa, kisa k pase w kounyea?
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Jeu 17 Juin 2010 - 13:29

Sasaye a écrit:Atansyon Riko, konnen sa wa p di.
Mwen konnen sa ma p di.
Kote mwen te jwe misik lan Kebèk, moun tankou w pa t frekante.
Mwen pa t janm parèt ni lan 50, ni kay tonton. OK?

Epi Karl Levèk se te zanmi pèsonèl mwen, depi ann Ayiti lè li te lan seminè.
Mwen pa t jannm lan zanmitay ak pè Dejan.

Kidonk mwen pa konnen kote w soti.
Mwen pa menm kwè lan koneksyon w avèk Lafanmi Selavi.
Sa ta siprann mwen toutbon si se te vre.

Alò, si w te konn kotwaye moun konsa, kisa k pase w kounyea?

Sasaye mwen pa janm di mwen te frenkante w, ni bezwen frekante w. E pi zafè mwen pa kap frekante kote w te jwe, mwen regret sa non plis , mwen pa yon jwisè ni yon kliyan bwat dans o kebwek kèlke swa nivo l. Mwen gen orè lobey konsa. Rezon se Ayiti mwen rive mennen madanm mwen kap plenyen nan yon sware bal. Mwen setoblije rantre kote konsa pou kale makout selman a lepok.


Karl Levek se te kavalye polka Pè Dejan nan kominote kretyenn. Wou pa konnen anyen nan Fanmi Selavi. Ki gen moun tankou m ki jounen jodye a pa mache kole sere ak saki lavalas tankou ekip ayisyenn dantan radyo CIBL karl levek la. E si w kwè m Levek tap youn ladann jounen jodyè a.

Pran bon enfomasyon cherche konnen ansyenn ekip fanmi Selavi.

Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  jafrikayiti Jeu 17 Juin 2010 - 17:06

Konvèsasyon sa a ekzibe youn nan pi gwo feblès mouvman Lavalas la. Gen twòp nèg ak fanm ki te rantre nan mouvman sa a paske sete sa ki te alamòd. Anpil fwa ou tande moun sa yo ap pale ou santi patisipasyon yo pa te baze sou konviksyon pou chanjman sosyal men se yon eksperyans yo t ap fè pou satisfè ògèy pèsonèl yo, ekzibe fwotman.

jafrikayiti
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Joel Jeu 17 Juin 2010 - 18:54

Sasaye a écrit:

Kidonk mwen pa konnen kote w soti.
Mwen pa menm kwè lan koneksyon w avèk Lafanmi Selavi.
Sa ta siprann mwen toutbon si se te vre.

Alò, si w te konn kotwaye moun konsa, kisa k pase w kounyea?

SASAYE,

Lè m ap li mesye sa yo;ki ap di w ke swa yo te lavalasyen,swa yo te manm LAFANMI SELAVI elt...;sa fè m sonje blag mwen te konn tande lan ane 60s,70s yo isit Ozetazini.
Nèg yo te konn di ,lè w tande yon blan ,pou ti krik ti krak ap di w ke li pa rasis;pafwa san w pa mande l;e tou l ajoute ke li gen nwa pami pi bon zanmi l;se veye zo w.
Mesye sa yo se yo an premye ki mete kagoul lan tèt yo ,pou yo vin boule kwa devan lakay ou!

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Jeu 17 Juin 2010 - 21:41

jafrikayiti a écrit:Konvèsasyon sa a ekzibe youn nan pi gwo feblès mouvman Lavalas la. Gen twòp nèg ak fanm ki te rantre nan mouvman sa a paske sete sa ki te alamòd. Anpil fwa ou tande moun sa yo ap pale ou santi patisipasyon yo pa te baze sou konviksyon pou chanjman sosyal men se yon eksperyans yo t ap fè pou satisfè ògèy pèsonèl yo, ekzibe fwotman.


Jaf kanta konviksyon se pa saki manke nou. Sof ke nou pa swive, ni mechan avèg pou konprann tout revandikasyon yon mouvman charye, koken badè pa respekte yo. Alos anpil nan kanpe lwen. Menm si yo pran tan pou rele nan dengwann koken.

Youn nan premye viktim desi, kite resevwa koken nan kanada, kite fè de lans tout sakap di la se te Pè Dejean. An absans lot potorik gason pwotektè koken ki mouri Pè Karl Levek yo mande l fè atasyon.

Alos yo setoblije kite koken nan twoub li. Manyè respèkte ,moun ki abitye konbat menm ti tradyonalis ki genyen foli pouvwa. Mwen regret sa bann enkonsyan, move fanatik sispann chire chemiz nou pou koken ki pa miyo lè zot.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Jeu 17 Juin 2010 - 21:59

Joel a écrit:
Sasaye a écrit:

Kidonk mwen pa konnen kote w soti.
Mwen pa menm kwè lan koneksyon w avèk Lafanmi Selavi.
Sa ta siprann mwen toutbon si se te vre.

Alò, si w te konn kotwaye moun konsa, kisa k pase w kounyea?

SASAYE,

Lè m ap li mesye sa yo;ki ap di w ke swa yo te lavalasyen,swa yo te manm LAFANMI SELAVI elt...;sa fè m sonje blag mwen te konn tande lan ane 60s,70s yo isit Ozetazini.
Nèg yo te konn di ,lè w tande yon blan ,pou ti krik ti krak ap di w ke li pa rasis;pafwa san w pa mande l;e tou l ajoute ke li gen nwa pami pi bon zanmi l;se veye zo w.
Mesye sa yo se yo an premye ki mete kagoul lan tèt yo ,pou yo vin boule kwa devan lakay ou!



Non se kontrè, nou pas te nan ni boule kawotchou, ni nan pratik bay Pè Lebren. Non nou te kont zafè apoloji Pè Lebren, li santi bon e latriye. Se konsa tout derapaj yo komanse.

Mwen regret sa Joel ale cherche lidè ak tout fidel yo kite egzalte tankou KK JAN W DI LA KI ABITYE METE DIFE SOU KRETYEN VIVAN. PODYAB BAZIN SE LÈ LI MOURI NOU KONN VALÈ L. Nou san memwa se jan orè konsa ki fè mwen rico ak tout moun konsekan refize swiv koken.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Sasaye Ven 18 Juin 2010 - 0:36

Dapre Riko:


Non se kontrè, nou pas te nan ni boule kawotchou, ni nan pratik bay Pè Lebren.


Mwen setoblije rantre kote konsa pou kale makout selman a lepok.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Joel Ven 18 Juin 2010 - 8:01

Byen ke mwen konnen se tan m m ap pèdi!
Mwen ta renmen konnen konbyen moun ki te pran pè Lebren sou premye gouvènman ARISTIDE lan?
Sa se youn!
Yon lòt bagay ;militè yo, pito se pè Lebren yo te bay apre koudeta 91 lan;paske pa t ap gen ase kawoutchou pou yo ta fè sa;si nou konsidere mezi moun mesye sa yo ak konpayèl FRAPH yo, te touye!

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Marc H Ven 18 Juin 2010 - 8:30

Messieurs

Je vous rappelle que cette page du forum a été lancée par Madame Martine pour rendre un dernier hommage à notre ancien homme d'état Marc L Bazin et je constate avec regret que vous êtes hors sujet.

A noter que Marc Bazin n'était pas un putschiste. Il avait accepté le poste de premier ministre pour essayer de sortir Haïti dans l'impasse .


Que Dieu bénisse son âme
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Thunder Ven 18 Juin 2010 - 8:35

Marc a écrit:Messieurs

Je vous rappelle que cette page du forum a été lancée par Madame Martine pour rendre un dernier hommage à notre ancien homme d'état Marc L Bazin et je constate avec regret que vous êtes hors sujet.

A noter que Marc Bazin n'était pas un putschiste. Il avait accepté le poste de premier ministre pour essayer de sortir Haïti dans l'impasse .


Que Dieu bénisse son âme

Se pa sa ke kavalye pòlka w yo panse. Men sa yo te di nan yon nòt pou laprès:

Marc Bazin te di otan anfas zak sasinay ki t ap fèt sou pitit pèp Ayisyen an. Fanmi Lavalas apresye jès sa a. Men nou pako ka bliye rigòl san pèp la ki te koule lò Bazin te premye minisSe pou Bazin koudeta 91 la te fèt nan epòk koudeta lame d Ayiti te fè kont Prezidan Aristid.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Ven 18 Juin 2010 - 13:44

Joel a écrit:Byen ke mwen konnen se tan m m ap pèdi!
Mwen ta renmen konnen konbyen moun ki te pran pè Lebren sou premye gouvènman ARISTIDE lan?
Sa se youn!
Yon lòt bagay ;militè yo, pito se pè Lebren yo te bay apre koudeta 91 lan;paske pa t ap gen ase kawoutchou pou yo ta fè sa;si nou konsidere mezi moun mesye sa yo ak konpayèl FRAPH yo, te touye!


Youn se twop, setase, se pa kantite. Sitou lè yon lidè politik tankou yon prezidan ap fè apoloji Pè Lebren, o wi li santi bon.


Antouka men youn nan viktim Sylvio Klod, yon pèsonaj rapwoche Prezidans konplis nan flanke l yon Pè Lebren.
Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. 2005-11-10_102315_3_scan
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Rico Ven 18 Juin 2010 - 13:50

Mardi, 19 août 2003 11:31

Mea culpa du père Samedi , ancien curé de la paroisse de Sainte Hélène à Jérémie

Le père Joachim Samedi , ancien partisan farouche du Président Jean Bertrand Aristide , demande pardon au peuple haitien et à l’Archevêque de Port-au-Prince, Monseigneur François Wolf Ligondé.

Dans une déclaration à Radio Métropole, le lundi 18 août 2003, le religieux souhaite l’indulgence du prélat qu’il avait insulté en 1991. Le père Samedi, très actif en 1985 dans la mobilisation des jeunes contre le régime des Duvalier, avait traité Monseigneur Ligondé de « bourik sen domeng » ( âne) à la suite de l’homélie de l’archevêque à la cathédrale de Port-au-Prince , le 1er janvier 1991, prévoyant que les haitiens allaient manger de la pierre en l’an 2000. Dans son sermon , Monseigneur Ligondé , oncle de Michèle Bennett , ex-épouse de l’ancien dictateur Jean Claude Duvalier , avait également dénoncé l’anarcho-populisme à venir avec le père Jean-Bertrand Aristide qui venait d’être élu président , le 16 décembre 1990.

L’ex-curé de Sainte Hélène réclame également la clémence de la population parce qu’il avait vénéré le supplice du collier(assassinat à l'aide de pneus enflammés) au cours de la même année 91. Le 11 septembre 1991 , Joachim Samedi , lors d’une cérémonie sur les ruines de l’église Saint Jean-Bosco - bastion d’Aristide , incendié trois (3) ans plus tôt par des violents partisans (les brassards rouges) du régime militaire du général Henry Namphy - avait appelé à élever le « père Lebrun » ( supplice du collier) au rang d’évêque pour la qualité du travail accompli. Dans sa déclaration du 18 août , le père Samedi a reconnu qu’il s’agissait de propos « diaboliques » .

Les « mérites» du « père Lebrun » avaient été également vantés par le Président Aristide , le 27 septembre 1991 , deux (2) jours avant le déclenchement du Coup d’Etat militaire qui allait faire des milliers de victimes.


L’« acte de contrition » du père Joachim Samedi a été également l’occasion pour le religieux de rappeler combien il avait soutenu le régime Lavalas notamment durant la période du Coup d’Etat. Depuis quelque temps , le père Samedi gardait un profil bas après douze (12) années de service controversé à la paroisse de Sainte Hélène.

Interrogé par un confrère sur la décision du père Samedi , l’évêque de Jacmel , Guire Poulard, inscrit son geste dans le cadre de «l’hémorragie» qui frappe le Pouvoir Lavalas en proie à une cascade de dénonciations.

Il y a quelques années , l’ancien maire de Port-au-Prince , Evans Paul , aujourd’hui un des principaux dirigeants de l’Opposition, avait présenté ses excuses à la population pour avoir largement contribué à l’accession de Jean Bertrand Aristide au Pouvoir.
Radio Métropole Haiti 19/8/2003
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Revenir en haut Aller en bas

Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme. Empty Re: Marc Bazin, un méconnu ou un inconnu victime de son pragmatisme.

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum