Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

+6
Joel
Marc-Henry
ainsi ne soit-il
jackoti01
Le gros roseau
Sasaye
10 participants

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Sasaye Dim 22 Aoû 2010 - 20:45

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus
par Gérard Bissainthe

La perspective de voir arriver au pouvoir en Haïti Wyclef Jean avec son "street English", son créole approximatif, et son français inexistant, affole nos Intellectuels et surtout nos leaders politiques qui sentent court-circuités, et même plutôt baisés par un "resquilleur" qui est entré dans l'arène politique en sautant la barrière des conventions établies. Et tout le "Système" se met debout comme un seul homme pour tenter de l'exclure. Pourtant si on vote demain matin, il est probable que Wyclef Jean sera élu président.

Beaucoup se révoltent et pleurnichent de constater que nous pourrons bien avoir un Wyclef Jean à la tête du pays demain. Mais qui se révolte et pleurniche ? La petite, toute petite minorité d'Intellectuels qui parlent bien français, qui ont imposé un créole classique, constipé, garanti made in Trou-Coucou pour remplacer le créole que chacun de nous recréait chaque jour à son gré et avec une délectation partagée par tous, la petite minorité dont le rêve secret est de maîtriser le meilleur anglais pour pouvoir aller s'amuser dans la cour des grands.
"Tu te rends compte, ma chère" ou bien "Vous vous rendez compte, mon cher, de ce qui nous arrive? Si ce Wyclef est élu président, quelle langue va-t-il parler à Sarkozy? Et à l'Onu? Même pas un bon créole! Tout juste un broken English que Shakespeare répudierait! Apres le tremblement de terre du 12 janvier, il ne nous manquait plus que ça! La honte, je vous dis, la honte! Nous allons perdre la face devant le monde entier."
Et le Chœur des Pleureurs et des Pleureuses de verser des torrents de chaudes larmes à travers les colonnes de nos medias.

En attendant le peuple, lui, celui qui a faim et qui est toujours maltraité et qui est exclus de tous les festins où se régalent les Intellectuels et les leaders politiques, nous fait comprendre de mille manières que créole, français, anglais ou javanais, il n'en a rien à cirer. Il voit en Wyclef quelqu'un qui lui ressemble, noir comme lui (même si ce petit détail on n'aime pas beaucoup l'entendre), qui est arrivé à franchir la barricade de la misère, qui peut-être va lui montrer à lui peuple, comment la franchir aussi. Wyclef est un Exclus qui est arrivé à s'inclure. S'il entre au Palais National, pense le peuple, nous allons tous entrer avec lui et le Peuple enfin sera au Pouvoir.

La minorité dirigeante se rebiffe: "Non! Le pouvoir doit aller aux plus capables!"

Le Peuple des bidonvilles répond: "Le Pouvoir doit aller au plus grand nombre. Et nous sommes le plus grand nombre. Vive Wyclef!"

La minorité dirigeante monte sur ses grands chevaux et sur ses ergots: "le pouvoir doit aller à la compétence. Nous sommes les plus compétents! Fermez vos djols! Dépi ki leu vagabon té gain la parole ? "

Le Peuple des bidonvilles répond: "Si vraiment le pouvoir doit aller aux plus compétents, les colons étaient plus compétents que vous. Il fallait les laisser. En leur temps Saint-Domingue rapportait 450 millions de francs-or par an. Aujourd'hui avec vous on est très loin du compte. Comment osez-vous parler de compétence après deux siècles d'échec ? La démocratie c'est le pouvoir de la majorité. Nous sommes de beaucoup la majorité. Le pouvoir, nous allons le prendre et le donner à Wyclef!"

La minorité dirigeante: "Qu'est-ce qu'il ne faut entendre! Heureusement que nous avons la Minustah pour tenir en respect ces imbéciles! Si Wyclef passe, nous l'obligerons à jouer le jeu. Et s'il refuse de jouer le jeu, nous le ferons sauter."

Dans tout ce brouhaha qui choisirais-je moi-même?
Bien sûr, si j'étais dans le domaine serein de l'absolu, d'abord je ne dirais pas a priori de Wyclef qu'il est incompétent, car la compétence en politique ne se juge pas au nombre des diplômes. Antoine Simon sans diplôme a été un meilleur président que bien des présidents fort instruits qui ont occupé le pouvoir avant et après lui. Mais je donnerais la priorité à des leaders dont je connais la valeur, comme Madame Mirlande Hyppolite Manigat, le Docteur Guy Théodore, l'Ambassadeur Raymond Joseph, ou même Jacques Edouard Alexis bouffé par un système qui lui a enlevé au moins les trois quarts de ses moyens. Oui dans le domaine serein de l'absolu. Mais sur le plancher des vaches où nous nous trouvons aujourd'hui, avec une Tutelle et une occupation dont tout dépend, qu'en est-il ?

Ce qui m'intéresse c'est: lequel de tous ces leaders pourra le mieux "bondir hors du cercle et briser le compas" ? Le "cercle" c'est le "Système" qui maintient Haïti sous tutelle. Le "compas" ce sont tous ceux sur lesquels repose ce "Système".

Madame Mirlande Hippolyte Manigat pourra-t-elle réussir la "percée louverturienne" où a échoué Leslie Manigat ? Il nous avait dit pour nous consoler: "Je n'ai pas échoué. J'ai failli réussir." En attendant, même si "l'audace était belle", je le reconnais, il n'a pas changé notre sort.

Tant que le "Système" de Tutelle sera là, le dirigeant du pays, quel qu'il soit, ne sera au mieux que le "commandeur" moderne d'une masse de simili-esclaves affamés et en guenilles, vivant de la charité internationale. Ne nous rengorgeons pas, c'est la triste vérité.

Je ne crois pas que Wyclef Jean soit conscient que la mission qu'il devrait se donner c'est d'être un Libérateur qui prenne par les cornes le taureau de la Tutelle et fasse tout pour le terrasser. Si les autres le comprennent, s'en donnent-ils les moyens?

Comme c'est le Peuple conscient et organisé qui fera sa propre indépendance, je préconise de quitter Port-au-Prince et ses pompes et ses œuvres et d'aller donner jarrette au peuple là où il est, dispersé à travers nos communes et nos sections communales. Si tout ce peuple se mettait debout demain matin et plébiscitait son dirigeant, sans s'occuper des verrous et des barbelés qu'on a mis autour du pouvoir pour empêcher le peuple d'y entrer, moi je dirai: BRAVO! Ce serait beaucoup mieux que de reprendre le fusil, ce qui est l'autre volet de l'alternative et qui aujourd'hui de plus en plus nous pend au nez comme un coup de pied au derrière.

Vous voulez le Pouvoir, messieurs les Intellectuels? Le pouvoir se prend. C'est ce que vous disent Toussaint et Dessalines. C'est ce que vous dit Washington. C'est ce que vous dit Danton. C'est ce que vous dit Hô-Chi-Minh. C'est ce que vous dit Gandhi. C'est ce que vous dit Mandela. Personne, surtout pas la Minustah, ne va vous l'apporter sur un plateau d'argent.

Le premier ennemi du peuple haïtien, je parle de celui qui croupit dans les bidonvilles, ce n'est d'ailleurs pas la Minustah, c'est vous les Intellectuels, dont la très grande majorité a fait appel aux forces étrangères au lieu de "take care of your own business". Vous avez jusqu'ici tout quémandé, tout mendié même le courage. Le premier ennemi du peuple haïtien n'est pas un Etranger. Ce n'est pas Bill Clinton qui d'ailleurs a dit récemment combien il regrette qu'à cause de vous il se soit mis le doigt dans l'œil jusqu'au coude. Combien d'Etrangers ont littéralement débloqué à cause de vous, à cause, par exemple, de votre charlemagne-péraltisme à la con, puisque quelques semaine après, vous etiez à ramper devant ceux que Charlemagne Péralte combattait.

Celui qui aura le pouvoir demain, le vrai, c'est celui qui sera le plus près du peuple. Je ne sais pas quelle langue il parlera, ni quelle religion il aura, ni s'il aura des diplômes ou pas. Car au fond tout ça, le peuple s'en balance comme de sa première ou dernière sapate. Et s'il n'était derrière les verrous de la Minustah, il vous le montrerait demain matin.

Vous appelez ça d'un mot savant "le populisme" et vous en avez peur. Aristide manipulé a manqué le coche. Le prochain ne le manquera pas. Je ne sais si ce sera Wyclef ou un autre candidat qui aura compris que le peuple l'attend là où il est, à savoir dans les "grassroots", dans les cellules de base du pays. Le jour où un leader aura rejoint le peuple, là où il est, ce jour-là, lui et son équipe seront invincibles. Et Haïti sera enfin sur les rails de son indépendance et de sa prospérité.

Gérard Bissainthe
19 août 2010


__._,_.___
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Sasaye Dim 22 Aoû 2010 - 20:54


Koumanman!!
Jera Bisent di bagay la vre.

Mwen pa gen anyen pou m ajoute anko.
Mm mm mmm.

Mesye dam, bon lekti.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Dim 22 Aoû 2010 - 21:04

Bravooooooooooooooooooooooooooo;mwen te toujou konte w pami vrè intelektyel yo.bayo mete limyè pou yo tonnè; men moun.ke vyej pete jete m se sel jan pou pep saa libere tet li.genyen yon pwoverb ki di kote gen zong pa genyen pwa men fout yon jou genyen yon lidè ki pral jwen pep la kote l ye ya pou l brise baryè saa vre wi. e jou saa nanpren minustah ki ap anpechel rantre nan palè ya. poul di fwa saa mwen kwa manmanm nou men kwa papa nou vinn pilel si nou kapab ,nanpren omlet ki fet san kase ze,moun ki pè san yo rete lakay nou.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  jackoti01 Dim 22 Aoû 2010 - 21:27

sasaye, mwen di menm bagay ave w

komanman









jackoti01
Star
Star

Masculin
Nombre de messages : 270
Localisation : USA
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le jacmelien

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  ainsi ne soit-il Dim 22 Aoû 2010 - 21:49

Mwen deja souliyen ke se yon nouvèl klas fanm ak gason politisyen ki gen dan byen file ki ka vin kontinye revolusyon peyi a bezwen a. Men mwen pa menm kwè ke Wyclef konprand enpak prezans li a paske se tand l'ap tand yo di'l ki deklarasyon pou'l fè. Gade, li fin di li aksepte desizyon CEP a (?), apre li deklare ke li pwal an apèl. A swè a, mwen tande ke l'ap monte New Jersey.

Anvan mwen li atikl la, m'al tande sa nèg emosyonèl yo repond. Depi mwen remake ke yo leve lan bat bravo à tue-tête, mwen deja konklu ke se anpil lyrisme pou pasyone. (lol) Ofon, misye di anpil bon bagay. Men m'ap mande'm si li pa yon lót entèlektyèl k'ap jwe avèk les mots. Le moment est si propice.

Yo te konn akuze Aristid de populis. Mwen pa janm wè pi populis pase tèks sila an plus ke se fransè k'ap voye monte. Mwen gen opinyon ki tranche wi men m'pa kwè lan voye monte ankor.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Dim 22 Aoû 2010 - 22:12

jalousi pa a la mod ankò vini ak pa w se pa kritike selman.nanpren moun ki mande w pou bat bravo chak moun genyen dwa bat bravo pou moun ke yo vle. tonnè demeplè.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  ainsi ne soit-il Dim 22 Aoû 2010 - 23:11

Jisteman, se mantalite w, reaksyon w ki tounen yon jan de baliz pou m'al konprand lè se ritounèl k'ap jwe. Pa gen okenn fucking jalouzi, mwen gen dwa a opinyon pa'm itou. Se rezon ki fè mwen pa pran abitud rapóte sa Aysyen ap di lót kote paske yo pa gen kouraj pou vinn defand tèt yo, ou byen yo pa menm bezwen sèvis ke n'ap rand yo a.

W di jalouzi paske w santi w plis vize ke moun ki ekri tèks la ak moun ki mete'l sou sit la. Tout moun konen ki sa w vin chèche sou sit la. W gen lè fin enjoy ti manmzèl la e pi w tounen ak li vin fè makakri.

Mwen ta bat bravo wi, men lè m'gad wè ki ès ki bay siyal la mwen gen yon reflèk ki di'm al verifye pou ki sa l'ap aplodi. Tankou mwen t'ap di yon Endiyen dènyèman, w pa ka bay pitit w moral ke w pa genyen. Je lui ai lancé ces paroles chantées de Jacques Brel:

Les bourgeois sont comme des cochons
Plus ça devient vieux plus ça devient bête(s)
Les bourgeois sont comme des cochons
Plus ça devient vieux plus ça devient con(s)


Et j'ai bien pris soin de rassurer ce type que j'ai croisé à mon cours de natation que je ne m'en faisais pas en ce qui le concerne car il n'a rien d'un bon vrai bourgeois ou d'un aristocrate. Question de le ridiculiser davantage.

Vous ne possédez rien monsieur qui m'intéresse. Ça, c'est clair.

ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Marc-Henry Dim 22 Aoû 2010 - 23:18

Cela m'attriste de lire certaines interventions de certains membres actifs du forum. On tourne en rond avec ces batailles de mots et des attaques personnelles dans un forum centré sur l'actualité politique d'Haiti.
Merci de votre attention ,mes chers amis.
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Lun 23 Aoû 2010 - 9:47

Sasaye a écrit:
Koumanman!!
Jera Bisent di bagay la vre.

Mwen pa gen anyen pou m ajoute anko.
Mm mm mmm.

Mesye dam, bon lekti.

SASAYE;

Mwen te li atik sa a sou grioo.com.Mwen sezi ,paske mwen pa t kwè ke BISSAINTHE ta ka ekri de bagay konsa.
Misye se youn lan ""Manigat boys"" yo.Si BISSAINTHE ap ekri de bagay konsa ""les plus capables"" yo mèt koumanse ap ""sal"" kanson yo ;paske ""la vwa"" gen lè kòmanse ap vire vre.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 10:36

ou bet ou mechan epi ou vle pran poz moralist ou sou moun.ou pa pè fabrike nenpot ki manti pou denigre moun ki pa dakò ak risib wap di yo.Ou se yon Staline sou forum lan isit la pa yon goulag tande madigra mwen pa pè w tande. ou pa moun.se wou ki di depi ou tande moin tap bat bravo.se pa tout moun ki genyen menm enn menm jalousi de sa lot moun reyalise tankou w.Genyen moun ki apresye le bo,elokans dialectik lot moun ;yo pa kwe se yo sel ki soley ki eklere le mond.Yo bat bravo pou moun ki ap defann pov ak eksklu yo.sispann pale de vi prive moun ke w di ou pa konnen ou sanble se medisans selman ou konn fè.


Dernière édition par Le gros roseau le Lun 23 Aoû 2010 - 10:50, édité 1 fois

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 10:47

Joel

mwen pa kwè Gerard Bissainthe se menm entelketyel konstipe tankou Manigat non.map li sa li ekri kek tan.sam renmen nan sa li ekri se lè li di si se pi kapab ki pou dirije peyi e byen se kolon ki te pou rete paske lè yo te la koloni te pi rich.Li di ankò si demokrasi se pouvoir par le plus gand nomb e bien se moun ki plis ou byen sa ki represante plis moun yo ki pou dirije peyi ya.Saa se pa voye monte ;se moun ki ap fè lojik ak alyene yo ki di ke Wycelf pa ka dirije peyi yapaske li pa konn pale franseuu ni kreyol ni angle byen. ;se pa yo ki pou te deside saa se pou yo te ba Wyclef chans li pou pep la te deside.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Sasaye Lun 23 Aoû 2010 - 10:49

Jowèl,

Se menm priz de konsyans ki pèmèt Wyclef ak Mately gen sipo anpil konsitwayen.
Jera Bisent fè m sezi tou paske m konnen misye.
Sa l di laa pa reyaksyon tipik yon nèg tankou l.
Savledi misye aprann e wè chanjman lan sosyete a.

Li ta ankourajan si anpil lot ayisyen wè ke se pa menm Ayiti a ki la jodya.
Se pa menm pèp lan non plis.
Chanjman sayo komanse depi anvan tranblemandtè a, men li vinn anplifye lè tout moun we kijan peyi a te frajil e kijan dirijan yo pa t mete peyi a sou yon pye solid.

Antouka, Bisent pran devan paske sa l di yo se sa menm.
2 lidè ki ta p eseye fè sa misye preskri a pa t reyisi paske yo te anvan lè yo.
Kounyea se pou nou gade e kontinye etidye sitiyasyon an.

Ondire mango yo komanse ap mi wi.


Dernière édition par Sasaye le Lun 23 Aoû 2010 - 11:13, édité 1 fois
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Thunder Lun 23 Aoû 2010 - 10:56

Roseau,

Pinga wou okipe endividi ki bay moun anvi vomi plis sou web lan, kontinye ak bèl entèvansyon w yo pito. Mwen ta dwe kontakte w an prive pou m te ka di w sa, men mwen prefere fè l an piblik paske endividi an toujou konprann ke lè w pa ba li atansyon, li se yon afè...

Mwen toujou di nou sa, se pa tout moun ke nou konprann ki reyaksyonè ki sa vre. Se pa paske moun pa dakò ak lanachi ki fè ke li se enmi pèp elatriye... Mwen kontan wè ke Bissainthe fè anpil moun sezi mayezi, e yo dwe rete sezi. Se pa yon kesyon de lavwa k ap vire, li vire deja. Sèl bagay li poko janm pran direksyon pou l pran an.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Lun 23 Aoû 2010 - 11:00

Le gros roseau a écrit:Joel

mwen pa kwè Gerard Bissainthe se menm entelketyel konstipe tankou Manigat non.map li sa li ekri kek tan.sam renmen nan sa li ekri se lè li di si se pi kapab ki pou dirije peyi e byen se kolon ki te pou rete paske lè yo te la koloni te pi rich.Li di ankò si demokrasi se pouvoir par le plus gand nomb e bien se moun ki plis ki pou dirije peyi ya.Sas se pa voye monte ;se moun ki ap fè lojik ak alyene yo ki di ke Wycelf pa ka dirije peyi ya ;se pa yo ki pou te deside saa se pou yo te ba Wyclef chans li pou pep la te deside.

Roseau;
Se sa m vle di w la a.Sa BISSAINTHE di an ;se pa sa misye te konn ekri non.Mwen kwè ke misye te lan gouvènman ki te monte apre koudeta 91 yo.
Se pou di w?
Gen yon evolisyon ki fèt lakay misye,Se tankou yon ""erezi"" pou yon nonm tankou BISSAINTHE ,ki ap oze di ke moun pa bezwen ni ""di""plòm ni ""ven"" plòm ;pou vin prezidan.
Anpil nèg;se sou sa yo jwe;anpil lan yo ,depi lendepandans y al etidye an FRANS;yo tounen pi inyoran de peyi an ,ke anvan yo te kite l epi y ap mande dwa yo pou yo dirije.

Mwen ta renmen pou misye ta kontinye sou menm lanse sa a;konsideran ke misye se youn lan vwa ke ti ""gwoup"" sa a renmen tande.
Atik misye an ,se move son lan òkès lan wi.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 11:04

Thunder

mèsi pou konsey la.men Bissianthe di yon lot bagay ke mwen renmen tou.li di Arisitide te kite li enflyanse men li di pwochen aristide la ka pa fè menm ere yo e li ap difisil pou yo deboulonnen l tankou yo te deboulonnen Arisitede la paske li ki donk pwochen lidè se lakay pep la li pral chita.mwen vle konprann se yon pwent li voye pou se pa washington ke arisitde tale.mwen dakò ak li net.To be or not to be ou byen ou vle fè revolutyon ou pran mezi pou pwoteje pouvwa ke pep la ba w e pi tou ou respekte tet w ou byen ou rete lakay w.ou nan legiz w.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 11:08

Joel

Wi mwen rekonet ke genyen yon evolyton kan menm lè yon moun tankou Gerard bissianthe ap konpare Antoine Simon ak lot presidan ke neg di ki save yo.li montre ke Antoine Simon ,malgre li pat edike te pi pwogressis ke anpil lot mesye ki te frekante gwo lekol yo.E se la verite. Mon chè mwen ta renmen ke evolutyon saa kontinye nan mantalite tout intelktyel pwogressis ayisyen yo.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Thunder Lun 23 Aoû 2010 - 11:16

Le gros roseau a écrit:Thunder

mèsi pou konsey la.men Bissianthe di yon lot bagay ke mwen renmen tou.li di Arisitide te kite li enflyanse men li di pwochen aristide la ka pa fè menm ere yo e li ap difisil pou yo deboulonnen l tankou yo te deboulonnen Arisitede la paske li ki donk pwochen lidè se lakay pep la li pral chita.mwen vle konprann se yon pwent li voye pou se pa washington ke arisitde tale.mwen dakò ak li net.To be or not to be ou byen ou vle fè revolutyon ou pran mezi pou pwoteje pouvwa ke pep la ba w e pi tou ou respekte tet w ou byen ou rete lakay w.ou nan legiz w.

Vwala! se kounyea ke mwen kòmanse konprann wou. Se demagoji an ke mwen kont mwen menm. Mwen t ap viv ni nan mitan pèp lan, ni nan mitan pouvwa a. Mwen te konstate ke yon pati reyisi epi lòt pati an echwe, mwen p ap janm ka dakò yon ak yon revolisyon konsa. Site Solèy pa menm benefisye yon latrine, pandan ke bacha ap voye ti mennaj sou kote al shopping jis à Paris.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 11:23

Antouka ou te la epi mwen se bò isit la mwen te ye ou konnen sa ki tap pase pi byen pasem.Mwen se zafè chita ap pale ak anbasadè ameriken yan tout lan nwit ;alò ke w konnen ki moun ki te komanse finanse e antrenen rebel yo ;malet finn prepare ou rete lakay w epi ou di yo vinn kidnape w ke mwen pa finn dakò.si yon moun pè mouri pou defann ideyal w ou pa ka lidè yon revolutyon.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Lun 23 Aoû 2010 - 12:51

Roseau;
Sa k fè mwen di ke misye se youn lan ""Manigat boys"" yo ;mwen kwè ke misye te youn lan manm gouvènman efemè gwo LESLY an.
Si m twonpe m,korije m

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Le gros roseau Lun 23 Aoû 2010 - 15:40

Joel

mwen pa sonje byen si Bissainthe te nan kabinè Leslie Manigat ,men se yon sel bagay mwen pa kwè Bissainthe ap di ki jan li rekonesan anvè la Fance tankou Manigat.Epi mwen pa kwè li genyen menm arogans intelektyel ke Manigat genyen yan kom si se li ki pi konnen pase tout ayisyen.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Lun 23 Aoû 2010 - 17:35

[b]Mwen kwè bagay ""pi kapab"" sa a ki lan peyi an depi apre lendepandans fè peyi an mal.
MANIGAT yo gen anpil bagay yo te ka fè apre yo tounen sòt an ekzil.Bagay ki te ka fè yo vin pi bon politisyen e ki te ka itil peyi an tou.
Se te yon sèl bagay ,yo se entelektyèl;kididonk yo kapab ou byen se pou yo dirije.

Yon moun tankou OBAMA ;lè li sòti lan HARVARD ak COLUMBIA,misye pa t chita ap di ke li konnen.
Si misye t ap di sa ,yo t ap vag li.Ou wè premye eseyaj misye te fè pou fonksyon elektif ,misye te pèdi pa 30 pwen.
Kounye an ,lè nèg ou nègès ap vin di ke yo konnen ,yo se entelektyèl ,se pou yo ba yo vag.
Se pou yo mande yo sa yo janm fè pou pwouve ke yo ka fè djòb lan.
Lè ya vin di yo se entelektyèl,se mete pye lan dengonn yo

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Thunder Mar 24 Aoû 2010 - 2:02

Menm lè ke yon moun genyen dwa estime ke yon lòt moun pa bezwen yon pakèt plòm pou l prezidan yon peyi. Se jisteman paske li ka konpanse pou sa nan yon lòt bò. Menm lè moun tande pale de Lula ak Morales, eksperyans sendikal mesye sa yo depase anpil diplome. Plòm pa vle di entèlijans, men absans de plòm pa vle di eksperyans nonpli. Anpil plòm pa nesesè, jan ke mwen di deja, men fòk moun sa a ta dwe genyen "critical thinking skills". Sa vle di, yon moun ki ka idantifye e evalye evidans ki ka pèmèt li pran bon desizyon. An bon kreyòl se pa tout bouki ki ka mennen yon peyi a bon bò vre. E mwen ekri pou ni bouki ak plòm ki pale e ekri plizyè lang, ni bouki san plòm ki pa konn G-A GA nan fèy patata.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Mar 24 Aoû 2010 - 7:30

THUNDER;

Se ou sinon ou gen movèz fwa ,se ou byen ou pa konn istwa peyi w.Mwen sonje lè m te timoun ,mwen te konn tande blag sou ANTWÀN SIMON;se te plis ke 50 an apre li te kite prezidans lan.
Nèg lan se te youn lan pi bon prezidan ke peyi an janm genyen.Se limenm ki te modènize peyi an ;ou pito vil yo.
Yon moun tankou LULA ;li te mèt te konn fè mirak ;le te konn fè dlo tounen divin ou byen kleren si w vle;yo pa t ap kite l prezidan.
Jis IMAJINE w show RANMASE ou byen DI M MA DI W ki t ap diskite de LULA.
Yon nonm ki te nan mizè nwa;ki gen frè ak sè l ki mouri grangou,ki pase sèlman 5 an sou ban lekòl;ki li malman ?
Ki kote nèg sa a t ap pase?
Bliye sa moun tankou LULA ak EVO MORALES pa ta ka janm vin prezidan DAYITI;yon sèl jan se pa ta la fòs.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Joel Mar 24 Aoû 2010 - 7:32

THUNDER;

Se ou sinon ou gen movèz fwa ,se ou byen ou pa konn istwa peyi w.Mwen sonje lè m te timoun ,mwen te konn tande blag sou ANTWÀN SIMON;se te plis ke 50 an apre li te kite prezidans lan.
Nèg lan se te youn lan pi bon prezidan ke peyi an janm genyen.Se limenm ki te modènize peyi an ;ou pito vil yo.
Yon moun tankou LULA ;li te mèt te konn fè mirak ;le te konn fè dlo tounen divin ou byen kleren si w vle;yo pa t ap kite l prezidan.
Jis IMAJINE w show RANMASE ou byen DI M MA DI W ki t ap diskite de LULA.
Yon nonm ki te nan mizè nwa;ki gen frè ak sè l ki mouri grangou,ki pase sèlman 5 an sou ban lekòl;ki li malman ?
Ki kote nèg sa a t ap pase?
Bliye sa moun tankou LULA ak EVO MORALES pa ta ka janm vin prezidan DAYITI;yon sèl jan se pa ta la fòs.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  alex jacques Mar 24 Aoû 2010 - 7:59

`
alex jacques
alex jacques
Star plus
Star plus

Masculin
Nombre de messages : 1118
Localisation : Haiti
Date d'inscription : 23/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Fou de son pays

Revenir en haut Aller en bas

Wyclef Jean ou la revanche des Exclus Empty Re: Wyclef Jean ou la revanche des Exclus

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum