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Jenerasyon Dechennen 6/8/11 Réveil des filles & fils de Dessalines en diaspora

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Message  jafrikayiti Mer 27 Juil 2011 - 22:00

Jenerasyon Dechennen 6/8/11 Réveil des filles & fils de Dessalines en diaspora 6_out_10

Ayiti gen pitit toupatou sou planèt la. Detanzantan nou pran nouvèl sila yo ki reyalize bèl mèvèy nan literati osnon nan ekonomi. Kit yo rele Danticat, Gilles oson Charles....nou toujou kontan di yo..."onè-respè pou ou frè, onè-respè pou ou sè m!"

Detanzantan tou, nou pran move nouvèl, yon zetwal ki tenyen anvan lè pandan li ale chèche lakonesans nan inivèsite kay vwazen....yon jenn gason ki tonbe nan filè sitèm prizon tou pare pou jenn ki sèvi bourik komès kokayin gwo gang k ap antreteni move mès lasosyete.

Kit yo reyalize bèl mèvèy, ap trase bèl tras, kit yo pèdi tras ap trimen nan mera....fanmi pa janm pèdi...se kinan nou yo ye.

Tankou Muzion chante: "lavi a pa fasil - se pou sa nou rasanble"

Samdi 6 out la, yon Jenerasyon Ayisyen ki deside kase tout chenn, kase randevou ak nou.

Mwenmenm mwen deja reponn prezan, e oumenm?


Dernière édition par jafrikayiti le Ven 29 Juil 2011 - 11:29, édité 1 fois

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Message  kami Jeu 28 Juil 2011 - 5:34

REVOLUTION AFRICAINE A SAINT DOMINGUE????

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Comme toi, il n'en est qu'un, deviens donc qui tu es.

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Message  Invité Jeu 28 Juil 2011 - 7:53

Wi wi mon amie la belle Kami !

Biassou ak jean-francois sete hero menmsi yo te gro komesan, gwo negrye dan la trett des negres de femmes ou enfants à Saint-Domingue. Yo konpwan ke "La Trinite " pa la yap voye monte essayé bay goal a min. Yo pa konpwan Trinite a se yon konsep ki ambrasse tout moun honet ki gen échine eki ayisyen natif-natal ki pat bwe let la Rankine lavalass oswa la gauche batarde ki pwan sosiyété a dasso pou fosse ayisyen manje biswit labou. Abas le trafic pseudo-intellectuel negrier sur forumhaiti!

Jan yo te kon di lontan an "Sepa lakossad min ti Aigle non" ( yo di ke ti aigle jwê violette te bay Lakosad, gadyen bi ekip Ekselsyo yon goal ak min)) kounye a se " Listwa dayiti min jafrika" pare kow aou. Sepa jodia non map mande Afrikaniss yo poukisa Afrikin pat jam realize pwèss sa a ki te fet an Ayiti a lan rak bwa lakay yo eke se le yo te sou komandman indijen "ayisyen yo " ( Créole de souche ) ke sa te fett malgre sabotaj kong@os Afrikin yo ki fo lan trayison.

Yo te kon pyeje dessalinn pou yo te sa touche kob ak Loneu ke Leclerc ak Rochambeau te pwomett yo si yo te pwan li mort ou vif .Sa vle di si yo te pwan père fondateu peyi a Vivant oswa Kadav! .Anik gade kijan yo manje Patrice Lumumba pou zafe poche yo ak foli chef yo.

"Haiti ,"la perle " est une production de la volonte créole .C'était la rencontre de deux modes de pensée ki tròke konn yo eki fini pa banou l'indépendance a des braves qui etaient fatigues de l'attitude des africains soumis ,de leurs frères de race, les tyouls du blanc by any other name .Se professe sayo wi kap vire Istwa dayiti tett anba pou yo manje fe yon non pou tett yo .


J'accuse :

Le titre "La révolution africaine à Saint-Domingue est une imposture, une trahison abominable de l'esprit haïtien .Il est ridicule de parler de révolution d'une peuplade qui ne se rendait meme pas compte de sa déchéance lors du débarquement de l'Europe conquérante sur ses territoires .Ils ne comprenaient meme pas le concept "révolution" qui animait les preux de 1803. car ces petites tribus guerrières et anarchiques vendaient leurs prisonniers, frères et soeurs d'une meme race géographique pour de la pacotille de l'industrie européenne.Ils s'entretuaient pour si peu .

Les africanistes de l'imposture veulent nous voler, comme hier, a nous haïtiens créoles, notre gloire, notre bravoure, notre capacité de renouveler notre humanité sous les pires des circonstances, afin d'en affubler les traitres comme des Jean-Francois et Biassou de leur tribu fratricide. Le prestige haïtien appartient aux créoles haïtiens .Jamais aux kong@os et leurs descendants traitres et destructeurs de nation.

Nou pap pwan panzou anko .Nou pap pwan panzou anko .Zye ayisyen komanse kler sejousi .Afe menm kouleu po a pa las anko lan jewett katt la .Yon nonm ki rinmin lafrik se mare paket ou epi pwan Kanté ale retwe lafrik .Epi le nou rive pa komanse plinyen apwe detwa jou ke nou vle retounyn le nou finn fe tout vye pwopagan sayo pou nou bay jeunesse la manti .

Bay bon lekzanmp .Achete yon tike al lakay nou. Rete lakay nou pou nou sousse manmel beff la .Kite beff an ayiti yo pou Ayisyen ki pa abiye manje biswit labou ke nap fosse yo manje jodia.

Veye yo ! Se kong@os kap bay panzou toujou lan anpwazone lespri jeunesse la pou pa janm gin linyon lan peyi a paske kote ki gin dezod ak Anahi ak fatra kong@os yo mange nett yo byen.

Kinbe trett la ! Mete li anba kod![/i]

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Message  jafrikayiti Jeu 28 Juil 2011 - 9:13

Mesyedam, mwen pa gen tan nan moman an pou mwen reponn nou. Senpman m ap raple nou konfizyon ki genyen onivo idantite nan moman n ap ekri la a, pa te genyen li nan lespri pitit Lafrik ki te leve kanpe kont kolon jenesidè esklavajis yo.... M ap vini ak dokiman ofisyèl pou montre nou pou kisa tit jenn yo chwazi pou konferans la pa gen anyen diskitab ladan li....

Pou pita!

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Message  Invité Jeu 28 Juil 2011 - 9:25

L'Afrique n'est ni la base ,ni la source ni le but de l'Independance d'Haiti par les creoles .Il n'y a pas de confusion a ce niveau .

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Message  jafrikayiti Jeu 28 Juil 2011 - 13:50

Kèk referans pou sila yo ki enterese aprann konprann...

« Tout africain, indien et ceux issus de leur sang, nés dans les colonies ou en pays étrangers, qui viendraient résider dans la République, seront reconnus haïtiens » Art. 44, Constitution de 1816

Tyeke chenn diskisyon sa a ki gen plizyè lòt bon referans sou kesyon an...
http://www.forumhaiti.com/t10875-konfizyon-nan-idantite-ayisyen-an-kote-sa-souche

Anpil moun lisid k ap etidye revolisyon Ayisyen an konprann diferans fondamantal ki te genyen ant revolisyon pa nou an epi pa Lafrans ak Etazini an, chita dirèk dirèk sou idantite Afriken, revolisyonè Ayisyen yo ki te kanpe anfas yon dezòd etabli (sistèm kolonyal la) ki te genyen nan zantray li yon karakteristik patikilye - yon viris rasis anti-Afriken.

Annou li ki jan zòt fè koneksyon ant Papa Dessalines epi kouzen Malcom X.

His political outreach to slaves in other colonies further characterizes his thought as an early
manifestation of pan-Africanist political solidarity. Although Dessalines’s
radical distrust would cause him ultimately to order the massacres not
only of whites, but also of mulattoes – a move which would lead to his own
assassination in 1806 – in the ‘I have avenged America’ proclamation of
1804 he viewed a general racial solidarity as crucial. No more divide and
conquer tactics through racial ideology, he warned:
Blacks and yellows, whom the refined duplicity of Europeans has for a long
time endeavoured to divide: you who are now consolidated, and make but
one family: without doubt it was necessary that your perfect reconciliation
should be sealed with the blood of your butchers.
… That happy harmony
amongst yourselves … is the secret of being invincible.
That solidarity extended not just to the allegedly separate racial categories of
the African diaspora in Saint-Domingue, but to the African diaspora in other
colonies. Dessalines urged not only remembrance of ‘the catalog of atrocities
committed against our species’, and the reinslavement plotted ‘with the
calmness and serenity of a countenance accustomed to similar crimes’, but
remembrance of Delgrès’ unsuccessful 1802 revolt in Guadeloupe: ‘the
brave and immortal Delgresse, blown into the air with the fort which he
defended, rather than accept their offered chains’. He wishes that he could
decolonize not only Guadeloupe but also Martinique: ‘Unfortunate people! If
only I could fly to your assistance, and break your fetters!’

Sous: Before Malcolm X, Dessalines: a ‘French’ tradition of black Atlantic radicalism by Deborah Jenson University of Wisconsin-Madison, 2007


respè!

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Message  Invité Jeu 28 Juil 2011 - 15:14


Haiti est et demeure une nation créole malgré toutes les sordides propositions des KONG@OS du Panzouisme, les alliés naturels de tous ceux qui chérissent la trahison de l’esprit haïtien .Ils ont l’aide impérieuse de leurs amis mercenaires socio-culturels de la politique locale qui reçoivent leur diktat des pépinières du politiquement correcte ou les avant-postes de l’aliénation au service de l’étranger.

Les Vrais Haitiens de souche NAISSENT et MEURENT FIEREMENT Citoyens haïtiens. Ils ne sont jamais africains à cause de la couleur de leur peau ou la dissemblance d’un écho morphologique ...L’histoire ne se lit pas à l’envers pour excuser ou gratifier l’ignorance des opportunistes.

Que ceux qui veulent redevenir esclaves des francais (du Colon) sortent du Fort !

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Message  Joel Jeu 28 Juil 2011 - 15:29

Wi gen nèg ki genyen yon viris rasis anti-afriken.
Gen yon seri de nèg ki kontinye ap repete yon seri de bagay ki vin kliche.
Komswadizan ke se CREOLES yo ki te fè revolisyon ayisyen an.
Se toutafè le kontrè.KENNETH THORNTON lan ""AFRICAN SOLDIERS IN THE HAITIAN REVOLUTION"" di ke revolisyon an piman afriken;lan taktik revolisyonè yo anplwaye elt...
3/4 solda lan kòmansman revolisyon an ,se ann AFRIK yo te fèt e yo te dapre THORNTON yo te deja konn manyen fizi e menm pyès kanno pafwa.
Se veteran la gè kont kolonyalis pòtigè yo.
Sa rive anpil kote lan AMERIK lan.APONTE ,CARLOTA lan KIBA se ann AFRIK yo te fèt;ZOMBE lan BREZIL se ann AFRIK li te fèt tou ,menm jan ak anpil lòt.
Nou paka konfine nou a sa MADIOU e Cie ekri ;gen yon syèk e demi depi yo ekri bagay yo an.
E mesye sa yo ,pa t konn anyen lan istwa LAFRIK.

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Message  Invité Jeu 28 Juil 2011 - 16:00



Tout sa mwin li la a se bouda nini .Mwin pa bezwin oken ewtranje ki bezwin pwan roulib sou do nou vinn esplike mwin kiles ki te banou lindepandanss .

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Message  jafrikayiti Jeu 28 Juil 2011 - 16:08

St. Domingue's policy of working its slaves to death and then quickly importing replacements from Africa proved to be the ultimate karmic boomerang. St. Domingue's African-born slaves not only were not yet broken psychologically, but they were also in possession of significant military training and experience gained on the other side of the Atlantic. And they combined with brilliant, indefatigable, St. Domingue-born blacks like Toussaint L'Ouverture and Dessalines to create a black revolutionary juggernaut the likes of which Europe and the United States had not seen before – or since.

Sous: Haiti-A Call For Global Action by Randall Robinson, January 07, 2004

Citing John K. Thornton ...

A successful revolution in Haiti, Thornton explains, "required the kind of skill and discipline that could be found in veteran soldiers, and it was these veterans, from wars in Africa, who made up the general will of the St. Domingue revolt... ...Kongolese armies contributed the most to St. Domingue rebel bands... ...(Their) tactical organization was very different from that of Europe... ...(and they) had learned to deal successfully with Portuguese armies and tactics in the years of struggle (in Africa), driving out invaders... ...No doubt these tactics could help those who found themselves in St. Domingue on the eve of the revolution.

"Kongolese armies seem to have been organized in...platoons...that struck at enemy advancing columns and sustained an engagement for a time before breaking off and retreating... ...They made use of cover, both from terrain and from woods and tall grass, in hiding their movements and directing their fire. When they fled it was not possible to follow them." Portuguese troops who had fought the Kongolese in Africa also reported that the Kongolese used "shocks – larger engagements involving massed Kongolese units. According to the Portuguese accounts, large bodies were assembled for shocks supported by artillery, sometimes they formed in extensive half moon formations which apparently sought partial envelopment of opposing forces, in other cases in columns of great depth along fronts of 15-20 soldiers....

"Their tactics showed a penchant for skirmishing attacks rather than the heavy assaults favoured by Europeans in the same era... ...Kongolese armies had a higher command structure that could mass troops quickly, and soldiers were also accustomed to forming effectively into larger units for major battles when the situation warranted.... ...Dahomey's armies included a fairly large professional force... ...Oyo relied heavily on cavalry forces, had relatively few foot soldiers and throughout the 1700's was the pre-eminent...military power in (west Africa)... ...Dahomey's troops... ...fought in close order using fire discipline quite similar to that of Europe... ...

"It was from these disparate 'arts of war' that the revolutionary African soldier of St. Domingue was trained... ...

"One can easily see, in the formation of the bands mentioned in the early descriptions of the (Haitian Revolution), the small platoons of the Kongolese armies, each under an independent commander and accustomed to considerable tactical decision making; or perhaps those small units characteristic of locally organized Dahomean units; the state armies of the Mahi country; or the coastal forces of the Slave Coast... ...

"In addition the pattern of attacks with small scale harassing maneuvers, short, sustained battles and then rapid withdrawals are also reminiscent of the campaign diaries of the Portuguese field commanders in Angola. Felix Carteau, an early observer of the war in the north of St. Domingue noted that the (slave revolutionaries) harassed French forces day and night. Usually, he commented, they were repelled, but each time, they dispersed so quickly, so completely in ditches, hedges and other areas of natural cover that real pursuit was impossible. However, rebel casualties were light in these attacks, so that the next day they reappeared with great numbers of people. They never mass in the open, wrote another witness, or wait in line to charge, but advance dispersed, so that they appear to be six times as numerous as they really are. Yet they were disciplined, since they might advance with great clamor and then suddenly and simultaneously fall silent....

"It was not long before observers noted that the rebels (in St. Domingue) had developed the sort of higher order tactics that was also characteristic of Kongolese forces, or those of the Slave Coast....

"In addition to these tactical similarities to African wars, especially in IMPR, there were other indications of the African ethos of the fighters... ...they marched, formed and attacked accompanied by the 'music peculiar to Negroes....' Their religious preparation, likewise, hearkened back to Africa....

"It is unlikely that many slaves would have learned equestrian skills as a part of their plantation labor... ...Since there was virtually no cavalry in Angola, one can speculate that rebels originating from Oyo might have provided at least some of the trained horsemen. Also, the Senegalese, though a minority, also came from an equestrian culture... ...

"African soldiers may well have provided the key element of the early success of the revolution. They might have enabled its survival when it was threatened by reinforced armies from Europe. Looking at the rebel slaves of Haiti as African veterans rather than as Haitian plantation workers may well prove to be the key that unlocks the mystery of the success of the largest slave revolt in history."


Sous: http://www.raceandhistory.com/historicalviews/2004/haiti1.html


Kondisyonman ewopeyanizazonbifikasyon an koze nan lespri yon moun ka fè ou rablabla tout kalite teyori....anti-oumenm....men, lasyans, se lasyans. Verite istorik pa gen pale fò, fè bri, layite franse mawon.....ki ka toufe verite. Se tankou Lafimen: plis w ap bat kò ou pou ou seye toufe l, se tèt ou w ap fè mal. Kite Lafimen verite a monte tande ti papa....kite l fè chimen l!

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Message  Invité Jeu 28 Juil 2011 - 16:19

ANTOUKA MOUN METT PALE RADOTT JAN YO VLE PASKE NI TOUSSAINT nI DESSALINNE TE DI KLERMAN KE SE POU YO KRAZE BOUDA KON@GO YO POU NOU FE INDEPANDANSS .ESESA KI FETT ! Kilakyel disiplinn sa a ke yo te ginyen an ?Neg yo se bandi yo te ye yo pat rinmin disiplinn .Yo te negrye et yo te ansasyn e yo te vole .PATGIN GWO CHEF KONG@O PAMI PE FONDATEU YO E TEGIN YON REZON POU SA.

NOU PAP PWAN GOL AMIN LAN MIN TIMESYE FEK VINI POLITIKMAN KOREK YO NI LAN MIN NEG KAP CHECHE IDANTITE PASKE YO PA RINMIN IDANTITE AYISYEN AN KI MANDE POU SITWAYEN LI YO GIN NIN LAN FIGI YO POU YO PA LAN VANN KOM ESKLAV TI MOUN AK FANM LE YO FE YO PRISONYE .Nou pa soti lan rass Jean-Francois et Biassou .

Les traitres,les apotres de l'evangile de la trahison ne meritent ni plus ni moins que la pendaison ou le poteau d'execution.Nous les faisons grace du supllice du collier car nous ne sommes pas des betes , des barbares kon@gos.

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Message  Sasaye Ven 29 Juil 2011 - 5:27

IDANTITE AYISYEN AN KI MANDE POU SITWAYEN LI YO GIN NIN LAN FIGI YO POU YO PA LAN VANN KOM ESKLAV TI MOUN AK FANM.
Nou pa soti lan rass Jean-Francois et Biassou.

Lan ki ras majorite ayisyen ki jis jodya ap pratike Tisentanizm soti?
Sak ap vann peyizan ayisyen frè yo bay dominiken yo, ki ras yo?
Sak pran lajan lan men meriken pou vinn lage fatra toksyk lan Latibonit lan?
Sak mande Loni pou vinn okipe peyi Desalin lan?
Sak mete Ayiti lan twou kote li ye an...
Ki ras moun sayo?



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Message  Invité Ven 29 Juil 2011 - 7:17


Sasaye ki vle bat yon ti kata le Jafrika move monseye monte sou vye lotel delabre demagoji la rass li a . Fok ou pa konpwan Rass ak Kilti tande monami .Gin blan zye vett zye ble ki Muslim .Ou pa janm we yo lan televizyon oswa lan la ri New York si ou kon al la .Se dekouvet sa a ki te provoke yon dezyem metamofoz kay Malcom x eki te fe ti mesye la rass mislim mande anraje paske sanble "blan " pat dyab jan chef pedyatt pedofil la te di lii a ...Reflechissez , esclaves de la philosophie de l'impuissance !

Sispan voye monte lan afe diskou la rass sa a kap fosse nou viv o passe eki refize nou fe pwogre anpeche nou realize etat nou.Gade afe la Rass la depi 46 an Ayiti . Sa nou realize pou tett nou pou peyi nou pou sitwayen nou yo ?Biswit Labou epi nou pwan gwo grad lan mete ajenou fe mandiyan .Sesa "revolisyon " la rass la pote pou pitit peyi a ?

Haiti kounye a se jenewal mandyan sou sennn intenasyonal la .Yo di nou ki le pou nou manje epi bwe dlo kaka minustah.Yo di nou kile pou nou ale domi lan fatra . Kidonk li le pou nou soti lan mantalite Jean Francois ak Biassou a .Sepou nou sispan vann idantite bon pep ayisyen an ak kokin blan parey nou yo sou preteks ke se la rass nap bay jarett lan ranmasse infomasyon devan pott lakay yo .Sepou nou kite afe" vini vitt vini vitt fre'm yo" epi plinyen apwe ke yo kidnape ou .Bloff la le pou li fini.Ekri li liv ki vle di yon bagay pa sa detwa blan byen intensyone di politikman korek finn di .

Li le pou nou sispoan pwan ak ekri RESS Bab .

[b]Sak mande Loni pou vinn okipe peyi Desalin lan?
Sak mete Ayiti lan twou kote li ye an...
Ki ras moun sayo?

Kong@yo wi fre'm. Ou konyn BYEN kiles ki te debake ak vinmill SOLDA marin lan peyi a pandan ke li kanpe deye yon vitt pare-ball ke patron an te bali .Ou kon byen ke se politik neg ti zorey anraje sayo ki pat kon ezite van fre ak ser yo depi lafrik pou detwa batanklan (les civilises !) jistan yo rive lan sindomingue .Ou konen byen ki moun ki te mande pep la :

-Nou rinmin colon blan an ? Nou rinmin prezidan Clinton ? Eske nou rinmin li ?

Fre'm eseye retiwe tett ou lan trou kote ou mete li a tande .Pou la rass tagin valeu fok manm la rass te fe yon bagay ki inpotan pou tett yo ak limanite .Si la rass an Ayiti we se lan fatra ke pou pitit Toussaint Dessalinnes ,Christophe ,Petion yo rete leve manje domi , bay ki moun wap plinyen la a ?Ou finn desdan kanson ou pou fe bezwin ou epi ou vle moun responsab malpwopte ou mete a ter a .

Menm sou Divalye nou pa vle we a moun pat kon we malpwopte konsa .Aloske poukisa nou chanje rad sou nou la a ?Pou nou sa sanble neg la rass kap koupe moun an ti myett mosso boule moun pou fe tasso menmjan ke yap fe an Afrik sivilize nou an ? Le kou languett de la maman de lafrik nou an .Kite'm lakay mwin poum manje patat manyok labapin mango diri bonjan mais moulin ak zaboka .Mwin pa lan manje ni koulev ni makak ni mabouya .Sepa kilti pa nou .

Majorite ayisyen soti lan lanfer sindoming .Wi neg nwa soti lan lafrik .Min apwe katsantan yo pat afrikin anko paske mantalite yo te chanje lan esklavaj esesakfe ke yo te tounyn kreol ki te pemet yo choute bouda blan ki tap fe neg lafrik yo mache opa o tro ogalop sou teritwa payo a lan lafrik .

L'inspiration sublime de la liberté, c’est la terre de Saint-Domingue et ses contradictions insurmontables .C'est le lieu saint, physique, spirituel et culturel de la naissance de la fille intrépide et unique de la métamorphose, Haiti.

L'Afrique de l'imagination vivait, en ce moment de notre gloire et de l'assertion de notre vouloir a nous créoles, les moments de sa stagnation évolutionnaire qui la conduisaient à la colonisation d'où elle ne pourrait s'en sortir que péniblement dans les temps modernes .Lors , les CREOLES HAITIENS , les armes a la main , sous la conduite de Titans , s'etaient proclames libres pour redecouvrir leur dignite humaine et vaince l'esclavage et son idéologie a l'apogée du colonialisme Européen.

Nous avions dit , dans un souffle puissant qui emporta les hesitations des timides , nous avions dit au mercantilisme, à la Compagnie des Indes et au Colbertisme :

-A genoux satrapes de l'imposture ! Courbez l'échine face au courage et la vision des preux d'une nouvelle race d’hommes, les haïtiens !

Ainsi fut fait malgre la trahison et le sabotage de kong@os de l’époque de nos tourments. Ainsi il sera fait dans nos temps car des bandits et des pillards sont incapables de batir une société civilisée.

Vive Haiti ! Que les Kong@os de la crise identitaire retournent chez eux. Laissez aux haïtiens le temps et l'espace de jouir des droits et privilèges de leur héritage legitime .Retournez chez vous .Foutez nous la paix et essayez de convaincre en meme temps votre grand prêtre d'y retourner avec vous ...

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Message  dilibon Ven 29 Juil 2011 - 9:41

NAn kalfou nou rantre la, nou pap soti. Se youn diskisyon ki la lontan andedan peyi'a: Eske Ayisien, kote anpil nan yo, se desandan Afriken, yo menm tou se afriken. Depi apre lendependans gwo sevo lakay te reponn kesyon sa e yo te di Ayisien se Ayisien e non Afriken. Menm si desandans yo sete Lafrik men nan brasaj kilti afriken an ak lot kilti nan lakoloni tankou Angle, Espagnol, Franse, kek grenn indyen kite rete, plsi pati nan lame franse a kite pase nan kan Ayisien, sa vinn bay Ayisien youn kilti ak orijinalite ki pa li. Anpil om letre kit nwa ak milat nan peyi pat vle tande asosyasyon Ayiti ak anyen ki afriken, yo te prefere rapwoche de kilti Ewop.

Okipasyon amerikenn fe anpil gwo ekriven aysien rive fe apwoch Ayiti - Afrik, retou ve Lafrik. SI gneyen retou, se genyen rekoneksyon seke te genyen youn distans, youn dekoneksyon. BAgay sa se pa sousi pou demontre blan ke yo ka tounen nan rasinn e retwouve sekre kite fe yo venk yo nan period 1804. Jiskaprezan genyen aysien ki di si nou se Afriken, youn moun, desandan paket blan polone ak lot, ke Desalin te rekonet eroysm e te fe yo kado te, ki jodya pa genyen okenn koneksyon ak Lafrik eske li pa aysien, paket chinwa nou te resevwa apre lendependans ki jodya ap viv nan peyi kom Ayisien ki koneksyon yo ak Lafrik? Paket lot nasyon ki vinn lakay nou ki genyen 60, 80 lane distwa ki pa genyen anyen a vwa ak Lafrik sa nap fe ak yo?

Dapre mwen kom majorite nan nou genyen desandans afrikenn, nou ka admire e rapwoche nou de Lafrik, men fok li kle nan tet nou menm jan li kle nan tet tout afriken, ke ayisien genyen anpil afinite ak Lafrik, men YOUN AYISIEN PA EKZAKTEMAN YOUN AFRIKEN. Sonje le youn afriken fek desann, yo te konn rele IMPR, jiskaske li rive akiltire ou fe pitit nan koloni pou yo konsidere kom KREYOL. Menm jan sa fet Ozetazini ou nan Kanada, le youn aysien fek vini, li se youn fek vini, youn just come, e sa se vwa san linet, jiskaske li rive rantre nan mix kote li vini la'a.

Kidonk nap pwal woule nan batay koule, nan je de mo, nan youn keip radotri nan oyun diskisyon san fin. Mwen chaje ak zanmi afriken ki soti nan diferan peyi. MAlgre mwen ak yo genyen kek afinite li kle ke kiltirelman nou genyen anpil diferans!

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Message  jafrikayiti Ven 29 Juil 2011 - 10:21

Se blokaj sikolojik ki mennen konfizyon an. Nanpwen pyès moun ki di Ayisyen pa Ayisyen. Remake Lafrik se pa yon peyi, se yon kontinan li ye.

Epi, sa ki alabaz diskisyon an, se pa konpozisyon jenetik moun ki Ayisyen nan ane 2011, se idantite revolisyonè 1791-1804 yo.... ki yomenm menm te idantifye tèt yo kòm Afriken...paske se ak idantite saa yo te fèt. Yo pa t fou ni anraje - yo pa te ka idantifye yo ak bouwo yo. Tankou nou wè sa menm nan konstitisyon Pétion an, nan ane 1816, mesyedam yo te klè sou reyalite konfli rasyal ki te sou tè d Ayiti a. Se nan yon lagè rasyal, jenòsidè yo chape. Se pa pou anyen Dessalines t ap goumen pou li simante idantitie nasyon an, lè li deklare tout Ayisyen se Nèg Nwa ! - menm sila yo ki gen je vèt, li te ofri nasyonalite Ayisyen yo. Sa vle di se pa minorite a ki ap defini nasyon an, men se majorite a ki envite tout moun vini bati ansanm - yo nasyon tou nèf, ki gen baz li deja tabli.

Jodia lè yon Ayisyen di li fè pati nasyon Afriken an, osnon dyaspora Afriken an, se pa anyen kontwovèse ni etonan....se tankou li di lanmè gen dlo... se tankou yon Kanadyen ki ta di li se blan, osnon azyatik - sa pa vle di totu kanadyen oblije azyatik pou sa. Men si yo di fondmantalman sosyete kanadyen shita sou yon kilti ewopeyen - jideyo kretyen, pa gen moun ki ka di se manti. Jodi a, Ayisyen ki kontan anbrase rasin Afriken yo, pa diferan de pitit Edwige Danticat ki fèt Miami epi ki - siman ap twò kontan anbrase rasin Ayisyen li....sa pa p anpeche li Ameriken tou - menm jan ak nenpòt lòt Ameriken. Si Dudley Dorival ap kouri pou Ayiti, sa pa vle di li pa fèt Ozetazini, osnon li pa Meriken.

Sa k ap pale la a senp. Konplikasyon an soti nan tout dega viris anti-Afriken ki ap boloze sou planèt la depi plizyè syèk, lakòz nan lespri anpil moun. Sitou, lè yon moun po ko janm vwayaje ale anndan fon kè kokennchenn kontinan sa a ki rele Lafrik la, bèso limanite, kote tout syans souche....


N a pale pi devan...


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Message  Invité Ven 29 Juil 2011 - 10:39


Radott se radott .Fok nou ka di sesa li ye le nou we li pou pagin konfizion.Menm lan temple vodou nou yo "syncrteisme " anraje pou di ke nou pa afrikin .Mwin te toujou kon di ke si gin yon laguerre de relijyon lan ki bo Damballah ak ogu ap ye paske neg sa yo sanble kwaze ak neg inkisisyon ki pa lan rass ak infidel .Bondyem se blan le map bat tanbou pwan loa epi nap pale'm de la rass .

Mwin se Aysien natif-natal pwin bar .Mwin poko janm tande merikin ap pale lan diskou idantite yo pou yap fe lwanj de koken shenn kontinan eropeyen an ki rasinn yo .Ce sont les disciples de la philosophie de l'impuissance et les racistes transformes en " amis " qui voient en l'Haitien , cet etre fier de sa naissance historique , un Africain physique et ...socio-culturel ?

Bouda nini !Mwin pap achete chatt lan makout sa a .Pote'l tounyn bay mett li .

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Message  dilibon Ven 29 Juil 2011 - 11:07

jafrikayiti,

Menm nan advesite, menm period lage tankou le Rocdhambo te kanpe batay la pou rekonet bravou Kapwa lamo, fok nou kenbe youn seten respe ak diyite. Si mwen di mwen genyen zanmi ki soti nan anpil peyi Dafrik sa vle di ke mwen konnen ke se youn kontinan. Ou pa ta bezwen vinn fe nou leson sa'a. Mwen konnen ke ou pa vle demontre koman tet nou vid, se oyun ere kote pa w.

Nou ka genyen diferan opinyon men nou pa ka al revizite e chanje listwa selon sa nou vle ke li ye. Se pa kay taye nou rive kote nap mande mod ke nou vle. Genyen kek reyalite isatorik ki rete konstan e ki genyen sipo de preske tout istoryen. Te genyen lesklavaj, te genyen tret nwa ki soti an Afrik. PA genyen diskisoyn sou sa.

Nan komes nwa yo, vinn genyen youn evenman ki kle pou tout moun. Genyen blan franse kitap fe monte desann, genyen kite abote nan koloni an menm kite genyen enflyans sou lto moun kite la ak yo. Te vinn gneyen moun kite pitit blan ak blan, blan ak nwa, blan ak mun kle. Melanj sa yo se evidan, pa vre. Te genyen timoun ki fet ant milat ak nwa, ant nwa ak nwa. Kom koloni tsete lanvi de anpil gran pwisans, te genyen enflyans espagnol, angle e menm lto peyi ewopeyen toujou sou psyche tout moun kap viv nan koloni e menm nwa yo, esklav yo. PA dim youn nwa ki fek sot an Afrik konpwann e sibi menm enflyans ak youn moun ki fet nan koloni an menm!

"Epi, sa ki alabaz diskisyon an, se pa konpozisyon jenetik moun ki Ayisyen nan ane 2011, se idantite revolisyonè 1791-1804 yo.... ki yomenm menm te idantifye tèt yo kòm Afriken...paske se ak idantite saa yo te fèt. Yo pa t fou ni anrtaje - yo pa te ka idantifye yo ak bouwo yo." jafrikayiti

Wap ekskize'm wi zanmi mwen, idantifye tet ou kom nwa pa vle di ke ou idantifye w kiltirelman kom afriken. Diferans ant ti diferans sa'a genyen youn golf. Ou di ke yo pat fou ou byen anraje, men si'w vle al vizite kek reyalite sikolojik, wap we ke youn fanm ke vagabon kidnape e ki pase anpil tan anba soufrans kom esklav seksyel, konn devlope okomansman lahenn a bouro li men apre kek tan konn devlope youn seten amou pou menm bouro sa yo. Koman ou konpwann afinite jiskaprezan ayisen a lafrans e tout sak franse kom siperye? Pa fe sa ou konn bagay sa yo tre byen!

Reyalite relasyon ak kontreves kite eksiste nan koloni te obliogatwaman devlope youn lto kalite de moun ke nwa kite soti an Afrik yo, yo sevi ak konesans kite soti an Afrik, fos karakte yo, ak contradiksyon nan lavi koloni an pou fe yo revolte. Se pa paske yo te nwa ki fe yo te reyisi revolisyon an, si se sa tap genyen revolisyon nan tout karayb la ak nan Lamerik. Revolisyon aysienn nan te reyisi akoz de kontradiksyon kite eksiste andedan koloni, aplikasyon strik kod nwa, ak tout youn seri de koz eksterye kite anjandre revolisyon an. An nou serye, menm si youn moun kape li ta diw ke menm youn moun blan je vet se neg nwa, fok ou ta reflechi. Men sa li diw ou se Ayisien natif natal. Koman youn polonais ki rantre nan lame Napoleon ta vinn youn neg nwa ou byen youn moun ki afilye ak Kontinan Afriken? Men li ka senpleman sitwayen nouvo peyi ki rele Ayiti!

"Jodia lè yon Ayisyen di li fè pati nasyon Afriken an, osnon dyaspora Ayisyen an, se pa anyen kontwovèse ni etonan....se tankou li di lanmè gen dlo... se tankou yon Kanadyen ki ta di li se blan, osnon azyatik. Jodi a, Ayisyen ki kontan anbrase rasin Afriken yo, pa diferan de pitit Edwige Danticat ki fèt Miami epi ki - siman ap twò kontan anbrase rasin Ayisyen li....sa pa p anpechi li Ameriken menm jan ak nenp^`ot lòt Ameriken."

Opinon sa'a kel nan pespri w e mwen pa genyen lentansyon fe okenn koreksyon. Men mwen pa dako. Mwen pa konnen si ou okouran de koman afriken kap viv nan USA te te vekse le ameriken nwa yo te chanje koman pou yo idantifye tet yo kom African American. Afriken yo te di nom sa'a sete pou yo kite soti nan Lafrik kite natiralize e non pou idantifye ameriken nwa ki fet nan peyi USA ki pa menm jan ak yo kiltirelman, soaylman etc... malgre ke yo rekonet ke ameriekn nwa yo gneyen afinite afrikenn men yo pa afriken. E mwen dako ak yo. Youn aysien genyen gwo rasinn, anpil afinite ak moun ki ap viv nan kontinan afriken an, men yo pa afriken a pwopreman pale. Edwidge Danticat se youn pitit aysienn ki fet nan peyi etranje, pitit ayisien, ki ale lekol e leve nan tradisyon aysienn, nan katye aysien men pa fe okenn konfisyon lise youn amerikenn dorijinn aysien, li pa aysien, li pa afrikenn ke si li vle idantifye li kom tel.

Pa genyen dout ke kontinan Lafrik se beso limanite kote tout syans souche, men mwen pa pwan nan okenn viris, men mwen senpleman di ke youn ayisien ki leve, edike nan youn fanmi aysienn, ki konnn kanaval, ki konn kout tanbou ki byen diferan ak sa tout konitnan konnen, ki pale Kreyol, ki manje e reflechi diraman, ak reryalite tre diferan de konsekans tret nwa, lesklavaj ak kolonizasyon PA AFRIKEN. Pwen bar.

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Message  jafrikayiti Dim 31 Juil 2011 - 9:04


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Message  Invité Dim 31 Juil 2011 - 9:16

Pwopagan !MOVE PWOPAGAN!

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Message  jafrikayiti Dim 31 Juil 2011 - 15:40

Dilibon ekri:
Genyen kek reyalite istorik ki rete konstan e ki genyen sipo de preske tout istoryen. Te genyen lesklavaj, te genyen tret nwa ki soti an Afrik. PA genyen diskisyon sou sa.

Pa ta ka gen diskisyon osijè ekzistans kèk trèt nan mitan plizyè santèn milyon moun - nan keseswa gwoup etnik la. Diskisyon an se pa la li chita, se sou ki kantite, ki sikonstans ki te mennen diferan gwoup moun patisipe nan krim esklavaj rasyal la. E la a, mwen ka di ou se yon teren rechèch enpotan paske, depi alepok kolonyal, blan yo ap fabrike manti pou ede yo detounen atansyon sou responblite yo nan krim sa a. Se sa yon Nèg save, fouyado, ki rele Jean-Phillipe Omotunde devlope nan plizyè dokiman ki chaje ak referans. Men yon lougal nan sa frè Omotunde souliyen nan yon liv li pibliye nan ane 2008:

Les historiens occidentaux ont totalement évacué du champ de la recherche historiographique, la notion de « résistance africaine » face à l’oppression impérialiste pour échafauder leur théorie de la « collaboration ». Voilà pourquoi par exemple, ils passent sous silence l’encerclement du continent avec leurs centaines de châteaux forts puissamment armés. Ainsi on a presque l’impression, à la lecture des récits de Grenouilleau et consorts, que les africains attendaient désespérément leurs amis négriers européens. Dans ce genre de drame humain, nous étions habitués au contraire. On le voit pour l’histoire de France où la notion de « résistance » est dopée à l’EPO historiographique et politique. Et même si le gaz qui fut utilisé dans les chambres à gaz nazis fut inventé par un scientifique juif, même si 160 000 soldats juifs faisaient partie intégrante de l’armée allemande, on a jamais vu personne parler de « collaboration juive » à la Shoah. Mais pour l’Afrique, on pousse la thèse de la « collaboration » au paroxysme médiatique au point que certains afro-caribéens et afro-américains, pris au piège, reprochent aux africains de les avoir vendus. Alors que pour tous, le drame les rassemble, les unit même, pour nous, ce drame nous divise car le récit qui en a été fait par l’Europe est mesquin, fallacieux et médiocre.

alewè: http://www.forumhaiti.com/t12574-histoire-de-lesclavage-critique-du-discours-eurocentriste-omotunde


Gen yon latriye tèks ki dokimante twounanmanch (mesquinerie) sa a Omotunde dezabiye la a. Tankou mwen souliyen sa nan "A Giant Step for Mankind Made in Haiti", se pa grenn endividi Ewopeyen ki te enplike nan krim esklavajis la, se pi gwo enstitisyon Lewop te genyen nan moman an, kit se onivo politik, komesyal osnon relijye. Kidonk, depi nan ane 1441, se "RAZZIA" enstitisyon zenglendoyik sa yo ap fè sou pep Afriken YO. Lè rèn Elizabeth I pran yon bato li batize THE JESUS epi li bay John Hawkins pou li ale kidnape Afriken, pote richès pou li...se yon ekzanp, pami tandot, ki ekzibe nivo oganizasyonèl atak sa yo. Dotanplis, pi devan Kouwon britanik la ta pral bay Hawkins grad chevalye "Knight" pou remèsye misye pou tout krim li komèt kont Afriken yo pandan l ap anrichi blan parèy li. Kidonk, se yon lagè Lewop te deklare inilateralman kont Lafrik ak tout pitit li yo.

Kesyon enfliyans Ewopeyen yo te genyen sou Afriken yo te fose tounen esklav nan Lamerik yo se pa yon pwen diskisyon....se yon evidans.... yon lot fwa, se yon kesyon enpotans, kantite ak mannyè k ap debat. Sa vle dia; lè ou gade konpozisyon jenetik popilasyon Ayisyen an; Lè ou gade pakou istorik li; Lè ou gade manifestasyon kiltirèl li, ki enfliyans ki parèt pi enpotan? E, si nou ta pouse sa pi lwen nou ta ka di - ki lès ki pi NATIRÈL, jisteman, pou touche pwen ou soulve konsènan "sendwom kidnape" a - ki konn gen tandans idantifye li ak bouwo a...pandan yon peryod kote li pèdi bon oryantasyon li, bonnanj li?

Dilibon ekri:
"Si mwen di mwen genyen zanmi ki soti nan anpil peyi Dafrik sa vle di ke mwen konnen ke se youn kontinan. Ou pa ta bezwen vinn fe nou leson sa'a. Mwen konnen ke ou pa vle demontre koman tet nou vid..."

konpatriyot ou mennen koze a lwen san rezon. Nan kad yon diskisyon piblik sou entènèt, yon moun souliyen yon pwen ki parèt evidan sa pa vle di li vle ensilte kikseswa. Mwen senpman apiye yon agiman. Nan ka presi sa a, li enpotan pou nou raple Lafrik pa yon peyi, se yon kontinan, jisteman paske detanzantan nan diskisyon yo, gen moun ki ap lonji dwèt sou divèsite ak diferans kiltirèl ki genyen ant yon endividi Ayisyen epi yon endividi Afriken. Lè mwen raple Lafrik se yon kontinan, sa ede souliyen diferans kiltirèl sa yo ekziste natirèlman ant Ayisyen epi Afriken osi nomal ke yo ekziste ant Afriken ak Afriken, ant Ewopeyen ak Ewopeyen, ant Azyatik ak Azyatik. Nan pale sou entènèt, sa pa janm enterese m fè grandizè, ni eseye bese yon entèlokitè pou mwen monte tèt pa m. Se eksperyans ak opinyon n ap pataje youn ak lot. Dotanplis, kom moun ki etidye lasyans mwen konnen pa gen pyès "tèt ki vid"... ojis, malgre tout granpanpan yon moun ka ap fè sou planèt sa a, diferans ki genyen de yon moun a yon lot onivo entelijans se bagay ki toutafè neglijab....se menm opotinite nou tout pa jwenn pou nou fè eksperyans ak akimile konesans... e menm la a anko....tout moun pa fè menm eksperyans.

Nou ta ka rapousuiv diskisyon sa a e mwen ta kontan si plis moun patisipe. Mwenmenm li klè, se nan yon mouvman KASE CHENN mwen anbake. Chenn sa yo se nan tèt pa mwen m ap kase yo an premye. Kidonk, tout moun ki gen yon kichoy pou yo kontribye, se mèsi davans mwen pare pou yo.

ak anpil respè,

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Message  jafrikayiti Ven 5 Aoû 2011 - 9:25

Nan prezantasyon demen swa a, nou pral pran tan li kèk pasaj nan liv Boirrond Tonnerre la "notes pouvant servir à l'histoire d'Haiti". Boirrond se yon nan ra pitit Lafrik ki te gen mwayen dekri evènman yo apati pozisyon Afriken yo. E sa ki enteresan, se nan ane 1804 misye ekri yon bon pati nan liv la.

Nan ekri Boirrond, ou wè se yon nèg ki te solid tout bon vre. Tankou nou ka sispèk sa, se pa jodi a n ap obsève "sendwom kidnape" a - ki konn gen tandans idantifye li ak bouwo a.. Boirrond bannou kèk ekzanp nèg (kit se nèg po fonse, kit se nèg ki te ka, osnon te vle pase pou blan) ki te kite lapèrèz anvayi nanm yo epi, pandan yon peryod yo pèdi bon oryantasyon yo, bonnanj yo. Gen dezoutwa ki te reyisi geri men genyen ki mouri tou zonbifye podyab.

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Message  Invité Ven 5 Aoû 2011 - 15:42

Boisrond et Mentor ?Ceux qui ont foudroye Dessalinnes par leur ambition et mauvais conseil !Sete kiles lan de oi ki taka flatte Empereu a pliss pou li sa jwen pliss faveu .Mentor te ginyen pari sa a batay sa a .Min lan kisa nou te ye .Mentor pat men yon kreyol Ayisyen .

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Message  kami Sam 6 Aoû 2011 - 10:58

Joel a écrit:Wi gen nèg ki genyen yon viris rasis anti-afriken.
Gen yon seri de nèg ki kontinye ap repete yon seri de bagay ki vin kliche.
Komswadizan ke se CREOLES yo ki te fè revolisyon ayisyen an.
Se toutafè le kontrè.KENNETH THORNTON lan ""AFRICAN SOLDIERS IN THE HAITIAN REVOLUTION"" di ke revolisyon an piman afriken;lan taktik revolisyonè yo anplwaye elt...
3/4 solda lan kòmansman revolisyon an ,se ann AFRIK yo te fèt e yo te dapre THORNTON yo te deja konn manyen fizi e menm pyès kanno pafwa.
Se veteran la gè kont kolonyalis pòtigè yo.
Sa rive anpil kote lan AMERIK lan.APONTE ,CARLOTA lan KIBA se ann AFRIK yo te fèt;ZOMBE lan BREZIL se ann AFRIK li te fèt tou ,menm jan ak anpil lòt.
Nou paka konfine nou a sa MADIOU e Cie ekri ;gen yon syèk e demi depi yo ekri bagay yo an.
E mesye sa yo ,pa t konn anyen lan istwa LAFRIK.
Ginler se Joel ki konen pase tout moun, anpa li metel a lankont de tout sa istoryen ayisyen yo te di. Kifer la se rasist antiafrikin yo te ye tou, kom yo pa dakor ak sa ou di yo.

Ou vle invente yon lot revolusyon ayisyen de 1804 ak rev yon paket swa dizan historyen etranje kap di ke se an afrik revolusyoner yo te fet tankou Aponte,carlota,zombe, kote ayisyen ki te fet an afrik ki te fe revolusyon ayisyen ? kiles yo ye? banmwe non yo SVP.

Joel, si ou panse ke se ou minm ki konen, ki aprofondi sujet a bokou myie ke tout ansyien historien auosuem ki pale de la revolution 1804, ki montre que ce sont des negres d'Haiti ki te mete yo dako pou chaser le colon, si ou ginyin des preuves kontrer a tou sa, eklere nou. infome nou an ecrivant tout kontradiktion ke ou konen nan delaration des ecrivains de valeurs tel que Price Mars, Madiou, Dorsainville, Poleus Sanon, te ekri sou mouveman indepandans et mouvement de revolte du pays.

Map tann min mwen pa bezwen okenn moun istoryen ki soti nan peyi etranje. Vini ak rechech pa ou. istoryen pa nou yo dapre mwen te fe yon travay bakle sou istwa indepandans Dayiti e yo fem santi mwen fyer peyim ak pep ayisyen. Ler ou ap vini ak etranje se komsi nou minm ayisyen nou pa vo anyin, sa rele anti-ayisyen, pitom anti afriken (mwen pa konpran koman) jan ou di an kem anti-ayisyen.

Se faisant ou tap vin porte yon dementi formel ak tout sa moun sa yo te di ou ta fe yon prev d'innovation. Si ou gen done nap tann ou ak 2 pye fem.

Moncher sa mwen teka di nou, Jafrika si ou ap fe yon travay kap retire jenn yo nan lari konpliman min pa al aprann yo lot istwa dayiti base sou lot istoryen etranje. sa sanble ke ou ANTI-AYISYEN ke ou gen pwoblem ak tout istoryen ayisien.

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