MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
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MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
MAK;
Lan CHÈCHE ,tankou JAF renmen di ;mwen vin tonbe sou sa yo rele MANIFESTE DES CAYES DU 1ER SEPTEMBRE 1842.
Mesye yo ekri pou yo di pouki sa fò k yo kapote BWAYE sou pouvwa a.
Se yon MESAJ ki long ;yo montre lan ki pwen REJIM BWAYE an OBSKIRANTIS.Sa ki pi enteresan an 'se MESAJ yo bay sou KESYON EDIKASYON an ;ke menm jounen jodi an t ap REVOLISYONÈ.
Si yo te koute MESYE sa yo ;AYITI pa t ap janm lan pwen li ye .
SE POU NÈG TOU KI AP FÈ ESKIZ POU BWAYE DESKE LI PA T BATI LEKÒL.MESYE YO .KLOUWE BWAYE SOU BAGAY SA A e m ap pale de SEPTANM 1842:
[b][i]MANIFESTE DU 1ER SEPTEMBRE 1842
APPEL DES CITOYENS DES CAYES À LEURS CONCITOYENS
CHEZ UN PEUPLE LIBRE ,OU LA FORCE BRUTALE NE SAURAIT ÈTRE EMPLOYÉE POUR PORTER AU BIEN,IL FAUT FAIRE ENTENDRE LA
VOIX DE LA RAISON ,IL FAUT MONTRER LE FLAMBEAU DE LA CIVILISATION.VOYEZ CETTE JEUNESSE ,SI AVIDE DE S'INSTRUIRE
COMME ELLE VÉGÈTE SANS RECEVOIR DES SECOURS DU GOUVERNEMENT .VOYEZ COMMENT PÉRISSENT SES HEUREUSES
DISPOSITIONS, ET POURTANT CETTE JEUNESSE N'EST ELLE PAS L'ESPOIR DE LA PATRIE .N'EST PAS ELLE QUI DOIT TRANSMETTRE
AUX GÉNÉRATIONS FUTURES ,LE DÉPOT QUE NOUS ONT CONFIÉ NOS ANCÈTRES.ET COMMENT S'ACQUITTERA T-ELLE DE CETTE
MISSION SACRÉE SI L'INSTRUCTION ,SI LE CULTE DES VERTUS NE VIENNENT À SON AIDE?
L'INSTRUCTION PUBLIQUE ,CE VÉHICULE DU BONHEUR ET DE LA FORCE MORALE DES PEUPLES ,CE PRINCIPE VITAL ET
NÉCESSAIRE EST NULLE OU PRESQUE NULLE EN HAITI ;ELLE Y EST PRIVÉE D'APPUI ,D'ENCOURAGEMENT ,DE STIMULATION
Lan CHÈCHE ,tankou JAF renmen di ;mwen vin tonbe sou sa yo rele MANIFESTE DES CAYES DU 1ER SEPTEMBRE 1842.
Mesye yo ekri pou yo di pouki sa fò k yo kapote BWAYE sou pouvwa a.
Se yon MESAJ ki long ;yo montre lan ki pwen REJIM BWAYE an OBSKIRANTIS.Sa ki pi enteresan an 'se MESAJ yo bay sou KESYON EDIKASYON an ;ke menm jounen jodi an t ap REVOLISYONÈ.
Si yo te koute MESYE sa yo ;AYITI pa t ap janm lan pwen li ye .
SE POU NÈG TOU KI AP FÈ ESKIZ POU BWAYE DESKE LI PA T BATI LEKÒL.MESYE YO .KLOUWE BWAYE SOU BAGAY SA A e m ap pale de SEPTANM 1842:
[b][i]MANIFESTE DU 1ER SEPTEMBRE 1842
APPEL DES CITOYENS DES CAYES À LEURS CONCITOYENS
CHEZ UN PEUPLE LIBRE ,OU LA FORCE BRUTALE NE SAURAIT ÈTRE EMPLOYÉE POUR PORTER AU BIEN,IL FAUT FAIRE ENTENDRE LA
VOIX DE LA RAISON ,IL FAUT MONTRER LE FLAMBEAU DE LA CIVILISATION.VOYEZ CETTE JEUNESSE ,SI AVIDE DE S'INSTRUIRE
COMME ELLE VÉGÈTE SANS RECEVOIR DES SECOURS DU GOUVERNEMENT .VOYEZ COMMENT PÉRISSENT SES HEUREUSES
DISPOSITIONS, ET POURTANT CETTE JEUNESSE N'EST ELLE PAS L'ESPOIR DE LA PATRIE .N'EST PAS ELLE QUI DOIT TRANSMETTRE
AUX GÉNÉRATIONS FUTURES ,LE DÉPOT QUE NOUS ONT CONFIÉ NOS ANCÈTRES.ET COMMENT S'ACQUITTERA T-ELLE DE CETTE
MISSION SACRÉE SI L'INSTRUCTION ,SI LE CULTE DES VERTUS NE VIENNENT À SON AIDE?
L'INSTRUCTION PUBLIQUE ,CE VÉHICULE DU BONHEUR ET DE LA FORCE MORALE DES PEUPLES ,CE PRINCIPE VITAL ET
NÉCESSAIRE EST NULLE OU PRESQUE NULLE EN HAITI ;ELLE Y EST PRIVÉE D'APPUI ,D'ENCOURAGEMENT ,DE STIMULATION
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Pou moun ki toujou ap mande ""REFERANS"" yo .N ap jwenn MANIFÈS lan liv LINSTANT PRADINES lan sou GALLICA.
Se yon AKIZASYON AN RÈG kont REJIM BWAYE an.
A pa de DIKTATI an ;mesye yo di ki jan NÈG NWA ki IMIGRE ann AYITI yo ,pa ka rete ;pou ki sa yo kase tèt tounen ,apa de LEKÒL BWAYE te refize BATI e ke yo te abitye ak sa lan NÒ ETAZINI an.
Gen DOKIMAN ki date de 1820s yo ,kote yo mande espesifikman pou GOUVÈNMAN AYISYEN yo ba yo LEKÒL.Yon bagay ki konplètman ETRANJE lan lespri BWAYE.
ACAAU te menm di youn lan REZON li te an REBELYON se paske BWAYE te refize konstwi LEKÒL lan peyi an
ANT PARANTÈZ ,bagay sa yo vin rantre lan KILTI nou ,nou vin pa abitye ak ZAFÈ LEKÒL lan ;yon bagay ke nou kontinye ap peye pou li ,jis jounen jodi an.
N ap jwenn DOKIMAN sa a lan:
RECEUIL DES LOIS ET ACTES DU GOUVERNEMENT D'HAITI (1840-1843) -VOL-7
PAR LINSTANT PRADINES ;sou GALLICA.FR
Se yon AKIZASYON AN RÈG kont REJIM BWAYE an.
A pa de DIKTATI an ;mesye yo di ki jan NÈG NWA ki IMIGRE ann AYITI yo ,pa ka rete ;pou ki sa yo kase tèt tounen ,apa de LEKÒL BWAYE te refize BATI e ke yo te abitye ak sa lan NÒ ETAZINI an.
Gen DOKIMAN ki date de 1820s yo ,kote yo mande espesifikman pou GOUVÈNMAN AYISYEN yo ba yo LEKÒL.Yon bagay ki konplètman ETRANJE lan lespri BWAYE.
ACAAU te menm di youn lan REZON li te an REBELYON se paske BWAYE te refize konstwi LEKÒL lan peyi an
ANT PARANTÈZ ,bagay sa yo vin rantre lan KILTI nou ,nou vin pa abitye ak ZAFÈ LEKÒL lan ;yon bagay ke nou kontinye ap peye pou li ,jis jounen jodi an.
N ap jwenn DOKIMAN sa a lan:
RECEUIL DES LOIS ET ACTES DU GOUVERNEMENT D'HAITI (1840-1843) -VOL-7
PAR LINSTANT PRADINES ;sou GALLICA.FR
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Joel.
yon manifeste revolutionnaire pa yon referans se yon zouti politik propagande.
Men yon referans ki pi objectif. Boyer ak Petion te gen yon vizion elitiste edikation, dayer yo pat gen le chwa en 1829 se selman 0.5% popilation an ki te lekol , ak ki ressous humaines ak ki lajan wou tap voye tout timoun al lekol? Se bagay propagan popilis style sweet miki lap voye 1 million timoun lekol gratis- KOTE YO nan 21e siek?
Tcheque tou correspondance Abbe Gregoire avec Boyer..1ere bibliotheque Nationale ki te cree nan Port-au-Prince
yon manifeste revolutionnaire pa yon referans se yon zouti politik propagande.
Men yon referans ki pi objectif. Boyer ak Petion te gen yon vizion elitiste edikation, dayer yo pat gen le chwa en 1829 se selman 0.5% popilation an ki te lekol , ak ki ressous humaines ak ki lajan wou tap voye tout timoun al lekol? Se bagay propagan popilis style sweet miki lap voye 1 million timoun lekol gratis- KOTE YO nan 21e siek?
Tcheque tou correspondance Abbe Gregoire avec Boyer..1ere bibliotheque Nationale ki te cree nan Port-au-Prince
Dernière édition par Doub-Sossis le Sam 5 Jan 2013 - 13:07, édité 1 fois
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
se konsekans inyorans pi pyet presidan ayisyen nap peye jodya.poutan ou jwen moun ki ap fè eloj Boyer.kom ou toujou di a lepok saa la frans se te yon peyi aryere ki jan pou boyer ta ka yon moun eklere.se bagay saa wi nou toujou ap di moun ki ap di :Le pouvoir aux plus capables"ki les ki konnen sa ki pi kapab yo?Ant Christophe e Boyer ki les ki te pi eklere?
Doub
Ki jan fè Christophe li menm te komanse bati lekol nan Nord.Lè moun nan Sud revolte kont Boyer yo te genyen rezon. Ou pa ka vinn defann ti wouj tankou Boyer ak Fabres Nicholas Geffrard la non.Boyer se yonn nan presidan ayisyen ki fè peyi ya plis mal.Li lach ,li inyoran e li enbesil.Se pa yon kestyon de prejije koulè ki fem di sa non se zak yo pose.Pi devan ou jwen yon lot sangwen ankor yo rele Stenio Vincent.
Doub
Ki jan fè Christophe li menm te komanse bati lekol nan Nord.Lè moun nan Sud revolte kont Boyer yo te genyen rezon. Ou pa ka vinn defann ti wouj tankou Boyer ak Fabres Nicholas Geffrard la non.Boyer se yonn nan presidan ayisyen ki fè peyi ya plis mal.Li lach ,li inyoran e li enbesil.Se pa yon kestyon de prejije koulè ki fem di sa non se zak yo pose.Pi devan ou jwen yon lot sangwen ankor yo rele Stenio Vincent.
Le gros roseau- Super Star
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Le gros roseau a écrit:se konsekans inyorans pi pyet presidan ayisyen nap peye jodya.poutan ou jwen moun ki ap fè eloj Boyer.kom ou toujou di a lepok saa la frans se te yon peyi aryere ki jan pou boyer ta ka yon moun eklere.se bagay saa wi nou toujou ap di moun ki ap di :Le pouvoir aux plus capables"ki les ki konnen sa ki pi kapab yo?Ant Christophe e Boyer ki les ki te pi eklere?
Doub
Ki jan fè Christophe li menm te komanse bati lekol nan Nord.Lè moun nan Sud revolte kont Boyer yo te genyen rezon. Ou pa ka vinn defann ti wouj tankou Boyer ak Fabres Nicholas Geffrard la non.Boyer se yonn nan presidan ayisyen ki fè peyi ya plis mal.Li lach ,li inyoran e li enbesil.Se pa yon kestyon de prejije koulè ki fem di sa non se zak yo pose.Pi devan ou jwen yon lot sangwen ankor yo rele Stenio Vincent.
Roseau,
gen bagay anpil nan nou pa konen sous Boyer, mussieu pat SI OBSCURANTIS jan nou kwe liya malgre li te gin yon VIZION ELITISTE ET NON POPULAIRE EDUCATION.
VIZION BOYER POU EDIKATION TE TRES PRAGMATIK, KI VLE DIW BOUDA PEYI A TE RON LI PANKA PETE KARRE.
YO PAT FE PROPAGANDIDIS POPILIS PU FE PEP LA KWE YO PWAL VOYE 1 MILLION TIMOUN AL LEKOL GRATIS TI CHERI.
Wi se vre li te fermen Universite St-Domingue ak lekol Christophe yo paske yo pat repon a vizion pali, men li te fe remplace universite St-Domingo a pa kek lekol lancasterienne
kote yo tap enseigne en FRANCAIS alos ke dominicains yo te pale espagnol. Nan Port-au-prince 1er bibliothek nationale te cree grace a Abbe Gregoire, en plis des 1824 yo te
cree yon "Academie d'Hayti" qui te pou vini premier universite Haitienne avec cours de medecine, pharmacie ak droit.
http://ufdc.ufl.edu/UF00078319/00001/2j
Jan mwen te di liya Kristof se yon ROYAUME FEODAL LI TE ETABLI NAN NORD LA. SE PLIS KE 1 MILLION DOLLA EN OR BOYER TE JWEN NAN CAISSE APRE DECHOUKAJ TOUT MOUN JWENN.
SE NOMAL TE GEN PLIS LAJAN NAN NORD POU KONSTWI LEKOL POU PITIT GRAN NEG ROYAUME KRISTOF LAYITE TANDIS KE PEYIZAN YO TE RENDU PRESKE NAN ESKLAVAJ SOU BITATION GRAN NEG YO.
SE PAT PITIT PEYIZAN KI TAP PROFITE.
NAN LOUES AK SUD SETE LAISSE GRENEN- AK DISTRIBUYE TERRES BAY OFFICIERS AK SOLDAT- ANPLIS TE GEN ANPIL CONTREBANDE POU PA PEYE TAXES.
Dernière édition par Doub-Sossis le Sam 5 Jan 2013 - 16:23, édité 4 fois
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub, fok ou sispann defann lendefandab wi.Mwen li yon atik mwen pa konn si se Joel ki te metel kote yo di sou Boyer pou yon ti moun ale lekol fok gouvenman an konnen ki servis papal te rann peyi ya e menm le yo konnen fok se presidan ki apwouve si ti moun saa genyen dwa ale lekol.Mon chè nanpwen anyen ou ka fè pou defann yon obskirantis konsa.Wa sonje sa Christophe te di kapitenn franseeu ki te vle fel peye lajan. Boyer se yon lach yon obskirantis.se pa moun ki te goumen pou liberte. egalite, e fraternite vre. saa ou pa ka defann li.
Le gros roseau- Super Star
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Roseau, ale li dokiman an bien
Si wou se yon Repiblicain a lepok epi yon systeme ki manke ressources alos mwem kwe li de bone mise ke "plus meritants yo " jwenn avant res lot yo.
Sinon se yon gaspiyaj. Se yon facon justice sociale tou , pa examp kouman wou ka mande yon soldat al mouri pou la patrie epi wou pa bali garantie
ke s'il mouri L'Etat ap pran edikation pitit li sous responsabilite li.
Se yon forme de dedomagement.
Si wou se yon Repiblicain a lepok epi yon systeme ki manke ressources alos mwem kwe li de bone mise ke "plus meritants yo " jwenn avant res lot yo.
Sinon se yon gaspiyaj. Se yon facon justice sociale tou , pa examp kouman wou ka mande yon soldat al mouri pou la patrie epi wou pa bali garantie
ke s'il mouri L'Etat ap pran edikation pitit li sous responsabilite li.
Se yon forme de dedomagement.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Mais grand Dieu que devons-nous faire pour montrer à Doub la discrimination de ce decret loi.C'est pour cette raison que les traitres ont realisé le drame du Pont rouge.Et ce sont ces positions qui montrent la discrimination et l'ignorance de cette elite de pacotille.Pensez -vous que les americains tolerairent un gouvernement qui decrète à cause de la rareté des ressources seuls les enfants des vétérans de guerre ont droit à l'education?
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Le gros roseau a écrit:Mais grand Dieu que devons-nous faire pour montrer à Doub la discrimination de ce decret loi.C'est pour cette raison que les traitres ont realisé le drame du Pont rouge.Et ce sont ces positions qui montrent la discrimination et l'ignorance de cette elite de pacotille.Pensez -vous que les americains tolerairent un gouvernement qui decrète à cause de la rareté des ressources seuls les enfants des vétérans de guerre ont droit à l'education?
Allons Roseau soyons serieux (COMPARE A usa?), un peuple sortant a peine de l'esclavage a +90% 15000 libres et +500 000 esclaves. Nan 15000 libres yo combien ki te kon siyen non yo? Konbien ki te al lekol? Konbien ki te kab enseigne kom professeur?
Se pa yon discrimination li etabli clairement par la LOI KILES KI GEN DROIT A INSTRIKTION GRATIS NAN LEKOL LETAT.
TE GEN LEKOL PRIVE TOU LE SA_A KIFE SI WOU PA RENTRE NA KATEGORI GRATIS LOI LETAT ETABLI A SE KALE LAJANW.
NAN SITIYATION HAITI APRES LINDEPENDANS LEKOL SE YON "LUXE" LI TE YE- DAYER PAPA DESSALINES PAT KONSTWI MENM YON GRENN LEKOL ET LE SA-A EKONOMIE PEYI A TE MIYO PASKE YO PAT GEN DETTE INDEPENDANS YO TAP PEYE EPI PATKO GEN DIVISION ANT LE NORD AK LE SUD, PATKO GEN GUERRE CIVILES- POUTAN DESSALINES TAP MENEN GRAS AK 20 MAITRESSES LIYO KITAP TOUCHE 20 MILLES GOUDS PA MOIS CHAK SOU KES LETAT....COMBIEN LEKOL AK KONBIEN TIMOUN KI TE KA AL LEKOL AK LAJAN SA-A? SE MENM JAN AK VOYAJ SWEET MIMI YO-
AU MWENS BOYER TE MOURI POV LI PAT VOLO LAJAN LETAT POU USAGE PERSONEL LI...EPI LI TE FE SAK LI TE KAPAB AK MINIMUM LAJAN LETA TE GENYEN LE SA-A..MAP RAPLE SIW PAT KONEN KE RECETTES LETAT EN 1824 SETE 2 MILLIONS GOUDES EPI DEPANS COURANTES PEYE SOLDATS AK EMPLOYE LETAT SETE 1.8 MILLIONS GOUDES--ALE FE SANG SOTI NAN ROCHE AVEC LAJAN SA-A?
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Mon chè se bagay saa mwen pa renmen ak w depi yon moun kwense w ou tonbe nan mete mo ou byen lide nan tet advèsè w ke li pa ni di ni panse . ki kote mwen konpare Eta Zuni ak ayiti la.mwen diw saw panse ke pep ameriken yan ta fè si Georges Washington ou byen Abraham Lincoln te pran yon dekrè se pitit vetran selman ki genyen dwa ale lekol e anvan yon rantre lekol fok Presidan apwouve saa.
Wi se vre resous imenn e finansye yo pat anpil sitou apre ke li te finn dakor poul peye la frans pou endepandans lan. men tou kan li te di ke moun pa beswen konn li pou yo travay la tè; apre li te fèmen universite Santo domingo eske sa pa montre w ki enpotans Boyer te bay edikatyon an ayiti.Yon moun pa beswen genyen anpil lespri pou konprann nanpwen devlopman ki ka fet oken kote san yon bon system edikatyon.lotrejou map li ke nan 11 universite ki pwodwi moun ki pi enfliyan nan mond lan 8 nan yo se o Zeta zuni yo ye.Jis ki lè nou te vinn genyen 2 zou 3 fakilte an ayiti ke w pa menm ka kalifye kom yon iniversite?Boyer te pase plis pase 25 lane o pouvwa.
Wi se vre resous imenn e finansye yo pat anpil sitou apre ke li te finn dakor poul peye la frans pou endepandans lan. men tou kan li te di ke moun pa beswen konn li pou yo travay la tè; apre li te fèmen universite Santo domingo eske sa pa montre w ki enpotans Boyer te bay edikatyon an ayiti.Yon moun pa beswen genyen anpil lespri pou konprann nanpwen devlopman ki ka fet oken kote san yon bon system edikatyon.lotrejou map li ke nan 11 universite ki pwodwi moun ki pi enfliyan nan mond lan 8 nan yo se o Zeta zuni yo ye.Jis ki lè nou te vinn genyen 2 zou 3 fakilte an ayiti ke w pa menm ka kalifye kom yon iniversite?Boyer te pase plis pase 25 lane o pouvwa.
Dernière édition par Le gros roseau le Sam 5 Jan 2013 - 15:30, édité 1 fois
Le gros roseau- Super Star
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
SA AMERICAIN VIN FE NAN DISKISSION AN MONKONPPE ROSEAU?
MEZI LAJANW MEZI WANGAW. DIM PLITO KISAW TAP FE AK YON BIDGE 2 MILLIONS GOUDES PA ANNEE?
MAITRESSES DESSALINES YO TE KONSOMME 400 MILLE GOUDES PA ANNEE NAN BIDGET LETA.
MEZI LAJANW MEZI WANGAW. DIM PLITO KISAW TAP FE AK YON BIDGE 2 MILLIONS GOUDES PA ANNEE?
MAITRESSES DESSALINES YO TE KONSOMME 400 MILLE GOUDES PA ANNEE NAN BIDGET LETA.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub
an nou kite sa.mwen te ka baw ekzanp yon presidan franse tou.apre triyonf revolutyon kibenn lan pat genyen anpil resous finansye kiba non eske Fidel te ka di se sel pitit revolutyonè ki te patisipe nan lit la ki genyen dwa al lekol?
an nou kite sa.mwen te ka baw ekzanp yon presidan franse tou.apre triyonf revolutyon kibenn lan pat genyen anpil resous finansye kiba non eske Fidel te ka di se sel pitit revolutyonè ki te patisipe nan lit la ki genyen dwa al lekol?
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Di mwen DOUB
De memwa m ap di w sa m te li;anvan pou w mande REFERANS.AN 1844 an DOMINIKANI TE GEN YON ZAFÈ 1400 TIMOUN ki te ale LEKÒL Apre DOMINIKEN yo pran ENDEPANDANS ;LAN MWENS ke 10 ZAN te vin gen plis 14000.
Sa k te fè sa ?
Se plis RESOUS DOMINIKEN yo te vin genyen?
ROZO;
Annou depase zafè ""NWA,NWA"" ak ""NWA,MILAT"" lan.Sa pa vle di anpil.
Ke BWAYE te NWA NWA,KE L TE NWA MILAT ,KE L TE BLAN se t ap menm KOUT BWA a.
Bagay 19yèm SYÈK sa ,ann depase yo!.
Moun tankou mesye lan SID yo di BWAYE te OBSKIRANTIS ;de menm ke ISTORYEN MODÈN AMERIKEN ,tankou ALYSSON GOLDSTEIN SEPINWALL
Mwen wè DOUB envoke non ABBÉ GREGOIRE.GOLDSTEIN SEPINWALL (INIVÈSITE KALIFÒNI) di ke BWAYE se yon BLOFÈ.Li te konn koresponn ak BWAYE paske li te kwè lan ZAFÈ REPIBLIK BWAYE yo;li di lè li ekri BWAYE misye pa t menm fè anpil lòt moun konnen sa ABBE GREGOIRE t ap di yo.
SEPINWAL di ke GREGOIRE te dwa apiye KRISTÒF paske KRISTÒF te kwè lan EDIKASYON e se lan yon peyi kote moun EDIKE ke DEMOKRASI DEVLOPE PI VIT.
De memwa m ap di w sa m te li;anvan pou w mande REFERANS.AN 1844 an DOMINIKANI TE GEN YON ZAFÈ 1400 TIMOUN ki te ale LEKÒL Apre DOMINIKEN yo pran ENDEPANDANS ;LAN MWENS ke 10 ZAN te vin gen plis 14000.
Sa k te fè sa ?
Se plis RESOUS DOMINIKEN yo te vin genyen?
ROZO;
Annou depase zafè ""NWA,NWA"" ak ""NWA,MILAT"" lan.Sa pa vle di anpil.
Ke BWAYE te NWA NWA,KE L TE NWA MILAT ,KE L TE BLAN se t ap menm KOUT BWA a.
Bagay 19yèm SYÈK sa ,ann depase yo!.
Moun tankou mesye lan SID yo di BWAYE te OBSKIRANTIS ;de menm ke ISTORYEN MODÈN AMERIKEN ,tankou ALYSSON GOLDSTEIN SEPINWALL
Mwen wè DOUB envoke non ABBÉ GREGOIRE.GOLDSTEIN SEPINWALL (INIVÈSITE KALIFÒNI) di ke BWAYE se yon BLOFÈ.Li te konn koresponn ak BWAYE paske li te kwè lan ZAFÈ REPIBLIK BWAYE yo;li di lè li ekri BWAYE misye pa t menm fè anpil lòt moun konnen sa ABBE GREGOIRE t ap di yo.
SEPINWAL di ke GREGOIRE te dwa apiye KRISTÒF paske KRISTÒF te kwè lan EDIKASYON e se lan yon peyi kote moun EDIKE ke DEMOKRASI DEVLOPE PI VIT.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Joel a écrit:Di mwen DOUB
De memwa m ap di w sa m te li;anvan pou w mande REFERANS.AN 1844 an DOMINIKANI TE GEN YON ZAFÈ 1400 TIMOUN ki te ale LEKÒL Apre DOMINIKEN yo pran ENDEPANDANS ;LAN MWENS ke 10 ZAN te vin gen plis 14000.
Sa k te fè sa ?
Se plis RESOUS DOMINIKEN yo te vin genyen?
ROZO;
Annou depase zafè ""NWA,NWA"" ak ""NWA,MILAT"" lan.Sa pa vle di anpil.
Ke BWAYE te NWA NWA,KE L TE NWA MILAT ,KE L TE BLAN se t ap menm KOUT BWA a.
Bagay 19yèm SYÈK sa ,ann depase yo!.
Moun tankou mesye lan SID yo di BWAYE te OBSKIRANTIS ;de menm ke ISTORYEN MODÈN AMERIKEN ,tankou ALYSSON GOLDSTEIN SEPINWALL
Mwen wè DOUB envoke non ABBÉ GREGOIRE.GOLDSTEIN SEPINWALL (INIVÈSITE KALIFÒNI) di ke BWAYE se yon BLOFÈ.Li te konn koresponn ak BWAYE paske li te kwè lan ZAFÈ REPIBLIK BWAYE yo;li di lè li ekri BWAYE misye pa t menm fè anpil lòt moun konnen sa ABBE GREGOIRE t ap di yo.
SEPINWAL di ke GREGOIRE te dwa apiye KRISTÒF paske KRISTÒF te kwè lan EDIKASYON e se lan yon peyi kote moun EDIKE ke DEMOKRASI DEVLOPE PI VIT.
JOWEL
1) COMPOSITION SOCIALE DOMINICAINS YO PAT MENM AK HAITI YO PAT GEN 500 MILLES ESCLAVES AK 15 MILLE LIBRES, DAYER WOU WE YO TE GEN PI ANCIEN UNIVERSITE NAN NOUVO MONDE LA AVANT MEME AMERICAINS OU LOT GWO PEYI AMERIQUE DU SUD.
2) COMPOSITION ECONOMIQUE LA PLIPA DOMINICAINS "DE LA TIERRA" YO, YO TE PROPRIETAIRE DE BETAILS AK TERRRES
3) PAT GEN AUTANT DE PRESSION SOU RESSOUS YO SE A PEINE 80 A 120 MILLE DOMINICAINS KITAP OCCUPE TERRITWA LEST LA
4) AL JWENN REFERANS KI DI KE LETAT DOMINICAIN TE PEYE LEKOL GRATIS POU 14 MILLE TIMOUN NANA ANNEES 1840-50 YO...MWEN PENSE PLIS PARENTS TIMOUN SILA YO TE GEN ASSEZ LAJAN POU PEYE LEKOL PRIVE POU YO KOM PROPRIETAIRES
POU ZAFE ABBE GREGOIRE TE PLITO CORRESPON AK PETION AK BOYER PASSE KRITOF SE PASKE LI TE KONSIDERE KRISTOFF KOM YON DIKTATE KRIMINELSANGUINAIRE KI TE ETABLI ROYAUTE, TANDIS MESSIEU LWES YO TE PLIS DEMOCRATES KI KORESPON AK LUTTE REVOLITION FRANCAISE 1789 LA "LIBERTE, EGALITE, FRATERNITE" AK ANTI-ESKLAVAJIS EXAMP PETION TE ACCEUILLI BOLIVAR AK BALI ZAM AK VOLONTAIRES POU KONBAT ESCLAVAJ NAN AMERIC SUD LA. KRISTOFF PAT JANM FE SA, LI TE PITO DI LI PAP RANTRE NAN POLITIK LOT NATION NAN ZONNE NAN.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Ki sa KONPOZISYON SOSYAL DOMINIKEN yo gen a revwa ak konbyen ladan yo ki te ale lekòl e konbyen ki pa t ale.
Se yon fè ,ke lè nou te okipe LÈS lan ;yo pa te ale LEKÒL e apre yo leve OKIPASYON yo kòmanse ale.
Sa k fè sa ;Si nou te kontinye OKIPE PATI LÈS lan ;YO PA T AP ALE LEKÒL MENM JAN AK NOU .
BWAYE PA T KWÈ LAN ZAFÈ LEKÒL ;sa pa gen anyen pou l wè ak sa DOMINIKEN yo te ye.
Mwen di w e ap redi w ankò ;pouki sa ""YON NÈG SÒT "" tankou RAFAEL TRUJILLO te konnen se pou l te bati LEKÒL e noumenm ki te gen de MOUN tankou VINCENT,LESCOT,ESTIME,MAGLOIRE,DUVALIER te mil FWA PI BYEN EDIKE ke TRUJILLO pa t konnen pou yo te bati LEKÒL?
Zafè pa BATI LEKÒL lan vin lan KILTI nou ;sa pa gen anyen pou l wè ak resous.
Palan de RESOUS ;lè FRANSE yo kite VIETNAM ,se a pèn 50% popilasyon an ki te konn li ;kounye an se preske yo tout ki konn li.
Ou paka pale de RESOUS ,paske GÈ ENDEPANDANS VIETNAM lan ak GÈ REZISTANS kont AMERIKEN yo te DEVASTE VIETNAM.
Pa t gen RESOUS.Lan lanne 50s yo ;ZAFÈ AYITI te pi BON pase pa VIETNAM.
Se sou do BWAYE ke bagay anti-lekòl LAN vin anrasine lan KILTI nou .
Mwen di w ankò ;yon ESPESYALIS sou ABBE GREGOIRE ki rele ALLYSON GOLDSTEIN SEPINWALL di gwo ERÈ ke abbe GREGOIRE te fè ,lè li te apiye PETION ak BOYER olye de CRISTOPHE.
Manmzèl di ke ak RÈY KRISTÒF ;AYITI t ap pi vit DEMOKRATIZE ke ak PETION ou byen BOYER.
SEPINWALL DI ;lè moun yo konn li ;yo pi vit ka fè KONESANS ak DEMOKRASI
Se yon fè ,ke lè nou te okipe LÈS lan ;yo pa te ale LEKÒL e apre yo leve OKIPASYON yo kòmanse ale.
Sa k fè sa ;Si nou te kontinye OKIPE PATI LÈS lan ;YO PA T AP ALE LEKÒL MENM JAN AK NOU .
BWAYE PA T KWÈ LAN ZAFÈ LEKÒL ;sa pa gen anyen pou l wè ak sa DOMINIKEN yo te ye.
Mwen di w e ap redi w ankò ;pouki sa ""YON NÈG SÒT "" tankou RAFAEL TRUJILLO te konnen se pou l te bati LEKÒL e noumenm ki te gen de MOUN tankou VINCENT,LESCOT,ESTIME,MAGLOIRE,DUVALIER te mil FWA PI BYEN EDIKE ke TRUJILLO pa t konnen pou yo te bati LEKÒL?
Zafè pa BATI LEKÒL lan vin lan KILTI nou ;sa pa gen anyen pou l wè ak resous.
Palan de RESOUS ;lè FRANSE yo kite VIETNAM ,se a pèn 50% popilasyon an ki te konn li ;kounye an se preske yo tout ki konn li.
Ou paka pale de RESOUS ,paske GÈ ENDEPANDANS VIETNAM lan ak GÈ REZISTANS kont AMERIKEN yo te DEVASTE VIETNAM.
Pa t gen RESOUS.Lan lanne 50s yo ;ZAFÈ AYITI te pi BON pase pa VIETNAM.
Se sou do BWAYE ke bagay anti-lekòl LAN vin anrasine lan KILTI nou .
Mwen di w ankò ;yon ESPESYALIS sou ABBE GREGOIRE ki rele ALLYSON GOLDSTEIN SEPINWALL di gwo ERÈ ke abbe GREGOIRE te fè ,lè li te apiye PETION ak BOYER olye de CRISTOPHE.
Manmzèl di ke ak RÈY KRISTÒF ;AYITI t ap pi vit DEMOKRATIZE ke ak PETION ou byen BOYER.
SEPINWALL DI ;lè moun yo konn li ;yo pi vit ka fè KONESANS ak DEMOKRASI
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Joel sorry pou wou, wou se yon moun TV li en nwar et blanc nan 21e siek la, wou panka fe nuances ak diskou critik objectif.
Malgre tout prev mwen pote bawou, se yon SAINTE senpinwall wou chita, yon jen Phd americain ki ka pa janm met pied Haiti koulia se expert liye sou haiti.
Kife sa Lherissson, yon auteur Haitien, ecrit sou pwop peyi li en 1895, KI VLE DIW SA LI WE AK 2 NAWE LI sou sijet edikation gen mwens vale ke SENPINWAL woua, gade monche demaskew devanm nan
se vreman degoutan wap trete BLANCS tankou se bondie epi sa Haitiens di pa vo anyen
http://ufdc.ufl.edu/UF00078319/00001/2j
sa se yon konpotman de CONGO... ak SOUSSOU...SE DOUBLE DISKOUS LAVALASSIENS AK ARISTID SILA YO MWEN PANKA SANTI. NOU GEN YON DISKOU POU PEP LA, YON LOT DISKOU POU BONDIE BLANCS NOUYO. SE BLANCS KI TOUJOU REFERANS NOU..POU MWEN NOU PA HAITIENS, SE SAK FE DESSALINES AK KRISTOF AK LOT CREOLES YO TE KRAZE ZO CONGOS YO KONSA KOM "TRAITRES A LA PATRIE"| KITE PITO LEVE KANPE AL FE SOUSSOU ANBA BLANCS FRANSE YO PASSE YO TE RANTRE NAN LARME INDIGENE NAN.
ESKE SE SAYO RELE "SYNDROME DE STOCKHOLM" NAN KI TE AJI SOU ESCLAVES YO AK DESANDAN YO? LI TA BON POU MAK DI DEUX MOTS SOU PHENOMENE BLANCOMANIE SILA
Malgre tout prev mwen pote bawou, se yon SAINTE senpinwall wou chita, yon jen Phd americain ki ka pa janm met pied Haiti koulia se expert liye sou haiti.
Kife sa Lherissson, yon auteur Haitien, ecrit sou pwop peyi li en 1895, KI VLE DIW SA LI WE AK 2 NAWE LI sou sijet edikation gen mwens vale ke SENPINWAL woua, gade monche demaskew devanm nan
se vreman degoutan wap trete BLANCS tankou se bondie epi sa Haitiens di pa vo anyen
http://ufdc.ufl.edu/UF00078319/00001/2j
sa se yon konpotman de CONGO... ak SOUSSOU...SE DOUBLE DISKOUS LAVALASSIENS AK ARISTID SILA YO MWEN PANKA SANTI. NOU GEN YON DISKOU POU PEP LA, YON LOT DISKOU POU BONDIE BLANCS NOUYO. SE BLANCS KI TOUJOU REFERANS NOU..POU MWEN NOU PA HAITIENS, SE SAK FE DESSALINES AK KRISTOF AK LOT CREOLES YO TE KRAZE ZO CONGOS YO KONSA KOM "TRAITRES A LA PATRIE"| KITE PITO LEVE KANPE AL FE SOUSSOU ANBA BLANCS FRANSE YO PASSE YO TE RANTRE NAN LARME INDIGENE NAN.
ESKE SE SAYO RELE "SYNDROME DE STOCKHOLM" NAN KI TE AJI SOU ESCLAVES YO AK DESANDAN YO? LI TA BON POU MAK DI DEUX MOTS SOU PHENOMENE BLANCOMANIE SILA
Dernière édition par Doub-Sossis le Dim 6 Jan 2013 - 10:43, édité 1 fois
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub_sossis
J'ai supprimé les liens qui nuisent à la lecture de tes postes (trop longs). Je te prie de bien vouloir trouver des liens plus courts pour faciliter la lecture de tes interventions.
Merci de ton attention
Marc
J'ai supprimé les liens qui nuisent à la lecture de tes postes (trop longs). Je te prie de bien vouloir trouver des liens plus courts pour faciliter la lecture de tes interventions.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Mak,Mak a écrit:Doub_sossis
J'ai supprimé les liens qui nuisent à la lecture de tes postes (trop longs). Je te prie de bien vouloir trouver des liens plus courts pour faciliter la lecture de tes interventions.
Merci de ton attention
Marc
cest desolant, les liens sont long parcequ'ils sont des resultats de recherches boleennes complexes avec plusieurs parametres dans google books pour appuyer mes idees contrairement a ces messieurs.
C'est possible de les racourcir en utilisant une autre etape avant de poster. J'aurais prefere que tu me demandes de le faire moi-meme avant d'effacer. Ce sont des references difficiles a recuperer, la qualite des interventions sur Forum Haiti en souffrira.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub sossis
Je suis desole et je tacherai d'avoir ton accord la prochaine fois . Par aoilleurs si tu vas sur l' historique de ton ordi , tu pourrais trouver au moins les pages. Tu comprends que c'était diifiiicile de lire ton poste .
Je suis desole et je tacherai d'avoir ton accord la prochaine fois . Par aoilleurs si tu vas sur l' historique de ton ordi , tu pourrais trouver au moins les pages. Tu comprends que c'était diifiiicile de lire ton poste .
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
OK Merci Mak,
voici le lien raccourci qui demontre par A+B comment la composition sociale des 2 pays se partageant l'ile etait autant differente qui explique pourquoi les dominicains en majorite PROPRIETAIRES avaient les economies necessaires pour envoyer leurs enfants a l'ecole tandis que nos 500 mille esclaves n'en avaient pas.
http://tinyurl.com/bdncou2
page 88. "sur une population de 120 mille personnes on comptait 110 mille libres et seulement 10 mille esclaves.....ceux ci vivaient dans l'intimite de leurs maitres et faisaient les memes taches qu'eux : marquer les betes, couper le bois...."
voici le lien raccourci qui demontre par A+B comment la composition sociale des 2 pays se partageant l'ile etait autant differente qui explique pourquoi les dominicains en majorite PROPRIETAIRES avaient les economies necessaires pour envoyer leurs enfants a l'ecole tandis que nos 500 mille esclaves n'en avaient pas.
http://tinyurl.com/bdncou2
page 88. "sur une population de 120 mille personnes on comptait 110 mille libres et seulement 10 mille esclaves.....ceux ci vivaient dans l'intimite de leurs maitres et faisaient les memes taches qu'eux : marquer les betes, couper le bois...."
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub.
C'est moi qui te remercie pour tes precieuses recherches.
Pour revenir au debat : on doit comprendre que les mulatres avaient herite les proprietes de la colonie au depart des colons et les descendants africains n'avaient rien . Et si on faisait une comparaison entre les colons espagnols et les francais sur l'ile saint domingue que conclurions-nous?
Est ce qu'on pourrait dire que les espagnols traitaient mieux leurs sujets que les francais ? Ce qui explique aujourd hui que la republique dominicaine fonctionne mieux que son voisin haitien .
C'est moi qui te remercie pour tes precieuses recherches.
Pour revenir au debat : on doit comprendre que les mulatres avaient herite les proprietes de la colonie au depart des colons et les descendants africains n'avaient rien . Et si on faisait une comparaison entre les colons espagnols et les francais sur l'ile saint domingue que conclurions-nous?
Est ce qu'on pourrait dire que les espagnols traitaient mieux leurs sujets que les francais ? Ce qui explique aujourd hui que la republique dominicaine fonctionne mieux que son voisin haitien .
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Mak a écrit:Doub.
C'est moi qui te remercie pour tes precieuses recherches.
Pour revenir au debat : on doit comprendre que les mulatres avaient herite les proprietes de la colonie au depart des colons et les descendants africains n'avaient rien . Et si on faisait une comparaison entre les colons espagnols et les francais sur l'ile saint domingue que conclurions-nous?
Est ce qu'on pourrait dire que les espagnols traitaient mieux leurs sujets que les francais ? Ce qui explique aujourd hui que la republique dominicaine fonctionne mieux que son voisin haitien .
Mak, au plaisir de partager avec Forum Haiti, je pense que nous devons surmonter les mythes qui ont traverse les generations afin de creer la confusion et empecher une VRAIE UNION des HAITIENS (Example mythe que Boyer etait un obscurantiste, propage par ses ennemis politiques, et que ces messieurs repetent encore aujourdhui comme des perroquets, sans faire aucune recherche serieuse sur le sujet, ni meme essaient de reflechir et considerer des elements nouveaux de preuves qu'on leur apporte en reference). On peut se poser la question pourquoi Boyer avait ferme l'universite de Santo Domingo? Elle etait dominee par les pretres jesuites, anti-haitiens, meme racisteS. Qu'est-ce qu'on y enseignait? La Theologie ou les Arts et Metiers utiles a une patrie naissante, et dans quelle langue?
Comment soutirer une telle Universite, qui serait hors de la Capitale du Nouvel Etat? Ne serait -il pas mieux de la remplacer par une Universite de LANGUE FRANCAISE a PORT_AU_PRINCE? D'OU LA TENTATIVE DE 1823 aVEC L'academie d'hAITI QUI ENSEIGNERAIT DES SCIENCES PLUS UTILES COMME LA MEDECINE ET LE DROIT (PAS LA THEOLOGIE DES JESUITES)..et la creation d'ecoles en langues francaise dans l'est...BOYER AVAIT TENTE SANS SUCCES L"ASSIMILATION CULTURELLE DES DOMINICAINS. La meme these pourrait etre soutenue pour la fermeture des ecoles ANGLAISES dans le Nord, comment soutirer une education MONARCHISTE DANS LA LANGUE DE SHAKESPEARE dans une REPUBLIQUE, QUI PIS EST COMPOSE ESSENTIELEMENT DES FILS DES GRANDS HOMMES ET FONCTIONNAIRES DU ROYAUME DE CHRISTOPHE. NE SERAIT-CE PAS NOURRIR LA REVOLTE? EN EFFET, N'EST CE PAS LES JEUNES FORMES AUX IDEES REVOLUTIONAIRES PAR DES PROFESSEURS REVOLUTIONNAIRES DANS LA VEINE DE L'ABBE GREGOIRE VENUS DE FRANCE SOUS LE SYSTEME D'EDUCATION DE PETION QUI ONT RENVERSE BOYER?
"les mulatres avaient herite les proprietes de la colonie au depart des colons et les descendants africains n'avaient rien"
- FAUX. Cette affirmation n'est pas tout a fait correcte. Il faudrait rectifier LES LIBRES "AFFRANCHIS CREOLES" etaient deja avant la revolution proprietaires de 30% des richesses de la colonie. Elle etait composee de mulatres et noirs libres Example le beau-fils de Toussaint,PHILIPPE JASMIN DESIR (NOIR proprietaire d"esclaves, et meme d'un certain JEAN_JACQUES DESSALINES) Toussaint lui meme et beaucoup de nos generaux et officiers noirs et mulatres qui composaient l'elite creole.
D"autre part, la masse des esclaves nouvellement arrives dans la colonie qu'on appelle communement "CONGOS" ET DEVENUS NOUVELLEMENT LIBRES ne possedaient rien. Leur reaction la plus naturelle pendant et apres la revolution etait de FUIR LES PLANTATIONS pour s'adonner au BONHEUR VIVRIER DANS LES MORNES, UNE SORTE DE MARRONAGE. D'ou la necessite du CAPORALISME AGRAIRE DE TOUSSAINT, DESSALINES ET CHRISTOPHE.
Ce marronnage naturel, de la masse des africains esclaves nouvellement arrives selon moi qui visait a se soustraire a l'autorite de L'Etat TOTALITAIRE et du caporalisme agraire a cree 2 HAITI. L'Haiti des CREOLES DES VILLES AYANT PLUS OU MOINS ACCES A L"EDUCATION ET LA CIVILISATION, et d'autre part l'HAITI DES MASSES INCULTES QUI VIVAIENT COMME DES MARRONS DANS LES MORNES...VOILA NOTRE VRAI HERITAGE.
CONTRAIREMENT A NOUS L"HERITAGE DOMINICAIN ETAIT AU DEPART EXTREMEMENT DIFFERENT. C'ETAIT L'IMAGE OPPOSEE: UNE MAJORITE DE PROPRIETAIRES PAYSANS LIBRES TRES PEU D"ESCLAVES. UNE FORTE CONCENTRATION URBAINE, NOTAMMENT A SANTO DOMINGO. D"AUTRE PART PAS DE MARRONAGE, LES PAYSANS PROPRIETAIRES ETAIENT BIEN INTEGRES DANS LE CIRCUIT URBAIN, PAS DE CAPORALISME AGRAIRE (SAUF LORSQUE TOUSSAINT AVAIT ESSAYE DE L"APPLIQUER AUSSI SANS SUCCES SUR LA PARTIE DE L"EST).
ON NE PEUT PAS DIRE CATEGORIQUEMENT QUE L'ESPAGNE TRAITAIT MIEUX SES SUJETS, C'EST LE MODE D;EXPLOITATION LUI MEME ET LA COMPOSITION SOCIALE QUI ETAIT DIFFERENTE PAR LA FORCE DES CHOSES. LES ESPAGNOLS PREMIERS MAITRES D'hISPAGNIOLA AVAIENT CREE UNE EXPLOITATION MINIERE (ABANDONNEE) PUIS UN SYSTEME D'ELEVAGE EXTENSIF "LA HATTE"..TRES PEU D'HABITATIONS SUCRIERES ET DE CAFE QUI NECESSITAIENT BEAUCOUP D'ESCLAVES.
VOILA LA DIFFERENCE FONDAMENTALE ENTRE LES EXPLOITATIONS FRANCAISES ET ESPAGNOLES SUR LA MEME ILE.
Dernière édition par Doub-Sossis le Dim 6 Jan 2013 - 12:26, édité 1 fois
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Doub-Sossis
Je ne sais pas si tu t'es rendu compte que tu viens de décrire les dimensions fondamentales de la problématique sociale d'Haïti dans ta réponse à mon questionnement.
Tout d’abord j’ai décelé trois points importants pour la suite du débat dans ton papier :
1) Tu es d'accord avec moi pour dire que les Kongos qui allaient constituer la majorité des habitants de la nouvelle république était dépourvue de rien. C'est donc dire qu'ils n'avaient rien hérité des colons comparativement aux affranchis.
2) Si on fait une analyse psychosociale du comportement des créoles, on va vite se rendre compte que ce type de comportement agressif des créoles a été un moyen d'obtenir toutes les ressources et de maintenir une position sociale sur l’ile après l’indépendance. C'était leur façon de dire qu'ils sont des créoles et que l'héritage de la colonie leur revient de droit. On assiste encore médusé à cette façon de faire de l'élite haïtienne en Haïti en 2013.
3) Quoi qu’il en soit, il est probable que les facteurs expliquant le marronnage des Kongo était une façon de survivre puisque les créoles, en particulier les affranchis s'appropriaient de tout.
Somme toute, les créoles qui étaient une minorité zuit n'ont jamais voulu partager avec les Kongos les ressources du pays et de plus, ils ont volontairement privé la masse(les Kongos ) de l’éducation. Ce qui explique l'état lamentable du pays depuis plusieurs décennies ou centenaires.
Évidemment quand j'ai lu un ancien membre du forum écrire sur le Web des choses non élogieuses des Kongo, je ne peux pas m'empêcher de dire que cette personne est de mauvaise foi . Bref, je crois que ce paradigme constitue la toile de fond de la problématique politique d'Haïti. Qu'en penses-tu cher ami Doub_sossis ?
Je reviendrai plus tard sur le tableau comparatif des deux pays, l’est et l’ouest après 1804.
Je ne sais pas si tu t'es rendu compte que tu viens de décrire les dimensions fondamentales de la problématique sociale d'Haïti dans ta réponse à mon questionnement.
Tout d’abord j’ai décelé trois points importants pour la suite du débat dans ton papier :
1) Tu es d'accord avec moi pour dire que les Kongos qui allaient constituer la majorité des habitants de la nouvelle république était dépourvue de rien. C'est donc dire qu'ils n'avaient rien hérité des colons comparativement aux affranchis.
2) Si on fait une analyse psychosociale du comportement des créoles, on va vite se rendre compte que ce type de comportement agressif des créoles a été un moyen d'obtenir toutes les ressources et de maintenir une position sociale sur l’ile après l’indépendance. C'était leur façon de dire qu'ils sont des créoles et que l'héritage de la colonie leur revient de droit. On assiste encore médusé à cette façon de faire de l'élite haïtienne en Haïti en 2013.
3) Quoi qu’il en soit, il est probable que les facteurs expliquant le marronnage des Kongo était une façon de survivre puisque les créoles, en particulier les affranchis s'appropriaient de tout.
Somme toute, les créoles qui étaient une minorité zuit n'ont jamais voulu partager avec les Kongos les ressources du pays et de plus, ils ont volontairement privé la masse(les Kongos ) de l’éducation. Ce qui explique l'état lamentable du pays depuis plusieurs décennies ou centenaires.
Évidemment quand j'ai lu un ancien membre du forum écrire sur le Web des choses non élogieuses des Kongo, je ne peux pas m'empêcher de dire que cette personne est de mauvaise foi . Bref, je crois que ce paradigme constitue la toile de fond de la problématique politique d'Haïti. Qu'en penses-tu cher ami Doub_sossis ?
Je reviendrai plus tard sur le tableau comparatif des deux pays, l’est et l’ouest après 1804.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Mak a écrit:Doub-Sossis
Je ne sais pas si tu t'es rendu compte que tu viens de décrire les dimensions fondamentales de la problématique sociale d'Haïti dans ta réponse à mon questionnement.
Tout d’abord j’ai décelé trois points importants pour la suite du débat dans ton papier :
1) Tu es d'accord avec moi pour dire que les Kongos qui allaient constituer la majorité des habitants de la nouvelle république était dépourvue de rien. C'est donc dire qu'ils n'avaient rien hérité des colons comparativement aux affranchis.
- positif, LES KONGOS ALLAIENT HERITER SEULEMENT DE LA LIBERTE DE "SAVANNE"-I.E. DU BONHEUR VIVRIER POUR CEUX QUI AVAIENT REUSSI A MARRONER DANS LES MORNES..ILS AVAIENT LUSUFRUIT DE LA TERRE MAIS N'AVAIENT AUCUN TITRE DE PROPRIETE MEME APRES PLUSIEURS GENERATIONS, UN NEG LA VILLE AVEC L'APPUI DES AUTORITES POUVAIT LEUR RECLAMER LEGALEMENT LA TERRE...MAIS EN MEME TEMPS ILS S'AUTO-CONDAMNAIENT EN S'ISOLANT DU CENTRE DU POUVOIR ET DES BIENFAITS DE LA CIVILISATION
2) Si on fait une analyse psychosociale du comportement des créoles, on va vite se rendre compte que ce type de comportement agressif des créoles a été un moyen d'obtenir toutes les ressources et de maintenir une position sociale sur l’ile après l’indépendance. C'était leur façon de dire qu'ils sont des créoles et que l'héritage de la colonie leur revient de droit. On assiste encore médusé à cette façon de faire de l'élite haïtienne en Haïti en 2013.
- BON, MA REPONSE SERA UN PEU MITIGEE, CERTAINS ETAIENT CONCIENTS DE LEUR DEVOIR D'ELITE ET DE CIVILISATEURS DES MASSES. D'AUTRES ETAIENT PLUS ENCLINS A S'ENRICHIR RAPIDEMENT ET DU REFLEXE DE JOUISSEUR EN S'ACCAPARANT DES BIENS DES COLONS (LES 70% QUI N'APPARTENAIENT PAS DEJA AUX AFFRANCHIS DES 2 COULEURS)
3) Quoi qu’il en soit, il est probable que les facteurs expliquant le marronnage des Kongo était une façon de survivre puisque les créoles, en particulier les affranchis s'appropriaient de tout.
- EN EFFET, PAS SEULEMENT DE SURVIVRE MAIS DE JOUIR D'UNE REELLE LIBERTE (UN PEU SIMILAIRE A LA PARESSE, PAS DE TRAVAIL ERREINTANT SUR LES GRANDES PLANTATIONS DU LEVE DU JOUR A LA NUIT)
Somme toute, les créoles qui étaient une minorité zuit n'ont jamais voulu partager avec les Kongos les ressources du pays et de plus, ils ont volontairement privé la masse(les Kongos ) de l’éducation. Ce qui explique l'état lamentable du pays depuis plusieurs décennies ou centenaires.
- PAS TOUT A FAIT CORRECT, UNE PORTION NOUVELLEMENT PROPRIETAIRE ONT VOULU PAR LE CAPORALISME AGRAIRE GARDER LES CONGOS SUR LES PLANTATIONS AVEC LE SYSTEME DU 1/3. ILS N'ONT PAS REUSSI, LES MASSES CONGO SE SONT PLUTOT ENFUI DANS LES MORNES...DE LA LA FAILLITE DE LA PLUPART DES GRANDS DOMAINES QUI NONT JAMAIS FAUTE DE CAPITAUX ET DE BRAS SE RECONSTRUIRE ET RETROUVER LA PROFITABILITE DU TEMPS OU ST-DOMINGUE PRODUISAIT 1/3 DES REVENUS DE LA FRANCE. COMME JE L'AI DIT DEJA, DESSALINES N'A CONSTRUIT AUCUNE ECOLE, CHRISTOPHE ET PETION ONT CONSTRUIT DES ECOLES POUR LES ELITES CREOLES EN VILLE. LES CONGOS EN FUYANT LES VILLES ET LES BOURGS AUTANT QUE LES PLANTATIONS ON SONNE LE GLAS POUR EUX ET LEURS DESCENDANTS. LE PHENOMENE DE BIDONVILLISATION DE PAP AUQUEL NOUS ASSISTONS, EST EN QUELQUE SORTE LE CHOC EN RETOUR. LES MASSES DES CAMPAGNES AYANT EPUISE LA TERRE-FINI LE BONHEUR VIVRIER-AVEC LA MORCELLISATION ET SUREXPLOITATION ELLE NE NOURIT PLUS SON HOMME- ELLES VOIENT EN PAP LE SEUL ACCES POUR UN AVENIR MEILLEUR ET FAIRE ACCEDER LEURS PROGENITURE A L'EDUCATION.
Évidemment quand j'ai lu un ancien membre du forum écrire sur le Web des choses non élogieuses des Kongo, je ne peux pas m'empêcher de dire que cette personne est de mauvaise foi . Bref, je crois que ce paradigme constitue la toile de fond de la problématique politique d'Haïti. Qu'en penses-tu cher ami Doub_sossis ?
- EN EFFET CEST REELLEMENT LE PARADIGME FONDAMENTAL DE LA CREATION DE LA 1ERE REPUBLIQUE NEGRE VICTORIEUSE DE L'ESCLAVAGEe ET DE la problématique politique d'Haïti QUI S'EN SUIT.
Je reviendrai plus tard sur le tableau comparatif des deux pays, l’est et l’ouest après 1804.
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Re: MAK-AYIBOBO POUR VOS ANCÈTRES DES CAYES
Je m'adresse à vous MARC;car ceux qui pensent comme DOUB n'entendront jamais raison.
Je vais chercher le DISCOURS PRONONCÉ PAR CASTRO à NEW YORK à la CATHÉDRALE ""ST JOHN THE DIVINE ""sur la question de COULEUR à CUBA.
L'un de ses arguments était que vous attaquez cette problématique avec la question de CULTURE.
Il faut convaincre le DESCENDANTS des EUROPÉENS et les DESCENDANTS des AFRICAINS que la CULTURE EUROPÉENNE n'a rien de SUPÉRIEUR à la CULTURE AFRICAINE.
C'est une CHOSE que vous ne convaincrez jamais quelqu'un comme DOUB.
Dans son livre magistral ""HOW THE IRISH BECAME WHITE"" et le sous titre ""WHAT IS WHITENESS""
NOEL IGNATIEV a adressé cette problématique .Il a pris comme example les IRLANDAIS (son père était russe,sa mère irlandaise).
IGNATIEV disait que quand les IRLANDAIS avaient débarqué en grand nombre en 1847 ,après la FAMINE de 1847.Ils ne savaient pas ce que ""ÈTRE BLANC"" signifiait .Les DESCENDANTS des ANGLAIS mettaient des signes quand ils avaient une OFFRE D'EMPLOI ""NO DOGS OR IRISHMEN ,NEED APPLY""
Les femmes IRLANDAISES pour survivre se ""plaçaient"" avec les NOIR LIBRES qui habitaient à NEW YORK .Acette époque le QUARTIER NOIR n'était pas HARLEM ,c'était ou se trouve la fameuse 42ème RUE ,pour ceux qui connaissent NEW YORK.
MARC;
Je continuerai la DISCUSSION ;j'en ai assez des considérations du 19YÈM SIÈCLE que certains continuent à perpétrer.
Je vais chercher le DISCOURS PRONONCÉ PAR CASTRO à NEW YORK à la CATHÉDRALE ""ST JOHN THE DIVINE ""sur la question de COULEUR à CUBA.
L'un de ses arguments était que vous attaquez cette problématique avec la question de CULTURE.
Il faut convaincre le DESCENDANTS des EUROPÉENS et les DESCENDANTS des AFRICAINS que la CULTURE EUROPÉENNE n'a rien de SUPÉRIEUR à la CULTURE AFRICAINE.
C'est une CHOSE que vous ne convaincrez jamais quelqu'un comme DOUB.
Dans son livre magistral ""HOW THE IRISH BECAME WHITE"" et le sous titre ""WHAT IS WHITENESS""
NOEL IGNATIEV a adressé cette problématique .Il a pris comme example les IRLANDAIS (son père était russe,sa mère irlandaise).
IGNATIEV disait que quand les IRLANDAIS avaient débarqué en grand nombre en 1847 ,après la FAMINE de 1847.Ils ne savaient pas ce que ""ÈTRE BLANC"" signifiait .Les DESCENDANTS des ANGLAIS mettaient des signes quand ils avaient une OFFRE D'EMPLOI ""NO DOGS OR IRISHMEN ,NEED APPLY""
Les femmes IRLANDAISES pour survivre se ""plaçaient"" avec les NOIR LIBRES qui habitaient à NEW YORK .Acette époque le QUARTIER NOIR n'était pas HARLEM ,c'était ou se trouve la fameuse 42ème RUE ,pour ceux qui connaissent NEW YORK.
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Je continuerai la DISCUSSION ;j'en ai assez des considérations du 19YÈM SIÈCLE que certains continuent à perpétrer.
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