Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
-17%
Le deal à ne pas rater :
SSD interne Crucial SSD P3 1To NVME à 49,99€
49.99 € 59.99 €
Voir le deal

Dany Laferrière est élu à l'Académie française

+4
Amoph
Rico
Le gros roseau
ainsi ne soit-il
8 participants

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Dany Laferrière est élu à l'Académie française - Page 2 Empty Dany Laferrière est élu à l'Académie française

Message  ainsi ne soit-il Jeu 12 Déc 2013 - 10:45

Rappel du premier message :

http://www.radio-canada.ca/nouvelles/arts_et_spectacles/2013/12/12/004-dany-laferriere-academie-francaise.shtml

http://www.lefigaro.fr/livres/2013/12/12/03005-20131212ARTFIG00533-dany-laferriere-elu-a-l-academie-francaise.php

Bravo Dany.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

Dany Laferrière est élu à l'Académie française - Page 2 Empty Re: Dany Laferrière est élu à l'Académie française

Message  kakakok Ven 13 Déc 2013 - 22:48

Allah de koze mezanmmi ! j assiste avec pitie ce debat  et je me demande  y a t il une difference entre devenir membre de l Accademie Francaise et decroche un doctorat en langues Africaine ZOULOU ????

Organisation du Peuple en Lutte
shadyveur@yahoo.ca et gashanne3@hotmail.com Tél : (509)-3360-5576 et (509)-4640-2210

"
BRAVO DANY!
12 décembre 2013 : journée d’apothéose pour Haïti ! Elle consacre l’entrée triomphale de Dany Laferrière à l’Académie française. En ce moment de désespoir collectif et de ténèbres, Haïti avait besoin de ce rayon de soleil. Quand l’étoile de Dany Laferrière brille à Paris, elle éclaire d’une lueur nouvelle l’ensemble de notre pays. Mon cher Dany, l’Organisation du Peuple en Lutte (OPL) te salue. Nous te félicitons très sincèrement de ta consécration par LES IMMORTELS, désormais tes illustres confrères. En occupant maintenant le fauteuil d’Alexandre Dumas Fils, originaire de la Grande Anse (Haïti), un tel honneur est celui du peuple haïtien également. Et cette récompense méritée nous enseigne que la fuite, l’exil, constitue souvent une stratégie de combat. Jacques Soleil renaît. À travers toi, c’est le triomphe de l’art, de l’imagination, de la créativité, du talent, du génie. Au nom de l’OPL, merci Dany ! Port-au-Prince, 12 décembre 2013 Sauveur Pierre ÉTIENNE Coordonnateur Général de l’OPL
kakakok
kakakok
Super Star
Super Star

Féminin
Opinion politique : Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites,mais je défendrai jusqu’à la mort votre droit à le dire"
Loisirs : DEMOCRATE DU CENTRE GAUCHE !

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Vision politique , NOE DES TEMPS MODERNES !

Dany Laferrière est élu à l'Académie française - Page 2 Empty Re: Dany Laferrière est élu à l'Académie française

Message  Le gros roseau Ven 13 Déc 2013 - 23:40

la cho kabonise yo ap bese ba.pou di ansyen bouro yo mèsi anpil pou ti onè saa ou fè nou. mèsi met.Se pa regade nou si Leclerc te kidnape Toussaint louverture.jis li touyel nan prison se pa regade nou si w te fè nou peye pou endepandans ki fè jiska presan nou se mandyan. se pa regade nou sa wap fè an Afrik ,se pa regade nou si w te destabilize peyi nou ki fè jodya nou okipe.Se pa regade nou si w fè pati fos ki pote kolera nan peyi ya ki ap vyole ti moun lakay nou ,met ou montre nou jodya pou renmen nou tout bon.ou mete yon ti neg ti Goav chita menm kote ak gwo blan Ou met fout remete nou nan esklavaj ankor.Se Dr.Rosalvo Bobo vre ki te genyen rezon.ak nou bann sendenden.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

Message  jafrikayiti Sam 14 Déc 2013 - 0:04

Mesye nou gen lè tonbe nan teyat nètalkole. Tèks OPL la gen omwens yon erè ladan li. Dumas ki te manm akademi an, se pa limenm ki te fèt Jeremi an. Se papa li, jeneral la, ki te fèt Jeremi.

Pou kesyon motivasyon Lafrans nan nominasyon sa a, li pa difisil pou nou konprann sa. Chaje endis ki montre nou Lafrans bezwen Dany, otank Dany ka jwenn avantaj nan nominasyon sa a.

Ainsi, li pa fin klè si se inisyativ Dany osnon inisyativ leta franse ki alorijin nominasyon estratejik sa a. Men kisa Radio-Canada te ekri:

La secrétaire perpétuelle de l'Académie française, l'historienne Hélène Carrère d'Encausse, avait personnellement sollicité la candidature de l'écrivain... Hélène Carrère d'Encausse avait même consulté l'actuel président de la République française, François Hollande, le protecteur de l'institution, sur le cas de ce candidat ni français, ni parisien, né en Haïti et installé à Montréal.

Vérification faite, les statuts de l'Académie française n'incluent aucune condition quant à la nationalité des candidats à l'Académie. Et pour Hélène Carrère d'Encausse, « la nationalité, c'est la langue »

Istoryen franse Claude Ribbe, fè nou konnen yon diplis enpotan osijè madanm sa a:

Dans une interview du 13 novembre 2005 sur la chaîne russe NTV, dans laquelle elle commentait les émeutes de la banlieue parisienne qui venaient de se produire, suite à la mort tragique de 3 jeunes poursuivis par des policiers et qui grillèrent dans un transformateur à haute tension, Carrère d’Encausse s’exprimait ainsi :

«Ces gens, ils viennent directement de leurs villages africains. Or la ville de Paris et les autres villes d’Europe, ce ne sont pas des villages africains. Par exemple, tout le monde s’étonne : pourquoi les enfants africains sont dans la rue et pas à l’école ? Pourquoi leurs parents ne peuvent pas acheter un appartement ? C’est clair, pourquoi : beaucoup de ces Africains, je vous le dis, sont polygames. Dans un appartement, il y a trois ou quatre femmes et 25 enfants. Ils sont tellement bondés que ce ne sont plus des appartements, mais Dieu sait quoi ! On comprend pourquoi ces enfants courent dans les rues.»

L’académicienne ajoutait : «pendant des années le gouvernement n’osait même pas appeler ces gens des « hooligans » : ce mot n’était pas autorisé. Lorsque Nicolas Sarkozy les a appelés « voyous » et « racailles », ces jeunes gens, ces chéris, ont demandé qu’il s’excuse. En France, nous avons une abominable manie des excuses»

M ap mande m ak ki kalite imotèl Dany pral pase letènite la a: "de bonne compagnie", ils disent!?, mmmh!

jafrikayiti
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 1:48

jafrikayiti a écrit:Mesye nou gen lè tonbe nan teyat nètalkole. Tèks OPL la gen omwens yon erè ladan li. Dumas ki te manm akademi an, se pa limenm ki te fèt Jeremi an. Se papa li, jeneral la, ki te fèt Jeremi.

Pou kesyon motivasyon Lafrans nan nominasyon sa a, li pa difisil pou nou konprann sa. Chaje endis ki montre nou Lafrans bezwen Dany, otank Dany ka jwenn avantaj nan nominasyon sa a.

Ainsi, li pa fin klè si se inisyativ Dany osnon inisyativ leta franse ki alorijin nominasyon estratejik sa a. Men kisa Radio-Canada te ekri:

La secrétaire perpétuelle de l'Académie française, l'historienne Hélène Carrère d'Encausse, avait personnellement sollicité la candidature de l'écrivain... Hélène Carrère d'Encausse avait même consulté l'actuel président de la République française, François Hollande, le protecteur de l'institution, sur le cas de ce candidat ni français, ni parisien, né en Haïti et installé à Montréal.

Vérification faite, les statuts de l'Académie française n'incluent aucune condition quant à la nationalité des candidats à l'Académie. Et pour Hélène Carrère d'Encausse, « la nationalité, c'est la langue »

Istoryen franse Claude Ribbe, fè nou konnen yon diplis enpotan osijè madanm sa a:

Dans une interview du 13 novembre 2005 sur la chaîne russe NTV, dans laquelle elle commentait les émeutes de la banlieue parisienne qui venaient de se produire, suite à la mort tragique de 3 jeunes poursuivis par des policiers et qui grillèrent dans un transformateur à haute tension, Carrère d’Encausse s’exprimait ainsi :

«Ces gens, ils viennent directement de leurs villages africains. Or la ville de Paris et les autres villes d’Europe, ce ne sont pas des villages africains. Par exemple, tout le monde s’étonne : pourquoi les enfants africains sont dans la rue et pas à l’école ? Pourquoi leurs parents ne peuvent pas acheter un appartement ? C’est clair, pourquoi : beaucoup de ces Africains, je vous le dis, sont polygames. Dans un appartement, il y a trois ou quatre femmes et 25 enfants. Ils sont tellement bondés que ce ne sont plus des appartements, mais Dieu sait quoi ! On comprend pourquoi ces enfants courent dans les rues.»

L’académicienne ajoutait : «pendant des années le gouvernement n’osait même pas appeler ces gens des « hooligans » : ce mot n’était pas autorisé. Lorsque Nicolas Sarkozy les a appelés « voyous » et « racailles », ces jeunes gens, ces chéris, ont demandé qu’il s’excuse. En France, nous avons une abominable manie des excuses»

M ap mande m ak ki kalite imotèl Dany pral pase letènite la a: "de bonne compagnie", ils disent!?, mmmh!

Pou si ,yo pa t ap nonmen CLAUDE RIBBE ki ekri anpil bon LIV ,Youn ladan yo ki te fè anpil KONTWOVÈS ki se te ""LES CRIMES DE NAPOLEON""
RIBBE se youn lan pi GWO KRITIK RASISM an FRANS.Misye pa janm menaje RASIS yo e sila ke li konsidere kòm ""BOUNTY"" e ke noumenm OZETAZINI rele ""OREO COOKIE"".
Se yon BONBON ki gen CHOKOLA 2 BÒ yo ak yon ti KRÈM BLANCH an dedan li.Se konsa BOUNTY an ye tou!
Sa ki fè dekouvri ""le pot aux roses"" lan ,sè ke HOLLANDE te bay OTORIZASYON l.
Sa fè chanje KONVÈSASYON ,lè la FRANS pa p resevwa BON PRÈS a letranje ak PWOBLÈM RASYAL ,sitou bagay TAUBIRA a

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Message  Le gros roseau Sam 14 Déc 2013 - 7:42

maten yan map pose tet mwen kestyon saa eske franse yo menm fè tout bwi saa lè yon sitoyen franse admi nan akademi saa. se pa yon kestyon de rayisab ou byen de hair sien.pou mwen genyen de sek ou pa rantre. si w rantre nan yo epi yo diskrimine kont w se wou ki chache sa. Epi tou fok mwen fout dil si Jida al nan senak Sanhedren poul trayi Jezi pou 15 sou  fok yon moun pa pè dil se yon tret.Ou pa ka louverturyen pou ap mande pou yo admet w nan akademi franse ,sa pa fè sans pou mwen ,si w fel fok w di kareman ou pa Louverturyen ni dessalinyen .ou se arriere petit fils du Conte de Laferriere,se le Canada  ki peyi w se pa ayiti e ayisyen pa dwe pyafe paske w mande vos ancetres les gaulois de vous admettre dans leur cenacle.Point final.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 8:23

ROZO;
Ou mande eske FRANSE yo fè tout BRI sa a ,lè yo admèt youn lan yo lan AKADEMI an?
Yo pa fè l ;mwen garanti w omwens 90% popilasyon FRANSE an pa konn ki lès ki lan AKADEMI an.Bagay sa ap pèdi RELEVANS pou yo;yo pa menm swiv rekòmandasyon AKADEMI an ankò ,lè y ap pale ou ekri!

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Amoph Sam 14 Déc 2013 - 11:46

Nouvèl la gaye o 4 kwen de LeurOp e byen o delà de no frontyèr.

Eleksyon Dany Laferrière a Lakademi fransèz jodia sOrti Ayiti de lonbr.

Amoph
Star
Star

Masculin

Message  Marc H Sam 14 Déc 2013 - 12:03

Amoph

Dany  est un canadien d'origine haïtienne  qui a réussi d'une part, parce qu'il est un  canadien -Quebecois  et d'autre part ,parce qu'il a toujours su garder son haitianité .Dire que Haiti sortira dans l'ombre avec l'élection de celui-ci à l'académie Française . C'est de l'ingratitude  comme dirait un ami .
Rappelons que Dany Laferriere se rendra à  l'Académie  parce qu'il représente les deux pays( Quebec-Haiti).
Je dirais en tant  que canadien-quebecois , moi Marc Henry que  je suis fier de Dany mais en tant que Haïtien  je me garde une petite gène sachant ce que la France a fait de nous dans le temps et dans l'espace.

Bien à vous
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 12:33

monhaiti a écrit:Amoph

Dany  est un canadien d'origine haïtienne  qui a réussi d'une part, parce qu'il est un  canadien -Quebecois  et d'autre part ,parce qu'il a toujours su garder son haitianité .Dire que Haiti sortira dans l'ombre avec l'élection de celui-ci à l'académie Française . C'est de l'ingratitude  comme dirait un ami .
Rappelons que Dany Laferriere se rendra à  l'Académie  parce qu'il représente les deux pays( Quebec-Haiti).
Je dirais en tant  que canadien-quebecois , moi Marc Henry que  je suis fier de Dany mais en tant que Haïtien  je me garde une petite gène sachant ce que la France a fait de nous dans le temps et dans l'espace.

Bien à vous

monhaiti;
La FRANCE ne devrait pas avoir cette influence qu'elle a en HAITI.C'est une influence qui ne nous profite en rien;une influence qui fait plus de mal que de bien.
C'est mon opinion.
Moi je ne comprends pas ;les CUBAINS sont très fiers de la RÉVOLUTION HAITIENNE qu'ils appellent une RÉVOLUTION CARAIBÉENNE.Les écoliers CUBAINS savent tous qui sont DESSALINES et les autres.
FIDEL CASTRO ,fils d'ESPAGNOLS (son père était né en ESPAGNE) considère l'ESPAGNE comme une puissance coloniale et esclavagiste pas plus;NOUS ,à cause de certains ,nous continuons à mettre la FRANCE sur un piédestal!
Nous ne sommes pas QUÉBECOIS;les QUÉBECOIS n'ont jamais perdu des dizaines de milliers des leurs dans une RÉVOLUTION contre la FRANCE

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Amoph Sam 14 Déc 2013 - 13:23

J'ai écrit : "Aujourd'hui, tous les médias européens et même ceux de l'au-delà de nos frontières évoquent l'élection de Dany LAFERRIERE à l'Académie Française. Ouf ! Haïti SORT de l'ombre."

Enfin, une note positive pour Haïti !!!

Amoph
Star
Star

Masculin

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 13:25

Amoph a écrit:J'ai écrit : "Aujourd'hui, tous les médias européens et même ceux de l'au-delà de nos frontières évoquent l'élection de Dany LAFERRIERE à l'Académie Française. Ouf ! Haïti SORT de l'ombre."

Enfin, une note positive pour Haïti !!!

AMOPH L'EUROPÉEN

ET PUIS?
[/b]

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  ainsi ne soit-il Sam 14 Déc 2013 - 13:57

monhaiti a écrit:Amoph

Bien à vous

Pa gen okin rezon pou gede yon sèten anbara akoz de sa LaFrans te fè. W jis ap seye diplomat. Gen de bagay k'ap di la a, menm si yo pa toutafè fo, yo plis endispoze moun paske yo chaje ak sibjektivite, siseptibilite.

Gen yon provèb Ayisyen ki di si w te gade sa misye manje w pa ta janm pale ak sa. Pa pale pou ta menm bay'l la main... Don't get me wrong. M'ap pale de menm moun sa yo ki kolonize Teritwa Nord-Ameriken yo, elatrèy. Lè Ameriken voye yon Ayisyen kom anbasadè an Afrik di Sid, tout moun mete de kote santiman anti-enperyalist yo. Or nèg sa a, tankou, anpil lót se sèvi y'ap sèvi...

Tout moun gen dwa kanpe sou pozisyon yon. Sa mwen pa renmen se lè yo kwè yo gen rezon sur toute la ligne.

Roseau, ekkize'm SVP. Men kisa ki te menen w an Frans? Mwen pa kwè se an transit w te ye. Donk, w t'al vizite site istorik, bèl muze, w t'ale pou gastronomi, bou bon di vin, w san dout te anvi al wè binèt La Sorbonne... Tout eksperyans dezagreyabl w te fè yo pandan w te la a, pa vin di ke w pa janm viv yo kote w'ap viv la.

Aloske mwen-menm, premye fwa mwen te tande e mwen te konprand kondisyon vi Ayisyen an Dominikani lan batey, mwen te di ke pa gen anyen ki pou fè'm met pye lan peyi sa a. donk si nou te toujou gade yon dan kontr LaFrans, nou pa ta al visite'l.

Lan tout diskisyon sa a, moun yo se fout imigran yo ye, ki ap promenen ak paspor blan, yo asiste ki sa blan yon vwazen ap fè Ayiti pase e pi yo gen odas ap vin di ke Lafrans gen trop enflyans an Ayiti. Ki enfliyans Lafrans gen an Ayiti konsa? Lè pou yo fout w koudeta, se pa Yankees yo ki devan band la?

Antr nou, mezanmi, k'ap viv a letranje, ki natiralize, nou gen lè blye ke gen yon kominote Ayisyèn etabli an Frans. Pou ki sa pou Lafrans pa ta gen enterè'l lan sa k'ap pase an Ayiti à même titre ke Ameriken?

Gen kritik pozitiv, gen kritik negativ. Se nómal men gen de bagay m'ap tande pafwa se plis negativite kote nèg ap seye kapitalize sou ti problèm gran nèg. Mwen pa nèg ki anbale fasil.

M'ap toujou rapóte nouvèl sa yo. Se pa paske sa pa fè zafè a w ke li pa enterese lót moun. Nou bay anpil manti, mesye, pèmèt mwen di sa. Kantite fwa n'ap montre reyalizasyon Ayisyen Ozetazini ki pa menm gen anyen pou rapote Ayiti, se korèk men lè se an Frans ou lan Kanada nou mande anraje. Sa ki enuyan, se lè nèg in denial e pi yo remonte sou chwal, sou chapitir lang la parekzanpl. E byen mezanmi, nou fè bri itou wi.

Ça dégénère.

ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Rico Sam 14 Déc 2013 - 14:45

Tout vye konplesks denferyorite kont blan Franse kap jwe la.Mwen konprann se moun kap devèse fyèl yo kont sayo rele Frankofou.

Men si yo te kapab yon ti jijman pou fè diferans ant yon system oligachik, sistemik ak yon popilasyon pi kiltive, kote  demokrasi ak dwa tout moun ap vale teren yo ta konprann. le mond se pa yon bagay estatik, ki rete kanpe.

Men nou annafè ak nostaljik   ki chita sou yon pase douloure kote kolonyalis te fè anpil egzaksyon.

NOU ANNAFÈ AK MOUN KI REFIZE EVOLYE POU EKSPLIKE VYE RANKÈ KAP RABESE YO, RANN YO PI MAL NAN KO YO, NAN LEPRI YO.
Rico
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : néant

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 15:59

Rico a écrit:Tout vye konplesks denferyorite kont blan Franse kap jwe la.Mwen konprann se moun kap devèse fyèl yo kont sayo rele Frankofou.

Men si yo te kapab yon ti jijman pou fè diferans ant yon system oligachik, sistemik ak yon  popilasyon pi kiltive, kote  demokrasi ak dwa tout moun ap vale teren yo ta konprann. le mond se pa yon bagay estatik, ki rete kanpe.

Men nou annafè ak nostaljik   ki chita sou yon pase douloure kote kolonyalis te fè anpil egzaksyon.

NOU ANNAFÈ AK MOUN KI REFIZE EVOLYE POU EKSPLIKE VYE RANKÈ KAP RABESE YO, RANN YO PI MAL NAN  KO YO, NAN LEPRI YO.

Se ou ki pou evolye RICO ;byen ke se pou eksplike pouki sa ou toujou pran ZAM ou lè yo ap pale negativman de la FRANS.
Lan ki sa ,sa ta dwe konsène w ;jis ke pou lan w ap joure MOUN.
Mwen pa konprann!
Mwen pa janm wè ke ou gen reyaksyon konsa lè y ap pale negativman de ETAZINI.
Mwen ta renmen konprann pou ki sa!
Pou mwen menm ,mwen ta renmen wè nou pi pwòch de KIBA ak BREZIL ki pi pre NOU ,kiltirèlman

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  ainsi ne soit-il Sam 14 Déc 2013 - 16:19

Ki pouvwa neg gen konsa ke yo refize lage? Hum!

Mwen pa di'n? Neg telman fin enfantilize ke yo pa ta jenen pran tet yo pou defanse la langue de Chekispir. (LOL)  

Mwen se sa yo rele on amoureux des langues. Kelke swa istwa, peyi ou kondisyon yon moun ap viv, w ka renmen lang. Ok, istwa'n te fe an sort ke premye kontak Dany ak lang Franse. Bon, OK, apre kreyol. Gen yon band moun ki fonsyeman konplekse ki koulye a resenti bezwen pou fe we lan lang yo fenk konen. (lol) Si neg te konprand ke Akademi Franse lokalize an Frans men sa pa vle di ke li se yon zouti politik pou Lafrans. Li ouvri pou tout moun, se yon enstitisyon k'ap apiye jis yon lang ki fe pati de patrimoine mondyal. Nou ki kwe ke nou plis reprezantatif kreyol ke tout moun, nou pa menm we bagay yo konsa. N'ap pense a Akademi Kreyol en giz de revanch sou Franse aloske fos nou pa kontr.

Se pa pou anyen mwen te mande JAF si sa ap deranje'l ke yo admet etranje lan yon evantyel Akademi Kreyol. Mwen te jwenn yon repons silansyez. A vre di, mwen ka konprand poukisa li pa bay'm on repons direk. (lol)

Denyeman, m'ap tande yon dam k'ap di Dany: "Dany, tu as dit que l'alphabet est le plus beau jouet..." E Dany te répond "Imagine sans alphabet, n'importe lequel, on serait tous en train de hurler.'' ...Pour se faire comprendre, j'ose ajouter, s'il ne l'a peut-être pas fait lui-même. M'ap mande'm si se pa yon dialogue de sourds lan forum sa jan neg pense ke yo gen monopol la rezon.

Banm kouri. Je crois apercevoir un singe hurleur qui traite ses pairs de macaques, d'ouistitis dans la langue de Molière. Yo malade wi. LOL

Bay ti peyi a on chans.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Joel Sam 14 Déc 2013 - 17:23

Mwen sa mwen pa konprann ,pouki sa sou SIT sa a depi zafè la FRANS ak lang FRANSE poze NÈG mande BATAY.
Enfliyans FRANSE an ,e kesyon sou sa ,se yon bagay LEJITIM wi.
Pou ki sa MATELI ,LAMOTHE ,MINIS KILTI an voye FELISITASYON bay LAFERYÈ ,alòs ke mesyedam sa yo refize siyen LWA sou AKADEMI an.
Se yon bagay ki debat lan LA CHANM ak SENA ;yo fè yon LWA ,yo voye l bay MATELI e MATELI ""POCKET VETO"" l ;li refize siyen LWA a.
Menm MATELI sa a rekòmande ke FRANSE se dezyèm LANG TRAVAY CARICOM ;malgre ke DOMINIK,SENTLISI rekòmande KREYÒL e lòt peyi tankou TRINIDAD ak GRENAD ankouraje sa.
BREZILYEN yo di ke yo pa pale PÒTIGÈ ,lang ke yo pale an chaje ak MO ENDYEN ak AFRIKEN;se tankou si yon AYISYEN ap ekri FRANSE ,li paka di BOUNDA ,alòs ke se yon mo dorijin AFRIKEN ki routin lan PÒTIGÈ BREZILYEN yo pale.
Nou pa KEBEKWA ,nou paka wè LANG FRANSE an menm jan ak KEBÈK!
MICHEL DE GRAFF ,lan youn lan papye syantifik li yo, rele lang FRANSE an ""lang achte"".Misye ize ekspresyon kreyòl lan e li eksplike lokitè ANGLE li yo sa sa vle di!

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  ainsi ne soit-il Lun 16 Déc 2013 - 19:05

Pa gen neg ki mande batay non. On dire ke nouvel sa a pa t'dwe paret menm sou forum la.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2