Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
SSD interne Crucial BX500 2,5″ SATA – 500 ...
Voir le deal
29.99 €

Haiti et la couleur, quelle couleur ?

+6
grandzo di
Rodlam Sans Malice
revelation
Sasaye
Joel
Marc-Henry
10 participants

Page 4 sur 4 Précédent  1, 2, 3, 4

Haiti  et la couleur, quelle couleur ? - Page 4 Empty Haiti et la couleur, quelle couleur ?

Message  Marc-Henry Lun 7 Juil 2008 - 11:11

Rappel du premier message :

Hier j'ai rencontré un jeune haïtien fraichement arrivé d'Haiti et j'ai été choqué d'apprendre qu'il existe des clubs à caractère social en Haiti qui sont interdits aux personnes à la peau foncée. Ce n'est pas possible et je suis révolté d'apprendre ces choses un 6 juillet 2008. Il faut que cela change et j'irai en Haïti pour lutter contre ce genre de discrimination. Bon sang , de quelle couleur parle-t-on ?

Je n'ai pas trouvé de mots pour vous exprimer ma colère. Je suis vraiment en colère contre ce genre de chose en 2008. Vous savez que je suis arrivé au Canada assez jeune. En arrivant ici, j'étais souvent seul dans les organisations que je travaillais. J'occupais des postes de direction. Je défendais ma place dans cette société et vous comprendrez ma réaction en apprenant que de telles choses existent en Haiti en 2008.

Je ne peux pas accepter que dans un pays de nègre que les autres nègres qui ont les teints clair discriminent ceux qui ont les teints foncés. Non, non et je dis non à ce genre de discrimination de couleur. Je suis vraiment en colère. J'appelle donc les autorités d'Haïti à lutter contre ces intolérances dans le pays de Dessalines et de Pétion.

Nous sommes tous des frères

Il faut une Haiti juste où tous peuvent vivre en harmonie comme nos Ancêtres (Dessalines et Pétion )ont fait pour gagner la bataille de Vertières et nous léguer ce pays...Haiti.

Dernière édition par Marc-Henry le Lun 7 Juil 2008 - 11:36, édité 1 fois

Administrateur

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Haiti  et la couleur, quelle couleur ? - Page 4 Empty Re: Haiti et la couleur, quelle couleur ?

Message  Doub-Sossis Ven 11 Juil 2008 - 0:11

Sasaye a écrit:Mesye, pwoblèm koulè an Ayiti lan tout kote.
Se pa lan bwat de nuy oubyen restoran sèlman wou jwenn li.

Gen yon seri de bagay ki ap pase lan peyi a ke moun ki ap evolye lan lot vwazinaj paka konnen.

Mwen te lekol Seminè, si w gade lan lakou rekreayasyon, majorite elèv yo se milat ak grimo ak yon ti minorite zwit ki nèg nwè.
Minorite nwa lan Seminè te pi gwo pase sa Senlwi a paske lan seminè te gen anpil elèv lekol apostolik ki te vle vinn pè e ke yo te soti lan pwovens. Pè yo te ankouraje sa paske yo pat kapab jwen moun lan boujwazi a ki te vle vinn pè.

Menm pami pè yo, se pè Adrien ki te sèl nèglan kongregasyon Sent espri a.
Pè Gous te an egzil lan seminè paske se pè laik li te ye, e achevèk Potoprens la voye l al rete sou siveyans pè seminè yo paske misye te gen plizyè fanm.

Menm bagay pami sè Sakreke ak Lali se 2 ou 3 ayisyèn ki te genyen.

Mè lali yo ak mè sakre kè yo te konn fè kèmèss.
Se pa tout moun ki te ka rantre e lè w gade, pifo lan moun ou wè, se grimo ak milat ak yon ti kras moun nwa.

Mwen pa milat ni grimo, men akoz de zanmitay avèk elèv parey mwen e paske mwen te gran mizisyen lan okès lekol la, mwen te envite ou yo te mennenm anpil kote mwen pa ta janm ka frekante.

Pou klib menm se pa pale.
Klib Kamaradri pat aksepte nèg nwa.
Yon jou kanaval, yon jenn ofisye ki te fèk diplome o Venezyela, Lietnan Jera Ferè, vinn eseye antre yo refize l, lè li ensiste, gwo bouro lan pot la fout misye yon pataswel paske li te an sivil.
Se lè saa li idantifye l e li arete gadyen an.

Kamaradri pat yon klib prive, ou te peye pou antre, men yo gade figi w e yo mande w non w.

Menm bagay lan Sèk Potoprensyen.

Sèk Belvi menm se te ofisyèl, si w pa rele tèl non, ou two fonse, ou pap antre, amwenske yon manm vini ak ou e li di lap pran responsabilite pou wou.

Tout sa m sot di laa, se lè m tap viv an Ayiti, lan ane 50-60.
Men denye fwa male an Ayiti, an 1985, Mwen te envite lan yon resepsyon lan otèl Sansousi, sou chemen des dal. Mwen paret avèk madanm mwen, epi kouzen m yo ki te kwo chabrak lan epok saa.
Anvan kouzen m gentan di anyen, anbasadè nwa meriken an, sa yo te vinn kidnape a vinn pou l anpeche madanm mwen antre, paske yo pat konn figi madanm mwen ki pa ayisyèn e ki sanble ak pangnol.
Lè saa, se chans pam yo pat kouri avè m, paske mwen di nèg saa an angle tou sa m te gen pou m te di l, jiskaske li fè m ekskiz.

Bon, si yon moun kapab di m bagay sayo pa egziste anko an Ayiti, mwen ta byen kontan.

Men mwen wè ke nèg al fe menm bagay yo lan dyaspora.
Male lan yon bal lan Forest Hills, se menm bagay la.

Tou sa pa gen anyen pou l wè lan politik. Se yon pwoblèm sosyal, an Ayiti.

Sasaye,

mwen bien kontan wou fe konen sa wou diyo la se bagay nan anne 50-50 yo.

Map vini sou yon lot baz avew, eske wou konen kisa sa vle di w yon CLUB PRIVE ou CERCLE PRIVE.

Sa vle diw yon club select yon gwoup moun ki mete lajan yo ansanm pou dote yo de yon seri de facilites tankou salles de danse, piscines, terrains tennis, equipments condittionnement physique etc... et yo payé a lavans a chak anne, pou vin manb de club sila fok dabord wou recommende pa yon moun ki manb deja kom yon moun ki de bonne vie et moeurs (pa yon moun kap vin mete deblozay, eskandal nan kote timoun ap joue pou pa dejoue yo), ansuite si dossiew anforme wou gen yon frais dèntre ki gendwa plizie millie de dolla se yon fasson pou amorti kout ekipman yo, ansuite wap paye yon ti frais annuel kelke mill dolla tou pou tout fanmi w, et wou gendwa invite kek zanmiw de tanzantan.

Sa fet tout kote, mwen pat manb klib sila yo Haiti se sou invitation espesial mwen rantre la nan anne 70-80 yo, wou jwen gran neg tout nians koule ladan.

Jis a kote lakay mwen la gen 4 terrains Golf men gen youn ladan menm si mwen ta di demain la map mete yon million dolla ate poum vin manb pou mal jwen ladan se impossib, se sou invitation yon lot manb selman yon moun ka applike poul vin manb..sim pa gen kontak yon manb ki pou ta vle fe sa pou mwen mwen kakus...Sa se Montreal, Canada ale vwa pou Haiti...mwen pa sonje ki film komik yo te tounen konsa yo blak american pop star ki te peye yon ekip lajan pou rantre nan yon klib golf prive , li te oblije achete yon gwo kay chateau anfas denier two golf la tonbe fe gwo bwi ak gwo fet ak djazz mizik anmekde direkte klib la menm anploye yon avoka a plein temps pou fe lobying poul ka vin manb...si nou jwen nom film lan mwen konseye nou lwe li pou weekend nan na ri net lo nap gade dada won ki vle pete kare

eben se konsa bagay yo ye monfre, gwo boujwa haiti yo gen club prive yo vle se boujwa parey yo pou pitit yo frekente pou lajan yo rete antre yo, pou vakabon pa vin manje mal..
Doub-Sossis
Doub-Sossis
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : cockfighting

Haiti  et la couleur, quelle couleur ? - Page 4 Empty Re: Haiti et la couleur, quelle couleur ?

Message  Sasaye Ven 11 Juil 2008 - 12:23

Doub,

Tout sa w diyo se vre.
Mwen konnen yo, mwen te lan klib e sèk an Ayiti.

Men se pa menm bagay ak sak ap pase lan Monreyal.
Mwen te viv lan Monreyal de 1964 a 1989. Donk vil saa plis lakay mwen ke Potoprens, paske mwen pase plis tan lan vi m Monreyal ke Potoprens.

Mwen konnen sa map di tou sou sitiasyon an Ayiti a menmsi mwen pati lontan, paske se pa yon simp kestyon de fòmalite pou moun vinn manm, se yon karakteristik mantalite ayisyen ki gen anpil "eksklizyon" ladann.

Se pa yon kestyon de menbèship fòmel liye.
Klib ke m mantione yo se pat klib prive yo te ye.
Menm Kabann Choukounn pat louvè pou tout moun menmjan ak Lanbi.

Menm lan Longueil, lan Kebèk, mwen jwenn yon klib ayisyen ki fòme pa ansyen boujwa an Ayiti, ki fè menm bagay la: Li prive pou sèten klik oubyen klan, li baze sou lakoulè ak orijin sosyal an Ayiti.

Kom mwen di l, mwen te frekante anpil kote akòz de relasyon, zanmitay, frotman ki fè mwen te jwenn envitasyon sanm pat bezwen mande.
Lè yo finn aksepte w, yo rekonèt figi w, alò ou gen dwa retounen.
Men gen de figi yo pa p janm aksepte, menmsi se yon manm ki mennen w.

Yo pat aksepte Thomas Desulme lan sèk Belvi menmsi li se te yon depite.
Apre gwo eskandal, yo aksepte l. Men li gen de piti gason, youn nwa, lot la grimo.
Lè timesye yo al pou yo antre, se grimo a selman yo kite antre.
Yo mande nwa a pou l montre papye ki pwouve li se pitit Desulme.

Klib ak sèk an Ayiti pa mande milye dola pou w vinn manm.
Kle a se ki kote w soti, ki moun ki fanmi w, kijan w rele.

Si w ka di m sa pa ekziste ankò. M a byen kontan paske eksklizyon an dwe fini.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Message  Doub-Sossis Sam 12 Juil 2008 - 8:06

Sasaye, pwoblem kap pale la mwen pa pesevwa li, Se yon fenomen ki te preske disparet nan fin anne 80 yo. Si ke pou de rezon insekirite yon ti sekte bien precis oblije retounen ak de bagay konsa mwen kwe li ta regtrettab.
Doub-Sossis
Doub-Sossis
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : cockfighting

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé

Page 4 sur 4 Précédent  1, 2, 3, 4