Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -55%
Coffret d’outils – STANLEY – ...
Voir le deal
21.99 €

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

+10
Maximo
Joel
obsèvatè
Amoph
dilibon
Thunder
kakakok
Marc H
revelation
piporiko
14 participants

Page 2 sur 8 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant

Aller en bas

Retour de l'Armée Haïtienne

Pour
 
Contre
 
 
 
Voir les résultats

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mar 28 Juil 2009 - 17:56

Rappel du premier message :

Depuis une semaine, le sujet d'un retour(ou non) de l'armée d'Haïti ne cesse d'alimenter les échanges ici, au forum Haïti.

J'ai donc pris l'initiative de créer ce sujet afin de s'y retrouver un peu. Le sondage montra donc l'opinion des gens du forum.

Vous pouvez quand même poster vos opinions

Bon débat !

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas


Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty oi

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 13:09

Ce qui revient à ma question, ou est l'utilité d'une armée en Haïti si le policer peut faire tout celà ?

Je vois qu'il existe une barriere mentale qui empeche beaucoup de gens de comprendre la neccessite d'une armee .Pour certains intellectuiels haitiens , L'onu, L'O.E.A. et la CARICOM peuvent nous proteger de la volonte d'un predateur a s'accaparer chez nous ce qu'il pense necessaire a son developpement .
Ils sont en train d'assumer que ces entites de la cooperation internationale sous influence americaine continueront a fonctionner au cas ou il y aurait une catastrophe de grande envergure ou que les accords entre les hommes sont immortels et infaillibles .C'est mal connaitre l'histoire du developement humain et de ses societes .

Bon moi aussi je peux temoigner d'une certaine frivolite dans la discussion en expliquant :
Pourquoi le Canada a t-elle besoin d'une armee ?Ils sont en meilleurs termes avec les U.S.A que nous haitiens avec nos voisins dominicains .
Aucune nation represente un danger pour le Canada la ou elle se trouve . Quelle est vraiment l'utilite de cette couteuse armee si ce n'est que le Canada dissimule , a l'abri du maintien de cette institution , ses ambitions et ses besoins de conquete ?

Ce qui revient à ma question, ou est l'utilité d'une armée au Canada si la policer peut faire tout celà ?

Je ne sais si c'est raisonner mais si ce n'est pas logique au moins cette proposition de l'intellect est a la mode .


Dernière édition par deza le Mer 29 Juil 2009 - 13:11, édité 1 fois

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Marc H Mer 29 Juil 2009 - 13:09

Ti Neg
Quand le Quebec sera indépendant, il aura son armée. Voir les notes du parti Québecois.
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Marc H Mer 29 Juil 2009 - 13:12

Ce qui revient à ma question, ou est l'utilité d'une armée au Canada si la policer peut faire tout celà ?
Kett deba sa bon konpè. Des arguments , des idées, des questions logiques et des observations pertinentes. Voici donc un forum pour apprendre ... Mon che ann pale .
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 10031
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 13:14

Marc a écrit:Ti Neg
Quand le Quebec sera indépendant, il aura son armée. Voir les notes du parti Québecois.

Ça serait du gaspillage d'argent, un soldat de Valcartier meurt et c'est la mort...

Rolling Eyes

Deza, je vous reviens sur ma réponse après avoir mangé.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 13:35

Déza:
Ce qui revient à ma question, ou est l'utilité d'une armée au Canada si la policer peut faire tout celà ?

La mission des Forces canadiennes est de
protéger le Canada,
défendre l'Amérique du Nord en collaboration avec les États-Unis et
de favoriser la paix et la sécurité dans le monde.

Chaque jour, environ 8 000 militaires des Forces canadiennes (FC), soit à peu près le tiers de nos forces déployables, se préparent à une mission à l'étranger, y participent sur place ou en reviennent. Au pays, les Forces canadiennes peuvent mettre à profit les meilleures ressources militaires de partout au Canada, en cas de crise ou de menace, n'importe où sur l'ensemble du territoire.

Les Forces canadiennes se sont dotées d'une capacité d'opérations spéciales élargie et améliorée capables d'intervenir rapidement et pouvant mener des opérations sur tout l'éventail des conflits, au Canada comme à l'étranger ; ces forces comprennent la Deuxième Force opérationnelle interarmées (FOI-2), l'Escadron d'opérations spéciales (Aviation), la Compagnie interarmées de défense nucléaire, biologique et chimique et le Régiment d'opérations spéciales du Canada.


Alors sommes-nous impliquer dans la protection du monde NON
Les Caraïbes sont-elles menacées par les terroristes NON

Il ne reste plus que protéger Haïti. Protéger Haïti de quoi ?

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  dilibon Mer 29 Juil 2009 - 13:41

edit


Dernière édition par dilibon le Mer 29 Juil 2009 - 14:46, édité 1 fois

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  dilibon Mer 29 Juil 2009 - 14:04

Oh Grand Dieu des armees! Armees Celestes, defendez nous dans les combats contre Satan et ses partisans! Desann vinn ede nou we kle!

Mwen respekte moun ki kont retou de youn fos lame an Ayiti menm si konsttisyon peyi a mande sa, men konstitisyon se papye, bayone se fe! Konstitisyn sel sa li pa genyen se ke li pat mande pou fe koudeta. Se youn kosntitisyon ki tounen Labib, chak moun pwan vese ki fe yo plezi. Ou ka tande jiska prezan ke Aristd ap mande pou tout moun respekte konstitisyon an men li genyen dwa demobilize lame. Mwen pa kwe ke li fe sas le youn moun, youn moun mwen di pa youn bet, kouri monte okreno pou di tout moun ki ap mande retou lame se asasen, volo, kidnape etc... Alo moun kap mande pou lame pa tounen se ekip ti gason ak ti fling tank pantalet woz yo? Non, non non li pa osi senp jan ke nou pense a!

Mwen respekte moun ki kont youn lame tankou FADH kite la, pa paske lame te lame toupizi, ki kote lame pa toupizi? Men mwen kont retou FADH jan li ye la paske mwen pense ke yo te fe youn enjistis le yo te bay lame rol lame + roil lapolis + rol ponpye + rl gadyen prizon + sevis sosyal ki pou ranmase timoun + konseye vil pwovens ec.... Se pa sa youn lame dwe fe. Nan eseye akonpli tout misyon sa yo ki pa misyon lame, FADH te pdi nan wout e le ou gade kondisyon lite eksiste li te fe sal te kapab nan atribusyon sa yo.

Kounye a menm enstitisyon lame a toujou la legalman men fizikman li pa la. SI nou vle konnen si lae dwe retounen ou pa se youn etid ki pou fet si lame ap tounen, se ki lame li pwal ye? Kiles ki pwal fome fos sa'a? Ki kote li pwal rete eske se nan baz nan tout andeyo ou byen fe gran panpan ak politik nan kapital selman? Ki rol li pral jwe e koman li ka ede vanse travay devlopman dirab nou toutwe fe'a? Kijan li pwal ede nan domenn sante, ekoloji, strikti fizik peyi'a, sosyal, poilitik, kisa li ak reprezante kom sign de repriz souverente nou, kijan li pral ede nan kenbe stabilite ak solidarite ki dwe eksite pami nou? Anfen youn bon SWOT analiz ki ka dikte nou si li dwe tounen ou pa. Se pa eosyon, se pa blame youn lot, se pa vye monte, se pa nan konteks lavalsa kont GNB, se kisa ki nan entere siperye nasyon an!

Zafe de di ke pa genyen okenn peyi ki vle ou ki ap janm vle anvahi nou, se mank konsyans youn sitwayen aysien ou byen se ka byen lavaj de sevo ansyen Bawon teneb kite nan St Jean Bosco fe lakay kek moun kite bwe nan soup chien li te separe ba yo a ki fe yo reflechi konsa paske genyen anpil bagay youn peyi serye te ka konsidere kom zak de guerre:
1- Le Rep Dminikenn kenbe tout dlo ki pase lakay nan bon tan li lage pou feravaj le genyen siklonn se youn vylasyon de dwa entenasynal sou kesyon sa'a men koman nap ka fe janm mande pou sa rezoud?
2- Le solda dominiken ka rantre an Ayiti vinn arete youn aysien ke yo akize san pemi ni poze kesyon se pa youn zak peyi zanmi ak peyi zanmi.
3- Le yo deside voye moun tounen epi san oken pale yo debko dpanayonal, kesyon dim si Ayiti ka pemet e sa nan repiblik dominikenn epi sou fwontye a y tap fe li debake moun yo e fe nou mande ekskiz!
4- Le Bahamas pwna bato de ge li pou pote des centaines de moun ki ilegal lakay li eske se serye?
5- Le ameriken genyen bato kap veye dlo andedan lakay nou eske se nomal?
6- Minusta pou anpil aysien nomal men pou mwen ak anpil sitwayen li pa nomal pou genyen solda etranje lakay nou kap sipeize nou!

Nou met dim sa nou vle menm le lame pat ka goumen dapre nou men Dominiken te reflechi avan yo vole rantre konsa. Nou beswen youn lame disipline pou ede nan travay devlopamn, ki antrene pou senbolize istwa nou kom pep fye, endependan ki toujou kanpe pou jistis nan mond nan. Si COlombie pat genyen lame koman li tap ka fe jwenn bon ja lajan pou al ede ameriken nan Afganistan. SI lot peyi yo pat genyen lame kote yo tap jwenn solda pou Minustha. Moun ki kont lame yo jis pa fe okenn sens. SI lame se budgetivore, lae pa la, ou Jean CLaude sete 15% budget kite soti aletranje, jodya se 75% ki soti aletranje, kob kite pou lame sa nou fe ak li? Banm lach e tret a la patri!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Je crois que mon ami Dilibon vous a tout dit .

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 14:44

T-NEG,
VOUS ETES DES NOTRES OUI OU NON ?
Comment pouvez vous reconnaitre certains droits et devoirs a d'autres nations alors que vous les refusez a votre pays ? Est-ce que vous etes en train d'avouer que nous sommes vraiment les etres inferieurs d'une pauvre nation ? Etes-vous , vous aussi domine par ce sentiment de l'impuissance qui fait que les haitiens agissent d'une maniere suicidaire ?
Vous ne pensez pas que l'expansion du commerce de la drogue dans les Caraibes est une menace a notre liberte et dignite de peuple ? Vous ne pensez pas que nous aurions mieux fait avec notre vieille armee qui est le bouc emissaire de tous les anarchistes qui veulent regir Haiti selon l'humeur de leur propre clan et vise a la transformer en un narco-etat ?

Laissez moi suivre encore votre raisonnement et vous proposer quelque choise d'autre :

La mission des Forces Armees Haitiennes ,definie par la constitution , est de protéger Haiti , défendre l'ile entiere en collaboration avec la Republique Dominicaine et de favoriser la paix et la sécurité dans les Caraibes et les Antilles .

Et pourquoi pas ?

Je crois que mon ami Dilibon vous a tout dit .


Dernière édition par deza le Mer 29 Juil 2009 - 22:29, édité 1 fois

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  dilibon Mer 29 Juil 2009 - 14:53

Deza,

Mwen genyen youn defi map lanse bay tout moun ki kont lame yo depi Fidel Castro ak Chavez demobilize lame lakay yo, mwen ap rejwenn yo pou mwen rele aba lame dayiti tou. Ko se fanatk Fidel yap rele mande li sa pou wesi li pap krache nan figi yo kom tret a la revolisyon!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 15:27

deza a écrit:T-NEG,
VOUS ETES DES NOTRE OUI OU NON ?
Comment pouvez vous reconnaitre certains droits et devoirs a d'autres nations alors que vous les refusez a votre pays ?Est-ce que vous etes en train d'avouer que nous sommes vraiment les etres inferieurs d'une pauvre nation ? Etes-vous vous aussi domine par ce sentiment de l'impuissance qui fait que les haitiens agissent d'une maniere suicidaire ?
Vous ne pensez pas que l'expansion du commerce de la drogue dans les Caraibes est une menace a notre liberte et dignite de peuple ?Vous ne pensez pas que nous aurions mieux fait avec notre vieille armee qui est le bouc emissaire de tous les anarchistes qui veulent regir Haiti selon l'humeur de leur propre clan et vise a la transformer en un narco-state?
Laissez moi suivre encore votre raisonnement et vous proposer quelque choise d'autre :
La mission des Forces Armees Haitiennes ,definie par la constitution , est de protéger Haiti défendre l'ile entiere en collaboration avec la Republique Dominicaine et de favoriser la paix et la sécurité dans les Caraibes et les Antilles .

Et pourquoi pas ?

Je crois que mon ami Dilibon vous a tout dit .

On a deja la police suffit de bien les former. La police Québécoise à même des hélicoptères !

Pour ne pas acheter des hélico' pour nos policiers et les former ?


Créer des unitées spéciales comme au Québec.

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  dilibon Mer 29 Juil 2009 - 15:48

T-Neg nan kofisyon!

Ki rol lame nan youn peyi? Deza mete deja rol ke konstitiyon peyi a prevwa men Zot pa ka konprann, ou byen yo pa vle konprann. Men youn ekzanp koman lot peyi sevi ak lame yo.

Tout sevis milite nan peyi ameriken mobilize pou yo ka vinn ede FEMA kise ajans federal pou jere ijans pou konbat la fiev posnn ki soti pou detrimen pep ameriken an. Nan youn reynion ki sot fet nan Atlanta komite ki bay konsey sou bon jan metod pou rive vaksinen tout ameriken di ke Pentagon deja pre pou kanpe ak FEMA pou ede detwi virus H1N1 an ki ka fe plis ravaj le fredi rantre. Nan kote gouvenman di ke maladi sa'a se oyun ijans ki ka frape youn seri de group ilnerab na sosyete a tankou fanm ansent, moun kap travay nan bay swen sante, tmoun ki genyen zeqo a 6 mwa, ak granmoun, paran timoun yo, moun kap okipe timoun, moun kap okipe granmoun, moun ki deja malad ki ka paka sipote efe virus la, enfen tout granmoun ki genyen 19 a 24 di ke se youn bagay ki ka mande anpil sekte pou mobilize.

Eh byen, Robert Gates kise sekrete defans peyi ameriken an, di ke li pral signenyoun lod ekzekitif pou otorize tout branch net ki nan sevis milite pou yo kanpe 5 ekip nan anpil rejyon nan peyi'a pou ka ede nan konbat virus la depi FEMA di ke li beswen ed yo.

Nou menm nou sou chimen siklonn ak gran van ki dwe pase chak lane nan peyi Dayiti epoutan se pa ennmi peyi ki di pou pa genyen lame se swadizan prop pitit peyi ki tounen chien anraje kap mode manman nou peyi Dayiti.

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  kakakok Mer 29 Juil 2009 - 16:18

T-NEG a écrit:
deza a écrit:T-NEG,
VOUS ETES DES NOTRE OUI OU NON ?
Comment pouvez vous reconnaitre certains droits et devoirs a d'autres nations alors que vous les refusez a votre pays ?Est-ce que vous etes en train d'avouer que nous sommes vraiment les etres inferieurs d'une pauvre nation ? Etes-vous vous aussi domine par ce sentiment de l'impuissance qui fait que les haitiens agissent d'une maniere suicidaire ?
Vous ne pensez pas que l'expansion du commerce de la drogue dans les Caraibes est une menace a notre liberte et dignite de peuple ?Vous ne pensez pas que nous aurions mieux fait avec notre vieille armee qui est le bouc emissaire de tous les anarchistes qui veulent regir Haiti selon l'humeur de leur propre clan et vise a la transformer en un narco-state?
Laissez moi suivre encore votre raisonnement et vous proposer quelque choise d'autre :
La mission des Forces Armees Haitiennes ,definie par la constitution , est de protéger Haiti défendre l'ile entiere en collaboration avec la Republique Dominicaine et de favoriser la paix et la sécurité dans les Caraibes et les Antilles .

A noter tres bien ce n'est pas son role uniquement qui est definie dans la constitution c 'est aussi son existence !

Et pourquoi pas ?

Je crois que mon ami Dilibon vous a tout dit .

On a deja la police suffit de bien les former. La police Québécoise à même des hélicoptères !

Pour ne pas acheter des hélico' pour nos policiers et les former ?


Créer des unitées spéciales comme au Québec.
kakakok
kakakok
Super Star
Super Star

Féminin
Nombre de messages : 5242
Localisation : USA
Opinion politique : Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites,mais je défendrai jusqu’à la mort votre droit à le dire"
Loisirs : DEMOCRATE DU CENTRE GAUCHE !
Date d'inscription : 27/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Vision politique , NOE DES TEMPS MODERNES !

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  revelation Mer 29 Juil 2009 - 16:19

Mesye sayo ap jwe pye e men pou yo fe lame sanguine sa tounnen anko!!
Avan ke nou dako avek w Dillibon pou yo tounnen fok w di nou Ke:

W renonse sevi ak lame a komm byen prive w jan ke w te konn fe lontan.

Ke w regret ke w te di ke w gen prison titanik nan lakou lakay le mesye sayo te la.

Ke w regret ke w te di ke w chaje ak zamm illegal nan koff machin w a lez kou blez.

Ke w ap konsanti bay rapo sou tout move zak illegal ke nouvo lame w la ta fe.

E ke w konsanti chita sou memm tab ak reprezantan pitit pep la pou nou dessine e bati yon Lame ki konpatib a tout bezwen popilasyon nan peyi a.

Nou pa bezwen yon lame chien anraje ki nan chaine e le lelite la vle intimide rest popilasyon lague yo pou devore moun serye kap revandike dwa yo.

Nou vle yon lame ki gen lot talent kankou boss mason, engenye, dokte, boss chapant, professe lekol, infirmye kap viv e sipote kominote yo a.
Yo kap mete uniform yo tout jounen tout nan nwit si yo vle men anka d’urgence.
Inifom sa pa fet pou sevi pou yo manje gratis nan restaurant san peye.

Prete lajan san yo pa remet, ni arrete moun si yo pa de servis, ni intimide rest popipasyon an.

Dillibon ak Deza, konmanse pa defini wol ak fonktion lame a pa rapo a rest popilation, peyi vwazin yo e rapo international yo.
Konmanse pa desine yon lame pou nou a van ke w vle foure yon nan gorj nou.

Nou chita ap pale de FEMA, National Guard, etc.. nan peyi blan e nou vle fe tineg konprand ke nou kap fe memm bagay la tou.
Experyans montre ke se pa wol sa ke lame le pli souvan jwe!!

Chat chode pe dlo fret. Nou pap achte chat nan makout anko !

Dillibon di: 1- Le Rep Dminikenn kenbe tout dlo ki pase lakay nan bon tan li lage pou feravaj le genyen siklonn se youn vylasyon de dwa entenasynal sou kesyon sa'a men koman nap ka fe janm mande pou sa rezoud?

Se pa batay lame ayisyen ak dominiken ki pral rezout problem sa.
Fok se depatman agrikilti e tout lot depatman ki konsene ki pou pote plent e mande yon chita koze avek gouvenman Dominiken an.
Ki sa solda gen pou we nan sa ?? Se pa tout konfli ki rezoud ak batay non mon fre.

Dillibon di : 2- Le solda dominiken ka rantre an Ayiti vinn arete youn aysien ke yo akize san pemi ni poze kesyon se pa youn zak peyi zanmi ak peyi zanmi.

3- Le yo deside voye moun tounen epi san oken pale yo debko dpanayonal, kesyon dim si Ayiti ka pemet e sa nan repiblik dominikenn epi sou fwontye a y tap fe li debake moun yo e fe nou mande ekskiz!
4- Le Bahamas pwna bato de ge li pou pote des centaines de moun ki ilegal lakay li eske se serye?
5- Le ameriken genyen bato kap veye dlo andedan lakay nou eske se nomal?
6- Minusta pou anpil aysien nomal men pou mwen ak anpil sitwayen li pa nomal pou genyen solda etranje lakay nou kap sipeize nou!

Tout fragrandeli sa yo se nou memm Ayisyen ki komet yo.
Donk nou pa gen rezon pou nou al batay avek yo.
Problem sa se a nivo diplomatik dabo ke yo rezoud avan ke w voye moun al mouri pou granmesi.

Nouvo lame ke w gen intansion banou an w panse ke yo kap bataille avek lot lame nan zonn nan?? ???

Si gen yon konfli ki mande batay avek yon fos etranje, se rest popilasyon biskwit labou a ki pral nan fe pligwo travay la.
Lame mercene grovent sa yo patap gen kouraj batay.

Apre plis ke 5 annee depi ke yon gouvenman demokratik pran yon koudeta se ti march pasifik ke nap fe jiska prezan.
Yo bloke nou pou nou pa al nan eleksyon. Nou pa di anyen e nou reziyen nou pasifikman.
Yo bloke nou pou digniter offiseyl pa we nou kap revendike dwa nou.
Nou pa di anyen.
Donk si gen moun ki sivilize, se pep la ak dirijan e sevis legal lavalas yo ki sivilize.

Nou memm Lavalas, nou pa fe meeting nan St. Domingue pou al jete gouvenman legal ou illegal.
Nou pa antrene guerilla avek inifom kakajako nan bwa St. Domingue pou vinn terrorize e jete yon gouvenman legal.

Si w gen dwa pale konsa Dilibon, se gras a movman Lavalas la ki ba w dwa a la pawol.
W pale lib jan w vle san krent moun pa vinn lague w Fort Dimanche ni touye w.
Fok w bay kredi kote kredi a ye mon fre.
Paske si nou te sanguine tout bon vre, se nou ki tap o pouvwa Jodi a.

Revelasyon
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Amoph Mer 29 Juil 2009 - 17:14

Mèsyeu, depwi nou rezoudr konvenablman pwoblèm :

1) Dlo potabl (pou tout sitwayen ayisyen gen aksè) nan tout rekwen peyi a.

2) Sekurite alimantèr menm topo.

3) Randr Ayiti vèrt (sou kon'n se powo) e propr (norm anviro'nmantal respekte a la lètr).

4) Tout ayisyen kapabl frekante lekol gratwitman.

5) Swen de sante a volonte e pou tout moun ki malad.

6) Wout e ru trè byen asfalte, san kratèr, san nid poul (enpekabl).

7) Tout edifis publik, sit touristik ikonpri plaj, byen mentnu.

Cool La polis an nombr sufizan byen antrene e trè byen ekipe (trè efikas sou tout letandu tèritwar la).

9) Leta gen posibilite rapatriye tout ayisyen e ayisyè'n kap jemi an Republik Dominikè'n, akorde yo èd e asistans a lon tèrm.


LAPOTEYOZ:
Kès Leta boure ak lajan (dè milyar e dè milyar de dolar) nou pa kon'n ki sa pou nou fè ak tout kob sa yo. Dotan plus, tout dèt nou anule.


As moman la, pwopozisyon moun kap plenyen yo pou pouvwar publik mete sou pye yon fors arme gen dwa resevabl.


Cessons de rêver !!!

Nan eta peyi a ye la a, Larme pa yon priyorite. E pa gen yon moun dan le mond ki ka pretandr le kontrèr.

NOU GEN GRAV PWOBLEM LAJAN !!!

Nou pa mètr desten nou. Rekonstruksyon peyi a, a la mersi, de la Komunote Enternasyonal. Nou pa vo anyen !!!



Nou tap soufri a koz dexzaksyon Larme, prezidan Aristide fè militèr yo kraze bwa. Jodya, malgre yon mank enkwayabl darjan, sèrten zayisyen vle pou Leta remete enstitusyon sa a sou pye. "Quelle aberration" !

Se pou moun sa yo, ki vle retablisman Larme a, explike klèrman ki kote yo pral jwen'n kob, pou yo ekipe pluzyèur milye "d'hommes et de femmes".

Paske, zarm yo, se pa avèk fèuy bwa nou pral peye yo. Menm fèuy bwa, nou pa genyen sufizam'man, tèlman Ayiti vi'n dezertik.


Plu drol ankor : O wi, Konstitusyon ...

Pa gen ezitasyon posibl, lèu fami'n menase yon populasyon de plu de 8 milyon dabitan.
Fas as la, pèupl la beswen repons RAPID !!!

Dabor, bay moun manje, "le reste attendra" juska nouvèl ordr !!!


Avèk grangou sa a, kondi Rodrigue : Pye kout pran devan ...







Amoph

Amoph
Star
Star

Masculin
Nombre de messages : 601
Date d'inscription : 24/08/2006

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 19:08

Antouka lame pala ,Divalye pa la .Mwin bezwin kon poukisa pep la se biswit labou lap manje jouny jodya a le pitit soyet ak pitit pep la pwan pouvwa a .
Neg sayo ka passe parey yo lan betiz .Atoa !Mwen menm mwen pa janm kwe lan demagoji sayo.Mwen konen ke tout se egri volo ansasin anba shal ke yo ye .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 19:45

Ki wol lame sipoze jwe si nou vle'l tounnen.

Soyez précis que je puisse comprendre.

Sinon je suis tout à fait d'accord avec amorph

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 21:35

T-Neg,
Il faut relire dilibon.Toutes les raisons sont la dans ses interventions sur le sujet .Nous ne parlons de l'Armee qui n'a pas su se limiter a son role constitutionnel .Nous parlons d'une armee moderne au service du pays-pas du gouvernement .

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 21:45

Voter Dr Guy == Voter Retour FAD'H

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Mer 29 Juil 2009 - 22:21

Mesye Lavalass sayo ki sou forum nan de movez fwa .Yo vreman pa rinmin mwen .Mwen pap janm kapab avek yo non . Pagin yon la dan yo ki we ke mwen decroche etwal jenewal mwin pou di mes kopliman Mett Deza .Sepa we yo pawe janm travay di pou sa paske lavalass jouda.A cheer for me ! cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers Bravo mett Deza !Mwen swete ke w kontinye pwan grad paske w se materyel kap fe bonjan ofisye ke nou gan lan tett nou an pou lame developman sa a ki pou remete lan plass li nin ke nou pedi a lol! farao farao farao farao farao farao farao farao farao Vive l'armee du peuple haitien en son entier !Viv Lame tout pep la san distinksyon !Viv Deza ofisye model !

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  obsèvatè Jeu 30 Juil 2009 - 0:11

Haiti pas fout besoin amé,tout moun kap mande lamé se moun ki besoin al fè frè yo sou do pèp la anba...
Gen lòt problèm pi grav kap tann remèd.70% budget yon pays depan de institution étrange et nap fout mande lame...Haiti gen yon fòs polis ke li pa menm ka dirige nap mande lame...
Ce qu'il faut se yon fòs polis konpetan bien ekipe ak yon fòs special pou voye baton monte lè vakabon ap bay problèm et veye a securite teritoir nou a..

Yon PNH modèrn ak yon fòs spesial du styl FOI2 ka fè tavail la....

FOI2:La Deuxième Force opérationnelle interarmées (FOI 2) est l'unité
d'opérations spéciales des Forces canadiennes (FC) chargée (OSF) de
toute une gamme de missions, y compris des opérations antiterroristes
et l'assistance armée à d'autres ministères.Plus connu sur le nom JTF2 c'est l'unité d'élite la mieux entraînée des Forces
armées canadiennes. Peut-être devrait-on plutôt parler de la plus
dangereuse bande de tueurs à agir sous les ordres de l'État canadien.

obsèvatè
Star
Star

Masculin
Nombre de messages : 200
Localisation : la nature
Opinion politique : ....
Loisirs : ....
Date d'inscription : 18/06/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Thunder Jeu 30 Juil 2009 - 1:57

T-NEG a écrit:Ki wol lame sipoze jwe si nou vle'l tounnen.

Soyez précis que je puisse comprendre.

Sinon je suis tout à fait d'accord avec amorph

Wòl lame a se tounen yon gadyen pou estabilite peyi a, pwoteje teritwa a kont lènmi domestik e etranje, bay premye sekou pou moun ki sinistre, akonpanye peyi a sou ray developman...

Se pa Lame a ki pwoblèm, okontrè yon Lame se youn nan pi bon zouti ke yon peyi ka sèvi pou konsolide efò ke l ap fè pou pran wout pwogrè. Sa vle di ke yon peyi ki vle renèt, pa ka pa genyen yon gad nasyonal k ap veye nasyon an. Si se konsa, se tankou eseye bati yon chato kat nan mitan yon siklòn.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Thunder Jeu 30 Juil 2009 - 2:50

Amoph mande poukisa se pa yon sistèm sante, edikasyon, ak agrikilti ki pou ta gen priorite? Nòmalman sa w di a anpil moun ap aksepte avèk wou, paske sistèm sa yo nan yon eta deplorab, revoltan, konpare ak lot ti peyi ki nan antouraj nou. Men mwen menm, m poko ka dakò avèk wou tou o tan w pa montre m ki kote nou menm pral pase pou nou jwenn kòb pou nou fè « bèl pawòl » sa yo tounen realite, epi genbe yo an bon eta pou yo fonksyone.

_Pinga wou konte sou envestisman etranje, paske ak dechoukay ti krik ti krak sa-a…lò w pa panse, tout sa wou te realize nan vi w ka tounen la fimen. Sa vle di menm si yon moun ta gen volonte pou ede peyi-a…ak tèt li, fok nou rekonèt ke l ap difisil pou konvenk envestisè sa.

_Pinga wou konte sou « le papa blan ». Paske li toujou mete kondisyon pou li charite nou, epi li toujou mezire sa l ap bay la pou pi devan pou nou ka mande l ankò, yo menm pou yo ka parèt « généreux », donk yo p ap janm ban nou yon ti bato, e aprann nou peche, yo pito ban nou yon poisson chak jou. Antouka nou pa ka kont yo, paske pou byen di w, yo pa dwe nou anyen.

_Pinga wou konte sou sektè touristik la, ak ensekirite jeneralize sa-a, zenglendinay, kidnapping, di m ki moun wou konnen dènyèman ki t al pase yon ti vakans an Haiti ? al nan plaj pran plezi? (apa de mwen Very Happy ). Bagay ki enterese touris plis se la vi lannwit, e bagay sa-a disparèt nan vi Haitien an, se bagay ki gade w …si wou kite fè nwa pran w nan lari.

_Pinga wou konte sou « grès kochon…ap kwit kochon » paske nan yon peyi kote 80 % moun pap travay, mwen pa kwè nou gen anyen nou ka pran sou moun sa-a. Genyen 19 % ki ap bat dlo pou fè bè. E akoz de enflasyon ekonomik lan k ap fè ravaj, chak ane gen yon ti pousantaj ki tonbe nan 80 % an. Ti rès 1 % an k ap viv byen an…wou paka di m wou pral fòse yo peye yon tax ki ekzajere, sa pral dekouraje tout lòt envestisè potansyèl. Si wou panse enstitisyon piplik tankou APN pral bò w lajan, se trè byen…men se pou w sonje pwodiksyon nasyonal la trè fèb, tout sa nou konsome soti a letranje, donk plis wou monte tax sou machandiz de premyè nesesite yo, se plis lavi a pwal pi chè, e vinn pli difisil pou tout moun. Se pa sèl pou konsomatè a non…men pou enpòtatè a tou, paske li p ap ka vann machandiz la ase vit…pou l ka l reachte, si se bagay ki perisab menm, bliye bagay sa-a.

Sa vle di, mwen panse nou pap ka realize « bèl pawòl » w ap di yo…avèk yon peyi san defans, peyi a pap fè yon pa an avan, transmisyon nou ap toujou bloke sou bak paske nan pwen moun ki pral riske lajan yo ak vi yo nan rebati Ayiti nan kondisyon sa a. Si wou panse Preval pral leve menm l…epi tout lènmi pral bat ba, wou chire, wou panse ke polisye an sèvis yo ka kontwole sitiyasyon an ? Si yo p ap kabab? Ebyen n ap kenbe lame pèpè a pou yon tan endetèmine ?

Lame a te bezwen yon pase men , menm jan ak tout lòt enstitisyon nan peyi-a, men se pa yon rezon pou moun ki bezwen tire revanj pèsonèl te « kraze’l ».

Men wou menm wou petèt genyen yon taktik ki ka fè w jwenn lajan pou w realize « bèl pawòl » sa yo, mwen pa konnen donk poste yo la pou moun ka wè, e na fè komantè.

Kom mwen di l déjà mwen pa yon ekonomis…men mwen panse si peyi-a ta ENVESTI yon sòm kelkonk pou refòme lame pou yon minimòm nan defans nasyonal ki pral pèmèt lajan rantre ti kal pa ti kal a lavni.

Oubyen lajan nou ka jwenn nan nou envesti’l nan bèl plas epi apre 2 ou 3 zan nou paka jwenn kòb pou peye moun pou netwaye yo, ale vwa pou nou ta ka repare yo,

Oubyen bati gwo edifis pou nou mete elèv lekol, epi apre 2 ou 3 zan nou pa gen lajan pou achte lakrè, ale vwa pou n ta peye pwofesè, oubyen bati gwo izin epi apre kèk tan, pa gen kòb pou achte pyès de rechanj.

Se mank de vizyon politik ki toujou fè politisyen Haitien echwe, li lè pou nou sispann panse ak le prezan selman oubyen regle bagay pèsonèl nou selman , pou nou ka itilize pou PWOPAGANN demen, pou nou ka di « JE BATI SESI...JE BATI SELA ». Li lè pou nou manyen panse pou 20 ou 30 an kap vini yo oubyen manyen fè yon bagay ki ka rann la tach pi fasil pou yon lòt gouvenman k ap vini.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Invité Jeu 30 Juil 2009 - 5:03

Bien dit Thunder !

Mwin ta rinmin bay mesye ki rayi lame yo yon ti ekzanmp ki pi fasil pou yo konpwan :
Si yon neg travay anpil epi li travay di pou li vinn gin lajan pwemye sa li fe instinktivman se cheche pwoteje tett ali pou tout sali bati yo pa passe lan tintin.Li pa fou .Li we antan lap travay la gin lot neg se ranse ri bo bay lan minn yap fe sou terin an .Wa we ke limete kob li la bank ki gin gwo kofrefo pou kinbe lajan an ak sekirite ki pou defan li .Ouswa se lakay li ke li sere bagay ki gan valeu kidonk li achete zam pou pwoteje tett li oswa li anplwaye pwop sekirite pali.

Si w paka pwoteje sa w genyen w pa bezwen kreye anyen paske sepou vole wap travay .Yap antre vinn pwan lan min ou sa yo bezwin ke yo pa vle travay pou li a ke li la jounyn ke kli lan nwitt ...Se menm bagay la ki rive o nivo nasyon tou .Sak pou w a ke w paka pwoteje yap rantre ak solda marine lakay w vinn pwan li sou tout kalite pretekks.

Yon peyi ki vle refe tett li epi lipaka pwoteje tett li se lan banbou lap souffle .Yon lan pi bell istwa ki voye limye sou bagay sa a se sa nou tande yo rele la guerre de Troi a .Yo lesse nou a konpwan ke se yon istwa damou eke tout la guerre sa a fet pou yon bell fanm yo rele Helene . Adyerooooo! Podyab malerez la !Yo mete li devan sevi preteks pou antre kote ke yo bezwen antre a pou al sakaje vole depi lontan .

Konfli sa a a se te yon konfli ant yon sosyete moun ki travay di ki stab ki kreye richess lakay yo ak yon lot seri neg ke se batay ki interesse yo eki pa janm panse ni a lavni ni a sa lap pote .Ebyen saki rive ? Neg yo atake min sa pa mache .Kidonk yo vini ak yon gwo metdam pou regle koze a .Yo vinn ak kyon kado ki pemet yo rantre kraze brize vole fe sa yo vle epi yo vire do yo.Ekip neg sayo pat interesse lan bati sivilizasyon le sa a .Aloske oteu listwa sa a te gin yon leson moral ke li te vle bay pou moun ki vle pwoteje tett yo de anbisyon ak jalouzi vwazin min ki gin tandanss kwe lan mirak .Li di :
- Fe atansyon ak Grek ki pote kado pou nou .
Ayisyen pa janm konpwan istwa sa a twop byen paske li konpwan li telman bon ke moun ap fe li kado pou bel figi li .Grek pa janm bay kado pou granmessi.M'swete nou konpwan sa'm di a


Dernière édition par deza le Jeu 30 Juil 2009 - 9:33, édité 1 fois

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Thunder Jeu 30 Juil 2009 - 5:57

Se sa li ye menm Deza. Se estabilite ak sekirite dabò, Epi tout rès yo ap vinn dèyè. Lè w ap bati yon kay nan zòn ki genyen vòlè, se klotire wou klotire teren anvan w kòmanse rasanble materyo sou li. Se moun ensanse sèlman ki antre nan wonn san baton.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  piporiko Jeu 30 Juil 2009 - 10:06

Thunder a écrit:Se sa li ye menm Deza. Se estabilite ak sekirite dabò, Epi tout rès yo ap vinn dèyè. Lè w ap bati yon kay nan zòn ki genyen vòlè, se klotire wou klotire teren anvan w kòmanse rasanble materyo sou li. Se moun ensanse sèlman ki antre nan wonn san baton.

Ou met sote ponpe,bet sovaj yo pap tounen sou moun.Teworis sa yo gen tan nan fon latrinn lan deja .Kite yo la.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

Sujet officiel: L'armée Oui ou Non? - Page 2 Empty Re: Sujet officiel: L'armée Oui ou Non?

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 8 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum