LE POUX VOIR EST SI DOUX ..JE PREFERE D ETRE ALLENDE OU LIEU DE LE QUITTER...
+4
ainsi ne soit-il
revelation
grandzo di
kakakok
8 participants
Page 2 sur 2
Page 2 sur 2 • 1, 2
LE POUX VOIR EST SI DOUX ..JE PREFERE D ETRE ALLENDE OU LIEU DE LE QUITTER...
Rappel du premier message :
Selon le senateur Yvel Chery RENE PREVAL aurait prefere d etre Allende au lieu de partir paisiblement le 7 fevrier prochain ....Comme il nous a avoue il n' ecoute pa la radio , ne lit pas les journaux c'est peut etre ces manquemants ki fe yon gwo pawol konsa soti nan bouch li .....En plus de tout cela dans un un autre discours hier soir peut etre l'ancien frere jumeau d Aristide a declare :" les juges du plus grand tribunal du pays sont presque tous inconstitutionel...
Selon lui il est la constituion ! Le petit salle up de Marmelade ne veut plus retourner a Marmelade ....Il a prefere le plan de Laurent Gbagbo...
Le pouvoir est doux mais il a un prix ,,Preval semble pres a payer ce prix ...Finir come presque tous ses predecesseur..., comme JC DUVALIER ET JEAN B ARISTIDE......
Selon le senateur Yvel Chery RENE PREVAL aurait prefere d etre Allende au lieu de partir paisiblement le 7 fevrier prochain ....Comme il nous a avoue il n' ecoute pa la radio , ne lit pas les journaux c'est peut etre ces manquemants ki fe yon gwo pawol konsa soti nan bouch li .....En plus de tout cela dans un un autre discours hier soir peut etre l'ancien frere jumeau d Aristide a declare :" les juges du plus grand tribunal du pays sont presque tous inconstitutionel...
Selon lui il est la constituion ! Le petit salle up de Marmelade ne veut plus retourner a Marmelade ....Il a prefere le plan de Laurent Gbagbo...
Le pouvoir est doux mais il a un prix ,,Preval semble pres a payer ce prix ...Finir come presque tous ses predecesseur..., comme JC DUVALIER ET JEAN B ARISTIDE......
kakakok- Super Star
-
Opinion politique : Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites,mais je défendrai jusqu’à la mort votre droit à le dire"
Loisirs : DEMOCRATE DU CENTRE GAUCHE !
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Vision politique , NOE DES TEMPS MODERNES !
Re: LE POUX VOIR EST SI DOUX ..JE PREFERE D ETRE ALLENDE OU LIEU DE LE QUITTER...
Ne vous en faites pas, j'ai tellement ri en lisant la blague du bébé.
Je disais dans une autre vie que cela prendrait une revue satirique en Haiti pour aider les politiciens à se discipliner tout en ne se prenant pas trop au sérieux.
Il ne faut pas essayer de comprendre. La lumière vous jaillira. Remarquez la nuance, je n'ai pas dit d'elle-même. (lol) Pa enkyete w, gen neg k'ap ri lan moustach ak bab.
Je parlais de la pyrotechnie...
Continuez à écrire des passages aussi amusants que vos tentatives de suicide manquées.
Je disais dans une autre vie que cela prendrait une revue satirique en Haiti pour aider les politiciens à se discipliner tout en ne se prenant pas trop au sérieux.
Il ne faut pas essayer de comprendre. La lumière vous jaillira. Remarquez la nuance, je n'ai pas dit d'elle-même. (lol) Pa enkyete w, gen neg k'ap ri lan moustach ak bab.
Je parlais de la pyrotechnie...
Continuez à écrire des passages aussi amusants que vos tentatives de suicide manquées.
Dernière édition par martine la tourmente le Mar 28 Déc 2010 - 19:26, édité 2 fois
ainsi ne soit-il- Super Star
-
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène
Re: LE POUX VOIR EST SI DOUX ..JE PREFERE D ETRE ALLENDE OU LIEU DE LE QUITTER...
K.H.L a écrit:Ben voila kakakok
… Non a l'exil pour aucun haitien..ca c'est raisonnable.
Même Cedras peut revenir.. Quant A Duvalier, je n'ai pas de problème qu'il revienne. Il est en Exil depuis 26 ans, il est tant de revenir chez lui. Aristide peut aussi revenir… J'ai un principe aucun haitien ne doit être exile… ce principe ne doit souffrir d'aucune exception…
Dans la nouvelle constitution, il faut une disposition qui prévoit le vote d'une loi d'amnistie…
Mon ami je suis en exil , tu l'es aussi en plus de tout cela il a eu un interdiction d'enter pour nous ...La facon dont ils dirigent le pays il nous dit rester la bas....En attendant l'existence d'instritution solide dans notre pays L'EXIL RESTE LE PLUS GROS CHATIMENT INFLIGE A CERTAIN GROS FONCTIONAIRE QUI NE SONT QUE DES ASSASSINS EN LIBERTES ET DES INNOSANGS AUX MAINS SALES ! MON AMI MWEN REFUSE MENM JAN AK JOEL DECLARE VIVE IMPUNITE !
e chef de l'Etat haïtien, René Préval, affiche son opposition à la formation d'un gouvernement de transition après le 7 février 2011. Il se dit déterminé à conserver le fauteuil présidentiel jusqu'au 14 mai afin de favoriser l'aboutissement du processus électoral.
Toutes les options sont rejetées par le président Préval qui se considère comme la seule voie légale et constitutionnelle. Il soutient que les juges de la Cour de Cassation n'ont pas été nommés suivant les prescrits de la constitution. Un seul juge a été nommé par un chef d'Etat élu, fait-il remarquer.
Cet argumentaire est rejeté par l'ex président Boniface Alexandre. Il explique que les présidents provisoires provenant de la Cour de Cassation sont des chefs d'Etat constitutionnel selon l'article 149 de la loi mère. Les nominations réalisées par un président constitutionnel sont conformes martèle M. Alexandre qui avait mis à la retraite trois juges de la Cour de Cassation impliqués dans l'affaire Simeus. Il rappelle que les deux autres juges mis à la retraite avaient formulé eux même la demande.
kakakok- Super Star
-
Opinion politique : Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites,mais je défendrai jusqu’à la mort votre droit à le dire"
Feuille de personnage
Kakakok
j'etais en Haiti, il y a quatre mois.. je ne suis pas en Exil.. mon ami
grandzo di- Super Star
-
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes
K.H.L a écrit:Kakakok
Je ne sais pas votre age !Permettez moi de vous dire...vous vous mentez....J etais en Haiti au mois de Janvier pour les funerailles de ma mere....Je pourrais dire clendestinement...Fason neg yo dirije peyi a ..Preske nou tout kap viv a letranje se exile nou ye ....Konstitisyon kont nou ! leta Aysyen kont nou ! Pep Aysyen kont nou !Pwop fanmy nou kont nou !
Denye fwa mwen te Ayiti avan tranbleman de te ...nan ti sto ki nan ti epot ente iben an ..Lo yon jenn ti fanm ki tap vann la remake se yon diaspora mwen ye ...kenbe tet ou byen ..LI VANN MWEN YON TI SACHE DLO POU 50 GOUD...
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
Nou pran repons BONIFACE ALEXANDRE lan o serye?
Ki sa pou l ta reponn?
CHAMBLAIN te konnen l a labri,apre KASASYON ALEXANDRE lan te kase kondanasyon l lan;pawòl PREVAL yo remete tout bagay an kesyon.
POUTCHIS yo gen chans yo kontwole RADYO yo toujou,si se pa t sa ,yo tout ta vole gagè deja.
Ki sa pou l ta reponn?
CHAMBLAIN te konnen l a labri,apre KASASYON ALEXANDRE lan te kase kondanasyon l lan;pawòl PREVAL yo remete tout bagay an kesyon.
POUTCHIS yo gen chans yo kontwole RADYO yo toujou,si se pa t sa ,yo tout ta vole gagè deja.
Joel- Super Star
-
Loisirs : Histoire
Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote
Joel a écrit:Nou pran repons BONIFACE ALEXANDRE lan o serye?
Ki sa pou l ta reponn?
Ton cas est delicat ...et cela fait pitie..,,Joel tu parles toujours de coup d 'etat....Pour ton information il n a jamais , jamais eu de coup d etat en Haiti ,,,sinon des petites revolutions de palais , de petites corrections democratiques , et de petites sorties honorables pour des president a sa saint et drogue dealer.....
Se sa a menm nap peye la.....Si Cedras te GREENN NAN BOUDA L TI FIZIYE aRISTIDE AK PREVAL PEYI DAYITI PATA NAN TOUT KK SA YO JODYA ....aVRIL TE FISIYE CEDRAS ET AINSI DE SUITE PEYI A TAP CLEAN
MWEN KWE TOUT SAK KI PASE NAN PEYI A GENYEN MOUN KI RESPONSAB POU LI ...YO FET POU RESEVWA SALE YO, CEDRAS RESEVWA SALE LI ..ARISTIDE RESEVWA SALE LI , LEON MANUS , JOUNEN JODYA PREVAL DWE ALE TOUCHE TOU !
ATTENTION :"CHAMBLAIN te konnen l a labri,apre KASASYON ALEXANDRE lan te kase kondanasyon l lan;pawòl PREVAL yo remete tout bagay an kesyon. CHAMBLAIN SE VAGABON ..LI PWAN YON TI PWIZON POU LOT EKZAKSYON LI TE FE ....MEN LI MERITE DE LA PATRIE ...LI TE RISKE VIE LI POU TE DEBARASE PEYI DE YON LOT VAKABON KI TE DANJERE PASE LI !YON LOT MACHANN DROG KI TE PI PISAN PASE L ....DE YON LOT A SA SAINT EN LIBERTE KI PANKO JANM ALE NAN PRIZON !
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
grandzo di- Super Star
-
Feuille de personnage
LOL>>KAKAKOK…. ME FAIT RIRE… A chaque fois qu'il dit sall up.. je suis mort de rire.. lollllll Kakakok est aussi fort que languichatre..
grandzo di- Super Star
-
Feuille de personnage
Joel a écrit:K.H.L a écrit:Marc, Non A l'exil.. On devrait creer un collectif qui dit non A L'EXIL.
Cette armée ne descendait pas de l'armée de 1804.L'armée de 1804 était une armée populaire;l'armée dissoute en 1994 était à la solde de l'étranger.
Ce sont ceux qui l'avaient formé ,qui avaient aidé à la disbandre.
Il y avait des officiers honorables ,mais ils étaient trop peux.
]size=24]C'est triste de reentendendre la voix sacree de ce petit demagogue qui nous conduit et accompagne jusqu a Jean B Aristide ....Mais Joel ou etiez quand Aristide et Preval ont embarque Leon Manus pour L exil ??????? Vous etiez a la salle d'en Haut...en francais mais en anglais c'est salle u[/size]p !
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
Allez, calmons-nous. (lol) L'algébriste n'a pas du tout l'air de quelqu'un qui revient des funérailles de sa mère. Sous un gouvernement coquin, à Dieu ne plaise, la consigne générale serait fusillades, noyades et pendaisons.
Noé, le noyé (lire soaked) continue à défendre l'indéfendable. Décidément, quelque chose ne va pas. Combien de fois vous ai-je dit de ne pas blâmer notre zulu national pour le départ en exil de plusieurs jeunes militants lavalassiens durant son mandat? Dites-vous au moins que leurs vies ont été épargnées. Vous ignorez sans doute bien des choses sur ces jeunes hommes. JBA ne leur avait rien caché sur le danger qui les menaçait en Haïti. Après avoir écouté le témoignage d'un d'entre eux, j'avais compris que l'exil était une meilleure décision en ce qui les concerne. Sinon les espions payés par les Américains s'en seraient chargés...
Vous êtes-vous jamais demandé pourquoi ces jeunes hommes vivent en exil pendant que des bandits continuent à circuler impunément dans le pays?
Mon cher, vous parlez comme un san manman. Rêvez-vous à une guerre civile en Ayiti? Le séisme n'a-t-il pas fait assez de morts et d'estropiés à votre avis?
Ne vous plaignez pas pour cinquante gourdes qu'une pauvre revendeuse a réussi à vous soutirer, radin. Vous auriez pu vous faire braquer, non?
Eske se gèp li manje ou byen eske se gèp ki pike'l? Est-ce qu'il a perdu la raison?
Noé, le noyé (lire soaked) continue à défendre l'indéfendable. Décidément, quelque chose ne va pas. Combien de fois vous ai-je dit de ne pas blâmer notre zulu national pour le départ en exil de plusieurs jeunes militants lavalassiens durant son mandat? Dites-vous au moins que leurs vies ont été épargnées. Vous ignorez sans doute bien des choses sur ces jeunes hommes. JBA ne leur avait rien caché sur le danger qui les menaçait en Haïti. Après avoir écouté le témoignage d'un d'entre eux, j'avais compris que l'exil était une meilleure décision en ce qui les concerne. Sinon les espions payés par les Américains s'en seraient chargés...
Vous êtes-vous jamais demandé pourquoi ces jeunes hommes vivent en exil pendant que des bandits continuent à circuler impunément dans le pays?
Mon cher, vous parlez comme un san manman. Rêvez-vous à une guerre civile en Ayiti? Le séisme n'a-t-il pas fait assez de morts et d'estropiés à votre avis?
Ne vous plaignez pas pour cinquante gourdes qu'une pauvre revendeuse a réussi à vous soutirer, radin. Vous auriez pu vous faire braquer, non?
Eske se gèp li manje ou byen eske se gèp ki pike'l? Est-ce qu'il a perdu la raison?
-
Feuille de personnage
Bon sa nostalgique FADH yo vle di nan Video sa?mwen wè mascarade saa deja sou face book sa li vle di menm.Genyen yon ti servo zandolit ki di Ke Cedras est un grand General.Komsi grand general vle di yon tret .yon engra. yon restavek.yon inidisipline.Ki la gè Cedras te genyen menm ki fè li se yon Grand General la?Poukisa lè marine yo debake ni li ni Biamby foure ke yo anba vant yo menm yo kout fisi yo pa tire.Poukisa li pat mouri tankou Admiral killick?lè pou Charles Oscar sa yo fè masak sou yon pep san defans yon fò men fout lè etranje ap antre nan peyi ou pa janm tande yo ki ap goumen.ki donk ki lakyel de FADH nostaljik tankou Kakakok ap vinn pale nou la.O mwen Charlemagne Peralte te montre li se yon militè men se pa Cedras ki te lwe kay li a moun ki vinn chase l nan peyil .Se pa Aristide ki te chef Cedras se te bourik chaje ya.li te obeyi lod ke bourique la ta ba li:"Faites votre devoir."mwen ta renmen wè yon anbasadè etranje ta di General Butler ou Collin powell :"faites votre devoir" pou wè sa ki ta pasel.Se sak fè nou mal konsa nou ba tout chen mete kalson.
Dernière édition par Le gros roseau le Mar 28 Déc 2010 - 23:59, édité 1 fois
Le gros roseau- Super Star
-
Loisirs : sport ,internet,stock market
Le gros roseau a écrit:Bon sa nostalgique FADH yo vle di nan Video sa?mwen wè mascarade saa deja sou face book sa li vle di menm.Genyen yon ti servo zandolit ki di Ke Cedras est un grand General.Komsi grand general vle di yon tret .yon engra. yon restavek.yon inidisipline.Ki la gè Cedras te genyen menm ki fè li se yon Grand General la?Poukisa lè marine yo debake ni li ni Biamby foure ke yo anba vant yo menm yo kout fisi yo pa tire.Poukisa li pat mouri tankou Admiral killick?lè pou Charles Oscar sa yo fè masak sou yon pep san defans yon fò men fout lè etranje ap antre nan peyi ou pa janm tande yo ki ap goumen.ki donk ki lakyel de FADH nostaljik tankou Kakakok ap vinn pale nou la.O mwen Charlemagne Peralte te montre li se yon militè men se pa Cedras ki te lwe kay li a moun ki vinn chase l nan peyil .
Non vye frere nostajilk la se vwa Mano Charlemagne , se la tristesse de cette chanson...Sa yo raple m le bon vyeu tan,,,des annees 80,,,et debuts des annees 90......
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
te janm genyen bon vye tan an ayiti?se pa lè ayisyen ta vinn mouri sou plaj Florida tankou se bet ki ap fwi yon di fe ke w rele le bon vieux temps.Si w tap souse yon ti zo bò tab ti bonnonm lan sa pa vle di se te le bon vye tan.Mwen ale an ayiti an 1980 mwen blije kouri apre twa jou tan mwen te wè ke peyi saa se degringole li tap degringole.Moun ap mande nan tout la ri.se depi lè sa Port-au-prince te komanse vinn pi sal.Ri O cap te finn krase.Prisonye Politik tap manje po patat nan Fort Dimanch ak men yo plen kk.Kom ou di se 50 lane ou genyen ou pa konnen vre lè ayiti te genyen yon moman ki te reyelman bon.se ant 1947 e 1955 apre sa depi lè saa se back nap fè back .
-
Wouaw! kèt! sa grave nèt pou yon nèg ap pale de bon vieux temps des années 80 et 90. Mwen itou, m'te an Ayiti apre JCD te tonbe. Te gen yon dyare ki pran'm tèlman mwen te pran sezisman lè m'te pran la ri PAP. Ti moun, gran moun, tout ap mande. Sa ki te fè'm malad la, se lè m'te wè yon madan ak tetel yo frenk sot koupe lopital lan gran la ri ak yon ti fiyèt 6 ane. Yo te chita la, chak moun ki pase bay yo sa yo kabl. Sèl sa ki te pozitif, se foul ki te rasanble k'ap pale ak madanm la.
Sa vrèman endesan pou lan jan de diskisyon konsa, lan kontèks jodi a, pou nèg regrèt zo li t'ap souse. Se pou di ki sa w t'ap fè an Ayiti ki pèmèt w ap pale de bon vieux temps.
Han! misye nul à chier. Se yon nèg dejwe. Poivrot!
Sa vrèman endesan pou lan jan de diskisyon konsa, lan kontèks jodi a, pou nèg regrèt zo li t'ap souse. Se pou di ki sa w t'ap fè an Ayiti ki pèmèt w ap pale de bon vieux temps.
-
Feuille de personnage
Haiti nostalgie même les plus de 30 ans ne connaissent pas.
grandzo di- Super Star
-
Feuille de personnage
martine la tourmente a écrit:Wouaw! kèt! sa grave nèt pou yon nèg ap pale de bon vieux temps des années 80 et 90. Mwen itou, m'te an Ayiti apre JCD te tonbe. Te gen yon dyare ki pran'm tèlman mwen te pran sezisman lè m'te pran la ri PAP. Ti moun, gran moun, tout ap mande. Sa ki te fè'm malad la, se lè m'te wè yon madan ak tetel yo frenk sot koupe lopital lan gran la ri ak yon ti fiyèt 6 ane. Yo te chita la, chak moun ki pase bay yo sa yo kabl. Sèl sa ki te pozitif, se foul ki te rasanble k'ap pale ak madanm la.
Mesye dame ou neutre banm van ! Sispann demagoji ! IL faut foutre me laisser dans mon contexte ..On a tendence a tout politiser ..Nous avions tous nos bon vieux temps ..L'homme du corps des transmission a eu les tiennes tout .... Il l a dit lui meme je suis au debut de ma cinquantaine ..Fin des annees 70 , la concacaf en Haiti etait un bon vieux temps pour moi...74 l'annee de notre premiere partipartion dans la coupe du d Allemagne etait un bon vieux temps pour moi...
78 79 le bon vieux temps pour imposer Alexendre Le rouge ,Debut des 80 annees de nos classes terminales de nos prises de consciences , preparation du dechoucage , engagement dans la formation de la jeunesse , la FENEH ...J ai eu mes beau vieux au milieu de la misere....Comment oublier les preparation , les discours de l'epoque pou recevoir LEOPAUL CEDAR S AU CAP-HAITIEN....
MERCI CHERS AMIS HYPOCRITE VOS JUPONS SONT TOUS BLANCS ! SALL UP VOUS N'AVIEZ PAS EU VOS BON VIEUX TEMPS....LA PETITE HISTOIRE PA JANM MANTI EN DISANT :"SE BEAU CORPS AK SOLDAT KI TE GENYEN PLIS FANM NAN PEYI A ?????? CELUI QUI N'EST pas COUPABLE >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL :affraid:
Dernière édition par kakakok le Mer 29 Déc 2010 - 13:26, édité 1 fois
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
lollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lollllllllll
lollllllllll
grandzo di- Super Star
-
Feuille de personnage
kakakok
Ki jan w jije eta yon peyi ?eske se pase nou te ale nan yon koup di mond ki fè se te yon bon vye tan tandiske ayisyen tap pran kanntè pou yo refijye yo tout kote ke se swa nan dominikani, an floride, ou byen an dominikani ou pa te janm gade kann amè, se sou Jean claude duvalier wi gouvenman an te konn vann ayisyen kom esklav pou yo al koupe kann an dominikani.Konbyen to analfabetisme la te ye. kombyen to mortalite enfantile la te ye. kombyen to chomaj la te ye.kombyen ti moun ki pat ka ale lekol?kombyen ki pat ka rantre nan iniversite paske yo pat genyen parenn ou byen pat genyen ase plas nan sa nou rele fakilte yo.?
mwen toujou wè ayisyen ap montre yon vye video ki montre ayiti nan ane 40 yo.kote kek vye machine ap kouri nan Port-au-prince ki pat ko genyen menm 100000 moun ladann a lepok.kom pou ta di ke se te yon vil modern.Mwen fet an 1940 jiska 1953 lè magloire te komanse travay urbanism nan vil la moun o Cap se bò lan mè anpil nan yo te kon al kaka. se dlo pwi ki tou pre latrine ke yo te konn sèvi.ti moun tap mouri ak tetanos, gran moun ap mouri ak tiberkiloz ak malarya pyan tap devore pye ayisyen.Mwen rantre Port-au-puirnce an 1949 a pa bor bisantenè tout bò Portail,Saint Joseph, tet bef, rive jis la saline se te kote ki te repiyan.Bò Fort Saint Claire,Portail leogane se pa pale,monte sou bel aire se menm salete yo.nan morne a turf fatra nan tout la ri.ki lè te genyen bon vye tan saa/Wi genyen kek boujwa ki tap viv de import export ki te genyen kek vye machine , wi te genyen kek anploye leta gwo manjè ki tap viv byen men majorite ayisyen te toujou nan deche nwa. peyisan te toujou iyoran yo pat janm jwen servis de leta. wi pat ko genyen grangou kloroks la paske lè sa se te a pe prè 3 milyon ayisyen ki te genyen.bagay yo vinn pi mal jodya paske se 10 milyon ki genyen epi nou pa pwodwi anyen ankò.Men sa pa vle di nan ane 40 yo pat genyen misè an ayiti. mwen sonje nan ane diran 2 emem gè mondyal menm savon moun pat ka jwen an ayiti pou yo lave rad yo.mwen pa kwè laj moyen ayisyen te depase 45 lane.fok ti boujwa ki vle dedwane milatris la sispann ba moun manti.ayiti te genyen menm misè diran rey Vincent ak lescot.poukisa tout peyisan sa yo te ale kiba ak an dominikani jis Trujillo te massakre anpil nan yo si ayiti se te yon paradi?Lè nou pa konn sa ki ki te genyen lontan poukisa nou pa kite moun ki te la di nou ki jan sa te ye?Yon peyi menm pou moun kk se te yon pwoblem mwen pa beswen di w pou te jwen swen sante epi yon paket inkonsyan ap di w ke ayiti te genyen yon bon vye tan.yo bliye se depi o devi ane 60 ke ayisyen komanse kite peyi ya an mas pou yo ale o Zeta Zuni, an afrik ,bahamas ou byen an dominikani."L'homme du Service des tranmissions a eu les siennes aussi"Ki lè?se lem te pase kek tan o Zeta Zuni selman mwen te ka di ke mwen te genyen yon ti bou tan miyò.ki jan pou byen lè tout fanmi ap manje vach anraje fok ou se yon inkonsyan selman pou wap gade Lumanne casimir ki ap mouri ak tuberculose nan fort saint claire sou yon nat epi gouvenman pa fè yon moyen pou edel al Sanatorium.Fok ou inkonsyan selman pou wap gade ti moun ki ap mouri ak malnutrityon 'fanm ki ap mouri nan akouchman nan morn paske pa genyen doktè ki pou fè yo cesaryenn,fok ou inkonsyan selman pou ap gade abitan ki ap ranny ak yon dan fè mal; epi yo pa ka rantre la vill al wè yon dantist epi pou di sa se bon vye tan.Moun yo pankò genyen 40 lane tout dan nan bouch yo finn rache ,anpil nan yo aveg mwen sonje gran gran papam te aveg a koz de yon katarak ki te nan 2 grenn je l epi li pa te ka ale kiba poul ta jwen bon doktè epi pou yon moun ap palem de bon vye tan nan ane 40 yo?
Ki jan w jije eta yon peyi ?eske se pase nou te ale nan yon koup di mond ki fè se te yon bon vye tan tandiske ayisyen tap pran kanntè pou yo refijye yo tout kote ke se swa nan dominikani, an floride, ou byen an dominikani ou pa te janm gade kann amè, se sou Jean claude duvalier wi gouvenman an te konn vann ayisyen kom esklav pou yo al koupe kann an dominikani.Konbyen to analfabetisme la te ye. kombyen to mortalite enfantile la te ye. kombyen to chomaj la te ye.kombyen ti moun ki pat ka ale lekol?kombyen ki pat ka rantre nan iniversite paske yo pat genyen parenn ou byen pat genyen ase plas nan sa nou rele fakilte yo.?
mwen toujou wè ayisyen ap montre yon vye video ki montre ayiti nan ane 40 yo.kote kek vye machine ap kouri nan Port-au-prince ki pat ko genyen menm 100000 moun ladann a lepok.kom pou ta di ke se te yon vil modern.Mwen fet an 1940 jiska 1953 lè magloire te komanse travay urbanism nan vil la moun o Cap se bò lan mè anpil nan yo te kon al kaka. se dlo pwi ki tou pre latrine ke yo te konn sèvi.ti moun tap mouri ak tetanos, gran moun ap mouri ak tiberkiloz ak malarya pyan tap devore pye ayisyen.Mwen rantre Port-au-puirnce an 1949 a pa bor bisantenè tout bò Portail,Saint Joseph, tet bef, rive jis la saline se te kote ki te repiyan.Bò Fort Saint Claire,Portail leogane se pa pale,monte sou bel aire se menm salete yo.nan morne a turf fatra nan tout la ri.ki lè te genyen bon vye tan saa/Wi genyen kek boujwa ki tap viv de import export ki te genyen kek vye machine , wi te genyen kek anploye leta gwo manjè ki tap viv byen men majorite ayisyen te toujou nan deche nwa. peyisan te toujou iyoran yo pat janm jwen servis de leta. wi pat ko genyen grangou kloroks la paske lè sa se te a pe prè 3 milyon ayisyen ki te genyen.bagay yo vinn pi mal jodya paske se 10 milyon ki genyen epi nou pa pwodwi anyen ankò.Men sa pa vle di nan ane 40 yo pat genyen misè an ayiti. mwen sonje nan ane diran 2 emem gè mondyal menm savon moun pat ka jwen an ayiti pou yo lave rad yo.mwen pa kwè laj moyen ayisyen te depase 45 lane.fok ti boujwa ki vle dedwane milatris la sispann ba moun manti.ayiti te genyen menm misè diran rey Vincent ak lescot.poukisa tout peyisan sa yo te ale kiba ak an dominikani jis Trujillo te massakre anpil nan yo si ayiti se te yon paradi?Lè nou pa konn sa ki ki te genyen lontan poukisa nou pa kite moun ki te la di nou ki jan sa te ye?Yon peyi menm pou moun kk se te yon pwoblem mwen pa beswen di w pou te jwen swen sante epi yon paket inkonsyan ap di w ke ayiti te genyen yon bon vye tan.yo bliye se depi o devi ane 60 ke ayisyen komanse kite peyi ya an mas pou yo ale o Zeta Zuni, an afrik ,bahamas ou byen an dominikani."L'homme du Service des tranmissions a eu les siennes aussi"Ki lè?se lem te pase kek tan o Zeta Zuni selman mwen te ka di ke mwen te genyen yon ti bou tan miyò.ki jan pou byen lè tout fanmi ap manje vach anraje fok ou se yon inkonsyan selman pou wap gade Lumanne casimir ki ap mouri ak tuberculose nan fort saint claire sou yon nat epi gouvenman pa fè yon moyen pou edel al Sanatorium.Fok ou inkonsyan selman pou wap gade ti moun ki ap mouri ak malnutrityon 'fanm ki ap mouri nan akouchman nan morn paske pa genyen doktè ki pou fè yo cesaryenn,fok ou inkonsyan selman pou ap gade abitan ki ap ranny ak yon dan fè mal; epi yo pa ka rantre la vill al wè yon dantist epi pou di sa se bon vye tan.Moun yo pankò genyen 40 lane tout dan nan bouch yo finn rache ,anpil nan yo aveg mwen sonje gran gran papam te aveg a koz de yon katarak ki te nan 2 grenn je l epi li pa te ka ale kiba poul ta jwen bon doktè epi pou yon moun ap palem de bon vye tan nan ane 40 yo?
Dernière édition par Le gros roseau le Mer 29 Déc 2010 - 11:31, édité 1 fois
-
Oui Haiti etait pauvre oui nan vil la moun o Cap se bò lan mè anpil nan yo te kon al kaka
Mais ce n'est pas le problème…
J'aurais préféré vivre 100000 fois A cette période que dans cette Haiti-poubelle d'aujourd'hui.
grandzo di- Super Star
-
Feuille de personnage
poukisa w panse tout ayisyen sa yo te ale kiba ak an dominikani si ayiti se te yon paradi.site m ki to mortalite enfantil la te ye , sitem ki to analfabetisme lan te ye? site ki laj moyen ayisyen te konn viv?Ou pa ka montre m yon ti katye nan kapital la epi pou dim se konsa tout ayiti te ye .se fout manti.moun Fort saint claire , Portail leogane, Portail Saint Joseph, la saline .bel -aire, Saint martin.morn a truf te toujou nan misè e nan salte mwen pa beswen pale de kote tankou la fosette, Raboteau, Ste helène e nan morn nan peyi ya.Bon mwen pap esite pou di ke malgre grangou kloroks ki genyen jodya genyen mwens misè an ayiti jodya ke nan ane 40 yo. poukisa se paske pa genyen yon fanmi ayisyenn ki pa genyen yon manb nan dyaspora ki ka pote yo sekou an ka de detress.Si na p fè pwoportyon fok nou rekonet konparativman ak popilayton ki genyen jodya moun ki ta nan misè nan ane 40 te soufri plis.Mwen sonje se pafwa 24 è de tan pou te soti o Cap pou rantre port-au-prince se chak mwa ou tande yon paket moun mouri nan aksidan kamyon nan mòn pilboro.Mezanmi banm vanm pou mwen ale la gonave tande.
-
Le gros roseau a écrit:poukisa w panse tout ayisyen sa yo te ale kiba ak an dominikani si ayiti se te yon paradi.site m ki to mortalite enfantil la te ye , sitem ki to analfabetisme lan te ye? site ki laj moyen ayisyen te konn viv?Ou pa ka montre m yon ti katye nan kapital la epi pou dim se konsa tout ayiti te ye .se fout manti.moun Fort saint claire , Portail leogane, Portail Saint Joseph, la saline .bel -aire, Saint martin.morn a truf te toujou nan misè e nan salte mwen pa beswen pale de kote tankou la fosette, Raboteau, Ste helène e nan morn nan peyi ya.Bon mwen pap esite pou di ke malgre grangou kloroks ki genyen jodya genyen mwens misè an ayiti jodya ke nan ane 40 yo. poukisa se paske pa genyen yon fanmi ayisyenn ki pa genyen yon manb nan dyaspora ki ka pote yo sekou an ka de detress.Si na p fè pwoportyon fok nou rekonet konparativman ak popilayton ki genyen jodya moun ki ta nan misè nan ane 40 te soufri plis.Mwen sonje se pafwa 24 è de tan pou te soti o Cap pou rantre port-au-prince se chak mwa ou tande yon paket moun mouri nan aksidan kamyon nan mòn pilboro.Mezanmi banm vanm pou mwen ale la gonave tande.
Mon ami tu fais cela par Malice Je te parle de mon vieux temps a moi comme Marc le Canard dien pourrait dire !Je ne comparais pas les generations ! Votre temps avec mon temps !
78 79 le bon vieux temps pour imposer Alexendre Le rouge ,Debut des 80 annees de nos classes terminales de nos prises de consciences , preparation du dechoucage , engagement dans la formation de la jeunesse , la FENEH ...J ai eu mes beau vieux au milieu de la misere....Comment oublier les preparation , les discours de l'epoque pou recevoir LEOPAUL CEDAR S AU CAP-HAITIEN....
MERCI CHERS AMIS HYPOCRITE VOS JUPONS SONT TOUS BLANCS ! SALL UP VOUS N'AVIEZ PAS EU VOS BON VIEUX TEMPS....LA PETITE HISTOIRE PA JANM MANTI EN DISANT :"SE BEAU CORPS AK SOLDAT KI TE GENYEN PLIS FANM NAN PEYI A ?????? CELUI QUI N'EST pas COUPABLE >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
kakakok- Super Star
-
Feuille de personnage
kakkaok
Genyen yon diferans ant "mon bon vieux temps" et "le bon vieux temps ">ou konnen byen menm nan lanfè genyen moun pa ki ap byen mennen eske sa vle di tout moun ki nan lan fè ap byen mennen?map repete l ankò si w tap byen mennen sa pa vle di ke se te le bon vieux temps pou tout moun.
Genyen yon diferans ant "mon bon vieux temps" et "le bon vieux temps ">ou konnen byen menm nan lanfè genyen moun pa ki ap byen mennen eske sa vle di tout moun ki nan lan fè ap byen mennen?map repete l ankò si w tap byen mennen sa pa vle di ke se te le bon vieux temps pou tout moun.
-
Kote pwoblem lan???
Ke yo allende mouche???
Ke yo allende mouche???
Invité- Invité
Page 2 sur 2 • 1, 2