Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti


Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -28%
Brandt LVE127J – Lave-vaisselle encastrable 12 ...
Voir le deal
279.99 €

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

+9
Rico
revelation
Thunder
alex jacques
Sasaye
Rodlam Sans Malice
Joel
gwotoro
piporiko
13 participants

Page 4 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  piporiko Lun 16 Juil 2007 - 11:21

Rappel du premier message :

L'ASSASSIN GUY PHILLIPE VIENT D'ETRE ARRETE AUX CAYES.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas


Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Ven 20 Juil 2007 - 11:24

Sans Mlaice ekri :

lè mwen ekri sou forum isit la mwen pale de yon fason jeneral genyen de fwa se sa yon moun ekri ou byen li te ekri ki fè mwen ekri sa mwen ekri pou mwen montre kontradiktyon ki genyen ka anpil moun.Ou di yon lè mwen se admiratè dessalines yon lot lè mwen se admiratè Clinton mwen pa wè oken kontradiktyon nan sa paske tou de moun sa yo se moun ki ap lite pou pep ;pou richess peyi yo separe ant tout pitit peyi yo.Mwen se ayisyen dorijinn se normal pou m admire Desssalines ki te retire gran gran paran mwen yo nan esklavaj men sa pa anpeche ke mwen admire Bill Clinton tou ki se presidan peyi dadoptyon mwen.

Wou pran sa mwen ekri-a mal, fòk wou aprann pale daki. Mwen pale an jeneral men se pa ak wou dirèkteman.

Lè mwen di "resite kantik Clinton-lan" sa vle di yo te konn rele viv "papa le blan" an 1994 ki te vini dechouke militè san vizyon ki te pran pouvwa an gwo ponyèt. yo te siyen envazyon peyi-a pa yon lame etranje. Sa vle di tout mwayen te bon pou chase asasen ak dilè dwòg nan moman sa-a.

Lè mwen di "resite kansik Dessalines" sa vle di ke kounyea yo rele "papa le blan" sa-a kolon, men yo bliye si tout mwayen te bon pou dechouke tout dwòg dilè, vòlè ak asasen.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Ven 20 Juil 2007 - 11:38

Bon ! nou pa wè ke aristidis yo pa choute sou minista ankò, nou pa wè yo bliye zak yo di minista te konn fè sou pòv? Nou pa wè se priye y'ap priye kounyea pou minista fizye tout GNBis ki te fè yo pèdi bout bannann yo?

Kata ke bann rara-a bay lajounen, se pa li toujou li bay apre minwi.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Marc-Henry Ven 20 Juil 2007 - 11:59

Révélation

Vous conviendriez avec moi qu'il faut que ça change, qu’il faut que les élus et le gouvernement assument leurs responsabilités et soient prêts à gouverner la république d’Haïti suivant les lois de la république.Il faut certainement casser l'image actuelle d'Haïti. Une image qui confirme que les autorités haïtiennes sont incapables de diriger sans l'aide des étrangers. Il est temps que la république revienne sur terre, sur la terre de Dessalines, de Pétion, de Toussaint et de Christophe et que les autorités prennent ce pays à bras le corps et qu'elles commencent à assumer avec rigueur leurs responsabilités politiques, judiciaires, financières et institutionnelles. C'est essentiel pour que le pays grandisse et pour qu'il devienne mature politiquement et militairement. Autrement, il va falloir dire au monde entier avec franchise que nous les haïtiens, nous ne sommes pas capables de nous diriger et d'administrer notre pays.




NB: Ce n'est pas une question de nationaliste mais une question d'imputabilité étatique.
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Sasaye Ven 20 Juil 2007 - 12:27

Revelasyon,

Antan ke sitwayen Ayisyen ki ap gade yon bann konpatriyot ki tounen esklav mantal, mwen gen dwa pose m kestyon kote yon moun yap chèche ye jodya.

Mwen pa lan lapolis, ni espyon, ni cheerleader Meriken. Ou pakab di m pou m konn kote tout ayisyen ye.

Mwen pa konnen Gi Filip ni annwa, ni anblan kidonk mwen pakapab bay okenn moun kinbe l pou mwen.
Si w bezwen, mwen pa bezwen l.

Wi mwen ta swete ke se lapolis ayisyen ki jwenn li e mennen l devan jij natirel li ki se yon ayisyen, pou yo jije l legalman, pou konstate si akizasyon ki kont li yo valid ou pa.

Mwen pap travay sou ka a, ni kom jandam, ni kom akizate, donk mwen pèsonelman pa gen oken prèv pou m bay.

Wi, li fè plis ke 2 zan lan peyi a, ni leta ayisyen, ni meriken pat jam al dèyè l, paske nou te lan yon sitiyasyon anomal, ranvesman, tranzisyon, etc..

Si kounye a meriken vle komanse yon jwèt kom si yo fèk aprann nèg la te lan biznis dwog, poukisa lajistis ayisyèn paka louvè je yo tou?

Mwen pa lan voye monte avèk ou. Santiman ayisyen m fwase non sèlman paske etranje yo ap repete sak ensiltan, men nèg sansantiman aksepte yon kondisyon restavèk vizavi kominote entanasyonal ki pèmet e ankouraje yo lan derespekte nasyon nou.

Si yon bann lidè lach e sankoutya siyen de move trete ki fout peyi a jenou, sitwayen peyi a dwe fè presyon pou chanje sa olye yo byen kontan epi ap karese pye blan an sou kou yo.

Mwenmem, si yon vwazen ta depase limit li pou antre lakay mwen, vinn di m kijan pou m dirije kay mwen, se ak zogrann li li tap kontre.

Wap pale de Dafou e de Bosnia.
Jenosyd la ap kontinye lan Dafou jisteman paske kominote entènasyonal lan pa gen ni enterè, ni konpasyon pou moun lan Dafou.

Bosnia poko ranje, paske kominote entènasyonal la te montre patipri kont mizilman yo e koze yon divisyon ki pap jam rezoud.

Ayiti pa lan mem panye ak peyi sa yo. Se yon peyi ki fè kominote entenasyonal la vale lang yo e ki montre ke nèg pa sa yo te konn ap fè moun konprann. Se dèt 1804 la yap touche toujou.

Mwenmem, mwen renmen peyi m e nanpwen oken Konze ki kab di m ke mwen se fo nasyonalis paske mwen pwoteste kont etranje kap vyole souvrènte peyi m.

Sak pa bon fèt pou chanje e fèt pou ranje. Ou paka di se konsa lap rete epi ou renmen l konsa.

Epi konklisyon w lan byen defini ki moun ou ye.
Mwen repete l se pou Gi Filip reponn lajistis ayisyen pou zak ke yo repwoché l.

Si meriken pran l pou dwog, yap anpeche lajistis ayisyèn fèt e enpinite ya a kontinye anpeche lajistis fèt an Ayiti.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  gloria Ven 20 Juil 2007 - 13:15

Sans autre commentaire que: QUI SERA LE PROCHAIN????!!!
Personne ne semble disposer de réponse à ces questions; toutefois, l'on croit que le "blanc" a son agenda et son timing pour agir. Il utilise ses pions à volonté et au besoin. C'est comme l'affaire des 300 "suisses" (esclaves) dans l'histoire de la Révolution haïtienne. On s'en débarrasse lorsqu'on en aura plus besoin. On s'en est servi comme des fusibles pour parer les chocs électrics. D'autres vont continuer à être exploités jusqu'à ce qu'on en aura plus besoin. C'est ça la leçon et on trouvera toujours quelqu'un (un imbécile) pour se prêter à ce jeu macabre où l'on sera jamais gagnant. Il y a forcément un prochain sur la liste. Une "grosse tête", comme on dit. Qui est-il ? on ne mettra sûrement pas longtemps à le savoir. Attendons voir !
Gloria

gloria
Modérateur
Modérateur

Féminin
Nombre de messages : 29
Localisation : Saint Hubert
Loisirs : Lecture et écriture
Date d'inscription : 27/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Relation d'aide

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Ven 20 Juil 2007 - 13:30

Mwen kwè ke tout patisipan la-a renmen peyi Dayiti, menm lè ke nou wè bagay yo sou ang diferan.

Si wou pa vle pou vwazen vinn ranmase fatra devan lakay wou, kisa w'ap fè ? ...w'ap ranmase'l wou menm. Ebyen se ape prè menm bagay la pou yon peyi tou. Nou konnen peyi Dayiti pa genyen mwayen pou konbat katèl dwòg nan peyi Dayiti. Nou pa wè tout operasyon BLTS ap fè nan peyi-a li oblije genyen swa minista oubyen DEA kòm bakòp ?

Fòk nou konprann mesye, ...se pa nou menm ki panse ke anvan ke moun te depanse lajan nan fize pou monte sou lalinn fòk pat genyen moun grangou sou latè anvan ? ...se pa nou menm ki panse ke anvan pou leta achte elikoptè, rada ak chaloup pou veye kot peyi-a fòk tout Ayisyen rich anvan ? ...se pa nou menm ki panse ke nenpòt polisye nou mete sou fwontyè-a ak yon revolvè 38 espesyal nan men'l ka konbat tout katèl ? ...se lè tout Ayisyen finn rich pou nou kòmanse achte tank pou defann peyi-a ?

Ebyen mesye...peyi-a poko rich pou nou ka kòmanse achte materyèl lojistik pou konbat ènmi pèp-la. Si blan-an ap prete nou militè ak elikoptè pou mennen operasyon, fòk yo genyen dwa tou, paske pa genyen "free breakfast". fòk nou konsanti an atandan ke nou rich.What a Face
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Ven 20 Juil 2007 - 13:38

gloria a écrit:Sans autre commentaire que: QUI SERA LE PROCHAIN????!!!
Personne ne semble disposer de réponse à ces questions; toutefois, l'on croit que le "blanc" a son agenda et son timing pour agir. Il utilise ses pions à volonté et au besoin. C'est comme l'affaire des 300 "suisses" (esclaves) dans l'histoire de la Révolution haïtienne. On s'en débarrasse lorsqu'on en aura plus besoin. On s'en est servi comme des fusibles pour parer les chocs électrics. D'autres vont continuer à être exploités jusqu'à ce qu'on en aura plus besoin. C'est ça la leçon et on trouvera toujours quelqu'un (un imbécile) pour se prêter à ce jeu macabre où l'on sera jamais gagnant. Il y a forcément un prochain sur la liste. Une "grosse tête", comme on dit. Qui est-il ? on ne mettra sûrement pas longtemps à le savoir. Attendons voir !
Gloria

An verite, tèt wou sou zepòl wou, tout moun ki genyen zanno kay òfèv yo, pito yo ta mete bab yo ala tranp. Avètisman sa-a valab pou tout sektè Lavalas kou GNBis.

N'ap tann, pinga genyen rèl non sèlman.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Sasaye Ven 20 Juil 2007 - 14:28

Thunder,
Si sa w di laa se an repons denye text mwen an, enbyen ou lan move adrès, paske sa w reponn yo pa bagay ke mwen ekri.
Map tou di w mwen pa jam fè apoloji pèsonn, mwen pa enterese lan politik patizann ni Gnb, ni Lavalas.
Ou pa jam wè mwen lan ni zen, ni dilatwa. Sèl sa m vle se wè ki jan peyi m ta kapab soti lan latrinn nan.

Gloria, tanpri mete sous "Qui sera le prochain?", paske mwen fèk sot li atik saa yon kote, men mwen pa sonje ki kote.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Marc-Henry Ven 20 Juil 2007 - 15:36

En effet, Thunder, fok nou koumanse nou-même ranmasse fratra nou, pou se pa vwasen ki fel pou nou. Fok nou ka asime responsabilite nou, fe proprete ke nou vle lan peyi sa . Se pa blanc ki pou fel pou nou. Fok nou travay pou ayisien ka respecte otorite an ayiti pou yo pa kite blan fe yon fe tintin.


Je ne connais pas Guy Philippe. Je ne l'ai jamais rencontré en personne. Je ne peux que l'observer de loin pour savoir qu'il est un sous-traitant au service d'un donner d’ordre. Cependant, je trouve la situation haïtienne très inquiétante au moment ou nous avons élu des responsables politiques pour faire respecter et appliquer les lois du pays et je constate que la tâche est encore difficile pour eux. Je m'inquiète pour la souveraineté nationale.

Je ne me rappelle plus celui qui a di : montrez-moi à pêcher au lieu de me donner un poisson à chaque fois que j'ai faim. Je crois c’est ce qu'il faut demander aux blancs, c'est de nous aider à équiper la PHN pour pouvoir arrêter les dealers haïtiens sur le territoire. Ainsi, la souveraineté d'Haïti sera respectée et la police haitienne assumera ses responsabilités.

Gloria

Je ne me pose même pas la question qui sera le prochain. Cependant, j'aimerais savoir quand la Police Haïtienne sera –t-elle en mesure de faire ce qui devra être fait sans l’aide des étrangers.


Dernière édition par le Ven 20 Juil 2007 - 16:49, édité 1 fois
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Rodlam Sans Malice Ven 20 Juil 2007 - 15:58

Thunder

nanpren moun ki di fok nou tann tout ayisyen rich pou nou genyen lame non.Men tout moun ki konnen sa ki yon lame e ki konnen wol yon lame konnen ke yon peyi ki pa genyen menm yon bon lopital ,yo peye ki pa ka ranmase fatra nan la ri. yon peyi ki pa genyen lambilans pou pote moun ki malad sekou, yon peyi kote si di fe pran nan port au-prince ou byen nan vil provens yo se leternel ki pou pote nou sekou e byen moun ki pa kite Charles osacer ki genyen lot ajenda nan tet yo ba yo manti konnen ke ayiti pou le moman pa ka genyen yon lame ki rele lame. Tout tach sa yo ke w dekri la se tach ke yon polis byen ekipe ka regle.Men definityon larousse pou mot "armée"ya "reunion d'un grand nombre de troupes sous les ordres d'un chef;Armée de l'air ,de mer ,aviation,marine militaire.Preval se kiba li blije ale pou l jwen swen ake ki ou pral achte porte avions; sous marin. bonbadier B-52 ,avyon supersonik stealth ,helikoptè pou fè la gè sa yo ti papa;(lol)ak de twa mang ke wap vann yo ?
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Marc-Henry Ven 20 Juil 2007 - 16:11

Une analyse juridique et politique du cas Guy Philippe

Introduction
Je me permets d’intervenir sur un sujet d’actualité qui maintient encore en haleine bon nombre de citoyens haïtiens. C’est l’opération menée à Bergeaud, aux Cayes, par la 'http:/www.infohaiti.net/Nouvelles/Accord_bilatral_obscur.htm%23_ftn1';][1][/url] accompagné par la section BLTS[2] de la Police Nationale d’Haïti.

Je pense qu’en effet, contrairement à ce que l’on pourrait penser, il s’agit d’une affaire d’une extrême importance pour le pays, et pas seulement pour la personne de Guy Philippe, citoyen haïtien. En qualité de citoyen haïtien, il peut se voir reprocher des faits qui doivent être soumis à la connaissance des tribunaux haïtiens.

Mon absence sur le terrain m’oblige à me fonder sur les sources de la presse parlée et écrite nationales et internationale, notamment les radios Kiskeya, Métropole, Signalfm ; les sites d’information en ligne, Alterpresse, Infohaiti ; les quotidiens Le Nouvelliste, Le Matin et le Miami Herald.


Je note que je n’ai ni de préférence, ni d’état d’âme. En tant que citoyen haïtien, je peux en toute liberté, commenter une situation aussi troublante, et encore plus, en étant averti sur les questions de droit.


Rappel des faits

Les sources d’information rapportent qu’une vaste opération de la DEA [avec des équipements (hélicoptères, avions, voitures)], a été menée dans le but d’arrêter monsieur Guy Philippe. Selon ces mêmes informations, il n’aurait pas été le seul, car cette opération a été un succès, ayant permis de capturer Lavaud François « chachou ». Mais le sort de Guy Philippe serait incertain. La rumeur oscille entre le fait qu’il aurait pris la fuite, ou qu’il aurait été capturé. Sa femme a fait l’objet de brutalité policière, selon ses propos, des dommages matériels et émotionnels ont été causés aux tiers durant le cours des événements.


Au moment où je rédige cet article, les informations les plus récentes n’avaient toujours pas confirmé, ni infirmé la « capture » de Guy Philippe.

Guy Philippe est un ex-candidat aux dernières élections présidentielles de 2005, il n’a pas été inquiété par la police haïtienne, car il circulait, faisait des déclarations dans la presse haïtienne et n’a fait l’objet d’aucune mise en accusation officielle de la part de l’État haïtien.

A.Les opinions

Les opinions diffèrent depuis l’opération : les leaders politiques et élus nationaux se sont déjà prononcés sur la question. Je veux parler du leader du GREH et un député du FRN. Malgré les différentes interprétations des faits, il en ressort un élément sous-jacent commun qui est la réprobation générale de l’opération. Le leader du GREH semble attester, malgré les tempéraments apportés, le caractère juridique d’une telle opération, étant donné qu’elle a été effectuée dans le cadre d’un accord entre les États-Unis et Haïti, et de ce fait ne devrait pas surprendre. D’un autre coté, l’élu de FRN dénonce l’opération, appartenance politique oblige, et invite la population haïtienne à la mobilisation.

Je m’attendais à plus de réactions, peu importe les positions. Mais il semble régner une omerta puisque s’agissant des États-Unis, des questions d’accointance, d’obédience et de mobilité en dissuadent quelques-uns.


B.Le mot du droit

C’est un cas d’espèce difficile, ces genres d’opérations ne sont pas nouveaux en Haïti. Très récemment, des cas de « capture et transfert de personne » ont eu lieu en Haïti. Je souligne à dessein, « capture » et non « déportation » ou « extradition », car ces termes sont des termes juridiques et ou assimilables à des actes, et qu’ils expliquent un acte juridique et judiciaire antérieur. Or qu’en Haïti, dans bien des cas, il s’agit d’une instruction ou d’une opération policière en vue de remettre l’individu à la justice américaine.

1.L’accord en question

J’aimerais parler de l’accord qui lie l’État haïtien aux services de la DEA, cet accord qui en raison du son poids juridique, politique et social, devait absolument faire l’objet de diffusion auprès de la population haïtienne. Malheureusement, tout s’est déroulé dans une opacité complète. Faute de l’accord, je vais de préférence parler de l’exigence d’information qui doit entourer la signature de tout accord liant l’État haïtien à un corps étranger : État ou institutions et organisations internationales. En effet, la Constitution de 1987, qui fait autorité en matière de traités ou d’accords internationaux, prescrit en son article 40 qu’ « obligation est faite à l’état de donner par voie de presse parlée, écrite et télévisée, en langues créole et français aux Lois, Arrêtés, Décrets, Accords Internationaux, Traités, Conventions, à tout ce qui touche la vie nationale, exception faite pour les informations relevant de la sécurité nationale ».

Pourtant, à chaque affaire à rebondissement, s’agissant de l’importance ou non de la personne ciblée, on ressort que l’État haïtien est lié par un certain accord avec la DEA.

En réalité, cet accord fait date, car plusieurs personnes et personnalités politiques en ont fait les frais. Mais une absence totale d’information entoure ledit accord, et ne permet pas à la population haïtienne de saisir toute la mesure des risques qu’elle encourt.

2.Autour du territoire national et de l’accord, le regard de la Constitution

Je me réfère toujours à la Constitution pour continuer mon analyse. J’invite par conséquent à me contrecarrer sur la base de cette même Constitution. Elle déclare en son article premier que « Haïti est une République, indivisible, souveraine, indépendante, coopératiste, libre, démocratique et sociale». Elle poursuit dans l’article 8.1 « le Territoire de la République d’Haïti est inviolable et ne peut être aliéné ni en tout, ni en partie par aucun Traité ou Convention ».

En effet, comme je l’ai signalé au début de l’article, l’état d’âme des uns et des autres m’indiffèrent, tant sur Guy Philippe que sur Haïti. Je ne connais Guy Philippe que de nom et par l’écho à travers la presse, de ses activités militaires en 2004, et de ses activités politiques à travers son parti politique le FRN « Front de Reconstruction Nationale ». Mais je connais Haïti, c’est mon pays et je l’aime suffisamment pour rendre mon analyse pertinente aux yeux de l’histoire.

En raison des deux articles sus-mentionnés, l’accord en question est nul dans l’esprit de la Constitution. Il porte une violation du territoire national, en attribuant aux actions de l’agence américaine DEA une extraterritorialité, donc une compétence d’action sur le sol national.


Cela met tous les haïtiens dans un péril juridique imminent, face à toutes velléités policières et judiciaires américaines, fondées ou pas. Le pire réside dans l’unilatéralité tacite, dans la qualification des faits reprochés, donc un arbitraire implicite. En un mot, le système judiciaire haïtien n’existe pas.


Certes, force est de noter qu’il existe d’importants dysfonctionnements dans le système judiciaire haïtien : « de la poursuite à l’exécution des peines ». Mais, ce n’est pas de cette façon que l’on va aider l’État haïtien et les haïtiens en général, en humiliant une fois de plus ce qui constitue, visiblement, le seul symbole de la dignité qui reste au peuple haïtien, à savoir son territoire.

3.Qu’est-ce que l’on reprocherait à Guy Philippe ?

La célérité, les matériels utilisés et le secret qui entourent cette opération témoignent de deux choses : l’importance du personnage « Guy Philippe » (du moins son importance aux yeux des commanditaires de cette opération) et les faits qui lui « sont » ou qui lui « seraient » reprochés. Puisque rien, semble-t-il, n’a filtré de l’opération menée, sinon le bruit qu’elle a provoqué… Je me réfère aux sections de la police nationale, le BLTS et la DEA pour dire que probablement, et prochainement « officiellement », Guy Philippe serait « pourchassé » pour des infractions se rapportant à des « stupéfiants », plus clairement « des drogues ».


De toute façon, la force de frappe de la DEA et du BLTS augure une « capture » prochaine de Guy Philippe. Ce citoyen haïtien, citoyen comme les autres, est « déchu » du « droit » d’être poursuivi, d’être jugé et éventuellement d’être condamné ou innocenté comme tout citoyen haïtien par devant les tribunaux haïtiens, du fait de cet accord.

C.Quelles sont les conséquences immédiates et futures ?

Plusieurs ont fait l’objet de capture par la DEA, accompagnée par le BLTS. Ces genres de capture sont effectués pour cause de « terrorisme » et pour « drogue ». C’est ainsi que certains citoyens haïtiens, « capturés » en Haïti, font l’objet de poursuites judiciaires pour les uns et de jugements pour d’autres sur le territoire américain. Lorsque ces opérations concernent un anonyme « connu dans certains milieux », on les qualifie de « normales ». Quand elles concernent un dirigeant politique, on les considère « embarrassantes », ou tout simplement « anormales » et qu’elles doivent soulever d’un coup la réprobation générale.

Mais la question la plus embarrassante et la plus troublante que l’on doit quand même se poser est la suivante : qui sera le prochain ? Le prochain sera n’importe qui. Et quelle sera la motivation ? Elle sera n’importe quoi. Car les haïtiens n’ont aucune sécurité juridique, cet accord, à teneur inconnue, sera certainement interprété au gré des intérêts, au grand dam des haïtiens et de leur « droit ».

Pour peu qu’il nous reste de dignité, il serait raisonnable de dire par quoi est lié Haïti. Ce ne sera pas une méprise. Il n’est pas un secret pour personne, que certaines ambassades, semble-t-il, seraient plus puissantes que certains ministères régaliens en Haïti. Mais cette vérité ne doit-elle pas être dévoilée au grand jour ? Monsieur Jean-Raynald Clérismé, ministre haïtien des Affaires Etrangères, doit répéter à la population haïtienne « qu’il n’était pas au courant de l’opération ».


Tout porte à croire à la caricature, lorsque la « communauté des trois nations influentes traditionnelles » dit qu’elle veut aider Haïti. Les nouveaux venus sud-américains n’en sont pas mieux intentionnés. Et, cela doit porter tout haïtien à la réflexion, où qu’il soit (en Haïti ou ailleurs) et quelle que soit son appartenance politique, religieuse, sociale et culturelle.

On doit savoir désormais ce que vaut un haïtien. Quels sont ses droits ? Pour quelle infraction peut-il être poursuivi en Haïti ? Pour quelle infraction peut-il être jugé en Haïti ? Pour quelle infraction peut-il être condamné en Haïti ? Et enfin, pour quelle condamnation peut-il purger sa peine en Haïti ?



Par le « Cas Guy Philippe », les conséquences doivent provoquer réflexions et débats, sans état d’âmes, et éventuellement envisager les moyens pour révoquer cet accord. Néanmoins, ces réflexions peuvent tout aussi bien déboucher sur une acceptation de cet accord. Tout dépendra de la position du parlement haïtien, étant donné qu’il n’y a pas constitutionnellement de possibilité de « référendum » de rejet.


Toutefois, il n’en demeure pas moins que : quelles que soient les orientations que va prendre cette affaire, il est avéré que les haïtiens doivent savoir dorénavant leurs droits, non à cause qu’ils sont des humains, malheureusement, mais parce qu’ils n’ont aucune garantie de territorialité des poursuites dont ils peuvent faire l’objet.

De plus, en matière institutionnelle, cette action cloue au pilori les maigres efforts de l’État haïtien à instaurer une justice forte, crédible et célère, conformément à ses obligations constitutionnelles.

Pour conclure

On ne peut que difficilement conclure, et de plus, qu’avec beaucoup d’amertume, un article sur une situation aussi sombre. Le fait que le ministre haïtien des Affaires Étrangères n’ait pas été mis au courant, peut tout simplement dire que l’État haïtien, dans ce qu’il constitue dans sa plus haute autorité, n’a même pas été informé de cette opération.


Si l’on veut aider Haïti, cette aide ne doit-elle pas se manifester dans le renforcement de ses institutions ? Ne pouvait-on pas tout simplement appliquer le droit haïtien dans le Cas Guy Philippe, et demander son extradition, une fois arrêté par la police haïtienne, si au regard du droit, les faits qui lui sont reprochés, seraient perpétrés sur le territoire américain ? Ne pourrait-on pas, de préférence, doter l’État haïtien de solides coopérations, lui permettant lui-même de porter une réponse juridique efficace et efficiente aux infractions de ses propres ressortissants ?

Le président de la République soutient qu’Haïti n’est pas producteur de drogue, il plaide pour action concertée, et un programme caribéen de lutte contre le trafic des stupéfiants. L’absence d’attention et d’accord dans cette direction ne devrait-elle pas alerter l’opinion publique ?

Camille Junior EDOUARD
Juriste, Spécialiste en droit public et administration publique
[email]edouardcamillejr@yahoo.fr[/email]
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Marc-Henry Ven 20 Juil 2007 - 16:17

Une très bonne analyse sur l'affaire qui fait l'actualité en Haiti cette semaine.

Hier pendant que je lisais les forums haïtiens sur le net , je suis tombé par hasard sur l’article du Docteur Édouard Camille JR.

Après avoir lu et relu cet article , j'estimais important d'envoyer un courriel à l'auteur pour lui féliciter et pour lui faire part de l' intérêt que je porte à son article. Certainement, l’auteur a eu l'amabilité de me répondre et je l’ai invité au Forumhaiti.
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Sasaye Ven 20 Juil 2007 - 16:53

Merci, Marc, pour la publication de cet article.

Il met en perspective toutes les conséquences et les implications de cette operation Américaine, sur notre territoire.

Cet article rejoint mes soucis et mes inquiétudes sur ce sujet et devrait etre une explication pour ceux qui n'ont pas pu voir l'importance de cette action sur notre futur comme Haitiens d'Haiti et de la diaspora.

Je felicite M. Camille Edouard pour cette analyse combien claire de cette nébuleuse situation.
Sasaye
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Marc-Henry Ven 20 Juil 2007 - 16:59

L'auteur a écrit;
Je m’attendais à plus de réactions, peu importe les positions. Mais il semble régner une omerta puisque s’agissant des États-Unis, des questions d’accointance, d’obédience et de mobilité en dissuadent quelques-uns.

En effet cher Monsieur, ils ont leur langue dans leurs poches.

C’est un cas d’espèce difficile, ces genres d’opérations ne sont pas nouveaux en Haïti. Très récemment, des cas de « capture et transfert de personne » ont eu lieu en Haïti. Je souligne à dessein, « capture » et non « déportation » ou « extradition », car ces termes sont des termes juridiques et ou assimilables à des actes, et qu’ils expliquent un acte juridique et judiciaire antérieur. Or qu’en Haïti, dans bien des cas, il s’agit d’une instruction ou d’une opération policière en vue de remettre l’individu à la justice américaine.


Ça devient la mode de chez nous, on capture les citoyens haitiens quand on veut sur le territoire de Dessalines.

Mais la question la plus embarrassante et la plus troublante que l’on doit quand même se poser est la suivante : qui sera le prochain ? Le prochain sera n’importe qui. Et quelle sera la motivation ? Elle sera n’importe quoi. Car les haïtiens n’ont aucune sécurité juridique, cet accord, à teneur inconnue, sera certainement interprété au gré des intérêts, au grand dam des haïtiens et de leur « droit ».

On dirait un film américain, on sait d'avance la suite...

On ne peut que difficilement conclure, et de plus, qu’avec beaucoup d’amertume, un article sur une situation aussi sombre. Le fait que le ministre haïtien des Affaires Étrangères n’ait pas été mis au courant, peut tout simplement dire que l’État haïtien, dans ce qu’il constitue dans sa plus haute autorité, n’a même pas été informé de cette opération.


Les haitiens doivent se ronger les doigts jusqu'au coude d'avoir ouvert le territoire à des étrangers.
Marc-Henry
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Nombre de messages : 6350
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

https://www.forumhaiti.com

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  revelation Ven 20 Juil 2007 - 17:50

Maitre Edouard a dit:
Le fait que le ministre haïtien des Affaires Étrangères n’ait pas été mis au courant, peut tout simplement dire que l’État haïtien, dans ce qu’il constitue dans sa plus haute autorité, n’a même pas été informé de cette opération.
Le ministre haïtien des Affaires Etrangère est courant des activités de l’agence DEA.
Ils ont un bureau central en République Dominicaine et plusieurs agents de service en territoire Haïtien.
Et d’ailleurs, l’état haïtien n’est pas oblige d’être informe de chaque opération faite par le DEA.
Edouard continue:
Mais la question la plus embarrassante et la plus troublante que l’on doit quand même se poser est la suivante : qui sera le prochain ? Le prochain sera n’importe qui. Et quelle sera la motivation ? Elle sera n’importe quoi. Car les haïtiens n’ont aucune sécurité juridique, cet accord, à teneur inconnue, sera certainement interprété au gré des intérêts, au grand dam des haïtiens et de leur « droit ».
Kidonk a chak fwa ke DEA pral poze la pat nan kou yon vagabon, fok yon mande permisyon, e anonse govenman Ayisyen an ki yes ke yo pral arete, ki kote, kile, ki jan etc..
DEA gen list « Most Wanted Drug Dealers » yo deja.
Yo poze la pat sou yo le moman apoprye pou yo.
Se tou!
Mwen si e sertin ke gen yon moun ki soufflé Guy ke yo deye li pou yo pran.
Imajine w si DEA tap pral di govenman min ki moun ke yo pran pran, ki kote, ki le e ki jan.
C’est un cas d’espèce difficile, ces genres d’opérations ne sont pas nouveaux en Haïti. Très récemment, des cas de « capture et transfert de personne » ont eu lieu en Haïti. Je souligne à dessein, « capture » et non « déportation » ou « extradition », car ces termes sont des termes juridiques et ou assimilables à des actes, et qu’ils expliquent un acte juridique et judiciaire antérieur. Or qu’en Haïti, dans bien des cas, il s’agit d’une instruction ou d’une opération policière en vue de remettre l’individu à la justice américaine.
Mr. Edouard est entrain de tourner en rond. Li poze e repond questyon li.
Li bat tambou li e li danse l tou !!
Un chat est un chat, a duck is a duck !! W te met rele li capture, deportation, extradition, poze la pat, dechoukaj, kidnaping, rache manyok,etc
chak moun chwazi mo yo vle dapre kwayans politik yo. Menm moun ki tap rele aba Guy e GNB yo se yo kap di viv GUY, pa kite yo ale avek li se yon pitit Dessalines.
Operasyon ke DEA ap minnin kounyen la se yon operasyon ke tout ofisyel govenman nan Karayib la o kouran deja. Se yon operation global kapital kap fet la sou tout teritwa peyi ki signin akor sa.

Donk pou kisa tout pale anpil sa !!

Revelation
revelation
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  piporiko Ven 20 Juil 2007 - 18:21

SE RENE PREVAL KI TE SIGNEN AKO SA AK MADELEINE ALBRIGTH LE 17 OKTOB 1997.LE SA AMADANM LAN PAT VINN AK LAJAN NON.LI TE POTE YON KAGUEZON KOKOMAKAK POU SIMO.A LEPOK TE BGEN REZISTANS KONT PLAN NEO LIBERAL LA.NAN CHANM BAS LA TE GEN YON GWOUP"ANTI NEOLIBERAL" .PAMI VEDET KI TE LADANL LI NOU TE JWENN:KELLY BASTIEN.JASMIN JOSEPH,RESPEKTIVMAN SENATE KOUYE A E MINIS ANCHAJ PALMAN AN. MOU PA TANDE VWA MESYE SA YO MENM .
POU LISTWA SE PALMAN LAVALAS KI TE VOTE AKO S A EN DESANM 2000.MALGRE KOMINOTE ENTENASYONAL LA TE DEKLARE SE TE YON "PALMAN KONTESTE".LE LI BON POU YO ,LI KONSTITISYONEL MEN LE LI PA NAN AVANTAJ YO,LI GEN TOUT NON.LETA AMERIKEN PAJANM DENONSE AKO SILA A PASKE LI PAT GEN YON "ONCTION DEMOCRATIQUE".

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Joel Ven 20 Juil 2007 - 18:59

A la pa papòt m ap di ke kelkeswa sa k rive Gi Filip se pa l.
Moun k ap di se pou sete lata ayisyen ki pou te arete Gi Filip,m ap di yo si y ap viv nan reyalite?
Kote leta sa a taka arete Gi Filip?
Tankou Piporiko di l,ou gentan wè "ekspè" soti nan twou tankou ravèt pou yo di ke yo pa te dwe arete Gi Filip.
Menm ekspè sa yo,ou sinon yo te bèbè ou byen yo t ap bat bravo la kontantman lè DEA t ap ranmasse nèg ki te nan gouvènman Aristide yo.

Kouman yo te rele Ayiti epòk sa a ,se te yon "Narco-Etat".
Gen yon lòt bagay ankò,anpil leta nan zòn lan siyen akò an.Nan Kolonbi Ameriken konn voye "fòs espesyal" pou li troke kòn ak trafikan dwòg e mwen ta mande nèg kouman ayiti pa ta siyen akò sa a,tandis ke vwazen nou Dominiken nou yo te siyen l.
Epitou menm si nou pa t siyen ,lè Ameriken yo ta vle yon dilè ,yo t ap debake kareman pou yo pran l,menm si Leta Ayisyen pa ta vle kowopere.

Pou mwen menm se pa t Gi Filip sèlman pou yo ta pran ,gen anpil lòt si yo ta ranmase yo ,mwen pa t ap di "podyab" pou yo.
Moun sa yo fè peyi an mal twòp.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  piporiko Ven 20 Juil 2007 - 19:29

JOEL,
SELON CE QUI SE DIT EN HAITI,LE SOUS-LIEUTENANT RANALS St PIERRE EST PLUS QU'UN BOULGRENN D1 SENATEUR SURNOMME MONSIEUR 30%.IL SEMBLERAIT QU'UN GWO MAJOJON DU SENAT SOIT EGALEMENT SUR CETTE LISTE.UN TARGET DE HAUT NIVEAU.ET PUIS ,JE TROUVE QUE L'ARRESTATION DE GUY FILIP EST UN NON -EVENEMENT.UNE VOITURE ECRASANT UN CHIEN N'EST PAS UNE NOUVELLE.

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4753
Age : 53
Localisation : USA
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Rodlam Sans Malice Ven 20 Juil 2007 - 19:58

Mezanmi mwen te kwè se Preval menm ki non selman te siye ako la men se li ki di fok Eta Zuni fè plis pou li ede nan zafè dug la ki ap destabilise ti peyi nan karayib la .Nou menm di ke polis la korompi depi la tet jisko pye ;se lotrejou la yo kenbe konbyen polisye nan zafè 450 kilo kokayinn lan; genyen ansyen chef polis ki nan kaj nan Florida pou zafè drug, se PNH la ki ta pral mete men nan pat kasav Guy Philippe pou drug?Mezanmi di doktè ya sa nou genyen non ;lè nou tap siye ako a nou pat konnen sa nou tap siye talè na di tankou Latorti te di lè li te bay ONU otorisatyon pou sipervise rekritman polisye li pat konprann sa l te siye an.(lol)

Ayisyen toujou ap pran poz gwo natyonalis epi se yo ki te konn ap mande Presidan Bush pou li te voye marinn vinn arete Aristide pou yo.Se pa Preval selman pou nou blame pwiske palman te ratifye ako a e li te pibliye nan monitè pouki depi lè saa pat genyen tout pale sa yo?Lè mwen te ekri mwen pa konprann ki jan yon ayisyen ki pa fè yon krim sou teritwa meriken fè koupab de vyolatyon lwa meriken ;lè m te mande si lwa meriken yo iniversel anpil nan nou te kouri ak mwen sou yon lot forum pase lè saa se te Fourel yo tap mete anba kod mwen te lavalas se sak fè mwen te mande sa;nes pa;alo tankou revelation di ya se lè chwal la finn kite la kou a nap rele fermen baryè.Se pa sel an ayiti ke yo rantre pran delenkan yo pran yo o mexik ,an kolonbi tou.

Nou pas bliye ke Avril te fè arete yon ansyen Minis afè etranje nan zafè drug,bagay saa telman koromp sosyete ayisyen mwen fout dako pou yo eradike mal saa se pa tout moun ki pou konnen operatyon sa yo.Lè marengwen ap vole ou pa konnen sa ki mal sa ki femel.Genyen yon bato dernye kri ki pral nan zonn se yon bato ki genyen yon vitess de plis pase 53 M/h se koulyè ya pral genyen rel ka makorel.Neg ki konnen yo manje lajan shango; yo met pran devan wi;paske tankou pawol levanjil la di ya se pli jis yo ki ap sove.(lol)

Lè se bofrè Jean Claude yo arete Porto Rico ou pa tande tout pawol sa yo. lè se Adiren raymond ke Avril fè mete nan prison Duvalierist yo pa kontan,mwen sezi Avril soti nan prison vivan pou gwo bagay saa li te fè.Lè se Michel francois ak tout lot gwo ofisye chef kasern ak ansyen ofisye ekzekitif lame yo kenbe nan JFK ke yo arete nou vlope ak drapo an nou di sa pa ka fet. Men lè nou beswen jete Aristide nou mande bush pou li voye arete Aristide kom drug dilè;lè se na men Fourel yo mete menot la nou kontan nou di mèsi Presidan Bush .jodya ya yap chache mete men nan pat kasav chef "Liberatè "traffik la nou di non sa pa ka fet.Lè se durg dilè ti bopujwa ,duvalyerist se pa manyen yo men lè se pitit pep la ki nan drug nou mande pou yo mete di fe sou yo pou Bush voye dDEA al pran yo komsi tou le twa gwoup yo se pa menm komers la yap fè ,ke se jandam ,ke se gnbis ,ke se lavalasyen depi se lajan fasil nou vle fè pou nou destabilize peyi ya tankou pipo di ya lè yon vwati kraze yon chen se pa yon evenman.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Joel Sam 21 Juil 2007 - 5:57

piporiko a écrit:JOEL,
SELON CE QUI SE DIT EN HAITI,LE SOUS-LIEUTENANT RANALS St PIERRE EST PLUS QU'UN BOULGRENN D1 SENATEUR SURNOMME MONSIEUR 30%.IL SEMBLERAIT QU'UN GWO MAJOJON DU SENAT SOIT EGALEMENT SUR CETTE LISTE.UN TARGET DE HAUT NIVEAU.ET PUIS ,JE TROUVE QUE L'ARRESTATION DE GUY FILIP EST UN NON -EVENEMENT.UNE VOITURE ECRASANT UN CHIEN N'EST PAS UNE NOUVELLE.

Pipo,

Wifout.Si yo ta pran 30%,GNBis yo t ap santi yo pa an sekirite vre.Si sa t ap fèt,mwen t ap rele "Préval a vi" (lol).
E sa w di an se pa pawòl an lè non,paske gen yon seri de atik ki ap parèt nan jounal etranje ki ap di ke ke se sou 30% ke rezo dwòg lan pran chè ann Ayiti.
Gen yon atik ki espesifye ke ant 2005-2006 DEA obsève yon akwasman de 167% nan kòmès dwòg lan.
Si machwè won sa a ta chavire vre?...

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Rodlam Sans Malice Sam 21 Juil 2007 - 9:51

Li vle kite chic ap manje ayisyen jis nan je poul kreye yon lame de drug dilè ki pou fè l vinn presidan.Tout bri ou tande fok genyen yon lot fos an ayiti ,ki lakyel de fos mwen pa konnen se pou asire yo ke yo mete yon epe damokles sou tet presidan an kote li pa ka di yo anyen.Ou pa wè sa yo te fè manigat.sa yo te fè Aristide .Li pa santil an sekrite tou tan li pa genyen Charles Osacar ki pou soutni komers li.

Se veye yo.
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Sam 21 Juil 2007 - 11:55

Sasaye ekri :

Thunder,
Si sa w di laa se an repons denye text mwen an, enbyen ou lan move adrès, paske sa w reponn yo pa bagay ke mwen ekri.
Map tou di w mwen pa jam fè apoloji pèsonn, mwen pa enterese lan politik patizann ni Gnb, ni Lavalas.
Ou pa jam wè mwen lan ni zen, ni dilatwa. Sèl sa m vle se wè ki jan peyi m ta kapab soti lan latrinn nan.

Wou wè wou te twò prese, wou te dwe tann yon ti moman.

Mèt pwen-an gen tan ranmase pwen'l.

Sans Malice jan de konsepsyon sa yo, se apre ke tout pwoblèm eradike pou nou komanse fè tèl bagay la, se yon konsepsyon ki ap kenbe moun nan mizè pou tout tan, epi nou menm na pase pou bon "samariten" k'ap fè lacharite. Se sa nou renmen ! se sak fè mwen pa dijire popilis, yo toujou bezwen mizè pou bati politik yo. Popilis ki plizoumwen yo ap pito bay pèp-lan yon moso pen rasi chak jou. tan pou yo chache solisyon pou eradike lamizè.

Politik sa yo anpeche menm yon fanmi pwogrese ale vwa pou yon peyi. se komsi wou ta di ke : akòz ke wou poko ka manje vant deboutonnen chak jou ak pitit wou, wou pap janm achte yon frijidè mete nan kay-la, wou pap janm fè efò pou pentire kay-la, wou pap janm bati yon twalèt modèn pou ranplase latrinn nan... tonniskribòt ! (...)

Bon ! ban m kite pawòl sa-a pou yon lòt sijè. paske mwen pa deside devye topik-lan.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Rodlam Sans Malice Sam 21 Juil 2007 - 12:18

Joel te gen rezon di se tanm map pèdi ak w.Dapre lojik ou a mwen pa ka achte manje pou m ba ti moun epi mwen dwe achte yon frijidè a kredi pou m fè wè. Mwen ak ou nou pa panse menm jan vre mon frè nanpren diskisyon posib ,ou sot ekri yon bagay la ki montre ke vrèman ou jenn anpil: se zafè Aristide genyen foto l nan biro leta ;se yon tradityon depi mwen te ti moun mwen te wè foto Dumarsais Estime, Paul Magloire ,Duvalier nan biro piblik men ou vle fè moun konprann ke se Aristide ki vini ak mod bagay sa yo. Male
Rodlam Sans Malice
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Joel Sam 21 Juil 2007 - 13:04

Rayisman misye genyen pou Aristide lan,fè misye fin pèdi bon sans li.
Zafè foto prezidan yo ,ke yo mete nan biro Leta a ,se pa ann Ayiti sèlman yo fè sa.Ale nan anpil Biro Leta ozetazini w ap wè foto G. Bush,kounye an ale an frans se foto SARKOZY w ap wè,Kanada menm se foto Rèn Anglèz lan w ap wè si m pa manti (moun ki rete Kanada yo ka konfime ou enfime sa).

Yon sèl bagay mwen ta renmen konnen ,kote rayisman misye gen pou Aristide lan sòti?se preske yon patoloji lakay misye.

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 17750
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Thunder Sam 21 Juil 2007 - 14:10

Bon se pa mantiiiiii ! ...wou pa bezwen fè kòlèèèèèè, depi lamizè disparèt popilis ap disparèt tou. Alò ki enterè nou genyen pou konbat lamizè ? Si Lamizè disparèt Ak sitiyasyon ki moun nou pral mennen kanpay elektoral non pwochen eleksyon yo ? Mwen konnen verite blese moun, men se sèl verite ki ka afranchi nou de esklavaj mantal.

Mete yon twalèt modèn lakay wou pou ranplase latrinn nan pa vle di se pou w fè moun wè, Ni achte yon frijidè.

_ se jan te mantalite sa yo ki fè depi 200 zan se ak lawou ke n'ap sekle latè toujou.

_ se jan de mantalite sa yo kifè se ak recho tòl machinn ke na'p kwit manje toujou.

_ ki fè ke menm ti kay pay nan Bwa Kay Iman yo, se yo ki nan Twou Chouchou toujou.

Wi nou panse diferam vre, paske wou menm se mete tout moun an ran epi bay yo sinistre ak sandal ke wou pa bezwen ankò ki fè wou fyè de tèt wou.

Mwen menm, se mete tout moun an ran pou'm peye yo lajan ke yo fè ak swè fwon yo ki pèmèt ke yo fyè de tèt yo. Mwen panse fè yon moun ki pa kokobe charite chak jou se yon ensilt pou moun sa-a.

Tout moun ka nan yon sityasyon difisil nan lavi yo e fòk yo jwenn èd sosyete ya. men zafè wèlfè avi ya, fè li tounen yon karyè-a se yon mechanste wou fè moun sa-a paske wou pa ba li chans pou li fè vi li vinn pwodiktif.

epi Lè m'ap ekri, mwen pa di pou tout moun reponn mwen, men mwen menm lè yon moun di yon bagay ke mwen pa dakò m'ap toujou di poukisa. Mwen pa ekri pou pèsònn mwen ekri pou'm bay opinyon'm.
Thunder
Thunder
Super Star
Super Star

Masculin
Nombre de messages : 4692
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Revenir en haut Aller en bas

Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ? - Page 4 Empty Re: Arrestation de Guy Philippe aux Cayes ?

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 4 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum