Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -27%
-27% sur la machine à café Expresso ...
Voir le deal
399.99 €

L'origine du mot créole "zin" ou "zen".

5 participants

L'origine du mot créole "zin" ou "zen".  Empty L'origine du mot créole "zin" ou "zen".

Message  ainsi ne soit-il Ven 15 Avr 2011 - 23:02

Baron Vendredi n'avait pas besoin de s'emporter ainsi. Dalai-Lamadieu a demandé qu'on verrouille son forum avant que je n'aie eu le temps de rappeler que Dizzy m'a déjà menacé. A vrai dire, cela aurai été trop partial d'aller régler des comptes avec le fou furieux sur le terrain d'un autre.

Tout d'abord, mon nom est Martine la tourmente. Et je ne suis pas encore né. Ha! ha! ha!

=====================================================
D'après moi, le mot créole zin ou zen dérive de zizanie.
=====================================================

Gen yon bagay ki evidan lontan lan sit la, se koze plajya yo ak nèg k'ap piblye sa yo pa menm ekri. Gran dezód lan tèt nèg ki pa gen abitud eksprime yo.

Gen youn li-menm ki gen tout foli, li filozof, li profesè lang, li homme d'affaires. Celui-là se croit même sorti de la cuisse de Jupiter. Se sou yon medium virtuel pou m'ta kwaze yon self-proclaimed myth ki bezwen rabese lót moun. E pi, sa k'pi rèd la, li kwè tou d'bon li bwodè wi. Ha! ha! ha!

Dizzy is full of shit. Paske yo pa okipe'l, li kwè ke tout moun mache lan senjri li yo. Si gen ki pat remake sa, depi kèlk jou nou supoze wè atitud li lè motè'l ap kale.

Dizzy tankou yon nèg ki pa benyen e ki ap met anpil pafen pou moun pa remake sa. Malè pou li, sa fè'l degaje plis... (LOL)

Youn la dènye bull-shit sa lage lan sit la, se lè skunk la ekri "à mes lecteurs" ke li propoze yo sa dernière découverte, "ce petit poème" de John of the Fountain, Le Loup et le Chien. Mantè wi, bwat bluff li a fini.

Menm si w ka jwenn poezi lan diferan tip écriture, si nèg la te kale konsa lan lang franse, lan literatu an jeneral, li ta konen ke le Loup et le Chien est bien une fable.

Dizzy pretand ke li se on saj, ke li se yon save aloske pawol lan bouch li plen inyorans. Dizzy pa menm ka ekplike ekperyans li pou moun ta aprand on bon bagay e pi li pretand ke li plen kilti. La culture de Dizzy, c'est comme de la confiture, moins il en a, plus il l'étale. Ha! ha! ha!

Dizzy is full of it. Dead or alive, Dizzy le sacrilège is not even wanted. Ridicule!

Oups! Martine la tourmente vient d'augmenter le volume du vent.

TGIF (Thanks God it's Friday)!

Dyèlè, malfèktè ap fè Martine la tourmente menas li ka manje'l. Kote nèg sivilize sa a soti, mezanmi wo? Tande vye koze. Pouah!

Se voye yo te voye'l. Martine la tourmente gen memwa long.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Revenir en haut Aller en bas

L'origine du mot créole "zin" ou "zen".  Empty Re: L'origine du mot créole "zin" ou "zen".

Message  Le gros roseau Ven 15 Avr 2011 - 23:30

Mwen konn ki moun li ye jodya ,mwen sot resevwa yon email ki dim ki moun li ye.Mèsi anpil moun lan.Internet saa genyen anpil bagay ke anpil neg pa konnen.menm nan lanfè genyen moun pa tande .

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

L'origine du mot créole "zin" ou "zen".  Empty Re: L'origine du mot créole "zin" ou "zen".

Message  Marc H Sam 16 Avr 2011 - 0:26

Une petite question

Ce genre de débat va-t-il nous conduire quelque part ?

Expliquez ?
Marc H
Marc H
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Message  ainsi ne soit-il Sam 16 Avr 2011 - 1:33

Omwen lè yon endividu chita ap rabese, ap denigre, e pi rèd ankor, ap akize, se tèt li l'ap mete sou ban akizasyon. Lè w krache an lè se sou figi w li retonbe.

Kote demon konsa soti pou l'ap vin mande si moun ap vin jwenn li e pi, pli ta, ap vin fè kwè ke li ka fè sesi ke li ka fè sela. Ki janr de nèg sa ye e pi pou l'ap vin trete lót moun de non-sivilize? Koute misye pwale ak vye koze'l yo? Lan mitan ki moun li kwè li te tonbe la a?

Li lage tèt li lan prop pèlen'l lan soti gwo pankat li yo. Al gade byen, apre eleksyon yo, li te pense ke li te pwal lage lan deng Martine la tourmente ap vin fè grimas ak gwo pankat li. Ki ès ki bezwen opinyon nèg konsa si m'ta vle montre senpati pou Martelly? Ki dwa'l pou li met ak makak parèy li yo pou vin seye detounen sa m'ekri. Antouka, si l'byen gade, prezans li p'at janm kontrarye'm.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Invité Sam 16 Avr 2011 - 5:29

Marc et Ti-Neg allez vous enfin vous reveiller et sevir contre ceux qui pietinent volontairement les regles du forum ?

Voici le langage du vulgaire .Chassez le naturel ca revient au galop:

Dizzy is full of shit. Dizzy tankou yon nèg ki pa benyen e ki ap met anpil pafen pou moun pa remake sa. Malè pou li, sa fè'l degaje plis...

Marc,

Je sais que Ti-Neg n'a pas la poigne necessaire pour mener a bien le boulot que vous lui aviez confie .Alors je m'adresse a vous :

Je consate que je dois prendre la chose en main parce que la defense est un droit sacre.La tolerance ,a un certain niveau,devient complicite .On dit en droit que le complice - ou sitirey ,en creole - est parfois plus coupable que celui qui a pose l'acte criminel.

Invité
Invité

Message  Le gros roseau Sam 16 Avr 2011 - 9:33

L'arrogance est réellement le paravent de l'ignorance.L'arrogant croit etre le centre de l'univers est-ce pourquoi il denigre, insulte tous ceux qui ne partagent pas ses croyances.Pourquoi insulte-t-il l'administrateur du forum?Ce dernier n'a-t-il pas le droit de verouiller les dicussions qu'il juge inutiles et irrespectueuses des reglements?J'ai sollicité une requete de Ti neg de verrouiller SI C'EST NECESSAIRE le forum ou j'avais demande à mes denigreurs de citer les crimes que j'avais commis en haiti durant les 29 ans que j'y ai vecu.Ti neg comprenant la futilite de la discussion a juge necessaire d'adherer a ma requete ;pourquoi l'insolent l'appelle-t-il restavek?Qui lui accorde ce droit de derespecter et d'insulter tous ceux qui ne reconnaisssent pas son droit divin de propager les doctrines de la revolution kann kale.Est-ce un péché de lui rappeler les mefaits de cette dictature qui a plongé le pays dans l'enfer que nous vivons aujourd'hui?

On ne doit pas lui permettre d'induire la jeunesse en erreur.Il est assurement un beneficiaire de ces gouvernements qui ont dirigé le pays de 1957 a 1986,mais il ne peut pas demander a tous les haitiens qui ont souffert dans leur chaire cette epoque terrible ou les haitiens fuyaient l'enfer en s'embarquant sur de freles embarcations pour echapper à la terreur instaurée au pays par le Neron de la carraibes.Personne peut lui empecher d'etre reconnaisant envers son bienfaiteur,mais qu'il ne nous demande pas de chanter aussi des louanges à Satan.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

Message  Maximo Sam 16 Avr 2011 - 9:56

Le gros roseau a écrit:L'arrogance est réellement le paravent de l'ignorance.L'arrogant croit etre le centre de l'univers est-ce pourquoi il denigre, insulte tous ceux qui ne partagent pas ses croyances.Pourquoi insulte-t-il l'administrateur du forum?Ce dernier n'a-t-il pas le droit de verouiller les dicussions qu'il juge inutiles et irrespectueuses des reglements?J'ai sollicité une requete de Ti neg de verrouiller SI C'EST NECESSAIRE le forum ou j'avais demande à mes denigreurs de citer les crimes que j'avais commis en haiti durant les 29 ans que j'y ai vecu.Ti neg comprenant la futilite de la discussion a juge necessaire d'adherer a ma requete ;pourquoi l'insolent l'appelle-t-il restavek?Qui lui accorde ce droit de derespecter et d'insulter tous ceux qui ne reconnaisssent pas son droit divin de propager les doctrines de la revolution kann kale.Est-ce un péché de lui rappeler les mefaits de cette dictature qui a plongé le pays dans l'enfer que nous vivons aujourd'hui?

On ne doit pas lui permettre d'induire la jeunesse en erreur.Il est assurement un beneficiaire de ces gouvernements qui ont dirigé le pays de 1957 a 1986,mais il ne peut pas demander a tous les haitiens qui ont souffert dans leur chaire cette epoque terrible ou les haitiens fuyaient l'enfer en s'embarquant sur de freles embarcations pour echapper à la terreur instaurée au pays par le Neron de la carraibes.Personne peut lui empecher d'etre reconnaisant envers son bienfaiteur,mais qu'il ne nous demande pas de chanter aussi des louanges à Satan.

Plus arrogant que toi Roseau on meurt.
Maximo
Maximo
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : football - Gagè

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Message  Le gros roseau Sam 16 Avr 2011 - 10:02

Alors tu nous parles de l'enfer.Comment vis-tu dans cette chaleur?Comment va le petit docteur?

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

Message  ainsi ne soit-il Sam 16 Avr 2011 - 10:03

Le gros roseau a écrit:Mwen konn ki moun li ye jodya ,mwen sot resevwa yon email ki dim ki moun li ye.Mèsi anpil moun lan.Internet saa genyen anpil bagay ke anpil neg pa konnen.menm nan lanfè genyen moun pa tande .

Póz misye te deja ase pou konn ki sa li ye. Martine la tourmente te deja di depi premye jou ke nèg sa a se yon tas d'... Gad sa l'chwazi pou l'souliyen ki fè'l mal.

Pito l'tchenbe fatra'l yo pou tèt li ak pou akolit li yo.

Kouman nou eksplike'n ke yon nèg ap di li ka manje yon lót lan yon medium virtuel e pi ke li pèmèt li ap trete moun de congos, non-civilisés. Ce démon est vraiment ridicule. Madigray pay, pa pase pre dife sèlman.

Se sa m'te gen pou raple'l. Li supoze mache sou kote lè l'wè Martine la tourmente.

Il faut en finir avec le duvaliérisme. Du moins, il faut terrasser tous ceux qui persistent à en faire l'apologie ou la promotion. Si jenès an Ayiti te forme, si l'te ranseye, si li te gen amou-prop, pa ta gen tout sa yo k'al mache danse madigra dèyè machin ki te al ranmase JCD.

Jèn aletranje p'ap janm mache lan vye propagand konsa paske yo grandi kote ki gen lois, kote yon k'gen dwa. Kote y'al lekol gen ase resous lan tout sa yo antreprand etudye. Menm lan biblyotèk publik bor isit, si w'ap chèche yon liv ke yo pa geyen, yo ka menm komande'l pou w ka anprunte'l.

Nèg sa pa gen dwa ap vin seye vand chat lan pay li yo sou moun.

Tout lè yo t'ap denonse, rabese, akize, se te korèk. Men lè y'ap subi choc en retour la, yo ap rele oskou.

Sa ki pa enteresan, sè ke yo kontinye yo pa gen respè pou sa k'pi jèn pase yo si y'ap trete'l de vye nom paske li pa ka repond a doleyans yo.

M'ap redi sa ankor. Ke mèt forum la di Dizzy ret lan nich li. Paske koze li ap chèche moun pou l'pèsekite a, sa p'ap mache menm. Démon ridicule!

Dernière édition par martine la tourmente le Sam 16 Avr 2011 - 10:21, édité 1 fois
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Le gros roseau Sam 16 Avr 2011 - 10:07

ala yon bel deskriptyon mezanmi :"madigra pay".ah ah ah ah kitem al ede madanm lan netoye kay la jodi Samedi saa poum pa mouri ak ri.Bye

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

Message  Maximo Sam 16 Avr 2011 - 10:16

Le gros roseau a écrit:ala yon bel deskriptyon mezanmi :"madigra pay".ah ah ah ah kitem al ede madanm lan netoye kay la jodi Samedi saa poum pa mouri ak ri.Bye

Se nomal kote pent rabodaj ka konpwann on Michel Ange.
Maximo
Maximo
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : football - Gagè

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Message  dilibon Sam 16 Avr 2011 - 10:17

Marc,

Avec des amis de ce genre tu n'as pas besoin d'ennemis!

L'amitie vraie et sincere est beaucoup plus important et precieux dans la vie. Savoir qu'on peut compter sur quelqu'un dans les moments les plus eprouvants, que cette personne sera la en tout temps, pret a ecouter, consoler, partager, encourager reste une source intarissable de joie et de bonheur. On ecoute son ami, on souffre pour lui, on se garde de conduire la politique de la terre brulee. Oui, l'amitie vraie et profonde est une semence tres rare surtout avec la vie materialiste et egocentrique que nous offre ce monde.

L'ingratitude reste le desappointement qui nous pousse a revolter et a croire que l'amitie ne pourra plus croitre parmi nous en ce monde. Le desir d'abuser les bonnes graces d'un ami nous donne une brusque envoe de vomir et de questionner la nature humaine. Il m'est encore difficile de compter au dela de mes cing doigts ceux que je puisse consider comme de vrais et loyaux amis. Avoir un ami a qui on peut se confier, on peut discuter, parler, de s'entraider et meme d'aimer sans restriction avec des actions reciproques visant a amelioere la vie de l'un et de l'autre n'est pas facile a trouver.

Un simple forum, un univers ou des freres haitiens devraient venir primordialement confirmer leur amour pour le pays avec des freres, oui des freres, s'est transformee en une gaguerre. Moi aussi, je peux faire un mea culpa dnas mes positions d'antan. Mais, notre ami, Marc, celui qui m'en avait invite, nous a demande avec toute la sagesse et l'humilite de son temperament de negociateur, de rassembleur, de patriote, de baisser le ton. Beaucoup d'entre nous ont obtenpere. Mais, ceux qui se battent le front d'etre son ami depuis belle lurette montent maintenant au creneau afin de detruite l'univers de forumHaiti sur la toile. Ce n'est pas une preuve d'amitie!!!

Ceux qui partagent le civisme de Marc doivent faire mieux de se soummettre aux regles du forum et de cesser de venir ici jeter le venin de leurs vies malsaines, tristes et melancoliques de leurs mauvaises experiences dans la vie.

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

Message  ainsi ne soit-il Sam 16 Avr 2011 - 10:28

Le gros roseau a écrit:ala yon bel deskriptyon mezanmi :"madigra pay".ah ah ah ah kitem al ede madanm lan netoye kay la jodi Samedi saa poum pa mouri ak ri.Bye

LGR en tablier ce matin! (lol)

Passons.
===========================================================

Il ne faut pas laisser tomber ses amis... ahhh! sa k'ap pale lan loj? Hum!

Divinité de la flagornerie...

M'ap raple Dilly/Dizzy, whatever, ke pa gen moun ki kontr moderasyon lan echanj yo. Martine la tourmente insizif se vre, men se pa li ki lotè klima agresif sa a lan sit la. Mwen p'ap chèche ekskize'm non men m'pa jan de moun k'ap lese kouyan' lan al domi trankil san raple'l ki sa li ye. Mwen pa jan de nèg k'ap eneryorize frustrasyon pou malveyan al byen menen, al pran póz yo se bon nèg.

Mwen jis raple patnè w la ke li p'ap vin pran roulib sou do pèson' lan pran póz li konsilyan jodi a.

Lè yo t'ap kouri dèyè'l pou l'ka sispand met bouch sou Ayiti, sou moun an Ayiti, lè yo t'ap denonse ke li pa gen dwa meprize moun Ayiti, kote w te ye pou te di'l pa fè sa. Konsyans nèg sa a ap travay li wi. Pa blye ke se moman yo t'ap di'l trankilman pou l'sispand e ke li te frenk kare voye madichon ke tèr la te tranble anporte 300.000 moun san konte sa ki estropye, andikape, malad lan tèt.

Lè sa, misye te disparèt pou yon bon moman sou forum la. Men li te retounen pensan ke yo te bliye'l. Odasye ke l'ye. Ki ès ki pwal kwe ke yon endividi konsa se bon zanmi.

Menm si m'ta gen yon bon zanmi, li pa ta supoze ap sabote imaj mwen. Se la jenn gason konn fè erè pafwa lè yon enprudan lan frekantasyon yo.

Tout moun supoze responsabl prop aksyon yo.

Yon sèl bagay, moun konn ap goumen lan sit la, men pat abitye gen menas sorsèlri k'ap fèt. Sa al tro lwen. Madigra pa fè'm pè non men vye koze konsa mete'm an kolè anpil anpil anpil.

Dernière édition par martine la tourmente le Sam 16 Avr 2011 - 11:00, édité 3 fois
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Invité Sam 16 Avr 2011 - 10:55

Dili,

J'allais remettre le mutant et son pâle alter ego sorti de nos égouts a sa place. Il ne m'est pas difficile de repousser les attaques de pauvres médiocres qui jouent des coudes, portent des coups bas et qui pensent que cette conduite plébéienne de leur humanité primitive est capable de leur assurer la victoire pendant les confrontations avec ceux qui sont dotés d'intelligence et de tempérament .

J'admets que ça fait mal de se faire gifler quand on se faisait passer pour savant parmi les mélancoliques d'une intellectualité de pacotille née des soupirs du tipepisme de l'aigreur et de l'incompétence . Alors je rengaine l’arme dont je me sers pour fouetter l’insolence de l’indigence intellectuelle et citoyenne.
Et si j'en ai décidé autrement, mon ami, c’est bien à cause de la sincérité de ton amitié et du réveil du respect que j'éprouve pour toi à la lecture de ton poste.
Bonne journée.

Invité
Invité

Message  dilibon Sam 16 Avr 2011 - 10:59

San nou pa rann nou kont! Nou leve nan peyi a nan youn sistem ki pa pemet nou tout grandi. Nou ka rive lwen lekol, nou ka pefome byen nan sistem etranje. Nou ka genyen tout plom yo net epi le nou pami aysien parey nou, nou aji tankou ti gason pitit kap adore ti pijon li kap gonfle san li ap genyen okenn pwisans pou anpeshe li bande. Enkonpweyansyon mouvman sa nan ko li fe li kw eke li pwisan! Nou rete nan nivo vant ak anba vant! Nou vle paret kom superman, kan nan lavi reyel la nou konnen ke se pa vre. Forum nan ban nou youn opotinite pou nou aji fason ke nou pa tap fel nan lavi reyel. Kisa youn moun jwenn nan bay lot vye nom kan nou genyen youn seri de sije ki vreman pasyonan nan mond nan e ki genyen konsekan ak enpak sou lavi nou ak lavni peyi nou!

Kesyon pill of shit ou byen byen paket lot radot pa vreman enpotan. Mwen konnen anpil moun ki sou forum nan, konsa mwen ap konnen youn paket, men nan lekti sa tout moun ekri mwen pa we ke anpil nan nou genyen youn paket pwoblem pesonel ke nou vle vinn rezoud isit la la'a menm! Genyen nan nou ki anba zod fanm, genyen nan nou ki konen ke lavi nou pa finn reyisi, genyen nan nou ke mwen ap menm konnen ki kite imaj ke nou vle vinn fe kanaval sou forum nan pou nou ka defoule nou. Genyen nan nou lavi fini, ki pensyone, retrete ki tris, melankolik, si jenes te konnen davans si la vieyes te kapab tounen oloj la. Tan ke nou genyen nan main nou ka itilize pou fe plis byen ke vinn la pou fe grandize ou chante kanta mwa. Pa genyen rezon pou sa... FOrumAyiti pap ka ban nou back sa nou te manke fe dans le temps.

Kisa youn nonm ap defann jodya nan defann ansyen gouvenman ki pase nan peyi a kote rezilta yo kle ke yo avili e piye peyi'a nan mitan youn koufyaj lanmo ak represyon? Pa genyen okenn gouvenman aysien ki ap janm we tet yo, fanmi yo ak zanmi yo plis youn peyi pou yo piye san fwa ni lwa. An nou reflechi koman nou ak ede anpil jenn ki nan peyi pense diferaman. An nou pense fom edikasyon nou te jwenn ki fe nou pa ka rive chita e pense ansanm pou peyi'a e koman nou ka vini ak lot sistem ki ka fe nou rantre nan sa yo rele le concert des nations.

Mwen we kek efo ki fet pou pale antre nou ak fairplay, respe, sivilite e konpasyon. Poukisa le zefo sa yo ap fet, sa pa ka dire, nou tonbe toutswit nan trivialite ak joure, kote nou ta renmen apret kom vre nasyonalist pei lot la se youn tas d'ordures. Si ou ta we fatra kek kote fok ou ta pense sou ki fomil wap mete pou resikle yo e rehabilite yo, si ou menm ou nan pil la tou! E poutan nou tout genyen vale lakay nou. Le map gade travay KHL ak Maximo pa ekzanp nan sit sa'a mwen espantan. Le map gade koman T-NEG devlope nan fason pense li de epok mwen te fek signen ak jodya mwen aplodi msie menm si mwen ap dako ak li tout tan. Le map gade travay Jiskafrik ak Deza mwen di bon bagay! Poukisa nou ap rive eseye konprann lto la menm si nou ap dako tout tan ak zot la! Nou ka fe anpil ansanm si nou ta deside ak vale ki nan main nou men nou deside ale nan stagnation totale kapital!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  dilibon Sam 16 Avr 2011 - 11:49

Martine de la tourmente,

Kom jodya pou la premye fwa ou dirije dwet ou sou mwen, map oblioje ba w youn ti repons. Se pa youn aza si ou we wap pale lontan e mwen ap janm jije nesese ni pale, ni diskite ak ou, se paske mwen pa rive konprann fristrasyon w, eneveman w ak chwa ke ou fe le ou vle pale pou w ka fe mal. Byen si genyen kek post ou ki enteresan e ki devwale kapasite w pou w ta travay pou ameliore sit la. Atrave lekti sa ou ekri sou forum nan mwen konnen ke ou konnen ke genyen plisye fason pou w eksprime dezawa, dezako'w avek youn lot entevenan!

Le ou ekri "Dilly/Dizzy, whatever," se ke ou a latak, ou vle lage ouvet pendan ke map mande lape! Ou vle bay imaj ke ou se sansib a la gachette, jan ke ou di youn insisif, a a kel fin? Kisa ou vle demontre tout moun le wpa paret di betiz, voye monte nan youn moman epi ale nan youn paj ekri bagay ki genyen kek vale entelektyel? Poukisa 2 imaj sa yo? Ou vle fe revolisyon an nan paj fourmhaiti? Bon mwen genyen menm angouman ak ou eksepte mwen twouve san nef koule nan venn mwen chak fwa mwen debake nan peyi Dayiti epi mwen di kisa mwen ka fe pou atake kek pwoblem nan nannan yo, kijan mwen ka itilize pasaj mwen sou beton an pou ameliore lavi youn grenn moun. Koman mwen ka ede youn jenn pense diferaman e kwe ke genyen aysien ki renmen li toujou! Batay la pap reyisi nan joure nan Internet la men kisa nou ak fe isit tankou lot bo pou ameliore lavi de 1 sel grenn moun sil le fo nan peyi'a. Kisa nou ka fe pou redefini dyalog la antrenou kita sipoze limye pou zot!

Ou pale de patne mwen! Deza pa patne mwen selman, lise oyun zanmi ke mwen aksepte ak tout fos li e febles li. Li se oyun neg ki ka tande, ki konprann, ki ka dako pou li pa dako ak tout moun. Si ou ta respire un peu, rekomanse dyalog ak msie tankou fre ak sansibilite youn zanmi ou ak we msie youn lot jan. Li ta ka ekspplike w pawol ke ou pa renmen le lap di yo? Eske se santiman siperiorite, eske se rasism, eske se gade lap gade lot aysien mal ou byen se youn rezitant de ametim li, gou anme, dekourajman li genyen ak sa kap apse nan peyi li. Mwen ap la pou defann li men kite espas nan lespri w pou pa jije depi nan papot e pemet ke moun nan ta eksplike w kote li soti, eksperyans ak kisa ki defini opinion li. Gende bagay wap pale de Deza ki pa eksperyans mwen ak neg ki genyen gran coeur sa'a.

Ou menm tou, mwen ta vle konprann ou pi byen, se sak fe mwen ap rantre nan menm nan diskite ak ou, jiskaske mwen ka di mwen konprann opinion msie menm si mwen ap dako ou byen dako ak li!

Ou ekri: "Lè yo t'ap kouri dèyè'l pou l'ka sispand met bouch sou Ayiti, sou moun an Ayiti, lè yo t'ap denonse ke li pa gen dwa meprize moun Ayiti, kote w te ye pou te di'l pa fè sa. Konsyans nèg sa a ap travay li wi. Pa blye ke se moman yo t'ap di'l trankilman pou l'sispand e ke li te frenk kare voye madichon ke tèr la te tranble anporte 300.000 moun san konte sa ki estropye, andikape, malad lan tèt."

Kom mwen diw efase tablo a e rekomanse dyaloge tet fret paske zafe Deza kap meprize moun andedan Ayiti mwen pa kwe sa. Msie tankou mwen menm merpize mank konsyans nasyonal laky kek nan nou. Menm jan ak mwen msie merpize moun ki ka fe tout jimnastik tankou nenpot enkilt pou femen je ak konsyans yo menm si lasyon an danje pou defann lendefandab, defann moun kap travay pou detwi fabrik peyi'a, menm le yo konnen sa yap di a se pa vre. Msie ak mwen se zanmi laverite. Mwen desann byen ba devan verite menm si se manman m ak papa'm kite nan lere ak dezod. Aysien kreye youn seri de monstr pou li vinn demonize pita. Yo rayi Divalye, ti Boule, Aristide, pita Martelly kan yo pa vreman enterese nan solisyon vre pwoblem peyi'a.

Neg la gendwa ap fe bri, rele tet li, bat lestomak kom gwo nasyonalis pendan ke li pap fe okenn sakrifis, pwan okenn risk pou ede peyi ke li di li renmen an. Se le vant li finn plen, li finn admire bel kay, gwo kane bank ak tout ilisyon peyi dakey ofri ke li monte okreno nan youn twal elektronik pou li ka jis vinn rann gaz e di nenpot betiz li vle. Amou se pa netoye glas la pou we figi'w se angajman ak ekip moun ki kwe nan menm objektif ak ou pou chanje lavi! Ou pa ka chanje lavi nan literati ak voye monte sou Internet!

Mwen pa ta renmen we ke pesonn mouri ak kole pou granmesi! Ke ou vle tande li ou pa genyen plis bagay ki ini nou ke sak divize nou! Mwen rete kwe ke majorite aysiien renmen Ayiti, men nou ap mashe nan enkonpreyansyon ak pwan move chimen ke nap pwan nan diabolize youn lot! Epi se ap 2 travay nou te ka fe pou asiste youn jenn nan peyi Dayiti. Se nan Internet mwen te rankontre youn bon zanmi mwen ki dokte an Frans. Se gras a Internet msie te ede youn ti fi ke dlo te anvayi sevo li, ede li rantre al fe operasyon nan tet. Apre li finn mete tout karye li, relasyon ak tout sal genyen paran timoun sa'a te tre engra anve msie! Men li te riske e fe sal te dwe fe kom sitwayen!

Se nan Internet la mwen rankontre kek bon lto zanmi ki ede mwen anpil ak sipo yo, lanmou, amitye yo! Mwen tre rekonesan anve bon zanmi aysien ki ap janm ezite pou ede youn lot sou baz nasyonalite ke nou separe!

Mwen genyen enpatyans ak mepri pou moun ki renmen Ayiti nan dyol, kap fe rans ak tyans! Mwen vreman pa genyen okenn rega pou moun ki fanatik wouj tel leader menm kan yo konnen ke defans yo pa kanpe sou anyen. Mwen pa renmen le moun ap beni Aristide e kondane tout lot moun, menm jan ak moun kap efase zak des Divalye sou preteks yo apse lontan. Mwen pa ka sipote nouvo firi deye Martelly kap mande pou tout moun poze e pemet li fe diferans nan aksyon e non pwopagand. Mwen apresye diskou msie jiska prezan ak tout zak li poze nan desann tensyon mal dirije sosyete a. Paske msie pale byen selman mwen ak diw genyen kek endikate ki demontre ke msie ka etone anpil ayisien e menm res mond nan si li kontinye konsa.

An nou travay kote nou ka rive peze fren, e ale tout boulinn nan direksyon kote nap mete Ayiti dabor!

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  ainsi ne soit-il Sam 16 Avr 2011 - 13:53

Yo rayi Divalye, ti Boule, Aristide, pita Martelly kan yo pa vreman enterese nan solisyon vre pwoblem peyi'a.

Mwen pa konn pou Aristid, mwen panko konn pou prezidan Martelly men moun Ayiti gen rezon rayi Duvalier ak Ti-Boule. Gen anpil hèn an Ayiti paske gen anpil blesi ki p'ap janm fèmen tout otan pa gen jistis.

Lè n'tande LGR di ke gen nèg ki touye moun lan vèpr Jeremie pou yo ka ojis volè byen yo, mèbl kay yo, se bagay serye. Pa gen yon gout envansyon lan sa misye di a.

Fanmi'm te abite a pèn a 5 minit de moun ki te peri. Lè m'te vin gen konesans pou konprand sa k'te pase, mwen te konn frekante kay sitwayen ki te travay di pou eleve pitit yo e ke chagren te touye paske dwèt te lonje sou pitit yo kom kominis. Si jamè, on nèg ta trouve m'anraje sè ke tout imaj sa yo pa janm kite lespri'm.

Si gouvènan lè sa a ka pase sou silans masakr fanmi moun, pa gen anyen ki ka lave'l. Se paske li jis te deside delibereman abize mal pouvwa li te gen lan main'l pou li te etabli lód dan la paix.

Kanta Aristid, li ka defand tèt li pou kor'l e misye disponibl pou repond a nenpót kel akizasyon. Pou Martelly li-menm, mwen itou, m'deja di ke koulye a se tand ki sa misye ap remèt pou kritike prezidans li. Men etan done ke misye gen yon pase ki pa fin kódyóm, kon di moun yo, wól mwen se avèti'l ke li sur la sellette. M'pa di ke diskou'l pa bon, m'vle pou misye transparan, men se dwa'm pou m'pa anbale ak diskou misye ap bay tout otan m'panko santi sa l'ap regle tout bon.

Mwen gen yon ide de moun peyi'm itou. E se sa ki fè m'te tchwipe talè tout sa k'ap voye Sweet Micky an lè yo se yo ki p'ap atrap li pi devan.

M'pa ka konprand ke on band nèg ap di ke Aristid tonbe dans l'oubli e pi se yo menm ki frenk kare ap kase suk sou do nèg la tout jounen. M'pap aksepte pou nèg ap di moun tenten e pou l'pense ke moun ap blye jis paske se pawol tafya.

E pi m'pa janm regrèt jès mwen poze lan sit la, m'pap pran poz inosan'm. Mwen prefere ke langaj mwen fè kè nèg ap sote (lol) ke se yon seri de textes truffés de bétises et de préjugés ke nèg kontinye ap ekri san ke yo pa menm rand yo kont.

Tout moun k'ap fè byen pou peyi yo ak tout kè yo, jis kontinye. Kondi yo di an kreyol literè akademik moun yo: "fais ce que dois."

Mon nom est Martine la tourmente et je ne suis pas encore né. (lol)

Dernière édition par martine la tourmente le Sam 16 Avr 2011 - 19:49, édité 1 fois
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  dilibon Sam 16 Avr 2011 - 14:15

Martine la tourmente,

Mwen li teks ou ekri a 3 fwa e mwen santi youn doule nan ke w, mwen remake ke ou genyen youn ekip bal ki poko tire, youn genyen youn seri de souvni ke ou poko balanse nan kat kafou refleksyon w. Pendan ou genyen youn amou pou peyi w ou chahe ak youn lame santiman ki plotonnen tankou vemisel ki lage nan soup. Ou genyen youn henn ak veksasyon, youn sot de blokaj, ki tete fikse sou epok des Duvalier. Mwen eseye konprann ou malgre ke mwen ap ka pye'm ap two pitit pou ranpli enprent pye w ke ou kite sou plaj forumhaiti.

Ou ka lonje main w pou w padonnen tout moun e voye al resite kek dizenn chaple eksepte Duvalier ke ou genyen youn maleng jis nan zo ki pap janm geri, genle. Wap mande jistis men kite mwen diw ke jodya li pratikman preske enposib pou jwenn sa wap mande a. Eske ou konnen poukisa? Si se pa lenche yo lenche Duvalier jijman msie legalman preske enposib amwens ke entenasyonal ta envante youn tribinal espesyal pou jije msie pou krim kont limanite e menm le sa vi ke memwa temwen ansyen, anpil temwen mouri, anpil viktim pa la, etc... jury a deyo sou statut limitation ak seten ipokrizi blan ki finn ede li pati, sere li an Frans depi 25 kan san mande e fose jijman, ede li depense lajan leta, tout co conspirate li!

Mwen tande yo pwal jije pou detounman de fon leta, eske yo ka setifye ke li pat resevwa eritaj lajan de papa li. Sonje ke yo pa konn jije moun pou moun menm si lite benefisye de mo'a. Konbyen lajan lite touche legalman kom prezidan e si li di ke li te investi tout nan wall st? Kote evidans yo. Apre sa konpare sa ou pwal jije li a ak zak ki pase apre li!

Menm lojik ka en tou ou en partie aplikab jiska Preval. ALo mwen di oyun jistis vreman difisil si se pa enposib.

Pa genyen zanj nan peyi a, tout moun vole, piye e touye.. Kisa nap fe ak sa kounyea pou nou ka gade delavan.

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Le gros roseau Sam 16 Avr 2011 - 14:46

Martine

neg w evolye. li pa met zabelbok bè a chat ki ap kite fanm li bourike tout la sent jounen pandan li ap li nan gwo liv san li pa wè ti saintanys yo nan gwo liv la.mwen sot vacum tout kay la, netoye panye fatra. lave tout bò pisinn lan,chanje dra sou tout kabann yo koulyè mwen pral pati la pou mwen al resevwa ti moun yo. pa okipe makout yo tande ba yo vag.se yon paket moun ki te konn ap touche san fè anyen jodya yo blije ap travay di pou yo jwen pen kotidyen yo vle devore tout moun ki la koz yo pèdi paradi ya.A pi ta.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

Message  dilibon Sam 16 Avr 2011 - 15:07

Sa fe lapenn, sa fe lapenn

Mwen anvi kriye, mwen anvi vomi men dan pat batize se ri ki soti....

Gade koman youn granmoun detestab mezanmi! Li tonbe fe lwanj li genyen madanm! San konnen ke moun nan ka byen moun moun nan tou!

Ala granmoun demeple, ou we kote neg sa tap travay se te chemind lakwa pou lot travaye yo, yo fe fet le lite pwan pensyon pa paske li ap kite moun yo men se paske yo tap remesye Bondye ke move zye ap kite travay pou bay moun repo! PA genyen moun ki janm sonje sa menm. Demeple ki pwal mete zorey li nan pot chanm pitit li apre maryaj!

Ti neg ki pa abitye ak anyen ap fe lwanj, bat lestomak li ke li genyen gwo kay, lave lot bo pisinn lan, sa vle di ke li genyen youn gwo pisinn, kom si genyen youn pisinn se youn relasyon li ye. Li sot louri youn lenn sou kabann nan anvna li pwan bel vwati an gran blan al checeh timoun yo ak ti pitit pitit li! Ke li kontan. Menm neg ki te genyen bouch soude nan pati ki ef pi nwa nan ko Pe Franswa vinn ap pale makout mal! Se bon pou lwa!

Poukisa li pa preshe rekonsilyasyon pito, poukisa li pa pwan chaple li pito komanse priye e bay Bondye ti res tan ki rete a. MEn dyab se dyab li pa ka pa vomi venin li menm si ke li kontan!

Se jan de neg konsa ki fe youn moun anvi vronmi... Tchiya...

dilibon
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  ainsi ne soit-il Sam 16 Avr 2011 - 16:20

Se zen nèt. (lol)

Bon, m'sot li on diskisyon sou problèm demografik ak problèm Ayisyen k'ap kite peyi a pou al pran vekasyon lan lot kote ki deja plen pov. Hela! kom si eksperyans Dominikani a pat deja ase.

M'ap tou profite fè yon ti rale pi ta sou koze natalite a.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé