Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Rejoignez le forum, c’est rapide et facile

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Code promo Nike : -25% dès 50€ ...
Voir le deal

Qu'est ce que la culture créole

+8
travers
dilibon
Sasaye
Maximo
grandzo di
ainsi ne soit-il
Le gros roseau
Joel
12 participants

Page 6 sur 6 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6

Qu'est ce que la culture créole - Page 6 Empty Qu'est ce que la culture créole

Message  Joel Mar 26 Avr 2011 - 11:59

Rappel du premier message :

C'est une conférence intéressante,à notre point de vue,prononcée par Dr RAPHAEL CONFIANT.
L'ironie ,il y en a qui nous rabache avec leur culture ""française"".
Dans cette conférence prononcée devant des métropolitains mutés en MARTINIQUE ,CONFIANT essaie de leur expliquer que la culture martiniquaise est différente de celle de FRANCE.
Elle a beaucoup plus en commun avec celle de la GUADELOUPE et HAITI par example.
Après tout ,MARTINIQUE est un département français,que dire d'HAITI?

Qu'est ce que la culture créole?

http://www.potomitan.info/atelier/culture.php

Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Revenir en haut Aller en bas

Qu'est ce que la culture créole - Page 6 Empty Re: Qu'est ce que la culture créole

Message  ainsi ne soit-il Lun 2 Mai 2011 - 10:05

J..., m'pa kwè ke se Afriken ki te vini ak kilti duri an Ayiti ou Sen-Domeng. Lè moun sa yo te debake, yo pat vin kolonize, yo pat ka pote anyen ki materyèl. Pou mwen, yo jis te adapte yo a sa yo te jwen sou tè bor isit.

Cela dit, lè y'ap analize on seri de skilti ak lót vestij an Amerik Latin' yo, chèchè yo entrige anpil e yo konkli ke Afriken te deja prezan sou Kontinan a avan Kristof Kolon. Donk, se la m'ka anvizaje ke se Afriken ki te entrodui kilti duri bor isit.
ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Qu'est ce que la culture créole - Page 6 Empty Re: Qu'est ce que la culture créole

Message  Le gros roseau Lun 2 Mai 2011 - 10:11

Gwo senbal yo ap pran bon bet.bon eske tout bagay pa relatif vre. eske yon etranje ka di li kiltive an ayiti sil pa konn mers.koutum,dans, kwisinn,relijyon ,gran zev literè otè ayisyen yo pwodwi.etc? nan tou sa ki ekri la fok youn moun rekonet genyen yon kilti kreyol vre.

martine kote jwen bet saa ki di ke afirken te deja sou kontinan anvan Christophe Colomb an?Mwen pa janm tande sa non.Ki bò yo te ye ?

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

Message  Joel Lun 2 Mai 2011 - 10:47

Mwen pa di yo vini ak plantil diri non.
DIRI se yon zèb wi;si l te ekziste lan KAROLIN yo ,poukisa li pa ta ka ekziste lan SENDOMENG tou.

Tankou m te di l anvan ,dapre BBC,se esklav yo ki te rekonèt sa diri te ye ,lè yo te jwenn li lan marekaj KAROLIN yo.

Kididonk ,diri an ta deja kapab lan SENDOMENG wi ,lè franse ak esklav yo rive.

Lan KAROLIN ,diri an te la ,men ENDYEN yo pa t konsome l ;pou yo se te yon zèb tankou lòt zèb yo ;men AFRIKEN yo ki te abitye kiltive l ,te rekonèt se DIRI e yo te kiltive l

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Le gros roseau Lun 2 Mai 2011 - 11:44

Joel

Mon chè fok mwen remersye ankò pou adress sa ke w ban mwen pou mwen reli :Ainsi parla l'Oncle "ke mwen kwè ki te dwe tradwi nan tout lang kote genyen neg.Ki jan Price mars te arive genyen kantite konesans saa.Men yon bagay mysye di ki pou mwen montre ke nan pren ras vyej vre:

N'est-ce pas a cette infiltration nègre qu'on doit attribuer la presence d'un element negrilique en Europe vers le quadernaire moyen que la sequelette de grimaldi nous releve."

Ki donk ou jwen san neg an grande bretagne, en Irlande, en italie, an Suede etc.sa fè m sonje yon kalite Irlandè ak Italyen ke mwen te kon rankontre nan travay mwen ,men lè wap gade trè blan sa yo ou wè se koulè po yo selman ki disitenge yo de nwa yo.Pi lwen misye di :Que les possibilités de culture sociale sont en premier lieu ,filles du milieu physique."Ki donk nanpren yon culture universelle. pa genyen yon sel gwoup moun ki kiltive . chak moun genyen yon culture pa rapò a milye physik kote li abite.de la nou ka konkli ke genyen yon culture creole ki pa menm ak culture franseuuu ya.

Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

Qu'est ce que la culture créole - Page 6 Empty quesque la culture creole

Message  travers Lun 2 Mai 2011 - 11:50

je voudrais emetre une ypothese
puorquoi ce riz ne serait il pas arrive avec les volontaires chinois qui ont construis les voies de chemins de fer ,les routes et le canal de panama en amerique du nord
ensuite se riz aurai migrer un peu partout
travers
travers
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : boulanger
Loisirs : hehehe!!les filles

Feuille de personnage
Jeu de rôle: le cathare

Message  travers Lun 2 Mai 2011 - 11:58

oui gros roseau nous n avons pas le memme environe ment donc c est normal que l on pense differament
par contre votre base culinaire ressemble beaucoup a la notre
quand vous faite cossi chez nous potee c est pareil ,a la diferance que vous mettez ignam,patate douce bananes etc... il n y a que les legumes qui changent
travers
travers
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Joel Lun 2 Mai 2011 - 12:06

travers a écrit:je voudrais emetre une ypothese
puorquoi ce riz ne serait il pas arrive avec les volontaires chinois qui ont construis les voies de chemins de fer ,les routes et le canal de panama en amerique du nord
ensuite se riz aurai migrer un peu partout

Je ne comprends pas TRAVERS.La migration des CHINOIS en AMÉRIQUE date du 19yème siècle.Les grandes plantations de riz des CAROLINES datent de 1760.
Comme je l'avais déja remarqué ;la culture du riz en AFRIQUE date de milliers d'années

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Qu'est ce que la culture créole - Page 6 Empty quesque la culture creole

Message  travers Lun 2 Mai 2011 - 12:13

alors je pense a autre chose
un amiral chinois ,je me rapelle plus son nom, a fais une escurtion dans le pacifique puis ateind les cotes americaines il y a fort longtemps avec toute sa flotte un peu comme marco polo ou colomb
ilaurait tres bien put faire parvenir du riz en amerique
travers
travers
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Joel Lun 2 Mai 2011 - 12:22

Le gros roseau a écrit:Joel

Mon chè fok mwen remersye ankò pou adress sa ke w ban mwen pou mwen reli :Ainsi parla l'Oncle "ke mwen kwè ki te dwe tradwi nan tout lang kote genyen neg.Ki jan Price mars te arive genyen kantite konesans saa.Men yon bagay mysye di ki pou mwen montre ke nan pren ras vyej vre:

N'est-ce pas a cette infiltration nègre qu'on doit attribuer la presence d'un element negrilique en Europe vers le quadernaire moyen que la sequelette de grimaldi nous releve."

Ki donk ou jwen san neg an grande bretagne, en Irlande, en italie, an Suede etc.sa fè m sonje yon kalite Irlandè ak Italyen ke mwen te kon rankontre nan travay mwen ,men lè wap gade trè blan sa yo ou wè se koulè po yo selman ki disitenge yo de nwa yo.Pi lwen misye di :Que les possibilités de culture sociale sont en premier lieu ,filles du milieu physique."Ki donk nanpren yon culture universelle. pa genyen yon sel gwoup moun ki kiltive . chak moun genyen yon culture pa rapò a milye physik kote li abite.de la nou ka konkli ke genyen yon culture creole ki pa menm ak culture franseuuu ya.

Tankou ANTWOPOLÒG yo di l ""NOU TOUT SE AFRIKEN"".
Pa gen dout ,se ann AFRIK ""homo sapiens sapiens"" sòti.Diskisyon ki ap fèt aktyèlman ,se ki kote .Se definitivman lan AFRIK DE LÈS.
Eske se lan KENYA ,lan ""OLDUVAI GORGE""ou byen lan AFRIK DI SID.Se la diskisyon syantifik yo rete.

Kanta AFRIKEN yo ,sa ki te rete anba SAHARA A ,se tou lòt jpou la a wi,yo te okipe SID EWÒP ansanm ak ARAB yo.

FIDEL CASTRO te di yon vizitè nwa ameriken ""Noumenm desandan ESPAYÒL ,PÒTIGÈ,SISILYEN ,se pou nou pran prekosyon lè n ap di nou se blan ,pasle AFRIKEN yo te okipe peyi sa yo ,pandan 700 zan ;de 733 a 1492,e se yomenm ki te alatèt;donk se pou nou pran prekosyon nou""

Se an 1492 wi ,AFRIKEN yo te kite sid LEWÒP lan ,se te lanne KOLON t ap antreprann vwayaj li yo.
Navigatè KOLON an se te yon nonm yo rele ESTEBAN ,gen moun ki te rele l ESTEVANICO ,se te yon AFRIKEN wi l te ye
[i]

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Invité Lun 2 Mai 2011 - 13:56

martine la tourmente a écrit:
AKRA se yon pla,yon resèt afriken ;ou jwenn li tou lan KIBA ,sitou lan BREZIL.Yo rele l tou AKRA lan BREZIL.

M'ap sonje lè m'tap di on Ghaneyen ke nou gen yon krokèt lakay ke yo rele akra. M'ap raple ke kapital Ghana rele Accra.

M'pantko aprand ke gen yon pla afriken ki rele akra. Men m'te toujou entrige pa sa ki fè fyète Matinikè ke yo rele akra. Jisteman lè Jeux de la Francophonie yo, te gen yon kyosk Matinik ki t'ap sèvi sitou akra. Sel rapor sa gen ak akra Ayisyen a, sè ke se yon friture. Se sitou krevèt ki kraze lan farin ke yo fè fri. Mwen sispèk ke ka gen lót epis yo ajoute lan melanj la. M'pa kache di, m'te manje plizyè lan yon moman inoubliyabl konsa men sa pa vle di ke m'pwal kouri chèche akra Matinikè tankou se yon grand envansyon kulinè. Padon, m'vle kwè ke gen ankor meyè akra an Matinik ke sa grimèl ou chabin la t'ap prepare yo. (lol) Men se te yon gran moman parèy.

M'pa kwè ke gen meyè ke akra Ayisyen a. Mwen sispèk ke anpil Ayisyen jis te konn manje akra kay machand fritay. Lese'm di'n ke m'sonje a lokazyon manman'm te konn reyini sè'm yo pou prepare akra. Se te tayo ou tawo fre yo te kon graje (rape). Ansuit yo te konn ajoute asezonman naturel, sèl ak piman avan tou. Sa se koupe dwèt.

Apre kalalou ak soup jiromon, akra se yun pla sukulan an Ayiti.

T-N,

M'p'at janm konn sa ki rele kibi an Ayiti. Se isit mwen te manje sa lan kontwa Libanè yo. Si w'ap manje kibi Ayisyen fè, se petèt gras a machand ki te travay kom bonn kay Libanè ak Siryen yo. Eksplike'm byen paske gen yon noix ou fève yo mete lan kibi a ke w pa jwen lan mache an Ayiti.

Mwen ka fè'm yon ide men pou m'pa tronpe'm m'ta renmen w di'm ki kote kibi antre lan kuizin ayisyèn.

se petet sa, nan fanmim pa gen moun ki kon fè kibbi men mte gen on zanmi li te kon pote lekol la e kuriezman te gen yon arab ki tap manje kibi tou

Invité
Invité

Message  Amoph Lun 2 Mai 2011 - 18:14

Lyen sa a :

http://ecoles.ac-rouen.fr/butot_venesville/riz.htm

retras dan lOrdr aritmetik, lè peyi a la baz de la produksyon de "riz" dan le mond.

Europeyen yo a lorijIn du devlopman de la kultur de "riz" an AYITI kOm, la kAn a sukr ...

Amoph

Amoph
Star
Star

Masculin

Message  ainsi ne soit-il Lun 2 Mai 2011 - 21:42

Le gros roseau a écrit:martine kote jwen bet saa ki di ke afirken te deja sou kontinan anvan Christophe Colomb an?Mwen pa janm tande sa non.Ki bò yo te ye ?

LGR,

Gen de trouvay ak enformasyon ki poze kestyon sa a kareman, ki vle prouve ke Afriken de l'Wès ak Afriken zon' Ostral te atend sa y'ap rele jodi a l'Amerik di Sid ou l'Amerik latin'. Se pat lan yon demarch kolonizasyon, se san dout kiryozite, kote avanturye ki lakay tout pèp.

Pat gen chok kiltirèl pase sa etan done ke Afriken ak Amerindyen plizyè fason pou eksprime, yo sanble anpil lan kwayans, lan fason yo an relasyon ak la nati.

Gen anpil bagay ke yo pa di paske w konen trè byen se kolon ki ekri l'Istwa. Gen anpil enformasyon antropolog yo panko ka eksplike ou yo byen pa vle bay.

LGR, depi tout tan, migrasyon ekziste. Istwa bor isit pa komanse ak Kristof Kolon.

ainsi ne soit-il
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Message  Joel Mar 3 Mai 2011 - 1:25

Amoph a écrit:Lyen sa a :

http://ecoles.ac-rouen.fr/butot_venesville/riz.htm

retras dan lOrdr aritmetik, lè peyi a la baz de la produksyon de "riz" dan le mond.

Europeyen yo a lorijIn du devlopman de la kultur de "riz" an AYITI kOm, la kAn a sukr ...

Amoph

AMOPH;

Se jis yon opinyon ,gen lòt opinyon lan kijan DIRI te kòmanse lan KAROLIN DI SID.
E lan sa nèg lan ekri ,li di ke PANYÒL yo te pran diri yo te entwodwi lan SENDOMENG lan ,lan MADAGASCAR.
Ki kote MADAGASCAR se lan larj kòt AFRIK lan pa sa.
Wi sanble ke se PANYÒL yo ki ta entwodwi diri lan ISPANYOLA.
Franse yo ,dapre sa m li,pa t twò enterese lan kilti di ri an;paske li pa t rantab pou yo;yo te plis ize l pou nouri esklav yo

Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

Message  Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé

Page 6 sur 6 Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6